Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Η τελευταία λέξη στην πρόοδο των ρυθμίσεων βραχιόνων...

http://www.reed.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=63

(με Laser παρακαλώ) από μια νέα και πολλά υποσχόμενη εταιρία.

Οι βραχίονες της δείχνουν εξαιρετικοί.
Από τη Λιθουανία με αγάπη!
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Η τελευταία λέξη στην πρόοδο των ρυθμίσεων βραχιόνων...

http://www.reed.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=63

(με Laser παρακαλώ) από μια νέα και πολλά υποσχόμενη εταιρία.

Οι βραχίονες της δείχνουν εξαιρετικοί.
Από τη Λιθουανία με αγάπη!
Πολύ ωραίο!

Ωστόσο, για τους υπόλοιπους βραχίονες, χωρίς laser, προτείνω την χρήση αυτού εδώ του "αλφαδιού-κανονακιού laser":


(Aκρίβεια 0,5 mm/m)


Tι μπορείς να κάνεις με αυτό;

1)Ρυθμίζεις την VTA.

2)Eλέγχεις τον βραχίονα για αποκλίσεις από την απόλυτη ευθεία! (Σε ένα καμπυλωμένο σύμπαν! Τέλος πάντων! :)142:)).

Ναι μη σας φανεί παράξενο ο βραχίονας σας να "χάνει" κάποιες μοίρες!

3)Οριζοντιώνεις το pickup.

4)Ρυθμίζεις το "αζιμούθιο" των ηχείων.(http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=94712&page=11)

και άλλα πολλά και παλαβά ωραία!

:107:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Οχι απλά μπούρδες.... αλλά μπούρδες ολκής !!

Καταρχήν για να μην σας πιάνουν κοροϊδα με την VTA να πούμε ότι είναι η ΜΟΝΗ ρύθμιση κατά συνεπαγωγή. Δηλαδή
- "εννοείται" ότι η μήτρα χαράκτηκε με γωνία κοπτικής κεφαλής 20 μοίρες
- "εννοείται" ότι η ακίδα κόπηκε με VTA 20 μοίρες και τοποθετήθηκε με σωστό SRA (stylus rake angle) στο στέλεχος
- "εννοείται" ότι το κέλυφος είναι σωστά κατασκευασμένο ώστε τοποθετημένο σε ένα σωστά κατασκευασμένο βραχίονα να έχουμε VTA 20 μοίρες όταν είναι παράλληλος. :140:

Ε αυτό το κάνει με lazer (τον παραλληλισμό του βραχίονα δηλαδή)..... Το τι γίνεται από εκεί και κάτω έως την ακίδα είναι ερώτηση για τον κατασκευαστή. Ισως κατασκευάζει και κεφαλές...... ίσως κόβει και διαμαντένιες ακίδες.... ίσως κόβει και βινύλια :135:

Ας διαβάσουμε ένα σοβαρό κατασκευαστή (Rega) pου δεν πουλά φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες


Note 1: Πόσο ενεργή μάζα έχει; 30 gr;
Note 2: Ορίζει off-set αλλά είναι rotary !! (Αμα το ορίζεις κάντο fix... έλεος)
Note 3: O άξονας που διατρέχει το ρουλεμάν κάθετης μετατόπισης δεν είναι κάθετος με την προβολή του στελέχους. (Μάλλον είναι για "σιδερωμένα" βινύλια)
Note 4: Με 4000 ευρά περιμένεις τουλάχιστον double dynamic VTF.
Note 5: Τρέμε SME σε έφαγε

:136:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Kαι τελικά καταλήγει:

"Normal advice:

Most informed advice is to keep the arm tube roughly parallel to the record surface. In fact, the VTA becomes more correct as the rear of the arm is lowered as much as possible, the limit being when the arm of cartridge touches the record".


Mεταφράζω ελεύθερα:

"Το ιδανικό είναι ο βραχίονας να είναι παράλληλος προς τον δίσκο. (Ε, αυτό ξέρουμε και επιδιώκουμε και εμείς.) Καλύτερα ακόμα ο βραχίονας να ακουμπάει στο πίσω μέρος του, (εν. σχεδόν), στον δίσκο. (Μοιάζει σωστότερο, με βάση τα στοιχεία που δίνουν οι ίδιοι, αλλά ανέφικτο! Τουλάχιστον να παραλληλίσουμε με ακρίβεια να πούμε ότι κάτι κάναμε;)"

(Το σύμπαν όσο πάει και καμπυλώνει περισσότερο! Τρέλα!)


:107:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Μην μου πεις ότι καταλήγει ΕΤΣΙ !!!!!!!
Δεν το διάβασα όλο :204::204:

Το laser τι το θέλει τότε gamoto ????

Πάει το χάσαμε το "κορμί" caravelle :623:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Μην μου πεις ότι καταλήγει ΕΤΣΙ !!!!!!!
Δεν το διάβασα όλο :204::204:

Το laser τι το θέλει τότε gamoto ????

Πάει το χάσαμε το "κορμί" caravelle :623:
So, please, next time, do your homework!

(Συγνώμη για το Αγγλικό της φράσης, αλλά με βασανίζει συνεχώς και την κάνω εξαγωγή όποτε μπορώ!).


:142:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Off-topic
=======

Για τον φίλο μου που διαβάζει.......

Η ρύθμιση της VTA (όχι ΙΜΗΟ) δεν είναι μέρος της τεχνικής ρύθμισης ενός πικάπ και αποτελεί addicted ρύθμιση που μπορεί να σε αποσπάσει από την χαρά της ακρόασης ενός βινυλίου.

Αμα πιστέυεις ότι είναι μέρος της τεχνικής ρύθμισης μπορείς να την ρυθμίσεις βάση της ακουστικής εκτίμησης απλά και εύκολα όπως γνωρίζεις......

Αλλά συνάμα και δύσκολα αφού θέλει καλά συνοδά, τέτοια ώστε να μπορούν να σου δώσουν τις μικροδιαφορές στις ρυθμίσεις που θα κάνεις και να έχεις την σχετική εμπειρία (την έχεις) στο να μπορείς να διαγνώσεις εάν με την ακρόαση ρυθμίζεις σωστά την ίδια τη VTA ή διορθώνεις τυχόν ατέλειες των λοιπών συνοδών σου, συμπεριλαμβανομένου του καλά τυπομένου βινυλίου.

Μετά την ακουστική ρύθμιση ΔΕΝ σου εύχομαι να ¨δεις¨ ότι οπτικά είναι λάθος. Επειδή εάν το δεις έχεις δίλλημα είτε να αποδέχτεις το ορθό και να ξαναγυρίσεις σε οπτική ρύθμιση, είτε το αρεστό και μένεις στην ακουστική εκτίμηση. :125:

PS : Σε περιμένω να γραφτείς στο site :102:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Τρόπος 1



Καλύτερος τρόπος 2



Καλύτερα δεν γίνεται... και εάν δεν μας "αρέσει" αυτό που ακούμε τότε κάνουμε "μικρορυθμίσεις".... αλλά σίγουρα φταίει κάτι άλλο....
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Τελικά τι συμβαίνει με τη Rega?
Σε κάποιο άλλο σημείο αναφέρει πως η ακρίβεια της <<Δύναμης Αντιολίσθησης>> (antiskating) δεν έχει μεγάλη σημασία.
Μάλλον γιαυτό και οι βραχίονες της είναι κουκουρούκου όσον αφορά τη σχετική ρύθμιση.
Που θα πάει? Θα μας βρει και κάποια σημαντική ρύθμιση να έχουμε να ασχολούμαστε.:126:

Πάντως προσωπικά κρίνω το κάθε προϊόν με βάση τον ήχο του και όχι τη φήμη ή της βαρύγδουπες δηλώσεις.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Eχεις δίκιο για το antiskating της rega. Η ρυθμισή του με τον μαγνήτη είναι στο περίπου.
Αλλά υπάρχουν kit. (Σιγά να μην το άφηναν οι Αγγλοι) :105:



http://www.audiomods.co.uk/armbuild.pdf

σσ: Δεν σε πιστεύω ότι περιμένεις να ακούσεις τον βραχίονα του Λιθουανού για να βγάλεις συμπεράσματα :116:
Ιδικά όταν θέτει προτεραιότητα σε αυτή την κατασκευή και διαφημίζει την "ακρίβεια" μιας ρύθμισης κατά συνεπαγωγή χρησιμοποιώντας ακόμα και lazer (τουλάχιστον το 1/3 της τιμής είναι αυτό) και αφήνει σε δεύτερη μοίρα άλλα σοβαρότατα θέματα (δες πχ πως εφαρμόζει την αντιολίσθηση) περιμένουμε να ακούσουμε τον βραχίονα;

Εεεε κάποιος θα τσιμπήσει δεν μπορεί....
"Αααααα VTA με laser !!!! Cool και μόνο 4000 ευρά :135:"
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

To κορυφαίο το έχει πει ο caravelle που μου αρέσει πολύ!!!

Ειδικά αυτή την εποχή, παρατηρώ ένα περίεργο φαινόμενο: πολλοί κατασκευαστές πάσης φύσεως αναλογικών συστημάτων, λειτουργούν σαν να απευθύνονται σε πρωτόγονους που μόλις έχουν ανοίξει τα μάτια τους σε έναν, αναλογικό, πλανήτη, σε μία (μετά)αναλογική εποχή, όπου η γνώση της περιόδου της ακμής έχει χαθεί!

Κάτι σαν σε ταινία του Σπήλμπεργκ ασούμε ναμ!


:444:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.025
Reaction score
23.177
Απάντηση: Re: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Τελικά τι συμβαίνει με τη Rega?
Σε κάποιο άλλο σημείο αναφέρει πως η ακρίβεια της <<Δύναμης Αντιολίσθησης>> (antiskating) δεν έχει μεγάλη σημασία.
Μάλλον γιαυτό και οι βραχίονες της είναι κουκουρούκου όσον αφορά τη σχετική ρύθμιση...
Όντως, ΔΕΝ έχει μεγάλη σημασία το antiskating. Όσο για την κουκουρούκου ακρίβεια antiskating στους βραχίονές της, το ίδιο συμβαίνει και με τη SME.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Re: Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

σσ: Δεν σε πιστεύω ότι περιμένεις να ακούσεις τον βραχίονα του Λιθουανού για να βγάλεις συμπεράσματα :116:
Ιδικά όταν θέτει προτεραιότητα σε αυτή την κατασκευή και διαφημίζει την "ακρίβεια" μιας ρύθμισης κατά συνεπαγωγή χρησιμοποιώντας ακόμα και lazer (τουλάχιστον το 1/3 της τιμής είναι αυτό) και αφήνει σε δεύτερη μοίρα άλλα σοβαρότατα θέματα (δες πχ πως εφαρμόζει την αντιολίσθηση) περιμένουμε να ακούσουμε τον βραχίονα;

Εεεε κάποιος θα τσιμπήσει δεν μπορεί....
"Αααααα VTA με laser !!!! Cool και μόνο 4000 ευρά :135:"
Δεν το κρύβω πως έχω μεγάλη περιέργεια να τον ακούσω ιδίως λόγο του υλικού του.
Την τιμή του δεν την γνώριζα αλλά είναι όντως τσιμπημένη.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Re: Απάντηση: Re: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Όντως, ΔΕΝ έχει μεγάλη σημασία το antiskating. Όσο για την κουκουρούκου ακρίβεια antiskating στους βραχίονές της, το ίδιο συμβαίνει και με τη SME.
Αυτό ισχύει μόνο για βραχίονες με μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης - διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, από αυτούς της Rega και της SME.
Μια ενδιαφέρουσα σχετική συζήτηση που βρήκα στο νετ.

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-140739.html
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.025
Reaction score
23.177
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Αυτό ισχύει μόνο για βραχίονες με μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης - διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, από αυτούς της Rega και της SME.
Ομολογώ πως δεν κατάλαβα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.952
Reaction score
13.439
Εννοώ τους βραχίονες μονού σημείου στήριξης (unipivot) ή κρεμαστούς βραχίονες.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.025
Reaction score
23.177
Απάντηση: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, αλλά τέλος πάντων. Γεγονός είναι πως, εκ φύσεως, η ακριβής ρύθμιση το antiskating είναι αδύνατη, ασχέτως της βαθμονόμησης του βραχίονα, και αυτό αφορά όλους τους ακτινικούς βραχίονες ανεξαιρέτως.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

Αυτό ισχύει μόνο για βραχίονες με μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης - διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, από αυτούς της Rega και της SME.
Μια ενδιαφέρουσα σχετική συζήτηση που βρήκα στο νετ.

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-140739.html
Καλά στο audiokarma έχουν κάψει εγκέφαλο :139:

Αυτόν τον μήνα κλείνουμε 50 χρόνια από την έκδοση της μελέτης του Alexandrovich που μιλά για το τι είναι ολίσθηση και πως δημιουργείται.




Κλείνουμε 49 χρόνια από τον πρώτο μηχανισμό αντιολίσθησης του John Crabbe και 44 χρόνια από την τελική μελέτη του Kogen που αναφέρει και την σχέση με την ακίδα (είχαν κατασκευάσει ελλειπτική) και την μεταβολή της (μείωση) σε σχέση με την αποστασή της από το κέντρο του δίσκου.



Ακόμα και ο Stevenson που σχεδίασε τον unipivot λέει ότι ο βραχιονάς του έχει ολίσθηση (λιγότερη όμως λόγο tιlt ακίδας κατά την ανάγνωση)


Η ολίσθηση λοιπόν δημιουργείται λόγο της γεωμετρίας του ακτινικού βραχίονα (υπερκρέμαση, γωνία εκτροπής, ενεργό μήκος) και η δυναμή της είναι εξαρτώμενη από το βάρος ανάγνωσης, τα υλικά τριβής και την απόσταση της ακίδας από το κέντρο περιστροφής του δίσκου.


Αυτά ίσχυαν και αυτά ισχύουν.
Οποιος διαφωνεί με αυτά από το audiokarma ας φωνάξει τους "συγχωρεμένους" :105:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.025
Reaction score
23.177
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Η εξέλιξη των ρυθμίσεων...

(...)

Η ολίσθηση λοιπόν δημιουργείται λόγο της γεωμετρίας του ακτινικού βραχίονα (υπερκρέμαση, γωνία εκτροπής, ενεργό μήκος) και η δυναμή της είναι εξαρτώμενη από το βάρος ανάγνωσης, τα υλικά τριβής ...
...δηλαδή από τη μορφολογία τους, και συγκεκριμένα το σχήμα της ακίδας (όσο απομακρύνεται η ακίδα από το σφαιρικό σχήμα, διαμορφούμενη σε ελλειπτική, τόσο αυξάνεται το εμβαδό της επαφής της με τα πρανή του αυλακιού, και επομένως η τριβή της επάνω τους), καθώς επίσης και από τη διαμόρφωση του αυλακιού, καθ' όσον πυκνότερα "όρη και κοιλάδες", δηλαδή υψηλότερη συχνότητα, συνεπάγονται υψηλότερη τριβή. Για τον ίδιο λόγο, υψηλότερη στάθμη, δηλαδή το -βαθύ- αυλάκι ενός αραιο-χαραγμένου δίσκου προκαλεί δύναμη skating μεγαλύτερη από κάποιον άλλο δίσκο, που είναι πυκνογραμμένος, δηλαδή έχει πυκνότερες σπείρες, και επομένως ρηχότερο αυλάκι.

(...)

... και την απόσταση της ακίδας από το κέντρο περιστροφής του δίσκου...
...καθ' όσον η τριβή εξαρτάται από τη γραμμική ταχύτητα της ακίδας, και επομένως, προχωρώντας η ακίδα προς το εσωτερικό του δίσκου, αναγιγνώσκει σπείρα μικρότερης ακτίνας, οπότε η γραμμική ταχύτητα μειώνεται, και επομένως μειώνεται η τριβή της, άρα και η δύναμη skating.

Επομένως, η δύναμη skating δεν είναι ποτέ σταθερή, και δεν χρειάζεται καμιά ακρίβεια skating. Ο ορθότερος τρόπος ρύθμισης του anti-skating είναι ακολουθώντας τη βαθμονόμηση του βραχίονα.

Αυτά...

(Το θέμα στο audiokarma βαρέθηκα να το διαβάσω, έχω και τις σκασίλες μου αυτές τις μέρες...)
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.295
Μηνύματα
3.047.445
Members
38.538
Νεότερο μέλος
intergrale
Top