Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.101
Reaction score
20.579
Πριν δυο – τρεις μέρες διάβασα μια σχετική συζήτηση εδώ παραδίπλα, και μιας και το πράγμα έχει αρκετό ενδιαφέρον, είπα να το κάνω ξεχωριστό θέμα. Βέβαια, αυτοί που θα επιχειρήσουν να ακούσουν μουσική στο σπίτι με δύο ζευγάρια ηχεία είναι μάλλον μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού, αλλά μέσα από αυτό το θέμα θέλω να αναδειχθούν κάποιες παρεξηγήσεις που αφορούν κυρίως τα ηχεία.

Στο παρελθόν, πριν καμιά τριανταριά χρόνια, οι ενισχυτές που είχαν ξεχωριστές εξόδους για δύο ζευγάρια ηχείων ήταν μάλλον ο κανόνας, τουλάχιστον στη μέση και άνω κατηγορία τιμής, και μάλιστα είχαν και τον ανάλογο επιλογέα, ώστε ο ακροατής να ακούει μόνον το ζεύγος Α, ή το μόνον το ζεύγος Β, ή και αμφότερα τα ζεύγη συγχρόνως, Α + Β, ενώ δεν έλειπε και η θέση «OFF», που αποσυνέδεε όλα τα ηχεία, προφανώς για ακρόαση από τα ακουστικά. Σήμερα ελάχιστοι ενισχυτές έχουν έξοδο ακουστικών, προφανώς διότι οι κατασκευαστές δεν τα καταδέχονται, ή αντιμετωπίζουν το θέμα σαν ξεχωριστή αγορά, με το αζημίωτο φυσικά. Στο τέλος θα καταντήσουμε να δούμε και ενισχυτές μονομπλόκ για ακουστικά. Ας είναι...

Δεν είναι και λίγοι οι μουσικόφιλοι που έχουν στο χώρο τους δύο ζεύγη ηχείων, οπότε ανακύπτει η λογική απαίτηση να μπορούν να παίζουν είτε τα μεν, είτε τα δε, συνδεδεμένα στον ίδιο ενισχυτή και χωρίς τον πονοκέφαλο του βάλε – βγάλε καλώδια. Έτσι για ποικιλία. Όμως, η σύγχρονη ακρόαση και από τα δύο ζεύγη ηχείων χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση, η οποία μπορεί να περιστραφεί γύρω από τους εξής άξονες.

Ο πρώτος και πολύ βασικός άξων σχετίζεται με την ηλεκτρική αντίσταση των ηχείων, και επομένως άπτεται της ακεραιότητας του ενισχυτή. Όταν ο επιλογέας ηχείων είναι στη θέση «Α + Β», τα ηχεία κάθε καναλιού παραλληλίζονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τον υποδιπλασιασμό της αντίστασής τους, έτσι όπως αυτή τη «βλέπει» ο ενισχυτής. Τόσον ο κατασκευαστής, όσο και ο πολύς κόσμος, αντιμετωπίζει το θέμα μάλλον επιφανειακά, ακολουθώντας τη λογική πως αν τα ηχεία είναι και τα δύο ονομαστικής αντίστασης 8Ω, τότε συνδεδεμένα παράλληλα θα πέσουν στα 4Ω, σχηματίζοντας φορτίο που εξακολουθεί να είναι ασφαλές για τον ενισχυτή, τουλάχιστον όταν αυτός τα οδηγεί σε μέση στάθμη, αποδίδοντας κορυφές γύρω στα 15 – 20W. Άλλωστε, όλοι οι ενισχυτές μπορούν να οδηγήσουν ακόμα και φορτίο 1,5Ω, αρκεί να παίζουν πολύ σιγά, με κορυφές όχι μεγαλύτερες των 2-3W.

Όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, μέσα σ’ αυτήν την υστερία που έχει καταλάβει το χώρο της υψηλής πιστότητας για όσο γίνεται πιο ευαίσθητα ηχεία, ώστε αυτά να μπορούν να οδηγηθούν στοιχειωδώς από τις διάφορες -λαμπάτες και μη- ανοησίες των 5-10W που κυκλοφορούν στην πιάτσα –και η τιμή μερικών εκ των οποίων ξεπερνά το όριο της απάτης, μέσα σ’ αυτό το νοσηρό κλίμα, τα περισσότερα ηχεία μπορεί να είναι από τον κατασκευαστή τους βαφτισμένα ως 8ωμα, αλλά σε ένα σεβαστό μέρος του φάσματος πέφτουν ακόμη και κάτω από τα 4Ω. Αυτό συμβαίνει σε όλες ανεξαιρέτως τις μονάδες δύο – δυόμισυ δρόμων που φέρουν δύο γούφερ-μιντ παράλληλα, ενώ δεν λείπουν και περιπτώσεις ηχείων με ένα μεγάφωνο ανά δρόμο, το οποίο όμως μπορεί να είναι από κατασκευής αρκετά χαμηλό ως φορτίο, ώστε να είναι ευαίσθητο. Έτσι, λοιπόν, αν τύχει να παραλληλισθούν δύο 8ωμα ηχεία, τα οποία τυγχάνει να παρουσιάζουν πτώση της αντίστασής τους στα 4Ω στο ίδιο τμήμα του φάσματος, η οποία μάλιστα μπορεί να είναι αρκετά μεγάλου εύρους, ας πούμε από τα 400Hz μέχρι τα 1500Hz, τότε σε αυτό το τμήμα του φάσματος θα αντιπροσωπεύουν για τον ενισχυτή ένα φορτίο 2Ω, κάτι που είναι ικανό να καταστρέψει πολλούς ενισχυτές, ή να ενεργοποιήσει το σύστημα προστασίας σε πολλούς άλλους, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι τα ηχεία θα κληθούν να παίξουν σχετικά δυνατά, και όχι να προσθέσουν μουσική υπόκρουση σε ένα δείπνο. Κι ας τα έχει βαφτίσει ο κατασκευαστής τους όπως θέλει, ακόμα και 16ωμα. Βέβαια, υπάρχουν και ηχεία με περισσότερο έντιμες προδιαγραφές, των οποίων η ονομαστική αντίσταση αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά είναι, και τα οποία, βέβαια, δεν θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ευαίσθητα. Για παράδειγμα, αν συνδέσετε δύο ATC SCM20 παράλληλα στο ίδιο κανάλι, η αντίστασή τους θα πέσει σε μια κατώτατη τιμή γύρω στα 3.5Ω, τιμή ασφαλής για όλους τους ενισχυτές.

Ο δεύτερος άξονας της συζήτησης αφορά την ευαισθησία και τις παραμορφώσεις. Εάν προτίθεστε να ακούτε συγχρόνως από δύο διαφορετικά ζευγάρια ηχεία, φροντίστε ώστε να είναι παρεμεφερούς ή ίσης ευαισθησίας. Μέγιστο κέρδος στο θέμα της ευαισθησίας, δηλαδή στο πόσο δυνατά θα παίζουν με το κουμπί της στάθμης σε δεδομένη θέση, θα έχετε όταν τα ηχεία είναι ίσης ευαισθησίας. Για παράδειγμα, αν και τα δύο ηχεία είναι ευαισθησίας 86dB, τότε, έχοντας το volume στην ίδια θέση, θα επιτύχετε στάθμη υψηλότερη κατά 3dB, δηλαδή δύο ηχεία 86άρια ισοδυναμούν με ένα 89άρι. Από την άλλη πλευρά, κρατώντας ως δεδομένη και σταθερή τη στάθμη, δύο ηχεία παρόμοιας ποιότητας θα αποδώσουν με τη μισή παραμόρφωση. Δεν πειράζει αν είναι διαφορετικά μοντέλα μεταξύ τους, γιατί ακόμα και τότε, που θα ακούτε το μείγμα των παραμορφώσεων και των δύο, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι από αποδεκτό έως άριστο. Αυτό που έχει σημασία είναι να έχουν και τα δύο χαμηλές παραμορφώσεις, ή, εν πάση περιπτώσει, οι παραμορφώσεις τους να κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο. Το να ακούτε ένα ηχείο που σε κάποια στάθμη έχει παραμόρφωση ας πούμε 5%, μαζί με κάποιο άλλο, που στην ίδια στάθμη παρουσιάζει παραμόρφωση 15%, είναι μάλλον ανώφελο, καθώς ο ήχος του δευτέρου θα καταστρέφει τον ήχο του πρώτου. Εάν, όμως, και το δεύτερο ηχείο βγάζει παραμόρφωση επίσης 5%, ή περίπου τόσο, τότε τα δύο ηχεία ως σύνολο μπορούν να επιτύχουν την ίδια στάθμη, παίζοντας το καθένα 3dB χαμηλότερα, κάτι που συνεπάγεται, αν όχι υποδιπλασιασμό, οπωσδήποτε σαφή μείωση της παραμόρφωσης.

Όμως, ακόμη κι αν τα ηχεία είναι ίσης ευαισθησίας και παρεμφερούς ποιότητας, αυτό δεν φτάνει για να ακούτε από αυτά συγχρόνως και σωστά, και εδώ υπεισέρχεται ο τρίτος άξονας του θέματος, που σχετίζεται με τη χωροτακτική τους τοποθέτηση, κάτι που άπτεται του θέματος της στερεοφωνικής εικόνας. Εδώ, η προφανής λύση είναι η τοποθέτηση των ηχείων με τρόπο τέτοιο, ώστε τα μιντ και τα τουίτερ –κυρίως τα τουίτερ- να είναι όσο γίνεται το ένα πιο κοντά στο άλλο, ενώ σημασία έχουν και λεπτομέρειες που σχετίζονται με τη μηχανική και θερμική συμπεριφορά των μεγαφώνων. Για παράδειγμα, ένα ηχείο δαπέδου, τριών δρόμων, μπορεί να ταιριάξει και να παίξει με ένα αντίστοιχης ποιότητας και ίσης ευαισθησίας δίδρομο ηχείο βάσης, αν το δεύτερο τοποθετηθεί δίπλα στο πρώτο και σε βάση τέτοια, ώστε το τουίτερ του να έλθει στο ίδιο ύψος με το τουίτερ του πρώτου ηχείου. Όμως, ακόμα και τότε μπορεί να δημιουργηθούν ηχητικά προβλήματα, ειδικά αν το ηχείο βάσης έχει μικρότερα μεγάφωνα –να το πω έτσι απλά- από το ηχείο δαπέδου, καθώς, εκεί που και τα δύο θα παίζουν δυνατά με το τρίδρομο να αποδίδει σαφώς άνετα, τα μικρότερα μεγάφωνα του ηχείου βάσης θα αρχίζουν να ζορίζονται, ανεβάζοντας παραμόρφωση και αλλοιώνοντας το ηχητικό αποτέλεσμα. Ακόμη και αν πρόκειται για μεγάφωνα ίσης διαμέτρου και ισχύος, αλλιώς θα αποδίδει το dedicated γούφερ, και αλλιώς το μεγάφωνο (ή τα μεγάφωνα) του ηχείου βάσης που θα είναι επιφορτισμένο και με τις μεσαίες συχνότητες.

Με βάση τα παραπάνω, το λογικό συμπέρασμα είναι πως η ασφαλέστερη λύση για σωστό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με δύο ίδια ζεύγη ηχείων. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να τοποθετήσετε τα ηχεία κάθε καναλιού το ένα δίπλα στο άλλο, υπό την προϋπόθεση πως υπάρχει ο ανάλογος χώρος. Αυτή η χωροθέτηση δεν είναι λανθασμένη, όπως συχνά αναφέρεται, αρκεί βέβαια να ακούτε από κάποια σεβαστή απόσταση ακρόασης, ώστε η γωνία που σχηματίζεται από το αυτί σας με τα δύο τουίτερ να είναι σχετικά μικρή, και να σας δίνει την αντίληψη της ενιαίας πηγής. Αν αυτό σας φαίνεται παράδοξο ή δύσκολο, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε, αλλά, επαναλαμβάνω, η απόσταση ακρόασης να είναι επαρκής, τουλάχιστον 3.5 μέτρα, και όχι λιγότερο.

Για παράδειγμα, αν ο χώρος και ο προϋπολογισμός το επιτρέπουν, μπορείτε να στήσετε δύο B&W 802D ανά κανάλι, το ένα κολλητά, δίπλα στο άλλο, και να ακούτε από απόσταση περίπου 4 μέτρων, με το αποτέλεσμα να είναι σαφώς υπέρτερο σε σχέση με ένα ζευγάρι B&W 800D. Σας φαίνεται παράξενο, ή νομίζετε πως το έχω χάσει τελείως; Σκεφθείτε απλά: Όσον αφορά τα μεσαία και τα πρίμα, αυτά τα δύο μοντέλα έχουν ακριβώς τα ίδια μεγάφωνα, και επομένως δεδομένη στάθμη μπορεί να επιτευχθεί με τη μισή ισχύ για καθένα από τα διπλά 802, προς όφελος των παραμορφώσεων. Όσον αφορά τα μπάσα, μιλώντας χοντρικά αλλά όχι εκτός πραγματικότητας, τα τέσσερα 8ιντσα γούφερ των διπλών 802D είναι υπέρτερα των δύο 10ιντσων που έχει το 800D κατά το εμβαδό ενός 7ιντσου, ενώ –και πάλι- ισχύουν τα ίδια όσον αφορά τη μείωση των παραμορφώσεων. Δηλαδή, για να το πω ανοιχτά, δύο ζευγάρια 802D είναι καλύτερα από ένα ζευγάρι 800D, υπό την προϋπόθεση πως υπάρχει η απαιτούμενη ευρυχωρία. (Ε, χμ, κανονικά δεν πρέπει να σας ανοίγω τα μάτια τόσο πολύ, αλλά ας είναι)...

Ένας άλλος τρόπος τοποθέτησης είναι το ένα ηχείο επάνω στο άλλο, και μάλιστα ανεστραμμένο, αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η πρώτη προϋπόθεση είναι το αυτονόητο, ότι δηλαδή η επάνω επιφάνειες των δύο ηχείων είναι επίπεδες, ενώ τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της καμπίνας τους πρέπει να είναι τέτοια, ώστε τα ηχεία να μπορούν να ισορροπήσουν με ασφάλεια. (Βέβαια, υπάρχει και η λύση να κρεμάσετε το ένα 802 ανάποδα επάνω από το άλλο, χε, χε, χε, αλλά αυτό συνεπάγεται το σχετικό μερεμέτι στην οροφή, τόσο που μάλλον δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε οικιακό περιβάλλον). Αυτό βέβαια δεν σας απαλλάσσει, καθώς θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να στηριχθούν τα ηχεία σωστά, καθώς μια πτώση του επάνω μπορεί να προξενήσει σοβαρές ζημιές, ακόμη και να τραυματίσει πολύ άσχημα ένα παιδί, ή και έναν ενήλικα. Επιπλέον επιτακτική προϋπόθεση είναι, το τουίτερ να βρίσκεται στην ανώτατη θέση, επάνω από όλα τα άλλα μεγάφωνα, ώστε με το επάνω ηχείο τοποθετημένο σε ανάστροφη θέση, τα δύο τουίτερ να πλησιάσουν μεταξύ τους όσο γίνεται περισσότερο.

Αν αυτός ο τρόπος τοποθέτησης των δύο ηχείων του κάθε καναλιού σας φαίνεται άσχημος, έχετε απόλυτο δίκιο, καθώς, ζώντας σε βαρυτικό περιβάλλον, τείνουμε να θεωρούμε όμορφο ο,τιδήποτε είναι κοντά στο δικό μας μέγεθος, ενώ τα ηχεία μεγάλου ύψους απέχουν αρκετά από την κορυφή της δημοτικότητας. Όμως, από σχεδιαστικής και ηχητικής πλευράς, αυτή η προσέγγιση είναι ορθή, και εφαρμόζεται αρκετά συχνά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.101
Reaction score
20.579


Για παράδειγμα, δείτε αυτά τα δύο μοντέλα, εξαιρετικά ηχεία και τα δύο, και με μεγάλη φήμη στην αγορά. Αριστερά εικονίζεται το ελληνικής κατασκευής Audio Spectrum Hermes και δεξιά το αγγλικό Proac Response 4. Πραγματικά, αξίζει να σχολιάσουμε τον τρόπο, το διαφορετικό δρόμο που επέλεξε ο κατασκευαστής ενός εκάστου από τα δύο ηχεία, όσον αφορά τη χωροθέτηση των μεγαφώνων.

Κατ’ αρχάς, και στα δύο ηχεία, όλα τα μεγάφωνα βρίσκονται στη μπροστινή μπάφλα, κάτι που τουλάχιστον θεωρητικά είναι ηχητικά πιο σωστό από κάθε άλλη εναλλακτική λύση, ενώ διευκολύνει την τοποθέτηση του ηχείου σε σχέση με την απόστασή του από τους πλαϊνούς και τον πίσω τοίχο. Βέβαια, τα γούφερ θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στο πλάι, επιτρέποντας στενότερη μπάφλα και άρα ευκολότερη τοποθέτηση, αλλά, έτσι κι αλλιώς, αυτά τα δύο ηχεία προορίζονται για μεγάλα δωμάτια με άφθονο χώρο. Επίσης, παρατηρήστε ότι έχουν παρόμοια σχεδιαστική προσέγγιση στο κροσόβερ, καθώς και τα δύο έχουν ένα τουήτερ, δύο μεγάφωνα μεσαίων και δύο μεγάφωνα χαμηλών. Δηλαδή, καθένα από αυτά τα ηχεία θα μπορούσε να αποτελείται από δύο κομμάτια, δύο χωριστά ηχεία, καθένα από τα οποία θα είχε ένα γούφερ, ένα μιντ και μισό τουήτερ. Εντάξει, μη πάει ο νους σας σε τουήτερ κομμένο στη μέση, απλώς, θα είχαν ένα τουήτερ υποβιβασμένο κατά 3dB, σε σχέση με τη στάθμη που αποδίδει το κοινό τουήτερ του ενιαίου ηχείου.

Όσον αφορά τη χωροθέτηση των μιντ, και στα δύο μοντέλα, αυτά βρίσκονται σε διάταξη D’ Appolito σε σχέση με το τουήτερ, επάνω και κάτω από αυτό, ενώ η ίδια προσέγγιση ακολουθείται και στα γούφερ του Proac, ενώ στο Hermes και τα δύο γούφερ καταλαμβάνουν το κάτω μέρος της μπάφλας, κάτι που είναι επίσης σωστό, και πιο σύνηθες, δίνοντας στο ηχείο το χαρακτήρα ενός περισσότερο «εμπορικού» προσανατολισμού προϊόντος, σε σχέση με τον σκληροπυρηνικό σχεδιαστή του Proac. Άλλωστε, αυτό φαίνεται και από τη χωροθέτηση των μεγαφώνων στον κατακόρυφο άξονα. Έτσι, το Hermes έχει όλα τα μεγάφωνά του κατακόρυφα στοιχισμένα, κάτι που το καθιστά γεωμετρικά ισορροπημένο και πιο όμορφο στο μάτι, πιο ισορροπημένο, ενώ αυτή η προσέγγιση διευκολύνει και την παραγωγή του, καθώς δεν υπάρχουν «δεξιά» και «αριστερά» ηχεία. Ο κατασκευαστής μπορεί να πάρει στην τύχη δύο κομμάτια από τη γραμμή παραγωγής για να σχηματίσει ένα ζευγάρι, και να τα διαθέσει στην αγορά.

Όμως, αυτή η στοίχιση των μεγαφώνων, κυρίως του τουήτερ, επάνω στον κατακόρυφο άξονα της μπάφλας, συντηρεί ένα μέρος των προβλημάτων της απόκρισης που σχετίζονται με το φαινόμενο της μειωμένης περίθλασης, καθώς παρεμβάλλεται αρκετή επίπεδη επιφάνεια μπάφλας ένθεν και ένθεν του τουήτερ, μέχρι τις κατακόρυφες ακμές της καμπίνας. Πέραν του προβλήματος της συμμετρικής και μειωμένης περίθλασης, τα κατακόρυφα στοιχισμένα μεγάφωνα συνεπάγονται μια εν πολλοίς αμετάβλητη απόκριση συχνότητας σε συνάρτηση με την αλλαγή θέσης του ακροατή στον οριζόντιο άξονα, μέσα σε μια γωνία ±30 μοιρών από τον άξονα της μπάφλας. Αυτό συμβαίνει διότι η απόσταση του ακροατή (ή του μικροφώνου) από τα μεγάφωνα παραμένει αμετάβλητη.

Αντιθέτως, το Proac έχει τα μεγάφωνά του σε ασύμμετρη θέση ως προς τον κατακόρυφο άξονα, κάτι που επιλύει το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων περίθλασης, ενώ, από την άλλη, αυτός ο τρόπος τοποθέτησης των μεγαφώνων συνεπάγεται μεταβολή στην απόκριση συχνότητας στις διάφορες δυνητικές θέσεις του ακροατή στον οριζόντιο άξονα, ενώ προσδίδουν στο ηχείο και μια ιδιαίτερη εμφάνιση, η οποία μάλλον δεν αρέσει στους περισσοτέρους. Βέβαια, δεν λείπουν και ελάχιστα ηχεία, που έχουν τα μεγάφωνά τους κατακόρυφα στοιχισμένα χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα περίθλασης, καθώς τη μεγιστοποιούν αφαιρώντας εντελώς την επίπεδη επιφάνεια της μπάφλας του μιντ και του τουήτερ, όπως συμβαίνει με την εξαιρετική κεφαλή της B&W.

Όμως, για να επανέλθω στο θέμα, τόσο το Hermes όσο και το Response 4, θυμίζουν δύο ηχεία με το ένα ανεστραμμένο επάνω στο άλλο, ειδικά το Proac, όπου όλα τα μεγάφωνά του ισαπέχουν με το ταίρι τους επάνω και κάτω από το τουήτερ.

Συμπερασματικά, δεν χρειάζεται φόβος και απορία. Λίγη φαντασία και ευρηματικότητα χρειάζονται, αλλά και να έχετε υπ’ όψη σας τους παραπάνω περιορισμούς, για να συνδέσετε και να ακούτε συγχρόνως και σωστά από δύο ζευγάρια ηχεία, για να ξέρετε πότε αυτό είναι τεχνικά ορθό και εφικτό, και πότε όχι. Βέβαια, μην περιμένετε όλα αυτά να ευχαριστήσουν τους κατασκευαστές, ούτε τους ρηβιούερς. Κάθε φορά που ανακαλύπτει κάποιος μια αγγελία με ένα ζευγάρι μεταχειρισμένα ηχεία, ίδια με τα δικά του, δυνάμει στερεί την πώληση ενός ζεύγους καινούργιων ηχείων. Όσον αφορά τους ρηβιούερς, αυτοί πρέπει να είναι ενάντιοι στα παραπάνω, είτε διότι αγνοούν το θέμα εν μέρει ή εξ ολοκλήρου, είτε επειδή αυτά τα θέματα ξεδιαλύνουν το τοπίο, κάτι που θέτει έτι περαιτέρω εν αμφιβόλω, εάν ακούν όλα αυτά που ακούν, έτσι όπως τα περιγράφουν ότι τα ακούν, ή απλώς τα σκαρφίζονται για να βλογάνε τα γένια τους και να συντηρούν το μύθο του περισπούδαστου τύπου με τα χρυσά αυτιά, που όλοι πρέπει να διαβάζουν με τα μάτια γουρλωμένα από θαυμασμό.
 

Attachments


Μηνύματα
132
Reaction score
5
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

O καινούργιος Ερμής ωστόσο έχει πλέον το τουίτερ στην ψηλότερη θέση και τα δύο μιντ από κάτω.
Γιατί άραγε ο κατασκευαστής να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση τη στιγμή που η διάταξη του προηγούμενου Ερμής θεωρείται ιδανική???
Μήπως ο σχεδιασμός του κροσσόβερ πολλές φορές επιβάλλει μια συγκεκριμένη διάταξη μεγαφώνων ή η διάταξη περιορίζει τον κατασκευαστή ως προς τις επιλογές του στο κρος???
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.101
Reaction score
20.579
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Μια πρώτη απάντηση είναι, έτσι, για αλλαγή, (χωρίς πλάκα). Πέραν αυτού, η διαφοροποίηση της απόκρισης συχνότητας με τοποθέτηση των μεγαφώνων σε κατακόρυφη διάταξη tweeter – mid – mid παρουσιάζει ομαλότερη απόκριση στον κατακόρυφο άξονα, εν συγκρίσει προς τη διάταξη d’ Apollito (mid - tweeter – mid), η οποία είναι πιο ανώμαλη. Όσον αφορά το crossover, αυτό μπορεί να ρυθμισθεί εκ των υστέρων, αφού επιλεγεί η διάταξη των μεγαφώνων, ώστε να εξομαλύνει κάποια έντονη άθροιση ή ακύρωση εκτός άξονα, έστω κι αν αυτό εισάγει κάποια μικρή ή λιγότερο μικρή ανωμαλία στην «επίσημη» απόκριση, επί του άξονα του tweeter. Πρόκειται δηλαδή για την επιλογή κάποιου συγκεκριμένου συμβιβασμού, ώστε ο ήχος του ηχείου να μη διαφοροποιείται πολύ, εάν ο ακροατής μετακινηθεί εκτός άξονα.
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Άρα για την περίπτωση που δε θέλουμε να είμαστε "βιδωμένοι" σ' ένα σημείο, βολεύει καλήτερα η κλασική διάταξη (tweeter-mid-mid), n' est-ce pas?
 



Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.101
Reaction score
20.579
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Oh, malheureusement non...
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Oui, un peu...:126:

Mais je joue meilleur le saxophone...
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Πέραν των... γαλλικών, επειδή συνήθως δε μπορώ να κάτσω σ' ένα μέρος (είμαι νέο παιδί ακόμα), θα με βόλευε καλύτερα ένα ηχείο κλασικής διάταξης ακριβώς γι' αυτό το λόγο.

Φυσικά, όλα αυτά σε θεωρητική βάση, μια και δε με βλέπω να αλλάζω τα πάνελ...
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Eσύ δεν είσαι ο moderator του AV CLUB που όταν μετέφερα τις απόψεις του κ. Κόγια για το ΤΕCHNICS SL 1200 MK II vs REGA PLANAR κλείδωσες το thread κατά τον πλέον φασιστικό τρόπο; Τώρα πως έχεις το θράσος και συζητάς μαζί του;
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Παιδιά, για να μην χαλάει το θέμα, καλό θα ήταν προσωπικές αντιπαραθέσεις να λύνονται με p.m. Παρακαλώ να μην δοθεί συνέχεια στο θέμα, τουλάχιστον εδώ.
Ευχαριστώ
Δημήτρης
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Δεν υπάρχει καμμία προσωπική αντιπαράθεση. Όποιος θέλει μπορεί να μπεί στο AV CLUB και να δει το θέμα κλειδωμένο.(Εάν δεν το έσβησε τελείως όπως είχε κάνει στην αρχή οπότε και το επανέφερε μετά από δικές μου αντιδράσεις).
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Σιγά μη ζητήσω και άδεια για να μιλήσω με τον Κώστα.

Διαφωνώ σε ορισμένες από τις απόψεις του (πιστεύω δηλαδή στον αναλογικό ήχο, εξίσου με τον ψηφιακό), αλλά δε θα κάτσω να μαλώσω μαζί του.

Ίσα ίσα, που συμφωνούμε σε πολλά άλλα και τον συμβουλεύομαι, ειδικά στο θέμα των ενισχυτών και ηχείων.

Και είναι άτομο με άποψη, όχι copy-paster.
Αντίθετα με μερικούς μερικούς, που κάνουν κηδείες με αλλωνών κόλλυβα...


Υ.Γ. Χώρια που παρόλο που είναι αντι-αναλογικός, είναι αναρτησάκιας...:126:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.101
Reaction score
20.579
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Δηλαδή τί να ήμουνα; Τσιμεντολιθάκιας;
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Έλα ντε, το "μαζάκιας" ακούγεται πολύ χαζό σαν χαρακτηρισμός...:138:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.602
Reaction score
4.137
Καλό θέμα αυτό.Αναρτησακιας ή μαζάκιας.Πάντως οι μηχανολόγοι δεν πρέπει να είναι μ....ς που χρησιμοποιούν αναρτήσεις για την απορόφηση κραδασμών.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Σιγά μη ζητήσω ....

.... είναι άτομο με άποψη, όχι copy-paster.

Υ.Γ. Χώρια που παρόλο που είναι αντι-αναλογικός, είναι αναρτησάκιας...:126:
Κατα βαθος αυτο οφειλεται στο οτι ο Κογιας ειναι Citroenακιας, ο Caravelle ειναι βαμμενος Οπελακιας, ενω εσυ Τζαζιστας.
Εγω απο την αλλη δεν κανω κεφι τους Μπεμβεδακιδες, τους Αφρικανους και τους Βαραντεριστας .... Τι να πει κανεις .... Εxει βαθος η ιστορια ....
Ειναι μια : Ιstoria de un Amor, Δωσ' γαρδενιας στην Κυρια παρα μι, και αλλα παρεμφερη. :443:
 


Μηνύματα
436
Reaction score
0
Απάντηση: Speakers A + B, αλήθειες και παρεξηγήσεις

Τζαζίστας είμαι κατ' ανάγκη.

Στην καρδιά είμαι Αλφίστι...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.562
Μηνύματα
2.865.646
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top