The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Πολύ ενδιαφέρον θέμα που αφορά την υποκειμενική και αντικειμενική αξιολόγηση προϊόντων room correction, τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με την απόδοση του συστήματος χωρίς καμία ισοστάθμιση.
Εξετάστηκαν τρία γνωστά εμπορικά προϊόντα (Lyngdorf, Audyssey και Anthem) καθώς και δύο εκδόσεις αντίστοιχης συσκευής που ετοιμάζει η Harman.

H παρουσίαση (Κeynote, μάλιστα) έγινε στο 127th Audio Engineering Society Convention και μπορείτε να τη δείτε εδώ ενώ περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο προσωπικό website του Dr. Sean Olive (Director of Acoustic Research for Harman International).

Για τους βιαστικούς:

Conclusions

There are significant differences in the subjective and objective performance of current commercial room correction products as illustrated in these listening test results.

When done properly, room correction can lead to significant improvements in the overall quality of sound reproduction. However, not all room correction products are equal, and two of the tested products produced results that were no better, or much worse, than the unequalized loudspeaker.

Room correction preferences are strongly correlated to their perceived spectral balance and related attributes (coloration, full/thin, bright/dull).

The most preferred room corrections produced the smoothest, most extended in-room responses measured around the primary listening seat.
Το "ζουμί", για εμένα, βρίσκεται στα παρακάτω σημεία:

...the most preferred room corrections produced the smoothest, most extended amplitude responses measured at the primary listening seat. The largest measured differences among the different room corrections occur below 100 Hz and around 2 kHz where the loudspeaker had a significant hole in its sound power response. The room corrections that were able to fill in this sound power dip received higher preference and spectral balance ratings.
A flat in-room target response is clearly not the optimal target curve for room equalization. The preferred room corrections have a target response that has a smooth downward slope with increasing frequency.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.011
Reaction score
23.146
Απάντηση: The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products

A flat in-room target response is clearly not the optimal target curve for room equalization. The preferred room corrections have a target response that has a smooth downward slope with increasing frequency.
Κοινώς, τους άρεσε το "γεμάτο" άκουσμα, με σχετικό μπασάκι. Βέβαια, παίζει ρόλο και η ηχογράφηση και το mastering.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.894
Reaction score
144.948
Απάντηση: The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products

Κοινώς, τους άρεσε το "γεμάτο" άκουσμα, με σχετικό μπασάκι. Βέβαια, παίζει ρόλο και η ηχογράφηση και το mastering.
άστα αυτά, και δες τι έγραφα στα παλιότερα ποστ μου(αν θυμάσαι κάτι to flat or not to flat και τα συναφή...).

ξέρουν τι λεν, άμα τα δοκιμάσεις κι εσύ θα καταλάβεις.:126:
 






D

deleted user 10898

Guest
παντος απο οσους δοκιμαζουν καποιο room equalizer σε δικαναλο (τακτ λινγκντορφ) στους μισους αρεσει στους αλλους μισους οχι. μαλιστα τα σχολια ειναι αντιδιαμετρικα...
οι μισοι λενε πως βγηκε μια κουρτινα οι αλλοι μισοι οτι μπηκε ενα χαλι εμπρος απο τα ηχεια.
η μιραρακη τα φτιαχνει αυτα τα ρημαδια?
 

Μηνύματα
1.469
Reaction score
815
Μα αυτά τα συστήματα έχουν άμεση σχέση με το πόσο προβληματικός ειναι ο χώρος και πόση ισοστάθμιση θα εφαρμόσεις. Ετσι λοιπόν δεν είναι παντού ίδιο το αποτέλεσμα. Μία υπενθύμιση ότι αυτά μετατρέπουν όλα τα αναλογικά σήματα σε ψηφιακά.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Μία υπενθύμιση ότι αυτά μετατρέπουν όλα τα αναλογικά σήματα σε ψηφιακά.
Όχι αναγκαστικά.
Το DPA-1 της Lyngdorf, για παράδειγμα, είναι προενισχυτής/DAC/ADC/DSP/όλα-σε-ένα-και-νοικοκυρεμένα. :116:
Μπορείς να το "ταϊσεις" ψηφιακό σήμα από ένα οποιοδήποτε transport και η μετατροπή D/A γίνεται στην έξοδο.
Τον έχει φίλος και είναι καταπληκτικό εργαλείο btw..
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
H προσωπική μου γνώμη είναι να διορθώνεται ο χώρος ακρόασης κατά το δυνατόν, τουλάχιστον από τα χοντρά ελαττώματα, σύν αύξηση της διασποράς, που είναι σημαντικότατη, και να αφήσουμε τα "ψηφία" όπως κατέληξαν από την ηχοληπτική αλυσίδα.
Η εμπειρία μου λέει οτι οι ψηφιακές διορθώσεις απαιτούν σπουδαίους-βλέπε πολύ ακριβούς-ψηφιακούς επεξεργαστές διαφορετικά η ζημιά είναι περισσότερη από το ώφελος.
Subjectively speaking.
 



skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Re: The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products

H προσωπική μου γνώμη είναι να διορθώνεται ο χώρος ακρόασης κατά το δυνατόν, τουλάχιστον από τα χοντρά ελαττώματα, σύν αύξηση της διασποράς, που είναι σημαντικότατη, και να αφήσουμε τα "ψηφία" όπως κατέληξαν από την ηχοληπτική αλυσίδα.
Η εμπειρία μου λέει οτι οι ψηφιακές διορθώσεις απαιτούν σπουδαίους-βλέπε πολύ ακριβούς-ψηφιακούς επεξεργαστές διαφορετικά η ζημιά είναι περισσότερη από το ώφελος.
Subjectively speaking.
+10100011110001110001111001010111 :114:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Απάντηση: The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products

(εκ μεταφοράς):
...the most preferred room corrections produced the smoothest, most extended amplitude responses measured at the primary listening seat...
Όπως έχει θιγεί σε ΄΄άσχετο΄΄ θέμα,υπάρχουν αλγόριθμοι που παρέχουν βελτιστοποίηση γιά περισσότερες της μίας θέσεις ακρόασης.Πλην όμως,η απόλυτα βέλτιστη(optimum) απόδοση θ'ανάγεται σε μόνο μία (την ανωτέρω αποκαλούμενη και ΄΄πρωταρχική΄΄θέση).Εφόσον κάποιος χομπίστας έχει απαγκιστρωθεί από το ΄΄τρίγωνο του διαβόλου΄΄ και αρέσκεται ν'ακούει σε αρκετές διαφορετικές θέσεις εντός (ή κι εκτός) του πρωτεύοντος χώρου ακρόασης,η χρήση χωρικού αναλυτή και ο π ε ι ρ α μ α τ ι σ μ ό ς με καλαίσθητα υλικά που θα παρείχαν διασπορά στο κομμάτι του χώρου που θα περιελάμβανε τις πιθανές θέσεις ακρόασης,θα έδιναν πρόσθετο ενδιαφέρον στην ενασχόληση,μιά κι έτσι ΄΄παίζουμε΄΄ ανάμεσα σε διαφορετικές ακουστικές αντιλήψεις χωρίς ν'αλλάζουμε μηχανήματα σαν τα πουκάμισα.
 

Μηνύματα
1.469
Reaction score
815
Μα ο Dpa-1 όλα τα σήματα (αναλογικά ή ψηφιακά) για να τα ισοσταθμίσει τα μετατρέπει σε ψηφιακά.
 



Μηνύματα
3.385
Reaction score
10
Πριν χρονια και συγκεκριμενα με το που επεσε ο ΦΠΑ απο 36, στα 18, για τα στερεα, ειπα βουρ κι ετσι εκεινο το καλοκαιρι,( ελειπε και η μαμα...:137: ) πηγα και κουβαλησα, προ-τελικο και 2 γομαρια ηχεια με 15-ιντσα γουφερ.
Εγω καλα τα ειχα ακουσει να παιζουν, αλλα ποιος σου ειπε ρε φιλε οτι σε 20+20 τετραγωνικα θα παιζανε τα 15αρια ετσι οπως τα ακουσες ?
Βουρ ξανα και επιστρεφω με αμερικανια γραφικο ισοσταθμιστη 1/3 οκταβας , RTA με καλιμπραρισμενα μικροφωνα, να ισιωσουμε το ρεζιλικι.
Εφαγα τα ματια μου και τ αυτια μου και εφερα τα φωτακια στη πολυ-ποθητη ευθεια : τη χαρα του χαιφιντελα ( χαιενταδες δεν ειχε τοτε...).
Και τι καταλαβα ? Δε μ αρεσε.....
Φτου κι απ την αρχη με το αυτι πια.

Δε λεω, το αποτελεσμα ηταν καλο φυσικα μετα απο ωρες και μερες ρυθμισματων.

Τελικα ποιος εφταιγε , τα ηχεια, οι ενισχυτες, τα EQ, μικροφωνα, ο σκαλιστος μπουφες με τα ποτηρια της μαμας ? Μαλλον η αφεντομουτσουναρα μου.

Επι του θεματος :
Περιοριστε τις ορεξεις σας και ακολουθηστε αυτα που μπορει να δωσει ο χωρος, γιατι αυτος καθοριζει το ηχητικο αποτελεσμα.
Τα ηχεια εχουν αμεση σχεση με το δωματιο που θα παιξουν αλλα και με τη θεση που θα επιλεξουμε να παιξουν.

Αν ολα αυτα εχουν καλως και παρ ολα αυτα, νομιζουμε οτι κατι μας λειπει, τοτε το μονο που μενει ειναι ενα room-correction.
Και ομως οχι ακομα.
Πρωτα να κανουμε τις απαραιτητες ηχο-αποροφησεις/διαχυσεις κλπ κλπ
Και δεν ειναι μονο τα απαισια στην οψη, κατα τα αλλα θαυματουργα οραλεξ, που κανουν τη δουλεια. Υπαρχουν υλικα που ανετα μπαινουν ακομα και σε σαλονι, με το αναλογο τιμημα φυσικα.
Αν ο χωρος ειναι δικος μας , για τη μουσικη η και το σινεμα μας, τοτε τα πραγματα ειναι πιο ευκολα, γιατι μπορουμε να βαλουμε αυτο που πρεπει, εκει που πρεπει.
Δυστυχως, αυτες οι δουλειες θελουν το γερμανο τους. Και μονοι μας μπορουμε να ρυθμισουμε το προβολεα μας, μεχρι να ερθει ο γνωστος κυριος και να δουμε τη τυφλα μας.
Αφου γινουν ολα αυτα, τοτε ερχεται στη ζωη μας το room-correction, να απογειωσει την ακουστικη του χωρου μας.

Correction, δυστυχως δεν σημαινει : καντα μπαχαλο να σου κανω θαυματα. Αμα βαλεις ενα ηχειο με bass-reflex πισω, κοντα στη γωνια, χωρις τιποτα απο πισω, μη περιμενεις το μηχανημα να γινει και μπασοπαγιδα.

Τα δυσκολα ερχονται, οταν στον ιδιο χωρο, ακουμε μουσικη αλλα βλεπουμε και ταινιες. Εκει θελει μεγαλυτερη προσοχη και ισως καποιες υποχωρησεις, γιατι εκει που η μουσικη θελει ησυχια, το σινεμα θελει ανακλασεις.

Αυτα και αλλα πολλα....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.117
Μηνύματα
3.043.010
Members
38.535
Νεότερο μέλος
Manosahead
Top