scaler-βελτιώνει την εικόνα;

Μηνύματα
1.219
Reaction score
7
Καλά, πλάκα μας κάνεις;
Θα μπορούσε να πει κάποιος.
Και βέβαια βελτιώνει την εικόνα άλλωστε γιατί να δώσει κανείς τόσα χρήματα για να τον αποκτήσει;
Όμως εγώ στα σοβαρά τώρα, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι.
Μιας και με τα τελευταία μοντέλα βλέπε σονυ 50 και JVC DILA, μαραντζ κ.α όλοι θα θέλαμε να έχουν περισσότερη φωτεινότητα και θα λέγαμε αν υπήρχε κάποιος τρόπος να πατήσουμε λίγο γκάζι για καλύτερες επιδώσεις. Να βάλουμε βενζίνη με 100 οκτάνια ας πούμε όπως κάνουμε με το αυτοκίνητο.
Ξέφυγα λίγο μου φαίνεται.
Μάλλον είμαι σε λάθος site!
Πρίν από λίγο μόλις τελείωσε μια ταινία είπα να κάνω μερικά πειράματα και να παίξω λίγο με τις ρυθμίσεις του scaler. Όσοι έχουν θα ξέρουν οτι έχουν και αυτοί ανάλογο μενού με τον προβολέα σε ότι αφορά την εικόνα.
Ανέβασα λοιπον στό τέρμα το φως του προβολέα και λέω για να δω τί γίνεται αν ανεβάσω και την φωτεινότητα από τον scaler.
Ανέβηκε άλλο τόσο!
Μήπως αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους προβολείς που πάσχουν κάπως από φωτεινότητα;
Ενέχει κάποιους κινδύνους να γίνει κανένα πυροτέχνημα;
 

Μηνύματα
452
Reaction score
2
Λογικά, δεν πρέπει να υπάρχει κάποιο πρόβλημα αν η αυξομείωση της φωτεινότητας γίνεται μόνο από τα ρυθμιστικά του σκέιλερ και αυτά του προβολέα μένουν ως έχουν. Εγώ,πάντως, χρησιμοποιώ αυτή τη μέθοδο για να αντισταθμίσω την πτώση φωτεινότητας της λάμπας και μέχρι στιγμής όλα εντάξει.
 

Μηνύματα
1.219
Reaction score
7
Δηλαδή μπορούμε να πούμε οτι αν έχουμε εναν προβολέα με φωτεινότητα 1100an με την υποβοήθηση του σκέιλερ μπορεί να γίνει 1300an π.χ;
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Μπερδεύετε τη φυσική (luminance) με την τεχνητή (brightness) φωτεινότητα.

Η φυσική δεν έχει καμία επίδραση στο σήμα. Ότι πληροφορία εισάγεται στον προβολέα ή ίδια ακριβώς εξάγεται.

Η τεχνητή, αλλοιώνει το σήμα.

Παράδειγμα:

Σε Pixel με τιμή (100, 150, 250) βάζουμε brightness 10. To pixel θα γίνει (110, 160, 255). Εάν παρατηρήσετε, το μπλε ανεβαίνει μόνο 5 μονάδες γιατί μέχρι εκεί μετράει το sRGB. Με άλλα λόγια, το χρώμα εξόδου διαφέρει από αυτό της εισόδου.

Ως μία (απλοποιημένη) αναπαράσταση του τι συμβαίνει κατά την επεξεργασία σήματος, έχουμε τη σχέση:

Έξοδος = (Είσοδος^γ * Contrast) + Brightness

Δηλαδή: παίρνουμε το σήμα, το υψώνουμε εις τη δύναμη της τιμής του gamma, το πολλαπλασιάζουμε με την τιμή του Contrast και στο αποτέλεσμα προσθέτουμε την τιμή του brightness.

Και ύστερα από όλα αυτά, έχετε την εντύπωση ότι αυτό που βλέπετε έχει καμια σχέση με την αρχική πληροφορία;
 

Μηνύματα
1.219
Reaction score
7
Γιατί το μπλέ χρώμα θα πάρει μόνο 5 μονάδες ενώ τα άλλα 10; (δεν ενισχύεται δηλ η φωτεινότητα σε όλα τα χρώματα το ίδιο;)
Και γιατί αυτό συμβαίνει μόνο κατά την έξοδο από τον scaler ενώ στην έξοδο του προβολέα συμπεριφέρεται διαφορετικά;
Από αυτό εγώ καταλαβαίνω οτι ανεβάζοντας την φωτεινότητα από τον scaler διαταράσσεται η ισορροπία του εξερχόμενου σήματος.
Γιατί υπάρχει αυτή η επιλογή σε αυτό το μηχάνημα;
Δεν μπορεί αυτή η διαφαρά να εξισορροπηθεί με τις άλλες ρυθμίσεις του scaler ή του προβολέα;
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, απλοποιώντας την όλη διαδικασία χωρίς όμως να χάσουμε την ουσία, κάνοντας τις εξής παραδοχές:

1. Ας πούμε ότι το υλικό είναι grayscale και όχι color, άρα μιλάμε για μία τιμή που καθορίζει τη φωτεινότητα ενός Pixel.

2. Ας πούμε ότι το color model του υλικού είναι ίδιο με αυτό του προβολέα. Δηλαδή η τιμή ενός Pixel γραμμένη στο DVD είναι ίδια με αυτή που θα προβάλλει το μηχάνημα.

Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε τα εξής:

1. Οι τιμές των ρυθμιστικών στα μηχανήματα δεν είναι ακέραιοι αριθμοί. Είναι αυθαίρετοι πολλαπλασιαστές. Το brightness "1", για παράδειγμα, μπορεί να σημαίνει 10 μονάδες για το Player, 5 για το scaler και 15 για τον προβολέα. Ένας επεξεργαστής video που σέβεται τον εαυτό του, λειτουργεί στο δυαδικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι δέχεται ρύθμιση 0-7, 0-15, 0-31, κλπ, και ο πολλαπλασιαστέος είναι 8, 16, κλπ. Συνεπώς, για παράδειγμα, brightness=1 σημαίνει αύξηση της φωτεινότητας κατά 8 μονάδες.

2. Για ιστορικούς - δυστυχώς - λόγους, το δυναμικό εύρος στο DVD είναι συμπιεσμένο. Κατά παραδοχή, το κάθε Pixel Κινείται μεταξύ 16 και 235. Σε αντίθεση με το εύρος των πάνελ που είναι 0 έως 255. Μάλιστα, σύμφωνα με την Texas Instruments, το εύρος των DMD είναι 10 bits, συνεπώς 0-1023.


Τώρα, φαντάσου έναν άξονα με διαβαθμίσεις 0 - 255. Αυτός, αναπαριστά το εύρος του πάνελ. Σε αυτόν τον άξονα αντιστοιχούμε ένα καρέ του DVD, έστω να καλύπτει όλο το δυναμικό φάσμα. Συνεπώς, μαρκάρουμε την περιοχή 16 - 235 (το καρέ), και την περιοχή αυτήν τη λέμε "παράθυρο".

- Η ρύθμιση του brightness προσθέτει (/αφαιρεί) μονάδες (=φωτεινότητα) σε όλα τα Pixels του καρέ. Συνεπώς, μετακινεί το παραθυρο δεξιά-αριστερά.

- Η ρύθμιση του contrast προσθέτει (/αφαιρεί) μονάδες στα φωτεινά pixels και αφαιρεί (/προσθέτει) στα σκοτεινά.Συνεπώς, απλώνει ή συμπιέζει το παράθυρο.

- Η ρύθμιση του gamma λειτουργεί λογαριθμικά. Προσθέτει (/αφαιρεί) περισσότερες μονάδες στα σκοτεινά και λιγότερες στα φωτεινά. Συνεπώς, αλλάζει και τη θέση και το μέγεθος του παραθύρου.

Σημ.: Στον προβολέα to gamma λειτουργεί ανάποδα (αύξηση = αφαίρεση). Το γιατί συμβαίνει αυτό, είναι άλλη ιστορία...


Σύμφωνα με τα παραπάνω, όταν το παράθυρο φτάσει στην άκρη του άξονα και εμείς συνεχίζουμε να αυξάνουμε τη ρύθμιση, τότε έχουμε συμπίεση πληροφορίας.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι κάθε μονάδα brightness ισούται με 10.

- Με brightness = 2 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 36 - 255, εύρος 220.
- Με brightness = 3 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 46 - 255, εύρος 210!

 




Μηνύματα
567
Reaction score
0
Πως ο zoglair ''βλέπει'' την αγαπημένη του ταινία...:crazy_3: :crazy_3:

Αρχηγέ, μην τα παίρνεις...

Είσαι :prof: :prof: :respect: :respect:
 

Attachments


Μηνύματα
455
Reaction score
95
- Η ρύθμιση του brightness προσθέτει (/αφαιρεί) μονάδες (=φωτεινότητα) σε όλα τα Pixels του καρέ. Συνεπώς, μετακινεί το παραθυρο δεξιά-αριστερά.
Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς η ρύθμιση του brightness μετακινεί το αριστερό μόνο άκρο του παραθύρου, όπως φαίνεται άλλωστε και στο παράδειγμα που δίνεις πιο κάτω. Στην ουσία αυτό που αλλάζει είναι η τιμή που θεωρεί ο προβολέας ότι αντιπροσωπεύει το απόλυτο μαύρο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, όταν το παράθυρο φτάσει στην άκρη του άξονα και εμείς συνεχίζουμε να αυξάνουμε τη ρύθμιση, τότε έχουμε συμπίεση πληροφορίας.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι κάθε μονάδα brightness ισούται με 10.

- Με brightness = 2 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 36 - 255, εύρος 220.
- Με brightness = 3 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 46 - 255, εύρος 210!
εχμ, μάλλον ανάποδα θα γινόταν. Όσο αυξάνουμε την τιμή του brightness στον προβολέα, τόσο χαμηλώνουμε την τιμή που θεωρεί ο προβολέας ως το απόλυτο μαύρο, δηλαδή στο παράδειγμά σου το σωστό θα ήταν:
- Με brightness = 3 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 36 - 255, εύρος 220.
- Με brightness = 2 το παράθυρο καταλαμβάνει τις θέσεις 46 - 255, εύρος 210!
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Στη λειτουργία brightness, ο επεξεργαστής video προσθέτει (/αφαιρεί) την ίδια τιμή σε όλα τα Pixels. Εάν δεν το κάνει, τότε δε μιλάμε για brightness.

Όταν αυξάνουμε το brightness (+), το παράθυρο κινείται δεξιά έως ότου το δεξί του άκρο φτάσει το 255, οπότε αρχίζει και συμπιέζεται από τα αριστερά. Δηλαδή, κλιπάρουν τα ψηλά ire και κρασσάρουν τα χαμηλά.

Όταν μειώνουμε το brightness (-), το παράθυρο κινείται αριστερά έως ότου το αριστερό του άκρο φτάσει το 0, οπότε και αρχίζει να συμπιέζεται από τα δεξιά. Δηλαδή, κλιπάρουν τα χαμηλά ire και κρασσάρουν τα ψηλά.

Όσο για το παράδειγμα με το brightness = 2 και 3 που ανέστρεψες (!):

16 + 20 = 36
235 + 20 = 255

16 + 30 = 46
235 + 30 = 265 modulo 256 = 255 (clip 10 μονάδων)

Όλα αυτά μπορεί κανείς να τα διαπιστώσει εύκολα με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας, π.χ. Photoshop
 


Μηνύματα
455
Reaction score
95
Καταρχήν προς αποφυγή παρεξηγήσεων να διευκρινήσω ότι σκοπός των διορθώσεων μου δεν ήταν ούτε να σε προσβάλλω ούτε να μειώσω τη πολύ καλή δουλειά που έκανες. Τα άρθρα σου αυτά είναι πολύ σημαντικά για να μάθουν τα μέλη κάποια βασικά πράγματα για την εικόνα και μόνος στόχος μου ήταν αυτές οι γνώσεις να μεταδοθούν εξαρχής όσο σωστότερα γίνεται. Δεν δηλώνω παντογνώστης, ότι γνώσεις έχω τις έχω μαζέψει με κόπο από διάφορες πηγές και δεν αποκλείω το ότι πιθανώς να έχω καταλάβει κι εγώ κάποια πράγματα λάθος, οπότε ευχαρίστως να δεχτώ τις όποιες διορθώσεις.

Σχετικά με το brightness έχεις δίκιο, το μυαλό μου είχε κολλήσει στην έννοια του black point και του bias που προστίθεται σε αυτό στα αναλογικά συστήματα, όπου άλλαζε η τάση κατωφλίου για το μαύρο, αλλά ουσιαστικά η αλλαγή γίνεται όπως λες σε όλο το παραθύρο τιμών.

Όσον αφορά όμως το τι συμβαίνει όταν αυξάνουμε το brightness, εκεί θα μου επιτρέψεις να επιμείνω. Όταν αυξάνεται το birghtness η εικόνα μας "ξεπλένεται", σωστά; Αυτό τι σημαίνει; Ότι πλέον σημεία της εικόνας που πριν το σύστημα τα θεωρούσε μαύρα, τώρα πλέον τα θεωρεί πιο φωτεινά από απόλυτο μαύρο. Δηλαδή η τιμή που το σύστημα θεωρεί ως απόλυτο μαύρο είναι πλέον χαμηλότερη, ενώ εμείς έχουμε αυξήσει τη φωτεινότητα. Να διευκρινήσω ότι θεώρησα πως 2 και 3 που αναφέρεις αρχικά είναι η τιμή που βλέπει ο χρήστης στο ρυθμιστικό του προβολέα του και όχι η τιμή που προστίθεται ή αφαιρείται στην πραγματικότητα. Παραθέτω και το ακόλουθο λινκ όπου στο figure 3 φαίνεται καθαρά αυτό που εννοώ:
http://www.poynton.com/notes/brightness_and_contrast/

Συγκεκριμένα παρότι το ρυθμιστικό brightness έχει χαμηλώσει πολύ, το σημείο αναφοράς το μαύρου (το σημείο τομής της καμπύλης με τον οριζόντιο άξονα) έχει αυξηθεί. Υποθέτω ότι τελικά λέμε το ίδιο πράγμα και εσύ αναφερόσουν εξαρχής σε απόλυτες τιμές και όχι τιμές του ρυθμιστικού όπως φαίνονται στον χρήστη.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.719
Μηνύματα
2.873.698
Members
37.938
Νεότερο μέλος
AntoKonto
Top