The GEM: Class-A/AB Amplifier

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Τhe GEM is an audio power amplifier embodying simultaneously active Class A and Class AB output stages. To aid construction, a universal 'star connection' pcb capable of accommodating either plain or low ESR radial or axial electrolytic capacitors has been developed, and it may be used to construct 25W - 200W conservatively rated loudspeaker driving amplifiers according to individual choice.

The circuit developed out of some 35 years of on/off investigations into the John Linsley-Hood, MIEE, 1969 class-A amplifier

...

During the 1970s the Quad Hi-Fi company patented their '405' Current Dumping design. It remains as powerful, good sounding, compact and reliable as it was then, and so remains a decent second-hand buy. I used one myself and marvelled at their theoretical ingenuity, though for me the 2x KT88 Leak TL50+ still provided better dynamic reproduction. Since then the Current Dumping circuit has been repeatedly refined for professional or home use, and yet whilst updated models remain available today, so too does a more recently released Quad 2x KT88 II-40 monoblock chassis, and for 2007 - a 4xKT88 Quad II-Eighty !!!!! That Current Dumping circuit cleverly combines both class-B and class-A output stages via a reactive output bridge which allows for the slower class-B switching. With my own circuit however, I have combined both class-AB and class-A outputs in real time, this to provide powerful audio reserves with a class-A like cleanliness, whilst retaining the kind of transparency at higher output powers more often associated with expensive push-pull triodes or the ultralinear kinkless tetrode (KT) designs. (Prior to this my favourite/reference power amplifier had been my own 1975 homemade hybrid 100Wmax 4x KT88 UL push-pull AB1, with SS differential input/phase splitter feeding a pair of ECC82s, each one running as a gain stage plus cathode follower per push-pull half.).

Class-A//D is a possibility, but that would seem to be a contradiction in terms of both complexity and modal efficiencies.




Circuit author: Graham Maynard

LINK
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Οι παράγραφοι όπου περιγράφει πώς η Α-ρνητική Α-νάδραση παίρνει την Α-ΗΕΔ και την κάνει Α-χταρμά είναι μπερδεμένα γραμμένο. Ίσως ο Σπέρτος να μας το εξηγούσε με περισσότερη σαφήνεια?
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: The GEM: Class-A/AB Amplifier

Yπάρχει και σχετικό thread στο DIY Audio εδώ, αλλά είναι 70 σελίδες το άτιμο...
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Το θέμα είναι να αναλυθεί το κόνσεπτ, όχι αν ο εν λόγω ενισχυτής έχει "χροιές", σπανουδακίες και άλλες σκαλουμπακίες. 30-τόσα χρόνια πάνε που περιέγραψε το φαινόμενο ο Otala, τώρα το πήραν είδηση?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Οι παράγραφοι όπου περιγράφει πώς η Α-ρνητική Α-νάδραση παίρνει την Α-ΗΕΔ και την κάνει Α-χταρμά είναι μπερδεμένα γραμμένο. Ίσως ο Σπέρτος να μας το εξηγούσε με περισσότερη σαφήνεια?

Ο Σπερτος εχει ηδη φτιαξει ενα Ενισχυτη Μικτης Τοπολογιας με 4 λαμπες EL34 που ονομαζει Tri-Linear, και στον οποιο γινεται χονδρικα το ιδιο πραγμα που βλεπω στο παραπανω σχεδιο. Με λαμπατα δεδομενα βεβαια. Το σκεπτικο ειναι να συνδιασεις τα καλα απο τα ειδικα χαρακτηριστικα δυο διαφορετικων τοπολογιων σε μια συσκευη.
ΔΕς πιο αναλυτικα εδω
http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/prods/ampskits/trilinear.htm

Θα διαβασω και το σχετικο κειμενο και θα επανελθω.

Μια παρενθεση ως προς τα μπασταρδα κυκλωματα και τις Μικτες τοπολογιες.
Παλιοτερα μου ειχε κανει εντυπωση ενα γεγονος. Γιατι οι λαιμοι απο το χταποδι της εξατμισης μιας 4κυλινδρης 400cc της Honda ειχανε ανισα μηκη, καταστρατηγωντας τον γνωστο κανονα που θελει τα μηκη αυτα να ειναι ολοιδια για την αριστη συνεργασια των κυλινδρων. Οι Ελληνες εξατμισαδες που φτιαχνανε τις περιφημες σπεσιαλ εξατμισεις τοτε, μιλαγανα για λαθος της Honda. Ωστοσο οτι εξατμιση και να φτιαξανε πανω σε αυτη την μηχανη, δεν επιανε τις επιδοσεις της οριτζιναλ.
O μπαρμπα SOIHIRO ητανε αιωνες μπροστα. Εφαρμοζε αυτο που λεγεται ελαφρα μεταθεση των χαρακτηριστικων συντονισμου των εξαγωγων ωστε να κερδισει σε ευρος της καμπυλης Ροπης του κινητηρα εις βαρος της απολυτης ιπποδυναμης.
Ειχε φτιαξει το πρωτο εν σειρα τετρακυλινδρο 400 και του ελειπε ροπη χαμηλα για να ειναι φιλικο προς τον μεσο αναβατη.
Αργοτερα παλι η ιδια πρωτοπορα εταιρεια εφαρμοσε σε εμπορικο 400αρι την (προυπαρχουσα) πατεντα των Εκκεντροφορων Μεταβλητου Χρονισμου, V-TEC για Ροπη χαμηλα-Ιπποδυναμη ψηλα, που σημερα νεμεται η Ιαπωνικη Αυτοκινητοβιομηχανια με τα V-TEC και VVTι
(Variable Valve Timing)
Παρομοιες τεχνικες απαντωνται και στο Ηλεκτρικο συστημα, πχ στην τηλεοραση, σε φιλτρα οπου απαιτειται πολυ χαμηλο Q, με χρηση ελαφριας μετατοπισης της κεντρικης συχνοτητας συντονισμου δυο διαδοχικων φιλτρων διελευσεως ζωνης, ωστε σαν αποτελεσμα να προκυψει ενα φιλτρο ΠΟΛΥ πλατυ.
Τελευταια φορα που συναντησα παρομοια εφαρμογη ητανε το Ηχειο Γραμμης Μεταφορας THOR της SEAS,

http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/projects/speakers/seas/thor.htm

οπου στην ιδια γραμμη μεταφορας φορτωνονται δυο ιδια μεγαφωνα, το καθενα των οποιων βλεπει αξιοσημειωτα διαφορετικο μηκος Γραμμης, πραγμα που σε πρωτη ματια ειναι λαθος. Το αποτελεσμα ειναι οτι η γραμμη αυτη συντονιζει σε διαφορετικες συχνοτητες για το καθε μεγαφωνο διευρυνοντας ετσι την περαστικη μπαντα του συνολου προς τα κατω και προς τα πανω. Και αναθεμα με εαν κανεις ποτε πηρε χαμπαρι ΤΙ εφτιαξε ο D' Appolito.

Συγχωρηστε μου το (φαινομενικα) εκτος θεματος.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Και μετα απο γρηγορη αναγνωση της παραπομπης ειναι οπως τα ελεγα παραπανω. Εχω κανει το ιδιο και καλυτερο σε λαμπα. Εκεινο το simultaneously Α-Α/Β ειναι ολα τα λεφτα.
Λεφτα ? Ποια λεφτα ? :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:
 




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.886
Μηνύματα
3.032.475
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top