To σύστημά μου (Μάρκου)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
46.626
Reaction score
110.980
Κοίτα, η κάθετη διάταξη μεγαφώνων (τυπική σε array) έχει ευρεία οριζόντια διασπορά, και μειωμένη στον κάθετο άξονα, που "βολεύει" για την αντανάκλαση στην τεράστια επιφάνεια του ταβανιού, αλλά και του δαπέδου, επιφάνειες που υποχρεωτικά βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα μεγάφωνα.

Η οριζόντια διάταξη, έχει τα αντίθετα χαρακτηριστικά διασποράς..

Γενικά, η οριζόντια διάταξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε bass array, όπου υλοποιείται το plane wave array.

Αυτή η θεωρία αναλύεται επαρκώς στην Neumann, από εποχής Klein & Hummel.

Ανάλογη υλοποίηση είναι το μεγάλο σαμπ της Genelec, με 3 τεμάχια 18" σε οριζόντια διάταξη.

Αλλά όσον αφορά μεσαιοπριμα, η τυπική array διάταξη είναι στον κάθετο άξονα, για τους λόγους που ανέφερα.

Στο ηχείο του Γιάννη, προσωπικά θα γυρνούσα οριζόντια και τις 2 καμπίνες, ώστε τα μεγάλα γουφερ να είναι σε οριζόντια διάταξη, τα Τουίτερ σε κάθετη διάταξη, και οι μονάδες των μεγαφώνων πιο κοντά μεταξύ τους.

Ανάλογες υλοποιήσεις με διπλά γουφερ υπάρχουν πχ στα μεγάλα Adam (και όχι μόνο), με τη διάταξη που λέω.

1675417440464.png


Όπου βλέπουμε ορίζοντα διάταξη στα γουφερ και κάθετη στα Τουίτερ.

Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή, από την διάταξη του Γιάννη. 😎
 
Last edited:


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.835
Ανάλογες υλοποιήσεις με διπλά γουφερ υπάρχουν πχ στα μεγάλα Adam (και όχι μόνο), με τη διάταξη που λέω.

1675417440464.png


Όπου βλέπουμε ορίζοντα διάταξη στα γουφερ και κάθετη στα Τουίτερ.
Να βαλει και με πιρτσινια το Berringer στην προσοψη ;
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.524
Reaction score
5.010
Αυτό λοιπόν είναι το τρίδρομο ενεργό μου , όσο και αν με ταλαιπώρησε η πλατφόρμα να το ανεβάσω.
Το βάζω κυρίως για τον Μανώλη να το δεί . Δεν είναι κανένα τέρας σχεδίασης αλλά ένα πάρα πολύ καλό ηχείο τρίδρομο ενεργό με ενεργό κρόςς και στους τρείς δρόμους.
Συχνότητες και κλίσεις
woofer 0-410hz 18db/oct.
Mid 410hz -6khz 12db/oct
Tweeters 6khz- free /18db/oct
Power amplifiers
sansui b2301 bass
sansui b2302 mid
sansui au-x911dg tweeters
Active cross Behringer dcx 2496 pro.
Cabling : mogami.
Να προσθέσω , ό,τι έχει παθητικό ακτινοβολητή συντονισμένο στα 24hz και επίσης reflex πίσω συντονισμένο στα 75hz περίπου .
Για όποιον δεν ξέρει τα δύο woofers είναι 15" δλδ ιντσών. Το δε reflex είναι 76mm , με μήκος σωλήνα τα 200mm δλδ 20 πόντοι .
Η δε καμπίνα είναι περίπου 130 lt.
Αλλαξε τα σημεια τον κρος γιαννη τα εχεις πολυ ψηλα, μεχρι 300 και 2κ αντιστοιχα και 24db οχι 18
 

Μηνύματα
24.815
Reaction score
21.620
Γιάννη, αν θες κάνε μια δοκιμή να τοποθετήσεις τον δορυφόρο με το μιντ και τα Τουίτερ κατά τον οριζόντιο άξονα, ώστε τα Τουίτερ να είναι σε κάθετη διάταξη, και αναλόγως τριγώνου ακρόασης, προς τα έσω ή προς τα έξω (εάν είναι μικρότερη η απόσταση μεταξύ των ηχείων από την απόσταση ακρόασης, τα Τουίτερ προς τα έξω).

Και πες εντυπώσεις.
Ή και μετρήσεις, ακόμα καλύτερα.
Το έχω κάνει .
Εχω και μετρήσεις και είναι σχεδόν οι ίδιες . Βαριέμαι να τις ψάχνω.
Δεν είχε καμία ιδιαίτερη διαφορά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
46.626
Reaction score
110.980
Το έχω κάνει .
Εχω και μετρήσεις και είναι σχεδόν οι ίδιες . Βαριέμαι να τις ψάχνω.
Δεν είχε καμία ιδιαίτερη διαφορά.
Οι off axis μετρήσεις θα διαφέρουν, όχι οι on axis.

Με τη μέθοδο του κινητού μικροφώνου, και μεγάλη ακτίνα κύκλου, μπορεί να αποτυπωθεί η διαφορά του χώρου λόγω off axis.

Με ακροάσεις, θα "μιλάει" λιγότερο το ταβάνι και δάπεδο.

Στα γουφερ, αναμένεται πιο σταθερή απόκριση σε πλαϊνές θέσεις.
 

Μηνύματα
24.815
Reaction score
21.620
Αλλαξε τα σημεια τον κρος γιαννη τα εχεις πολυ ψηλα, μεχρι 300 κ 2κ αντιστοιχα και 24db οχι 18
Οχι ,οχι και οχι.
Τα συγκεκριμένα woofers πάνε πολύ καλά μέχρι και πολύ πάνω από τους 410 που τα κόβω εγώ.
Από την άλλη το μιντ θόλου , πιο κάτω χάνει σε στάθμες. Ψηλά δεν έχει πρόβλημα . Επάνω το κόβω στους 6 χιλιόκυκλους γιατί πάει καλά και θέλω να προστατέψω τα τουίτερς . Τα οποία η εταιρία τα δίνει από 5,5 χιλιόκυκλους και πάνω.
Οι κλίσεις είναι επιλεγμένες έτσι ώστε να μην σκληραίνει ο ήχος και να υπάρχει μία αλληλοκάλυψη στα σημεία κροςς τόσο όσο. Αν μου πήγαινε καλύτερα θα είχε 12db/oct και μεταξύ μιντ και τουίτερ όχι 24 . Τα 24 είναι πολύ απότομη κλίση . Δεν θέλω .
Οι off axis μετρήσεις θα διαφέρουν, όχι οι on axis.

Με τη μέθοδο του κινητού μικροφώνου, και μεγάλη ακτίνα κύκλου, μπορεί να αποτυπωθεί η διαφορά του χώρου λόγω off axis.

Με ακροάσεις, θα "μιλάει" λιγότερο το ταβάνι και δάπεδο.

Στα γουφερ, αναμένεται πιο σταθερή απόκριση σε πλαϊνές θέσεις.
Ναι δεν διαφωνώ σε αυτά που λες ,αλλά έτσι με βόλεψε ,για την θέση ακρόασης .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
46.626
Reaction score
110.980
Το LR 24 dB/oct φίλτρο, είναι πρακτικά μοναδικό στην φασική ισορροπία.

Δεν συνιστάται χρήση κανενός άλλου είδους φίλτρου..

Λινκβιτζ ριλεϊ εικοστεράρι, και γω συμφωνώ με την προτροπή.
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.524
Reaction score
5.010
Επάνω το κόβω στους 6 χιλιόκυκλους γιατί πάει καλά και θέλω να προστατέψω τα τουίτερς . Τα οποία η εταιρία τα δίνει από 5,5 χιλιόκυκλους και πάνω.
Αυτο δεν ειναι twitter ειναι supertwitter. o_O αν θες να το προστατεψεις 24db ειναι καλυτερα
Τα συγκεκριμένα woofers πάνε πολύ καλά μέχρι και πολύ πάνω από τους 410 που τα κόβω εγώ
Δεν εχει καμια μα καμια σημασια ποσο φτανουν, η φωνες ξεκινανε απο 200 δεν υπαρχει λογος να παει 410, θα σου καθαρισει το ηχειο, συν οτι αν θες να τονισεις της χαμηλες το κανεις χωρις προβλημα. Τσαμπα κουραζεις τα μεγαφωνα με τοσο ψηλα σημεια κρος και κληση 18db, ολες η εταιριες 24db προτεινουν
 

Μηνύματα
24.815
Reaction score
21.620
Στα συγκεκριμένα ηχεία δεν τα πήγαινε όπως τα πάει σε άλλα ηχεία.
Αλλά ούτως ή άλλως είναι πολύ εύκολο να γίνει , με δύο κλικ στο behringer.
Αυτο δεν ειναι twitter ειναι supertwitter. o_O αν θες να το προστατεψεις 24db ειναι καλυτερα

Δεν εχει καμια μα καμια σημασια ποσο φτανουν, η φωνες ξεκινανε απο 200 δεν υπαρχει λογος να παει 410, θα σου καθαρισει το ηχειο, συν οτι αν θες να τονισεις της χαμηλες το κανεις χωρις προβλημα. Τσαμπα κουραζεις τα μεγαφωνα με τοσο ψηλα σημεια κρος και κληση 18db, ολες η εταιριες 24db προτεινουν
Tweeter είναι , με χρήσιμη περιοχή 5,5κ-30κ.
Οταν λέμε φτάνουν ,εννοώ μετρημένα και πάνε καλά χωρίς κατσαρώματα και ιστορίες. Πανε καλά.
Τα μιντ από την άλλη στους 200 που λες δεν πάνε με την καμία. Θόλοι είναι . Η ίδια η coral τα δούλευε μεν στους 300 ,αλλά με πολύ αλληλοκάλυψη με 12άρι woofer .
Σου είπα τα 24 LR εμένα δεν μου πήγαν καλά.
 
Last edited:

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.524
Reaction score
5.010
Στα συγκεκριμένα ηχεία δεν τα πήγαινε όπως τα πάει σε άλλα ηχεία.
Αλλά ούτως ή άλλως είναι πολύ εύκολο να γίνει , με δύο κλικ στο behringer.

Tweeter είναι , με χρήσιμη περιοχή 5,5κ-30κ.
Οταν λέμε φτάνουν ,εννοώ μετρημένα και πάνε καλά χωρίς κατσαρώματα και ιστορίες. Πανε καλά.
Τα μιντ από την άλλη στους 200 που λες δεν πάνε με την καμία. Θόλοι είναι . Η ίδια η coral τα δούλευε μεν στους 300 ,αλλά με πολύ αλληλοκάλυψη με 12άρι woofer .
Σου είπα τα 24 LR εμένα δεν μου πήγαν καλά.
Δεν είπα 200, ειπα η φωνές ξεκινάνε 200, 250 μέχρι 300 νομίζω θα είσαι οκ , αφού είναι 2 κλικ στο μπερι κάντες. Όπως ακους μουσική κάνε της δοκιμές σε live χρόνο κ αλλαξε σημεία κρος κ κλήση , θα δεις διαφορά, 50 €:tongue:
 



daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
34.546
Reaction score
71.207
Κοίτα, η κάθετη διάταξη μεγαφώνων (τυπική σε array) έχει ευρεία οριζόντια διασπορά, και μειωμένη στον κάθετο άξονα, που "βολεύει" για την αντανάκλαση στην τεράστια επιφάνεια του ταβανιού, αλλά και του δαπέδου, επιφάνειες που υποχρεωτικά βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα μεγάφωνα.

Η οριζόντια διάταξη, έχει τα αντίθετα χαρακτηριστικά διασποράς..

Γενικά, η οριζόντια διάταξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε bass array, όπου υλοποιείται το plane wave array.

Αυτή η θεωρία αναλύεται επαρκώς στην Neumann, από εποχής Klein & Hummel.

Ανάλογη υλοποίηση είναι το μεγάλο σαμπ της Genelec, με 3 τεμάχια 18" σε οριζόντια διάταξη.

Αλλά όσον αφορά μεσαιοπριμα, η τυπική array διάταξη είναι στον κάθετο άξονα, για τους λόγους που ανέφερα.

Στο ηχείο του Γιάννη, προσωπικά θα γυρνούσα οριζόντια και τις 2 καμπίνες, ώστε τα μεγάλα γουφερ να είναι σε οριζόντια διάταξη, τα Τουίτερ σε κάθετη διάταξη, και οι μονάδες των μεγαφώνων πιο κοντά μεταξύ τους.

Ανάλογες υλοποιήσεις με διπλά γουφερ υπάρχουν πχ στα μεγάλα Adam (και όχι μόνο), με τη διάταξη που λέω.

View attachment 279808

Όπου βλέπουμε ορίζοντα διάταξη στα γουφερ και κάθετη στα Τουίτερ.

Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή, από την διάταξη του Γιάννη. 😎
επιμένεις :laugh:
 


Μηνύματα
354
Reaction score
1.130
Το LR 24 dB/oct φίλτρο, είναι πρακτικά μοναδικό στην φασική ισορροπία.
Όταν αθροιστούν οι αποκρίσεις βαθυπερατού LR4 και υψιπερατού LR4, διαπιστώνονται τα εξής:
οι χαμηλές συχνότητες είναι σε φάση με το σήμα εισόδου, η περιοχή γύρω από τη συχνότητα διασταύρωσης έχει 180° διαφορά και οι υψηλές συχνότητες έχουν 360° διαφορά.
Το ακουστικό αποτέλεσμα βεβαίως είναι πολύ καλό, διότι οι φασικές αυτές διακυμάνσεις είτε είναι επιθυμητές (180° στη συχνότητα διασταύρωσης σημαίνει πως δεν υπάρχει κάποια "ενοχλητική" έξαρση στην περιοχή), είτε αδιάφορες (360° στις υψηλές συχνότητες σημαίνει πως η ακουστική πίεση εξακολουθεί να διατηρείται σταθερή και στην περιοχή αυτή).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
46.626
Reaction score
110.980
Ακριβώς.
Και είναι σημαντικό, στην ευρεία περιοχή του σημείου κρος, και οι δύο δρόμοι να έχουν ικανή και συμμετρική απόκριση.

Ειδάλλως, θέλει "μαγείρεμα".
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
167.626
Μηνύματα
2.738.305
Members
37.235
Νεότερο μέλος
kirregia
Top