Ελαστικά αυτοκινήτων, για EV

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Εντιτ:
Τώρα κατάλαβα το πρόβλημα.
Είναι ακόμα πιο "βαθύ" το πρόβλημα.

Πρόκειται για ελαστικό με ένδειξη "elect", δηλαδή εξελιγμένο ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και μάλιστα με την τεχνολογία μείωσης θορύβου της pirelli, δηλαδή με στρώμα ηχοαπορρόφησης εσωτερικά του ελαστικού, και ταυτόχρονα με ένδειξη για Τέσλα.

Κυκλοφορεί στην Αμερική, και δε βλέπω τίποτα αντίστοιχο στην Ευρώπη να είναι διαθέσιμο..

Στη διάσταση που θέλω (255/45/19) το Σκορπιον είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, στην έκδοση sf2 που είναι ωραιότατο ελαστικό, αλλά χωρίς εσωτερική επένδυση ηχομόνωσης, με σήμανση για βολβο:


Το Σκορπιον ms που έδειξα πριν, δε το βρίσκω..
 
Last edited:



rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.335
Reaction score
93.999
Στη διάσταση που θέλω (255/45/19) το Σκορπιον είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, στην έκδοση sf2 που είναι ωραιότατο ελαστικό, αλλά χωρίς εσωτερική επένδυση ηχομόνωσης, με σήμανση για βολβο:
Ε κι εσύ... Βάλε του μια λωρίδα αφρολέξ φαρδουλούτσικη και παχουλούτσικη και δεν θα ακούγεται κιχ.

50 ευρώ. :tongue: :roflmao:
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.425
Reaction score
74.796
Δεν έχει καλές επιδόσεις θορύβου, παρά την τεχνολογία "sound absorber" της φίρμας (έχει εσωτερικά σφουγγάρι ηχοαπορροφησης). 🔥

'Αθλια λάστιχα για στρίψιμο τα Hankook EV.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Για στρίψιμο που λες, και γενικώς για "γρήγορους" σε EV, θα πρότεινα αποκλειστικά και μόνον 2 επιλογές:

1. MICHELIN Pilot Sport EV


2. Pirelli P ZERO™ (PZ4) ELECT™


Δεν γνωρίζω άλλο, και νομίζω τα έχω ψάξει όλα.

Το πρώτο διαθέτει εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης.

Το δεύτερο, σε κάποιες εκδόσεις (homologation για Tesla & Mercedes) και σε κάποιες διαστάσεις, διαθέτει και εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης:



ΥΓ. Το 2 είναι πλέον πρώτης τοποθέτησης σε μπεμβέ

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Η "κατεύθυνση" χρήσης των αυτοκινήτων, φαίνεται πολύ από το homologation στα ελαστικά, από το "μαμά" λάστιχο.

Στα Τέσλα model Y LR λόγου χάριν, πλέον (από Ιούνιο του '23) το "μαμά" ελαστικό (σε Αμερική και Καναδά, συντόμως και σε Ευρώπη) είναι ένα 4 εποχών, με εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης:


Να σημειωθεί, πως τουλάχιστον στην Ευρώπη (μπορεί και στην Αμερική να ισχύει) δεν έχει υπάρξει καμία περίπτωση homologation για 4-εποχών ελαστικά, μόνον για χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Τι είναι αυτό; LGBT φάση;
Tyres approved by car makers are called “homologated”

The industry technical term for a tyre that’s been developed and approved by a vehicle manufacturer is “homologated”. The car manufacturer is identified on the tyre sidewall using their specific code. Some of them are more easy to decode – Mercedes, for example, is MO, Audi is AO, but others aren’t. N1? No, not Nissan – it’s actually Porsche. Homologation is a bit of a mouthful and, let’s face it, the majority of drivers aren’t familiar with the term, let alone given it too much thought.


Homologation results in the right tyre for your car

It goes like this: a tyre manufacturer like Continental designs, extensively tests and then produces a generic tyre model for sale. Continental’s ContiPremiumContact 5 is a great example – a high quality premium tyre that can be used on a wide variety of car makes.

It’s at this point that prestige car manufacturers start testing this generic tyre to see how it will perform specifically with their vehicles. They look at a wide range of criteria including weight, grip, performance and handling. What they’re looking for is whether the tyre helps to bring out the attributes – handling for example – that the car itself has been engineered for.

The feedback is then taken on board by the tyre manufacturer, modifications are made and – at the completion of the process – the homologated version of the tyre is approved by the vehicle manufacturer, and then produced, carrying the car manufacturer’s homologation code on the tyre sidewall. This thorough and painstaking process can take up to two years which is why the selection of homologated tyres is limited mainly to premium tyre manufacturers, like Continental Tyres. The result? Premium tyres that work in perfect harmony with your car.

Are homologated tyres safer than generic tyres?

All generic non-homologated premium tyres, such as Continental’s, are superbly engineered to provide you with optimum handling, grip and braking performance, but compared to their bespoke homologated versions for you specific car? It’s no competition. Homologated tyres are a better choice and specifically built to the vehicle manufacturers specific requirements.

There are instances where technologies are added to the tyre to fulfil the vehicle manufacturer’s needs, where tread patterns are modified, or the tyre’s rubber ingredients are changed to make sure the tyre works exactly how the manufacturer intends.

 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Και εγώ όταν αλλάζω λάστιχα με τα Continental στην CLS (είναι κατηγοριας W) νιώθω σαν να με έχουν homologate στο ταμείο
Δείκτη ταχύτητας W φοράει και το Τέσλα μου, δεν λέει αυτό τίποτα σημαντικό ρε.. (πέραν του ανώτερου επιτρεπτού ορίου ταχύτητας)

1000008721.jpg
 

TGD

Μηνύματα
7.245
Reaction score
7.270
Το homologation είναι μια παπαριά και μισή κατά βάθος. Ελάχιστα αυτοκίνητα φοράνε ειδικού τύπου ελαστικά (σαν τα all-season Pirelli που ψάχνετε και δεν βρίσκετε). Ας πούμε, το δικό μου Pirelli έχει το αστέρι επάνω (που σημαίνει ότι είναι πρώτης τοποθέτησης για BMW), αλλά το δικό μου μοντέλο έχω πληροφορηθεί ότι σε όλη τη διάρκεια παραγωγής του φορούσε Goodyear (χωρίς αστεράκι επάνω). Που σημαίνει ότι το Pirelli ήταν πρώτης τοποθέτησης για άλλο μοντέλο BMW. Α, και το Goodyear ήταν νομίζω τελικά καλύτερο, όταν ξαναλλάξω λάστιχα προβλέπω να πάω πίσω στα Goodyear.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Το homologation είναι μια παπαριά και μισή κατά βάθος
Έλα, δεν ισχύει αυτό ως γενίκευση.

Τουλάχιστον για ειδικού σκοπού, ή ακριβά αυτοκίνητα, σπορ και δεξερωγωτι, υπάρχουν πολύ ειδικά ελαστικά, τα μανίσια.

Σε πολλά σπορ αυτοκίνητα μάλιστα, υπάρχουν ειδικές διαστάσεις μόνον για αυτά, που προέρχονται από συνεργασία της φίρμας με κάποια μάρκα ελαστικών.

Στα EV, το πράγμα σοβαρεύει, γιατί είναι όντως αυτοκίνητα "ειδικού σκοπού και απαιτήσεων" και γίνεται σοβαρή προσπάθεια από τις κατασκευάστριες φίρμες με κάποια/κάποιες μάρκα/ες ελαστικών, και σοβαρή εξέλιξη στο πεδίο των δοκιμών.

Για τα Τέσλα λόγου χάριν, υπάρχουν ελαστικά με σήμανση Τ0, Τ1, Τ2 και Τ3, που όλα φέρουν εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης. Όμοια ελαστικά από την ίδια φίρμα κυκλοφορούν χωρίς την εσωτερική επένδυση αυτή, και χωρίς σήμανση για Τέσλα, αλλά και με διαφορετικές επιδόσεις στην καρτέλα του ελαστικού.

Για πόρσε EV, ξέρω πολύ καλά πως υπάρχουν εντελώς συγκεκριμένα ελαστικά που φοράνε, οτιδήποτε άλλο και να βάλεις, έχεις θέμα.

Τώρα για μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα, συνήθως βάζουν από μαμά το φτηνότερο που θα βρούνε, κι ας έχει και τη στάμπα του homologation. 😂🤣😁

Και γω πολλές φορές σε παλαιότερα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου, τοποθέτησα aftermarket επιλογές που κατά τη γνώμη μου είχαν καλύτερη συμπεριφορά στο αυτοκίνητο.

Στο iD.3 που φορούσε "μαμά" τα Bridgestone enliten, τα οποία είχαν μάλιστα διαφημίσει στη VW πως τα είχαν εξελίξει με την συνεργασία της Bridgestone για το αυτοκίνητο αυτό, είχα προβλήματα πρόσφυσης στο βρεγμένο, αλλά και αυξημένο θόρυβο. Όμοια σχόλια είχα ακούσει από πολλούς χρήστες.

Πρακτικά τότε, δεν υπήρχαν άλλες επιλογές, δεν έβρισκα κανένα ελαστικό σε αυτή τη διάσταση. Σύντομα όμως υπήρξαν άλλα ελαστικά, και ειδικά για EV, οπότε διάλεξα ένα από αυτά, και είναι σίγουρα καλύτερο στο βρεγμένο και με λίγο χαμηλότερο θόρυβο, αλλά πάλι περνάει ο θόρυβος στην καμπίνα (δεν έχει σφουγγάρι εσωτερικά).

Τώρα βλέπω ένα νέο πιρελι με homologation για VW, και έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά, συν εσωτερικό σφουγγάρι ηχοαπορρόφησης.

Κάνανε αρκετές πατάτες στην VW, ακόμα και στο iD.3, μάλιστα υπήρξε recall για τα ελαστικά.
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.935
Reaction score
12.621
Οι επαγγελματίες χαζοί είναι που αναγομώνουν;

αρχείο λήψης.jpg


Ρητορική ερώτηση, μην απαντήσετε.
 

TGD

Μηνύματα
7.245
Reaction score
7.270
Τα λάστιχα τους είναι σχεδιασμένα για αναγώμωση. Δεν το κάνεις αυτό σε ΙΧ, δεν μπορούν να εχουν μεγάλο βάρος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Οι προδιαγραφές θερμοκρασίας λειτουργίας των ελαστικών:

1000009086.png


Το κάτω όριο προδιαγραφών χρήσης των καλοκαιρινών ελαστικών είναι 7°C.

Η δική μου εκτίμηση είναι πως από 10°C είναι εμφανής η απώλεια πρόσφυσης των καλοκαιρινών ελαστικών.

Προσωπικά, και επί σειράς ετών, έχω δεύτερο σετ ζαντολαστιχα και τα αλλάζω πάντα.

Τα τελευταία χρόνια, με την εξέλιξη των ελαστικών 4-εποχων, χρησιμοποιώ ως δεύτερο σετ τέτοια ελαστικά, που μια χαρά πάνε για το χειμώνα της Ελλάδας.

Το -20° των χειμωνιάτικων ελαστικών, μικρή αξία έχει για Ελλάδα, αρκεί το -10°C των ελαστικών 4-εποχων, τουλάχιστον για τη δική μου χρήση.

Βεβαίως, το καυτό Ελληνικό καλοκαίρι, δεν είναι εντός προδιαγραφών για τα ελαστικά 4-εποχων. Κατά τον Μάρτη - Απρίλη, που η θερμοκρασία φτάνει και ξεπερνάει τους 20°C, ξαναβάζω τα καλοκαιρινά.


1000009088.png



 
Last edited:

Μηνύματα
15.069
Reaction score
20.867
τα 4 εποχών είναι τεχνολογία που η εμπορική πραγματικότητα σπρώχνει την εξέλιξή της.
όσο περνάει ο καιρός θα βρίσκουμε καλύτερα λάστιχα σε αυτήν την κατηγορία.
πλέον και στα 2 οχήματα έχω crossclimate, κάνουν καλά όλες τις δουλειές, θέλουν προσοχή στην πολύ ζεστή άσφαλτο που γλιστράει (αυτήν που έχει ξεχαστεί από την δεκαετία του 80 και γυαλίζει στην αντηλιά) καθώς εκεί όντως αποκτάς θέμα που με καλά θερινά δεν έχεις.
φυσικά δεν κάνουν αν πηγαίνεις πολύ γρήγορα (για όσους θέλουν να πηγαίνουν πολύ γρήγορα στα στροφιλίκια) γιατί δεν είναι τόσο καλά στην στεγνή άσφαλτο όσο ένα θερινό επιδόσεων, αλλά πας παντού με ασφάλεια, από Θαψά το καλοκαίρι μέχρι Παρνασσό το χειμώνα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.431
Reaction score
125.786
Βασικά τα 4-εποχων, μπορούμε να τα φοράμε όλο το έτος, με μόνη εξαίρεση τους 3-4 μήνες του καλοκαιριού, που η άσφαλτος είναι στάνταρ >30°C. Χονδρικά Ιούνη, Ιούλη, Αύγουστο, Σεπτέμβρη.

Σε τέτοιες θερμοκρασίες, φθείρονται παραπάνω από το προβλεπόμενο, η ελάττωση πρόσφυσης είναι σχετικά μικρή. Πολύ πιο σημαντική είναι η ελάττωση πρόσφυσης ενός καλοκαιρινού ελαστικού σε θερμοκρασίες <10°C.

Στην τελευταία σαιζόν χρήσης τους, που ξέρω πως μετά πάνε για πέταμα, τα κρατάω τα 4-εποχων μέχρι Ιούλη, όσο πάει τελοσπαντων, για να γλυτώσω φθορά από τα καλοκαιρινά. 😁😂🤪

Που και που, τσεκαρω το φρενάρισμα σε συγκεκριμένο δρόμο και σε συγκεκριμένη στροφή, που ξέρω πόσο γλυστράει, μόλις αρχίσει να πατινάρει, πάω για την αναπόφευκτη αλλαγή.

Ομοίως στην τελευταία σαιζόν χρήσης των καλοκαιρινών, το τραβάω κι αυτά όσο πάει, έως τέλη Δεκεμβρίου πήγαν μια φορά, που είχαμε πολύ μαλακό χειμώνα μέχρι τότε, οπότε γλύτωσαν 2-3 μήνες φθοράς τα άλλα. 😎

Στο σύνολο, χρησιμοποιώντας 2 σετ ελαστικών, έχω πάντα το σωστό ελαστικό για κάθε θερμοκρασία, πάντα το καλύτερο δυνατόν γκριπ, και το κόστος χρήσης όχι μόνον δεν διαφέρει από τη χρήση 1 σετ, αλλά έχω και κέρδος, διότι στις ιδανικές συνθήκες λειτουργίας τους, κρατάνε περισσότερο. 😎

τα 4 εποχών είναι τεχνολογία που η εμπορική πραγματικότητα σπρώχνει την εξέλιξή της.
όσο περνάει ο καιρός θα βρίσκουμε καλύτερα λάστιχα σε αυτήν την κατηγορία.
Ίσως κάποτε να επικρατήσει η κατηγορία των 4-εποχων.

Σε Αμερική και Καναδά, πλέον τα ελαστικά 1ης τοποθέτησης στην Τέσλα είναι εξαιρετικά 4-εποχών (Α/Α/Α και με καλό treadware).

Στην Ευρώπη, τα 4-εποχων που βρήκα να βάλω, έχουν πέλμα τυπικό χειμωνιάτικο, με 3pmsf (Α/Α/Α):

1000009002.png


Το αμερικανικό 4-εποχων είναι με πέλμα ασφάλτινο, M+S (Α/Α/Α) + εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης:

1000009003.png
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.691
Μηνύματα
2.870.062
Members
37.943
Νεότερο μέλος
belg1960
Top