Room Treatment Case Study από τον Costas EAR

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Στην wisdom audio υπάρχει ανάλογη υλοποίηση, με ικανό ριμπον που παίζει από χαμηλά (110 κύκλους) τοποθετημένο σε ινφινιτ μπαφλ κλειστό κουτί, φαντασου τα μαγκ σε κουτί με τιγκα απορρόφηση. Άψογο και σα σκέψη, και σαν υλοποίηση, αλλά με μεγάφωνο τρελό.
Μόνο που τα μαγκ, λόγω υπερβολικά χαμηλής ευαισθησίας, λογω σχετικά χαμηλής μέγιστης ικανότητας διαχείρησης ισχύος εξαιτίας της μικρής απόστασης μεμβράνης - μαγνητών (τερματισμό ανάρτησης, μικρό x max), και λογω ανώμαλης συμπίεσης λόγω μείωσης μαγνητικού πεδίου στην μισή κυματομορφή σε αυξανόμενη απόσταση μεμβράνης από τους μαγνήτες στην μη εκατέρωθεν της μεμβράνης χρήση μαγνητών για ομοιογενές μαγνητικό πεδίο (μόνη εξαίρεση εδώ το 20), δε μπορούν να ανταπεξέλθουν, είναι εν ολίγοις φτιαγμένα για να ακούς και την πίσω ακτινοβολία τους. Περιορισμός ή χαρακτηριστικό τους, όπως θες το βαφτίζεις, αλλά χωρίς ενεργή πλήρως την οπίσθια ακτινοβολία τους, είναι νεκρά, ανίκανα να παίξουν τον χώρο.
Εγώ τα έχω στο 1,4μ από τον πίσω τοίχο, οριακά πέφτει η ακύρωση πάνω στο σημείο κρος και καταφέρνει εκεί σχεδόν να χάνεται από τη μέτρηση, λόγω διαφορετικών σημείων εκπομπής και αποστάσεων. Ακούω στα 3,3μ από το ριμπον, οριακά στο διπλάσιο του ύψους του ριμπον, πιο κοντά το χάος λόγω συγκρίσιμων διαφορών απόστασης με το μήκος κύματος των υψηλών συχνοτήτων. Από τον πίσω τοίχο έχω απόσταση λίγο πάνω από 2μ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Αν και ωραία η κουβέντα με επίκεντρο τα μαγκ, θα έλεγα ότι ο στόχος της κουβέντας θα ήταν πιο χρήσιμο να ήταν η εξερεύνηση της αξίας και των ζητούμενων της παθητικής ισοσταθμισης του χώρου ακρόασης, ως απαραίτητο πρώτο βήμα πριν την ενεργή ισοσταθμιση του! Όσοι ακούν ισοσταθμιση και βγάζουν σπυριά, είναι ο κύριος στόχος της δικής μου κουβέντας πάντα!
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Για δώσε και μια τάξη κόστους του εγχειρήματος..........
αργα πεστο για να προλάβουμε να καθόμαστε σιγά-σιγά ακούγοντας το νούμερο :whistling:

ΥΓ η προβοκάτσια είναι για τους νεότερους.....ενα πολύ συντομο παράδειγμα
Μελος: ψαχνω ηχεία ενεργά μέχρι 1500 €
Ear : Παιρνεις αυτά και καθάρισες :confused:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Με καθε σεβασμό στον χωρο που εχεις δημιουργήσει και μπράβο σου ,θα ηθελα να πω οτι οι περισότεροι από εμας ακουνε μουσικη σε σαλονι ( νορμάλ ) .
Και οπως ολοι γνωρίζουμε οι εργασιες που εχεις παρουσιάσει μπορει να ειναι σημαντικες ,χρησιμες ,αποτελεσματικες αλλα φιλε μου δυστυχως δεν είναι εφαρμοσιμες.
Εγω προσωπικά θα προχωρησω και ενα βημα ποιό περα εκφραζοντας το προσωπικό μου γουστο ,Εάν καθισω να ακουσω μουσική σε ενα χωρο σαν αυτον που ανεβασες φωτογραφιες θα εχω την άλλη μερα καταθλιψη.:(
Σου ευχομαι να χαιρεσε το χωρο σου τα μηχανηματα σου και να απολαμβανεις τις μουσικες σου .
Φιλικά Ιασων :drinks:
Εάν οι διαστάσεις ενός δωματίου ακρόασης είναι περιορισμένες,τότε επεμβάσεις σαν αυτές που παρουσιάστηκαν για το χώρο του Ear είναι αναγκαίες.Στην περίπτωση πιο ευρύχωρων δωματίων/σαλονιών προσφέρεται στο χρήστη κάποια ευελιξία εναλλακτικών λύσεων ως προς τη διαρρύθμιση του συστήματος και τη διακόσμηση,οι οποίες θα ομαλοποιούσαν εν μέρει την απόκριση και αλληλεπίδραση με την ακουστική συμπεριφορά του χώρου.
Ανάλογο παράδειγμα έχω προσωπικώς εφαρμόσει σε σύστημα εγκατεστημένο σε εξοχική κατοικία και το οποίο ενδεχομένως να παρουσιάσω κάποτε-δια τη...σημαία της ακροαματικοφιλίας.
Για δώσε και μια τάξη κόστους του εγχειρήματος..........
αργα πεστο για να προλάβουμε να καθόμαστε σιγά-σιγά ακούγοντας το νούμερο :whistling:
...ενα πολύ συντομο παράδειγμα
Μελος: ψαχνω ηχεία ενεργά μέχρι 1500 €
Ear : Παιρνεις αυτά και καθάρισες :confused:
Bhutia:παίρνεις αυτά και ΄΄καθαρίζεις΄΄ μεν εξίσου στον ακροαματικό τομέα,αλλά καθαρίζεις την τσέπη σου σε μικρότερο βαθμό στον χρηματοδοτικό...:lol:

 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.223
Reaction score
11.504
Ανάλογο παράδειγμα έχω προσωπικώς εφαρμόσει σε σύστημα εγκατεστημένο σε εξοχική κατοικία και το οποίο ενδεχομένως να παρουσιάσω κάποτε-δια τη...σημαία της ακροαματικοφιλίας.
Θα ζήσουμε ιστορικές στιγμές...κάποτε ....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Για δώσε και μια τάξη κόστους του εγχειρήματος..........
αργα πεστο για να προλάβουμε να καθόμαστε σιγά-σιγά ακούγοντας το νούμερο :whistling:

ΥΓ η προβοκάτσια είναι για τους νεότερους.....ενα πολύ συντομο παράδειγμα
Μελος: ψαχνω ηχεία ενεργά μέχρι 1500 €
Ear : Παιρνεις αυτά και καθάρισες :confused:
Μανο μου, το κόστος για 43 τετραγωνικά μέτρα διαχυτές που χρησιμοποίησα, ήταν περί τα 200€.
Η ηχοαπορροφηση βγήκε περί τα 250€, και τα ξύλα ένα κατοσταρικακι. Αλλά έδωσα και 30€ για μπογιά, να τα βάψω! Συνολικά, μιλάμε για τιποτένιο κόστος σε χαιεντικο επίπεδο, πιο φτηνό το εγχείρημα από ένα μέτριο λοου μπάτζετ ιντερκονεκτ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Εάν οι διαστάσεις ενός δωματίου ακρόασης είναι περιορισμένες,τότε επεμβάσεις σαν αυτές που παρουσιάστηκαν για το χώρο του Ear είναι αναγκαίες.
Τέλ δεμ γκολντ μαουθ!

Α
Να
Γκαι
Ες

Λαιφ σακς
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.313
Reaction score
7.826
Να κανω εγω μερικες ερωτησεις?

Ξεκινησες τη μελετη απο λευκο χαρτι-δηλαδη εχοντας το χωρο εκανες ολους τους υπολογισμους, εκανες ολες σχεδον τις κατασκευες και τις τοποθετησες ή το πηγες σταδιακα-βαζω τα μηχανηματα, μετραω, κανω παρεμβασεις, μετραω, κανω κι αλλες κλπ?

Εχεις αμφιβολιες για αποφασεις που πηρες, αναρωτιεσαι δηλαδη μηπως κανοντας κατι διαφορετικο σε καποιο σημειο ειχες καλυτερα αποτελεσματα? Δεν εχει το μειονεκτημα ολο αυτο το θεμα, οτι δεν μπορεις να κανεις ευκολα δοκιμες? Ή ετσι κι αλλιως προσπαθεις για το καλυτερο αποτελεσμα και μετα αναλαμβανει η ενεργη ισοσταθμιση τα υπολοιπα?

Το να εδινες τη μελετη και κατασκευη σε μια εταιρια και να σου τα εφτιαχνε ολα κοστουμι, ποσες φορες πανω το κοστος θα ηταν πιστευεις?

Αυτη κολωνα μπροστα απο το αριστερο ηχειο ποσο μεγαλο προβλημα ηταν-ειναι?

Σε εναν τετοιο χωρο χρησιμοποιεις μεθοδους fine tuning μετα και ποιες? Ενεργη ισοσταθμιση, Dirac, αλλαγη μηχανηματων, καλωδιων κλπ.

Δεν ειναι καλυτερα να εχεις δυο sub, ενα διπλα σε καθε ηχειο, αντι για ενα στο κεντρο?

Ειναι περιορισμενο το sweet spot ή ακους καλα σε μεγαλυτερο πεδιο, που εχεις δωσει μεγαλυτερη σημασια εννοω?

Μερσι!

Ανακατεμενα τα εβαλα γιατι βιαζομουνα καπως
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
Επιτρέψτε μου να καταθέσω και εγω την γνώμη μου (αλλωστε ολοι εχουν απο μια :whistling:) στη συζητηση περι LEDE-DELE, και την εφαρμογη του Κώστα.

Το πρωτο που βοηθαει στην εξαγωγη συμπερασματων ειναι να χωρισουμε τρεις κατηγορίες χώρων:

  1. Χωροι με προορισμο χρησης Studio. Απο εδω παράγεται η γνώση. Δημοσιεύσεις της AES, requirements, χρηση Mixing/Mastering, ολοι οι οροι που προαναφερθηκαν οπως LEDE, DELE, RFZ, RT60, ITDG,και βαλε. Χωροι κατασκευασμενοι απο ανθρωπους οι οποιοι αν δεν εχουν ακριβεια αναπαραγωγης δεν μπορουν να βγαλουν το ψωμί τους, και η παπαρολογία δεν τους βοηθάει. Αυτοι και οι επιστημονες της ηλεκτροακουστικής λοιπον παράγουν την γνωση. Εδω ειναι η αναφορά μας, και οχι ο πωλητής του χαϊεντάδικου της περιοχής μας.
  2. Dedicated χωροι σε σπίτι. Οι παρεμβασεις του Κωστα ειναι διδακτικές. Εχει διαλέξει ποια πλευρα θα βαλει απορροφηση, εβαλε τους συνηχητες του, και μετά διάχυση (χονδροειδής περιγραφή). Και η διαφορά πριν και μετά ηταν δραματική. Εφοσον εχουμε dedicated χωρο, εχουμε την δυνατοτητα και την υποχρέωση ως προς το αυτι μας να εφαρμόσουμε την γνώση που παραγεται απο το 1. , αλλα και επιπλέον να λαβουμε υποψιν οσα ειπωθηκαν απο τον Ημιθεο εδω #73. Ξαναλέω: Αυτα που εγιναν ειναι εξόχως διδακτικά. Η προσωπική μου προτιμηση θα ηταν καποιο mix and match διάχυσης/απορροφησης/συνήχησης, αναλόγως των προδιαγραφων που ορίζει ο χώρος (πχ θεση μιας μπαλκονόπορτας) αλλα και των προτιμήσεων του χρηστη. Αλλι θελουν λιγο πιο ζωντανο τον χωρο, αλλοι λιγοτερο. Επισης το ειδος της αναπαραγωμενης μουσικής σχετίζεται με αυτες τις επιθυμίες.
  3. Χωροι καθημερινής διαβίωσης, σαλόνια. Εδω σαφως και δεν μπορουν να γινουν τα ανωτέρω. Ομως, χρησιμοποιωντας την γνώση απο τα 1. και 2., και με την χρηση αισθητικά αποδεκτών παρεμβασεων μπορουμε να βελτιωσουμε σημαντικά την ακουστική. Ακομα και ενα χαλί, μια κουρτινα, μπορει να ειναι σημαντικά. Γιατι οχι μια ομορφη απορροφητική κουρτινα πισω απο τα ηχεια, που να μαζευεται οταν δεν ακουμε μουσική για παραδειγμα. Το θέμα ειναι πως την γνωση αυτην θα την προσαρμόσουμε αισθητικά, και εδω ειναι σαφως πιο δυσκολο το εγχειρημα. Αλλα δεν πρεπει αυτο να μας αποθαρρυνει

θα έλεγα ότι ο στόχος της κουβέντας θα ήταν πιο χρήσιμο να ήταν η εξερεύνηση της αξίας και των ζητούμενων της παθητικής ισοσταθμισης του χώρου ακρόασης, ως απαραίτητο πρώτο βήμα πριν την ενεργή ισοσταθμιση του!
Στην περιπτωση 3. Κωστα, θα διαφωνησω (λιγο) μαζι σου. Εαν εχουμε να κανουμε με μια ανενδοτη συζυγο (αραγε γιατι δεν ειναι ποτε αναποδα, δηλαδη να ειναι η συζυγος αυτη που ζηταει καλυτερο HiFi?), τοτε η ενεργη ισοσταθμιση ειναι καλυτερη απο το τιποτα. Ή απο την αλλαγη καλωδιων στο κυνηγι του ιδανικου. Σαφως και αυτο που λες, δηλαδη πρωτα παθητική ισοσταθμιση, ειναι το σωστο, αλλα για καποιους δεν υπαρχει αυτη η επιλογη.

Αυτο παρακαλω να μην χρησιμοποιηθει ως δικαιολογια προς τους εαυτους σας ωστε να μην κανετε την επιβεβλημενη προσπαθεια να πεισθει το ετερον ημισυ για καποιες παρεμβασεις αισθητικά αποδεκτές.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
........επιβεβλημενη προσπαθεια να πεισθει το ετερον ημισυ για καποιες παρεμβασεις αισθητικά αποδεκτές.
η μοναδική και αναγκαία προσπάθεια είναι να πεισθει να γυρίσει στην μαμά της .Όλα τα άλλα είναι ασκήσεις επαναστατικότητας με αμφίβολα αποτελέσματα :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Στις ακροάσεις τώρα:

Μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας του χώρου, προφανώς ακολούθησαν πρώτα μετρήσεις, οι οποίες έδειξαν πέραν το περί το 0.3 RT60, αλλά και μία αναπάντεχα ισορροπημένη απόκριση πλάτους στο ακουστικό φάσμα, χωρίς ακόμα να έχει χρησιμοποιηθεί καθόλου ενεργή ισοσταθμιση χώρου (βλέπε μετρικ). Στις χαμηλές συχνότητες μία παύλα η απόκριση, από τα 20hz μέχρι τα 200, είτε με ροζ θόρυβο είτε με γκλαιντινγκ τοουν. Στο σύνολο ένα -+2 db, κι αυτό λόγω 2 γνωστών κορυφών, οι οποίες με δγιο νοτς φιλτράκια θα παν στον αγύριστο. Τοποθετήθηκε κατάλληλη αντίσταση σε σειρά στο ριμπον, ώστε να υπάρχει μία ομαλή κλίση στην απόκριση. Οι συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις στην παρούσα φάση είναι περί το 0.5/100, αλλά αναμένεται βελτίωση όταν μπει στο παιχνίδι η μετρικ. Τες πα, τα πολλά λόγια είναι περιττά, πάμε στο ενδιαφέρον κομμάτι των ακροάσεων, στο ζητούμενο του όλου χόμπι.

Το σαμπ εξαφανίστηκε κυριολεκτικά. 3 φορές σηκώθηκα να πιάσω τον κώνο να δω ότι κουνιεται όντως!

Ήταν εμφανής η απουσία του γνωστού μπουμαρισματος σε κάθε γωνιά του χώρου, κάτι που πριν το ακουγα έντονα. Οι χαμηλές συχνότητες ακούγονται το ίδιο σε όλη την έκταση του χώρου. Αναπάντεχα, το όμοιο ουσιαστικά ισχύει και στο υπόλοιπο φάσμα, δηλαδή δεν διαφοροποιείται η χροιά του ηχείου είτε πλησιαζω το ηχείο είτε απομακρύνομαι, είτε πάω στον πάνω όροφο..

Υπάρχει επίσης το αίσθημα ότι ακούω σαν από ακουστικά. Ακούω ομοιογενώς όλο το χώρο μπροστά μου να παίζει ενιαία μουσική, ενώ ταυτόχρονα το πλάτος της εικόνας είναι τεράστιο, όπως και το βάθος και το ύψος, αλλά συνάμα είναι ξεκάθαρη η θέση των ηχείων στο χώρο, δεν καλύπτονται ούτε μπερδεύονται από το χώρο. Ξέρω πως αυτό που περιγραφω δείχνει αντιφατικό, αλλά ισχύει.

Δεν ενοχλεί η ένταση. Ανήθικα πολύ. Όσο δυνατά και να παίζει, θες κι άλλη στάθμη. Έφτασα σε γυναικείες φωνές να νιώσω συντονισμό στο τύμπανο από την τερατώδη στάθμη, χωρίς ενόχληση καμία! Εξωπραγματικό σε βαθμό κακουργήματος.

Ανακάλυψα για πρώτη φορά στη ζωή μου, πως η ηχογράφηση του μπομπ μαρλευ δεν έχει πολύ μπάσο. Ήμουν βέβαιος τόσα χρόνια ότι ήταν ένα πολύ μπασαριστο δισκάκι, και έκανα απλώς λάθος.
Επίσης ανακάλυψα πως δεν ακούω τους 20 κύκλους. Ούτε τους 22. Στους 24 έχω κάτι υπόνοιες. Το μικρόφωνο μετράει κανονικά βέβαια. Ως τώρα νόμιζα ότι τα ακουγα. Τα νιώθω, αλλά δεν ακούγονται. Λαιφ σακς..

Ξεχωρίζουν τα πάντα. 30 φωνές; Τις ακούς ξεχωριστά μία μία. 10 πνευστά; Ομοίως. Βρε για δες..

Τρομερή ατάκα. Χτυπάει μπότα και λέω αμάν. Χτυπάει πιατινι και δε κοροϊδεύει, τα δίνει γερά. Ο,τι χτυπάει, χτυπάει αλύπητα. Νόμιζα πως η μεμβράνη του μαγκ δεν ήταν ικανή για τέτοιο χτύπημα, την είχα για πιο ευγενική κυρία. Είναι μία μπιτς τελικά, με είχε παραπλανήσει με την λεπτή της σιλουέτα. Σου τραβάει μπάτσα και σου γυρνάει το κεφάλι για πλάκα. Ακόμα και τα παλαμάκια σε λαιβ ηχογράφηση έχουν άλλο αέρα ατακας.

Στάθμη. Μεγάλη στάθμη. Μη μαγκνεπανισια. Κλαμπαδικη. Τρανς και μουσικές μπιτατες γεμίζουν το χώρο πιο γερά από εκείνη τη ντίσκο που θυμάμαι στα νιάτα μου που... (Λογοκρισία). Μετά κοιτάς τα μαγκ, και γελάς.. λαιφ; Γιες ντιαρ. Σακς.

Άλλο ένα θα πω, που δε το έχω ξαναζήσει με μαγκ. Από την πιο χαμηλή στάθμη ακούς τα πάντα όλα, τα οποία μάλιστα, όσο σηκώνει το βολιουμ, δεν αλλάζουν σε τίποτα απολύτως, εκτός της στάθμης. Δεν ακούς κάτι παραπάνω ή κάτι λιγότερο, δεν αλλάζει η χροιά του βιολιού ή των φωνών, δεν διαφοροποιείται τίποτα άλλο με τη διαφοροποίηση της στάθμης, πέραν αυτής και μόνον αυτής της ... στάθμης. Δε ξέρω για σας, αλλά γω να πω την αμαρτία μου, αυτό το πράμα δε το χω ξανακουσει.

Α, για πρώτη φορά μου έστειλε μήνυμα ο γείτονας, στο κινητό. "Λυπησου μας" μου έγραψε.. ε, τον λυπήθηκα. Χαμήλωσα..

Έβαλα να παίζει το κολν κονσερτ άμα το λέω καλά, αγαπημενο μου έργο από παιδί, του κειθ τζαρετ, και ήμουν στον πάνω όροφο. Μπήκε κάποιος στο σπίτι, στον πάνω όροφο, και με ρωτάει ποιος παίζει πιάνο κάτω. Νόμιζε ότι υπήρχε πραγματικά πιάνο στον κάτω όροφο και κάποιος έπαιζε..

Αυτά τα ολίγα, για να μπείτε στο πνεύμα. Πριν το εγχείρημα όταν έπαιζαν τα ηχεία, στον πάνω όροφο ερχόταν ένα βουητό, ένας αχταρμας στάσιμων που έβρισκαν δίοδο από τη σκάλα και ξεφόρτωναν από την πόρτα στο τέλος της σκάλας...
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Στην wisdom audio υπάρχει ανάλογη υλοποίηση, με ικανό ριμπον που παίζει από χαμηλά (110 κύκλους) τοποθετημένο σε ινφινιτ μπαφλ κλειστό κουτί, φαντασου τα μαγκ σε κουτί με τιγκα απορρόφηση. Άψογο και σα σκέψη, και σαν υλοποίηση, αλλά με μεγάφωνο τρελό.
Μόνο που τα μαγκ, λόγω υπερβολικά χαμηλής ευαισθησίας, λογω σχετικά χαμηλής μέγιστης ικανότητας διαχείρησης ισχύος εξαιτίας της μικρής απόστασης μεμβράνης - μαγνητών (τερματισμό ανάρτησης, μικρό x max), και λογω ανώμαλης συμπίεσης λόγω μείωσης μαγνητικού πεδίου στην μισή κυματομορφή σε αυξανόμενη απόσταση μεμβράνης από τους μαγνήτες στην μη εκατέρωθεν της μεμβράνης χρήση μαγνητών για ομοιογενές μαγνητικό πεδίο (μόνη εξαίρεση εδώ το 20), δε μπορούν να ανταπεξέλθουν, είναι εν ολίγοις φτιαγμένα για να ακούς και την πίσω ακτινοβολία τους. Περιορισμός ή χαρακτηριστικό τους, όπως θες το βαφτίζεις, αλλά χωρίς ενεργή πλήρως την οπίσθια ακτινοβολία τους, είναι νεκρά, ανίκανα να παίξουν τον χώρο.
Εγώ τα έχω στο 1,4μ από τον πίσω τοίχο, οριακά πέφτει η ακύρωση πάνω στο σημείο κρος και καταφέρνει εκεί σχεδόν να χάνεται από τη μέτρηση, λόγω διαφορετικών σημείων εκπομπής και αποστάσεων. Ακούω στα 3,3μ από το ριμπον, οριακά στο διπλάσιο του ύψους του ριμπον, πιο κοντά το χάος λόγω συγκρίσιμων διαφορών απόστασης με το μήκος κύματος των υψηλών συχνοτήτων. Από τον πίσω τοίχο έχω απόσταση λίγο πάνω από 2μ.
Γνωριζω τους περιορισμούς των maggies και καταλαβαίνω την ανησυχία σου για το Spl, αλλά από την άλλη τα διπολα παιζουν καλύτερα όσο τα απομακρύνεις απο τους τοίχους και τα 2μ ειναι η ελάχιστη προτεινωμενη απόσταση. Ιδανικά θες 3-4 μετρα που δεν τα έχεις, θα πρέπει λοιπόν να δημιουργήσεις εικονικά τα 3-4μ απορροφοντας μέρος τις οπίσθιας ακτινοβολίας. Ο καλυτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι με απορρόφηση ευρέως φάσματος broadband absorbers που λένε και στο χωριό μου. Με 5 cm απορρόφηση δεν πρόκειται να νεκρώσει ο χώρος, η δε απώλεια Spl που θα έχεις θα είναι ίδια με το να είχες τα ηχεία 4 μέτρα απο τον τοίχο και μπορείς βεβαια να την ισοστάθμισης μετακινοντας την θέση ακρόασης.

Το πλεονέκτημα της απορρόφηση στην συγκεκριμένη εφαρμογή ειναι οτι έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας από ότι η διάχυση.

Σε ποια συχνότητα και ποιας τάξης ειναι το κρος?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Να κανω εγω μερικες ερωτησεις?

Ξεκινησες τη μελετη απο λευκο χαρτι-δηλαδη εχοντας το χωρο εκανες ολους τους υπολογισμους, εκανες ολες σχεδον τις κατασκευες και τις τοποθετησες ή το πηγες σταδιακα-βαζω τα μηχανηματα, μετραω, κανω παρεμβασεις, μετραω, κανω κι αλλες κλπ?

Εχεις αμφιβολιες για αποφασεις που πηρες, αναρωτιεσαι δηλαδη μηπως κανοντας κατι διαφορετικο σε καποιο σημειο ειχες καλυτερα αποτελεσματα? Δεν εχει το μειονεκτημα ολο αυτο το θεμα, οτι δεν μπορεις να κανεις ευκολα δοκιμες? Ή ετσι κι αλλιως προσπαθεις για το καλυτερο αποτελεσμα και μετα αναλαμβανει η ενεργη ισοσταθμιση τα υπολοιπα?

Το να εδινες τη μελετη και κατασκευη σε μια εταιρια και να σου τα εφτιαχνε ολα κοστουμι, ποσες φορες πανω το κοστος θα ηταν πιστευεις?

Αυτη κολωνα μπροστα απο το αριστερο ηχειο ποσο μεγαλο προβλημα ηταν-ειναι?

Σε εναν τετοιο χωρο χρησιμοποιεις μεθοδους fine tuning μετα και ποιες? Ενεργη ισοσταθμιση, Dirac, αλλαγη μηχανηματων, καλωδιων κλπ.

Δεν ειναι καλυτερα να εχεις δυο sub, ενα διπλα σε καθε ηχειο, αντι για ενα στο κεντρο?

Ειναι περιορισμενο το sweet spot ή ακους καλα σε μεγαλυτερο πεδιο, που εχεις δωσει μεγαλυτερη σημασια εννοω?

Μερσι!

Ανακατεμενα τα εβαλα γιατι βιαζομουνα καπως
Ναι, ξεκίνησα απο λευκό χαρτί.
Για πολύ καιρό ήμουν μόνο στο στάδιο της σκέψης.
Προσπάθησα να κάνω διάφορους υπολογισμούς, αλλά όχι με στόχο να λύσω συγκεκριμένο πρόβλημα, με στόχο να πιάσω όλο το φάσμα όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφα. Είναι λίγο χαοτικό το θέμα, κι έτσι το αντιμετωπισα. Όλα έχουν διαφορετικά μεγέθη, να συντονίζουν αλλού, διαφορετικά τα κενά από τις πλάκες με τον πίσω τοίχο, όλα χαοτικά, για να αντιμετωπισω το χάος, να το πληρώσω με το ίδιο νόμισμα.

Βασικός στόχος ήταν και το κόστος, να κρατηθεί στο απολύτως μίνιμουμ, ειδάλλως ξέρω ωραίες λύσεις..

Αφού τα υπολόγισα όλα, παίρνοντας και συμβουλές από τον ζαπαντη, έκανα την μαζική παραγγελία. Επειδή δεν ήμουν (προφανώς) διόλου βέβαιος για την συνολική επιτυχία του πρότζεκτ, μάλιστα τουναντίον είχα την βεβαιότητα ότι στο τέλος θα μετρήσει το μικρόφωνο κάποια προβλήματα σε κάποια σημεία, παρήγγειλα και μία έξτρα ποσότητα υλικών, ώστε μόνο στο τέλος να κάνω εστιασμένες παρεμβάσεις για επίλυση όποιων προβλημάτων παραμείνουν, με απόλυτα υπολογισμένο συντονισμό πλέον. Αυτό, ήμουν απλώς κωλοφαρδος, δε χρειάστηκε να γίνει. Μου έκατσε. Ομολογώ.

Το κόστος θα ήταν τραγικά υψηλότερο αν γινόταν από κάποιο επαγγελματία. Μιλάμε για 43 τετραγωνικά μέτρα διαχυτές κ συνηχητές χαμηλών ταυτόχρονα..

Η κολώνα ήταν σοβαρό θέμα. Τώρα είναι ασήμαντο πλέον.

Αφού έγιναν αυτά, τώρα ήρθε η ώρα για ενεργή ισοσταθμιση. Ντιρακ πες, οκ. Μετρικ λέω γω. Πριν από αυτό, δεν ήθελα ούτε καν να συνδεσω τη μετρικ στο σύστημα. Τώρα συνδέεται σγα σγα..

Ίσως είναι καλύτερα τα 2 σαμπ, ίσως είναι καλύτερα αρεϊ. Είναι θέμα άλλης συζήτησης.

Το σουιτ σποτ άνοιξε πολύ, υπό την έννοια ότι όπου και να είσαι τα ακούς όλα και με την ίδια χροιά. Ακούς όμως βέλτιστα ακριβώς στο κέντρο, αυτό είναι σαφές και δε νομιζω οτι έχει περιθώρια αλλαγής. Δεν έχει πάντως διαφορά το μπρος πίσω, αρκεί να είσαι κέντρο. Μετακίνηση 1 μέτρο μπρος πίσω, μηδέν αντιληπτή διαφορά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το THD στις χαμηλές συχνότητες, χτυπάει χαλαρά 5/100. Πάλι καλά να λες..
 

Μηνύματα
888
Reaction score
888
Επιτρέψτε μου να καταθέσω και εγω την γνώμη μου (αλλωστε ολοι εχουν απο μια :whistling:) στη συζητηση περι LEDE-DELE, και την εφαρμογη του Κώστα.

Το πρωτο που βοηθαει στην εξαγωγη συμπερασματων ειναι να χωρισουμε τρεις κατηγορίες χώρων:

  1. Χωροι καθημερινής διαβίωσης, σαλόνια. Εδω σαφως και δεν μπορουν να γινουν τα ανωτέρω. Ομως, χρησιμοποιωντας την γνώση απο τα 1. και 2., και με την χρηση αισθητικά αποδεκτών παρεμβασεων μπορουμε να βελτιωσουμε σημαντικά την ακουστική. Ακομα και ενα χαλί, μια κουρτινα, μπορει να ειναι σημαντικά. Γιατι οχι μια ομορφη απορροφητική κουρτινα πισω απο τα ηχεια, που να μαζευεται οταν δεν ακουμε μουσική για παραδειγμα. Το θέμα ειναι πως την γνωση αυτην θα την προσαρμόσουμε αισθητικά, και εδω ειναι σαφως πιο δυσκολο το εγχειρημα. Αλλα δεν πρεπει αυτο να μας αποθαρρυνει



Στην περιπτωση 3. Κωστα, θα διαφωνησω (λιγο) μαζι σου. Εαν εχουμε να κανουμε με μια ανενδοτη συζυγο (αραγε γιατι δεν ειναι ποτε αναποδα, δηλαδη να ειναι η συζυγος αυτη που ζηταει καλυτερο HiFi?), τοτε η ενεργη ισοσταθμιση ειναι καλυτερη απο το τιποτα. Ή απο την αλλαγη καλωδιων στο κυνηγι του ιδανικου. Σαφως και αυτο που λες, δηλαδη πρωτα παθητική ισοσταθμιση, ειναι το σωστο, αλλα για καποιους δεν υπαρχει αυτη η επιλογη.
.
Συγγνώμη, αλλά κι εγώ που δεν έχω προς το παρόν σύζυγο δεν διανοούμαι πίσω ακριβώς από τα ηχεία να μην υπάρχει μεγάλος πίνακας ζωγραφικής, οι τοίχοι δεξιά κι αριστερά να μην είναι γεμάτοι βιβλιοθήκες, μπροστά στη θέση ακρόασης να μην υπάρχει τραπεζάκι είτε ξύλινο είτε γυάλινο και πίσω μου να μην έχω μια ωραία τζαμαρία βεράντας με ανοικτόχρωμες κουρτίνες (όχι ηχοαπορροφητικές αηδίες, όχι βελούδα κλπ).
Με απλά λόγια, η αισθητική είναι πάνω από το χόμπυ. Σχεδόν όλα τα σπίτια που έχω δει σε φωτογραφία με εκτεταμένες ηχητικές περιποιήσεις μου είναι αδιάφορα. Θα προτιμούσα μια ενεργή ισοστάθμιση κι ας έχω λίγο χειρότερο ήχο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Με απλά λόγια, η αισθητική είναι πάνω από το χόμπυ.
Δεκτό και σεβαστό φίλε μου, καλέ μου φίλε που μιλάς ξεκάθαρα.
Έτσι δέχομαι απολύτως η πχ επιλογή του ηχείου να γίνει με κύριο κριτήριο την εμφάνιση, οπότε δικαιολογω πλήρως αντίστοιχες πανακριβες υλοποιήσεις, που όμως δε παίζουν όπως το κακασχημο κλεϊν νιουμαν που μας έδειξε ο Μανος στο λινκ. Έτσι δικαιολογω και τα υπέροχα πικάπ. Ειδάλλως, όλα αυτά δε θα είχαν λόγο ύπαρξης, στο χώρο της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, που όντως αποτελεί άλλο χόμπι. Σε αυτό το χώρο, είναι ήταν και θα παραμείνουν βασιλιάδες τα μηχανήματα που βλέπουμε σε περιποιημένα στούντιο, τα οποία συνήθως είναι κακασχημες γκουμουτσες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Συγγνώμη, αλλά κι εγώ που δεν έχω προς το παρόν σύζυγο δεν διανοούμαι πίσω ακριβώς από τα ηχεία να μην υπάρχει μεγάλος πίνακας ζωγραφικής, οι τοίχοι δεξιά κι αριστερά να μην είναι γεμάτοι βιβλιοθήκες, μπροστά στη θέση ακρόασης να μην υπάρχει τραπεζάκι είτε ξύλινο είτε γυάλινο και πίσω μου να μην έχω μια ωραία τζαμαρία βεράντας με ανοικτόχρωμες κουρτίνες (όχι ηχοαπορροφητικές αηδίες, όχι βελούδα κλπ).
Με απλά λόγια, η αισθητική είναι πάνω από το χόμπυ. Σχεδόν όλα τα σπίτια που έχω δει σε φωτογραφία με εκτεταμένες ηχητικές περιποιήσεις μου είναι αδιάφορα. Θα προτιμούσα μια ενεργή ισοστάθμιση κι ας έχω λίγο χειρότερο ήχο.
Θα ζήσουμε ιστορικές στιγμές...κάποτε ....
Υπερβάλλεις...Το περί ου ο λόγος σύστημα αποτελείται από σχετικώς προσιτές συσκευές (με τις ακριβότερες εξ αυτών να έχουν αποκτηθεί μεταχειρισμένες από συνεργάτες) και καμία προοπτική μελλοντικής μεταπώλησης (άρα μένει σταθερό επ'αόριστον).
Διευθετημένο με λύσεις εξυπηρετούμενες από συνήθη οικιακά υλικά,υπό συνθήκες ευρυχωρίας και καλαισθησίας είναι ιδανικό για ΄΄ξεκάρφωμα΄΄ και ΄΄σπάσιμο΄΄ προς...οικείες χαϊενδικές παθογένειες.;)
... Εαν εχουμε να κανουμε με μια ανενδοτη συζυγο (αραγε γιατι δεν ειναι ποτε αναποδα, δηλαδη να ειναι η συζυγος αυτη που ζηταει καλυτερο HiFi?), τοτε η ενεργη ισοσταθμιση ειναι καλυτερη απο το τιποτα. Ή απο την αλλαγη καλωδιων στο κυνηγι του ιδανικου. Σαφως και αυτο που λες, δηλαδη πρωτα παθητική ισοσταθμιση, ειναι το σωστο, αλλα για καποιους δεν υπαρχει αυτη η επιλογη.

Αυτο παρακαλω να μην χρησιμοποιηθει ως δικαιολογια προς τους εαυτους σας ωστε να μην κανετε την επιβεβλημενη προσπαθεια να πεισθει το ετερον ημισυ για καποιες παρεμβασεις αισθητικά αποδεκτές.
Ακόμα και στην τρίτη περίπτωση,αντικειμενική χρησιμότητα οιασδήποτε παθητικής φροντίδας θα είναι να μειωθεί μέσω εκείνης ο...υπολογιστικός φόρτος για το εφαρμοζόμενο λογισμικό ενεργής διόρθωσης και κατ'επέκτασιν ο βαθμός πιθανών αποκλίσεων από τη γραμμική συμπεριφορά (λ.χ. κωδωνισμοί) για το δεύτερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
Το κρος χοντρικά 220 κ 1150, 3ης τάξης.

http://www.stereophile.com/content/...-loudspeaker-measurements#SQ36ISRUPzCrcRkk.97



Στα υπόλοιπα, υπάρχει αντίλογος. Οι διαχυτές πίσω από τα ηχεία, αυξάνουν το ακουστικό βάθος, ενώ ταυτόχρονα ο συνηχητης εκεί έχει 23 cm απόσταση από τον τοίχο, με 5 στρώσεις πιεσμενου ηχοαπορροφητικου 5 πόντου. Το γκαπ κατά βάση υπάρχει. Ταυτόχρονα, η ενδεδειγμένη απόσταση από τον πίσω τοίχο, κατά τον κατασκευαστή, είναι από 80cm έως 1,5μ, με μέση τιμή προτεινόμενη για τους περισσότερους χώρους το 1.25-1,30 και σχεδόν συμφωνω απολύτως (εμένα στο μικρόκοσμό μου, μου έκατσε καλύτερα στο μικρόφωνο στο 1,40μ και με σημαντική κλίση προς τα έσω, αλλά αυτό είναι τζαστ μάι του σεντς, δε τα βάζω ποτέ με τον κατασκευαστή, είναι θέμα αρχής..)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
Ακόμα και στην τρίτη περίπτωση,αντικειμενική χρησιμότητα οιασδήποτε παθητικής φροντίδας θα είναι να μειωθεί μέσω εκείνης ο...υπολογιστικός φόρτος για το εφαρμοζόμενο λογισμικό ενεργής διόρθωσης και κατ'επέκτασιν ο βαθμός πιθανών αποκλίσεων από τη γραμμική συμπεριφορά (λ.χ. κωδωνισμοί) για το δεύτερο
Couldn't agree more
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.603
..αντικειμενική χρησιμότητα οιασδήποτε παθητικής φροντίδας θα είναι να μειωθεί μέσω εκείνης ο...υπολογιστικός φόρτος για το εφαρμοζόμενο λογισμικό ενεργής διόρθωσης και κατ'επέκτασιν ο βαθμός πιθανών αποκλίσεων από τη γραμμική συμπεριφορά (λ.χ. κωδωνισμοί) για το δεύτερο.
Ρισπεκτ.
Με μία πρόταση, τα λες όλα.
Πολύ γνώση, συμπιεσμένη.
Κρίμα που λίγοι αντιλαμβάνονται τα γραφόμενά σου, αλλά είναι φυσικόκαι επόμενο. Λείπει και ο ντοχερτης..
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.623
Μηνύματα
2.868.434
Members
37.941
Νεότερο μέλος
mdim051
Top