Shutter ....ερωτηση........

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.718
Reaction score
7.496
Αγαπητοι φωτογραφοι :D:Dμιας και ειμαι ψαρακας στο θεμα της φωτογραφιας και τωρα στα 48 μου το εριξα στην μελετη θα ηθελα την βοηθεια σας σε κατι..
Σημερα το πρωι ο μεγαλος μου γιοκας ειχε εξετασεις στο Tae kwo do και ο αξιος πατηρ του ανελαβε να φωτογραφησει το συμβαν με την OMD του......
ελα ομως που κινηση θελει γνωση και σαφως εμπειρια για να την αποτυπωσεις σωστα.......

Ο δεξιος ξανθουλης ειναι ο Λιακος μου και οπως βλεπετε τα δινει ολα στην μαχη........



....




εδω εχω την μηχανη στο Shutter priority με F 7,1 ,ISO 1600,ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ 1/50 s και την εκθεση στο -0.7 ....με φακο 12-50 χωρις φλας......σε λειτουργια S-AF.


Η ερωτηση μου ειναι πως θα μπορουσα να βγαλλω φωτος με καλλιτερη κινηση --

Αν δηλαδη εχετε εσεις να προτεινετε καποια αλλη ρυθμηση με καλλιτερα αποτελεσματα αγαπητοι μου....
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.718
Reaction score
7.496
Σε αυτην την φωτο πχ εβαλλα F5,9 , ISO 800 ,SHUTTER στο 1/25 s ,χωρις flash παλι και 0 EV στην εκθεση....
ακομα χειροτερα τα πραγματα στο θεμα της κινησης......



τι κανουμε εδω ΟΕΟ?
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.718
Reaction score
7.496
και εδω σε λειτουργια S-AF.....
Μηπως θα ηταν καλλιτερα σε λειτουργια C-AF λογω κινησης?
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Ταχύτητα από 1/125 τουλάχιστον και κατέβα διαφράγματα(4 η 2.8)
Η ακόμα καλύτερα αυτόματο για σπορ .
Τα αθλήματα δεν είναι για καλλιτεχνίες,απλά πρέπει να πιάσεις την στιγμή ;)
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Βάλε μεγάλη ταχύτητα πάνω από 1/125 αν θες να παγώσεις την κίνηση. Αν τυχόν βάλεις φλας όμως δεν θα μπορέσεις να πας σε μεγαλύτερο από 1/180 γιατί μετά θέλει άλλα κόλπα το φλας για να συγχρονιστεί. Στη δικιά μου σε πιο γρήγορες ταχύτητες από 1/180 δεν πυροδοτείται το φλας, φαντάζομαι και η δικιά σου το ίδιο θα κάνει.
Το διάφραγμα θα έλεγα να το βάλεις όσο το δυνατόν μικρότερο (μεγάλο f, f8 ας πούμε) ώστε να εστιάσεις κάπου στο κέντρο της αρένας και να είσαι σίγουρος ότι μπρος πίσω θα έχει σε αρκετά μεγάλο βάθος πεδίου εστιασμένη εικόνα. Δες και το παρακάτω link και παίξε με τα νούμερα ώστε να δεις αναλόγως των τιμών τις εύρος βάθους πεδίου παίρνεις.

http://www.dofmaster.com/dofjs.html

υπάρχει και μια αντίστοιχη περίπου εφαρμογή σε android

kalo diavasma!
 


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Από την απόσταση που τραβάει έχει βάθος πεδίου και με μικρό διάφραγμα ;)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Είναι ωραία θέματα οι αναμνήσεις από τα πιτσιρίκια! Ορίστε οι δικές μου συμβουλές:

1) Κατ'αρχήν, όπως σωστά αναφέρθηκε, το timming είναι πολύ σημαντικό εδώ, άρα συγχρονίσου και τράβα αβέρτα για να πετύχεις το καλό στιγμιότυπο. Ειδικά όσον αφορά το συγχρονισμό, είναι σκόπιμο να πατάς το κουμπί ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν, οπότε κάνε κι εσύ... προπόνηση.
Πρόσεξε επίσης τη γωνία λήψης και τη σύνθεση ώστε να είναι ορατό το κύριο θέμα, που δεν είναι άλλο από το πρόσωπο του παιδιού.
Τέλος, αφού δουλεύεις με JPG, είναι σκόπιμη μια χειροκίνητη εξισορρόπηση λευκού στην αρχή, λόγω του ιδιότροπου τεχνητού φωτισμού που έχουν συνήθως τα κλειστά γυμναστήρια (και πάλι δεν είναι βέβαιο ότι θα έχεις διαθέσιμο όλο το φάσμα).

2) Όσον αφορά την εστίαση, το θέμα εδώ είναι μεν κινούμενο, αλλά όχι τόσο ως προς την απόσταση με το φωτογράφο ώστε να τίθεται θέμα μεταβολής. Πειραματίσου πάντως με τις διαμορφώσεις AF της μηχανής για να βρεις τη βέλτιστη ρύθμιση. Όμως είναι σαφές ότι το πρόβλημα στις φωτογραφίες που ανέβασες δεν είναι η κακή εστίαση, αλλά το κουνημένο θέμα, λόγω χαμηλής ταχύτητας φωτοφράκτη (όπου βέβαια το IS της μηχανής σου δε μπορεί να βοηθήσει).

3) Οπότε καταλήγουμε στο κύριο ερώτημα σου, το οποίο ουσιαστικά σχετίζεται με την έκθεση: μπορεί εσύ να το θέτεις ως "καλύτερη κίνηση", αλλά στην πράξη αυτό που ζητάς είναι απουσία κίνησης, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερες ταχύτητες φωτοφράκτη.
Τι ταχύτητα πρέπει να χρησιμοποιήσεις; Όσο μεγαλύτερη επιτρέπει το υπάρχον φως και πάντως τουλάχιστον 1/250. Αυτή είναι επίσης και η ανώτατη ταχύτητα που μπορείς να βάλεις στη μηχανή σου, αν ταυτόχρονα χρησιμοποιήσεις φλας.

Με βάση τα δεδομένα από τις φωτογραφίες που ανέβασες στο αρχικό σου μήνυμα, το 1/250 προκύπτει (με σωστή έκθεση) αν ρυθμίσεις ISO 3200 και διάφραγμα f/3.5.
Το πρώτο μην το φοβάσαι, γιατί ο αισθητήρας της μηχανής σου δεν έχει πρόβλημα σε ISO3200 -μπορείς να πας και σε 6400 με μικρές παραχωρήσεις στην ποιότητα.
Το δεύτερο σημαίνει ότι πρέπει είτε να ανοίξεις τέρμα το ζουμ φακό σου είτε να χρησιμοποιήσεις το 17mm f/1.8 που έχεις διαθέσιμο. Αυτός είναι σαφώς καλύτερη λύση, καθώς σου δίνει δυο επιπλέον f-stop για να κινηθείς, είναι λιγότερο ευρύς από τα 12mm του ευρυγώνιου άκρου του ζουμ και το γεγονός ότι είναι πολύ φωτεινός, θα διευκολύνει το σύστημα αυτόματης εστίασης. Απ'ότι βλέπω, οι γονείς κάθονται σε απόσταση αναπνοής από τους νεαρούς αθλητές, οπότε τα 17mm μοιάζουν να είναι ότι πρέπει.

Σχετικά με το πως θα πετύχεις τις παραμέτρους έκθεσης που αναφέρω στην προηγούμενη παράγραφο, υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις οι οποίες μπορούν να δώσουν ικανοποιητικά αποτελέσματα σε τέτοιες καταστάσεις:

α) Η προφανής είναι μέσω χειροκίνητων ρυθμίσεων. Εάν το φως είναι απόλυτα σταθερό σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης και το θέμα φωτίζεται ομοιόμορφα από όλες τις πλευρές, τότε πρόκειται για μια από τις -μάλλον λίγες πλέον- περιπτώσεις όπου οι Manual ρυθμίσεις είναι προτιμότερες.
Δε χρειάζονται ακριβείς φωτομετρήσεις προσπίπτοντος φωτός ή σποτ: λίγος πειραματισμός και έλεγχος με το ιστόγραμμα, μπορεί να σου δώσει τις ακριβείς τιμές με τις οποίες θα δουλέψεις.

β) Η πιο άμεση, σε σχέση με το ζητούμενο, είναι να βάλεις προτεραιότητα φωτοφράκτη με Auto ISO και να ορίσεις 1/250 (ή ταχύτερο), αφήνοντας τη μηχανή να υπολογίσει τα υπόλοιπα.

γ) Εναλλακτικά μπορείς να βάλεις το Sport πρόγραμμα της μηχανής, το οποίο θα φροντίσει μεν να βάλει γρήγορες ταχύτητες, αλλά είναι αυτό που θα σου δώσει το λιγότερο έλεγχο, σε μια κατάσταση που έχει εξειδικευμένες απαιτήσεις.

δ) Τέλος, κάτι που εγώ κάνω συχνά στη Nikon μου, σε τέτοιες περιπτώσεις:
  • βάζω προτεραιότητα διαφράγματος ώστε να ρυθμίζω γρήγορα βάθος πεδίου, αποφεύγοντας όμως τα τελείως ανοιχτά διαφράγματα σε κάποιους φακούς)
  • ορίζω από το μενού την ελάχιστη ταχύτητα που θέλω να τραβάει η μηχανή (αν σκοπεύω να χρησιμοποιώ και φλας, βάζω τη μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού του)
  • βάζω αυτόματο ISO, αφήνοντας εκτός τα πιο ακραία settings του.
Αυτή η μέθοδος συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της χειροκίνητης και της αυτόματης έκθεσης, αφού από τη μια ορίζω εγώ τις περιοχές τιμών που μπορούν να παίρνουν οι διάφορες παράμετροι, ενώ από την άλλη αφήνω τη μηχανή να κάνει φωτομέτρηση και υπολογισμούς για κάθε στάση. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν υπάρχουν μεταβολές στο φως ή αν ο χώρος δε φωτίζεται ομοιόμορφα.
 

Μηνύματα
476
Reaction score
298
εδω εχω την μηχανη στο Shutter priority με F 7,1 ,ISO 1600,ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ 1/50 s και την εκθεση στο -0.7 ....με φακο 12-50 χωρις φλας......σε λειτουργια S-AF.
Η ερωτηση μου ειναι πως θα μπορουσα να βγαλλω φωτος με καλλιτερη κινηση --
Αν δηλαδη εχετε εσεις να προτεινετε καποια αλλη ρυθμηση με καλλιτερα αποτελεσματα αγαπητοι μου....

Γεια σου Βλάση!
Εξαρτάται απο το τί εννοείς εσύ ως καλύτερο στην κίνηση. Αν θες να φαίνεται περισσότερο η ροή της κίνησης βάζεις πιο αργό κλείστρο, αν θες πιο παγωμένη την κίνηση βάζεις πιο αργό. Σε τέτοιες συνθήκες θα έβαζα 1/250 το αργότερο και μάλλον προς το 1/500 για πιο σίγουρα.
Θα πρότινα τρεις αλλαγές. Η λιγότερο σημαντική θα ήταν το άνοιγμα διαφράγματος. Αυτό θα είχε αποτέλεσμα να έχεις λίγο πιο θολό το φόντο. Λίγο πιο θολό γιατί είναι πολύ κοντά στο θέμα σου και δεν μπορεις να το θολώσεις εντελώς. Ταυτόχρονα το πιο ανοιχτό διάφραγμα θα σου δινε και πιο γρήγορη ταχύτητα (για ίδιο iso).
Η δεύτερη αλλαγή θα ήταν να γονατίσεις την ώρα της λήψης. Τα θέματα που είναι πιο μικροκαμωμένα απο εμάς όταν τα βγάζουμε όρθιοι τα "υποτιμούμε" λίγο με αποτέλεσμα να έχουμε μια λίγο-πολυ βαρετή γωνία λήψης. Αν χαμηλώσεις την ώρα του κλικ (και κατα προτίμηση κάτω απο το ύψος του κεφαλιού του παιδιού) τοτε θα πάρουν μεγαλύτερο όγκο τα παιδιά και θα'χει περισσότερο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα νομίζω.
Η τρίτη και πιο σημαντική αλλαγή είναι ν'αλλάζεις θέση (αν οι συνθηκες στο επιτρέπουν) ώστε να έχεις πιο ουδέτερο φόντο πίσω απο τα παιδιά. Ένας μονόχρωμος τοίχος θα ήταν ιδανικός ώστε να μην υπάρχει έντονη οπτική πληροφορία που ν'αποσπά τον θεατή απο το θέμα σου..

υγ: keep shooting people!! :hunter:
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.718
Reaction score
7.496
E ρε τι κελεπουρια εχω για φιλαρακια!!!!!!:D:D
Ειπαμε ειμαι φρεσκος στο αθλημα οποτε αν κανουμε καμια παπαριτσα λογω ελλειψης γνωσης να μας συμπαθατε εμας τα νεουδια!!!!:boast:

Θεωρω οτι λυθηκαν καποιες νεες αποριες και παμε για αλλα κολπα πλεον!!!!

Οπου ναναι θα ρωτησω και για το μποκε!!!!!!!!:roflmao::roflmao:

STAY TUNE GUYS!!!!!!:thumbsup::D:D
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
...
Θα πρότινα τρεις αλλαγές. Η λιγότερο σημαντική θα ήταν το άνοιγμα διαφράγματος. Αυτό θα είχε αποτέλεσμα να έχεις λίγο πιο θολό το φόντο. Λίγο πιο θολό γιατί είναι πολύ κοντά στο θέμα σου και δεν μπορεις να το θολώσεις εντελώς. Ταυτόχρονα το πιο ανοιχτό διάφραγμα θα σου δινε και πιο γρήγορη ταχύτητα (για ίδιο iso).
Η δεύτερη αλλαγή θα ήταν να γονατίσεις την ώρα της λήψης. Τα θέματα που είναι πιο μικροκαμωμένα απο εμάς όταν τα βγάζουμε όρθιοι τα "υποτιμούμε" λίγο με αποτέλεσμα να έχουμε μια λίγο-πολυ βαρετή γωνία λήψης. Αν χαμηλώσεις την ώρα του κλικ (και κατα προτίμηση κάτω απο το ύψος του κεφαλιού του παιδιού) τοτε θα πάρουν μεγαλύτερο όγκο τα παιδιά και θα'χει περισσότερο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα νομίζω.
Η τρίτη και πιο σημαντική αλλαγή είναι ν'αλλάζεις θέση (αν οι συνθηκες στο επιτρέπουν) ώστε να έχεις πιο ουδέτερο φόντο πίσω απο τα παιδιά. Ένας μονόχρωμος τοίχος θα ήταν ιδανικός ώστε να μην υπάρχει έντονη οπτική πληροφορία που ν'αποσπά τον θεατή απο το θέμα σου..
Εξαιρετικές συμβουλές, όσον αφορά τη σύνθεση της φωτογραφίας!
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.113
Reaction score
30.056
Όπως είπαν και οι παραπάνω, δεν υπάρχει λόγος για τόσο κλειστό διάφραγμα, ειδικά μάλιστα σε λήψεις τόσο ευρυγώνιες, και με τον συγκεκριμένο αισθητήρα.
Και f/2.8 -εάν το έχεις- θα σε κάλυπτε μια χαρά από βάθος πεδίου, ίσα-ίσα θα ξεχώριζε και η φωτογραφία σου από την αίσθηση απλής κόμπακτ. Οπωσδήποτε πρόγραμμα Tv (ή όπως λέγεται στις Ολύμπους, προτεραιότητα ταχύτητας δλδ), δεν ξέρω εάν στο συγκεκριμένο σώμα μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο έξυπνο πρόγραμμα auto iso, ώστε να μην ξεφύγεις και πολύ ψηλά. 1600 στο συγκεκριμένο σώμα είναι καλά, άντε και 3200 υπό προϋποθέσεις.

Σε ταχύτητα, 1/200 είσαι οριακά για πάγωμα τέτοιας κίνησης, στα κινούμενα άκρα θα εξακολουθήσεις να έχεις κάποια ελαφρά ασάφεια, αλλά όχι την παραπάνω θολούρα.
Εάν έχεις εξωτερικό φλάς, είναι καλύτερα τα πράγματα. Ιδίως εάν συγχρονίζει ψηλά. Μπορείς να δοκιμάσεις και αργές ταχύτητες σε πρόγραμμα δεύτερης κουρτίνας, για να σου παγώνει το φλας το τέλος της κίνησης.... αλλά αυτά είναι περισσότερο εφέ.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.718
Reaction score
7.496
Ο φακος ο 12-50 εχει κατωτερο 3.6 οποτε αν ειχα μαζι μου τον 17αρη(ειναι prime φακος) με 1.8 ισως να ηταν τελικα καλλιτερα τα πραγματα ...απλα χρειαζομουν και το zoom του 50αρη!

και παλι ευχαριστω ολους σας για τις βοηθητικες σας απαντησεις στο νεο μου χομπυ(μπουχτησα 30 χρονια με τα χαι φαγια και τα χαι εντια)....ε.....ειπα να αλλαξω λιγο πλευση βρε αδερφε.....:D:D:D:D
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.113
Reaction score
30.056
Για τέτοιες καταστάσεις χρειάζεσαι προφανώς πιο γρήγορο φακό από f/5.6 που είναι θαρρώ στο τέλε άκρο του ο φακός σου. Τα πλάνα σου πάντως τα βλέπω ευρυγώνια ως ημιευρυγώνια, κακώς δεν είχες τον 17ρη. Άνετα θα ανέβαινες πάνω από 1/250 με αυτόν.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.207
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top