STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Επειδή πρόσφατα είχαμε κάποιους σχετικούς διαλόγους, είπα να σας παραθέσω ορισμένα στοιχεία...

Η STANTON παρουσιαζόταν διεθνώς, και στην Ελλάδα, πως ήταν η επιλογή των επαγγελματιών του ήχου:





 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Aφού έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια ελπίζω πως δεν υπάρχει θέμα spamming! Αν υπάρχει να διακόψω! (Προς την διαχείριση).


:111:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Είπε ο "ΗΧΟΣ" σε ένα σύντομο συγκεντρωτικό test και κάνοντας ένα βασικό λάθος:



To λάθος; Την έπαιξε όπως όλες τις άλλες, δηλαδή με τον στάνταρ βραχίονα του SL-1200 MK II, βραχίονα δηλαδή με τον οποίο δεν ταιριάζει η κεφαλή αυτή, γιατί ο βραχίονας είναι μέσης ενεργής μάζας, (12 gr. περίπου αν δεν κάνω λάθος), ενώ θέλει χαμηλής ενεργής μάζας!¨

"HXΟΣ" ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1999, Τεύχος 320, σελ. 61.




:107:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Tώρα θα μου πείτε ε, και; Ο καθένας λέει ότι θέλει για να πουλήσει!

Όμως έπεσα πάνω σ΄αυτό:





Confirmation:



Πηγή όπου μπορείτε να διαβάσετε το σύνολο του άρθρου, και με αναφορές στο καυτό θέμα: σύγκριση με τις κεφαλές moving coil !


http://www.regonaudio.com/Stanton881AudioTechnicaATML70.html

Oι παραπάνω αναφερόμενοι κύριοι, ανήκουν στους πολύ σημαντικούς του χώρου τους. Αν κάνω λάθος αναθεωρώ ασκαρδαμυκτί!

Παρακαλώ προσέξτε και τις αναφορές που κάνουν σε direct cut εγγραφές, καθώς και σε ψηφιακό mastering!

:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Πρώτη παρουσίαση της κεφαλής το 1978, (περίπου), εποχή από την οποία προέρχονται και οι παρατιθέμενες διαφημίσεις.

Τελευταία έκδοση το 2005 με την MK IIs.

(συνεχίζεται)


:107:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

881S συσκευασία:




collector series 100 συσκευασία:





:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Eπειδή κάποιοι πιστεύουν πως πάνω απ΄όλα είναι τα... βαριά κινούμενα πηνία κάποιων εκατοντάδων η και χιλιάδων ευρώ

KEN KESSLER: "Γιατί σπαταλούσα τον καιρό μου με κινούμενα πηνία;"





"HXOΣ" Απρίλιος 2001, τεύχος 337, σελ. 162

(συνεχίζεται)


:107:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
μή μου πείς ρε συ οτι αυτή η βελόνα είναι η καλύτερη και συμπτωματικά την έχεις εσύ αυτή?????
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Συνεχίζοντας για λίγο στο mm vs mc, από το άρθρο του post # 6 :

"Aκούμε το "master tape" και όχι την ζωντανή μουσική!" (Eκτός των "direct cut" εγγραφών φυσικά, προσθέτω εγώ.).


"In direct comparison of two "sounds", tonal balance differences show up very conspicuously. Good moving magnets can be very nearly neutral tonally, as well as being (apparently) low in the kinds of distortion that are audibly significant. Moving coils are low in distortion, too, but typically they are quite far from neutral tonally, with a "presence range" suck-out followed by a high frequency rise.

Most High End cartridge reviewing, my own included, is done against recollected reality, (the absolute sound!), not against master tapes. This type of reviewing will quite naturally put less premium on exact tonal truth than direct comparison to master tape or live mike feed could. It puts correspondingly more premium on spatial aspects of reality. We know a priori that orchestral music must have happened in a big space. What we don't know is exactly what its original tonal balance was. "


:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Re: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

μή μου πείς ρε συ οτι αυτή η βελόνα είναι η καλύτερη και συμπτωματικά την έχεις εσύ αυτή?????
Είναι η χειρότερη και μόλις μου είπες έτσι την έσπασα και την πέταξα!


:142:
 

Μηνύματα
211
Reaction score
1
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Τι μου θύμησες αγαπητέ caravelle. (ίδια ηλικία, ίδια κουσούρια !!!!!)
Την είχα πεταμένη μέσα σε μία σακούλα καλώδια.


Φυσικά Designed and Made in USA.



Και από συσκευασία σκίζουμε. (Κατσαβιδάκι και κουτάκι περιέχον βίδες, παξιμαδάκια, ροδέλες, washers κ.λ.π.



Πρώτα τοποθετήθηκε σε ένα Thorens TD-??? (δεν θυμάμαι το μοντέλο, αλλά ήταν το μοναδικό με touch πλήκτρα, τα οποία αποδείχθηκα ελαττωματικά και δεν μπήκαν σε άλλο μοντέλο.

Αργότερα τοποθετήθηκε σε ένα Ariston RD-60 όπου βρήκε το ιδανικό ταίρι της και απογειώθηκε. Κάπου αναφέρθεικε για βραχίονα χαμηλής μάζας. Ο βραχίονας του Ariston πρέπει μα ήταν γύρω στα 9 mg.

Ήχος γεμάτος, τεράστια δυναμικά και όγκος, σφικτό και άριστα ελεγχόμενο χαμηλό που σε κτυπάει στομάχι. Υψηλές τονισμένες λίγο περισσότερο από τα γούστα μου.

Iδανική για ροκ μουσική.

Συνδεδεμένο σε ενισχυτή της Yamaha που οδηγούσε ένα σετ ιδιοκατασκευή από δύο δορυφόρους και sub φτιαγμένα με τα περίφημα εκείνη την εποχή μεγάφωνα της Kef T27, B110 & B139 (το Οβαλ) που χρησιμοποιούσαν οι κορυφαίοι κατασκευαστές της εποχής.

Λίγο καιρό αργότερα ο Yamaha έδωσε την θέση του στον Mission Cyrus II και λίγο αργότερα προστέθηκε στο σετ και το εξωτερικό τροφοδοτικό του Mission.

Αλληλούια συνφορουμίτες !

Τέρμα τα γκάζια στον mission και στο πλατό να γυρίζουν οι Zeppelin, Doors, Hendrix, Deep purple, Sabbath, Iron buterfly, Stepenwolf και και και και .....

Και τρέξιμο κάθε λίγο και λιγάκι στο Pop Eleven, Music Corner και άλλους ναούς μπας και βρούμε καμία Αγγλική ή Αμερικάνικη εγγραφή γιατί οι περισσότερες ελληνικές ήταν για κλάματα.


Αχ Αχ Αχ και να 'χα το παλαιό μου συστηματάκι τώρα !!!!!!!!!!!!



Bart
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Τι μου θύμησες αγαπητέ caravelle. (ίδια ηλικία, ίδια κουσούρια !!!!!)
Την είχα πεταμένη μέσα σε μία σακούλα καλώδια.


Φυσικά Designed and Made in USA.



Και από συσκευασία σκίζουμε. (Κατσαβιδάκι και κουτάκι περιέχον βίδες, παξιμαδάκια, ροδέλες, washers κ.λ.π.

Πρώτα τοποθετήθηκε σε ένα Thorens TD-??? (δεν θυμάμαι το μοντέλο, αλλά ήταν το μοναδικό με touch πλήκτρα, τα οποία αποδείχθηκα ελαττωματικά και δεν μπήκαν σε άλλο μοντέλο.

Αργότερα τοποθετήθηκε σε ένα Ariston RD-60 όπου βρήκε το ιδανικό ταίρι της και απογειώθηκε. Κάπου αναφέρθεικε για βραχίονα χαμηλής μάζας. Ο βραχίονας του Ariston πρέπει μα ήταν γύρω στα 9 mg.

Ήχος γεμάτος, τεράστια δυναμικά και όγκος, σφικτό και άριστα ελεγχόμενο χαμηλό που σε κτυπάει στομάχι. Υψηλές τονισμένες λίγο περισσότερο από τα γούστα μου.

Iδανική για ροκ μουσική.

Συνδεδεμένο σε ενισχυτή της Yamaha που οδηγούσε ένα σετ ιδιοκατασκευή από δύο δορυφόρους και sub φτιαγμένα με τα περίφημα εκείνη την εποχή μεγάφωνα της Kef T27, B110 & B139 (το Οβαλ) που χρησιμοποιούσαν οι κορυφαίοι κατασκευαστές της εποχής.

Λίγο καιρό αργότερα ο Yamaha έδωσε την θέση του στον Mission Cyrus II και λίγο αργότερα προστέθηκε στο σετ και το εξωτερικό τροφοδοτικό του Mission.

Αλληλούια συνφορουμίτες !

Τέρμα τα γκάζια στον mission και στο πλατό να γυρίζουν οι Zeppelin, Doors, Hendrix, Deep purple, Sabbath, Iron buterfly, Stepenwolf και και και και .....

Και τρέξιμο κάθε λίγο και λιγάκι στο Pop Eleven, Music Corner και άλλους ναούς μπας και βρούμε καμία Αγγλική ή Αμερικάνικη εγγραφή γιατί οι περισσότερες ελληνικές ήταν για κλάματα.


Αχ Αχ Αχ και να 'χα το παλαιό μου συστηματάκι τώρα !!!!!!!!!!!!



Bart
Καλημέρα φίλε Bart!

Aν την έχεις την κεφαλή μην την πετάξεις!
Ίσως σε κάποιο επόμενο καλοστημένο πλατώ να δείξει τα δόντια της! (Θέλει προσοχή στο ταίριασμα με τον σωστό βραχίονα χαμηλής ενεργής μάζας για να αποδώσει τα μέγιστα.).

Βλέπεις το βινύλιο ανεβαίνει! (Προσοχή στις κοροϊδίες με τα... ψηφιακά βινύλια που είναι αντιγραμμένα από...cd!).

Προσπαθώ να βγάλω τις κεφαλές αυτές από τις σακούλες! Τους αξίζει :622:

Πολύ ωραίες οι φωτό σου με την ΜΚΙΙ να αναπαύεται αυτοκρατορικά! Σε ευχαριστώ!

:444:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Λέει ένας γραφικός: (ναι υπάρχουν κι άλλοι!)

"The Columbia Masterworks copy I own of the 1959 London original cast stereo recording of "My Fair Lady" featuring Rex Harrison and Julie Andrews proved to be most delightful to listen to with every breath of air taken by the actors in between notes clearly defined as was every orchestral instrument. You could even hear the wind passing through the woodwinds! The Stanton made my hairs stand on end during this night!"


http://www.epinions.com/content_4351959172



:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Mία από τις πρώτες παρουσιάσεις στην δεκαετία 1970:

"Stanton 881S pickup cartridge


WE have reviewed a number of Stanton cartridges over the years, the most recent (April 1975) being the top of the 681 series, the 681EEE. Now we have a new numbering code, the Stanton 881S, entering at a higher price bracket, and we can reasonably look for important differences in what the manufacturers call their "professional calibration standard" cartridge.

Well, to begin with, the new cartridge is a moving magnet design, instead of the previous moving iron. Though the magnet dimensions are tiny, it is a 'rare earth' type, giving high field strength and indeed the output voltage is claimed to be about 15% higher than from previous models. Inertia has been kept low by mounting the magnet close to the pivot point. The stylus is no longer an elliptical but one of the new family of 'line contact' styli typified by the Shibata shape. Stanton's name for their adaptation of this stylus shape for stereo records
"stereohedron" and it first appeared on the Pickering XSV3000 cartridge (reviewed in November 1976). As many readers will know, the Stanton and Pickering companies have close connections, with the benign Walter Stanton at the helm of both.

The new cartridge has retained the tall thin body shape of the 681 series, with standard spacing fixing slots and a varied selection of screws and plates to suit any headshell. The packaging is luxurious, with a clear plastic box containing the aforementioned hardware, plus a screwdriver, metal pillbox for loose parts and an individual calibration data sheet. A removable stylus guard is employecf rather than the flip-up guard favoured by many manufacturers. This arrangement may be less immediately handy for people who like the stylus to be covered when not in use, but it does avoid adding the weight of the guard to the total playing mass at all times.

A slightly controversial feature is the provision of a cleaning brush attached to the cartridge. I have encountered this before on Stanton (and Pickering) cartridges and I have no strong feelings on the matter. The presence of the brush has never appeared to have any significantly deleterious effect on tracking, or indeed any other aspect of performance. Sweeping the grooves just before the stylus must be beneficial, at least combatting the pieces of dust and lint which invade most record players even when the lid is closed. The brush on the Stanton 881S has finely graded nylon fibres which I would expect to be more efficient than the hair fibres on earlier models. If not required, the brush can be lifted off in a matter of seconds, and the extra I gram playing weight removed— which is added because of the added mass of the brush which in fact is self-supporting when it tracks a record. Although no viscous damping is introduced at the brush pivot, I dare say some damping occurs to alleviate warp bumping. Also, the stylus cantilever is grounded to the metal chassis to help reduce static discharge clicks.

How it performed

The recommended playing weight, without the brush, is I gram, with a range tolerance of ±025g. I fitted the cartridge on an SME Series III pickup arm, coupled to good quality reproducing equipment and began at the lg weight. This was adequate for all ordinary records but some really tough tests, such as the highest modulation tracking band on CBS STR Ill, made I. Ig preferable if I wanted a rock steady waveform on the oscilloscope. The square-wave reproduction was excellent, with only a gentle, quickly damped, ring that gave the promise of excellent transient response.

Using CBS STRIOO for plotting purposes, I obtained the excellent results shown in Fig. 1. The frequency response, with the recommended load resistance of 47K and load capacitance around 275pF, is seen to be substantially flat from 20Hz to 20,000Hz. Channel agreement is very close, the overall sensitivity being measured at 43mV and 44rnV for left and right channels respectively, from the CBS STR 100 354cm/sec. lateral test signal (i.e. 1 2niV for I cm/sec.). Figure 1 also shows the inter-channel crosstalk, and again we see excellent results.

After such encouraging measurements, it was time to sample a selection of records—including orchestra, piano, voices, percussion and pop. My first reaction was surprise at the stereo width and localization, doubtless deriving from the above-average channel separation. Now I am well aware that this is a minor feature for many listeners but I always take note of the resulting stereo stage from discs (and I am generally disappointed, on recordings where
I have heard the original master tapes, by the collapsing towards the centre that many pickups produce). With the Stanton 881S, I had a nice sense of spread and this stereo stage was still preserved if I moved a little away from centre.

Tonal quality was pleasing, with the treble well extended. This last feature was revealing on good recordings but damagingly clinical on over-sibilant or scratched records.

As our previous review showed, the Stanton 681EEE, which continues in production, is already a very fine reproducer. With the 881S, the refinement process has been carried even further—though at extra cost. Whichever price bracket seems to accord with the rest of your equipment, I would say you could confidently put the name Stanton on your shortlist of cartridges that just must be considered. On measurement and listening tests the 881S stands out as a worthy leader in the line of fine cartridges from this justly respected manufacturer.

JOHN B0Rw5CK.

http://www.themagazineshop.com/all-titles/gramophone


:107:
 





Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.186
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top