Why shooting less frames will make you a better photographer

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
11.884
Reaction score
23.402
Ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο , απο τους Ηasselblad Masters για το πως να γινουμε καλυτεροι , με τον τροπο του να κανουμε λιγοτερες εικονες, εστιαζοντας σε αλλα, πολυτιμοτερα πραγματα, κατι που με βρισκει εδω κ πολλα χρονια απολυτα συμφωνο ....

ριξτε μια ματια κ το συζηταμε,

http://inmybag.net/roman-jehanno/
 

Μηνύματα
476
Reaction score
297
Καλημέρα Γιάννη!

Είμαι της εντελώς αντίθετης άποψης φίλε, του να βγάζουμε όσα περισσότερα κλικ γίνεται. Απλά να βγαίνουν με σκέψη και να πετιέται το 90% των λήψεων μετά. Βγάζω περίπου 10-12χιλ κλικ το χρόνο, αλλά θα'θελα να είμαι στα 30-35χιλ ανα έτος.

Οι της Hasselblad κάνουν stock photography, εκεί θέλει όντως "λίγα και καλά" με την έννοια πως είναι επαγγελματική εφαρμογή πώλησης μεμονωμένων κλικ και η σκηνοθεσία προκαθορίζει το τελικό αποτέλεσμα πριν καν γίνει η λήψη
 


Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
11.884
Reaction score
23.402
Καλημέρα Γιάννη!

Είμαι της εντελώς αντίθετης άποψης φίλε, του να βγάζουμε όσα περισσότερα κλικ γίνεται. Απλά να βγαίνουν με σκέψη και να πετιέται το 90% των λήψεων μετά. Βγάζω περίπου 10-12χιλ κλικ το χρόνο, αλλά θα'θελα να είμαι στα 30-35χιλ ανα έτος.

Οι της Hasselblad κάνουν stock photography, εκεί θέλει όντως "λίγα και καλά" με την έννοια πως είναι επαγγελματική εφαρμογή πώλησης μεμονωμένων κλικ και η σκηνοθεσία προκαθορίζει το τελικό αποτέλεσμα πριν καν γίνει η λήψη
O Καθενας φυσικα εχει τη γνωμη του, και καλα κανεις φιλε!

Μπορω να στο εξηγησω κ γιατι, αλλα δεν εχω πολυ χρονο για αναλυτικες επεξηγησεις..

Προσπαθησε το κ θα δεις πως ειναι πολυ πιο αποτελεσματικο, απ το βαρας αλυπητα, χωρις πολυ προσπαθεια, χωρις πολυ σκεψη, μεθοδο, ματια, κι απλα να χτυπας προσπαθωντας με το σβησιμο να εχεις μια στις 10 κι αν καλες, καλες εικονες...

Θα με θυμηθεις...!
 

Μηνύματα
4.574
Reaction score
2.812
Δεν είναι απαραίτητο το μεσαίο φορμά για να μας φρενάρει. Υπάρχουν και οι Sigma DP Merrill. Σαν να οδηγείς με τραβηγμένο χειρόφρενο, αλλά από τη μια ο αισθητήρας Foveon κι από την άλλη ότι προσέχεις μην πάει χαμένο το κλικ και χρησιμοποιείς και τρίποδo λόγω υποχρεωτικών 100iso, πώς να μη βγει καλή μετά η ρημάδα η φωτογραφία. :D
 

Μηνύματα
476
Reaction score
297
Γιαυτό κατ'εμέ είναι καθαρά θέμα προθέσεων του φωτογράφου. Άλλες ανάγκες έχει ο φωτογράφος που ασχολείται με μόδα / studio / τοπίο κτλ με επαγγελματικές προεκτάσεις και άλλες ανάγκες ο ερασιτέχνης που κάνει "εσωτερική αναζήτηση". Και σε καμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ των λήψεων και όποιον πάρει ο Χάρος, με μυαλό -ή και- καρδιά το κάθε κλικ.
Απο'κει και πέρα στην πράξη διαφωνούν και οι μεγάλοι φωτογράφοι γι'αυτό το θέμα. Ο Egglestone έβγαζε μία φορά το κάθε θέμα και αν δεν του έβγαινε καλό δε χολοσκαγε. Απ'την άλλη, ο Winogrand πυροβολούσε ασύστολα και είχε curator να του ξεχωρίζει τις καλές λήψεις ενώ ο Sobol λέγεται πως έλιωσε 2 Leica Monochrom στο ταξίδι στη Ρωσία (πολλές πολλές χιλ λήψεις). Το "The Americans" είναι 80κάτι λήψεις που προέκυψαν απο 23χιλ κλικ. Γενικά δεν υπάρχει κανόνας, τους κανόνες τους ορίζει η πρόθεση του φωτογράφου, το γιατί δηλαδή φωτογραφίζει και πού αποσκοπεί
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
11.884
Reaction score
23.402
πχ. οταν δε βλεπω κατι σωστο, δε το φωτογραφιζω , αν δε μπορω να το στησω η να το διορθωσω. Ποιος ο λογος? αφου δεν θα ναι καλη η εικονα. ΑΠΛΑ να κανω το κλικ δηλαδη κ να την πεταξω μετα?

επισης, πρωτα βλεπω, ψαχνω, σκεφτομαι μελετω, κοιταω τις γωνιες, το φως, το πλανο, τα μερη..μετα κανω το κλικ που πρεπει , αντε 2-3 ακομα κ τελος.

Αυτο προτεινω, ισως φαινεται εξ αρχης χαζο, αλλα...δεν ειναι!


τωρα το τι λενε οι μεγαλοι φωτογραφοι κ ο καθενας... Παντα υπαρχουν οι 2 πλευρες!

Πολλα κλικ κ καλα, ναι, πολλα κ ασκοπα οχι. Σ εκεινο το χρονο θα μπορουσα να κανω καλυτερα πραγματα, καλυτερη αξιοποιηση του χρονου με κατι.

Καποτε , πριν 10 ας πουμε χρονια, τραβουσα 2500 φωτο στο γαμο, πετουσα τις χιλιες, κι αφηνα 1500.
ΑΠ αυτες μου χρησιμευαν γενικα οι 400.

Τωρα τραβαω μαξ χιλιες, ολα μεσα κ πεταω καμια 100ρια.

Απ αυτες χρησιμοποιω τις 500.
 

Μηνύματα
567
Reaction score
370
Γιάννη μαζί σου! Όταν τραβούσα με φιλμ τα ζύγιζα όλα πριν ελευθερώσω το κλείστρο και έχω τραβήξει τρομερά κάδρα. Τωρα πια πατάς και μετά μαγειρεύεις. Καλό είναι κι αυτό βέβαια αλλά.....
 

Μηνύματα
2.270
Reaction score
1.183
Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με το άρθρο και τον Γιάννη.
Το είχα πει πολύ παλιότερα και θυμάμαι ότι πάλι με είχανε πάρει στο ψιλό!
Από τότε που η φωτογραφία έγινε ψηφιακή άρχισε να...φθίνει.
Ειδικά τώρα με κάτι instagram και διάφορα άλλα apps i και μη....όλοι φωτογράφοι γίναμε.

Η μόνη περίπτωση που μπορώ να δεχτώ τα πολλά κλικ σε μια σκηνή είναι στην περίπτωση που τραβάμε πρόσωπα και δε θέλουμε να πετύχουμε κλειστά μάτια ή άλλη ατυχή γκριμάτσα (κάτι που πετυχαίνω περιέργως πολύ συχνά!)

Ο λόγος που έχει επικρατήσει η "άποψη" των πολλών κλικ δεν έχει να κάνει μόνο με το "ψηφιακό κλικ=μηδέν κόστος" αλλά στο ότι οι περισσότεροι δεν έχουμε "φωτογραφικά μάτια". Δεν έχουμε την εμπειρία, την τεχνική γνώση αλλά και τη φαντασία για να ξέρουμε τι θα βγει από το κλικ μας.
Οπότε "βαράμε" αβέρτα και...ελπίζουμε για το καλύτερο. Το μόνο που κάνουμε όμως είναι να γεμίζουμε τους σκληρούς μας δίσκους με μέτριες φωτογραφίες (ή και αρκετά κάτω από αυτό).

Ένας φωτογράφος "βλέπει" συνεχώς μέσα από το οφθαλμοσκόπιο ακόμα και αν έχει αφήσει τη μηχανή του στο σπίτι.

Προσωπικά θεωρώ ότι ασχολούμαστε πολύ με τον εξοπλισμό και πολύ λιγότερο με το πως θα γίνουμε καλύτεροι σαν φωτογράφοι.
Γιατί ο εξοπλισμός αν έχεις λεφτά βελτιώνεται, η ικανότητα μας ως φωτογράφοι όμως θέλει το χρόνο του και φυσικά τη διάθεση...


Αυτά!
 

Μηνύματα
476
Reaction score
297
Γιάννη η περίπτωση που αναφέρεις όντως είναι παράδειγμα στ'οποίο οι λιγότερες λήψεις είναι όφελος για το φωτογράφο. Και γω όταν κάνω κάποια φωτογράφηση με μοντέλα και χορευτές προτιμώ να είμαι στις 100-150 λήψεις το πολύ στο τέλος. Όταν ξεπεράσω τις 250 καταλαβαίνω πως μάλλον κάτι δεν πάει καλά και με ωθεί να κάνω πολλές λήψεις γιατί βγαίνει η ανασφάλεια.

Στην καλλιτεχνική - εσωστρεφή φωτογραφία, όμως, είναι λογικό το να βγάζει κάποιος 2-3χιλ καρέ το μήνα, δηλαδή 50-100 τη μέρα. Δεν βγάζει απαραίτητα το ίδιο θέμα πολλές φορές, απλά βγάζει πολλά καρέ γιατί ψάχνεται. Μιλάω πάντα για σοβαρή ενασχόληση με το αντικείμενο και όχι εκδρομική ή περιστασιακή φωτογραφία.




Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με το άρθρο και τον Γιάννη.
Το είχα πει πολύ παλιότερα και θυμάμαι ότι πάλι με είχανε πάρει στο ψιλό!
Από τότε που η φωτογραφία έγινε ψηφιακή άρχισε να...φθίνει.
Ειδικά τώρα με κάτι instagram και διάφορα άλλα apps i και μη....όλοι φωτογράφοι γίναμε.

Η μόνη περίπτωση που μπορώ να δεχτώ τα πολλά κλικ σε μια σκηνή είναι στην περίπτωση που τραβάμε πρόσωπα και δε θέλουμε να πετύχουμε κλειστά μάτια ή άλλη ατυχή γκριμάτσα (κάτι που πετυχαίνω περιέργως πολύ συχνά!)

Ο λόγος που έχει επικρατήσει η "άποψη" των πολλών κλικ δεν έχει να κάνει μόνο με το "ψηφιακό κλικ=μηδέν κόστος" αλλά στο ότι οι περισσότεροι δεν έχουμε "φωτογραφικά μάτια". Δεν έχουμε την εμπειρία, την τεχνική γνώση αλλά και τη φαντασία για να ξέρουμε τι θα βγει από το κλικ μας.
Οπότε "βαράμε" αβέρτα και...ελπίζουμε για το καλύτερο. Το μόνο που κάνουμε όμως είναι να γεμίζουμε τους σκληρούς μας δίσκους με μέτριες φωτογραφίες (ή και αρκετά κάτω από αυτό).

Ένας φωτογράφος "βλέπει" συνεχώς μέσα από το οφθαλμοσκόπιο ακόμα και αν έχει αφήσει τη μηχανή του στο σπίτι.

Προσωπικά θεωρώ ότι ασχολούμαστε πολύ με τον εξοπλισμό και πολύ λιγότερο με το πως θα γίνουμε καλύτεροι σαν φωτογράφοι.
Γιατί ο εξοπλισμός αν έχεις λεφτά βελτιώνεται, η ικανότητα μας ως φωτογράφοι όμως θέλει το χρόνο του και φυσικά τη διάθεση...

Αυτά!

Σε κάποια συμφωνώ. Φωτογραφική ματιά κατα τη γνώμη μου δεν έχει κανένας αρχάριος φωτογράφος. Φωτογραφική ματιά έχω δει ν'αποκτούν οι ερασιτέχνες συνήθως μετά τη 10ετία της σοβαρής ενασχόλησης.

Για τη λατρεία του εξοπλισμού και πάλι συμφωνώ, είναι πρόβλημα. Για το θέμα της ψηφιακής όμως δεν είναι ξεκάθαρο..έχει εκδημοκρατισθεί πολύ η Φωτογραφία λόγω της ψηφιακής λήψης
 

Μηνύματα
253
Reaction score
142
Θα απαντησω μεσα απο την προσωπικη μου εμπειρια.

Στην εποχη της αναλογικης φωτογραφιας χρησιμοποιουσα κυριως την Canon F1n και την Hasselblad 500c/m. Και οι δυο ως γνωστο, χειροκινητες.

Ο περιορισμος του Film ηταν γνωστος (36 ληψεις για την Canon και 12 για την Hassy).

Παντα ομως ειχα περισσοτερες ικανοποιητικες ληψεις στην Hasselblad απο οτι στην Canon.

Το γεγονος το ειχα αποδωσει σε δυο λογους. Πρωτον οτι ο περιορισμος αυτος σε εκανε πιο κριτικο οσον αφορα την συνθεση και την αξια που πιθανως θα ειχε για μενα η ληψη της συγκεκριμενης φωτογραφιας και κατα 2ο λογο οτι πιθανως το waist lever της Hasselblad να βοηθουσε στο σωστο καδραρισμα.

Οταν αργοτερα αποκτησα την Canon Τ90, super αυτοματοποιημενη για τα δεδομενα της εποχης που επετρεπε ακομη γρηγοροτερες ληψεις η σειρα ικανοποιησης στις φωτογραφιες μου εγινε 500c/m > F1n > T90

Η ελευση της ψηφιακης ευκολιας και των μνημων με σχεδον απειρη χωρητικοτητα ληψεων απλα μου το επιβεβαιωσε.


Φιλικα,
Βασιλης
 




Staff online

  • spylab
    Wile E. Coyote Συντονιστής Θρησκευτικών

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.763
Μηνύματα
2.542.164
Members
36.212
Νεότερο μέλος
jobous
Top