TECHNICS SL-1200


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Kαι το σήμερα των 3.000.000 + συσκευών, με τις άπειρες δυνατότητες αναβάθμισης και τους εξ' ίσου άπειρους ... αντιγραφείς!

WOW & FLUTTER: 0.01% RUMBLE: -78db.

TECHNICS SL-1200 MK II-VI DIRECT DRIVE. O Βασιλιάς!

Ένα μηχάνημα ΦΕΤΙΧ για οφθαλμόλουτρα και, (φυσικά), όχι μόνο!



:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Kαι εδώ νομίζω πως είναι σκόπιμη μία διευκρίνηση σχετικά με το profil του SL-1200:

Όταν αυτό παρουσιάστηκε σαν (ORIGINAL) SL-1200, προσφέρθηκε από την TECHNICS σαν μια καθαρά audiophile λύση, και μάλιστα ήταν απλώς ένα μοντέλο από την γκάμα της που ξεκίναγε με το πολύ ακριβότερο SP10 MK II, (58.000 ΔΡΧ. δηλαδή διπλάσια τιμή και πλέον από το 1200).

Στην συνέχεια όμως εκτιμήθηκε από τους επαγγελματίες dj η δυνατότητα του πλατώ να σταματάει με ένα άγγιγμα του χεριού και να ξαναξεκινάει απλώς με την απελευθέρωσή του, και μάλιστα με το πρόσθετο πλεονέκτημα της άμεσης και με απόλυτη ακρίβεια περιστροφής χωρίς την πρόκληση της παραμικρής βλάβης η φθοράς! Στην Αμερική το pickup αυτό έγινε αμέσως must για τους dj!

Βλέπουμε λοιπόν πως ΗΔΗ προ του ΜΚ ΙΙ το 1200 άρχισε την... επαγγελματική του σταδιοδρομία στην καθαρά audiophile μορφή του!
Όμως η TECHNICS ανακάλυψε μια καινούργια αγορά! Έτσι λοιπόν και όπως θα έκανε κάθε σοβαρή εταιρεία που έχει επενδύσει τεράστια κεφάλαια στην δημιουργία ενός επαναστατικού προϊόντος, έκανε το επόμενο βήμα. Κρατώντας αναλλοίωτες τις αναμφισβήτητες audiophile επιδόσεις του ORIGINAL, και μάλιστα με κάποιες επιπλέον μικρές βελτιώσεις σε wow & flutter και rumble, αλλά και στο υλικό από το οποίο αποτελείται το σασί για μείωση της ανάδρασης, (αναφέρομαι σκοπίμως μόνο σε θέματα πλατώ και όχι σε βραχίονα-κεφαλή), πρόσθεσε και κάποιες ευκολίες που θα έκαναν ποιο εύκολη την ζωή των dj, όπως το φρένο, το φωτάκι για τον εντοπισμό των αυλακιών του δίσκου στο σκοτάδι κτλπ., παρουσιάζοντας έτσι το περίφημο MK II.

Και εδώ δημιουργείται το μπέρδεμα κυρίως για τους νεότερους που δεν έχουν παρακολουθήσει όλη αυτή την διαδρομή:πολλές εταιρείες προσπαθώντας να καρπωθούν ένα μέρος από την ....δόξα, (λέγε με χρήμα), του ΜΚ ΙΙ που άγγιξε μια τεράστια διπλή αγορά, του audiophile κοινού από την μία και των επαγγελματιών από την άλλη, πετυχαίνοντας έτσι μια σταθερή πορεία ανά τους ... αιώνες, εκεί που πάρα πολλές άλλες αξιολογότατες κατασκευές απλώς ... εξαφανίστηκαν, πολλές λοιπόν κατακευάστριες pickup άρχισαν να κάνουν ... κλωνοποίηση πρωτού αυτή επιτευχθεί για τα έμβια όντα!

Έτσι λοιπόν άρχισαν να παράγουν φτηνές, (η και λιγότερο φτηνές), απομιμήσεις ενός προϊόντος που πλέον είχε γίνει θρύλος! Και οι απομιμήσεις αυτές, εν μέσω του ΨΗΦΙΑΚΟΥ πλέον κόσμου που στο μεταξύ άρχισε να δημιουργείται είχαν μόνο τις εξής επιλογές:

1)Φθηνότερο, (και ευτελέστερο), προϊόν για να συναγωνιστούν την TECHNICS.
2)Αποκλειστικό προσανατολισμό στον επαγγελματικό τομέα, γιατί το audiophile κοινό άρχισε να στρέφεται στον ψηφιακό ήχο!
3)DIRECT DRIVE μηχανισμό μετάδοσης γιατί οι dj δεν μπορούν να δουλέψουν διαφορετικά!
4)Εμφάνιση όσο το δυνατόν πλησιέστερη προς το ΜΚ ΙΙ σε μια προσπάθεια να μοιάζουν με το THE REAL THING! Μπορώ να σας παραθέσω φωτογραφίες που σε κάνουν πραγματικά να αναρωτιέσαι ποιος είναι ο κατασκευαστής!

Aυτοί είναι λοιπόν οι λόγοι που έκαναν πολλούς να πιστέψουν ότι, όπως και τα άλλα DIRECT DRIVE χαμηλής τιμής και απόδοσης, έτσι και το ΜΚ ΙΙ :

1)Έχει στόχο τους επαγγελματίες, (που τους έχει).
2)Είναι ευτελές και χαμηλών επιδόσεων για audiophile χρήση, (που φυσικά είναι πλήρης διαστροφή της πραγματικότητας για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω!).

Και για να το θέσω και αλλοιώς: η TECHNICS, όταν το βινύλιο ήταν στο απόγειό του, δημιούργησε και εξέλιξε ένα σύστημα την κατάλληλη στιγμή που θα μπορούσε να έχη ΚΕΡΔΗ! Όταν όμως ξύπνησαν οι μιμητές η κατάσταση είχε αλλάξει και έτσι δεν μπόρεσαν να ανέβουν στο ίδιο τρένο, που χάθηκε για αυτούς για πάντα! Και όταν ο ψηφιακός ήχος άρχισε να παίρνει το audiophile κοινό από την TECHNICS, αυτή έχοντας φτιάξει γερά ερείσματα στους επαγγελματίες, άντεξε έως σήμερα, προσφέροντας αυτό που είχε φτιάξει κάποτε για τους audiophile πολύ φθηνά και χωρίς αντίπαλο!

:107:
 



Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Δείτε και τον ανταγωνισμό του SL-1200 το 1977, δύο χρόνια μετά το ξεκίνημά του από άποψη προδιαγραφών:

Στις 25.000 δρχ., (περίπου), έπαιρνες ένα direct drive TECHNICS ORIGINAL SL-1200 (OXI MK II), με rumble -70db και wow & flutter 0,03 % WRMS, ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, με διάρκεια ζωής χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ SERVICE η ανάγκη κάποιου, έστω ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ανταλλακτικού, τουλάχιστον ως το... 2009!!! (To ξέρω γιατί το έχω!).

Στα ίδια χρήματα τότε έπαιρνες σε belt drive (βάζω τα ποιο γνωστά):

1) LENCO L 90: wow & flutter 0,08 rumble -63 db
2) LINN SONDEK: ΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΜΑ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΤΙΚΑ!!!
3) PIONEER PL-71: 0,05 & -60 db
4) ARISTON RD II: 0,05 & -80 db (ΚΟΡΥΦΑΙΟ BD)
5) B&O 3400: 0,07 & -62 db
6) THORENS (OΛΑ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΤD126 ΣΤΙΣ 34.000): 0,06 & -65db
7) DUAL 502 BD (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΤΙΜΗ): 0,06 & -63db
8) KENWOOD KD 3033 (ΣΤΙΣ 18.000 TO ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ): 0,06 & -63db.
9) SONAB 67S: 0,08 & -60db
10) YAMAHA YR 450 (TO ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ ΣΤΙΣ 15.000): 0,07 & -48db.

Mε την εξαίρεση μόνο του... Άριστου ARISTON, όλα ήταν, βάση προδιαγραφών, υποδεέστερα στην νέα, (τότε), τεχνολογία σε χαμηλά έως μέσα επίπεδα τιμής.

Αλλά και σήμερα, (40χρόνια μετά), με τον βασιλιά των 3.000.000 + εγκατεστημένων συσκευών και αναλόγων φανατικών φίλων να κυριαρχεί, στην χαμηλομεσαία κατηγορία που μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας, μήπως η κατάσταση είναι διαφορετική;

:107:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.392
Reaction score
125.536
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Μαθήματα ιστορίας:

The Technics SL-1200 is a series of turntables manufactured since October 1972 by Matsushita under the brand name of Technics. (Technics is a brand name of the Panasonic Corporation)

The drive system designed by Matsushita is of the direct-drive variety rather than the more commonly found belt-drive type. This design was developed in order to virtually eliminate the problems of wow and flutter and produces a very quiet turntable which, for a direct drive turntable, has minimal motor and bearing noise, (although the bearing rumble does tend to become characteristic in well used turntables). The SL-1200 utilizes a Frequency Generator Servo Control Quartz Lock system that is claimed to produce the most accurate and consistent speed possible. The system is immune to static and dynamic stylus drag which would otherwise cause unwanted speed variances that change the pitch and tempo of the music. Due to these strengths the SL-1200 lends itself to both Hi-Fi reproduction and demanding DJ usage.



Models:

-The original SL-1200, released in 1972, was marketed as a hi-fi turntable.

-The SL-1200MK2, released in 1978, has a silver finish. This was a continuing trend, as later 1200 models would be silver and matte black. Technics improved the motor and shock resistance, added a ground wire, and changed the rotary pitch control to a slider style. This is now the base model and is the oldest still in production. The older version of this model which was sold in the 70's and 80's has a large 4 inch diameter plate where the RCA and ground wires enter the unit. The newer version has a smaller 2 inch diameter hole in the rubber where the RCA and ground enter.

-The SL-1200MK2PK is a USA-only piano-black (glossy) model.

-The SL-1210MK2 is the matte black version of SL-1200MK2. It used to be unavailable from official Panasonic dealers in the United States, until Technics released SL-1200MK2PK.

-The SL-1200MK3, released in 1989, has a matte-black finish like the 1210, gold RCA plugs, and a small gold-foil technics label on the back. It was destined only for the Asian market.

-The SL-1200M3D (1997) adds a quartz lock button which resets pitch to 0 immediately. The purpose of this button was to remove the detent/"click" at the 0 point of the fader to improve the accuracy of the pitch fader.

-The SL-1210M3D is the same as the SL-1200M3D except with a black finish.

-The SL-1200MK4 (1997) is only available for sale in Japan. This model is aimed at the hi-end audiophile market rather than for DJ's. This is the last model made with the detent in the middle of the pitch adjustment slider. It has a third button added for 78 RPM located to the right of the 33 RPM and 45 RPM buttons. It is also designed to be used with regular removable RCA cables (along with a removable ground/earth cable) rather than having hard wired RCA cables like all the other 1200 models.

-The SL-1200MK5 increases the range of anti-skate settings from 0–3 grams-force (0–30 mN) to 0–6 grams-force (0–60 mN). Also has a white LED target light (previous versions only had a globe and burnt out over time).

-The SL-1210MK5 is the black version of the SL-1200MK5.

-The SL-1210M5G was launched in Japan on 1 November 2002 (together with the MK5) and is a special 30th-anniversary edition of the SL-1200. The difference from the MK5 model is the ability to switch between ±8% and ±16% ranges for pitch adjustment. It also featured blue target lights and blue pitch-number illumination. The pitch control in this model is all digital.

-There were limited edition 24kt gold plated versions, the SL-1200LTD (1998) and SL-1200GLD (2004) models, the latter also having a blue instead of the usual white target light. The SL-1200LTD is based on the MK3D and the SL-1200GLD is based on the M5G.

-The SL-1200MK6 and SL-1200MK6K1 (black) released in 2007 have some minor improvements including: Improved tonearm mounting and oxygen-free copper wire being used for the signal, improved vibration damping in the body, improvements to the pitch control accuracy and better LEDs.



Quartz Lock FG Servo:

Quoting KABUSA: "This is perhaps the best drive system available today. Not only is it dead accurate and stable. But the ability to correct for both static and dynamic load friction is uncanny. This, thanks to the frequency generator servo. Very few 'tables use this technology due in part to it's complexity and also patent infringement consideration. We are intimately familiar with one design the Technics SL1200 MKII. With this system, there are simply no speed variations. You can, for instance, rub your finger on the edge of the platter and the platter will hold perfect speed. We consider this to be a world class reference turntable. The economical price is misleading Since 1,000's are sold monthly worldwide." www.kabusa.com
 




Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: TECHNICS SL-1200

βρε πάρε ένα χρυσό κι άστα αυτά...
Eπι πλέον το δικό μου είναι το ORIGINAL , αγορασμένο το 1976 και αναβαθμισμένο με βραχίονα και κεφαλή aftermarket το 1977, και δεν υπάρχει θέση για τίποτα άλλο!:442:

Για δες:
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=68231

:116:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Επειδή ρε λαμόγια με ψήσατε πού θα βρούμε κανα μεταχειρισμένο και σε τί τιμές??Παίζω και εξωτερικό...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.392
Reaction score
125.536
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Αν όντως ενδιαφέρεσαι, αξίζει πιστεύω να ψάξεις να βρεις το SL-1200MK6 ή SL-1200MK6K1.

Από ΚΑΒ είναι ίσως πιο εγγυημένο το αποτέλεσμα πάντως. Στείλ'του κανά email, απαντάει αμέσως....

λινκς

Έχω διαβάσει και πολύ καλά σχόλια για την κεφαλή που δίνει, την KAB/Ortofon ProS40.
 


JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Και καινούριο πάντως δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό, περί τα 600-700 ευρά χωρίς stylus...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.676
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Επειδή ρε λαμόγια με ψήσατε πού θα βρούμε κανα μεταχειρισμένο και σε τί τιμές??Παίζω και εξωτερικό...
Κι εγώ θέλω να πάρω ένα... :142::143:
 






Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.603
Μηνύματα
2.867.530
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top