Project Kalypso...μια νεα Ελληνικη πραγματικοτητα!

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
Λενε οτι η εξελιξεις τρεχουν σε ολους τους τομεις......ο ηχος και ποιο συγκεκριμενα στις κατασκευες ηχειων δεν μενει λοιπον απεξω απο αυτο το σεναριο των νεων ευρηματων ειτε αφορα καμπινες .ειτε μοναδες ,ειτε υλικα για το cross ενος ηχειου.

Δεν θελω να κρυψω οτι τα ηχεια της Grimm ως concept και ως τελικη υλοποιηση που στηθηκαν απεναντι μας στην εκθεση του φετινου Hi End show ειλικρινα με εβαλλαν σε σκεψεις για το ποια θα ειναι η εξελιξη στην κατασκευη των ηχειων στα χρονια που ερχονται!

All in one concept και νεα δεδομενα στην ηχητικη προσεγγιση του θεματος οπου πλεον τα πραγματα αλλαζουν και σαφως αρχιζουμε να κινουμαστε σε νεα πλαισια απλοτητας αλλα και ισως ποιο ουσιαστικης πραγματικοτητας στον τροπο οπου μπορει καποιος να απολαμβανει την μουσικη στον χωρο του!!!



Σε αυτην την νεα πραγματικοτητα ερχεται το Project Kalypso...απο δυο Ελληναρες τον Αρη και τον Τασο ειναι γεγονος!!!!

Ενα project που
αντικαθιστά Dac+Preamp+Poweramp
+interconnect+ηχεία+καλώδια ηχείων........



Εχοντας λοιπον διαβασει το αρθρο που ανοιχτηκε στην κατηγορια των ηχειων(http://www.avsite.gr/forum/threads/project-kalypso-Συνεργασία-rois-acoustics-και-audio4soul-από-το-avmentor.131196/) σχετικα με τα Kalypso μπηκα στην μπριζα(για πολλοστη φορα βεβαιως βεβαιως) και ηρθα σε επαφη με τους ανθρωπους που βρισκονται πισω απο αυτην την προσπαθεια......

Ζητησα καποιες φωτος σχετικα με τις μοναδες ,την καμπινα αλλα και καποια αλλα στοιχεια που θα απαρτιζουν αυτα τα ηχεια και οι ανθρωποι της εταιριας μου ειπαν οτι θα γραψουν αρκετα χρησιμα πραγματακια για οσους ενδιαφερονται .......

Μια πρωτη εικονα ειναι αυτη της καμπινας(δεν εχει ολοκληρωθει ακομα ....τα ατιμα τα λουστρα βλεπετε:D)



Tα πρωτότυπα στον πάγκο για μοντάρισμα...



Διακρίνεται η σημύδα η οποία επιλέχτηκε για την ποιότητα, το βάρος και -πολύ σημαντικό-,
την ακαμψία που προσφέρει, όντας ένας απο τους νευραλγικούς τομείς όπου ο Άρης ο Σδραβόπουλος
έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία.





εδω φωτος από το χώρο των δοκιμών οι πρωτες ακροασεις παρεα με καποια μοντελα της Rois


.



____________________________________________________________________________________





Εδω ...
κοντινό πλάνο της ομοκεντρικής μονάδας (εξαιρετικής κατασκευής το
μεγάφωνο της Tangbang, είναι η βάση του ηχοσυστήματος. Επί της ουσίας όλη η προσπάθεια
έχει γίνει ώστε αυτό, να υποστηριχτεί σωστά ηχητικά, δηλαδή, να αποδώσει
τα δυνατά σημεία των fullrange, χωρίς να έχουμε απώλεια σε οποιοδήποτε ζητούμενο στοιχείο
της αναπαργωγής.

 
Last edited:


vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
Συντομα θα εχουμε αρκετες πληροφοριες σχετικα με αυτο το Εληνικο project που σαφως μπαινει αρκετα βαθια στην ηχητικη εξελιξη των πραγματων!!
:drinks:

:taunt:
 



Μηνύματα
14.213
Reaction score
1.842

Μηνύματα
4.041
Reaction score
1.720
Λενε οτι η εξελιξεις τρεχουν σε ολους τους τομεις......ο ηχος και ποιο συγκεκριμενα στις κατασκευες ηχειων δεν μενει λοιπον απεξω απο αυτο το σεναριο των νεων ευρηματων ειτε αφορα καμπινες .ειτε μοναδες ,ειτε υλικα για το cross ενος ηχειου.

Δεν θελω να κρυψω οτι τα ηχεια της Grimm ως concept και ως τελικη υλοποιηση που στηθηκαν απεναντι μας στην εκθεση του φετινου Hi End show ειλικρινα με εβαλλαν σε σκεψεις για το ποια θα ειναι η εξελιξη στην κατασκευη των ηχειων στα χρονια που ερχονται!

All in one concept και νεα δεδομενα στην ηχητικη προσεγγιση του θεματος οπου πλεον τα πραγματα αλλαζουν και σαφως αρχιζουμε να κινουμαστε σε νεα πλαισια απλοτητας αλλα και ισως ποιο ουσιαστικης πραγματικοτητας στον τροπο οπου μπορει καποιος να απολαμβανει την μουσικη στον χωρο του!!!



Σε αυτην την νεα πραγματικοτητα ερχεται το Project Kalypso...απο δυο Ελληναρες τον Αρη και τον Τασο ειναι γεγονος!!!!

Ενα project που
αντικαθιστά Dac+Preamp+Poweramp
+interconnect+ηχεία+καλώδια ηχείων........



Εχοντας λοιπον διαβασει το αρθρο που ανοιχτηκε στην κατηγορια των ηχειων(http://www.avsite.gr/forum/threads/project-kalypso-Συνεργασία-rois-acoustics-και-audio4soul-από-το-avmentor.131196/) σχετικα με τα Kalypso μπηκα στην μπριζα(για πολλοστη φορα βεβαιως βεβαιως) και ηρθα σε επαφη με τους ανθρωπους που βρισκονται πισω απο αυτην την προσπαθεια......

Ζητησα καποιες φωτος σχετικα με τις μοναδες ,την καμπινα αλλα και καποια αλλα στοιχεια που θα απαρτιζουν αυτα τα ηχεια και οι ανθρωποι της εταιριας μου ειπαν οτι θα γραψουν αρκετα χρησιμα πραγματακια για οσους ενδιαφερονται .......

Μια πρωτη εικονα ειναι αυτη της καμπινας(δεν εχει ολοκληρωθει ακομα ....τα ατιμα τα λουστρα βλεπετε:D)



Tα πρωτότυπα στον πάγκο για μοντάρισμα...



Διακρίνεται η σημύδα η οποία επιλέχτηκε για την ποιότητα, το βάρος και -πολύ σημαντικό-,
την ακαμψία που προσφέρει, όντας ένας απο τους νευραλγικούς τομείς όπου ο Άρης ο Σδραβόπουλος
έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία.





εδω φωτος από το χώρο των δοκιμών οι πρωτες ακροασεις παρεα με καποια μοντελα της Rois


.



____________________________________________________________________________________





Εδω ...
κοντινό πλάνο της ομοκεντρικής μονάδας (εξαιρετικής κατασκευής το
μεγάφωνο της Tangbang, είναι η βάση του ηχοσυστήματος. Επί της ουσίας όλη η προσπάθεια
έχει γίνει ώστε αυτό, να υποστηριχτεί σωστά ηχητικά, δηλαδή, να αποδώσει
τα δυνατά σημεία των fullrange, χωρίς να έχουμε απώλεια σε οποιοδήποτε ζητούμενο στοιχείο
της αναπαργωγής.

αυτο ειναι για OTL!!! ΚΟΤΣΙΔΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Μηνύματα
1.097
Reaction score
1.168
Ψάχνω τις ιδιότητες της σημύδας, βάζω στο ψαχτήρι σημύδα ιδιότητες και τι βγαίνει πρώτο-πρώτο ρε παιδιά;
Εδώ λέει μερικά.
"Το ξύλο ορισμένων ειδών είναι σκληρό και ανθεκτικό και χρησιμοποιείται στην επιπλοποιία, την ξυλογλυπτική και για την κατασκευή σκι."
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Τα T/S στοιχεια αυτα.........Βλασση μου δεν ειναι απο αυτο το μεγαφωνο αλλα απο το αδερφακι του το 1808.
Το 1772 εχει αλλα χαρακτηριστικα......... αυτα......

  • Nominal Diameter8"
  • Power Handling (RMS)30 Watts
  • Power Handling (max)60 Watts
  • Impedance8 ohms
  • Frequency Response42 to 20,000 Hz
  • Sensitivity95 dB 1W/1m
  • Voice Coil Diameter1.5"
Thiele-Small Parameters
  • Resonant Frequency (Fs)42 Hz
  • DC Resistance (Re)6.8 ohms
  • Voice Coil Inductance (Le)0.009 mH
  • Mechanical Q (Qms)1.02
  • Electromagnetic Q (Qes)0.36
  • Total Q (Qts)0.27
  • Compliance Equivalent Volume (Vas)3.34 ft.³
  • Mechanical Compliance of Suspension (Cms)1.37 mm/N
  • BL Product (BL)7.12 Tm
  • Diaphragm Mass Inc. Airload (Mms)10.11g
  • Maximum Linear Excursion (Xmax)3 mm
  • Surface Area of Cone (Sd)9 cm²
 
Last edited by a moderator:


Μηνύματα
125
Reaction score
129
Τα T/S στοιχεια αυτα.........Βλασση μου.................. δεν ειναι απο αυτο το μεγαφωνο αλλα απο το αδερφακι του το 1808.
Το 1772 εχει αλλα χαρακτηριστικα......... αυτα......

  • Nominal Diameter8"
  • Power Handling (RMS)30 Watts
  • Power Handling (max)60 Watts
  • Impedance8 ohms
  • Frequency Response42 to 20,000 Hz
  • Sensitivity95 dB 1W/1m
  • Voice Coil Diameter1.5"
Thiele-Small Parameters
  • Resonant Frequency (Fs)42 Hz
  • DC Resistance (Re)6.8 ohms
  • Voice Coil Inductance (Le)0.009 mH
  • Mechanical Q (Qms)1.02
  • Electromagnetic Q (Qes)0.36
  • Total Q (Qts)0.27
  • Compliance Equivalent Volume (Vas)3.34 ft.³
  • Mechanical Compliance of Suspension (Cms)1.37 mm/N
  • BL Product (BL)7.12 Tm
  • Diaphragm Mass Inc. Airload (Mms)10.11g
  • Maximum Linear Excursion (Xmax)3 mm
  • Surface Area of Cone (Sd)9 cm²
Σωστό αυτό για το μεγάφωνο.


Καλησπέρα και απο εμένα και τις ευχαριστίες μας καθώς δεχόμαστε αρκετά e-mail και τηλ ενδιαφέροντος καθώς το όλο θέμα είναι αρκετά ενδιαφέρον απο μόνο του.

Σαν Audio4Soul θέσαμε εξ'αρχής τον πήχυ αρκετά ψηλά και είπαμε ότι δεν
θα βγούμε στην αγορά με ένα προϊόν ανταγωνιστικό με εκατοντάδες -κυριολεκτικά-
άλλα προϊόντα αλλά θα προσφέρουμε κάτι το πρωτότυπο.

Ενώ η όλη προσπάθεια ξεκίνησε 4-5 χρόνια πριν σαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα DAC και ολοκληρωμένου ενισχυτή σε ένα σασί (4 χρόνια πρίν δεν ήταν κάτι το συνηθισμένο)
ο πραγματικά ψηφιακός ενισχυτής ήταν αυτό που μας κέρδισε άμεσα,
όχι μόνο για την ηχητική του απόδοση, αλλά και γιατί είναι ότι πιο λογικό (makes sense):

Ένα στάδιο μετατροπής είναι καλύτερο από 7-11.
Μία τροφοδοσία είναι καλύτερη απο 2-3.
Λίγα, -ελάχιστα- εξαρτήματα στο σήμα είναι καλύτερα απο δεκάδες ή και >100.
Ελάχιστη διαδρομή σήματος (<25cm)είναι πάντα πιο επιθυμητή από μερικά μέτρα.
Εξ'ολοκλήρου ψηφιακή διαχείριση είναι καλύτερη απο μετατροπή σε αναλογικό.

Πέρα απο αυτά, μία τεράστιας σημασίας παράμετρος -την οποία την καταννοείς μόνο όταν φτάσεις σε κατασκευαστικό επίπεδο αφού προϋποθέτει ευρύ γνωσιολογικό περιεχόμενο-
είναι η εξής:

Σε οικονομικό επίπεδο συσκευών (λιανική τιμή <1200-1500 ευρώ/συσκευή) το κόστος των υλικών για ένα προενισχυτή ή τελικό είναι αδύνατο να ξεπερνάει τα 180-240 ευρώ. Αυτό διότι
θα πρέπει να μπεί και το κόστος της εργασίας, των μεταφορικών κτλ του κατασκευαστή
και φυσικά το κέρδος του λιανοπωλητή.


Αυτή η παράμετρος περιορίζει αναγκαστικά τους κατασκευαστές σε πολλά πράγματα
(χωροταξία, τοπολογίες, διάρκεια υλικών στο χρόνο, κτλ).


Αυτό είχε σαν συνέπεια ένα ηχοσύστημα της τάξεως των 5.000 ευρώ να ήταν το εισητήριο
εισόδου στο high-end. Η μεγάλη άνθηση των τελευταίων ετών και η εν γένει αυξημένη ηχητική πιστότητα που χαρακτηρίζει τις σημερινές συσκευές σε σχέση με πρίν 5 χρόνια
αφορά ΜΟΝΟ το ψηφιακό κομμάτι καθώς εκεί είναι οι μεγάλες διαφορές. Δηλαδή τόσο
τα καλύτερης γενιάς τσιπ που κυκλοφόρησαν όσο και το κομμάτι του USB audio, βοήθησαν
να έρθει η απόδοση σε αρκετά καλύτερα επίπεδα. Η διαφορά στα παθητικά εξαρτήματα δεν έχει αλλάξει (και δεν πρόκειται μέχρι την ευρεία εισαγωγή των νανοσωλήνων ή άλλων νανουλικών άνθρακα σε αυτή τη βιομηχανία) με αποτέλεσμα τα ηχοσυστήματα να μην μπορούν να αποδώσουν τα νούμερα των...φυλλαδίων.


Εδώ ακριβώς υπερέχει ο πραγματικά ψηφιακός ενισχυτής. Έχοντας ελάχιστο signal path δίνει τη δυνατότητα στον κατασκευαστή να ελιχθεί πολύ διαφορετικά σε όλους τους κρίσιμους τομείς.

Τότε πως δεν έχει γεμίσει η αγορά με τέτοιους ενισχυτές θα αναρωτηθεί κανείς....

Η έρευνα και ανάπτυξη είναι κάτι που πλέον -κυριολεκτικά- ελάχιστες εταιρίες εφαρμόζουν
πια. Ο καθένας μπορεί να βρεί ίσως και 30-50 εταιρίες με έτοιμα class D modules αλλά
πόσες εταιρίες που να έκαναν μία πρωτοποριακή δουλειά? Για να γίνει αυτό χρειάζονται
αρκετά χρήματα τα οποία δεν τα διαθέτουν γιατί δεν γνωρίζουν ότι θα έχουν αποτέλεσμα εκ του ασφαλούς (όπως με κάτι ήδη γνωστό και διαδεδομένο).

Άρα επι της ουσίας μιλάμε για όρους marketing.

Έπειτα, είναι η δυσκολία του εγχειρήματος. Αυτοί οι ενισχυτές βρίσκονται κυριολεκτικά στην αιχμή της τεχνολογίας και οι κατασκευαστές δυσκολέυονται να κατανοήσουν πως πρέπει
να τους διαχειριστούν αφού τα ..κόλπα των αναλογικών δεν πιάνουν όλα.


Άρα πρέπει να ανοικτεί καινούργιος δρόμος. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα απο τις πρώτες υλοποιήσεις των εταιριών που δουλεύουν με έτοιμα modules, των οποίων οι πρώτες υλοποιήσεις ακόμα και στην κατηγορία των >4.000 ευρώ, είχαν δεχτεί ακόμα και σφοδρή κριτική.

Ενώ λοιπόν τα πράγματα βελτιώνονται σιγά-σιγά εμείς είπαμε να κάνουμε ένα πολύ μεγάλο άλμα.

Θέσαμε πάλι ψηλά των πήχυ και είπαμε ότι όχι μόνο θα είναι πρωτοποριακό σαν προϊόν,
αλλά αυτή τη φορά θα έχει και χαρακτηριστικά που θα προσεγγίζουν και θα αντιμετωπίζουν
όλα (ή σχεδόν όλα) τα προβλήματα της αναπαραγωγής σε ένα “πακέτο” που ποιοτικά θα στέκεται άνετα (συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό σε 2-4 φορές την τιμή) ενώ παράλληλα θα “εξαφανίζει” όλες τις συσκευές από το ρακ (και το ίδιο το ρακ:) δηλαδή με πολύ υψηλό WAF.

Θεωρούμε ότι όλα εκείνα τα πράγματα που κρατούσαν πίσω τις Ελληνικές εταιρίες σε σχέση με τις ευρωπαϊκές ή τις Αμερικάνικες έχουν παρέλθι ανεπιστρεπτί...

Θα παραθέσω ορίσμένες αρχικές πληροφορίες για το ψηφιακό μέρος και θα επανέλθω αύριο με περισσότερες καθώς ήθελα να πω λίγα πράγματα σαν πρόλογο αλλά το ένα φέρνει το άλλο.

Ο ενισχυτής είναι η νεότερη υλοποίηση του απερχόμενου Xtreme16 που πλεόν θα ονομάζεται Ref20. Ο λόγος φυσικά δεν είναι μαρκετινίστικος αλλά διπλά ουσιαστικός:

Πέρα απο την αυξημένη ισχύ (2db!!) (το οποίο σημαίνει ότι
με αρκετά 6-8Ωμ ηχεία καλύπτουμε χώρους τουλαχιστον 22-25τ.μ ενώ σε πολλές περιπτώσεις
φτάνουμε τα 30-35τ.μ. για 90+db ηχεία ) σημαντική διαφορά έχει επέλθει και στην απόδοση του ενισχυτή.


Ύστερα απο τις πολυάριθμες αλλαγές που έχουμε κάνει στο κύκλωμα, στα υλικά και στον τρόπο που αποδίδει την εισερχόμενη πληροφορία, μπορούμε να πούμε ότι είμαστε πλήρως (λέμε τώρα, αυτό ποτέ δεν θα συμβεί:)) ικανοποιημένοι στο θέμα της απόδοσης σε όλο το φάσμα πάντα με κριτήριο την απόλυτη απόδοση.

Δηλαδή, ο ενισχυτής έχει κατασκευαστεί όχι για να ...χαρίζει αλλά για να αναδείξει
και την παραμικρή λεπτομέρεια, να διεισδύσει με διαφάνεια, δυναμικά αλλά και μουσικότητα
στις καλύτερες των ηχογραφήσεων, αφήνοντας μία γλυκιά γεύση στον ακροατή ότι
όντως το άκουσμα ήταν κάτι το εξαιρετικό.

Αυτά λίγο η πολύ για τη βάση στην οποία στηρίζεται το ενισχυτικό τμήμα.

Απο εκεί και πέρα έχουμε βρεί και αναπτύξει τρόπο σε ψηφιακό επίπεδο να παρεμβαίνουμε φέρνοντας” το αποτέλεσμα εκεί που το θέλουμε χωρίς κωδωνισμούς ή artifacts..εισαγόμενα απο το software που τρέχει. Με αυτόν τον τρόπο, το ηχείο παίζει με καμπύλη απόκρισης καλού πολύδρομου κρατώντας όλα τα πλεονεκτήματα του μονόδρομου.

(Φυσικά σε αυτό το πεδίο εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και απο τον Άρη που θα πεί περισσότερα για τα ηχεία και τις λεπτομέρειες που το συνοδεύουν καθώς μην ξεχνάμε ενισχυτής και ηχείο είναι ένα και το αυτό.)

Έχοντας όλα αυτά στο μυαλό μας, προχωρήσαμε “δένοντας” τον ήχο και συνδυάζοντας τον όγκο χαμηλά, τα μεταβατικά, τη λεπτομέρεια, τη μουσικότητα του ενισχυτή με τον παλμό, την αμεσότητα και την ..έξτρα ταχύτητα της άφιλτρης μονόδρομης κόρνας, δημιουργώντας ένα
πραγματικά fullrange-fullrange ηχείο.

Χρησιμοποιήθηκε δηλαδή ο ενισχυτής σαν Δούρειος ίππος στα μειονεκτήματα των semi fullrange/fullrange σχεδιάσεων/υλοποιήσεω,ν κάνοντας αυτό που προηγουμένως ήταν αδύνατο, μία πραγματικότητα!!

Παράλληλα, μεγιστοποιούμε με αυτό το σχέδιο την προτίμηση μας για οικολογικές λύσεις, καθώς με ελάχιστα βατ, μπορεί κάποιος να απολάυσει τη μουσική του.

Επίσης είναι τέτοια η ευαισθησία της σχεδίασης όπου μπορούμε να καλύψουμε μέχρι και 40 τ.μ., ενώ στο σαλόνι μου που είναι 35 τ.μ. (σε ενιαίο χώρο 60 τ.μ.) μπορείς να ακούσεις και στα 5 μέτρα απόσταση καθώς ενίοτε οι εντάσεις είναι εξαιρετικά μεγάλες.

Έχουμε δηλαδή ένα εξαιρετικό εργαλείο πασπαρτού το οποίο δεν θα προβληματίσει σε κανένα είδος μουσικής (εξαιρείται thrash metal).

Εδώ να σημειωθεί ότι δίνουμε ακόμα και τα καλώδια (τα οποία δεν είναι βέβαια τίποτα φτηνό καθώς θα κατέστρεφε όλο τον κόπο που κάναμε και την ισοροπία που φέραμε), αλλά προέρχονται απο τη σειρά μας OCC IT Xtreme! με μήκος τέσσερα μέτρα(!!) για το παθητικό ηχείο.

Επομένως το μόνο που πραγματικά θα χρειαστεί ένας μουσικόφιλος είναι ένα καλώδιο εισόδου USB/optical/coaxial χωρίς να χρειαστεί ΠΟΤΕ να ματσάρει οποιαδήποτε συσκευή, χωρίς ποτε να ανησυχήσει για τίποτα.

Αύριο πιστεύω θα δώσει και ο Άρης πολλές πληροφορίες για τα ηχεία, ενώ και εμείς απο την πλευρά μας θα μιλήσουμε για τις αναβαθμίσεις του ηχείου (το ηχείο μας -ίσως το πρώτο παγκοσμίως- θα είναι αναβαθμίσιμο καθιστώντας το έτσι μία επένδυση που αντέχει στο χρόνο
και όχι -πήρα κάτι το βαρέθηκα άντε τώρα τρέχα άλλαξε το και χάσε και χρήματα-).


Καλό βράδυ σε όλους
 

Μηνύματα
14.213
Reaction score
1.842
Ένα ηχείο κατασκευασμένο από ξύλο - και όχι από μοριοσανίδα - είναι σαφώς ποιοτικότερη κατασκευή από ξυλουργικής πλευράς. Η επιλογή όμως διαφορετικών ξύλων δίνει διαφορετικά ηχητικά χαρακτηριστικά στον τρόπο που παίζει το ηχείο. Ένας τρόπος να μαντέψει κάποιος προς τα που κλίνει το πράγμα, είναι να δει αν κατασκευάζονται μουσικά όργανα από αυτό το ξύλο. Σε περίπτωση θετικών ευρημάτων συνεπάγεται ότι το ξύλο είναι "μουσικό". Π.χ. από οξιά δεν ξέρω να φτιάχνεται κάποιο όργανο ή μέρος του σκάφους του, με κάθε επιφύλαξη για τις γνώσεις μου.

Από σημύδα (birch) λοιπόν κατασκευάζονται Bongos και Congas, εκτός μερών των τζουράδων, λαούτων. Αυτό σημαίνει ότι το ηχείο κατά πάσα πιθανότητα θα έχει γρήγορες αποσβέσεις, πράγμα που σε εμένα αρέσει αλλά σε άλλους δεν αρέσει.
:)
 

Μηνύματα
1.908
Reaction score
1.659
Μπράβο στην καταπληκτική ελληνική προσπάθεια σε καιρούς που όλοι μας έχουν για φτύσιμο..
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
Περιμενουμε και φωτος οταν ειναι ετοιμο......ετσι να γυαλιζει βρε αδερφε!!!!!!:D:D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σαν Audio4Soul θέσαμε εξ'αρχής τον πήχυ αρκετά ψηλά και είπαμε ότι δεν
θα βγούμε στην αγορά με ένα προϊόν ανταγωνιστικό με εκατοντάδες -κυριολεκτικά-
άλλα προϊόντα αλλά θα προσφέρουμε κάτι το πρωτότυπο.
...
Άρα επι της ουσίας μιλάμε για όρους marketing.
...
Ενώ λοιπόν τα πράγματα βελτιώνονται σιγά-σιγά εμείς είπαμε να κάνουμε ένα πολύ μεγάλο άλμα.
Θέσαμε πάλι ψηλά των πήχυ και είπαμε ότι όχι μόνο θα είναι πρωτοποριακό σαν προϊόν,
αλλά αυτή τη φορά θα έχει και χαρακτηριστικά που θα προσεγγίζουν και θα αντιμετωπίζουν
όλα (ή σχεδόν όλα) τα προβλήματα της αναπαραγωγής σε ένα “πακέτο” που ποιοτικά θα στέκεται άνετα (συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό σε 2-4 φορές την τιμή) ενώ παράλληλα θα “εξαφανίζει” όλες τις συσκευές από το ρακ (και το ίδιο το ρακ:) δηλαδή με πολύ υψηλό WAF.
...
Δηλαδή, ο ενισχυτής έχει κατασκευαστεί όχι για να ...χαρίζει αλλά για να αναδείξει
και την παραμικρή λεπτομέρεια, να διεισδύσει με διαφάνεια, δυναμικά αλλά και μουσικότητα
στις καλύτερες των ηχογραφήσεων, αφήνοντας μία γλυκιά γεύση στον ακροατή ότι
όντως το άκουσμα ήταν κάτι το εξαιρετικό.
...
Απο εκεί και πέρα έχουμε βρεί και αναπτύξει τρόπο σε ψηφιακό επίπεδο να παρεμβαίνουμε φέρνοντας” το αποτέλεσμα εκεί που το θέλουμε χωρίς κωδωνισμούς ή artifacts..εισαγόμενα απο το software που τρέχει. Με αυτόν τον τρόπο, το ηχείο παίζει με καμπύλη απόκρισης καλού πολύδρομου κρατώντας όλα τα πλεονεκτήματα του μονόδρομου.
...
Έχοντας όλα αυτά στο μυαλό μας, προχωρήσαμε “δένοντας” τον ήχο και συνδυάζοντας τον όγκο χαμηλά, τα μεταβατικά, τη λεπτομέρεια, τη μουσικότητα του ενισχυτή με τον παλμό, την αμεσότητα και την ..έξτρα ταχύτητα της άφιλτρης μονόδρομης κόρνας, δημιουργώντας ένα πραγματικά fullrange-fullrange ηχείο.
...
Παράλληλα, μεγιστοποιούμε με αυτό το σχέδιο την προτίμηση μας για οικολογικές λύσεις, καθώς με ελάχιστα βατ, μπορεί κάποιος να απολαύσει τη μουσική του.
(το ηχείο μας -ίσως το πρώτο παγκοσμίως- θα είναι αναβαθμίσιμο καθιστώντας το έτσι μία επένδυση που αντέχει στο χρόνο
και όχι -πήρα κάτι το βαρέθηκα άντε τώρα τρέχα άλλαξε το και χάσε και χρήματα-).
Καλό βράδυ σε όλους
Καλή επιτυχία στη σχεδιαστική ομάδα...Καθεμία σας επεξήγηση αυξάνει κατακόρυφα τις προσδοκίες.
Υποθέτω ότι στις μελλοντικές αναβαθμίσεις θα συμπεριληφθεί και ποιοτικός αναλογικοψηφιακός μετατροπέας (ADC) γιά σύνδεση βινυλιακών συστημάτων...
Από σημύδα (birch) λοιπόν κατασκευάζονται Bongos και Congas, εκτός μερών των τζουράδων, λαούτων. Αυτό σημαίνει ότι το ηχείο κατά πάσα πιθανότητα θα έχει γρήγορες αποσβέσεις, πράγμα που σε εμένα αρέσει αλλά σε άλλους δεν αρέσει.
:)
Eat your heart out...Harbeth.;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4
Reaction score
10
Καλησπέρα σε όλους!

Τον τελευταίο καιρό, η ανακοίνωση για το νέο ηχείο Kalypso της Rois Acoustics, έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, το οποίο εκφράζεται με πολλά τηλεφωνήματα και e-mail στην εταιρεία για περισσότερες πληροφορίες. θα ήθελα, λοιπόν, με αφορμή τη ‘’δημοσιογραφική’’ πάσα του Βλάση στο forum, να μοιραστώ με την κοινότητα του AVsite κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το Kalypso, που μπορούν να δώσουν τροφή για συζήτηση σχετικά με τις αρχές σχεδίασης και λειτουργίας του.

Αφορμή για τη δημιουργία του Kalyp soστάθηκε μια συνάντηση με τον Τάσο Βαρδαξόγλου της Audio4Soulστα γραφεία της Rois Acoustics, με αντικείμενο τη συνεργασία των δύο εταιρειών στην ανάπτυξη ενός ενεργού ηχείου.

Για την ιστορία, εδώ και πάνω από 10 χρόνια (από την εποχή των πρώτων STATUS της Roister) είμαι οπαδός των crossover1ης τάξης. Θεωρώ, ότι η σαφώς μεγαλύτερη φυσικότητα και χρονική συνοχή του ήχου, που προσφέρουν τα φίλτρα αυτά αντισταθμίζουν και με το παραπάνω τους (αναπόφευκτους λόγω της τοπολογικής απλότητάς τους) συμβιβασμούς στη γραμμικότητα της φασματικής απόκρισης.

Από πολύ καιρό, λοιπόν, με “έτρωγε” η ιδέα ένος μονόδρομου ηχείου πλήρους (κατά το δυνατόν) φάσματος, όπου η απλότητα του crossover θα έφτανε στον υπέρτατο βαθμό της: στην πλήρη κατάργηση του crossover! Παράλληλα, η απόδοση όλου του ακουστικού φάσματος από μία, πηγή προσφέρει το απόλυτο σε θέματα χρονισμού και φασικής συνοχής του ήχου καθώς και σε θεματα ομοιογένειας της πολικής απόκρισης, που ταλανίζουν τα πολύδρομα ηχεία.

Ο ενισχυτής της Audio4Soul έδωσε την τέλεια αφορμή για την υλοποίηση αυτής της ιδέας. Με απόλυτα μινιμαλιστική σχεδίαση (πρόκειται κατ’ ουσία για ένα DAC υψηλής ισχύος, που μπορεί να οδηγήσει απευθείας ηχείο!) και ήχο απαλλαγμένο από κάθε ίχνος “ψηφιακού” χαρακτήρα, έδειχνε να είναι το ιδανικό ταίρι για ένα απόλυτα μίνιμαλ μονόδρομο ενεργό ηχείο.

Έτσι, “γεννήθηκε” το Kalypso, βασισμένο στο εξαιρετικό 8ιντσο μεγάφωνο πλήρους φάσματος W8-1772 της Tang Band, με αυαισθησία 95 dΒ και απόκριση 40-20000 Ηz, που αξιοποιεί πλήρως τα 25Wτου ενισxυτή της Audio4Soul. Για όσους δε γνωρίζουν, η Tang Band είναι για μία ιδιαιτέρως σοβαρή Ταιβανέζικη εταιρεία, που ειδικεύεται εδώ και πολλά χρόνια στα μεγάφωνα πλήρους φάσματος, διαθέτοντας πάνω από 30 τέτοια μοντέλα από 2 μέχρι 8 ίντσες!! Το συγκεκριμένο μεγάφωνο έχει λάβει ενθουσιώδεις κριτικές παγκοσμίως και θεωρείται από πάρα πολλούς ανώτερο από αντίστοιχες μονάδες των Lowther, Fostex και Audio Nirvana !!! Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η πολύ γραμμική του απόκριση και τα μεγάλα περιθώρια διαδρομής του για μεγάφωνο αυτού του τύπου. Έχει (γραμμικό) Xmax3mm, τη στιγμή που αντίστοιχες μονάδες των παραπάνω εταιρειών μόλις που αγγίζουν το 1mm!!! Το πολλαπλάσιο Χmaxπροσδίδει στο wooferτου Kalypso μπάσο με εξαιρετικές δυναμικές ικανότητες, που τα άλλα ‘’σφιγμένα’’ μεγάφωνα ούτε καν μπορούν να πλησιάσουν.

Η φόρτιση χαμηλού γίνεται με αναδιπλωμένη οπίσθια χοάνη, που επιλέχτηκε με μοναδικό κριτήριο την ηχητική απόδοση, παρά το ότι οδηγεί σε καμπίνα μεγάλου όγκου. Οι προδιαγραφές Thiele-Small του συγκεκριμένου μεγαφώνου είναι ιδανικές για τέτοιου είδους φόρτιση, που πραγματικά του ταιριάζει ‘’γάντι’’, μια και αξιοποιεί πλήρως την ταχύτητα και τις δυναμικές αρετές του και χαρίζει την πλέον ουδέτερη και φυσική ηχητική ταυτότητα στο μπασο. Έτσι, το μπάσο του Kalypso χαρακτηρίζεται από ταχύτητα, άνεση και ελαστικότητα, χωρίς περιττά φτιασίδια εντυπωσιασμού και τεχνητά φουσκωμένο όγκο (ίδιον πολλών ακόμη και πανάκριβων ηχείων με καμπίνα bass reflex) και με χαρακτήρα που παραπέμπει σε μπάσο μεγάλου πάνελ παρά σε μπάσο κουτιού! Σ΄αυτό βέβαια συντελεί και η στιβαρή κατασκευή της καμπίνας, από κόντρα πλακέ ρώσικης συμήδας ενώ ο εσωτερικός λαβύρινθος της κόρνας λειτουργεί ως επιπρόσθετο αντικραδασμικό δέσιμο. Hεσωτερική καλωδίωση του ηχείου γίνεται με καλώδιο OCC μονοκρυσταλλικού χαλκού υπερυψηλής καθαρότητας.

Η κεντρική φιλοσοφία του Kalypso είναι η αυτή της ελάχιστης διαδρομής και των ελάχιστων σταδίων μετατροπής του σήματος. Το ψηφιακό σήμα εισόδου μετατρέπεται σε αναλογικό υψηλής ισχύος και οδηγείται απ’ευθείας στο μεγάφωνο! ‘Ετσι, το Kalypso υποκαθιστά το DAC, τον προενισχυτή και τον τελικό ενισχυτή σε ένα συμβατικό σύστημα με διακριτές συσκευές μαζί με όλα τα ενδιάμεσα καλώδια interconnect ενώ συνοδεύεται και από καλώδια ηχείων OCC της Audio4Soul!

Ουσιαστικά, το Kalypso είναι ένα πλήρες σύστημα αναπαραγωγής ήχου που μπορεί να οδηγηθεί από μια πηγή ψηφιακού σήματος μέσω των εισόδων USB, Coaxial και Optical που διαθέτει.

Κατασκευαστικά τώρα, ο ενισχυτής του Kalypso βρίσκεται τοποθετημένος στη βάση του ενός από τα ηχεία, κάτω από το στόμιο της χοάνης. Ουσιαστικά ενεργό είναι μόνο το ένα ηχείο ενώ το άλλο οδηγείται παθητικά από το πρώτο με καλώδιο ηχείου, που θα συνοδύει το Kalypso.

Επίσης, ο ενισχυτής διαθέτει και είσοδο τροφοδοσίας DC ώστε να μπορεί να τροφοδοτηθεί από μπαταρία, με αποτέλεσμα σημαντική βελτίωση στην ποιότητα του ήχου του. Ήδη η Audio4Soulετοιμάζει πρωτότυπο με ειδική μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας, που θα δίνει στο Kalypso αυτονομία αρκετών ωρών λειτουργίας σε πλήρη ισχύ!

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το κάτω μέρος του ενεργού ηχείου, το οποίο στεγάζει τον ενισχυτή μπορεί να αφαιρεθεί από το ηχείο και να αντικατασταθεί σε (απίθανη) περίπτωση βλάβης του ενισχυτή ή κυρίως για την αναβάθμισή του. Έτσι, το Kalypso θα είναι πάντα σύχρονο και ‘’ετοιμοπόλεμο’’, όποιες και αν είναι οι εξελίξεις στο χώρο του ψηφιακού audio.

Η όλη σχεδίαση και υλοποίηση του Kalypso θεωρούμε ότι δικαιώνεται απόλυτα από το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα του ηχείου. Ο ήχος του, πέρα από την εξαιρετική φυσικότητα, διαφάνεια και τονική ισορροπία, διακρίνεται από απίστευτη άνεση και δυναμική περιοχή και άψογη ροή και ‘’δέσιμο’’. Το Kalypso δημιουργεί μια απόλυτα ρεαλιστική και σαφή στερεοφωνική εικόνα, που μεταδίδει στον ακροατή με μοναδικό τρόπο την αίσθηση του ‘’είμαι εκεί’’, που αποτελεί άλλωστε και την πεμπτουσία του στερεοφωνικού ήχου.

Το Kalypso αποτελεί μια καθαρόαιμη hi-end υλοποίηση, που παράλληλα προσφέρει και πολύ καλό value for money, αν αναλογιστεί κανείς τα εντελώς ιδιαίτερα ηχητικά χαρακτηριστικά του και το κόστος των συσκευών που υποκαθιστά. Η εμπορική του στόχευση είναι στραμμένη σαφέστατα προς τη διεθνή αγορά, μια που η μικρή και εν αφασία εσχάτως Ελληνική αγορά ξεκάθαρα δεν είναι σε θέση να συντηρήσει ένα τέτοιο εγχείρημα.

Τέλος, η επίσημη παρουσίαση του Kalypso θα γίνει φυσικά στην Ελλάδα σε λίγες εβδομάδες ενώ η βουτιά στη διεθνή αγορά ελπίζουμε να επιχειρηθεί με ‘’βατήρα’’ την επερχόμενη έκθεση Hi-End 2014 στο Μόναχο.

Καλό βράδυ!

Αριστοτέλης Σδραβόπουλος
Rois Acoustics
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Καλημερα σε ολους...........

Αν καταφερατε με επιτυχια οπως λετε, να παιζει το ηχειο σαν πολυδρομο, (στα ακρα του φασματος λεω εγω καθοτι οι μεσαιες ειναι το φορτε τους) συγχαρητηρια.
Η καμπινα του ηχειου ειναι κατι τετοιο περιπου?
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w8-1772n/W8-1772 news_rev2.pdf

Υπαρχει καποια "διορθωση" (στο ψηφιακο πεδιο παντα) μεσω του dac/amp στην αποκριση συχνοτητας του 1772?
Υπαρχει περιπτωση αλλης βερσιον/μοντελου, π.χ. με "παντρεμα" ενεργου γουφερ στο ηχειο? ειχα βαλει μια φωτογραφια
απο ενα ηχειο με το 1772. Θα ψαξω να το βρω.
 

Μηνύματα
125
Reaction score
129
Καλημερα σε ολους...........
Υπαρχει καποια "διορθωση" (στο ψηφιακο πεδιο παντα) μεσω του dac/amp στην αποκριση συχνοτητας του 1772?
αντιγράφω απο την απάντηση μου πιο πάνω:

Απο εκεί και πέρα έχουμε βρεί και αναπτύξει τρόπο σε ψηφιακό επίπεδο να παρεμβαίνουμε “φέρνοντας” το αποτέλεσμα εκεί που το θέλουμε χωρίς κωδωνισμούς ή artifacts..εισαγόμενα απο το software που τρέχει. Με αυτόν τον τρόπο, το ηχείο παίζει με καμπύλη απόκρισης καλού πολύδρομου κρατώντας όλα τα πλεονεκτήματα του μονόδρομου.

Αφού δηλαδή φέραμε την απόκριση όπως την θέλαμε μέσω της καμπίνας τότε και μόνο τότε έγινε η ψηφιακή διόρθωση...
Υπαρχει περιπτωση αλλης βερσιον/μοντελου, π.χ. με "παντρεμα" ενεργου γουφερ στο ηχειο? ειχα βαλει μια φωτογραφια
απο ενα ηχειο με το 1772. Θα ψαξω να το βρω.
η επόμενη λογική κίνηση θα ήταν βέβαια το πάντρεμα με γούφερ για να πάμε κάτω
απο τους 35-38 κύκλους αν και εφόσον ο μουσικόφιλος δεν μείνει ευχαριστημένος
με το μπάσο που ήδη έχει...

Στην περίπτωσή μας βέβαια δεν μιλάμε για "ενεργό γούφερ", αλλά για διενίσχυση με ψηφιακό κρος, ώστε να παραμείνει η αγνότητα της σχεδίασης χωρίς τη χρήση κανενός παθητικού
ή αναλογικού εξαρτήματος μετά τον ενισχυτή.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.878
Reaction score
34.258
για ποτε με το καλο θα το δουμε επισημα η θα τ ακουσουμε? περιοχη τιμης? ευχαριστω!
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.586
Μηνύματα
2.866.447
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top