Sony-Ελλας και εξουσιοδοτημένα service. Μια κακή εμπειρία

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Ανοίγω αυτό το thread για περιγράψω την πολή κακή εμπειρία μου με εξουσιοδοτημένο service της Sony. Παρόμοιο θέμα συζητώ και στο διπλανό avclub.gr. Η ιστορία είναι η εξής:

Πρόκειται για μια 29άρα CRT, μοντέλο KV-S29MH1, 100% φτιαγμένη στην Ιαπωνία, αγορασμένη από Dubai πριν 12 περίπου χρόνια στην τιμή των 5900 dirhams (ήτοι 1615 δολλάρια ή αν το πούμε σε δραχμές γύρω στις 600.000 με την τότε ισοτιμία).

Ένα παρεμφερές μοντέλο (με μικρότερες δυνατότητες) εισήγαγε στην Ελλάδα εκείνη την εποχή ο Πετρόχειλος, οποίος είχε και την αντιπροσωπεία της Sony (δεν θυμάμαι αν τότε την είχε ακόμα ή όχι) στην τιμή των 850.000 ~ 900.000 δρχ. αν δεν με απατά η μνήμη μου.

Η συσκευή δεν έχει πολυχρησιμοποιηθεί (άντε να είχε γύρω στα 5-6 χρόνια κανονική οικιακή χρήση μέχρι την στιγμή της βλάβης της).

Το καλοκαίρι του 2003 την πήρα μαζί μου στο εξοχικό. Κάποια στιγμή, εντελώς ξαφνικά έχασα εικόνα και ήχο, ενώ έδειχνε να λαμβάνει ισχύ από την πρίζα, γιατί άναβε το μικρό ledάκι, που δείχνει ότι η συσκευή είναι στο ρεύμα.

Προσπάθησα μόνος μου τότε να δω τί συμβαίνει, αλλά εις μάτην. Ήμουνα σχεδόν σίγουρος ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το τροφοδοτικό, αλλά ούτε τα εργαλεία ούτε τις γνώσεις είχα για να βάλω χέρι. Την πακετάρισα, λοιπόν, και ξανά πάλι πίσω στην Αθήνα.

Να σημειώσω ότι την ίδια χρονιά που την έφερα από το Dubai, είχα φροντίσει να παραγγείλω και να αγοράσω (15.000 δρχ.) το service manual της συσκευής, πάλι από εξουσιοδοτημένο της Sony, και αντιλήφθηκα πολλά χρόνια αργότερα πως τα χρήματα αυτά κακώς τα έδωσα, μιας και η Sony Europe, σε τέτοιου είδους έκτακτες περιπτώσεις (όταν δηλαδή η συσκευή δεν διατίθεται στην εγχώρια αγορά), μπορεί να δώσει στον τελικό χρήστη το service manual εντελώς δωρεάν.

Έψαχνα πού να την πάω και με την προτροπή φίλου τεχνικού, την πήγα στο εξουσιοδοτημένο AViDEX, Ευρυδάμαντος 11, στο Νέο Κόσμο. Εκεί συνάντησα και κάποιον φίλο του φίλου μου τεχνικού, στον οποίο πήγα συστημένος - τρομάρα μου. Ήταν αρχές Ιουλίου 2004, Δελτίο Παραλαβής ΕΧΛ002256/07-07-04, με Α/Α 35568.

Του εξήγησα το πρόβλημα και μου είπε πως είναι εύκολο και υπόθεση λίγων ημερών.

Πέρασε ο Ιούλιος πέρασε και ο Αύγουστος και μετά ο Σεπτέμβριος και στις αρχές του Οκτώβρη με ειδοποιούν να πάω να παραλάβω τη συσκευή γιατί ".....δεν επιδιορθώνεται, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών".

Στις 12-10-04 πάω στο κατάστημα για την παραλαβή. Στη ρεσεψιόν, η κοπέλλα μου λέει πως οφείλω 25 ευρώ. Την ρωτάω τί ακριβώς αντιπροσωπεύουν αυτά τα χρήματα και μου λέει πως κάθε συσκευή που θα μπει στο κατάστημα, είτε την δουν είτε όχι, είτε επισκευασθεί είτε όχι, έχει αυτή την χρέωση.

Της εξηγώ πως όταν παρέδωσα την συσκευή, ο τεχνικός που την παρέλαβε, μου είπε πως αν δεν φτιαχτεί θα μου επιστραφεί ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ. Μου λέει πως αυτή είναι η πάγια πολιτική της εταιρείας. Της επαναλαμβάνω πως πήρα αυτή την υπόσχεση. Νευριασμένη, καλεί τον προϊστάμενό της, διευκρινίζοντάς μου πως ο τεχνικός που την παρέλαβε έχει πλέον φύγει από την εταιρεία.

Έρχεται ο προϊστάμενος, του λέω τα ίδια και φυσικά αρνούμαι να πληρώσω οποιοδήποτε ποσόν. Φεύγει, λέγοντάς μου πως θα ρωτήσει τους τεχνικούς. Επιστρέφει σε δυο λεπτά και λέει της κοπέλλας να μου την παραδώσει χωρίς χρέωση. Την παίρνω και φεύγω, απελπισμένος πως δεν φτιάχνεται.

Πέρασε ο καιρός και λίγο πριν την Καθαρή Δευτέρα φέτος μαθαίνω από συνάδελφο πως υπάρχει κάποιος τεχνικός ("αστέρι" μου τον χαρακτήρισε), που μπορεί να μου την φτιάξει. Εν ολίγοις τον γνώρισα τον άνθρωπο, του την πήγα και μου είπε πως, ναι, θα μου την φτιάξει. Να σημειώσω πως αφού του είπα την προϊστορία με το service, μου είπε (εκεί την ίδια στιγμή που την παρέλαβε, πριν καν την ανοίξει): "...αρκεί να μην έχουν φάει κάτι από μέσα"

Μετά από 10 μέρες περίπου, από την ημέρα παραλαβής με παίρνει στο τηλέφωνο και μου λέει πως η τηλεόραση φτιάχτηκε (για την βλάβη που του την πήγα, το τροφοδοτικό δηλαδή) αλλά ενώ λαμβάνει όλα τα κανάλια, δεν έχει εικόνα. Στο εύλογο "Γιατί" μου, μου λέει ότι ανακάλυψε πως από κάποια πλακέτα, άσχετη με το τροφοδοτικό, λείπουν δύο ολοκληρωμένα, υπεύθυνα για την λειτουργία της εικόνας.

Τον ρωτάω αν μπορεί να τα βρει και μετά από μια μέρα, μου λέει πως τα βρήκε και σε 2-3 μέρες θα τα έχει στα χέρια του.

Χθές πήγα και την παρέλαβα. Λειτουργεί στην εντέλεια και πλήρωσα 70 ευρώ.

Συμπεράσματα

1) Μην δίνεις ποτέ μηχάνημα για service κάπου, αν δεν ξεκαθαρίσεις όλους τους όρους της συναλλαγής
2) Τα εξουσιοδοτημένα της Sony (στην Ελλάδα) θέλουν προσοχή και γενικά δεν φημίζονται για την ποιότητα των υπηρεσιών τους
3) Κράτα όλα τα ντοκουμέντα της συναλλαγής, είτε η υπόθεσή σου έχει αίσιο τέλος είτε όχι
4) Τράβα φωτογραφίες από το εσωτερικό της συσκευής, πριν την παραδώσεις (μια πρακτική που χρόνια τωρα εφαρμόζει φίλος και εγώ τον κορόϊδευα). Έτσι εξηγείται και η προθυμία του προϊστάμενου να μου δώσει τη συσκευή χωρίς χρέωση. τα ολοκληρωμένα που φάγανε ήταν πολλαπλάσιας αξίας.

Ερωτώ:

Τί μπορώ να κάνω στους κυρίους της AViDEX, πόυ έφαγαν τα ολοκληρωμένα από τα σπλάχνα της τηλεόρασης; Και πώς, πού και από ποιόν θα βρω το δίκιο μου; Υπ' όψιν ότι το μόνο που έχω είναι το δελτίο παραλαβής της συσκευής.

Δεν ξέρω τί θα γίνει αν κάνω την καταγγελία στη Sony-Ελλάς, αλλά νομίζω πως θα με γράψουνε.
 


Μηνύματα
125
Reaction score
0
Επειδη ειναι γνωστοι απατεωνες (δεν ξερω για τους συγκεκριμενους, εγω εχω αντιστοιχες εμπειριες απο το service στο μαρουσι στην αγ. κωνσταντινου.) η λυση ειναι μια: Εδω και πολλα χρονια δεν εχει μπει στο σπιτι μου τιποτα που να γραφει τη λεξη SONY... Αν το καναμε ολοι αυτο, τοτε ισως και να αποφασιζε να σοβαρευτει...
 

Μηνύματα
125
Reaction score
0
Πρέπει να ξέρει η Sony-Hellas τι γίνεται...
Φοβαμαι πως ειναι απιθανο με τοσα παραπονα (στο αλλο φορουμ εχω διαβασει πολλα και διαφορα) για τοσα διαφορετικα service της να μην ξερει τι γινεται. Αρα η λυση ειναι αυτη που προανεφερα...
 

HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Βασικα απο την στιγμη που δεν υπαρχουν αποδειξεις δεν γινεται να κανει αναφορα.
Μπορει ακομα και το "Αστερι" να ειπε ψεματα για να βγαλει τα 70 ευρουλακια, με εικασιες ομως δεν πας πουθενα.
 

Μηνύματα
4.830
Reaction score
3
Μπορώ να επιβεβαιώσω κι εγώ, όπως είχα γράψει και πριν λίγο καιρό, ότι πράγματι τα Service της SONY δεν είναι "εντάξει".
Έτσι την έχω πατήσει με ένα φορητό βίντεο SLF1 (του αφαίρεσαν το RF και έβαλαν άλλο χαλασμένο στη θέση του). Επίσης με την Hi8 κάμερα FX700, όπου αντί να φτιάξουν το οφθαλμοσκόπιο που είχε στραβώσει, "επιδιόρθωσαν" και το "exposure" της κάμερας!
Τελικά, και τα 2 αχρηστεύθηκαν.
Εγώ δυστυχώς δεν έκανα μήνυση, μια και με απέτρεψαν οι γονείς μου.
Το μετάνιωσα όμως. Τους χρειαζόταν.
Γι αυτό κάνε μήνυση, να τους πάρεις και χρήματα.
Γιατί δηλαδή, ποιά είναι η SONY που νομίζει ότι μπορεί να "χαλάει" τις συσκευές που έχει πουλήσει.
Για να μην υποθέσω ότι γίνεται εξ επίτηδες.
Αλλιώς δεν εξηγείται. Το φαινόμενο είναι επαναλαμβανόμενο.
Εδώ θα ήταν σωστό να μας απαντήσει κάποιος υπεύθυνος της SONY.
Αλλά αμφιβάλλω αν θα βρεθεί κανείς να απαντήσει.

ΥΓ. Και μην πει κανείς ότι μπορεί από τα γραφόμενά μου να θίγω την SONY.
Γιατί απλά ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΙ να ΜΕ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ οι εταιρείες.
Περιμένω την επόμενη φορά (αχρείαστο να είναι) το σέρβις της SONY.
Αυτή τη φορά δεν θα ακούσω την μητέρα μου.
 

Μηνύματα
497
Reaction score
0
Επειδη ειναι γνωστοι απατεωνες (δεν ξερω για τους συγκεκριμενους, εγω εχω αντιστοιχες εμπειριες απο το service στο μαρουσι στην αγ. κωνσταντινου.) η λυση ειναι μια: Εδω και πολλα χρονια δεν εχει μπει στο σπιτι μου τιποτα που να γραφει τη λεξη SONY... Αν το καναμε ολοι αυτο, τοτε ισως και να αποφασιζε να σοβαρευτει...

Καλημέρα σας

Θα συμφωνήσω απόλυτα..
Και όχι μόνο αυτό εμένα με χαλάει πολύ η "επαρση" αυτής της εταιρείας που νομίζουν οτι είναι ο "γ****ω" και οτι όλοι κρεμόμαστε απο αυτούς...:mad_2::mad_2:

Γιαυτό τα λεφτά μου δεν τους τα δίνω...
Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές :cool_1:
 

Μηνύματα
4.634
Reaction score
4.484
θέλω pm το τηλέφωνο του "αστέρι"!!!!
δύσκολα βρίσκεις τέτοιους μάστορες!
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Sony (η κατασκευάστρια εταιρεία) και Sony-Hellas και εξουσιοδοτημένα service

Ευχαριστώ όλους σας για τις παρεμβάσεις σας.

Νομίζω πως για κάποια πράγματα πρέπει να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.

Η Sony σαν κατασκευάστρια εταιρεία δεν φταίει σε τίποτα. Όχι βέβαια πως είναι αλάνθαστη ή πως όλα τα προϊόντα της πρέπει να τα παίρνουμε με κλειστά τα μάτια. Και ναι, συμφωνώ πως υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές. Κάποια προϊόντα όμως είναι άξια προσοχής και ο ψαγμένος χομπίστας θα πρέπει να τα περιλαμβάνει στην λίστα σύγκρισης μιας πιθανής αγοράς.

Οι τηλεοπτικές συσκευές ήταν και είναι ακόμα από τις καλύτερες και τις πιο αξιόπιστες. Αυτό νομίζω πως όλοι το παραδεχόμαστε.

Πάμε τώρα στα περί υποστήριξης και στον ρόλο της Sony-Hellas.

Κατ' αρχάς είναι γνωστό ότι στον εμπορικό τομέα η Sony-Hellas ασκεί μια συγκεκριμένη πολιτική, η οποία δεν είναι σε όλους αρεστή, ειδικά στο χονδρεμπόριο. Και κατ' επέκταση και στη λιανική, μιας και στη λιανική θα καταλήξουν οι όποιες αγκυλώσεις του χονδρεμπορίου.

Είναι γνωστό ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του χονδρεμπορίου στην Ελλάδα γίνεται μέσω γνωστής φίρμας, που είναι dealer της Sony-Hellas, αλλά που διακινεί τα προϊόντα της σαν να ήταν η ίδια η Sony. Αυτό δεν άρεσε ποτέ στα καταστήματα και στους εμπόρους.

Πέραν όμως της συγκεκριμένης εμπορικής πολιτικής, τα προϊόντα και η μαμά εταιρεία δεν φταίνε σε τίποτα. Και εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία έχουν δείξει σε βάθος χρόνου τόσο αξιοπιστία όσο και ποιότητα για τα χρήματά τους.

Για την υποστήριξη δυο κουβέντες.

Η Sony-Hellas θεωρεί ότι με το στήσιμο ενός δικτύου εξουσιοδοτημένων service centers λύνει το πρόβλημα. Να πούμε κατ' αρχάς ότι αυτά τα κέντρα είναι ανεξάρτητες επιχειρήσεις, οι οποίες διατηρούν μια εξειδικευμένη σχέση με την Sony-Hellas και υποτίθεται ότι πρέπει να υποστηρίζουν την πελατεία της. Έλα όμως που ο καθένας από αυτούς έχει δικό του Θεό. Το παράδειγμα της AViDEX δεν είναι το μοναδικό νομίζω.

Αντίθετα, μια ή δυο φορές που χρειάστηκε να αποτανθώ κατ' ευθείαν στο customer service της Sony-Europe, που είναι στο Βέλγιο, οι άνθρωποι με εξυπηρέτησαν προθυμότατα και σχεδόν αστραπιαία.

Στην αρχή του μηνύματός μου ανέφερα την περίπτωση της προμήθειας (και αγοράς) του service manual της συσκευής. Γνωρίζοντας τις δυσκολίες που θα αντιμετώπιζα αν χρειαζόνταν να έχω service manual για μια άλλη TV 38άρα (πάλι από Dubai), ζήτησα από το Βέλγιο το manual με email, αμέσως μόλις την έφερα στην Ελλάδα. Στην αρχή πήρα μια ευγενική απάντηση πως τα manuals δεν διατίθενται στον τελικό χρήστη. Όταν όμως ανταπάντησα πως στην Ελλάδα δεν έρχεται το συγκεκριμένο μοντέλο, εντός 3 ημερών βρήκα στο γραμματοκιβώτιό μου το manual, χωρίς καμιά χρέωση και χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Με τον ίδιο τρόπο με εξυπηρέτησαν, στέλνοντάς μου το εγχειρίδιο οδηγιών (user's manual) του SCD-XA777ES (SACD player), αφού τους εξήγησα πως το έχασα με μια βαλίτσα μου στο αεροπλάνο.

Αντιλαμβάνεστε πως από τόπο σε τόπο και από υποεταιρεία σε υποεταιρεία υπάρχουν διαφορές.

Μπορώ να σας δώσω το ίδιο αρνητικό παράδειγμα που έζησα με το service της JVC (αφορά πάλι την αγορά service manual, το οποίο μου το χρέωσαν 14.000 δρχ. και ήταν ένα CD-R, κόπια του ορίτζιναλ CD-ROM, το οποίο εκράτησαν για τον εαυτό τους, ούτε καν σε εκτύπωση δεν μου το έδωσαν). Σημασία έχει ότι τότε εγώ ήμουν διατεθειμένος να κάνω το έξοδο, διότι σκεφτόμουν πως αν πάθει ζημιά η συσκευή, δεν υπήρχε περίπτωση να την φτιάξω χωρίς service manual.

Μια κουβέντα μόνο για τον Μπάμπη, τον τεχνικό που μου έφτιαξε την τηλεόραση. Αποκλείεται οποιαδήποτε περίπτωση "παγαποντιάς" εκ μέρους του. Είναι γνωστός τόσο για το ποιόν του όσο και για την ακεραιότητά του, σε άλλους κύκλους, από τους οποίους συνέλεξα εκτεταμένες πληροφορίες, πριν κάνω την κίνηση.

Μένει να αποφασίσω για το αν θα κάνω την καταγγελία και - το κυριότερο - πως θα την υποστηρίξω.

Και πάλι ευχαριστώ όλους σας.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.872
Μηνύματα
3.031.651
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top