Featured Αποκτηση νεων ηχείων

Μηνύματα
1.733
Reaction score
2.475
δεν εχεις αδικο αλλα ειναι το μονο σε αντικειμενική δοκιμή που υπάρχει δυστυχως οταν δεν ειναι δυνατή η ακρόαση
Αντικειμενική δοκιμή; :rolleyes:
Χωρίς ακρόαση; :rolleyes:
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Τα προηγουμενα R3 τσιμπουσαν στα ψηλα λιγακι (ετσι γραφοταν...) και εμενα δε θα μου αρεσε αυτο! Τα meta μπορει να το διορθωσαν. Οσο για το μπασο, μαλλον τα elac ειναι ο ξεκαθαρος νικητης.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.784
Το 60-130 με ανυσηχει πολύ περισσότερο
Σωστα.

Θέλει κρος στους 130 κύκλους.

Σε τόσο μικρό μεγάφωνο, δεν είναι να τολμήσεις να δώσεις θετικό EQ σε αυτό το εύρος για διόρθωση, θα το πάρεις στο χέρι.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.935
Reaction score
12.621
Erin said:
The bass response of the speaker is noteworthy. Unlike most speakers that are either sealed or ported, the KEF R3 Meta employs a unique combination of both designs. While technically still a “ported” design it reaches a certain frequency and then starts to roll off, but a slight scoop in the bottom end brings it back up before rolling off sharply. This quasi-sealed/ported design is known as Extended Bass Shelf (EBS) aims to achieve a more neutral response and can be advantageous depending on room characteristics and placement.
 

Μηνύματα
3.668
Reaction score
5.504
Σωστα.

Θέλει κρος στους 130 κύκλους.

Σε τόσο μικρό μεγάφωνο, δεν είναι να τολμήσεις να δώσεις θετικό EQ σε αυτό το εύρος για διόρθωση, θα το πάρεις στο χέρι.
Θα το έγραφα αλλά είπα να μην γίνω κακός. Από την μέτρηση του Erin δείχνει να αντέχει μέχρι τα 100 βαριά βαριά. Στο συγκεκριμένο χώρο πάει σίγουρα για 130 το Κρος αν θες στάθμες.
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Σωστα.

Θέλει κρος στους 130 κύκλους.

Σε τόσο μικρό μεγάφωνο, δεν είναι να τολμήσεις να δώσεις θετικό EQ σε αυτό το εύρος για διόρθωση, θα το πάρεις στο χέρι.
Αν κατεβάσεις την ένταση ψηφιακά και αρα όλη την καμπύλη, όσο αύξησες σε db με το eq γιατί να κινδυνέψει το ηχείο;
 


Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.827
Αν κατεβάσεις την ένταση ψηφιακά και αρα όλη την καμπύλη, όσο αύξησες σε db με το eq γιατί να κινδυνέψει το ηχείο;
Γιατί, το ηχείο θα δέχεται μεγάλη ισχύ και τα γούφερ του θα παίζουν σε αρκετά υψηλά db, ακόμα και αν ο χώρος δεν τους επιτρέπει να ακουστούν. Ήταν απο τα πρώτα παιχνίδια που έκανα με την ισοστάθμιση. Πριν δύο χρόνια ( που τα παράτησα έστω και προσωρινά καθώς με κέρδισαν τα δίκτυα των υπολογιστών :p ), δοκίμασα να χτυπήσω τους κόμβους του δωματίου, μειώνοντας στις συγκεκριμένες συχνότητες επίδρασής τους την ένταση. Σε εκείνες δηλαδή τις συχνότητες που τσιρίζουν και μετά ακολουθεί η χαράδρα. Αυτό είχε κάποιο αποτέλεσμα, τηρουμένων κάποιων αναλογιών βέβαια.
Η πιο σωστή προσέγγιση είναι αυτή που είπαν μερικοί: subs. Το κυρίως ηχείο παίζει πιο ξεκούραστα, στο σημείο που βολεύει να τοποθετηθεί και τις χαμηλές συχνότητες αναλαμβάνουν τα subs τα οποία τοποθετούνται εκεί που πρέπει για να επιτρέψει ο χώρος την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων.
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Γιατί, το ηχείο θα δέχεται μεγάλη ισχύ και τα γούφερ του θα παίζουν σε αρκετά υψηλά db, ακόμα και αν ο χώρος δεν τους επιτρέπει να ακουστούν. Ήταν απο τα πρώτα παιχνίδια που έκανα με την ισοστάθμιση. Πριν δύο χρόνια ( που τα παράτησα έστω και προσωρινά καθώς με κέρδισαν τα δίκτυα των υπολογιστών :p ), δοκίμασα να χτυπήσω τους κόμβους του δωματίου, μειώνοντας στις συγκεκριμένες συχνότητες επίδρασής τους την ένταση. Σε εκείνες δηλαδή τις συχνότητες που τσιρίζουν και μετά ακολουθεί η χαράδρα. Αυτό είχε κάποιο αποτέλεσμα, τηρουμένων κάποιων αναλογιών βέβαια.
Η πιο σωστή προσέγγιση είναι αυτή που είπαν μερικοί: subs. Το κυρίως ηχείο παίζει πιο ξεκούραστα, στο σημείο που βολεύει να τοποθετηθεί και τις χαμηλές συχνότητες αναλαμβάνουν τα subs τα οποία τοποθετούνται εκεί που πρέπει για να επιτρέψει ο χώρος την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων.
Να το θέσω αλλιώς . Έστω ότι κατέβασες την συνολική ένταση του ψηφιακού σήματος κατά 3db. Μόνιμα τροφοδοτεις το Dac αντί για full σήμα ένα μειωμένο σε ένταση σήμα δηλαδή …Έχεις ένα ηχείο που στα 60-80 μπορεί να παίξει σε στα 0dbfs στο 1μ . Τότε με αυτήν την κίνηση θα παίζει -3dbfs . Αν εσυ δώσεις boost 3db ( για να διορθωσεις ένα dip πχ που οφείλεται στο χώρο και όχι στο ηχείο ) στα 60-80 το αποτέλεσμα δεν είναι ουδέτερο ; Δεν θα παίξει στα 0dbfs ενώ οι υπόλοιπες συχνότητες θα βρίσκονται στην καμπύλη με το ίδιο σχήμα απλά σε -3dbfs κάτω ;
 
Last edited:



Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.827
Να το θέσω αλλιώς . Έστω ότι κατέβασες την συνολική ένταση του ψηφιακού σήματος κατά 3db. Έχεις ένα ηχείο που στα 60-80 μπορεί να παίξει σε στα 0dbfs στο 1μ . Τότε με αυτήν την κίνηση θα παίζει -3dbfs . Αν εσυ δώσεις boost 3db ( για να διορθωσεις ένα dip) στα 60-80 το αποτέλεσμα δεν είναι ουδέτερο ; Δεν θα παίξει στα 0dbfs ενώ οι υπόλοιπες συχνότητες θα βρίσκονται στην καμπύλη με το ίδιο σχήμα απλά σε -3dbfs κάτω ;
Το ηχείο πάντα παίζει στις κανονικές εντάσεις, π.χ. 80db. Ο χώρος όμως δεν του επιτρέπει να ακουστεί. Κατεβάζοντας τις υψηλότερες συχνότητες, φέρνεις μεν σε ισορροπία το τελικό αποτέλεσμα ΑΛΛΑ για να συνεχίσεις να ακούς στα 80db flat στη θέση ακρόασης, ο δρόμος των χαμηλών παίζει στα 90db. Αν πεις να ακολουθήσεις και καμία harman καμπύλη, τότε επιπλέον της ταπείνωσης για την επίτευξη της ισορροπίας, θα πρέπει να ασκήσεις επιπλέον ταπείνωση προκειμένου να πιάσεις τη πολυπόθητη καμπύλη. Άρα, τα γούφερ θα παίζουν ακόμα πιο δυνατά στη πραγματικότητα προκειμένου να επιτύχεις το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα. ΣΥΝ το ότι και ο ενισχυτής θα παίζει αρκετά δυνατά ( αφού τα μπάσα είναι η πιο ενεργοβόρα περιοχή ), πολύ περισσότερο απο το αν συνόδευαν το σύστημα δύο σαμπς ας πούμε, οπότε εκείνα θα έκαναν τη βρωμοδουλειά.
Στη δική μου περίπτωση δεν υπήρχε πρόβλημα γιατί ο ενισχυτής είναι 2x250w στα 8Ω ( πέραν του γεγονότος ότι πλέον έχω δύο ίδιους τελικούς, overkill όπως έλεγαν οι συμφορουμίτες, αλλά εγώ ήθελα να παίξω σαν βλαμμένο που ήμουν ), το ηχείο έχει αρκετά μεγάλη αντοχή σε ισχύ και δεδομένου ότι ο χώρος είναι μικρός, δεν χρειάζεται να δώσω πολλή ισχύ για να επιτύχω - σχετικά - υψηλές στάθμες. Για σκέψου όμως να γίνει κάτι τέτοιο με έναν ενισχυτή των 100 βατ στο κανάλι και ακόμα χειρότερα, σε μεγάλο χώρο, μεγάλες αποστάσεις...
Μα έτσι δε μειώνεις το δυναμικό περιθώριο?🤔
Yeap!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.784
Με κολπακια και δήθεν τεχνάσματα (μια τρύπα στο νερό), δε ξεγελας τους νόμους της φυσικής.

Εάν ένα ηχείο με μικρό μεγάφωνο μιντγούφερ χρειάζεται πρόσθετη ενίσχυση στην 2η και 3η οκτάβα για να παίξει ισορροπημένα, θα φας σκατά, μπι πριπερντ.

Έτσι κι αλλιώς, 6-αράκια κι 6,5-άρια είναι καταδικασμένα να ακούγονται τενεκεδέ, άμα έχει και θέματα λόγω χώρου, βράσε ρίζ.
Ήταν που ήταν στραβό το κλήμα, το δάγκωσε κι ο γάιδαρος.

Η μόνη διέξοδος, είναι είτε αλλαγή θέσης ώστε ο χώρος να γίνει σύμμαχος και να μη χρειάζεται δεκανικια τουλάχιστον στην 3η οκτάβα, είτε να πασάρεις όλο το προβληματικό φάσμα σε άλλο δρόμο (σαμπ) που να μπορεί να διαχειριστεί αυτό το φάσμα. Δεν υπάρχουν μαγικά, πονηριές και κόλπα.

Τα ηχεία ακούγονται σα να τσιρίζουν όταν έχουν ελλείμματα σε τμήματα των χαμηλών. Θα τσιρίζει, θα ενοχλεί, δε σώζεται, κι ας έχει αναμφισβήτητα σοβαρά τεχνολογικά πλεονεκτήματα σε άλλες παραμέτρους.
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Δε διαφωνώ Κώστα . Το μέγεθος του κώνου και φυσικά οι μαγνήτες είναι καθοριστικοί για τα ασυμπίεστα και καθαρά SPL . Αυτό το ηχείο που πρότεινα έχει εντυπωσιακή απόκριση στο μπάσο για το μέγεθος του πρέπει να παραδεχτείς . Τενεκεδε δε παίζουν … Μη τρελαθούμε τώρα .Παίζεις με τα χαρτιά που έχεις όμως … Θα χάσεις κάτι θα κερδίσεις κάτι . Θα χάσεις peak SPL θα κερδίσεις πιο ομαλή απόκριση , αν φυσικά δε μπορείς να κανεις κάτι με τη τοποθέτηση που είναι το πρώτο που χρειάζεται προσπάθεια ειδικά όταν το ηχείο προβλέπεται να έχει in room response α και εσυ έχεις β λόγω ακυρώσεων κλπ του προσωπικού χώρου.

Πάντως με τα σύγχρονα ψηφιακά volume control δεν χάνεις πρακτικά σε ανάλυση γιατί λειτουργούν σε επίπεδο 24bit η στο Roon πχ που ειναι 64bit
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.784
Δε τίθεται θέμα "ανάλυσης" ή "δυναμικού εύρους", τα σύγχρονα φορμάτ έχουν τόσο πολύ απ'όλα αυτά, που με κανένα τρόπο δε "τελειώνει", σε καμία στάθμη, και υπό καμία συνθήκη και κατάχρηση DSP EQ. Άσε το πικάπ και τα γραμμόφωνο, την κασέτα και τη μπομπίνα απ'έξω απ' τη συζήτηση για ευνόητους λόγους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.784
Τενεκεδε δε παίζουν …
Να με συγχωρείς, αλλά επέτρεψέ μου να έχω αυτήν την προσωπική "άποψη", άλλωστε η "άποψη" είναι σα την κ@λοτρυπιδα, όλοι έχουν μια. 😎

Το γνωστό μικρό ομοαξονικό της ΚΕΦ, που ειλικρινά "κεντάει" στις μετρήσεις, έχει τύχει να το ακούσω αρκετές φορές, και λόγω των λίαν αξιόλογων μετρήσεών του, του έδωσα το χρόνο, την ευκαιρία να αποδείξει και στα αυτιά μου τα "κάλλη" του. Άμ δε, τενεκές λέμε, και μάλιστα, τενεκές ξεγάνωτος. Μια σιχαμένη τσιρίδα, αλλά με εξαίσια διασπορά και ομοιογένεια στην οφ άξις, να μη χάσεις τίποτα.

Δε το άκουσα ποτέ με σαμπ, ή έτσι τουλάχιστον θυμάμαι, γιατί μεταξύ μας, σε μια αίθουσα έκθεσης αν έχει ένα από τα δικά του σαμπ, είναι σα να μην έχει τίποτα.

Θα μου πεις (ορθώς) ισοσταθμίζεται. Ναι, βεβαίως ισοσταθμίζεται, και επειδή ακριβώς έχει σωστή οφ αξις, θα "ακούει" στην ισοστάθμιση, και μια χαρά ξέρω να φέρω την 3η οκτάβα όπως πρέπει, μια δεκαριά dB στην κεφάλα, κι άσε τα σαμπ από κει και κάτω να βγάλουν άκρη, οκ.

Πάμε στο κρίσιμο ερώτημα: τι max SPL μπορεί να βγάλει το ένα ψεύτικο γουφεράκι από αυτό το ηχειάκι χωρίς συμπίεση στην 3η οκτάβα;

Άσε τι βγάζει στον 1 χιλιοκυκλο, ας βγάζει και 120 dB εκεί, δε μας ενδιαφέρει. Η 3η οκτάβα μας νοιάζει, το από πάνω, θα κουρευτεί για να συμβαδίζει σωστά στα ταργκετ κερβ, ώστε να μην έχει τονικές αλλοιώσεις.

Εκτιμώ πως ούτε 85dB max SPL δε μπορεί να βγάλει ασυμπίεστα στο 1μ απόσταση ακρόασης. Αυτό σημαίνει πως ναι, μπορεί να παίξει άψογα με χρήση σαμπ και ισοστάθμιση, ώστε να έχει ένα σοβαρό ταργκετ κερβ στο χώρο, αλλά η μέγιστη στιγμιαία SPL στάθμη του, δεν θα μπορεί να είναι πάνω από 85 dB SPL στο 1μ, δηλαδή στα 2 μέτρα από 2 ηχεία έχεις χρήσιμο max SPL τα 85dB, δηλαδή μέση στάθμη ακρόασης υποχρεωτικά κάτω από 70 dB.

Ας πάμε στο R3, διπλασιων δυνατοτήτων, με τα δύο γουφερ, να δούμε τι συμπίεση έχει:


1000011292.png


Δράμα. Το 102 dB στο 1 μέτρο, το έχει σφάξει και πάνω από 200 κύκλους.

Αν θες να "ανεχτείς" κοντά 1dB δυναμική συμπίεση, τότε συμβιβάζεσαι με μέγιστη στιγμιαία στάθμη τα 96 dB στο 1μ απόσταση ακρόασης.

Οκ, αυτό σημαίνει πως με ένα ζευγάρι τέτοιων ηχείων, με χρήση 2-4 σαμπ και κρος στους 100 κύκλους, στα 2 μέτρα απόσταση ακρόασης, θα ακούς με το συμβιβασμό σου (1dB δυναμική συμπίεση) σε στάθμη 10dB κατώτερη της στάθμης αναφοράς, η οποία προβλέπει μέση στάθμη 85 dB με κορυφές 105dB), εσύ θα έχεις κορυφές 95 dB με 1 dB συμπίεση.

Ας δούμε τώρα την απόκριση του ηχείου:

1000011294.png


Από τους 100 και πάνω, παίζει πραγματικά άριστα.
Δε χρειάζεται ισοστάθμιση, τίποτα δε θέλει.
Στον 1 χιλιοκυκλο, θα έχει τη σωστή πτώση στάθμης περί τα 5 dB του έξοχου αυτού ταργκετ κερβ, ή καλύτερα του αναμενόμενου αυτού room curve.

Άρα, η μέγιστη στιγμιαία SPL στάθμη του σεταπ (μαζί με τα σαμπ) θα είναι 95 dB στους 100 κύκλους και ~90 dB στον 1 χιλιοκυκλο.

Επαναλαμβάνω, η πραγματικά πολύ χαλαρή στάθμη αναφοράς, προβλέπει 85 dB μέση στάθμη ακρόασης, με 105 dB στιγμιαίες κορυφές.

Πάνε δώσε αυτά τα λεφτά, για να έχεις 95dB στιγμιαίες κορυφές στα μπάσα και 90 dB στιγμιαίες κορυφές στα μεσαία, με 1 dB δυναμική συμπίεση.

Οκ. Φιλ φρι. Μια χαρά θα παίζει.
Απλώς εγώ αυτές τις στάθμες τις αποκαλώ "χαριτωμένες στάθμες ασανσέρ", είναι κάτω της στάθμης αναφοράς, είναι ανεπαρκείς στάθμες για hi-fi.

Εάν δε πιάνει το ηχείο 105 dB στιγμιαίες κορυφές στην 3η οκτάβα στη θέση ακρόασης, απαραμορφωτα και ασυμπίεστα, δεν είναι επαρκείς στάθμες για στερεοφωνία υπό τις προϋποθέσεις του απλού hi-fi. Δε κάνει.

105, όχι 135, χαλαρά λέμε.

Εγώ, άσε, εγώ φίλε μου, θέλω καμιά 25-αριά dB παραπάνω στάθμη από το R3 στις στιγμιαίες κορυφές για να γουστάρω dire straits. Για Μόμπι, άστο καλύτερα. 😁🤪😜

Γι'αυτό, οτιδήποτε έχει 5-αρια και 6-αρια μιντγούφερ, το προσπερνώ ως "ανεπαρκές". Θεωρώ ως απολύτως μίνιμουμ, για 2 έως 2,2μ απόσταση ακρόασης (όχι για παραπάνω), τις 8" στο ηχείο. Απολύτως μίνιμουμ. Δεν ξεγελάς τους νόμους της φυσικής.

Τέλος. 😎





ΥΓ. ΚΕΦ μπλέιντ 2 ❤

1000011296.png


Εδώ είμαστε. 😎


ΥΓ. 2. Τενεκές. ΚΕΦ λς 50 😜🤪😁

1000011298.png
 
Last edited:

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Α πες ετσι για το κεφ ελεγες. Και γω την ιδια αποψη εχω για οσα εχω κεφ εχω ακουσει! Αντιθετως τα ελακ εχουν γεματο ηχο, καθαρο με σωμα και φυσικοτητα στις φωνες και στην αποδοση των μουσικων οργανων. Και δεν σου προκαλουν fatigue.... Δε νομιζω οτι στο χαρακτηριστικο αυτο επαιξε ρολο η διαμετρος των woofer... Η υλοποιηση φταιει
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.687
Μηνύματα
2.869.959
Members
37.945
Νεότερο μέλος
konstantinos2k
Top