Ακούγεται καλύτερα. Δηλαδή;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Είναι αναπόφευκτο σε κάθε σύγκριση, σε κάθε αλλαγή και σε κάθε τροποποίηση στο ηχοσύστημα, να ακούγονται διαφορές.

Αναλόγως της εμπειρίας του καθενός (σε ποσότητα συγκρίσεων - αλλαγών - τροποποιήσεων), αλλά και αναλόγως των προσωπικών του προτιμήσεων και γνώσεων, ο κάθε χρήστης καταλήγει να δίνει την μέγιστη αξία σε συγκεκριμένες παραμέτρους ακρόασης, ώστε να κρίνει αν η τάδε πχ αλλαγή στο σύστημα ακούγεται καλύτερα ή χειρότερα.

Στο θρεντ αυτό δε μας απασχολεί το κατά πόσον αυτή η κρίση έχει οποιαδήποτε αξία για οποιονδήποτε, κάτι που έχουμε δει αλλού, αλλά η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπόφευκτα ο καθένας μας βγάζει συμπεράσματα περί καλύτερου ή χειρότερου αποτελέσματος στον ήχο.

Για πείτε τις απόψεις σας λοιπόν! Πότε ακούγεται καλύτερα; Δηλαδή, για να πάμε στο ζουμί, πείτε τι ακούτε για να αποφανθείτε πως η τάδε συσκευή είναι καλύτερη από την δείνα; ;)
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Το πρώτο (για μένα) χαρακτηριστικό που βελτιώνει ή που χειροτερεύει το πως "ακούγεται" ειναι το room-boom. Τρελαίνομαι, δεν μπορώ καθόλου αν μπουμαρει, δεν ακούω τίποτα αλλο παρά μονο αυτο. Σαν να συντονίζεται το μυαλό μου :roflmao:.
Έτσι και βελτιωθεί ακούγεται κατευθείαν καλυτερα!

Πάμε παρακάτω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Το πρώτο (για μένα) χαρακτηριστικό που βελτιώνει ή που χειροτερεύει το πως "ακούγεται" ειναι το room-boom.
Εντάξει, τα μπάσα είναι πάντα ένα θέμα καρδιά μου, κι έχουν σημαντική αξία στην ακρόαση, και είναι γνωστό ότι ο χώρος είναι αυτός που αποφασίζει αν θα παίξουν μπάσα και πώς θα παίξουν, και είναι γνωστό ότι όλα τα μπάσα δεν είναι ίδια, αλλά εκτός από τα μπάσα έχει κι άλλα χαρακτηριστικά ο ήχος, στα οποία δίνεται μεγάλη σημασία..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...
Έτσι και βελτιωθεί ακούγεται κατευθείαν καλυτερα!
Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε οπωσδήποτε αφού περιορίζεται κιόλας η επικαλυπτική επίδραση που θ'ασκούσε στις ανώτερες οκτάβες.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Εντάξει, τα μπάσα είναι πάντα ένα θέμα καρδιά μου, κι έχουν σημαντική αξία στην ακρόαση, και είναι γνωστό ότι ο χώρος είναι αυτός που αποφασίζει αν θα παίξουν μπάσα και πώς θα παίξουν, και είναι γνωστό ότι όλα τα μπάσα δεν είναι ίδια, αλλά εκτός από τα μπάσα έχει κι άλλα χαρακτηριστικά ο ήχος, στα οποία δίνεται μεγάλη σημασία..
Άνοιγμα εκανα. Kings Indian Defence που λεν και στο σκάκι...

Και δεν ειναι μονο ο χώρος βέβαια, αλλα και το ηχείο, και οι ισοσταθμισεις. (Κάποιοι θα πουν και για τα σηκωματήρια καλωδίων...)
Πάμε παρακάτω λέμε
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Το δεύτερο που με ενοχλεί, και μου αρέσει οταν βελτιώνεται, ειναι η ανταπόκριση στο γκάζι, η ρεπριζ, πως πετάγεται το αυτοκίνητο (συγνώμη το ηχοσύστημα:)) οταν κατεβάζεις ταχύτατα. Άμα ειναι να κατεβάσεις δευτέρα για να φύγει, χ&σ& μεσα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το δεύτερο που με ενοχλεί, και μου αρέσει οταν βελτιώνεται, ειναι η ανταπόκριση στο γκάζι, η ρεπριζ, πως πετάγεται το αυτοκίνητο (συγνώμη το ηχοσύστημα:)) οταν κατεβάζεις ταχύτατα. Άμα ειναι να κατεβάσεις δευτέρα για να φύγει, χ&σ& μεσα.
Επαναδιατύπωσις: Άμα είναι να καταφεύγεις σε...΄΄μαγικές΄΄ χροιές για να ΄΄φύγει΄΄,φύγε εσύ καλύτερα.:D
Η πιστή απόδοση δυναμικών αντιθέσεων είναι ένδειξη τονικής ισορροπίας και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για όλους τους υπόλοιπους -ακόμα και φαινομενικώς ανεξάρτητους- τομείς.
 


Κ

κιμωνhifi

Guest
Το πρώτο που ακούγεται σε μία αλλαγή συσκευής είναι η διαφορά στην μεσαία περιοχή μιας και εκεί εστιάζει περισσότερο το αυτί-εγκέφαλος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Θα πω και ενα τρίτο και μετα θα αφήσω και κανέναν άλλον...

Για μένα: Ακούγεται καλυτερα οταν ακούω την πληροφορία χωρου. Όχι αν εκλ@σε αυτός που παίζει φαγκότο μόνο, δεν λεω, ειναι σημαντικό, αλλα κυριως οταν μπορώ να φανταστώ τον χώρο που έγινε η ηχογράφηση:

Πχ: Μμμμμμ, σαν εκκλησία ακούγεται. Ή : πωπω, overdumped η αίθουσα της φιλαρμονικής του Βερολίνου (η παλιά).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Το πρώτο που ακούγεται σε μία αλλαγή συσκευής είναι η διαφορά στην μεσαία περιοχή μιας και εκεί εστιάζει περισσότερο το αυτί-εγκέφαλος.
Ωραία, διαφορά στα μεσαία.
Ποιά διαφορά όμως κρίνεται ως βελτίωση;
Η αληθοφάνεια;
Τα υγρά μεσαία στη φωνή της ξινής;
Τι;

Ενδιαφέρον έχει να αναλυθούν οι παράμετροι που δίνουμε σημασία, κι όχι γενικά απλώς να αναφερθούν τα 3 τμήματα του φάσματος (μπάσα μεσαία πρίμα).. ;)
 

Κ

κιμωνhifi

Guest
Συνήθως η αληθοφάνεια, εξαρτάται όμως και από τον ακροατή. Δεύτερο θα έλεγα το stage, κατά πόσο δηλαδή "έρχονται" οι μουσικοί σπίτι μας. Αν μεγαλώνει η εικόνα και το βάθος χωρίς να χάνεται η ανάλυση κλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Η πιστή απόδοση δυναμικών αντιθέσεων
Δηλαδή να κατοχυρωθεί ως παράμετρος που ψάχνεις με τις ακροάσεις όταν πχ αλλάζεις ντακ ή καλώδια αυτό; Αποτελεί δικό σου κριτήριο για να αποφανθείς αν το νέο ντακ είναι καλύτερο;

Άλλο τίποτα υπάρχει που να σε οδηγήσει στο προσωπικό συμπέρασμα ότι "ακούγεται καλύτερα", άρα "αυτή η συσκευή είναι καλύτερη";

Μιλάμε για εντύπωση που αποκομίζεις από ακροάσεις, όχι από pdf, ok?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Ακούγεται καλυτερα οταν ακούω την πληροφορία χωρου
Ok, να κατοχυρωθεί από τον κύριο η "πληροφορία χώρου", δηλαδή κατά κύριο λόγο το βάθος της "μουσικής σκηνής" και η αντιληπτή ποσότητα των ανακλάσεων από το χώρο που λεν τα αφτιά σου ότι έγινε η ηχογράφηση.

Τροφή για σκέψη και σχολιασμό στο τέλος: πολλές ηχογραφήσεις γίνονται σε ακουστικά νεκρό χώρο ενός στούντιο και με ειδικά μικρόφωνα που να προσλαμβάνουν μόνο τον ήχο του οργάνου ή της φωνής (χωρίς καμία πληροφορία χώρου και χωρίς αντανακλάσεις) και στη συνέχεια ο μαστεράς βάζει με μαεστρία και βάθος και εκο και όσες αντανακλάσεις δε χωράει ο νους σου. Θα το δούμε στο τέλος αυτό το γεγονός.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το πρώτο που ακούγεται σε μία αλλαγή συσκευής είναι η διαφορά στην μεσαία περιοχή μιας και εκεί εστιάζει περισσότερο το αυτί-εγκέφαλος.
Η ακουστική μας αντίληψη παρουσιάζει πράγματι μεγαλύτερη ευαισθησία στις μεσαίες οκτάβες,όπως μαρτυρούν και οι γνωστές καμπύλες Fletcher-Munson.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-5#post-903734
Το πού τείνει να εστιάζει όμως την προσοχή η συνείδηση εκάστοτε ακροατή δύναται να είναι...αλλουνού παπά ευαγγέλιον.

Ν'αναφέρω κι ένα δικό μου κριτήριο:Να μην αλλοιώνεται η σύσταση της στερεοφωνικής σκηνής και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (χροιές-σώματα κτλ) των επιμέρους εικονικών ειδώλων όποτε ανέρχονται οι ενεργειακές απαιτήσεις του προγράμματος -τόσο το περιεχόμενο του σήματος όσο και οι στάθμες αναπαραγωγής.
Η δε μεταβολή των τελευταίων να συνεπάγεται απλώς ανάλογη διαφοροποίηση στην αντιλαμβανόμενη εγγύτητα προς το μουσικό γεγονός.
Ακολούθως,όποτε κατέρχονται οι στάθμες να μη μεταβάλλεται η οξύτητα των δυναμικών αντιθέσεων.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Τροφή για σκέψη και σχολιασμό στο τέλος: πολλές ηχογραφήσεις γίνονται σε ακουστικά νεκρό χώρο ενός στούντιο και με ειδικά μικρόφωνα που να προσλαμβάνουν μόνο τον ήχο του οργάνου ή της φωνής (χωρίς καμία πληροφορία χώρου και χωρίς αντανακλάσεις) και στη συνέχεια ο μαστεράς βάζει με μαεστρία και βάθος και εκο και όσες αντανακλάσεις δε χωράει ο νους σου. Θα το δούμε στο τέλος αυτό το γεγονός.
Αποφεύγω να ακούω τετοια βδελυρά :fuckyou:
 

Κ

κιμωνhifi

Guest
Στους νέους ακροατές συστημάτων το χαμηλό είναι συνήθως το πρώτο που ακούνε γι' αυτό έγραψα "εξαρτάται όμως και από τον ακροατή".
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Συνήθως η αληθοφάνεια
Ωραία. Να κατοχυρωθεί η αληθοφάνεια στον κύριο. ;)

Τροφή για σκέψη και σχολιασμό στο τέλος: σε πολλές περιπτώσεις ηχογραφήσεων, που κακά τα ψέματα για λόγους εντυπωσιασμού έχουν λίγα παραπάνω μπάσα και πρίμα, αν σηκώσει κανείς τα μεσαία, ακούγεται πιο ρεαλιστικό, αληθοφανές. Ομοίως με κάποια ηχεία, που έχουν λίγο κουτσουρεμένα τα άκρα του φάσματος, ακούγονται πιο αληθοφανή. Τέλος, λόγω του τρόπου παραμόρφωσης κάποιων λαμπατων υλοποιήσεων, η έξτρα παραμόρφωση που εισάγεται στο άκουσμα, προσλαμβάνεται από τον ακροατή ως αυξημένη αληθοφάνεια, κι αυτό είναι γεγονός και πλήρως ερμηνευσιμο. Θα το δούμε στο τέλος.. ;)

Αν μεγαλώνει η εικόνα και το βάθος
Αυτό που περιγράφεις λέγεται volume. Είναι ο ορισμός του volume.
Δεν διαφωνω πάντως ότι ακούγεται καλύτερα αυτό, αλλά να το ξεκαθαρίσουμε ότι εννοούμε το volume, τη στάθμη ακρόασης δηλαδή. ;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Δηλαδή να κατοχυρωθεί ως παράμετρος που ψάχνεις με τις ακροάσεις όταν πχ αλλάζεις ντακ ή καλώδια αυτό; Αποτελεί δικό σου κριτήριο για να αποφανθείς αν το νέο ντακ είναι καλύτερο;
Το dac (για μένα) θα φανεί στο χειροκρότημα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.062
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top