- Μηνύματα
- 18.046
- Reaction score
- 60.009
Η σαφής αντίληψη της χροιάς έχει αποκτήσει μυθικές διαστάσεις,μιά κι εξαρτάται από τη φασματική δομή του εκάστοτε ηχητικού σήματος και τη συναισθηματική διέγερση που δύναται να προκαλεί.Οπότε ξεκινάει εδώ ένα νήμα με σκοπό την αποκρυπτογράφηση στο μέτρο του δυνατού γιά το ΄΄επίμαχο΄΄ αυτό ζήτημα...
Η πλήρης αντίληψη των σύνθετων ήχων που μας περιτριγυρίζουν (μουσικών και μη) προϋποθέτει εκείνες τριών επιμέρους ιδιοτήτων:
Ακουστότητα ή Ηχηρότητα (Loudness),Τονικό Ύψος (Pitch) και Ηχόχρωμα (Timbre).
Ο ορισμός γιά την αποκαλούμενη ΄΄χροιά΄΄ συχνά δίδεται ως εξής:
"Εκείνη η ιδιότητα μέσω της οποίας ο ακροατής δύναται να ξεχωρίσει ως ΄΄ανόμοιους΄΄ δύο ήχους παρουσιαζόμενους υπό τις ίδιες συνθήκες κι έχοντες την ίδια ηχηρότητα και τονικό ύψος"(ANSI,1994).
Οι διαφορές στην ποιότητα του ηχοχρώματος είναι που παρέχουν ολοκληρωμένη αναγνώριση του συνόλου των ακουστικών αντικειμένων (μουσικά όργανα,φωνές,ήχοι περιβάλλοντος,κτλ).

Η πλήρης αντίληψη των σύνθετων ήχων που μας περιτριγυρίζουν (μουσικών και μη) προϋποθέτει εκείνες τριών επιμέρους ιδιοτήτων:
Ακουστότητα ή Ηχηρότητα (Loudness),Τονικό Ύψος (Pitch) και Ηχόχρωμα (Timbre).
Ο ορισμός γιά την αποκαλούμενη ΄΄χροιά΄΄ συχνά δίδεται ως εξής:
"Εκείνη η ιδιότητα μέσω της οποίας ο ακροατής δύναται να ξεχωρίσει ως ΄΄ανόμοιους΄΄ δύο ήχους παρουσιαζόμενους υπό τις ίδιες συνθήκες κι έχοντες την ίδια ηχηρότητα και τονικό ύψος"(ANSI,1994).
Οι διαφορές στην ποιότητα του ηχοχρώματος είναι που παρέχουν ολοκληρωμένη αναγνώριση του συνόλου των ακουστικών αντικειμένων (μουσικά όργανα,φωνές,ήχοι περιβάλλοντος,κτλ).
Last edited: