Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI

Μηνύματα
32.958
Reaction score
27.984


Πρεμιέρα στα οικογενειακά hatchback για την Skoda με εκφραστή το Rapid σε έκδοση Spaceback.

Με την επιμήκυνση του νέου Octavia και την στόχευση προς τα μεσαία λημέρια το κενό ανάμεσα σε αυτό και στο Fabia θα ήταν χαοτικό αν δεν υπήρχε το εύστοχο Rapid. Λογική χαμηλού κόστους χωρίς υποψία συμβιβασμού σε ποιότητα, τεχνολογία, ευρυχωρία και απόδοση είναι μια σύμπτυξη εντυπώσεων για το νέο χαλίφη στην θέση του χαλίφη! Οι αξίες Octavia σε κουστούμι Rapid ανανεώνουν μια ιστορία πίστης και αναγνώρισης χωρίς φυσικά να επαναπαύεται μόνο στα κεκτημένα. Σε μια πιο μοντέρνα εκδοχή του το Rapid αποκτά το συνοδευτικό Spaceback και το πρώτο hatchback οικογενειακό Skoda είναι γεγονός.
Μοντέρνα λογική
Συγκρίνοντας με το Liftback Rapid, το Spaceback χρησιμοποιεί αλώβητο στιλ μέχρι την μεσαία κολόνα και από εκεί και πίσω ακολουθεί την λογική που πρωτοείδαμε στο 5θυρο Α3 Sportback. Hatchback μεν αλλά και με λίγο Station Wagon τελείωμα στο πίσω μέρος, χωρίς φυσικά να επιδιώκει τέτοιου είδους τοποθέτηση. Στόχος της Skoda ήταν να διατηρήσει την πρακτικότητα και, ει δυνατόν, να την προάγει και μπορεί το Spaceback να κόντυνε κατά 179 mm στο συνολικό μήκος, όμως οι κόμπακτ διαστάσεις συνοδεύονται με μεγάλα ανοίγματα στις πίσω πόρτες και φυσικά την 5η του χώρου αποσκευών με το χαμηλότατο κατώφλι (μόλις 677 mm από το έδαφος). Δικαιολογημένα λόγω διαστάσεων τα 550 lt αποθηκευτικού χώρου έγιναν 415 lt στο Spaceback που και πάλι δύσκολα θα τα βρεις στις mainstream προτάσεις του μικρομεσαίου ανταγωνισμού. Συνολικά, στο αισθητικό κομμάτι της εξωτερικής εικόνας το πρώτο μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback της Skoda σε κερδίζει με τον δυναμισμό του και την νεανικότερη προσέγγιση σε σχέση με το πρωτότυπο. Μπορεί να μην προσφέρει εντυπωσιακές λεπτομέρειες όμως χαρακτηρίζεται από αρμονία και μοντέρνα διάθεση. Εισβάλλοντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνωστή και πρακτικά τίποτα δεν αλλάζει την Rapid λογική και σχεδιαστική αισθητική. Στο ταμπλό βρίσκεις την σύγχρονη άποψη της Skoda δοσμένη χωρίς φανφάρες αλλά πάντα ποιοτική και καλοφινιρισμένη, ενώ ο πίνακας οργάνων διαθέτει ρεπερτόριο πληροφορίας και ευανάγνωστες ενδείξεις. Θα περίμενε κανείς λίγο πιο μοντέρνο και φωτεινό διάκοσμο που μαζί με τα σκληρά τμήματα των πλαστικών του εσωτερικού είναι και τα μόνα ουσιαστικά παράπονα αν ψάχνεις για παράπονα! Πρακτικά και ρεαλιστικά το σαλόνι του Spaceback είναι ανώτερο χωροταξικά από πλήθος μικρομεσαίων συμπεριλαμβανομένης και της αφρόκρεμας. Οι επιβάτες θα βρουν ένα καλό λόγο για την καμπίνα, με τους πίσω να απολαμβάνουν χώρους μικρού Superb. Ανεξάρτητα από το ύψος τους θα βρουν αεράτο τον χώρο σε πόδια και κεφάλι, ενώ ακόμα και ο μεσαίος δεν θα νιώσει μειονεκτικά παρά το γεγονός ότι το έδρανο προσφέρει μικρή υψομετρική διαφορά. Πίσω τους ακριβώς ο αποθηκευτικός χώρος επαρκεί για τουρισμό με αποσκευές, ενώ για ειδικές μεταφορές η ανάκλιση των καθισμάτων εμφανίζει 1.380 διαθέσιμα λίτρα. Οι ανέσεις εξοπλισμού είναι ανάλογες της έκδοσης που επιλέγεις, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τα γούστα του πελάτη. Εντυπωσιακή πάντως είναι η φιμέ γυάλινη οροφή που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής και αναβαθμίζει την φωτεινότητα και διάθεση, ενώ ακόμα και η βασική έκδοση (Active) με τον 1.6 TDI των 90 ίππων προσφέρει αξιοπρεπέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας ESC, λειτουργία hill-hold control, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, ενώ οι εκδόσεις Green Tec περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάνταρ σύστημα Start & Stop, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα και ελαστικά χαμηλής αντίστασης.
Σπορ και φιλόξενος χαρακτήρας
Με τους κορυφαίους στην κατηγορία χώρους εξασφαλίζει την άνετη φιλοξενία επιβατών, ενώ με την αναβαθμισμένη πιο ενδοτική συμπεριφορά της ανάρτησης σε σχέση με το Rapid προσφέρει λιγότερο σφιχτές αντιδράσεις που κολακεύουν την άνεση. Θα περίμενε εδώ κανείς ότι τώρα εμφανίζεται πλαδαρότερο σε σχέση με την αδερφή ψυχή, όμως η ανάρτηση λειτουργεί πιο ουσιαστικά συνδυάζοντας την καλή και εύστοχη συμπεριφορά με τη σωστή αντιμετώπιση του ανάγλυφου ελληνικού ασφαλτοτάπητα χωρίς να παίρνουν στην καμπίνα αναταράξεις που επηρεάζουν αρνητικά την άνεση. Σαφώς διατηρεί την σφιχτή φιλοσοφία, όμως δεν θα νιώσεις ότι κοπανάει και κοπανιέσαι, ενώ αν ψάχνεις σπορ διάθεση θα διαπιστώσεις ότι συνολικά το Spaceback ανταποκρίνεται όσο και αν δεν καυχιέται ότι ήρθε για αυτό τον σκοπό. Σκοπός του η ευρύτητα χρήσεων με κάθε καρυδιάς καρύδι ανθρώπου που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Το τελευταίο έχει ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά συγκαταλέγεται στην ελιτ του είδους προσφέροντας ικανοποιητικό βάρος και αίσθηση για την θέση των τροχών τόσο στην ευθεία όσο και όταν έρθουν οι στροφές. Εκεί το Spaceback αποδυκνύει την φιλικά αποτελεσματική συμπεριφορά του που μπορεί να μην ξεχωρίζει σε επίπεδο "συμμετοχικότητας" από πλευράς οδηγού, όμως διαπρέπει σε ουσία και ταχύτητα. Άλλωστε αν παρασυρθείς και το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας θα σε επαναφέρουν στον σωστό δρόμο χωρίς δεύτερη κουβέντα υπαγορεύοντας με τον τρόπο τους ότι αν είσαι ενθουσιώδης πρέπει να ψαχτείς αλλού. Ο 1.6 TDI με τους 90 ίππους στις 4.200rpm και τα 230Nm ροπής στις 1.500rpm, υπερκαλύπτουν τις ανάγκες προσφέροντας έναν καλό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας.
Τα 11,9’’ για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 182km/h τελικής ταχύτητας συμπληρώνουν τις θετικές εντυπώσεις σε επίπεδο επιδόσεων, αν και τα νούμερα μικρότερη σημασία έχουν μπροστά στην αίσθηση που λαμβάνεις. Με το θετικό σε αίσθηση και απλωμένο σε κλιμάκωση 5άρι χειροκινητο κιβώτιο το Spaceback εξασφαλίζει ικανοποιητικές ρεπρίζ και κολακευτικές στην τσέπη και στο μάτι καταναλώσεις που στην καθημερινότητα δεν ξεπερνούν τα 6lt/100km. Με ελαφρύτερο πόδι θα πλησιάσεις τα 5 λίτρα, ενώ αν κυνηγάς τιμές που αρχίζουν από το 4 επιβάλλεται να επιστρατεύσεις υπομονή και επιμονή στο εγχειρίδιο της οικονομικής συμπεριφοράς. Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα μέχρι τα 140-150km/h το μικρομεσαίο Skoda προσφέρει ησυχία και καλή κύλιση και διατηρεί την κατανάλωση σε επίπεδο που επιτρέπει στο trip computer να εμφανίζει αυτονομία κοντά σε τετραψήφιο νούμερο. Σε γενικές γραμμές προσφέρει όλα τα στοιχεία για να εκφραστείς με κολακευτικά σχόλια και νιώθεις τα πάντα να συμβαίνουν φυσιολογικά. Το Rapid Spaceback είναι η σύγχρονη εφαρμογή του σωστού μικρομεσαίου που με χαμηλούς τόνους καταφέρνει να επιβληθεί ακόμα και απέναντι σε πιο εξωστρεφείς και υποσχόμενες κατασκευές.

http://www.gocar.gr/test-drives/test/11596,Dokimh_Skoda_Rapid_Spaceback_16_TDI.html



ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΝΤΗΖΕΛ ΜΕ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5Λ/100.......
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΤΣΙΠΗ......
ΘΑΤΑΝ Η ΤΕΛΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝ ΤΟ CO2 ΗΤΑΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 100......



 
  • Like
Reactions: PPG

indikos001

Games
Editor
Μηνύματα
4.353
Reaction score
4.515
και μονο που λεει Skoda δεν....

αν και μπηκα πριν καιρο σε ταξι Skoda και μου αφησε τις καλυτερες εντυπώσεις αλλα μεχρι εκει...
παω να διαβασω για το Audi...
 

Μηνύματα
14.221
Reaction score
7.260
και ο 1600αρης ντιλεζ του γκρουπ,ειναι καποια χρονια πισω σε εξελιξη.......για οποιον δεν εχει πολλα χρηματα καλο ειναι (σχετικα μαζεμενο και με μεγαλους χωρους),αλλα δεν ειναι το αυτοκινητο που θα το βλεπεις και θα σου κανει "κλικ".
Αντιθετα το επομενο μοντελο της εταιρειας,η οκταβια,ειναι ισως το καλυτερο στην κατηγορια του.Αλλες εποχες θα πωλουσε τρελα,απλα επεσε και αυτο θυμα της κρισης, που εχει μετατοπισει τις πωλησεις κυριως σε αυτοκινητα των group B,C.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.951
Μηνύματα
3.067.897
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top