SL1200 MK2 , REGA 3 και οι καθιστοί βούδες

Μηνύματα
380
Reaction score
330
TECHNICS SL-1200MK2 , REGA PLANAR 3 και οι καθιστοί Βούδες .

Ότι αναφέρω είναι προσωπική άποψη και ότι παρουσιάζω έγινε για προσωπική έρευνα για να εξηγήσω κάποιες απορίες δικιές μου . Ο λόγος που γράφω ότι ακολουθεί είναι για να στηρίξω τα τελικά συμπεράσματα που κατέληξα χωρίς να αποδεχθώ παραπομπές επί παραπομπών, και να διαβάζω ατελείωτα copy – paste από site σε site αναμφιβόλου σοβαρότητας ( μετά από όλο αυτό μπορώ να έχω προσωπική άποψη ).

Να διευκρινίσω ότι δυστυχώς δεν έχω μετοχές στις εταιρείες technics ή rega και πολύ περισσότερο δεν θα υπερασπιστώ εγώ κάποιο προτέρημα ή κάποια ατέλεια αν υπάρχει ( υπάρχουν τζιμάνια ειδικά γι αυτή τη δουλειά και πληρώνονται καλά – και βγάζουν πολλά ) . Να δηλώσω όμως ότι σχετικά με το πλατό του ΜΚ2 υπάρχει μια συμπάθεια μια που έχει αρκετή έρευνα επάνω του και μια τεράστια μηχανική αντοχή ( όσοι ισχυρίζονται ότι είναι πικάπ για DJ θα ήταν καλύτερα να να λένε ότι είναι …..και για DJ )

Όλα ξεκίνησαν από τη σκέψη για δοκιμή τοποθέτησης ενός βραχίονα rega RB-300 σε ένα technics SL-1200 MK2 . Ο λόγος καθαρά πειραματικός και ανέξοδος αφού μετά από μια ανταλλαγή ήρθε στα χέρια μου ένα REGA PLANAR 3 με τον RB300 σε άριστη κατάσταση και με μια πάρα πολύ καλή κεφαλή MC ( ortofon MC-25FL ) . Η πρώτη βέβαια κίνηση ήταν να ρυθμίσω την κεφαλή σωστά ( ήταν αλλού για αλλού αλλά ευτυχώς δεν είχε παίξει σχεδόν καθόλου ) και να την ακούσω πρώτα στο REGA . H αλήθεια ήταν ότι ακούγονταν θαυμάσια αλλά κάτι δεν μου πήγαινε καλά στα χαμηλά (για την ακρίβεια κάτι δεν πήγαινε οριακά καλά ) . Μετά την τοποθέτηση στο ΜΚ2 , στον εργοστασιακό πάντα βραχίονα , η κεφαλή ακούγονταν εξαιρετικά καλά , αλλά κάτι δεν μου πήγαινε επίσης καλά ( ελαφρώς λίγο στη διαύγεια – ψιλολόγια και με πολύ ιδιαίτερη προσοχή ) στο φάσμα μεταξύ 1ΚΗz έως 4 ΚΗz – οι υψηλές ήταν βελτιωθεί απελπιστικά εμφανώς . Στο κεφάλι μου εμφανίστηκε η άποψη ότι δεν άξιζε το κόπο να αλλάξω τον βραχίονα , παρόλο που είχα αγοράσει και βάση τοποθέτησης , μια που το όφελος φαίνονταν αρχικά μικρό έως ασήμαντο . Το κακό όμως ήταν ότι στο μυαλό είχαν σφηνώσει οι διαφορές μεταξύ τους και ως συνήθως το μυαλό επικεντρώνεται σε αυτά ( καμιά φορά το λένε και εμμονή – κάτι σαν το σκυλί που γαυγίζει και ενοχλεί μόνο εμένα και κανένα άλλο ) .

Αποφάσισα πριν κάνω οτιδήποτε να ρίξω μια ματιά στα πλατό και τους βραχίονες μόνος μου για να έχω άποψη τι συμβαίνει . Βέβαια έχουν γραφτεί για τα συγκεκριμένα τόσα πολλά που θα έλεγε κανείς ότι τζάμπα κόπος μιας που τα έχουν διατυπώσει τόσοι και τόσοι φωτεινοί reviewers και κατά κόρον άγγλοι γκουρού ( οι καθιστοί βούδες – στην πορεία θα φανεί ). Βέβαια η κατάσταση είναι γραφική στην πλειοψηφία και αναφέρομαι κυρίως στις αυθαίρετες εξηγήσεις ακόμη και σε παρερμηνευμένες σωστές μετρήσεις ( που ισχύουν για άλλους όμως λόγους ) .

Για να μπορέσω να έχω μια αξιοπιστία στις παρατηρήσεις μου θα έπρεπε να επιλέξω αξιόπιστες μεθόδους , που όμως να είναι απλές και πλήρως εξηγήσιμες σε θεωρητικό επίπεδο . Το ερώτημα ήταν να επιμείνω και να εστιάσω σε μετρήσεις ακριβείας ή να πάω σε ποιο χαλαρές μετρήσεις όταν το πρόβλημα είναι σαφώς ακουστό και μάλιστα εξαφανίζεται ( ακουστά ) όταν φροντίσω να αφαιρεθεί ( το πρόβλημα ) . Επίσης θα έπρεπε να ακολουθήσω ένα δρόμο που πιθανόν κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος στις μετρήσεις να μπορεί να καταλάβει τι γίνεται και να το επαναλάβει , αν θέλει και μόνος του ( χαράς το κουράγιο του …… ) . Τέλος αν χρειαστεί κάποια μηχανική υποστηρικτική κατασκευή θα έπρεπε να είναι απλή στη κατασκευή.

Τελικά δεν πήγα αρχικά σε αυστηρά ακριβείς μετρήσεις ( μετά δεν άντεξα και έριχνα και καμιά ποιο προσεκτική ματιά ) . θα φανεί στη συνέχεια γιατί δεν χρειάζεται και τόσο πολύ η ακρίβεια – δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα - με χρήση παλμογράφου και spectrum απλά φαίνονται και λεπτομέρειες . Βέβαια στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής , ελαχίστων ηλεκτρονικών και μηχανικής είναι ευπρόσδεκτα για την κατανόηση .
[DOUBLEPOST=1481744715][/DOUBLEPOST]Τι πρέπει να ξέρουμε από θεωρία :

1. Όταν έχουμε σύνθεση μιάς ταλάντωσης συχνότητας f2 πάνω σε μία άλλη f1 προκύπτουν δύο άλλες με συχνότητες F = f1+f2 και F’=f1-f2 . Έτσι αν σε μία ακουστή συχνότητα 1000 Ηz συνθέσουμε μία 50 Hz θα προκύψουν δύο : μία 1050Hz και μία 950 Hz ( πάμε σε ηχητικούς χρωματισμούς ) . Επίσης όταν έχουμε σύνθεση με παραπλήσιες συχνότητες πχ 48Hz με 50 Ηz παραπλήσιων εντάσεων θα δημιουργηθεί διακρότημα με συχνότητα 2 Ηz ( δηλαδή θα ακούμε ένα ήχο 49 Hz αλλά με αυξομείωση δύο φορές το δευτερόλεπτο - σκαμπανέβασμα) . Από εδώ καταλαβαίνουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε μηχανικές ταλαντώσεις πάνω στη πλίνθο ή το πλατό και ειδικά ταλαντώσεις από το μετασχηματιστή τροφοδοσίας ή το μοτέρ ( ειδικά στα σύγχρονα ). Στη περίπτωση του ΜΚ2 το πρόβλημα είναι ο μετασχηματιστής και σε καμία περίπτωση το μοτέρ ( οι ωθήσεις του μοτέρ είναι εκτός ακουστού φάσματος τα πηνία τροφοδοτούνται με παλμούς 20μς που πάμε σε συχνότητα κοντά στα 50ΚΗz άρα δεν … )

2. Όταν δύο πηγές κυμάτων διαδίδουν κύματα στο ίδιο μέσο πχ σε μία πλίνθο ή σε ένα βραχίονα δημιουργούνται σημεία με ενισχυμένη ταλάντωση ή εξασθενημένη ή μηδενική . ( το λέω απλοποιημένα και βεβαίως παίζει ρόλο και η συμφωνία φάσης ή όχι των πηγών αλλά δεν χρειάζεται η ακριβής μαθηματική ανάλυση μια που το παραπάνω είναι γνωστό ότι ισχύει ).

3. Σε ένα σωλήνα ( με διάμετρο αρκετά μικρότερη από το μήκος ) είτε ανοικτό είτε κλειστό στα άκρα (ή συνδυασμό ) αν υπάρξει διέγερση του αέρα στο εσωτερικό μπορούν να αναπτυχθούν στάσιμα ηχητικά κύματα . Όταν δημιουργούνται στάσιμα κύματα ( δεν είναι κύμα – είναι όρος σύνθεσης κυμάτων ) έχουν σαν αποτέλεσμα απορρόφηση ενέργειας και δέσμευση της μέσα στον σωλήνα . Είναι χρήσιμο γιατί όταν τροφοδοτήσουμε την άκρη του σωλήνα με ένα οριακά ανιχνεύσιμο σήμα ( ακουστής συχνότητας ) μόλις υπάρξει δημιουργία στάσιμων θα χάσουμε το σήμα από τον ανιχνευτή , που στην περίπτωσή μας είναι η ίδια η κεφαλή (δεν ακούμε την ακουστή συχνότητα ή ακούμε ξεκάθαρα εξασθένηση ) ένεκα μεγάλης απορρόφησης της ενέργειας από το σωλήνα . Τα σημεία που μεταφέρουν ενέργεια ευκολότερα είναι εκεί που υπάρχουν συνδέσεις , που είναι στην ουσία η διασύνδεση του σωλήνα με το περιβάλλον . Στη περίπτωση του σωλήνα ενός βραχίονα οι συνδέσεις είναι στα σημεία στήριξης και στη σύνδεση του headshell ( η παροιμιώδης ευκολία αλλαγής headshell του ΜΚ2 φαίνεται να παίζει το ρόλο της ). Επίσης ο σωλήνας του βραχίονα του ΜΚ2 θεωρήθηκε κλειστός ηχητικός σωλήνας συγκεκριμένου μήκους ( βέβαια υπάρχει το μικρό άνοιγμα στη βάση που στέλνει τα καλώδια κάτω , που παίζει όμως μικρό ρόλο – όμως λίγο παίζει )

4. Μας αρκεί η θεμελιώδης εξίσωση της κυματικής v=λ*f για τον προσδιορισμό του μήκους κύματος λ=v/f . Επίσης η ταχύτητα του ήχου αλλάζει με τη θερμοκρασία δεν χρειάζεται να γράψω τον τύπο αλλά η συνήθης τιμή είναι μεταξύ 330m/s έως 350m/s ( αύξηση της θερμοκρασίας οδηγεί σε αύξηση ταχύτητας )
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
TECHNICS SL-1200MK2 , REGA PLANAR 3 και οι καθιστοί Βούδες .

Ότι αναφέρω είναι προσωπική άποψη και ότι παρουσιάζω έγινε για προσωπική έρευνα για να εξηγήσω κάποιες απορίες δικιές μου . Ο λόγος που γράφω ότι ακολουθεί είναι για να στηρίξω τα τελικά συμπεράσματα που κατέληξα χωρίς να αποδεχθώ παραπομπές επί παραπομπών, και να διαβάζω ατελείωτα copy – paste από site σε site αναμφιβόλου σοβαρότητας ( μετά από όλο αυτό μπορώ να έχω προσωπική άποψη ).

Να διευκρινίσω ότι δυστυχώς δεν έχω μετοχές στις εταιρείες technics ή rega και πολύ περισσότερο δεν θα υπερασπιστώ εγώ κάποιο προτέρημα ή κάποια ατέλεια αν υπάρχει ( υπάρχουν τζιμάνια ειδικά γι αυτή τη δουλειά και πληρώνονται καλά – και βγάζουν πολλά ) . Να δηλώσω όμως ότι σχετικά με το πλατό του ΜΚ2 υπάρχει μια συμπάθεια μια που έχει αρκετή έρευνα επάνω του και μια τεράστια μηχανική αντοχή ( όσοι ισχυρίζονται ότι είναι πικάπ για DJ θα ήταν καλύτερα να να λένε ότι είναι …..και για DJ )

Όλα ξεκίνησαν από τη σκέψη για δοκιμή τοποθέτησης ενός βραχίονα rega RB-300 σε ένα technics SL-1200 MK2 . Ο λόγος καθαρά πειραματικός και ανέξοδος αφού μετά από μια ανταλλαγή ήρθε στα χέρια μου ένα REGA PLANAR 3 με τον RB300 σε άριστη κατάσταση και με μια πάρα πολύ καλή κεφαλή MC ( ortofon MC-25FL ) . Η πρώτη βέβαια κίνηση ήταν να ρυθμίσω την κεφαλή σωστά ( ήταν αλλού για αλλού αλλά ευτυχώς δεν είχε παίξει σχεδόν καθόλου ) και να την ακούσω πρώτα στο REGA . H αλήθεια ήταν ότι ακούγονταν θαυμάσια αλλά κάτι δεν μου πήγαινε καλά στα χαμηλά (για την ακρίβεια κάτι δεν πήγαινε οριακά καλά ) . Μετά την τοποθέτηση στο ΜΚ2 , στον εργοστασιακό πάντα βραχίονα , η κεφαλή ακούγονταν εξαιρετικά καλά , αλλά κάτι δεν μου πήγαινε επίσης καλά ( ελαφρώς λίγο στη διαύγεια – ψιλολόγια και με πολύ ιδιαίτερη προσοχή ) στο φάσμα μεταξύ 1ΚΗz έως 4 ΚΗz – οι υψηλές ήταν βελτιωθεί απελπιστικά εμφανώς . Στο κεφάλι μου εμφανίστηκε η άποψη ότι δεν άξιζε το κόπο να αλλάξω τον βραχίονα , παρόλο που είχα αγοράσει και βάση τοποθέτησης , μια που το όφελος φαίνονταν αρχικά μικρό έως ασήμαντο . Το κακό όμως ήταν ότι στο μυαλό είχαν σφηνώσει οι διαφορές μεταξύ τους και ως συνήθως το μυαλό επικεντρώνεται σε αυτά ( καμιά φορά το λένε και εμμονή – κάτι σαν το σκυλί που γαυγίζει και ενοχλεί μόνο εμένα και κανένα άλλο ) .

Αποφάσισα πριν κάνω οτιδήποτε να ρίξω μια ματιά στα πλατό και τους βραχίονες μόνος μου για να έχω άποψη τι συμβαίνει . Βέβαια έχουν γραφτεί για τα συγκεκριμένα τόσα πολλά που θα έλεγε κανείς ότι τζάμπα κόπος μιας που τα έχουν διατυπώσει τόσοι και τόσοι φωτεινοί reviewers και κατά κόρον άγγλοι γκουρού ( οι καθιστοί βούδες – στην πορεία θα φανεί ). Βέβαια η κατάσταση είναι γραφική στην πλειοψηφία και αναφέρομαι κυρίως στις αυθαίρετες εξηγήσεις ακόμη και σε παρερμηνευμένες σωστές μετρήσεις ( που ισχύουν για άλλους όμως λόγους ) .

Για να μπορέσω να έχω μια αξιοπιστία στις παρατηρήσεις μου θα έπρεπε να επιλέξω αξιόπιστες μεθόδους , που όμως να είναι απλές και πλήρως εξηγήσιμες σε θεωρητικό επίπεδο . Το ερώτημα ήταν να επιμείνω και να εστιάσω σε μετρήσεις ακριβείας ή να πάω σε ποιο χαλαρές μετρήσεις όταν το πρόβλημα είναι σαφώς ακουστό και μάλιστα εξαφανίζεται ( ακουστά ) όταν φροντίσω να αφαιρεθεί ( το πρόβλημα ) . Επίσης θα έπρεπε να ακολουθήσω ένα δρόμο που πιθανόν κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος στις μετρήσεις να μπορεί να καταλάβει τι γίνεται και να το επαναλάβει , αν θέλει και μόνος του ( χαράς το κουράγιο του …… ) . Τέλος αν χρειαστεί κάποια μηχανική υποστηρικτική κατασκευή θα έπρεπε να είναι απλή στη κατασκευή.

Τελικά δεν πήγα αρχικά σε αυστηρά ακριβείς μετρήσεις ( μετά δεν άντεξα και έριχνα και καμιά ποιο προσεκτική ματιά ) . θα φανεί στη συνέχεια γιατί δεν χρειάζεται και τόσο πολύ η ακρίβεια – δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα - με χρήση παλμογράφου και spectrum απλά φαίνονται και λεπτομέρειες . Βέβαια στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής , ελαχίστων ηλεκτρονικών και μηχανικής είναι ευπρόσδεκτα για την κατανόηση .
[DOUBLEPOST=1481744715][/DOUBLEPOST]Τι πρέπει να ξέρουμε από θεωρία :

1. Όταν έχουμε σύνθεση μιάς ταλάντωσης συχνότητας f2 πάνω σε μία άλλη f1 προκύπτουν δύο άλλες με συχνότητες F = f1+f2 και F’=f1-f2 . Έτσι αν σε μία ακουστή συχνότητα 1000 Ηz συνθέσουμε μία 50 Hz θα προκύψουν δύο : μία 1050Hz και μία 950 Hz ( πάμε σε ηχητικούς χρωματισμούς ) . Επίσης όταν έχουμε σύνθεση με παραπλήσιες συχνότητες πχ 48Hz με 50 Ηz παραπλήσιων εντάσεων θα δημιουργηθεί διακρότημα με συχνότητα 2 Ηz ( δηλαδή θα ακούμε ένα ήχο 49 Hz αλλά με αυξομείωση δύο φορές το δευτερόλεπτο - σκαμπανέβασμα) . Από εδώ καταλαβαίνουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε μηχανικές ταλαντώσεις πάνω στη πλίνθο ή το πλατό και ειδικά ταλαντώσεις από το μετασχηματιστή τροφοδοσίας ή το μοτέρ ( ειδικά στα σύγχρονα ). Στη περίπτωση του ΜΚ2 το πρόβλημα είναι ο μετασχηματιστής και σε καμία περίπτωση το μοτέρ ( οι ωθήσεις του μοτέρ είναι εκτός ακουστού φάσματος τα πηνία τροφοδοτούνται με παλμούς 20μς που πάμε σε συχνότητα κοντά στα 50ΚΗz άρα δεν … )

2. Όταν δύο πηγές κυμάτων διαδίδουν κύματα στο ίδιο μέσο πχ σε μία πλίνθο ή σε ένα βραχίονα δημιουργούνται σημεία με ενισχυμένη ταλάντωση ή εξασθενημένη ή μηδενική . ( το λέω απλοποιημένα και βεβαίως παίζει ρόλο και η συμφωνία φάσης ή όχι των πηγών αλλά δεν χρειάζεται η ακριβής μαθηματική ανάλυση μια που το παραπάνω είναι γνωστό ότι ισχύει ).

3. Σε ένα σωλήνα ( με διάμετρο αρκετά μικρότερη από το μήκος ) είτε ανοικτό είτε κλειστό στα άκρα (ή συνδυασμό ) αν υπάρξει διέγερση του αέρα στο εσωτερικό μπορούν να αναπτυχθούν στάσιμα ηχητικά κύματα . Όταν δημιουργούνται στάσιμα κύματα ( δεν είναι κύμα – είναι όρος σύνθεσης κυμάτων ) έχουν σαν αποτέλεσμα απορρόφηση ενέργειας και δέσμευση της μέσα στον σωλήνα . Είναι χρήσιμο γιατί όταν τροφοδοτήσουμε την άκρη του σωλήνα με ένα οριακά ανιχνεύσιμο σήμα ( ακουστής συχνότητας ) μόλις υπάρξει δημιουργία στάσιμων θα χάσουμε το σήμα από τον ανιχνευτή , που στην περίπτωσή μας είναι η ίδια η κεφαλή (δεν ακούμε την ακουστή συχνότητα ή ακούμε ξεκάθαρα εξασθένηση ) ένεκα μεγάλης απορρόφησης της ενέργειας από το σωλήνα . Τα σημεία που μεταφέρουν ενέργεια ευκολότερα είναι εκεί που υπάρχουν συνδέσεις , που είναι στην ουσία η διασύνδεση του σωλήνα με το περιβάλλον . Στη περίπτωση του σωλήνα ενός βραχίονα οι συνδέσεις είναι στα σημεία στήριξης και στη σύνδεση του headshell ( η παροιμιώδης ευκολία αλλαγής headshell του ΜΚ2 φαίνεται να παίζει το ρόλο της ). Επίσης ο σωλήνας του βραχίονα του ΜΚ2 θεωρήθηκε κλειστός ηχητικός σωλήνας συγκεκριμένου μήκους ( βέβαια υπάρχει το μικρό άνοιγμα στη βάση που στέλνει τα καλώδια κάτω , που παίζει όμως μικρό ρόλο – όμως λίγο παίζει )

4. Μας αρκεί η θεμελιώδης εξίσωση της κυματικής v=λ*f για τον προσδιορισμό του μήκους κύματος λ=v/f . Επίσης η ταχύτητα του ήχου αλλάζει με τη θερμοκρασία δεν χρειάζεται να γράψω τον τύπο αλλά η συνήθης τιμή είναι μεταξύ 330m/s έως 350m/s ( αύξηση της θερμοκρασίας οδηγεί σε αύξηση ταχύτητας )

5. Για τη δημιουργία στάσιμου κύματος σε κλειστό σωλήνα θέλουμε πολλαπλάσια του λ/2 άρα στάσιμα κύματα θα έχουμε για συγκεκριμένες συχνότητες που το μήκος L του σωλήνα να αντιστοιχεί σε L=λ/2 , L=2λ/2 , L=3λ/2 ……… ( στην ουσία στην περίπτωσή μας μετά το 4λ/2 πρακτικά η απορρόφηση είναι αρκετά μικρότερη ) .
 
Last edited:

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Ποιος εξοπλισμός χρειάζεται :

1. Μία παλιά κεφαλή που όμως να λειτουργεί ( είναι ο ακουστικός αισθητήρας μας ). Αν είναι και MC ακόμα καλύτερα ( δεν είναι όμως απαραίτητο – είναι και αμαρτία από το Θεό……) .

2. Ένα ή δύο αλουμινένια κυλινδράκια ( ενδεικτικά διάμετρος 4 cm ύψος 1,8 cm ) . Θέλουμε μέταλλο ελαφρύ για να έχουμε μετάδοση κραδασμών με μικρή απορρόφηση . Πάνω σε αυτά θα ακουμπήσει η κεφαλή , με μεγάλη προσοχή , όταν θέλουμε να ακούσουμε ( ή να μετρήσουμε τις ταλαντώσεις της πλίνθου ) και όχι μόνο .

3. Ένα ενισχυτή με ένα ζευγάρι ακουστικά ( κλειστού τύπου -σχετικά ποιοτικά – όχι πανάκριβα ). Στον ενισχυτή αυτόν θα συνδέσουμε το πικάπ μέσω εισόδου phono ( συμπεριλαμβάνεται βέβαια η διόρθωση κατά RIAA οπότε οι μετρήσεις μας σε τιμές συχνότητας 50 Hz θα είναι αυξημένες αλλά ούτως ή άλλως είναι αυτό που φθάνει σαν τελικό ηχητικό αποτέλεσμα – για απόλυτη μέτρηση επί της πλίνθου θα πρέπει να υπολογίσουμε περί τα 16 db χαμηλότερα ) . Στις ακουστικές μετρήσεις ακούμε με ακουστικά για δύο λόγους ο ένας είναι για να αποφύγουμε ακουστικές παρανοήσεις λόγο ανακλάσεων χώρου και ο άλλος για να μην έχουμε καμιά τραγωδία στα ηχεία ( το volume ενδεχομένως να έχει μεγάλες τιμές μια που τα ακουστικά σήματα μπορεί να είναι ασθενή ).
[DOUBLEPOST=1481746222][/DOUBLEPOST]4. Μια γεννήτρια ακουστικών κραδασμών στο ακουστικό φάσμα 1ΚHz έως 5ΚΗz τουλάχιστον . Μπορούμε να την φτιάξουμε με ένα μικρό θωρακισμένο μεγαφωνάκι μεσαίων ή υψηλών με κώνο από χαρτί . που πάνω στον κώνο θα κάτσει ο ένας κύλινδρος αλουμινίου και από πάνω θα ακουμπήσει ο σωλήνας του βραχίονα. Οι δονήσεις από τον κώνο περνάνε στο κύλινδρο , στο βραχίονα , στο σύνδεσμο του headshell , στο ίδιο το headshell και τέλος στη κεφαλή που την στέλνει σαν ακουστικό σήμα στον ενισχυτή και κατά συνέπεια στα ακουστικά μας . Άρα οι συχνότητα στην οποία εξαναγκάζουμε να ταλαντωθεί ο σωλήνας φθάνει στα ακουστικά μας σαν ήχος ίδιας συχνότητας . Δεν βάζουμε τίποτα ελαστικό γιατί δεν θέλουμε αποσβέσεις ( αν και λόγο μάζας έχουμε πάνω στον κύλινδρο αλλά είναι μικρές ) . Το μεγαφωνάκι σε μένα είχε διάμετρο 5 cm και ο κύλινδρος 4 cm οπότε κάθισε για χαρά από πάνω . Η θέση τοποθέτησης της πηγής των κραδασμών σε συνάρτηση με το ακουστικό αποτέλεσμα μας βοηθάει και στο να εντοπίσουμε το ευάλωτο σημείο στο σωλήνα ( εντοπίζεται στο headshell ) . Για να δονήσουμε το μεγαφωνάκι χρειάζεται μια γεννήτρια ακουστικών συχνοτήτων όπως θα αναφέρω παρακάτω ή άλλη εναλλακτική λύση .

5. Μία γεννήτρια ακουστικών συχνοτήτων με υψηλή στάθμη για να διεγείρει το μεγαφωνάκι ώστε να έχουμε τους κραδασμούς στη συχνότητα που επιλέγουμε και να ελέγχουμε τη συχνότητα δόνησης του βραχίονα . Αν δεν υπάρχει γεννήτρια χρησιμοποιούμε το PC ως γεννήτρια και οδηγούμε το μεγαφωνάκι με ένα δεύτερο ενισχυτή ( εκτός αν η στάθμη της κάρτας ήχου είναι ικανή να οδηγήσει το μεγαφωνάκι ) . Εδώ όμως προσέξτε το εξής : η κάρτα πρέπει να είναι σχετικά αξιόπιστη γιατί οι ενσωματωμένες βγάζουν αρκετές αρμονικές που μπορεί να δημιουργήσουν σύγχυση στις μετρήσεις και να έχουμε παρανοήσεις – είναι κρίσιμο και ενδεχομένως να μην παρατηρήσει κανείς αυτό που περιμένει . Εγώ χρησιμοποίησα κανονική γεννήτρια τύπου DDS με χαμηλούτσικες αρμονικές .


6. Για οπτική ένδειξη και σαφείς πλέον μετρήσεις θέλουμε παλμογράφο και αναλυτή φάσματος ( spectrum ) άντε και συχνόμετρο για διακόσμηση . Δεν είναι όμως απαραίτητα , αν δεν θέλουμε ακρίβεια και ακολουθηθεί το σκεπτικό του άμεσου ακουστικού αποτελέσματος ( με την εξήγηση της συμπεριφοράς βεβαίως ) . Εγώ σύνδεσα πάντως μια μονάδα της instrustar σε PC , έναν Meguro ΜΟ-1252 Α ,και ένα PC επιπλέον σε spectrum κυρίως για να βλέπω : τις κυματομορφές , αν υπήρχε κάτι δευτερογενές και την στάθμη θορύβου . Και εδώ μπορούμε να κάνουμε χρήση της κάρτας ήχου του υπολογιστή αλλά ελέγξτε την αξιοπιστία ( το ξαναλέω είναι κρίσιμο – πχ σε μια κάρτας της πλάκας ενδεχομένως να σας δείχνει εικονικές στάθμες σε όλο το φάσμα που μας ενδιαφέρει και κυρίως στις χαμηλές συχνότητες κάτω από 150 Hz ή και πραγματικές στάθμες αν χρησιμοποιηθεί PC για γεννήτρια) .
[DOUBLEPOST=1481746315][/DOUBLEPOST]Οι ενστάσεις για το ΜΚ2 και Rega planar 3 .

Οι ποιο γνωστές ενστάσεις για το πλατό του ΜΚ2 σε ηχητικές αλλοιώσεις έχουν να κάνουν με τον άξονα περιστροφής , με την ώθηση στο μοτέρ , με ανεπαρκή ηλεκτρομαγνητική θωράκιση , και με τη τροφοδοσία .

Ο βραχίονας από την άλλη έχει ενστάσεις για την έδραση στη βάση του , τη σχεδίαση του σωλήνα και την ύπαρξη του αφαιρούμενου headshell ( μερικοί βάζουν και το ύψος της βροχόπτωσης στα βόρια βουνά της Αγγλίας αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω αυτή τη μέτρηση – σιχαίνομαι την υγρασία ) .

Οι ενστάσεις για το REGA PLANAR 3 εστιάζονται από ορισμένους στη πλίνθο , στο υποπλατό – πηγάδι , στη συμπεριφορά του μοτέρ και τέλος στην έδραση της πλίνθου .. Βέβαια οι περισσότεροι άγγλοι reviewers κάνουν τους κούκους – μόνο στην έδραση της πλίνθου κάτι ψελλίζουν – για να πουληθούν και τίποτα έξτρα βάσεις . Φυσικά εστιάζουν να εκθειάζουν μόνο στο βραχίονα RB300 ( και καλά κάνουν μια που όπως φαίνεται είναι ένας υπέροχος βραχίονας σε ένα πλατό για κλάματα – αν και πιστεύω ότι ο RB250 ενδεχομένως να είναι καλύτερος με τις βελτιώσεις του ). Η περίπτωση του βραχίονα είναι ίσως ένα από τα ποιο κλωνοποιημένα προϊόντα στα πικάπ ακόμα και από κορυφαίες εταιρείες του είδους ( προσθέτοντας έχτρα κουδουνάκια ….. ή βελτιωμένη βάση κ.λ. ) , προφανώς δεν είναι τυχαίο .
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Η αρχή

Αναγκαία προϋπόθεση για να καταλήξει κανείς σε κάποια αξιοπρεπή συμπεράσματα είναι το πικάπ του να είναι σωστά ρυθμισμένο - ισοσταθμισμένο και βεβαίως η κεφαλή να είναι τοποθετημένη όπως απαιτεί η γεωμετρία του συγκεκριμένου ακτινικού βραχίονα ( του συγκεκριμένου πικάπ ) . Η κατοχή του πικάπ καλώς ή κακώς απαιτεί ελάχιστη γνώση στοιχειωδών αρχών για να μπορέσει να ρυθμιστεί σωστά και να μας οδηγήσει σε στιγμές ακουστικής απόλαυσης ( αν μας οδηγεί …. ) .
[DOUBLEPOST=1481746583][/DOUBLEPOST]Επίσης ότι κάνουμε προϋποθέτει ότι η κατάσταση του πικάπ είναι μηχανικά και ηλεκτρικά άριστη . Εννοώ λίπανση στον άξονα ( και στην ανάγκη καινούργιο ειδικά σε ΜΚ2 από DJ ) , ηλεκτρονικά χωρίς πρόβλημα ( πυκνωτές 30ετίας , διακόπτες – ποτενσιόμετρο – κύκλωμα pitch - να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχουν πρόβλημα ) . Η λίπανση δεν είναι να ρίξουμε με το κιλό λιπαντικό ( και καλά στο ΜΚ2 θα τρέξει από κάτω και θα χυθεί στη βάση του άξονα που είναι ανοικτή , στο rega θα το κάνει και λίμνη αφού το πηγάδι είναι κλειστό και θα έχουμε άλλα – όλα με μέτρο ).
[DOUBLEPOST=1481746632][/DOUBLEPOST]Τα περισσότερα που παρατηρούμε είναι ακουστά ( και όχι μόνο ) από την κεφαλή ως εξής :

Το μοτέρ , ήχος από πηγάδι – άξονα με την κεφαλή να ακουμπάει στην πλίνθο ( ακουμπάμε τα δύο κυλινδράκια πάνω στην πλίνθο και πάνω τη κεφαλή ) . Ταλαντώσεις από μετασχηματιστή τροφοδοσίας πάνω στο πλατό ( χωρίς να γυρίζει ή βγάζουμε τον ιμάντα στο rega ) αλλά και στην πλίνθο όπως αναφέρθηκε . Ηλεκτρομαγνητικές επιδράσεις με μετακίνηση της κεφαλής σε διάφορες θέσεις πάνω από το πλατό χωρίς να ακουμπάει η βελόνα ( οριακά πάνω από το πλατό ) .

Αρχικά ξεκίνησα με το ΜΚ2 έχοντας επάνω μια κεφαλή stanton 680 . Ο ενισχυτής σχεδόν προς το τέρμα ( πάντα φορώντας ακουστικά και ηχεία εκτός ) Η ταλάντωση από το μετασχηματιστή τροφοδοσίας ακουστή τόσο στο πλατό όσο και στη πλίνθο ( στη πλίνθο αρκετά περισσότερο ) από τη μέση της έντασης και πάνω αλλά λίγο ποιο πάνω από το κατώφλι θορύβου . Πρακτικά όταν η κεφαλή παίζει είναι αδύνατο να γίνει ακουστικά αντιληπτή η ταλάντωση των 50Hz παρά μόνο σε συνδυασμό υψηλής τιμής στο volume και ύπαρξης μουσικής σε πολύ χαμηλό επίπεδο ( σε συνδυασμό με ατέλειες στην εξομάλυνση τροφοδοσίας του προενισχυτή - ενισχυτή μπορεί να γίνει ποιο έντονο το φαινόμενο).
[DOUBLEPOST=1481746712][/DOUBLEPOST]Στη παρακάτω εικόνα φαίνεται το σήμα θορύβου της κεφαλής χωρίς να λειτουργεί ο μετασχηματιστής
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
IMG_2744.JPG

[DOUBLEPOST=1481746852][/DOUBLEPOST]Στο επόμενο φαίνεται η αλλαγή όταν ανοίξει ο μετασχηματιστής και χωρίς να γυρίσει το πλατό . Φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχουμε επίδραση που όμως είναι θαμμένη στο θόρυβο.

Η κυματομορφές έχουν ληφθεί από την έξοδο REC του ενισχυτή και συμπεριλαμβάνουν και το θόρυβο που βάζει το κύκλωμα phono .
[DOUBLEPOST=1481746940][/DOUBLEPOST]
IMG_2747.JPG

[DOUBLEPOST=1481746982][/DOUBLEPOST]Οι γνωστοί γκουρού θα χοροπηδούσαν βέβαια από την εικόνα λέγοντας ότι είναι μια απόδειξη ότι έχουμε επέμβαση στο ηχητικό αποτέλεσμα . Η αλήθεια όμως είναι ότι το επίπεδο αυτού που βλέπει κανείς είναι σε επίπεδο σχετικής στάθμης -70 db και όταν η κεφαλή έπαιζε η σχετική στάθμη μουσικής ήταν περί τα -10 db άρα ….τρίχες . Αν θεωρεί κανείς ότι θα διακρίνει ακουστικό πρόβλημα σε διαφορές στάθμης τουλάχιστον 60 db ( και ενώ τα αυτιά του έχουν ναρκωθεί από την υψηλότερη στάθμη ) μπορεί να τρέφει αυταπάτες - αλλά η ιατρική λέει άλλα …. Να προσέξετε το εξής : η στάθμη θορύβου είναι στα επίπεδα που ανέφερα δεν πολλαπλασιάζεται όταν προστεθεί το ακουστικό σήμα . Βέβαια όταν ο δίσκος γυρίζει με την κεφαλή έχουμε επιπλέον αθροιστικό θόρυβο αλλά αρκετά κάτω από τη μουσική πληροφορία ( μιλάμε για δίσκους σε άριστη κατάσταση και όχι ταλαιπωρημένους ή στα όρια της καταστροφής ).
[DOUBLEPOST=1481747037][/DOUBLEPOST]Όταν το πλατό μπει σε λειτουργία περιστροφής οι ταλαντώσεις στο πλατό αυξάνονται και ο λόγος είναι γιατί τα κυκλώματα ζητούν περισσότερο ρεύμα οπότε ο μετασχηματιστής ζορίζεται περισσότερο και ταλαντώνεται ποιο έντονα . Μερικοί λανθασμένα αποδίδουν την αύξηση της ταλάντωσης στο μοτέρ και στον άξονα περιστροφής . Αστεία άποψη γιατί πολύ απλά σταματήστε με το χέρι το πλατό και θα συνεχίσετε από τα ακουστικά να ακούτε το ίδιο αποτέλεσμα . Η ώθηση του μοτέρ δεν έχει καμία επίδραση και μπορείτε να το δείτε αν ακουμπήσετε τη κεφαλή επάνω στο πλατό ενώ είναι σταματημένο και κρατώντας το ακίνητο , βάλτε το σε λειτουργία περιστροφής ( προσοχή μη διαλύσετε τη κεφαλή – το πλατό να το κρατήσετε ακινητοποιημένο ) θα διαπιστώσετε ότι δεν αλλάζει στα ακουστικά σας το παραμικρό ( εκείνη την ώρα τα πηνία ώθησης έχουν τα μέγιστα ζόρια . Εγώ στο spectrum δεν είδα να αλλάζει τίποτα σε όλο το φάσμα άρα και από τα όργανα είμαστε εντάξει . Για τους γνώστες ηλεκτρονικών είναι προφανές άλλωστε αν μελετήσει κανείς το ηλεκτρονικό σχέδιο στο ολοκληρωμένο που ελέγχει τα πηνία του κινητήρα .
 


Μηνύματα
380
Reaction score
330
Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι όταν το πλατό γύριζε στο ακουστικό υπόβαθρο άκουγα ένα περιοδικό επαναλαμβανόμενο κτύπο χαμηλής συχνότητας κάπου στα 20-30 Hz οριακά ακουστό στα ακουστικά πλην όμως εμφανής στο spectrum ( σκαμπανέβασμα μέσα στα όρια του θορύβου -80 db έως -75 db )

Για μια στιγμή προβληματίστηκα μήπως αδίκησα εκείνα τα αγόρια της αυτοκρατορίας ( νεότατα 60 – 70 χρονών ) και όντως έχουμε θέμα με τον κινητήρα ή τον άξονα . Τότε θυμήθηκα ότι στη βιασύνη έβαλα το πικάπ σε ένα φορητό πάγκο και ξέχασα να το ευθυγραμμίσω ( μου αρέσει που το τονίζω και στους άλλους ….. τέλος πάντων μεγάλοι άνθρωποι είμαστε ….. ). Μόλις το πικάπ ήρθε οριζόντια ο κτύπος εξαφανίστηκε (κάτω από τα -80db – άτιμη technics το αναφέρεις και στο manual ) .


Ας φτάσουμε λοιπόν και στης επιδράσεις πεδίων . Εδώ έχουμε ένα πολύ μικρό θεματάκι άνευ ουσίας και φταίει για άλλη μια φορά ο μετασχηματιστής . Με τη κεφαλή οριακά πάνω από το πλατό μετακινούμε το βραχίονα σιγά σιγά προς το κέντρο με προσοχή . Όταν ο μετασχηματιστής είναι σε λειτουργία είναι εμφανές και ακουστό στα ακουστικά ( και στο spectrum ) ότι όσο πάμε προς το κέντρο έχουμε αύξηση θορύβου ως βόμβο – από τη μέση του δίσκου και πέρα . Ο βόμβος παραμένει στο ίδιο επίπεδο είτε ο κινητήρας γυρίζει είτε όχι , άρα προέρχεται από το πεδίο γύρο από το μετασχηματιστή όπου προς το κέντρο η κεφαλή πλησιάζει στο μετασχηματιστή που τοπολογικά βρίσκεται προς εκείνη τη θέση ( προς το κέντρο ελαφρά αριστερά πίσω ) . Προφανώς το φαινόμενο σαφέστατα θα είναι πολύ εντονότερο σε κεφαλές MC ( πράγματι το είδα αργότερα σε MC ) . Το μαγνητικό πεδίο από το μαγνήτη στο πλατό είναι αμελητέο και το καταλαβαίνουμε αν μετακινήσουμε τη κεφαλή με τον ίδιο τρόπο με το πικάπ κλειστό , όπου και δεν ακούμε εντοπίζουμε στα ακουστικά μας κάτι επιπλέον . Πάντως το φαινόμενο είναι σε εξαιρετικά χαμηλό , στα όρια του επιπέδου του θορύβου ηρεμίας - για να υπάρχει μια εικόνα του πόσο χαμηλά είναι να σας πω ότι περισσότερο βόμβο εισάγει το πλησίασμα του χεριού μου στο χερούλι του headshell παρά ο βόμβος από το πεδίο του μετασχηματιστή .

Το πλατό πάντως του ΜΚ2 είναι μέσα στις προδιαγραφές της εταιρείας στα θέματα που ανέφερα . Στα θέματα ελέγχου ταχύτητας περιστροφής κάποιοι ισχυρισμοί ότι η ώθηση του μοτέρ δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στους 3ΚΗz περίπου δεν με πείθουν γιατί τίποτα δεν είδα ούτε άκουσα και επιπλέον θα προέτρεπα τους ενδιαφερόμενους να ασχοληθούν με τη μελέτη του κυκλώματος και να μην δίνουν υποκειμενικές εξηγήσεις για φαινόμενα που μπορεί να οφείλονται σε άλλο αίτιο .


Στην συνέχεια ασχολήθηκα λίγο με το βραχίονα ο οποίος έχει υποτιμηθεί αρκετά . Εντάξει ο P-AM18201K1 έχει κάποια θεματάκια ( που βελτιώνονται ) αλλά όχι δεν είναι άχρηστος . Πρώτο θέμα είναι η μεγάλη βάση έδρασης χωρίς ίχνος απομόνωσης ( και τρείς βίδες άμεσης στήριξης ) με αποτέλεσμα οι κραδασμοί της πλίνθου ( από μετασχηματιστή και εξωγενείς παράγοντες ) να περνούν στο βραχίονα σε κάποιο βαθμό . Βέβαια η βάση μας δίνει την ευκολία ρύθμισης του VTA ( περί τα 6mm οριακά – το έκανε που το έκανε δεν το έκανε για άλλο τόσο τουλάχιστον ) αλλά το πληρώνει κανείς με το τίμημα της όχι και τόσο καλής έδρασης ( του βραχίονα ) .

Το αποσπώμενο headshell προσθέτει και αυτό ένα σύνδεσμο που όσο πρακτικός και αν είναι στην αλλαγή κεφαλών ( πειρασμός ) δεν παύει να εμφανίζει λιγότερη ακαμψία ( από ενσωματωμένο ) στο σημείο σύνδεσης του σωλήνα με όλες τις συνέπειες . Βέβαια με το συγκεκριμένο υλικό του σωλήνα ( του βραχίονα ) και σταθερό headshell να είχαμε δεν νομίζω να άλλαζε τίποτα προς το καλύτερο . Στο βραχίονα έχουμε επιβάρυνση στις ταλαντώσεις ( 50Ηz) στη βάση έδρασης και από το άλλο άκρο που ακουμπάει η κεφαλή ( στο τελευταίο δεν μπορούμε να κάνουμε και τίποτα στο πρώτο όμως ένας δακτύλιος απομόνωσης επιβάλλεται ….. και η κατάργηση των κραδασμών ακόμα καλύτερα ….) .
[DOUBLEPOST=1481748839][/DOUBLEPOST]Δυστυχώς το υλικό κατασκευής του σωλήνα του βραχίονα αλλά και του αντίβαρου απαιτεί πολύ καλά υλικά για το συγκεκριμένο είδος στήριξης (του βραχίονα ) και εδώ το technics μας το χαλάει . Έχουμε πολύ καλή στήριξη αλλά ο σωλήνας προδίδει …… Αν είχε το υλικό του EPA-100 ( τιτάνιο ) με το καταπληκτικό αποσπώμενο headshell , άψογο αντίβαρο και την απλή βάση έδρασης ( μη μου πείτε ότι δεν την αντέγραψαν αρκετοί …… απλά δείτε την αν σας θυμίζει κάτι ….. ) αυτή τη στιγμή δεν θα ασχολούμασταν με βραχίονα - αλλά το κόστος έπρεπε να κρατηθεί χαμηλά για να πουλήσει ….. και πούλησε και κέρατά του .
[DOUBLEPOST=1481748893][/DOUBLEPOST]Όλα αυτά που περιέγραψα είναι θέματα μηχανικής , νομίζω αποδεκτά και δεν τίθεται θέμα υπερβολής ( απλά ισχύουν – όποιος διαφωνεί υπάρχουν και βιβλία – όχι αποσπασματικά copy paste – έλεος…. ) . Εγώ προσπάθησα να επικεντρωθώ στο θέμα του υποτιθέμενου χρωματισμού κάπου μεταξύ 1ΚΗz και 5ΚΗz που κάτι εκεί στο βάθος διέκρινα ( μπορεί να ήταν και ιδέα μου ). Υπάρχει μια άποψη για γρήγορες μικροαλλαγές στη ταχύτητα λόγο ωθήσεων του κινητήρα στη περιοχή των 3ΚΗz και τις αντιλαμβανόμαστε γιατί εκεί έχει το αυτί υψηλή ευαισθησία ( ιατρικό περιτύλιγμα σε άστοχο επιχείρημα ) . Δεν θα μπω στη διαδικασία να αναλύσω το ηλεκτρονικό κομμάτι σχεδίασης αλλά αν παίξετε με το pitch γρήγορα μετακινώντας το πολύ λίγο ( +- 1mm ) και πολύ γρήγορα δύσκολα θα ακούσετε χρωματισμό ( και δημιουργούμε τεράστιο σκαμπανέβασμα σε σχέση με αυτό που ισχυρίζονται – βέβαια πουλάνε και αντίδοτο κάποιοι πολυμήχανοι ……) . Πάντως με το υπάρχον ηλεκτρονικό κύκλωμα δεν στέκει .
[DOUBLEPOST=1481748946][/DOUBLEPOST]Η προσέγγιση που έκανα έχει να κάνει με δημιουργία στάσιμων κυμάτων πάνω στο σωλήνα του βραχίονα που μπορεί να προέρχονται από το μουσικό κομμάτι που διαβάζει η κεφαλή αλλά και από εξωγενείς παράγοντες ειδικά όταν η στάθμη του ήχου είναι σε πολύ ψηλές εντάσεις . Όταν η κεφαλή διαβάζει ένα ελάχιστο μέρος δονήσεων περνά από το headshell και τον σύνδεσμο, στο τμήμα του αέρα στο σωλήνα και τον διεγείρει με αποτέλεσμα δημιουργία στάσιμων κυμάτων , ακούγετε αστείο σε μερικούς αλλά ήταν η αρχική υπόθεση ( σε headshell της πλάκας το φαινόμενο είναι ποιο έντονο ) . Βέβαια σε υψηλές ακουστικές εντάσεις το θέμα δεν είναι τόσο αστείο όσο φαίνεται αρχικά μια που οι αναδράσεις δίνουν και παίρνουν . Όπως ανέφερα στο θεωρητικό κομμάτι η δημιουργία στάσιμων κυμάτων έχει άμεση συνέπεια δέσμευση ενέργειας μέσα στο σωλήνα κλέβοντας από τη πηγή ( κεφαλή ).
[DOUBLEPOST=1481748992][/DOUBLEPOST]Δεδομένου του μήκους του σωλήνα του ΜΚ2 και των τιμών ταχύτητας του ήχου περιμένουμε απορρόφηση στις περιοχές συχνοτήτων γύρω από τα 1500 Ηz( +-100 ) η ισχυρότερη , 3000 Hz ( +-200 ) , 4500 Hz (+-400 ). Οι τιμές στις παρενθέσεις δείχνουν το εύρος μέσα στο οποίο ψάχνουμε την απορρόφηση ενέργειας άρα τη δημιουργία στάσιμων πάνω στο σωλήνα .

Χρησιμοποιώντας τη γεννήτρια ακουστικών κραδασμών και τη γεννήτρια συχνοτήτων ( τα έχω περιγράψει στο κομμάτι τι χρειαζόμαστε στο μέρος 4 και 5 ) άκουσα με τα ακουστικά μικρά βυθίσματα στις συχνότητες ( σε Hz ) 1400-1500 ( αισθητή ) , 3000-3150 ( λιγότερο αισθητή ) και 4250-4300 ( οριακά αισθητή ) . Σε πρόγραμμα μουσικής ενδεχομένως αυτές οι μικρές συγκεκριμένου φάσματος απορροφήσεις να προσθέτουν ένα μικρό χρωματισμό ( πολύ μικρό και για προσεχτικά αυτιά ) .
[DOUBLEPOST=1481749095][/DOUBLEPOST]
IMG_2739.JPG
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Στο spectrum οριακά φαίνονταν οι πτώσεις ( πολύ οριακά - με τα μάτια σταθερά γουρλωμένα ….. τρίχες ) . Με άλλο headshell ( της πλάκας – με άλλη κεφαλή ) τα πράγματα ήταν χειρότερα . Το εντυπωσιακό όμως ήταν ότι με αυθεντική technics κεφαλή που ήταν ενσωματωμένη με το headshell (EPC-271CES ) το πρόβλημα μειώνονταν αρκετά και έτεινε στο ανύπαρκτο ( μάλλον η εταιρεία ήταν διαβασμένη ) .
[DOUBLEPOST=1481749325][/DOUBLEPOST]Στο rega τώρα . Η αλήθεια είναι ότι όταν το είδα και το πήρα στα χέρια μου με κέρδισε η απλότητά του . Όταν το άκουσα ( αφού ρύθμισα , ευθυγράμμισα ) αρχικά ενθουσιαστικά και άρχισα να αναρωτιέμαι για το πικάπ και την κεφαλή (MC-25FL) . Όταν η κεφαλή φορέθηκε στο ΜΚ2 μου λύθηκαν οι απορίες μια που έπαιζε επίσης υπέροχα ( Άρα το κέρδος από κεφαλή είναι τεράστιο ). Περιττό να αναφέρω ότι άμα εμπλακείς με κεφαλές MC δεν υπάρχει γυρισμός , είχα ακούσει σε φίλους αλλά αυτό με την συγκεκριμένη με έκανε να ψάχνω και για δεύτερη ( 600 ευρόπουλα NOS από γερμανία είμαι στο τσάκ ………. θα δούμε…) .
Θα τα πώ πολύ γρήγορα γιατί θέλω να ξεμπερδεύω . Το πλατό δυστυχώς είναι χειρότερο από ότι περίμενα . Από ποιότητα πλίνθου ας το αφήσουμε καλύτερα . Σχεδιαστικά το κέντρο βάρους της πλίνθου με το πηγάδι είναι σε άλλες θέσεις . Η έδραση της πλίνθου υποτυπώδης και το δεξί ποδαράκι μάλλον θα έπρεπε να είναι αλλού , το αριστερό και πίσω δέχονται περισσότερο βάρος – πράγμα που επιδεινώνει τους κραδασμούς . Τέλος πάντων πάμε στους κραδασμούς του μοτέρ που εδώ όταν τους ακούσεις ( με τη διαδικασία που εφαρμόσαμε στο ΜΚ2 ) δεν χρειάζεσαι ούτε όργανα ούτε τίποτα απλά τους ακούς ( και σε σαφώς χαμηλότερη στάθμη έντασης του ενισχυτή ). Το πηγάδι σέρνει ένα βόμβο ( χαμηλό αλλά τον έχει πάντως ) και μάλιστα ήταν απόλαυση να τον ακούω κλείνοντας το διακόπτη περιστροφής όπου στο τελείωμα έκανε σαν πλοίο που σέρνονταν σε αποβάθρα ( δεν υπερβάλω πουθενά ) . Βέβαια πολλά βελτιώνονται αν αλλάξεις πλίνθο , μοτέρ, sub και κυρίως ποδαράκια .
Προς θεού το μόνο που δεν πρέπει να αλλάξετε είναι ο βραχίονας . Για προδιαγραφές στη πλίνθο-πλατό του rega σε σχέση με τη πλίνθο-πλατό του ΜΚ2 δεν έχει νόημα ……… ( δεν με αγγίζει το θέμα να υπερασπιστώ την άποψή μου ) .
[DOUBLEPOST=1481749362][/DOUBLEPOST]Ο βραχίονας πραγματικά είναι αξιόλογος και καλύπτει τα αρνητικά της πλίνθου που ανέφερα σε μεγάλο βαθμό ( στα χαμηλά αφήνει μικρό θεματάκι – και δεν φταίει ο βραχίονας αλλά η πλίνθος ) . Η μικρότερη βάση έδρασης είναι καλύτερη από του ΜΚ2 , η στήριξη του βραχίονα , αν και χειρότερη του ΜΚ2 ( άποψή μου ) δουλεύει άριστα , ο σωλήνας σχεδιαστικά τέλειος ( εφαρμογή απλών κανόνων μηχανικής φαρδύτερος πίσω στενότερος μπροστά , ελαφρό κράμα και ενσωματωμένο headshell , ακαμψία ) . Δυό βελτιωσούλες που θα σκεπτόμουν για ρύθμιση VTA και τρύπες στο σωλήνα αλλά μη κλέψουμε και το μεροκάματο μερικών……. Όταν του έκανα τα βασανιστήρια που έκανα στον βραχίονα του ΜΚ2 απλά δεν παρατήρησα τίποτα .
[DOUBLEPOST=1481749403][/DOUBLEPOST]Τελικά αξίζει μια προσωπική μελέτη του θέματος και βλέπεις και πάρα πολλές λεπτομέρειες που είναι απίστευτες . Το καλύτερο ήταν το κτύπημα του ποδιού στο πάτωμα και το άκουσμα της φθίνουσας ταλάντωσης του στελέχους της κεφαλής ( πραγματικά εντυπωσιακό άκουσμα και λεπτομερές ) Τέλος πάντων εδώ έχω αναφέρει τα ποιο βασικά και πολύ περιληπτικά μια που κουράστηκα να γράφω .
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Το συμπέρασμα είναι ότι για το μέσο ακροατή τα πικάπ ακούγονται άριστα .

Για ακροατή που έχει αποδεχθεί τα όρια των μηχανικών κατασκευών ακούγονται από άριστα έως πολύ καλά .

Για τελειομανή ακροατή που διακρίνει λεπτομέρειες προφανέστατα υπάρχουν καλύτερα ( σε άλλες τιμές βεβαίως – στην ίδια περίπου κατηγορίας τιμής ο καθένας κάνει τις επιλογές του όπως πιστεύει ή όπως νομίζει ) .

Για ανήσυχους που τους αρέσει το αποτελεσματικό DIY και τα δύο βελτιώνονται με εντυπωσιακά αποτελέσματα , το MK2 βγάζοντας εκτός τον μετασχηματιστή ( δοκιμάστηκε ) υπάρχει ορατό αποτέλεσμα και ανέξοδο . Για όποιον ασχολείται , και έχει γνώσεις ηλεκτρονικής , τα περισσότερα που μπορεί να κάνει έχουν χαμηλότατο κόστος και καμία σχέση με τις τιμές που ζητούν ορισμένοι βελτιωτές ( σε καμία περίπτωση δεν θα αγόραζα έτοιμη τροφοδοσία 300-400 ευρώ όταν θα το έκανα με 60 ευρώ ).
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Το συμπέρασμα είναι ότι για το μέσο ακροατή τα πικάπ ακούγονται άριστα .

Για ακροατή που έχει αποδεχθεί τα όρια των μηχανικών κατασκευών ακούγονται από άριστα έως πολύ καλά .

Για τελειομανή ακροατή που διακρίνει λεπτομέρειες προφανέστατα υπάρχουν καλύτερα ( σε άλλες τιμές βεβαίως – στην ίδια περίπου κατηγορίας τιμής ο καθένας κάνει τις επιλογές του όπως πιστεύει ή όπως νομίζει ) .

Για ανήσυχους που τους αρέσει το αποτελεσματικό DIY και τα δύο βελτιώνονται με εντυπωσιακά αποτελέσματα , το MK2 βγάζοντας εκτός τον μετασχηματιστή ( δοκιμάστηκε ) υπάρχει ορατό αποτέλεσμα και ανέξοδο . Για όποιον ασχολείται , και έχει γνώσεις ηλεκτρονικής , τα περισσότερα που μπορεί να κάνει έχουν χαμηλότατο κόστος και καμία σχέση με τις τιμές που ζητούν ορισμένοι βελτιωτές ( σε καμία περίπτωση δεν θα αγόραζα έτοιμη τροφοδοσία 300-400 ευρώ όταν θα το έκανα με 60 ευρώ ).


Τι έχω να προτείνω για όσους έχουν ΜΚ2 :

1 Κατηγορία δεν πιστεύω τα αρνητικά των πικάπ ( ευτυχισμένοι ) : μην πειράζεται τίποτα και ψαχτείτε σε κεφαλή .

2 Κατηγορία πληρώνω για βελτιώσεις ( υπάρχουν ακόμη ) : δέστε πρώτα μήπως με ελάχιστο κόστος έχετε τεράστια βελτίωση μόνοι σας , αλλιώς πρέπει να ζήσουν και οι άλλοι ……

3. Κατηγορία πιάνουν τα χέρια μου ( καταλαβαίνω τι κάνω ) :

Στάδιο 1 : απλώς βγάλτε έξω το μετασχηματιστή έστω σε ένα μικρό κουτάκι . Δεν θα πιστεύεται πώς εξαφανίζονται σχεδόν όλα . Στην καλύτερη ο μετασχηματιστής ας είναι μεγαλύτερος ( αυτός που έχει ζορίζεται ).

Στάδιο 2 : Κατάργηση μετασχηματιστή . Βάζουμε εξωτερικό μεγαλύτερο και δημιουργία εξωτερικού σταθεροποιημένου τροφοδοτικού στα 21v ( όλα στο κουτάκι τους ) και άμεση τροφοδοσία στο κατάλληλο σημείο της πλακέτας ( Πετάμε εκτός λειτουργίας το αρχικό κύκλωμα σταθεροποίησης χωρίς να ξεκολλήσουμε όλα τα εξαρτήματα ).

Στάδιο 3 : Εξωτερικό τροφοδοτικό DC 28V και μέσα η σταθεροποίηση στα 21V ( πετάμε από μέσα όλη την υπόλοιπη σαβούρα ) . Ο διακόπτης on-off μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανοίγει η να κλείνει το κύκλωμα αναλαμπών για την περιστροφή ( περιττή βλακεία για μερικούς – εμένα μου αρέσει – και δεν επηρεάζει ηχητικά όπως λανσάρουν κάποιοι ) . Επίσης στο κύκλωμα ελέγχου picth control στο ολοκληρωμένο IC302 στο ποδαράκι 12 υπάρχει μια zener 5.1v για σταθεροποίηση αναφοράς να μη την πειράξετε ( κάπου προτείνουν να γίνει μια σταθεροποίηση με LM317 ή με 7805 για μείωση θορύβου , είναι περιττό ο θόρυβος που εισάγει η zener δεν έχει σχέση με τον ήχο και δεν επηρεάζει το picth control ώστε να το μεταβάλλει και να έχουμε αλλοίωση ( τι άλλο θα ακούσουμε…. ή τι άλλο θα σκεφτεί κανείς για τσιμπήσει …. ) Αν επηρεάζει υπάρχει πρόβλημα αλλού ……. . Επίσης ο άξονας στη περιστροφή φαίνεται μια χαρά αρκεί το πικάπ να είναι ρυθμισμένο . Ο βραχίονας του ΜΚ2 ενέχει βελτιώσεις αλλά πλέον θα είναι μικρές, εκτός αν αλλαχθεί ο σωλήνας οπότε παίζουμε αλλιώς ( πολύ αλλιώς …. Θα τα πω άλλη φορά) .

Στάδιο 4 : Κάντε το στάδιο 1 ή 2 ή 3 ( ή τίποτα ) βρείτε ένα rega planar 3 ( παραδόξως θα σας έρθει φθηνότερα από το να πάρετε μεταχειρισμένο σκέτο το βραχίονα RΒ300 ) ξηλώστε το βραχίονα και βάλτε τον στο ΜΚ2 . Αλλιώς αγοράστε καινούργιο έναν RB251 και βάλτε τον . Η διαφορά είναι παραπάνω από αισθητή ( ναι έχω πλέον ) προσωπική άποψη σε σχέση με την αρχική κατάσταση του ΜΚ2 , για μένα είναι ένα άριστο αποτέλεσμα.
[DOUBLEPOST=1481750064][/DOUBLEPOST]Εγώ δοκίμασα το ΜΚ2 με εξωτερικά τροφοδοτικά και τον RB300 με την κεφαλή MC που ανέφερα και το αποτέλεσμα είναι ότι μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό ( μέρα με νύκτα – πλατό και βραχίονας δίνουν ότι μπορούν να δώσουν άριστα) .
Βέβαια τα έχω αποσυναρμολογήσει και πάλι γιατί σκοπεύω και σε άλλα ….
[DOUBLEPOST=1481750177][/DOUBLEPOST]4. Κατηγορία νομίζω ότι πιάνουν τα χέρια μου ( νομίζω ότι καταλαβαίνω τι κάνω ) : ΝΑ ΜΗ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ υπάρχει και κίνδυνος ατυχήματος και καταστροφής
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Τι έχω να προτείνω για όσους έχουν rega

1 Κατηγορία το πικάπ είναι άψογο : καλά είναι ….. αλλά παίξε με καμιά κεφαλή

2 κατηγορία ψάχνομαι : αλλαγή πλίνθου ,μοτέρ , μπίλια στο πηγάδι , αλουμινένιο sub , ιμάντα σιλικόνης ,τροφοδοτικό εξωτερικό …. Α και μη ξεχάσουμε πλατό … κάτι όχι σε γυαλί .. τέλος πάντων σε κάτι άλλο της μόδας . Α και ποδαράκια ….

3. κατηγορία ψάχνομαι κάπως αλλιώς : κράτα το βραχίονα στο χέρι και βγαίνουμε σεργιάνι ….. κάτι θα βρεθεί εκεί έξω ( υπάρχουν αντιγραφές καλύτερες )


4. κατηγορία DIY ( … άστα να πάνε ) : Σε μια καλή βάση έδρασης τρείς ξεχωριστές βάσεις μια για μοτέρ ( το παλιό ) , μια για πλατό ( το παλιό ) και μια για βραχίονα . Οι βάσεις έστω και από μπετό , δεν χρειάζονται εξωτικά υλικά άλλωστε , και θα είμαστε ευτυχισμένοι ……… και δεν κάνω και τόση πλάκα ( θα το κάνω στο μέλλον ).

Οι προτάσεις αναφέρονται σε αυτούς που έχουν τα πικάπ . Δεν προτείνω να τα αγοράσουν για να τις κάνουν ούτε θέλω να αμφισβητήσω την ποιότητα του πικάπ που έχει κάποιος σε καμία περίπτωση ( δεν έχω το σύνδρομο του καλύτερου ….. ). Επίσης δεν ενδιαφέρει με τα ίδια λεφτά τι μπορεί να πάρει κανείς γιατί δεν είναι αυτό το νόημα της παρουσίασης και τον προτάσεων .
[DOUBLEPOST=1481750591][/DOUBLEPOST]Το κίνητρο για τη παρουσίαση μου , ήταν να προσπαθήσει να δει ή να ακούσει κανείς αντίστοιχα < πράγματα > και στο δικό του σύστημα και να έχει προσωπική άποψη γιατί έχουμε πήξει στους καθιστούς Βούδες ( και είναι και ακούνητοι ……… ) .

Αν χρειαστεί θα απαντήσω σε κάτι τεχνικό ή θεωρητικό αλλά υπομονή γιατί ο χρόνος μου είναι πλέον ελάχιστος και τρέχω …

Να είστε πάντα καλά !!!!!! ………….73
 

Μηνύματα
402
Reaction score
531
Τεκμηρίωσες με τον καλύτερο τρόπο, αυτό που γράφουν χρόνια τώρα στο νησί, για τις αναγκαίες μετατροπές στο mk2. Μετασχηματιστής και βραχίονας (και αλλαγή platter ή βελτίωση του θα έλεγα - βγάλτε το ματ και χτυπήστε το με το δάκτυλο και θα καταλάβετε). Η χώρα του modification που παίρνει το καλό και το κάνει άριστο, πέρα του ότι ξέρει να ακούει μουσική το κάνει και με λίγα χρήματα. Και αγαπάει το mk2. Συμφωνώ απόλυτα και με την κριτική του πλατώ rega. Well done.


ΥΓ. Κάτι μου λέει ότι κάποιοι σήμερα, έχασαν τον ύπνο τους.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Θα ηταν χρησιμο για τις δοκιμες σου να δοκιμαζες στο 1200 ενα headshell με δυο pins (πανω και κατω) οπως π.χ το jelco HS-20 η HS-25.Bελτιωνουν το κουμπωμα στον σωληνα.Επισης να αφαιρεσεις το λαστιχενιο ring ωστε να εχεις πιο σφικτη επαφη headshell/σωληνα kai αν ειναι δυνατον αντικατεστησε το με ενα δακτυλιο απο μεταλλο.
[DOUBLEPOST=1481754548][/DOUBLEPOST]
Συμφωνώ απόλυτα και με την κριτική του πλατώ rega. Well done.


ΥΓ. Κάτι μου λέει ότι κάποιοι σήμερα, έχασαν τον ύπνο τους.
Γιατι?

Ενα θεμα για το οποιο πολλοι πειραματιζονται ειναι η αλλαγη του τσοχενου ματ του rega.Εδω και αρκετο καιρο σε ενα p3-24 εχω αντικαταστησει την τσοχα με τρια κυλινδρικα κρυσταλλακια διαμετρου περιπου 10μμ και υψους 3μμ.Το αποτελεσμα (υποκειμενικα παντα) ειναι εκππληκτικο σε θεμα θορυβων,χρωματισμων,μεταβατικων ,διαχωρισμου οργανων και λεπτομερειας/αναλυσης.Ο δισκος ειναι στον αερα (πλην των 3 σημειων στηριξης).Αυτο το δοκιμασα με πολλα αλλα ματ για πειραματισμο και απλα αναφερω το τι ακουω.Αξιολογα αποτελεσματα και με το funk mat.
 
Last edited:

Μηνύματα
9.155
Reaction score
12.638
Κατάργηση μετασχηματιστή . Βάζουμε εξωτερικό μεγαλύτερο και δημιουργία εξωτερικού σταθεροποιημένου τροφοδοτικού στα 21v ( όλα στο κουτάκι τους ) και άμεση τροφοδοσία στο κατάλληλο σημείο της πλακέτας ( Πετάμε εκτός λειτουργίας το αρχικό κύκλωμα σταθεροποίησης χωρίς να ξεκολλήσουμε όλα τα εξαρτήματα ).
καποιο σχεδιο για αυτο?
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Iσως το ξαναειπαμε,αλλα για τον βραχιονα rega (πλην του 250/251.....) η ακυρωση του ελετηριου του βαρους αναγνωσης και η προσθηκη σωστης/ξεχωριστης γειωσης με ξεχωριστο καλωδιο,ανταμοιβουν σημαντικα.Ο 250/251 με καλυτερο αντιβαρο επισης ανταμοιβει σημαντικα.Για ρουλεμαν (rb250/251...)να το αφησουμε για αλλη φορα.

Τα δυο pins στο headshell (jelco)

http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/1/9/8/9/6/webimg/522664640_tp.jpg
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Τεκμηρίωσες με τον καλύτερο τρόπο, αυτό που γράφουν χρόνια τώρα στο νησί, για τις αναγκαίες μετατροπές στο mk2. Μετασχηματιστής και βραχίονας (και αλλαγή platter ή βελτίωση του θα έλεγα - βγάλτε το ματ και χτυπήστε το με το δάκτυλο και θα καταλάβετε). Η χώρα του modification που παίρνει το καλό και το κάνει άριστο, πέρα του ότι ξέρει να ακούει μουσική το κάνει και με λίγα χρήματα. Και αγαπάει το mk2. Συμφωνώ απόλυτα και με την κριτική του πλατώ rega. Well done.


ΥΓ. Κάτι μου λέει ότι κάποιοι σήμερα, έχασαν τον ύπνο τους.
καλησπέρα . Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν και κάποια άλλα που δεν ανέφερα γιατί δεν ήθελα να επεκταθώ ( υπάρχει και το πρόβλημα του χρόνου ) μέσα σε αυτά ήταν και το platter . Το λαστιχένιο ματ το σώζει πάντως σε πολύ μεγάλο βαθμό ( προσθέτει και μάζα και απομόνωση ) . Βέβαια επειδή ο εχθρός του πολυ καλού είναι το καλυτερότερο πάντα υπάρχει περιθώριο .... Αναλόγως επιλογής βελτίωσης ανοίγεις κάποια θέματα γιατι επιρεάζεται και η θέση του υψους του βραχίονα . Δεν ασχολήθηκα ακόμη με το συγκεκριμένο ( αν έστω και πρόχειρα κάτι είχα δοκιμάσει - απλό και εύκολο - και ανέξοδο ) . Θα το δώ αφού βρώ τα στοιχεία για τα όρια αντοχής του συστήματος άξονα - μπίλια - κουζινέτο - αλλιώς θα τα μετρήσω με έμμεσο τρόπο . να είσαι καλά !!!!
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Iσως το ξαναειπαμε,αλλα για τον βραχιονα rega (πλην του 250/251.....) η ακυρωση του ελετηριου του βαρους αναγνωσης και η προσθηκη σωστης/ξεχωριστης γειωσης με ξεχωριστο καλωδιο,ανταμοιβουν σημαντικα.Ο 250/251 με καλυτερο αντιβαρο επισης ανταμοιβει σημαντικα.Για ρουλεμαν (rb250/251...)να το αφησουμε για αλλη φορα.
Ε ναι ...... το έχω ξαναπεί πάντα λές κάτι ουσίας . Αν θα έπερνα κάτι σε κενούργιο βραχίονα εκεί θα πήγαινα ( με τη σπέσιαλ καλωδίωση ) . Συμφωνώ και για τη γείωση και για το Headshell προφανώς !!!!
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Ε ναι ...... το έχω ξαναπεί πάντα λές κάτι ουσίας . Αν θα έπερνα κάτι σε κενούργιο βραχίονα εκεί θα πήγαινα ( με τη σπέσιαλ καλωδίωση ) . Συμφωνώ και για τη γείωση και για το Headshell προφανώς !!!!
Παντως,ενω ειναι λογικο να αμφισβητει καποιος το γυαλινο πλατω,εν τουτοις ο συνδιασμος του με το πλαστικο υποπλατω δεν ειναι κακη ιδεα,συν ενα ματ που θα βελτιωνει το τσοχενο.

Ας πουμε και για ρουλεμαν του 250/251 που δοκιμασα και μου αρεσαν , για καποιον που θελει να πειραματιστει
http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/stainless-steel-deep-groove-ball-bearings/single-row-stainless-steel-with-a-flanged-outer-ring/index.html?designation=W 628/6 R-2Z

.....και μολις παραλαβω τις ακιδες στηριξης τους να ανεβασω και μια φωτογραφια,ανκαι τις βλεπω για μεσα του Γενναρη :)
 
Last edited:

Μηνύματα
380
Reaction score
330
καποιο σχεδιο για αυτο?
Το σημείο φαίνεται στο ηλεκτρονικό διάγραμα στο service manual . Η σταθεροποίηση ότι επιλέξεις εσύ ( πχ LM317 ) . Στις δοκιμές είχα εργαστηριακό τροφοδοτικό . Απλώς σε ότι χρησιμοποιήσεις βαλε μια δίοδο προστασίας για υπέρταση στα 22V -23 V ( αυτή τη στιγμή δεν θυμάμε τα στοιχεία απ έξω ........ είναι και μαύρα μεσάνυκτα !!!!!!! )
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Παντως,ενω ειναι λογικο να αμφισβητει καποιος το γυαλινο πλατω,εν τουτοις ο συνδιασμος του με το πλαστικο υποπλατω δεν ειναι κακη ιδεα,συν ενα ματ που θα βελτιωνει το τσοχενο.

Ας πουμε και για ρουλεμαν του 250/251 που δοκιμασα και μου αρεσαν , για καποιον που θελει να πειραματιστει
http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/stainless-steel-deep-groove-ball-bearings/single-row-stainless-steel-with-a-flanged-outer-ring/index.html?designation=W 628/6 R-2Z

.....και μολις παραλαβω τις ακιδες στηριξης τους να ανεβασω και μια φωτογραφια,ανκαι τα βλεπω μεσα στον Γενναρη :)
όρεξη να υπάρχει και χρόνος ...... Ευχαριστώ για τα στοιχεία του ρουλεμάν .... κάποια στιγμή θα το δώ . Έχω άλλο βασικό χόμπυ σχετικό με RF και θα καταντήσω διχασμένη προσωπικότητα με σας εδώ ( τι να προλάβει κανείς ....... ) με τον ήχο κάνω κάτι σαν αποτοξίνωση . Να είσαι καλά !!!!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.172
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top