Most visitors online was 3439 , on 16 Sep 2025
Εχεις δοκιμάσει το RR-77δεν θα μπορουσε να ειναι ετσι?
η μεγαλη μαζα αερα που μετακινητε λοιπον, μπορει να ειναι
α)πολλα μορια αερα με μικρη ταχυτητα
β)λιγοτερα μορια (αρεοτερα) με μεγαλυτερη ταχυτητα.
τα δυο κυματα εχουν την ιδια ενεργεια και οι διαφορες στην πιεση στο τυμπανο προκαλουν την ιδια αντιληψη μπασου με τα χαρακτηριστικα ομως του γρηγορου η αργου που συζητηθηκαν παραπανω...
Τελικά πόσα είπε ??Εχεις δοκιμάσει το RR-77
για να δείς πόσα απίδια χωράει ο σάκος???
Συμφωνώ πως "αργά" και "γρήγορα" μπάσα είναι μια εξήγηση άλλων χαρακτηριστικών που δίνουν μια τέτοια "αίσθηση".Η απλή φυσική εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι όσο πιο χαμηλές συχνότητες θέλουμε να αναπαράγουμε και σε μεγάλη ένταση (πολλά dB), τόσο περισσότερη (πολύ περισσότερη) μάζα αέρα θα πρέπει να μετακινήσουμε, χωρίς όμως αυτή η μετακίνηση να ακυρώνεται πχ από τη δίλοβη ή δίπολη λειτουργία.
Επίσης, δεν υπάρχουν "αργά" και "γρήγορα" μπάσα! Άλλη μία μεγάλη παρεξήγηση εννοιών. Μπορούμε να μιλάμε για ελεγχόμενα ή για μη-ελεγχόμενα (μπουμαριστά) μπάσα. Μπορούμε να μιλάμε για έλλειψη μπάσων. Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε για αργά ή για γρήγορα μπάσα. Τα μπάσα είναι μπάσα. Άμα γίνουν γρήγορα, ... τότε θα είναι πρίμα!
αυτό πάντως, πρώτη φορα το ακούω. πως γίνεται αυτό δηλαδή?τεχνολογίες (πάνελ) όπου μέρος του φάσματος συχνοτήτων ακούγεται νωρίτερα απο άλλες συχνότητες
Ούτε εγώ το καταλαβαίνω. Κάτι άλλο θα εννοεί πού 'χει να κάνει μάλλον με τις πίσω ανακλάσεις...αυτό πάντως, πρώτη φορα το ακούω. πως γίνεται αυτό δηλαδή?
Σωστό αυτό που λες, εφόσον περιορίζεις τον όρο "αργά μπάσα" σε χρονικά καθυστερημένα μπάσα. Μιλάς επομένως για το group delay, φαινόμενο το οποίο υπάρχει σε όλα τα subwoofer ανεξαρτήτως τεχνολογίας (ενεργητικά, παθητικά, bass reflex, κτλ) και το οποίο μάλιστα γίνεται εντονώτερο όσο αυτά κατεβαίνουν χαμηλότερα στο φάσμα.Υπάρχουν "αργά" μπάσα και είναι αυτά που παράγει ένα κινηματογραφικό sub ας πούμε.
Είναι αυτά που έπονται κατά μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου του υπόλοιπου προγράμματος.
Το φαινόμενο το βίωσα με ένα sub sunfire true subwofer, και είδα και έπαθα για να το συνεφέρω.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολύ δύσκολα ταιριάζουν με μεμβράνες τα ενεργά sub, που λειτουργούν με μεγάλες διαδρομές και μεγάλες μάζες κώνου και κινητών μερών προκειμένου να κινήσουν μεγάλες μάζες αέρα, και χάνουν εύκολα το "βήμα" τους σε μια προσπάθεια παρακολούθησης των ταχύτατων μεμβρανών.
Αντίθετα, τα παθητικά sub που έχω τώρα, με 12 ιντσών μεγάφωνα, είναι πολύ γρήγορα, δίνοντας την αίσθηση ότι παίζουν με απόλυτη χρονική ταύτιση με το υπόλοιπο πρόγραμμα, αποδίδοντας ένα "γρήγορο" μπάσο.
:107:
Κι'εγώ, παρά την πείρα που διαθέτω. Λ.Σ.αυτό πάντως, πρώτη φορα το ακούω. πως γίνεται αυτό δηλαδή?
Επειδή η θεωρία αυτή μάλλον .... μπάζει μπορείς να μου δώσεις κάποιο επιστημονικό link που την αναφέρει?διαφωνώ με αυτά που λες, διότι από την εμπειρία μου με τα μαγκ ξέρω πως ακόμα κι αν βγάζουν όλο το συχνοτικό περιεχόμενο της ηχογράφησης, δεν ικανοποιούν σε κάποια ακούσματα, και η θεωρία που αναφέρω "ταιριάζει" με τις εμπειρίες μου αυτές, καθώς αντίστοιχα ηλεκτροδυναμικά ηχεία με ίσως χειρότερη απόκριση από τα μαγκ, ικανοποιούν περισσότερο σε τέτοια ακούσματα, άρα.... κάπως έτσι θα είναι.
φυσικά, πάντα αφήνω ένα ενδεχόμενο να είναι λάθος αυτά που λέει ο RD και ο Τσαντουλής, αλλά προς το παρόν είναι τα μόνα που εξηγούν όσα έχω ζήσει.
Σωστό αυτό που λες, εφόσον περιορίζεις τον όρο "αργά μπάσα" σε χρονικά καθυστερημένα μπάσα. Μιλάς επομένως για το group delay, φαινόμενο το οποίο υπάρχει σε όλα τα subwoofer ανεξαρτήτως τεχνολογίας (ενεργητικά, παθητικά, bass reflex, κτλ) και το οποίο μάλιστα γίνεται εντονώτερο όσο αυτά κατεβαίνουν χαμηλότερα στο φάσμα.
Συνήθως, οι σχεδιάσεις κλειστής καμπίνας παρουσιάζουν τη μικρότερη καθυστέρηση ομάδας και επομένως την ακρίβεστερη απόδοση των μεταβατικών με το αποτελεσματικότερα ελεγχόμενο μπάσο. Οι σχεδιάσεις bandpass παρουσιάζουν από τις υψηλότερες τιμές καθυστέρησης ομάδας.
Βέβαια πάντα υπάρχει και η ψευδαίσθηση της λεγόμενης ατάκας, εφόσον το μπάσο δεν κατεβαίνει εξαιρετικά χαμηλά.
Ναι, υπάρχουν μελέτες για την "ψυχοακουστική" αντίληψη της παραμόρφωσης φάσης. Γενικά, θα πρέπει group delay<1/2f, περιθώριο το οποίο μπορεί να επιτυγχάνεται από κάποιες σχεδιάσεις στο χαμηλό φάσμα.Δεν μπορώ να έχω αντίρρηση στο αν υπάρχει σε όλα η όχι.
Εκείνο που ξέρω είναι ότι σε κάποιες κατασκευές γίνεται έντονα αισθητό και σε άλλες καθόλου.
:107:
Αυτό το *.. βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο...*Ένα κλειστό sub που δεν έχει τρύπα που να σου θυμίζει .... σαξόφωνο ή τούμπα, πως γίνεται να βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο? (σύμφωνα με τη θεωρία σου πάντα)
Αυτό το *.. βγάζει πειστικότερο μπάσο από το επίπεδο δίπολο...*
Πώς το συμπεραίνεις;;; Έχεις προσωπική εμπειρία και αν ναι, πόσο τεκμηρειωμένη, ή το στηρίζεις σε κάποια θεωρία; Λ.Σ.
1)Πολύ ενδιαφέρον!Ναι, υπάρχουν μελέτες για την "ψυχοακουστική" αντίληψη της παραμόρφωσης φάσης. Γενικά, θα πρέπει group delay<1/2f, περιθώριο το οποίο μπορεί να επιτυγχάνεται από κάποιες σχεδιάσεις στο χαμηλό φάσμα.
Το sunfire που αναφέρεις είναι πολύ εξεζητημένη σχεδίαση, η οποία δεν είναι χαρακτηριστική για να βγάλεις συμπέρασμα.
Η πειστικότητα είναι εντελώς υποκειμενική, ανάλογα με τις εμπειρίες και τα γούστα και όπως την εκλαμβάνεις σε κάθε περίπτωση (είδος μουσικής, κτλ).Από θεωρίες δεν ξέρω παρά μόνο αυτό που ακούω όλη μου τη ζωή και έχω σαν αναφορά μου την ακουστική μουσική.
Πάντως στα δικά μου *πάνελ* δεν ακούω καμία καθυστέρηση σε καμία περιοχή συχνοτήτων.
Αλλά δεν με απαντάς στο ερώτημα το πώς συμεραίνεις ότι τα μπάσα ενός σαμπ είναι πιο πειστικά από τα μπάσα ενός *πάνελ*!
Έχεις ακούσει πολλά *πάνελ*; Ποια;
Τί έχεις σαν αναφορά για τον ήχο και οδηγήθηκες στο παραπάνω συμπέρασμα.
Αν θες απαντάς. Λ.Σ.
Βασικά στα Full Range της Sound Lab, αλλα και στα δύο υβριδικά της.Η πειστικότητα είναι εντελώς υποκειμενική, ανάλογα με τις εμπειρίες και τα γούστα και όπως την εκλαμβάνεις σε κάθε περίπτωση.
Εσύ σε ποια πάνελ αναφέρεσαι? .... υβριδικά, full range ....?
Υπάρχουν αίθουσες και "αίθουσες".Βασικά στα Full Range της Sound Lab, αλλα και στα δύο υβριδικά της.
Εξαρτάται τί εννοεί κανείς με τη λέξη 'μπάσο'. Πουθενά σε καμιά αίθουσα συναυλιών δεν θα αισθανθείς το μπάσο να σε κτυπά στο στομάχι ή στο στήθος. Αν το προτιμάς να αναπαράγεται έτσι από ένα ηχείο/σύστημα, σεβαστό, αλλά δεν θα έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και το ηχείο/σύστημα που δεν το αναπαράγει κατ' αυτόν τον τρόπο δεν θα υστερεί σε τίποτα και δεν επιτρέπεται να βγαίνουν λάθος και γενικευμένα συμπεράσματα. Το γούστο είναι γούστο, αλλά δεν είναι κανόνας. Λ.Σ.