Quality στον κατ' ευφημισμό χώρο του Hi-Fi

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Σε συνέχεια σύντομης και δυστυχώς πικρής μου εμπειρίας κατά την επαφή μου με πασίγνωστη αγγλική κατασκευάστρια ηχείων και, κατά την άποψη μου, την παντελή άγνοια τους σχετικά με θέματα διαχείρισης ποιότητας και ποιοτικού ελέγχου (μηδέν δηλαδή στο Quality) θα ήθελα να διαβάσω και τις δικές σας απόψεις ή και εμπειρίες σχετικά.

Τελικά μήπως πληρώνουμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, σε ένα θολό marketing τοπίο hi-fi, χωρίς ουσιαστικά να γίνεται κανένας πραγματικός ποιοτικός έλεγχος κ χωρίς να υπάρχει καμμία απολύτως διαβεβαίωση της παρεχόμενης ποιότητας στον πελάτη, δηλαδή σε εμάς?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.882
Reaction score
144.926
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

τι ακριβώς έπαθες?
 

Μηνύματα
7.382
Reaction score
2.558
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Σε συνέχεια σύντομης και δυστυχώς πικρής μου εμπειρίας κατά την επαφή μου με πασίγνωστη αγγλική κατασκευάστρια ηχείων και, κατά την άποψη μου, την παντελή άγνοια τους σχετικά με θέματα διαχείρισης ποιότητας και ποιοτικού ελέγχου (μηδέν δηλαδή στο Quality) θα ήθελα να διαβάσω και τις δικές σας απόψεις ή και εμπειρίες σχετικά.

Τελικά μήπως πληρώνουμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, σε ένα θολό marketing τοπίο hi-fi, χωρίς ουσιαστικά να γίνεται κανένας πραγματικός ποιοτικός έλεγχος κ χωρίς να υπάρχει καμμία απολύτως διαβεβαίωση της παρεχόμενης ποιότητας στον πελάτη, δηλαδή σε εμάς?
Εχει πιστοποιηθεί για ISO 9001; Από ποιόν; Και - αν ναι - τι έγινε;
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Άμα αρχίσω να μιλάω για προβλήματα συσκευών (από την υπερυψηλή κατηγορία τιμής) θα γκρεμιστεί το Forum. Και δεν μιλάω για 1-2 περιστατικά αλλά αρκετά περισσότερα.

Αυτά είναι γνωστά, απαράδεκτα αλλά δυστυχώς έχουμε να κάνουμε με βιοτεχνίες στη καλύτερη.
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Χωρίς να θεωρώ την πιστοποίηση ως προς οποιοδήποτε Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας πανάκεια, το θεωρώ ένα πολύ καλό βήμα το οποίο ίσως να δείχνει πολλές φορές τη διάθεση της εταιρείας προς την εφαρμογή αρχών ποιότητας.

Τι συνέβει, χωρίς σε πρώτη φάση να δώσω συγκεκριμένα ονόματα:

Χρειάστηκε κάποια στιγμή να προβώ σε επισκευή ενός ηχείου (δεκαετίας) που έχω από τις μεγάλες σειρές τότε της αγγλικής εταιρείας. Σε επικοινωνία μου μαζί τους, με παρέπεμψαν στον dealer τους στην Ελλάδα. Όταν πήγα τις μονάδες εκεί για να μου πουν ένα κόστος, αφού μου κράτησαν το προϊόν για δυο εβδομάδες, μου έδωσαν ένα Α κόστος. Όπως μου είπαν, ειλικρινέστατα είναι η αλήθεια, εκείνοι δεν έχουν τμήμα service κ χρησιμοποιούν έναν εξωτερικό μάστορα. Όταν ζήτησα περισσότερες πληροφορίες από την αγγλική εταιρεία σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των εξωτερικών συνεργατών επισκευαστών των ηχείων της ανά τον κόσμο, καθώς και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί ώστε να διασφαλιστεί τεκμηριωμένα (μέσω σχετικών πιστοποιητικών υλικών, συγκεκριμένα του χάλκινου σύρματος του κώνου) ότι θα μπει το ίδιο υλικό με το αρχικό, ούτε λίγο ούτε πολύ από το εξωτερικό μου έγραψαν ότι η εταιρεία έχει νέα ιδιοκτησία τα τελευταία τρία χρόνια κ θα σου κάνουμε χάρη να κάνουμε κ την επισκευή. Από 'κει κ πέρα τίποτα περισσότερο δεν μπορούσαν να μου εγγυηθούν.

'Οταν ζήτησα πιστοποίηση της εργασία του μάστορα από τον έλληνα dealer, εκείνος προφανώς για να με ξεφορτωθεί μου είπε ότι το επισκευασμένο προϊόν πρέπει να πάει στο εξωτερικό (με κόστος λίγο μεγαλύτερο της επισκευής) κ να πιστοποιήσουν από εκεί την επισκευή. Φυσικά οι εργασίες επισκευής θα έχουν πραγματοποιηθεί κ το προϊόν θα έχει σφραγιστεί, οπότε δεν μου διευκρίνησε τι ακριβώς θα πιστοποιήσουν (εργασία, υλικά, θα το δουν αν είναι ωραίο?)

Η εξοργιστικότερη όμως των απαντήσεων μεταξύ άλλων ωραίων ήταν η εξής:

"I can only recommend that you upgrade to a new model of speaker which has today’s technology and not yesterdays"

:)))
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.145
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Συγγνώμη για να καταλάβω, επρόκειτο για επισκευή μεγαφώνου; Αντικατάσταση του πηνίου φωνής; Ή κάτι άλλο;
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Σωστός Κώστα, αντικατάσταση της περιέλιξης του voice coil
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.145
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Κι αυτό επειδή δεν μπορούσε να βρεθεί καινούργιο μεγάφωνο; Ή η αντικατάσταση του μεγαφώνου ήταν δαπανηρή;
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Λόγω παλαιότητας του μοντέλου (είναι δεκαετίας) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η εταιρεία έχει καινούργιους ιδιοκτήτες την τελευταία τριετία δεν μπορούν να μου βρουν άλλη ίδια μονάδα. Κατά τις δηλώσεις τους δεν έχουν πουθένα σε στοκ ανά την υφήλιο.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.145
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Κοίταξε να δεις, άδικο δε σου δίνω. Από την άλλη μεριά, όμως, το στοκ ανταλλακτικών έχει υψηλό κόστος. Ο μόνος κατασκευαστής που έχω υπ' όψιν να έχει ανταλλακτικά σε μεγάλο βάθος χρόνου είναι η Revox, αλλά με πολύ υψηλό τιμολόγιο, και πριν εξαγορασθεί από τον όμιλο Harman. Ενδεικτικά:

Λιανική τιμή Revox B77 250.000 δρχ., όταν το νοίκι μου ήταν της τάξης των 8.000 δρχ. ως φοιτητή στη Θεσσαλονίκη (1984-85, περίπου τότε). Τιμή μπλοκ κεφαλών το 1998 κάπου 300 - 350.000 δρχ. Τιμή pinch roller το 2000 25.000 δρχ. (Για ένα pinch roller)...
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Κώστα συμφωνώ μαζί σου. Γι' αυτό το λόγο δεν επέμεινα εξαρχής στην αντικατάσταση της μονάδας. Όταν όμως προβάλουμε ένα προσωπείο hi-fi, δηλαδή high fidelity, δηλαδή υψηλής πιστότητας με κάποιο τρόπο θα πρέπει να διασφαλίσεις στο βάθος χρόνου τη βιωσιμότητα του (υποτιθέμενου) ξεχωριστού προϊόντος σου. Με ποιό τρόπο θα μπορούσε να γίνει αυτό?

Για παράδειγμα τηρώντας πλήρη κ λεπτομερή αρχεία με τα υλικά κατασκευής. Έτσι τώρα ξέροντας τι έχει βάλει μέσα κ έχοντας κάνει approved κάποιους μαστόρους με συγκεκριμένες διαδικασίες θα μπορούσε να βάλει το ίδιο υλικό μέσα κ να το αποδείξει με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά χημικών αναλύσεων. Αλλά μιλάμε όπως είπε κ ο diabolical πολύ σωστά πριν για βιοτεχνίες, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν έχουν ιδέα περί διασφάλισης κ διαχείρισης της ποιότητας, που τόσο εύκολα ευαγγελίζονται.

Βέβαια εάν παίρνει χύμα καλώδιο με το μέτρο επειδή του "κάνει στο αυτί" κ το πουλάει για χρυσό (στην κυριολεξία είναι και η gold σειρά :) ) τότε εάν δεν το ψάξουμε πιθανότατα παίρνουμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Με λίγα λόγια πως επιβεβαιώνεται στα χαρτιά στην πρώτη φάση (της κατασκευής και της συγκέντρωσης των υλικών) αυτό που πληρώνουμε, πέραν των μετρήσεων, δηλαδή του αποτελέσματος?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.145
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Η βιωσιμότητα των διαρκών αγαθών είναι διασφαλισμένη μόνο με έναν τρόπο: την καθετοποιημένη παραγωγή. Ακόμη κι αν τελειώσει το στοκ, αν καποιος πελάτης ζητήσει ένα ανταλλακτικό, ο κατασκευαστής που έχει σε μεγάλο βαθμό καθετοποιημένη την παραγωγή του, μπορεί να το φτιάξει. Ασχέτως εάν θα το φτιάξει ή όχι. Πέραν αυτού όμως, ο όρος του hi-fi είναι παρεξηγημένος, και αυτό το φαινόμενο συντηρείται από τους περισσοτέρους κατασκευαστές και τους κατά τόπους dealers -κυρίως τους Έλληνες, που έχουν ύφος δέκα καρδιναλίων, ή το ρίχνουν στη φιλία, και αυτό περνάει, διότι λείπει η παιδεία. Λες και ο έλληνας έχει πήξει από σωστούς επαγγελματίες, ακόμη κι αν αυτοί του μιλάνε στον πληθυντικό και κρατάνε κάποια απόσταση -με την καλή έννοια του επαγγελματισμού, και έχει ανάγκη από φίλους.

Πες μου κάτι. Εντάξει, ας πούμε ότι για το κοσκινάκι που αγαπάς, θέλεις πιστοποίηση και χημική ανάλυση. Για υγρό φρένων, ή για τακάκια, ή για την τρόμπα των φρένων, πράγματα από τα οποία εξαρτάται η ίδια σου η ζωή, ζήτησες ποτέ χημική ανάλυση;
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Για οποιοδήποτε χημικό κυκλοφορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κατ' επέκταση στην Ελλάδα υπάρχει υποχρέωση δημόσιας ανάρτησης MSDS από τον εισαγωγέα ή τον παραγωγό (εάν είναι εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Πολύ σωστά αναφέρεις και κάνεις τη σύγκριση, αλλά θα σου πω το εξής (κ λόγω επαγγελματικής ιδιότητας) σχετικά με εκείνα στα οποία εξαρτάται η ζωή μου. Προσπαθώ να επιλέγω το αποτελεσματικό κατά την άποψη μου κ πάντα να το ελέγχω πριν φτάσει στο τέρμα του. Στο θέμα όμως το hi-fi δεν μπορώ την κοροϊδία του πάρε αυτό που ακούγεται έτσι ή αλλιώς γιατί το έχω μελετήσει πάλι έτσι κ αλλιώς κ όταν το ανοίξουμε μέσα είναι σκ@τά.

Σχετικά με το πιστοποιητικό χημικής ανάλυσης που ανέφερα για το καλώδιο, είναι η απλούστερη κ η φτηνότερη λύση (για μένα τουλάχιστον που ασχολούμε με επιθεωρήσεις σε βιομηχανικό επίπεδο αυτονόητο σχετικά με τη πιστοποίηση ποιότητας υλικών αλλά κ για μετέπειτα traceability αυτών) ώστε ο παραγωγός να διασφαλίσει ότι σε περίπτωση επισκευής θα βάλει ίδιο (όχι ίδιας μάρκας αλλά ίδιων χαρακτηριστικών, ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατή μικρότερη αλλαγή στον ήχο) όταν δεν τον συμφέρει οικονομοτεχνικά να διατηρεί στοκ ανταλλακτικών.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.145
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

...για να καταλάβεις, δε, τί μούρη -άθλια μούρη- πουλάνε σ' αυτό το χώρο, άκου και ένα περιστατικό από τη φετινή έκθεση. Τέλος πάντων, μου το είπε εμπιστευτικά κάποιο αγαπητό πρόσωπο, και κανονικά δεν θά έπρεπε να το πω, αλλά εντάξει, χωρίς ονόματα.

Στην περασμένη έκθεση και που λες, ο έλληνας dealer περίμενε την Αυτού Εξοχότητα, τον κατασκευαστή του ενισχυτή, να έρθει ο ίδιος να τον "στήσει". Δηλαδή τί να κάνει; Να αποσυσκευάσει το μηχανάκι, να το βάλει πάνω στο ρακ, ή έστω στο δάπεδο, να του χώσει από πίσω το καλώδιο, να βάλει το καλώδιο στην πρίζα, και να πατήσει το "On". Λες και επρόκειτο να βάλει μπρος κινητήρα πρωτοτύπου μαχητικού, ή πυρηνικό αντιδραστήρα. Και όχι αυτό μαναχά, αλλά ο ενισχυτής είχε μουλαρώσει και δεν άναβε. Κι αυτό κανένας δεν το εξέλαβε ως ελάττωμα, λες και επρόκειτο για κακομαθημένο γαλαζοαίματο που έπρεπε να τρέχουν όλοι πανικόβλητοι για να του κάνουν τα χατήρια.

Η τιμή του ενισχυτή, τηρουμένων των αναλογιών, είναι αντίστοιχη με την τιμή μιας Mercedes SLR. Φαντάσου τώρα τον ευτυχή αγοραστή της SLR, μόλις να την πήρε και να μη παίρνει μπροστά! Εγώ προσωπικά θα τους την έφερνα στο κεφάλι. Και καλά, να μείνεις από αυτοκίνητο, δε χάλασε και ο κόσμος, το κλειδώνεις και παίρνεις ταξί. Φαντάσου να πηγαίνεις στη μπούκα του Παγασητικού με το πανί, και μέσα σε 5 λεπτά να σου έρθει μαΐστρος 9 μποφώρ, και να μην παίρνει μπροστά η μηχανή.

Αλλά είπαμε. Το hi end είναι μούρη! Και εγγύηση που δεν μεταβιβάζεται - αυτό το ήξερες; Ε, το έμαθες.
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

+1000

Άρα μήπως είναι καιρός να αρχίσουμε να μιλάμε, τουλάχιστον ένας πυρήνας από εμάς για αρχή, για ουσία κ να ξύνουμε το προσωπείο ζητώντας ουσιαστικά πράγματα?

Γιατί στο κάτω κάτω, όταν απλά πεις όμορφα όλα αυτά, ωραία κ η gloss λάκα στο ηχείο κ φανταστικά ακούγεται, όταν όμως αρχίζεις κ μου πουλάς ότι είναι του τάδε κατασκευαστή που μ@μ@ει ή του δείνα, μήπως πρέπει να μπαίνουμε κ στο διαταύτα. Ωραία κ τι εγγύηση προσφέρει, τι ελέγχους έχει κάνει κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, τι ποιοτικούς ελέγχους έχει κάνει στο τελικό προϊόν κ πως διασφαλίζει τον τελικό χρήστη ότι το προϊόν που θα πάρει ο Νίκος θα ακούγεται ίδια με του Τάκη που αγόρασαν το ίδιο ηχείο γιατί είναι τα ίδια υλικά (με αποδείξεις αυτό εννοείται?)

Όταν λέει π.χ. ότι η γραμμή παραγωγής είναι στην Κίνα, αλλά ελέγχει πλήρως με δικούς του ανθρώπους όλες τις παραμέτρους παραγωγής τι ακριβώς εννοεί? 'Οτι έχει δώσει τα σχέδια κ ένα packing list στους Κινέζους τι θα βάλουν?

Καιρός νομίζω να αρχίσουμε να ξεμπροστιάζουμε την μπουρδολογία του κάθε κατασκευαστή κ να μιλάμε ουσιαστικά για τεχνικά θέματα με τεχνικούς όρους κ όσο το δυνατόν να βάζουμε πίσω (όσο πιο πίσω γίνεται) το μαρκετίστικο παραπέτασμα του καθένα.

Δυστυχώς απογοητεύτηκα πλήρως από την υποτιθέμενη μεγάλη κ καταξιωμένη αγγλική παραγωγό ηχείων, γνήσια εκπρόσωπο του αγγλικού ήχου...
 

Μηνύματα
280
Reaction score
32
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Μηπως θα επρεπε να βαλεις το ονομα της εταιρειας;
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Αν δεν υπάρχει πρόβλημα για το forum ευχαρίστως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.882
Reaction score
144.926
Απάντηση: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Ακόμα και μικρές βιοτεχνίες, έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίζουν σε πολύ μεγάλος βάθος χρόνου τα προϊόντα τους.

Όσοι δε το κάνουν, απλά αδιαφορούν για τον πελάτη τους.

Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί η Magnepan, μια μικρή οικογενειακή βιοτεχνία, που υποστηρίζει πλήρως και το πρώτο ηχείο που κατασκεύασε, το οποίο λειτουργεί ακόμη. Φυσικά, ανά πάσα στιγμή, μπορείς να στείλεις οποιοδήποτε ηχείο στην magnepan για αλλαγή μεμβράνης μύλαρ και για ανακαλωδίωση.
 

Μηνύματα
242
Reaction score
1
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Κώστα EAR αυτό ακριβώς νοιώθω ότι συνάντησα κ μάλιστα από, τους υποτίθεται επαγγελματίες, Ευρωπαίους. Ο τύπος ήταν στα mail τόσο αγενής, ώστε καταλάβαινα ότι με την νευρικότητα του, προσπαθούσε να απωθήσει μία δυσάρεστη κατάσταση ξεμπροστιάσματος σα να τον έπιασα στα πράσσα...
 

Μηνύματα
960
Reaction score
498
Re: Quality στον κατ' ευφιμησμό χώρο του Hi-Fi

Παιδιά, το έχω ξαναγράψει.Οι Αμερικάνοι είναι έτη φωτός μπροστά σε customer service και σε επαγγελματισμό γενικότερα (πάντα ήταν).Στην Ευρώπη μας έχει μείνει η...κουλτούρα..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.136
Μηνύματα
3.042.622
Members
38.535
Νεότερο μέλος
Manosahead
Top