- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 59
The Twilight Zone Οriginal Series ( 1959 - 1964 )
«Υou are about to enter another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind...».
Η ιστορία της τηλεόρασης επιφυλάσσει τους πιο κολακευτικούς χαρακτηρισμούς για τον Ροντ Σέρλινγκ. Περιγράφει έναν από τους πιο εμπνευσμένους σεναριογράφους της εποχής, αλλά και ένα ακούραστα εφευρετικό μυαλό. Προτού ασχοληθεί με τις ευφάνταστες εξερευνητικές αποστολές του στη «Ζώνη», ο Σέρλινγκ δούλευε ως ανεξάρτητος επαγγελματίας, πουλώντας τις ιστορίες που σκαρφιζόταν σε τηλεοπτικά κανάλια και εκπομπές.
Μια από αυτές τις ιστορίες προβλήθηκε το 1959 στα πλαίσια μιας σειράς αυτοτελών επεισοδίων ονόματι «Ρlayhouse 90» και έφερε τον τίτλο «Το Στοιχείο του Χρόνου». Η αγωνία ενός άντρα που βρίσκεται παγιδευμένος στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στη μέρα της μοιραίας επίθεσης στο Περλ Χάρμπορ γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση και έπεισε τον σταθμό CBS να εγκρίνει την επιθυμία του Σέρλινγκ για μια εβδομαδιαία ανθολογία αυτοτελών ιστοριών που θα αναλάμβανε να καλύψει παρόμοιες περιοχές του φανταστικού.
Τίτλος της: «Τhe Twilight Ζone». Πρώτο της επεισόδιο: «Where is Εverybody?».
Από ένα άρθρο του περιοδικού Time σχετικό με πειράματα απομόνωσης που γίνονταν σε εκπαιδευόμενους αστροναύτες, ο συγγραφέας επινόησε την περίπτωση ενός ήρωα που περιπλανιέται ολομόναχος σε μια άδεια κωμόπολη και προσπαθεί να καταλάβει την αιτία πίσω από τη μυστηριώδη ερήμωσή της. Στις 2 Οκτώβρη του 1959, στις δέκα το βράδυ, ο Ροντ Σέρλινγκ ύψωσε για τα εκατομμύρια των θεατών που παρακολουθούσαν ένα τείχος που χώριζε οτιδήποτε είχαν συνηθίσει μέχρι τότε να βλέπουν με μια αίσθηση του καινούργιου, του αναπάντεχου και του ολότελα απρόβλεπτου. Ηταν περισσότερο μια τακτική αιφνιδιασμού από έναν πανέξυπνο άνθρωπο που αντιδρούσε στη μαζική αποχαύνωση που έβλεπε γύρω του. Γιατί όσο κι αν ακούγεται περίεργο, η «Ζώνη του Λυκόφωτος» στάθηκε απόρροια και προϊόν της αποξένωσης στην οποία οδηγήθηκε μια ολόκληρη χώρα από τη συγκαταβατική διακυβέρνηση των ημερών του Αϊζενχάουερ και την επίφαση ευημερίας που επικρατούσε στις υπόγεια ύπουλες εκείνες μέρες.
Η μυθική σειρά του Ροντ Σέρλινγκ έζησε για πέντε χρόνια, από το 1959 μέχρι το 1964, γνώρισε 156 επεισόδια και επενέβη θαυματουργά σε μια ελάχιστα γοητευτική εποχή όπου στην αμερικανική μικρή οθόνη μεσουρανούσαν άκρως συμβατικές διασκεδάσεις. Φιλελεύθερος άνθρωπος και ένθερμος οπαδός του δόγματος της ζωηρής φαντασίας ως απάντηση σε μια δίχως έμπνευση πραγματικότητα, ο Ροντ Σέρλινγκ διοχέτευε με κάθε νέο επεισόδιο ένα μικρό ηλεκτροσόκ στο υποσυνείδητο, καλώντας τον μέσο θεατή να επαγρυπνεί, να μην πιστεύει όσα τα αισθητήρια όργανά του τον αφήνουν να εμπιστευτεί και, κυρίως, να αμφιβάλλει για την αλήθεια που τον έχουν μάθει να δέχεται αψήφιστα.
Τίποτα δεν ήταν αφελές και αθώο. Υπήρχε εκεί έξω ένας ολόκληρος κόσμος του οποίου την ύπαρξη αγνοούμε, τους κανόνες δεν γνωρίζουμε και τους νόμους δεν τηρούμε. Παραβάτες αυτής της άγνοιας, οι ήρωες του σειράς του Σέρλινγκ εισέβαλαν άθελά τους σε μια «πέμπτη διάσταση άγνωστη στον άνθρωπο» για να έρθουν αντιμέτωποι με την ατέρμονη μοναξιά του να είσαι ένα μικρό και αβοήθητο πλάσμα σε ένα αχανές και ανελέητο σύμπαν.

«Υou are about to enter another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind...».
Η ιστορία της τηλεόρασης επιφυλάσσει τους πιο κολακευτικούς χαρακτηρισμούς για τον Ροντ Σέρλινγκ. Περιγράφει έναν από τους πιο εμπνευσμένους σεναριογράφους της εποχής, αλλά και ένα ακούραστα εφευρετικό μυαλό. Προτού ασχοληθεί με τις ευφάνταστες εξερευνητικές αποστολές του στη «Ζώνη», ο Σέρλινγκ δούλευε ως ανεξάρτητος επαγγελματίας, πουλώντας τις ιστορίες που σκαρφιζόταν σε τηλεοπτικά κανάλια και εκπομπές.
Μια από αυτές τις ιστορίες προβλήθηκε το 1959 στα πλαίσια μιας σειράς αυτοτελών επεισοδίων ονόματι «Ρlayhouse 90» και έφερε τον τίτλο «Το Στοιχείο του Χρόνου». Η αγωνία ενός άντρα που βρίσκεται παγιδευμένος στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στη μέρα της μοιραίας επίθεσης στο Περλ Χάρμπορ γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση και έπεισε τον σταθμό CBS να εγκρίνει την επιθυμία του Σέρλινγκ για μια εβδομαδιαία ανθολογία αυτοτελών ιστοριών που θα αναλάμβανε να καλύψει παρόμοιες περιοχές του φανταστικού.
Τίτλος της: «Τhe Twilight Ζone». Πρώτο της επεισόδιο: «Where is Εverybody?».
Από ένα άρθρο του περιοδικού Time σχετικό με πειράματα απομόνωσης που γίνονταν σε εκπαιδευόμενους αστροναύτες, ο συγγραφέας επινόησε την περίπτωση ενός ήρωα που περιπλανιέται ολομόναχος σε μια άδεια κωμόπολη και προσπαθεί να καταλάβει την αιτία πίσω από τη μυστηριώδη ερήμωσή της. Στις 2 Οκτώβρη του 1959, στις δέκα το βράδυ, ο Ροντ Σέρλινγκ ύψωσε για τα εκατομμύρια των θεατών που παρακολουθούσαν ένα τείχος που χώριζε οτιδήποτε είχαν συνηθίσει μέχρι τότε να βλέπουν με μια αίσθηση του καινούργιου, του αναπάντεχου και του ολότελα απρόβλεπτου. Ηταν περισσότερο μια τακτική αιφνιδιασμού από έναν πανέξυπνο άνθρωπο που αντιδρούσε στη μαζική αποχαύνωση που έβλεπε γύρω του. Γιατί όσο κι αν ακούγεται περίεργο, η «Ζώνη του Λυκόφωτος» στάθηκε απόρροια και προϊόν της αποξένωσης στην οποία οδηγήθηκε μια ολόκληρη χώρα από τη συγκαταβατική διακυβέρνηση των ημερών του Αϊζενχάουερ και την επίφαση ευημερίας που επικρατούσε στις υπόγεια ύπουλες εκείνες μέρες.
Η μυθική σειρά του Ροντ Σέρλινγκ έζησε για πέντε χρόνια, από το 1959 μέχρι το 1964, γνώρισε 156 επεισόδια και επενέβη θαυματουργά σε μια ελάχιστα γοητευτική εποχή όπου στην αμερικανική μικρή οθόνη μεσουρανούσαν άκρως συμβατικές διασκεδάσεις. Φιλελεύθερος άνθρωπος και ένθερμος οπαδός του δόγματος της ζωηρής φαντασίας ως απάντηση σε μια δίχως έμπνευση πραγματικότητα, ο Ροντ Σέρλινγκ διοχέτευε με κάθε νέο επεισόδιο ένα μικρό ηλεκτροσόκ στο υποσυνείδητο, καλώντας τον μέσο θεατή να επαγρυπνεί, να μην πιστεύει όσα τα αισθητήρια όργανά του τον αφήνουν να εμπιστευτεί και, κυρίως, να αμφιβάλλει για την αλήθεια που τον έχουν μάθει να δέχεται αψήφιστα.
Τίποτα δεν ήταν αφελές και αθώο. Υπήρχε εκεί έξω ένας ολόκληρος κόσμος του οποίου την ύπαρξη αγνοούμε, τους κανόνες δεν γνωρίζουμε και τους νόμους δεν τηρούμε. Παραβάτες αυτής της άγνοιας, οι ήρωες του σειράς του Σέρλινγκ εισέβαλαν άθελά τους σε μια «πέμπτη διάσταση άγνωστη στον άνθρωπο» για να έρθουν αντιμέτωποι με την ατέρμονη μοναξιά του να είσαι ένα μικρό και αβοήθητο πλάσμα σε ένα αχανές και ανελέητο σύμπαν.