Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Μηνύματα
503
Reaction score
2
Ο σωστός τρόπος?????
κλέισε τα μάτια μην διαβάζεις οτι γράψουμαι ως τώρα
και άνοιξε τα αυτάκια σου
Ο λάθος???να διαβάζεις τα οσα γράφουμαι σαν γνώστες.....

με τον καιρό θα μάθεις ....
 

Μηνύματα
503
Reaction score
2
δεν θα μπορουσε να ειναι ετσι?
η μεγαλη μαζα αερα που μετακινητε λοιπον, μπορει να ειναι
α)πολλα μορια αερα με μικρη ταχυτητα
β)λιγοτερα μορια (αρεοτερα) με μεγαλυτερη ταχυτητα.
τα δυο κυματα εχουν την ιδια ενεργεια και οι διαφορες στην πιεση στο τυμπανο προκαλουν την ιδια αντιληψη μπασου με τα χαρακτηριστικα ομως του γρηγορου η αργου που συζητηθηκαν παραπανω...
Εχεις δοκιμάσει το RR-77
για να δείς πόσα απίδια χωράει ο σάκος???
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Εχεις δοκιμάσει το RR-77
για να δείς πόσα απίδια χωράει ο σάκος???
Τελικά πόσα είπε ??
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Η απλή φυσική εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι όσο πιο χαμηλές συχνότητες θέλουμε να αναπαράγουμε και σε μεγάλη ένταση (πολλά dB), τόσο περισσότερη (πολύ περισσότερη) μάζα αέρα θα πρέπει να μετακινήσουμε, χωρίς όμως αυτή η μετακίνηση να ακυρώνεται πχ από τη δίλοβη ή δίπολη λειτουργία.

Επίσης, δεν υπάρχουν "αργά" και "γρήγορα" μπάσα! Άλλη μία μεγάλη παρεξήγηση εννοιών. Μπορούμε να μιλάμε για ελεγχόμενα ή για μη-ελεγχόμενα (μπουμαριστά) μπάσα. Μπορούμε να μιλάμε για έλλειψη μπάσων. Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε για αργά ή για γρήγορα μπάσα. Τα μπάσα είναι μπάσα. Άμα γίνουν γρήγορα, ... τότε θα είναι πρίμα!
Συμφωνώ πως "αργά" και "γρήγορα" μπάσα είναι μια εξήγηση άλλων χαρακτηριστικών που δίνουν μια τέτοια "αίσθηση".

α) Χρωματισμός κουτιών που παίζουν "μπάλα"

β) Οδήγηση μονάδων απο ενισχυτές που αλλάζουν τις μικροδυναμικές στην "κίνηση" των χαμηλών συχνοτήτων και αλλοιώνουν το φυσικό attack - release του μπάσου.

γ) Αρμονική παραμόρφωση μονάδων, όσο μεγαλύτερη τόσο πιο "αργό" το ηχείο στα μπάσα

δ) τεχνολογίες (πάνελ) όπου μέρος του φάσματος συχνοτήτων ακούγεται νωρίτερα απο άλλες συχνότητες
(δεν έχω κατ' ανάγκη πρόβλημα με τα πάνελ, έχουν και κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες σχεδιάσεις αν και προσωπικά δεν θα μπορούσα να ζήσω μαζί τους)

Είναι ενδιαφέρουσα η πρόσληψη των νέων Lipinski Grand απο ακροατές.
Με τρία 7" να προσομοιάζουν ένα 15" φαίνεται να έχουν το απόλυτο μπάσο, φυσικό, άμεσο σε πλήρη αρμονία με τις άλλες συχνότητες.

Όμως πολλοί τελικά προσθέτουν και ένα η δύο sub (όπως και στα κλασσικά Lipinski) γιατί νοιώθουν πως δεν έχει τον απαιτούμενο "τσαμπουκά" στις πολύ χαμηλές συχνότητες.

Το χούι του να αισθάνεσαι το αέρα να κινήται στις χαμηλές δεν κόβεται εύκολα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.894
Reaction score
144.941
Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

να βαράει στο συκώτι, ε? :143::138::135::137:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.894
Reaction score
144.941
Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

τεχνολογίες (πάνελ) όπου μέρος του φάσματος συχνοτήτων ακούγεται νωρίτερα απο άλλες συχνότητες
αυτό πάντως, πρώτη φορα το ακούω. πως γίνεται αυτό δηλαδή?
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

αυτό πάντως, πρώτη φορα το ακούω. πως γίνεται αυτό δηλαδή?
Ούτε εγώ το καταλαβαίνω. Κάτι άλλο θα εννοεί πού 'χει να κάνει μάλλον με τις πίσω ανακλάσεις...
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Υπάρχουν "αργά" μπάσα και είναι αυτά που παράγει ένα κινηματογραφικό sub ας πούμε.

Είναι αυτά που έπονται κατά μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου του υπόλοιπου προγράμματος.

Το φαινόμενο το βίωσα με ένα sub sunfire true subwofer, και είδα και έπαθα για να το συνεφέρω.

Αυτός είναι και ο λόγος που πολύ δύσκολα ταιριάζουν με μεμβράνες τα ενεργά sub, που λειτουργούν με μεγάλες διαδρομές και μεγάλες μάζες κώνου και κινητών μερών προκειμένου να κινήσουν μεγάλες μάζες αέρα, και χάνουν εύκολα το "βήμα" τους σε μια προσπάθεια παρακολούθησης των ταχύτατων μεμβρανών.

Αντίθετα, τα παθητικά sub που έχω τώρα, με 12 ιντσών μεγάφωνα, είναι πολύ γρήγορα, δίνοντας την αίσθηση ότι παίζουν με απόλυτη χρονική ταύτιση με το υπόλοιπο πρόγραμμα, αποδίδοντας ένα "γρήγορο" μπάσο.

:107:
Σωστό αυτό που λες, εφόσον περιορίζεις τον όρο "αργά μπάσα" σε χρονικά καθυστερημένα μπάσα. Μιλάς επομένως για το group delay, φαινόμενο το οποίο υπάρχει σε όλα τα subwoofer ανεξαρτήτως τεχνολογίας (ενεργητικά, παθητικά, bass reflex, κτλ) και το οποίο μάλιστα γίνεται εντονώτερο όσο αυτά κατεβαίνουν χαμηλότερα στο φάσμα.

Συνήθως, οι σχεδιάσεις κλειστής καμπίνας παρουσιάζουν τη μικρότερη καθυστέρηση ομάδας και επομένως την ακρίβεστερη απόδοση των μεταβατικών με το αποτελεσματικότερα ελεγχόμενο μπάσο. Οι σχεδιάσεις bandpass παρουσιάζουν από τις υψηλότερες τιμές καθυστέρησης ομάδας.
Βέβαια πάντα υπάρχει και η ψευδαίσθηση της λεγόμενης ατάκας, εφόσον το μπάσο δεν κατεβαίνει εξαιρετικά χαμηλά.
 


Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

διαφωνώ με αυτά που λες, διότι από την εμπειρία μου με τα μαγκ ξέρω πως ακόμα κι αν βγάζουν όλο το συχνοτικό περιεχόμενο της ηχογράφησης, δεν ικανοποιούν σε κάποια ακούσματα, και η θεωρία που αναφέρω "ταιριάζει" με τις εμπειρίες μου αυτές, καθώς αντίστοιχα ηλεκτροδυναμικά ηχεία με ίσως χειρότερη απόκριση από τα μαγκ, ικανοποιούν περισσότερο σε τέτοια ακούσματα, άρα.... κάπως έτσι θα είναι.

φυσικά, πάντα αφήνω ένα ενδεχόμενο να είναι λάθος αυτά που λέει ο RD και ο Τσαντουλής, αλλά προς το παρόν είναι τα μόνα που εξηγούν όσα έχω ζήσει.
Επειδή η θεωρία αυτή μάλλον .... μπάζει μπορείς να μου δώσεις κάποιο επιστημονικό link που την αναφέρει?

Ένα κλειστό sub που δεν έχει τρύπα που να σου θυμίζει .... σαξόφωνο ή τούμπα, πως γίνεται να βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο? (σύμφωνα με τη θεωρία σου πάντα)
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Σωστό αυτό που λες, εφόσον περιορίζεις τον όρο "αργά μπάσα" σε χρονικά καθυστερημένα μπάσα. Μιλάς επομένως για το group delay, φαινόμενο το οποίο υπάρχει σε όλα τα subwoofer ανεξαρτήτως τεχνολογίας (ενεργητικά, παθητικά, bass reflex, κτλ) και το οποίο μάλιστα γίνεται εντονώτερο όσο αυτά κατεβαίνουν χαμηλότερα στο φάσμα.

Συνήθως, οι σχεδιάσεις κλειστής καμπίνας παρουσιάζουν τη μικρότερη καθυστέρηση ομάδας και επομένως την ακρίβεστερη απόδοση των μεταβατικών με το αποτελεσματικότερα ελεγχόμενο μπάσο. Οι σχεδιάσεις bandpass παρουσιάζουν από τις υψηλότερες τιμές καθυστέρησης ομάδας.
Βέβαια πάντα υπάρχει και η ψευδαίσθηση της λεγόμενης ατάκας, εφόσον το μπάσο δεν κατεβαίνει εξαιρετικά χαμηλά.

Δεν μπορώ να έχω αντίρρηση στο αν υπάρχει σε όλα η όχι.

Εκείνο που ξέρω είναι ότι σε κάποιες κατασκευές γίνεται έντονα αισθητό και σε άλλες καθόλου.


:107:
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Δεν μπορώ να έχω αντίρρηση στο αν υπάρχει σε όλα η όχι.

Εκείνο που ξέρω είναι ότι σε κάποιες κατασκευές γίνεται έντονα αισθητό και σε άλλες καθόλου.


:107:
Ναι, υπάρχουν μελέτες για την "ψυχοακουστική" αντίληψη της παραμόρφωσης φάσης. Γενικά, θα πρέπει group delay<1/2f, περιθώριο το οποίο μπορεί να επιτυγχάνεται από κάποιες σχεδιάσεις στο χαμηλό φάσμα.

Το sunfire που αναφέρεις είναι πολύ εξεζητημένη σχεδίαση, η οποία δεν είναι χαρακτηριστική για να βγάλεις συμπέρασμα.
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Re: Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Ένα κλειστό sub που δεν έχει τρύπα που να σου θυμίζει .... σαξόφωνο ή τούμπα, πως γίνεται να βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο? (σύμφωνα με τη θεωρία σου πάντα)
Αυτό το *.. βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο...*
Πώς το συμπεραίνεις;;; Έχεις προσωπική εμπειρία και αν ναι, πόσο τεκμηρειωμένη, ή το στηρίζεις σε κάποια θεωρία; Λ.Σ.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Αυτό το *.. βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο...*
Πώς το συμπεραίνεις;;; Έχεις προσωπική εμπειρία και αν ναι, πόσο τεκμηρειωμένη, ή το στηρίζεις σε κάποια θεωρία; Λ.Σ.

... both!

Τη θεωρία νομίζω την εξήγησα (της ακυρωτικής συμβολής χαμηλά). Περιγράφεται σε κάθε εγχειρίδιο ακουστικής. Περιμένω την εξήγηση της άλλης θεωρίας....
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Από θεωρίες δεν ξέρω παρά μόνο αυτό που ακούω όλη μου τη ζωή και έχω σαν αναφορά μου την ακουστική μουσική.
Πάντως στα δικά μου *πάνελ* δεν ακούω καμία καθυστέρηση σε καμία περιοχή συχνοτήτων.
Αλλά δεν με απαντάς στο ερώτημα το πώς συμεραίνεις ότι τα μπάσα ενός σαμπ είναι πιο πειστικά από τα μπάσα ενός *πάνελ*!
Έχεις ακούσει πολλά *πάνελ*; Ποια;
Τί έχεις σαν αναφορά για τον ήχο και οδηγήθηκες στο παραπάνω συμπέρασμα.
Αν θες απαντάς. Λ.Σ.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μη

Ναι, υπάρχουν μελέτες για την "ψυχοακουστική" αντίληψη της παραμόρφωσης φάσης. Γενικά, θα πρέπει group delay<1/2f, περιθώριο το οποίο μπορεί να επιτυγχάνεται από κάποιες σχεδιάσεις στο χαμηλό φάσμα.

Το sunfire που αναφέρεις είναι πολύ εξεζητημένη σχεδίαση, η οποία δεν είναι χαρακτηριστική για να βγάλεις συμπέρασμα.
1)Πολύ ενδιαφέρον!

2)Πάντως έχει χαρακτηριστικά "αργό" μπάσο.


:107:
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Από θεωρίες δεν ξέρω παρά μόνο αυτό που ακούω όλη μου τη ζωή και έχω σαν αναφορά μου την ακουστική μουσική.
Πάντως στα δικά μου *πάνελ* δεν ακούω καμία καθυστέρηση σε καμία περιοχή συχνοτήτων.
Αλλά δεν με απαντάς στο ερώτημα το πώς συμεραίνεις ότι τα μπάσα ενός σαμπ είναι πιο πειστικά από τα μπάσα ενός *πάνελ*!
Έχεις ακούσει πολλά *πάνελ*; Ποια;
Τί έχεις σαν αναφορά για τον ήχο και οδηγήθηκες στο παραπάνω συμπέρασμα.
Αν θες απαντάς. Λ.Σ.
Η πειστικότητα είναι εντελώς υποκειμενική, ανάλογα με τις εμπειρίες και τα γούστα και όπως την εκλαμβάνεις σε κάθε περίπτωση (είδος μουσικής, κτλ).
Εσύ σε ποια πάνελ αναφέρεσαι? .... υβριδικά, full range ....?

Ως αναφορά ... μάλλον έχω τον εαυτό μου και μόνο!
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Η πειστικότητα είναι εντελώς υποκειμενική, ανάλογα με τις εμπειρίες και τα γούστα και όπως την εκλαμβάνεις σε κάθε περίπτωση.
Εσύ σε ποια πάνελ αναφέρεσαι? .... υβριδικά, full range ....?
Βασικά στα Full Range της Sound Lab, αλλα και στα δύο υβριδικά της.
Εξαρτάται τί εννοεί κανείς με τη λέξη 'μπάσο'. Πουθενά σε καμιά αίθουσα συναυλιών δεν θα αισθανθείς το μπάσο να σε κτυπά στο στομάχι ή στο στήθος. Αν το προτιμάς να αναπαράγεται έτσι από ένα ηχείο/σύστημα, σεβαστό, αλλά δεν θα έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και το ηχείο/σύστημα που δεν το αναπαράγει κατ' αυτόν τον τρόπο δεν θα υστερεί σε τίποτα και δεν επιτρέπεται να βγαίνουν λάθος και γενικευμένα συμπεράσματα. Το γούστο είναι γούστο, αλλά δεν είναι κανόνας. Λ.Σ.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Δεν έχω αντίρρηση σε αυτά που λες.

Απλά υπάρχουν και άλλοι ήχοι:

[YOUTUBE]<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4m48GqaOz90&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4m48GqaOz90&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>[/YOUTUBE]
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Re: Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να επιλέγεις μηχανάκια...

Βασικά στα Full Range της Sound Lab, αλλα και στα δύο υβριδικά της.
Εξαρτάται τί εννοεί κανείς με τη λέξη 'μπάσο'. Πουθενά σε καμιά αίθουσα συναυλιών δεν θα αισθανθείς το μπάσο να σε κτυπά στο στομάχι ή στο στήθος. Αν το προτιμάς να αναπαράγεται έτσι από ένα ηχείο/σύστημα, σεβαστό, αλλά δεν θα έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και το ηχείο/σύστημα που δεν το αναπαράγει κατ' αυτόν τον τρόπο δεν θα υστερεί σε τίποτα και δεν επιτρέπεται να βγαίνουν λάθος και γενικευμένα συμπεράσματα. Το γούστο είναι γούστο, αλλά δεν είναι κανόνας. Λ.Σ.
Υπάρχουν αίθουσες και "αίθουσες".

Μέσα σε δωμάτιο 20 m2 με ροκ συγκρότημα να τα δίνει όλα σε πρόβα, η "μπότα" από την ντραμς σου κτυπάει τα "σκώτια" όπως μόνο ένα ηλεκτροδυναμικό μπορεί.


:107:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.116
Μηνύματα
3.042.938
Members
38.535
Νεότερο μέλος
Manosahead
Top