Seppuku

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.905
Reaction score
22.916


Θαρρώ πως ήταν στις αρχές του 2009, όταν ο κ. Γιάννης Παπαθανασίου, ως υπουργός της κυβέρνησης Καρμανλή, είχε πει δημοσίως πως η ελληνική οικονομία ήταν ισχυρή και άντεξε στην κρίση που είχε ξεσπάσει μήνες πριν, αρχής γενομένης με τη χρεοκοπία της Lehman Brothers. Δηλαδή, ως σύστημα, τότε, η ελληνική οικονομία ηρνήθη να λάβει την εκείθεν του Ατλαντικού πληροφορία, δεν εφήρμοσε καμιά ανάδραση. Αποτέλεσμα; Αποτυχία του συστήματος.

Γενικά, ως σύστημα ορίζεται ένα σύνολο παραγόντων, οι οποίοι συνεργάζονται υπό συγκεκριμένο και προκαθορισμένο σύστημα κανόνων, για την πραγματοποίηση ενός επίσης προκαθορισμένου σκοπού, με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές. Όντας η λειτουργία του συστήματος ως συνάρτηση του χρόνου, αυτό τούτο το σύστημα εμπεριέχει την έννοια της δυναμικής, δηλαδή της μεταβολής σε συνάρτηση με το χρόνο.

Είτε θετική είτε αρνητική, αυτή η μεταβολή τείνει εξ ορισμού να κατευθύνει το σύστημα εκτός σκοπού, εκτός στόχου, οπότε είναι απαραίτητο να είναι ενταγμένη σ’ αυτό μια διαδικασία διόρθωσης. Με τη σειρά της, αυτή η διαδικασία προϋποθέτει την πληροφόρηση του συστήματος για το αν και πόσο εκτός στόχου βρίσκεται αυτό, ώστε αυτό να διορθώσει τη λειτουργία του, επανακάμπτοντας προς το στόχο.

Αυτή η πληροφόρηση έχει επικρατήσει να ονομάζεται ανάδραση, διότι, χρονικά αυτή ανήκει στο παρελθόν. Για παράδειγμα, ένας οδηγός που οδηγεί το αυτοκίνητό του σε ένα φιδωτό δρόμο αποτελεί μαζί με το αυτοκίνητό του ένα ολοκληρωμένο σύστημα με ανάδραση, καθώς αυτός κοιτάζει μπροστά του και αναλόγως στρίβει το τιμόνι για να κρατήσει το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Είπα πως κοιτάζει μπροστά του, αλλά αυτό είναι ακριβές υπό μιαν έννοια, αλλ’ εσφαλμένο κατά μιαν άλλη. Ο οδηγός κοιτάζει μπροστά χωροτακτικά, καθώς ο εγκέφαλός του έχει καταγεγραμμένη την αρχέγονη έννοια του Ευκλειδείου χώρου, ότι «μπροστά» είναι προς την κατεύθυνση που κοιτάζει το στέρνο του. Αντιθέτως, καθώς ο οδηγός κοιτάζει το δρόμο, χρονικά, κοιτάζει πίσω, στο παρελθόν. Άλλωστε, μόνον έτσι έχει έννοια η όραση. Βλέπω με τα μάτια μου σημαίνει πως αντιλαμβάνομαι κατά συχνότητα (χρωματικά) και ποσότητα (πόσο φωτεινά ή πόσο σκοτεινά) την ύπαρξη ανάκλασης φωτός, η οποία έχει ήδη συμβεί. Όσο πιο μακριά βλέπει ο οδηγός, δηλαδή, όσο μεγαλύτερη ανάδραση έχει το σύστημα του αυτοκινήτου, τόσον ασφαλέστερη είναι η λειτουργία του ως σύστημα. Το ίδιο συμβαίνει με χιλιάδες άλλα συστήματα, όπως η βολή ενός βλήματος, η ρύθμιση των στροφών στο ανεμιστηράκι που ψύχει τον επεξεργαστή του υπολογιστή σας, ή η μεταβολή του χρονισμού των βαλβίδων σε έναν κινητήρα αυτής της τεχνολογίας, κ.ο.κ.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, ο σκοπός της ανάδρασης είναι να μειώσει τη διαφορά της απόδοσης του συστήματος από το σημείο αναφοράς, και γι’ αυτό αυτή η ανάδραση ονομάζεται αρνητική. Σε άλλες περιπτώσεις, η ανάδραση είναι θετική, όπως για παράδειγμα η έναυση ενός κινητήρα, όπου αυτός, το σύστημά του δηλαδή, μεταπίπτει από μια κατάσταση (εκτός λειτουργίας) σε μιαν άλλη (σε λειτουργία). Βέβαια, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο ύπαρξης σφάλματος στο σύστημα, οπότε η αρνητική ανάδραση, είτε δεν επαρκεί, είτε από αρνητική μεταβάλλεται σε θετική, με κλασικό παράδειγμα την αποτυχία του αντιδραστήρα Νο 4 στο εργοστάσιο του Τσέρνομπυλ, τον Απρίλιο του 1986.

Αυτές οι σκέψεις μου πέρασαν από το νου, διαβάζοντας ένα άρθρο για την αρνητική ανάδραση που εφαρμόζεται (ή δεν εφαρμόζεται) στους ενισχυτές. Όταν στη δεκαετία του ’70 και του ’80 οι ιάπωνες κατασκεύαζαν ενισχυτές με πενιχρή ηχητική ποιότητα, ενώ από την άλλη δημοσίευαν προδιαγραφή παραμόρφωσης με πολλά μηδενικά μετά την υποδιαστολή, όλοι (ή σχεδόν όλοι) έσπευσαν να ενοχοποιήσουν αυτήν ταύτη την ανάδραση. Έχει ανάδραση ο ενισχυτής – και μάλιστα μεγάλη; Ο ενισχυτής θα παίζει χάλια λόγω της ανάδρασης, αλλά από την άλλη γράφει στον πάγκο εξόχως χαμηλή παραμόρφωση, πάλι λόγω της ανάδρασης. Άρα τι κάνουμε; Φτιάχνουμε ενισχυτές χωρίς ανάδραση. Γιατί αυτή φταίει, τι να λέμε τώρα! Δηλαδή, προβάλλοντας αυτήν την κατάσταση στο παράδειγμα του αυτοκινήτου, βλέποντας ότι το αυτοκίνητο κινείται, αλλά πολύ αργά και με σκορτσαρίσματα, για να διορθώσουμε αυτήν την κατάσταση, δέσαμε τα μάτια του οδηγού, αντί να εξετάσουμε την ύπαρξη τυχόν σφαλμάτων στο σύστημα. Μήπως το αυτοκίνητο έχει παραφουσκωμένα λάστιχα; Μήπως τα λάστιχα έχουν πολύ χαμηλή πίεση; Μήπως έχει πρόβλημα το σύστημα διεύθυνσης; Μήπως ο οδηγός είναι πιωμένος, ή δεν έχει δίπλωμα, ή δεν ξέρει καν να οδηγεί; Ίσως επειδή δεν κάναμε τον κόπο ούτε καν τον κόπο να εξετάσουμε αν το αυτοκίνητο κινείται σωστά μέσα στο δρόμο, ή κουτουλάει στο ρείθρο από 'δω και παίρνει σβάρνα κολωνάκια της σήμανσης από 'κεί, όταν πάει με ταχύτητα λίγο πάνω από 10 χιλιόμετρα την ώρα. Τόσο απλά.

Μήπως η πανθομολογουμένως κακή ηχητική εκείνων των ενισχυτών ωφείλετο όχι στην ύπαρξη ανάδρασης, αλλά σε κακή σχεδίαση; Οκ, κακή σχεδίαση, αλλά τότε γιατί εκείνοι οι ενισχυτές έπαιζαν χάλια; Μήπως ήταν κακοσχεδιασμένοι; Οκ, κακοσχεδιασμένοι, αλλά τότε γιατί είχαν τόσο χαμηλή παραμόρφωση; Οκ, χαμηλή παραμόρφωση, αλλά σε ποια ισχύ και ποια συχνότητα, και οδηγώντας τι είδους φορτίο;

Λέει λοιπόν το άρθρο, πως αν ήξεραν τότε οι ιάπωνες μηχανικοί πόσο κακό θα έκαναν στην κοινότητα του hi-fi, μαγειρεύοντας τα νούμερα των προδιαγραφών για να βγάλουν πολλά μηδενικά μετά την υποδιαστολή, θα είχαν κάνει…





Το άρθρο επιγράφεται με τον επιδέξιο τίτλο «The F-word», ανήκει στον Bruno Putzeys και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.620
Απάντηση: Seppuku

αυτός ο μπρούνος είναι άσχετος.

καταρχήν ποιός είναι; τον ξέρει κανείς; ούτη η μάνα του δε τον ξέρει αυτόν βρεεεεεεεεεε
 

Μηνύματα
1.446
Reaction score
784
Απάντηση: Seppuku

Καταρχήν πάλι ευθύνεται η επιστήμη των επιστημών!!! δλδ η μαγειρική των αριθμών:420:
Απο την άλλη όμως ανακύπτει ένα, ας πούμε ευτράπελο, δλδ φαντάζεσται να έβγαινε ένας τεχνοκράτης της εποχής και να έλεγε ότι αφού μετράει καλά έτσι πρέπει να ακούγεται!!! και το πραγματικό, πόσο δίκιο έχουν αυτοί που επιμένουν σε μηχανήματα εποχής, vintage, new old stock κλπ κλπ;:116:
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

κωστα πολυ ωραιο θεμα!!!
σηκωνει πολυ κουβεντα!! το βραδυ θα μπω λιγο ενεργα επι του θεματος!!!!!
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

αυτός ο μπρούνος είναι άσχετος.

καταρχήν ποιός είναι; τον ξέρει κανείς; ούτη η μάνα του δε τον ξέρει αυτόν βρεεεεεεεεεε
κωστα μν μπλεκεις το Μπρουνο !! πολυ καλα κανει και λεει αυτα που λεει!!!αλλωστε η ενισχυτες αυτης της σχεδιασης την εχουν πολυ αναγκη!!!!!!!!! δεν παρουσιαζουν τα ιδια προβληματα με εναν τυπικης Α/Β τοπολογιας!! το μονο που θα σου πω ειναι οτι για να καταννοησουμε καλυτερα τα πραγματα πρεπει να μιλησουμε πρωτα για τα ποσα ειδη παραμορφωσης υπαρχουν!!!
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Seppuku

οτι για να καταννοησουμε καλυτερα τα πραγματα πρεπει να μιλησουμε πρωτα για τα ποσα ειδη παραμορφωσης υπαρχουν!!!
2.
Aυτή που αρέσει και αυτή που δεν αρέσει..
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Seppuku

Όχι,βρε.
Τις παλάμες τις θέλουμε για να μουτζώνουμε κατά το δοκούν όποια απ τις παραμορφώσεις δεν μας αρέσει..:116:

Υ.Γ.Αφού το έχεις το θέμα,γράψε κάτι παραπάνω(και θα δεις στο τέλος ότι όλες οι παραμορφώσεις εντάσσονται στις δύο που προανέφερα.:126:)
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.484
Reaction score
78.424
Ο Καπετάνιος δίνει ρεσιτάλ! :607:

Θα έχει καλή διάθεση, γιατί άραγε? :105:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Re: Seppuku

Ο Καπετάνιος δίνει ρεσιτάλ! :607:

Θα έχει καλή διάθεση, γιατί άραγε? :105:
Πήρε κάτι καινούργια εσώρουχα η κυρά,μούρλια!!
(Ξερς,απ αυτά που τρώγονται):138:
 



Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

αγαπητε Κωστα στο πρωτο σκελος [πολιτικο] θα μπορουσε καποιος να πει αν δεν υπαρχη θεμα ποιος ο λογος να παρεις μετρα [αναδραση] για να λυσεις το προβλημα;
Αυτο δειχνει κατ ευθειαν οτι αναδραση παει να λυσει κατι που εχει προβλημα με το οποιο τιμημα!!

Στο δευτερο παραδειγμα με το αυτοκινητο τωρα.
Το ματι μας διαβαζει τον δρομο, το επεξεργαζεται ο εγκεφαλος μας , αυτος με την σειρα του δεινει εντολη στα χερια μας τα οποια με κινηση μικρου ΠΛΑΤΟΥΣ στριβουν αναλογα την κατευθηνση του δρομου τους τροχους μας και αυτη την κατευθξνση ακολουθει και το υπολοιπο αμαξωμα!!
Οσο το αυτοκινητο ακολουθει πιστα τις εντολες που του δινουμε εχουμε ενα σταθερο αυτοκινητο [κυκλωμα]
Αν τωρα το αυτοκιητο παρουσιαση τασεις υπερστροφης τοτε κανοντας ΑΝΑΠΟΔΟ τιμονι το επεναφερουμε στην πορεια που πρεπει να παει! Εδω λοιπον εχουμε μια μορφη παλι αρνητικης αναδρασης!!!
ΑΝ τωρα υποθεσουμε οτι εχουμε ενα αλλο αυτοκινητο που κινειται με τν ιδια ταχυττα αλλα εχει ενα καλοσχεδιασμενο αμαξωμα, με καλα ελαστικα καλ αναρτηηση, χαμηηλο κεντρο βαρους και δεν παρουσιαζει υπεστροφκες τασεις θα κανουμε ποτε ΑΝΑΠΟΔΑ; ασφαλως ΟΧΙ!!
Αν υποθεσουμε τωρα αυτα τα δυο αυτοκινητα οτι τα χρονομετρουμε το δευτερο που ενω κινειται με την ειδια ταχυτητα δεν θα ειναι καλυτερο; [και πιο γρηγορο;]
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Απάντηση: Seppuku

Βρε δεν αφήνετε τις παραβολές,σαν μάθημα θρησκευτικών το πάτε,και να επιχειρηματολογήσετε επί των ενισχυτικών βαθμίδων .
Θέμε η δεν θέμε ανάδραση......πότε και πόση
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

συνεχιζω με ενα κατα την γνωμη μου ορθωτερο παραδειγμα !

αν βαλουμε εναν ανθρωπο σε ενα γλυστερο πατωμα με τα χερια σε διαταση , ταποδια εντελως κλειστα ωστε το σωμα να ειναο σαν εναν σταυρο. Ας του δοσουμε μια εντολη να φυγει με πλαγια βηματα οσο μπορει γρηγορα και μολις του εμεις στοπ να σταματησει και να ξαναπαει στην αρχικη του θεση!!
Δεν χρειαζεται να πω οτι οταν θα παει να σταματησει θα γλυστρησει!! αυτο ας το ονομασουμε ολοισθηση φασης!!
Αν τωρα ο ιδιος ανθρωπος ειναι δεμενος με ενα χοντρο λαστιχο και κανει την ειδια κινηση που του εχουμε πει ,θα ξεκινησει και μολις του πουμε στοπ το λαστιχο θα τεντωση θα τν φρεναρει και αμεσως θα τον γυρισει πισω.Αυτο ας το ονομασουμε και παλι αρνητικη αναδραση!!
Εδω παλι βλεπουμε οτι εχουμε παλι μια καθηστερηση λογο οτι το λαστιχο ασκει πανω του μια αντιρροπη δυναμη!! μπορει να μην εχει ολοισθηση ,εχει ομως μια καθηστερηση!!!
ΑΝ αυτος ο ανθρωπος φορουσε τα αναλογα ας πουμε παπουτσια και δεν γλυστρουσε δεν θα ειχε ξεπερασει και τα δυο προβληματα;
Με λιγα λογια θελω να πω πως ενα καλοσχεδιασμενο μηχανημα δεν εχει αναγκη απο την αναδραση, η καλλιτερα οσο μπορει να εχει την λιγοτερη!!!!!
Δεν θα γραψω ποιος ειναι ο ορισμος της [αν ενα κλασμα ενος σηματος επανατροφοδοτησει την εισοδο μιας βαθμιδας σε φαση εχουμε μια θετικη αναδραση, και αμα ειναι με διαφορα φασης 180μοιρων την λεμε αρνητικη.......μπλα...μπλα..... και υπολογιζεται ετσι....μπλα.....και αν ειναι ρευματος μπλα....και αν ειναι τασης......]
νομιζω οτι ειναι πολυ καλλιτερα να βρισκουμε καποια παραδειγματα να μπορουν ακομα και παιδια που δεν εχουν ασχοληθει να μπορουν να καταννοουν!!
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

Μανο θα σου πω απλα οτι ενα κυκλωμα χωρις , η με λιγη αναδραση ειναι δυσκολοτερο να σχεδιαστει!!!!
Η αναδραση κουκουλωνει πολλα λαθη!!!!!!!! μην πουμε και για την ενδοδιαμορφωση που εισαγει στο κυκλωμα!!!!!
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Seppuku

Αλλωστε σμερα κορυφαιοι σχεδιαστες κοιτανε οσο μπορουνε να εφαρμοζουν την λιγοτερη !!!!.

εξερουντε οι d που την εχουν πολυ αναγκη για να λειτουργουν, αλλα εδω τα πραγματα ειναι λιγι διαφορετικα !!!! τα πλαγια βηματα του παραδειγματος ειναι ΠΥΚΝΑ ΠΗΔΗΜΑΤΑΚΙΑ!!!:119::116:
 



Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: Re: Seppuku

το κακο ειναι οτι δεν εχω δει ποτε αναλυτικο σχηματικο , παρα μονο μπλοκ διαγραμματα! οτι μπορουμε να καταλαβουμε ειναι μονο απο το θεωριτικο κοματι.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.756
Μηνύματα
3.026.774
Members
38.491
Νεότερο μέλος
Δημήτριος Φάβας
Top