Kεφαλές κινητού μαγνήτη.... Η "αποκάλυψη"!

STNET

Επαγγελματίας
Μηνύματα
259
Reaction score
274
To κόστος ακόμα και της πιο πολύπλοκης κεφαλής δεν ξεπερνάει, σύμφωνα με τις απόψεις ειδημόνων στον κατασκευαστικό χώρο, τις μερικές δεκάδες έως 100-150 ευρώ. Είδα επίσης τιμολόγιο ξένου οίκου προς έλληνα αντιπρόσωπο όπου κεφαλές; ΛΤ περίπου 800-1000 ευρώ, χρεώνονταν ....250!!! Επομένως για οποιαδήποτε κεφαλή ΛΤ πάνω από 1.000-1.500 ευρώ ίσως πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί ως προς το ποσοστό που συμμετέχει το high end high price syndrome που "θερίζει¨στο χώρο... Πχ υπάρχει κεφαλή η οποία πωλείται σήμερα γύρω στο χιλιάρικο και δεν είναι άλλη από μια ....μεταμφιεσμένη Audiotechnica 95, λιανικής περίπου 40 ευρώ που παίζει δεκαπλάσια από την αξία της... Για το φίλο που ρωτάει για τα phono που δουλευουν με τις Nagaoka που έχω, η ΜΡ500 δουλεύει με ένα Trichord Dino+ MkII με εξωτερικό τροφοδοτικό και η ΜΡ200 με το Μ1 της Musical Fidelity. Ενδεχομένως πάντως το γεγονός ότι το 100% των δίσκων βινυλίου έχει γραφτεί και τυπωθεί σε εποχές αποκλειστικά ΜΜ, ίσως να εξηγεί αυτό που ανέφερα ότι δηλ μου φαίνονται πιο ολοκληρωμένες μουσικά οι ΜΜ (και ειδικότερα η ΜΡ500).
Βεβαίως είμαστε στη ζωή για να αλλάζουμε απόψεις!!!
αγαπητέ φίλε σχετικά με τα κοστολόγια των εδώ αντιπροσώπων συμφωνώ μαζί σου και βέβαια αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τις κεφαλές, όσον αφορά τις ΜΜ τις MC άποψη μου είναι ότι οι MC σε σώμα, μπάσο και ανάλυση είναι μακράν μπροστά, το συμπέρασμα αυτό έβγαλα μετά από πολλά χρόνια σε ΜΜ αφού με τέτοιες κεφαλές μεγάλωσα και άκουγα για πολλά χρόνια.Τώρα παίζω με μία ZYX 100h και δεν βλέπω να έχει σχέση με καμία ΜΜ που είχα μακράν καλύτερη.Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβλέπουμε το προσωπικό γούστο το οποίο είναι απόλυτα σεβαστό αλλά απο την άλλη δεν μπορεί να γίνει κανόνας.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Αν μου επιτρέπονται δύο ερωτήσεις...
1) Οι συγκριτικές ακροάσεις έγιναν στην ίδια ηχητική στάθμη;
Το λέω αυτό γιατί, η όποια διαφορά στάθμης τείνει να διαμορφώσει άποψη υπέρ της ισχυρότερης σε έξοδο, πράγμα πολύ εύκολο όταν αναφερόμαστε σε κεφαλές.
Για ασφαλή συμπεράσματα σε συγκριτικές δοκιμές θα πρέπει να χρησιμοποιείται μετρητής έντασης (ντεσιμπελόμετρο) και γεννήτρια ή δίσκος αναφοράς στη περίπτωση που συζητάμε.

2) Πόση ώρα διήρκεσε η αφαίρεση της παλαιάς και το στήσιμο της νέας κεφαλής;
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η ακουστική μνήμη, ιδίως όταν αναφερόμαστε σε συγκρίσεις με εκ φύσεως μικρές διαφορές, λειτουργεί για ελάχιστο χρόνο.
 

STNET

Επαγγελματίας
Μηνύματα
259
Reaction score
274
Αν μου επιτρέπονται δύο ερωτήσεις...
1) Οι συγκριτικές ακροάσεις έγιναν στην ίδια ηχητική στάθμη;
Το λέω αυτό γιατί, η όποια διαφορά στάθμης τείνει να διαμορφώσει άποψη υπέρ της ισχυρότερης σε έξοδο, πράγμα πολύ εύκολο όταν αναφερόμαστε σε κεφαλές.
Για ασφαλή συμπεράσματα σε συγκριτικές δοκιμές θα πρέπει να χρησιμοποιείται μετρητής έντασης (ντεσιμπελόμετρο) και γεννήτρια ή δίσκος αναφοράς στη περίπτωση που συζητάμε.

2) Πόση ώρα διήρκεσε η αφαίρεση της παλαιάς και το στήσιμο της νέας κεφαλής;
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η ακουστική μνήμη, ιδίως όταν αναφερόμαστε σε συγκρίσεις με εκ φύσεως μικρές διαφορές, λειτουργεί για ελάχιστο χρόνο.
αγαπητέ φίλε αν ρωτάς εμένα την εποχή που άλλαξα την κεφαλή είχα δυό πικάπ οπότε το τέστ ήταν ζωντανό και η διαφορά μεγάλη.Παράλληλα θέλω να πω ότι δεν διαφωνώ για το VFM μεταξύ ΜΜ και ΜC και ότι εδω στην Ελλάδα τα πράγματα είναι υπερεκτιμημένα,για παράδειγμα την δική μου κεφαλή πούλαγαν εδώ το 2010 που την πήρα γύρω στα 1000€ και μου την έφερε φίλος απο Αμερική με 700 δολλάρια.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
101
Reaction score
55
αγαπητέ φίλε σχετικά με τα κοστολόγια των εδώ αντιπροσώπων συμφωνώ μαζί σου και βέβαια αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τις κεφαλές, όσον αφορά τις ΜΜ τις MC άποψη μου είναι ότι οι MC σε σώμα, μπάσο και ανάλυση είναι μακράν μπροστά, το συμπέρασμα αυτό έβγαλα μετά από πολλά χρόνια σε ΜΜ αφού με τέτοιες κεφαλές μεγάλωσα και άκουγα για πολλά χρόνια.Τώρα παίζω με μία ZYX 100h και δεν βλέπω να έχει σχέση με καμία ΜΜ που είχα μακράν καλύτερη.Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβλέπουμε το προσωπικό γούστο το οποίο είναι απόλυτα σεβαστό αλλά απο την άλλη δεν μπορεί να γίνει κανόνας.
Το αποτέλεσμα πάντα εξαρτάται από το ζητούμενο! Η βιβλιογραφία είναι σαφώς υπέρ του καλύτερου, πιο σφιχτού και στακάτου μπάσου των ΜΜ - είναι άλλωστε ενα από τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, το άλλο είναι οι τιμές. Αν, ως ακροατής, είστε υπέρ της "monitor ηχητικής καθαρότητας" ασφαλώς είναι όπως τα λέτε! Η δική μου άποψη είναι υπέρ της μουσικότητας, του συγκινησιακού φορτίου θα έλεγα, γι αυτό είμαι υπέρ των ΜΜ και των λαμπάτων ενισχυτών. Συμφωνώ ότι το προσωπικό γούστο δεν μπορεί να αναχθεί σε γενικό κανόνα γι αυτό άλλωστε χρησιμοποιώ το ρήμα νομίζω ή τη φράση κατά την άποψή μου. Αλλά κι εσείς έχετε αναγάγει σε γενικό κανόνα την υπέρ MC άποψή σας! Εξαιρετική η ZYX αλλά στη θέση της προτιμώ την όμορφη ποικιλία 4-5 σπουδαίων κεφαλών ΜΜ που κοστίζουν το ίδιο!
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
αγαπητέ φίλε αν ρωτάς εμένα την εποχή που άλλαξα την κεφαλή είχα δυό πικάπ οπότε το τέστ ήταν ζωντανό και η διαφορά μεγάλη.Παράλληλα θέλω να πω ότι δεν διαφωνώ για το VFM μεταξύ ΜΜ και ΜC και ότι εδω στην Ελλάδα τα πράγματα είναι υπερεκτιμημένα,για παράδειγμα την δική μου κεφαλή πούλαγαν εδώ το 2010 που την πήρα γύρω στα 1000€ και μου την έφερε φίλος απο Αμερική με 700 δολλάρια.
Επειδή έχω δυο πικάπ η σύγκριση ήταν μεταξύ Dynavector Karat και Nagaoka MP500. Ηχητική στάθμη η ίδια (ντεσιμπελόμετρο), τεστ Α-Β, με τον ίδιο δίσκο και στα δυο πικάπ. Όμως διαφορετικά phono, πικάπ και βραχίονες... Αλλά δεν με αφορούν αυτά και δεν θα τα επαναλάβω. Για διασκέδαση το έκανα! Για μένα, από την ώρα που δεν χορταίνω να ακούω τους δίσκους μου με την Nagaoka MP500 (χτες άκουγα lady day μέχρι τις 2 το πρωί, σε πολύ χαμηλή στάθμη, με Nagaoka MP500 και τον WAVAC 300B και ΗΤΑΝ ΜΑΓΕΙΑ!!!!) ενώ εξαίσια είναι και η ΜΡ200 που κοστίζει τα μισά λεφτά, και, επιπλέον, μπορώ να βρω πραγματικά εξαίρετα phono για ΜΜ σε τιμές έως 300 ευρώ, ο "αγώνας" κρίνεται υπέρ των ΜΜ.
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Αν μου επιτρέπονται δύο ερωτήσεις...
1) Οι συγκριτικές ακροάσεις έγιναν στην ίδια ηχητική στάθμη;
Το λέω αυτό γιατί, η όποια διαφορά στάθμης τείνει να διαμορφώσει άποψη υπέρ της ισχυρότερης σε έξοδο, πράγμα πολύ εύκολο όταν αναφερόμαστε σε κεφαλές.
Για ασφαλή συμπεράσματα σε συγκριτικές δοκιμές θα πρέπει να χρησιμοποιείται μετρητής έντασης (ντεσιμπελόμετρο) και γεννήτρια ή δίσκος αναφοράς στη περίπτωση που συζητάμε.

2) Πόση ώρα διήρκεσε η αφαίρεση της παλαιάς και το στήσιμο της νέας κεφαλής;
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η ακουστική μνήμη, ιδίως όταν αναφερόμαστε σε συγκρίσεις με εκ φύσεως μικρές διαφορές, λειτουργεί για ελάχιστο χρόνο.
Επειδή έχω δυο πικάπ η σύγκριση ήταν μεταξύ Dynavector Karat και Nagaoka MP500. Ηχητική στάθμη η ίδια (ντεσιμπελόμετρο), τεστ Α-Β, με τον ίδιο δίσκο και στα δυο πικάπ. Όμως διαφορετικά phono, πικάπ και βραχίονες... Αλλά δεν με αφορούν αυτά και δεν θα τα επαναλάβω. Για διασκέδαση το έκανα! Για μένα, από την ώρα που δεν χορταίνω να ακούω τους δίσκους μου με την Nagaoka MP500 (χτες άκουγα lady day μέχρι τις 2 το πρωί, σε πολύ χαμηλή στάθμη, με Nagaoka MP500 και τον WAVAC 300B και ΗΤΑΝ ΜΑΓΕΙΑ!!!!) ενώ εξαίσια είναι και η ΜΡ200 που κοστίζει τα μισά λεφτά, και, επιπλέον, μπορώ να βρω πραγματικά εξαίρετα phono για ΜΜ σε τιμές έως 300 ευρώ, ο "αγώνας" κρίνεται υπέρ των ΜΜ.
 

STNET

Επαγγελματίας
Μηνύματα
259
Reaction score
274
Το αποτέλεσμα πάντα εξαρτάται από το ζητούμενο! Η βιβλιογραφία είναι σαφώς υπέρ του καλύτερου, πιο σφιχτού και στακάτου μπάσου των ΜΜ - είναι άλλωστε ενα από τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, το άλλο είναι οι τιμές. Αν, ως ακροατής, είστε υπέρ της "monitor ηχητικής καθαρότητας" ασφαλώς είναι όπως τα λέτε! Η δική μου άποψη είναι υπέρ της μουσικότητας, του συγκινησιακού φορτίου θα έλεγα, γι αυτό είμαι υπέρ των ΜΜ και των λαμπάτων ενισχυτών. Συμφωνώ ότι το προσωπικό γούστο δεν μπορεί να αναχθεί σε γενικό κανόνα γι αυτό άλλωστε χρησιμοποιώ το ρήμα νομίζω ή τη φράση κατά την άποψή μου. Αλλά κι εσείς έχετε αναγάγει σε γενικό κανόνα την υπέρ MC άποψή σας! Εξαιρετική η ZYX αλλά στη θέση της προτιμώ την όμορφη ποικιλία 4-5 σπουδαίων κεφαλών ΜΜ που κοστίζουν το ίδιο!
δεν θα διαφωνίσω μαζί σας συμφωνώ σε πολλα, έξέφρασα την προσωπική μου άποψη και ώς προσωπική έλαβα και την δική σας, νομίζω ήμουν σαφής δεν εβαλα κανένα κανόνα και ούτε είχα αυτή την πρόθεση ,εξάλλου δήλωσα ότι είναι σεβαστή η προσωπική άποψη του καθένα καθώς και τα γούστα του
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
Τα χρήματα είναι πρόβλημα στην εποχή της κρίσης και με την υπερβολική αύξηση των τιμών στα πικαπ και τα παραφερνάλιά του, για υποστήριξη μιας παρωχημένης πια τεχνολογίας, βρίσκω λογικό να θέλει κάποιος να κρατήσει το κόστος χαμηλά για ν' απολαμβάνει αξιοπρεπώς τους δίσκους του.
Εφόσον έχει βρεθεί αυτή η λύση και στο σύστημα του φίλου ΜΠΙΤΣ αποδίδει τα αναμενομενα να του ευχηθούμε καλές ακροάσεις και καλό παιχνίδι με τις ΜΜ κεφαλές του.

Θα έλεγα ότι είναι προτιμητέα και ίσως να ακούγεται καλύτερα μια ακριβή ΜΜ έναντι μια ίδιας τιμής φτηνής MC.
 


Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Βασίλη ή SAS τι διαφορά έχει με την SHIBATTA? Γιατί για τις δικές μου Stanton 881S και Linn k9 (Audio Technica 95) υπάρχει Shibatta.
Και οι δυο ανήκουν στην οικογένεια line contact, η shibata (πατέντα της JVC) στην ουσία ήταν και η πρώτη! Η Jico SAS είναι τελευταία γενιά (κοπής) σχεδίασης και με το μπόρον στέλεχος στην τιμή της, την κάνει ασυναγώνιστη! Φυσικά βασικό ρόλο παίζει και η συνεργεία με την γεννήτρια (δηλ. κεφαλή-σώμα), στο λέω αυτό γιατί οι διαφορές είναι μικρές μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να έχω ακούσει κεφαλές με shibata να παίζουν καλύτερα από SAS, εννοείται όλα αυτά στο σύστημά μου!
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Φίλε ΜΠΙΤΣ
Θα δώσω ένα παράδειγμα το οποίο θα είναι κατανοητό στους περισσότερους και θα καταλάβουν τον τρόπο λειτουργίας μίας MΜ από μία MC κεφαλή

Η ΜΜ είναι η plug and play κάρτα ήχου του PC σου
Η ΜC θέλει drivers για να παίξει

Δυστυχώς η φυσική, τα μαθηματικά και οι αρχές του ηλεκτρισμού είναι υπέρ (και αμείλικτα υπέρ) των MC κεφαλών, όσο αφορά την δημιουργία ηλεκτρισμού από την ταλάντωση του στελέχους.
Και όσο αυτό το στέλεχος έχει προσαρτημένο από την μία μεριά μία ακίδα που ακολουθεί τη microgroove διαμόρφωση του αυλακιού και από την άλλη ένα βάρος Χ πηνίου ή Ψ μαγνήτη (όπου Ψ > Χ σε κάθε περίπτωση) ο Νεύτωνας κόβει ανήσυχες βόλτες στον τάφο του και αναρωτιέται εάν ο πρώτος του νόμος είναι λάθος.

Ενα βινύλιο τόνων από 20Ηz - 20KHZ και παρακάμπτοντας τα στάδια αποέμφασης και ενίσχυσης (ή MC θα θέλει ενισχυτή μικροφώνου) θα δείξει ποια κεφαλή μπορεί και ποια δεν μπορεί να ακολουθήσει (mistracking) τις τονικές διαμόρφωσεις αυλακιού.
Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής..... λόγω "stylus/cantilever/magnet assembly"
Δηλαδή με λίγα λόγια η μηχανική κατασκευή λόγο της τεχνοτροπίας των περισσότερων MM κεφαλών δεν μπορεί να ακολουθήσει τις υψηλοσυχνοτηκές διαμορφώσεις του βινυλίου. Το πως τις ακούμε εμείς τελικά είναι ηλεκτρικό trick (λέγε με χωρητικότητα) του επόμενου σταδίου προ-ενίσχυσης.

Εάν υπάρχει ΜΜ κεφαλή που μπορεί να αναπαράγει αυτές τις διαμορφώσεις, η απάντηση είναι ΝΑΙ αλλά είναι λίγες, δεν κατασκευάζονται πια, είναι δυσεύρετες και ακριβές

Εάν γίνεται αναβάθμιση μίας ΜΜ κεφαλής, η απάντηση είναι ΝΑΙ και αυτή μόνο στην ακίδα/στέλεχος καθώς στην μάζα των μαγνητών δεν υπάρχει πρόσβαση

Εάν οι MC είναι υπερεκτιμημένες, η απάντηση είναι ΝΑΙ και δεν έχουν λόγο (εκτός ακίδας και στελέχους) να είναι ακριβότερες.


Το εάν μπορεί μία MM να ακουστεί ομορφότερα από μία MC, η απάντηση είναι NAI, γιατί.......
τo defect σε μία MC κεφαλή είναι το προενισχυτικό στάδιο, το οποίο οφείλει να είναι
πλήρως συμβατό με τα ηλεκτρικά στοιχεία της και καλής ποιότητας, γιατί άλλο είναι να κάνεις ενίσχυση σε ένα ηλεκτρικό φορτίο τάσης 5mV to 300mV και άλλο να κάνεις 0,2mV to 300mV. Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί κατασκευαστές μαζί με τις MC κεφαλές δίνουν προτείνουν και τα αντίστοιχα προενισχυτικά στάδια ή που ορισμένοι τα "χτίζουν" πάνω στην κεφαλή τους.

Το εάν σε απόλυτα κριτήρια μία MM μπορεί να είναι ακριβέστερη στην αναπαραγωγή του βινυλίου, η απάντηση είναι ΟΧΙ, γιατί Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής ;) και γιατί η χαμηλή αντίσταση και επαγωγή των MC κεφαλών δεν επηρεάζει αρνητικά την απόκριση συχνότητας και γραμμικότητας λόγω χωρητικότητας, φαινόμενο που δεν ισχύει στις MM κεφαλές λόγο της υψηλής αντίστασης και επαγωγής.


Ομως το βινύλιο είναι ένα και την ίδια απόλαυση έχεις και με MM και με MC κεφαλές, αρκεί να είναι η αναλογική σου αλυσίδα ματσαρισμένη.....
Γιατί στην αναπαραγωγή του βινυλίου δεν θέλουμε όμορφα και ακριβά μπινελικάκια.... θέλουμε ματσαρισμένα

PS Καλό Χειμώνα να έχουμε παιδιά.

 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Επειδή έχω δυο πικάπ η σύγκριση ήταν μεταξύ Dynavector Karat και Nagaoka MP500. Ηχητική στάθμη η ίδια (ντεσιμπελόμετρο), τεστ Α-Β, με τον ίδιο δίσκο και στα δυο πικάπ. Όμως διαφορετικά phono, πικάπ και βραχίονες... Αλλά δεν με αφορούν αυτά και δεν θα τα επαναλάβω. Για διασκέδαση το έκανα! Για μένα, από την ώρα που δεν χορταίνω να ακούω τους δίσκους μου με την Nagaoka MP500 (χτες άκουγα lady day μέχρι τις 2 το πρωί, σε πολύ χαμηλή στάθμη, με Nagaoka MP500 και τον WAVAC 300B και ΗΤΑΝ ΜΑΓΕΙΑ!!!!) ενώ εξαίσια είναι και η ΜΡ200 που κοστίζει τα μισά λεφτά, και, επιπλέον, μπορώ να βρω πραγματικά εξαίρετα phono για ΜΜ σε τιμές έως 300 ευρώ, ο "αγώνας" κρίνεται υπέρ των ΜΜ.
Θα συμφωνήσω σε όσα λες για τις ΜΜ κεφαλές. Αλλά από 'κει και πέρα χρειάζεσαι και ένα τέτοιο εργαλείο για να αξιοποιήσεις τις πολύ καλές κεφαλές σου γιατί με το Linn και την ρέγκα δεν...



http://www.thevintageknob.org/jvc-TT-101.html

http://www.vinylengine.com/library/jvc/tt-101.shtml
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Επίσης ένα άλλο σημαντικότατο πλεονέκτημα των ΜΜ κεφαλών που δεν ειπώθηκε είναι ότι ΑΛΛΑΖΟΥΝ βελόνα.

Γιατί ωραία μπορεί να είναι η MC αλλά όταν συμπληρωθούν καμμιά 200αριά ώρες παιξίματος τι γίνεται; Στείλε την στο εργοστάσιο για αλλαγή διαμαντιού. Με τι κόστος και σε πόσο χρόνο; Και αν υπάρχει ακόμα το εργοστάσιο...
Ασε δε που υπάρχει πιθανότητα (ειδικά αν κυκλοφορούν πιτσιρίκια στο σπίτι) να χρειαστεί πολύ νωρίτερα αλλαγή βελόνας λόγω «ατυχήματος» Τι γίνεται τότε με τις MC; Βάζουμε τα κλάματα και σκοτώνουμε το πιτσιρίκι;

Ενώ με τις ΜΜ είναι πολύ εύκολο να υπάρχει κάποια ανταλλακτική βελόνα «καβάντζα» και πέραν του σοκ που θα αντιμετωπίσουμε βλέποντας το σπασμένο ή στραβωμένο cantilever τουλάχιστον μπορούμε μέσα σε μόλις 3 λεπτά να την αντικαταστήσουμε και να εξακολουθήσουμε να απολαμβάνουμε την μουσική μας απαλύνοντας τον πόνο μας από την «απώλεια»... ;)
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.883
Reaction score
34.285
ασε κουρεψα ηδη μια καλη MC...του 1500 ευρω.....σχεδον βουρκωσα, σχεδον μ ειχαν πιασει τα κλαμματα...
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
Επίσης ένα άλλο σημαντικότατο πλεονέκτημα των ΜΜ κεφαλών που δεν ειπώθηκε είναι ότι ΑΛΛΑΖΟΥΝ βελόνα.

Γιατί ωραία μπορεί να είναι η MC αλλά όταν συμπληρωθούν καμμιά 200αριά ώρες παιξίματος τι γίνεται; Στείλε την στο εργοστάσιο για αλλαγή διαμαντιού. Με τι κόστος και σε πόσο χρόνο; Και αν υπάρχει ακόμα το εργοστάσιο...
Ασε δε που υπάρχει πιθανότητα (ειδικά αν κυκλοφορούν πιτσιρίκια στο σπίτι) να χρειαστεί πολύ νωρίτερα αλλαγή βελόνας λόγω «ατυχήματος» Τι γίνεται τότε με τις MC; Βάζουμε τα κλάματα και σκοτώνουμε το πιτσιρίκι;

Ενώ με τις ΜΜ είναι πολύ εύκολο να υπάρχει κάποια ανταλλακτική βελόνα «καβάντζα» και πέραν του σοκ που θα αντιμετωπίσουμε βλέποντας το σπασμένο ή στραβωμένο cantilever τουλάχιστον μπορούμε μέσα σε μόλις 3 λεπτά να την αντικαταστήσουμε και να εξακολουθήσουμε να απολαμβάνουμε την μουσική μας απαλύνοντας τον πόνο μας από την «απώλεια»... ;)

Υπερβολές. Στέλνεις την χαλασμένη MC στο εργοστάσιο και αγοράζεις καινούργια με έκπτωση. Υπάρχουν και ΜΜ που δεν αλλάζει η βελόνα. Και άλλες όπου η ανταλλακτική βελόνα κοστίζει πάνω από το μισό της αξίας της κεφαλής
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Φίλε ΜΠΙΤΣ
Θα δώσω ένα παράδειγμα το οποίο θα είναι κατανοητό στους περισσότερους και θα καταλάβουν τον τρόπο λειτουργίας μίας MΜ από μία MC κεφαλή

Η ΜΜ είναι η plug and play κάρτα ήχου του PC σου
Η ΜC θέλει drivers για να παίξει

Δυστυχώς η φυσική, τα μαθηματικά και οι αρχές του ηλεκτρισμού είναι υπέρ (και αμείλικτα υπέρ) των MC κεφαλών, όσο αφορά την δημιουργία ηλεκτρισμού από την ταλάντωση του στελέχους.
Και όσο αυτό το στέλεχος έχει προσαρτημένο από την μία μεριά μία ακίδα που ακολουθεί τη microgroove διαμόρφωση του αυλακιού και από την άλλη ένα βάρος Χ πηνίου ή Ψ μαγνήτη (όπου Ψ > Χ σε κάθε περίπτωση) ο Νεύτωνας κόβει ανήσυχες βόλτες στον τάφο του και αναρωτιέται εάν ο πρώτος του νόμος είναι λάθος.

Ενα βινύλιο τόνων από 20Ηz - 20KHZ και παρακάμπτοντας τα στάδια αποέμφασης και ενίσχυσης (ή MC θα θέλει ενισχυτή μικροφώνου) θα δείξει ποια κεφαλή μπορεί και ποια δεν μπορεί να ακολουθήσει (mistracking) τις τονικές διαμόρφωσεις αυλακιού.
Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής..... λόγω "stylus/cantilever/magnet assembly"
Δηλαδή με λίγα λόγια η μηχανική κατασκευή λόγο της τεχνοτροπίας των περισσότερων MM κεφαλών δεν μπορεί να ακολουθήσει τις υψηλοσυχνοτηκές διαμορφώσεις του βινυλίου. Το πως τις ακούμε εμείς τελικά είναι ηλεκτρικό trick (λέγε με χωρητικότητα) του επόμενου σταδίου προ-ενίσχυσης.

Εάν υπάρχει ΜΜ κεφαλή που μπορεί να αναπαράγει αυτές τις διαμορφώσεις, η απάντηση είναι ΝΑΙ αλλά είναι λίγες, δεν κατασκευάζονται πια, είναι δυσεύρετες και ακριβές

Εάν γίνεται αναβάθμιση μίας ΜΜ κεφαλής, η απάντηση είναι ΝΑΙ και αυτή μόνο στην ακίδα/στέλεχος καθώς στην μάζα των μαγνητών δεν υπάρχει πρόσβαση

Εάν οι MC είναι υπερεκτιμημένες, η απάντηση είναι ΝΑΙ και δεν έχουν λόγο (εκτός ακίδας και στελέχους) να είναι ακριβότερες.


Το εάν μπορεί μία MM να ακουστεί ομορφότερα από μία MC, η απάντηση είναι NAI, γιατί.......
τo defect σε μία MC κεφαλή είναι το προενισχυτικό στάδιο, το οποίο οφείλει να είναι
πλήρως συμβατό με τα ηλεκτρικά στοιχεία της και καλής ποιότητας, γιατί άλλο είναι να κάνεις ενίσχυση σε ένα ηλεκτρικό φορτίο τάσης 5mV to 300mV και άλλο να κάνεις 0,2mV to 300mV. Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί κατασκευαστές μαζί με τις MC κεφαλές δίνουν προτείνουν και τα αντίστοιχα προενισχυτικά στάδια ή που ορισμένοι τα "χτίζουν" πάνω στην κεφαλή τους.

Το εάν σε απόλυτα κριτήρια μία MM μπορεί να είναι ακριβέστερη στην αναπαραγωγή του βινυλίου, η απάντηση είναι ΟΧΙ, γιατί Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής ;) και γιατί η χαμηλή αντίσταση και επαγωγή των MC κεφαλών δεν επηρεάζει αρνητικά την απόκριση συχνότητας και γραμμικότητας λόγω χωρητικότητας, φαινόμενο που δεν ισχύει στις MM κεφαλές λόγο της υψηλής αντίστασης και επαγωγής.


Ομως το βινύλιο είναι ένα και την ίδια απόλαυση έχεις και με MM και με MC κεφαλές, αρκεί να είναι η αναλογική σου αλυσίδα ματσαρισμένη.....
Γιατί στην αναπαραγωγή του βινυλίου δεν θέλουμε όμορφα και ακριβά μπινελικάκια.... θέλουμε ματσαρισμένα

PS Καλό Χειμώνα να έχουμε παιδιά.
Μεθοδολογικά νομίζω ότι ο συλλογισμός και η περιγραφή σας πάσχουν από το γνωστό και λίαν διαδεδομένο πρόβλημα της σύνδεσης αιτίου-αιτιατού. Η MC, όπως έγραψα κι εγώ, υπερτερεί στις υψηλές συχνότητες, υστερεί φανερά στα μπάσα και δεν υπερτερεί στις μεσαίες, όπου η ΜΜ είναι πιο "λαμπάτη", πιο "ζεστή", λιγότερο "κλινική". Αυτή η αξιολόγηση, στην οποία αρκετοί συμφωνούν, είναι ακουστική και άρα καίρια όταν μιλάμε για μουσική! Από κει και πέρα οι καλύτερες πιθανότατα επιδόσεις μια MC στα χαρτιά πρέπει να δει κανείς αν και πόσο σχετίζονται με το μουσικό αποτέλεσμα. Για να φέρω ένα ακραίο παράδειγμα, μια Φεράρι στα χαρτιά είναι συντριπτικά ανώτερη από ένα ταπεινό Suzuki Jimny μόνο που το τελευταίο την κάνει σκόνη σε μια παραλία ή ένα άγριο χωματόδρομο. Ενα ασανσέρ που σηκώνει 700 κιλά δεν είναι προτιμότερο γι αυτό το λόγο από ένα ασανσέρ που σηκώνει 350 κιλά, όταν δυο άνθρωποι θέλουν να ανέβουν τρεις ορόφους. Στις υψηλές συχνότητες, πάνω από τα 10-12.000 Hz, υπάρχει πρόβλημα ακοής στο σύνολο σχεδόν των ανθρώπων ηλικίας πάνω από τα 45-50. Χρειάζονται όλο και ...περισσότερα db για να ακούσεις!!! Αν λοιπόν η υπεροχή μιας MC εμφανίζεται σε συχνότητες "τρελές" δηλ πάνω από 14-15000 Hz, ποιος νοιάζεται! Δεν πρέπει, νομίζω, να ξεχνάμε ότι ακούμε μουσική και όχι πίνακες με τεχνικά χαρακτηριστικά. Γι αυτό άλλωστε το βινύλιο υπερτερεί συντριπτικά του CD, το οποίο εμφανίζει σαφώς ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στα οποία, ομοίως, τα τρανζίστορ υπερέχουν απόλυτα των λυχνιών, τον ήχο των οποίων όμως, ιδιαιτέρως σε εκδόσεις SET, δεν πλησιάζει κανένας απολύτως τρανζιστοράτος ενισχυτής. WAVAC 300B δεν θα ακούσεις από τρανζίστορ, όσο κι αν κοστίζει! Λαμβανομένων υπόψη όλων αυτών αλλά και των χαμηλών τιμών των ΜΜ, των εξαιρετικά απλών phono που απαιτούν, της δυνατότητας να αλλάξεις βελόνα αλλά και να αναβαθμίσεις με βελόνα κλπ κλπ πιστεύω ότι οι MC είναι περισσότερο ένα εργαλείο εκτόξευσης των τιμών παρά ακουστικής υπεροχής...
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Θα συμφωνήσω σε όσα λες για τις ΜΜ κεφαλές. Αλλά από 'κει και πέρα χρειάζεσαι και ένα τέτοιο εργαλείο για να αξιοποιήσεις τις πολύ καλές κεφαλές σου γιατί με το Linn και την ρέγκα δεν...
Tόσο το Linn όσο και ο Rega 300B συγκαταλέγονται, αν δεν κάνω λάθος στις συσκευές-θρύλους...


http://www.thevintageknob.org/jvc-TT-101.html

http://www.vinylengine.com/library/jvc/tt-101.shtml
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
Μεθοδολογικά νομίζω ότι ο συλλογισμός και η περιγραφή σας πάσχουν από το γνωστό και λίαν διαδεδομένο πρόβλημα της σύνδεσης αιτίου-αιτιατού. Η MC, όπως έγραψα κι εγώ, υπερτερεί στις υψηλές συχνότητες, υστερεί φανερά στα μπάσα και δεν υπερτερεί στις μεσαίες, όπου η ΜΜ είναι πιο "λαμπάτη", πιο "ζεστή", λιγότερο "κλινική". Αυτή η αξιολόγηση, στην οποία αρκετοί συμφωνούν, είναι ακουστική και άρα καίρια όταν μιλάμε για μουσική! Από κει και πέρα οι καλύτερες πιθανότατα επιδόσεις μια MC στα χαρτιά πρέπει να δει κανείς αν και πόσο σχετίζονται με το μουσικό αποτέλεσμα. Για να φέρω ένα ακραίο παράδειγμα, μια Φεράρι στα χαρτιά είναι συντριπτικά ανώτερη από ένα ταπεινό Suzuki Jimny μόνο που το τελευταίο την κάνει σκόνη σε μια παραλία ή ένα άγριο χωματόδρομο. Ενα ασανσέρ που σηκώνει 700 κιλά δεν είναι προτιμότερο γι αυτό το λόγο από ένα ασανσέρ που σηκώνει 350 κιλά, όταν δυο άνθρωποι θέλουν να ανέβουν τρεις ορόφους. Στις υψηλές συχνότητες, πάνω από τα 10-12.000 Hz, υπάρχει πρόβλημα ακοής στο σύνολο σχεδόν των ανθρώπων ηλικίας πάνω από τα 45-50. Χρειάζονται όλο και ...περισσότερα db για να ακούσεις!!! Αν λοιπόν η υπεροχή μιας MC εμφανίζεται σε συχνότητες "τρελές" δηλ πάνω από 14-15000 Hz, ποιος νοιάζεται! Δεν πρέπει, νομίζω, να ξεχνάμε ότι ακούμε μουσική και όχι πίνακες με τεχνικά χαρακτηριστικά. Γι αυτό άλλωστε το βινύλιο υπερτερεί συντριπτικά του CD, το οποίο εμφανίζει σαφώς ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στα οποία, ομοίως, τα τρανζίστορ υπερέχουν απόλυτα των λυχνιών, τον ήχο των οποίων όμως, ιδιαιτέρως σε εκδόσεις SET, δεν πλησιάζει κανένας απολύτως τρανζιστοράτος ενισχυτής. WAVAC 300B δεν θα ακούσεις από τρανζίστορ, όσο κι αν κοστίζει! Λαμβανομένων υπόψη όλων αυτών αλλά και των χαμηλών τιμών των ΜΜ, των εξαιρετικά απλών phono που απαιτούν, της δυνατότητας να αλλάξεις βελόνα αλλά και να αναβαθμίσεις με βελόνα κλπ κλπ πιστεύω ότι οι MC είναι περισσότερο ένα εργαλείο εκτόξευσης των τιμών παρά ακουστικής υπεροχής...
Καλό θα είναι να αναφέρεις ότι οι εντυπώσεις σου βασίζονται σε ακροάσεις στο δικό σου σύστημα-χώρο και στα δικά σου κριτήρια.

Εμένα θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ κάθετα γιατί με τα δικά μου κριτήρια και στο δικό μου σύστημα-χώρο, συμβαίνει το αντίθετο.
Τα βινύλια και τα cd ακούγονται πολύ κοντά, με μικρή υπεροχή άλλοτε του βινυλίου κι άλλοτε του CD κι ας έχω δώσει τα τριπλά χρήματα για το vinyl rig. Δεν είναι κραυγαλέες οι διαφορές και κανονικά δεν θα πρέπει η ίδια παραγωγη σε βινύλιο ή Cd να ακούγεται διαφορετικά η μία από την άλλη.
Έτσι κι αλλιώς το βινύλιο είναι παρωχημένο μέσο και υπάρχει ένα hype για να κονομάνε οι εταιρείες σε βάρος των αδαών με τσιτάτα όπως ζεστασιά, αναλογικός ήχος κλπ γραφικά που δεν ισχύουν.
Οι καλές λάμπες και τα καλά τρανσίστορς δεν διαφέρουν και πολύ στον ήχο τους, όπως οι κακές λάμπες που είναι θολές και γλυκερές και τα κακά τρανσίστορς που είναι σκληρά και κλινικά.
Βέβαια ακούω από τρανσίστορ γιατί οι λάμπες αδυνατούν να δώσουν τα δυναμικά τον όγκο και το μεγαλείο μιας φιλαρμονικής ορχήστρας, ειδικά η ολιγόβατη 300B που είναι ανεπαρκής και έχει περιορισμένο ρεπερτόριο που μπορεί ν' αναπαράγει με αξιοπρέπεια.
Τίποτα βέβαια δεν φτάνει την ζωντανή παράσταση. Κακά τα ψέμματα, όταν συγκριθούν αυτά τα δύο, όλα τα μηχανήματα κοκκινίζουν από ντροπή.

Δε θα μιλήσω για ΜΜ vs MC προς το παρόν.
 

Μηνύματα
782
Reaction score
990
Καλό θα είναι να αναφέρεις ότι οι εντυπώσεις σου βασίζονται σε ακροάσεις στο δικό σου σύστημα-χώρο και στα δικά σου κριτήρια.

Εμένα θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ κάθετα γιατί με τα δικά μου κριτήρια και στο δικό μου σύστημα-χώρο, συμβαίνει το αντίθετο.
Τα βινύλια και τα cd ακούγονται πολύ κοντά, με μικρή υπεροχή άλλοτε του βινυλίου κι άλλοτε του CD κι ας έχω δώσει τα τριπλά χρήματα για το vinyl rig. Δεν είναι κραυγαλέες οι διαφορές και κανονικά δεν θα πρέπει η ίδια παραγωγη σε βινύλιο ή Cd να ακούγεται διαφορετικά η μία από την άλλη.
Έτσι κι αλλιώς το βινύλιο είναι παρωχημένο μέσο και υπάρχει ένα hype για να κονομάνε οι εταιρείες σε βάρος των αδαών με τσιτάτα όπως ζεστασιά, αναλογικός ήχος κλπ γραφικά που δεν ισχύουν.
Οι καλές λάμπες και τα καλά τρανσίστορς δεν διαφέρουν και πολύ στον ήχο τους, όπως οι κακές λάμπες που είναι θολές και γλυκερές και τα κακά τρανσίστορς που είναι σκληρά και κλινικά.
Βέβαια ακούω από τρανσίστορ γιατί οι λάμπες αδυνατούν να δώσουν τα δυναμικά τον όγκο και το μεγαλείο μιας φιλαρμονικής ορχήστρας, ειδικά η ολιγόβατη 300B που είναι ανεπαρκής και έχει περιορισμένο ρεπερτόριο που μπορεί ν' αναπαράγει με αξιοπρέπεια.
Τίποτα βέβαια δεν φτάνει την ζωντανή παράσταση. Κακά τα ψέμματα, όταν συγκριθούν αυτά τα δύο, όλα τα μηχανήματα κοκκινίζουν από ντροπή.

Δε θα μιλήσω για ΜΜ vs MC προς το παρόν.
Τι σεταπ βινυλίου έχεις;
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
Τι σεταπ βινυλίου έχεις;
project rpm9, project 9c carbon, ortofon cadenza black, asr mini basis exclusive.

Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξα όταν άκουσα το εξής set up:
CD: Esoteric K-05, Πικαπ: transrotor leonardo κεφαλή MM transrotor
Amp: Luxman L590ax
Ηχεία: Focal 1028be2
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.422
Members
37.941
Νεότερο μέλος
mdim051
Top