SWEET SPOT

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: SWEET SPOT

Εχω την πεποιθηση οτι το θεμα πρεπει να μεταφερθει στα γενικα θεματα γιατι μαλλον αλλων spot απτεται και ουχι στερεοφωνικων βεβαιως βεβαιως

ΥΓ.Το spoiler δουλευει οπως παλια η θα μπανιαριστω με τετοιο ψοφο ?
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.838
Reaction score
7.821
Απάντηση: SWEET SPOT

Εχω την πεποιθηση οτι το θεμα πρεπει να μεταφερθει στα γενικα θεματα γιατι μαλλον αλλων spot απτεται και ουχι στερεοφωνικων βεβαιως βεβαιως

ΥΓ.Το spoiler δουλευει οπως παλια η θα μπανιαριστω με τετοιο ψοφο ?


Aπλα καναμε ενα brake κυριε Μανο μας.......μιας και Παρασκευη σημερις και η διαθεσις ποιο ανεβασμενη θα ελεγα.....

Απο δευτερα ομως θα μπουμε γερα και θα το μελετησουμε το θεμα!!!!!!!!!!!!!!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: SWEET SPOT

άν έχει σωστή διάχυση ο χώρος σου, δεν υπάρχει "σουίτ σποτ"... Ο κύριος παράγοντας είναι ο χώρος, αυτός αποφασίζει αν θα έχεις ή αν δε θα έχεις σουίτ σποτ.
άλλα νέα? τι θα φας σήμερα πουλί μου? :138::137::136:
Τη σύζευξη της πολικής διασποράς του ηχείου με τις ιδιότητες του χώρου.:137:
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Πολικό διάγραμμα αλλά όχι σε μία συχνότητα, σε πολλές.
Διότι δε με ενδιαφέρει ένα νουμεράκι που λέει dispersion τόσο. Σημασία έχει από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο. :109:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.902
Reaction score
144.965
Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Πολικό διάγραμμα αλλά όχι σε μία συχνότητα, σε πολλές.
Διότι δε με ενδιαφέρει ένα νουμεράκι που λέει dispersion τόσο. Σημασία έχει από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο. :109:
δηλαδή?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.902
Reaction score
144.965
Απάντηση: SWEET SPOT

Τη σύζευξη της πολικής διασποράς του ηχείου με τις ιδιότητες του χώρου.:137:
αυτή η "σύζευξη" πόσο άραγε να επηρεάζεται από τα καβλώδια? :138::137:

αν κάποτε ξεκινήσουμε από τα βασικά, και κατανοήσουμε πως ακούμε βασικά το χώρο κι όχι το ηχείο μας, είναι προφανές πως θα κατανοήσουμε διάφορα βάσανα του χάλι έντ μας...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.902
Reaction score
144.965
Απάντηση: SWEET SPOT

δε κατάλαβες (κατ'αρχήν δε κοίταξα καν το λινκ σου, περιμένω να γράψεις απάντηση...). ρωτάω γιατί έχει σημασία αυτό που λες πως έχει σημασία: <<Σημασία έχει από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο>>.

δώσε πχ 2 παραδείγματα, που αποδεικνύουν αυτό που λες, πως αυτό έχει σημασία για το σουίτ σποτ. δηλαδή σε δυο διαφορετικά ηχεία με ίδιο εύρος διακύμανσης διασποράς στο συχνοτικό φάσμα και με μικρότερο ή μεγαλύτερο συχνοτικό εύρος σε κάθε διακύμανση έκαστο, που τη βρίσκεις τη σπουδαία "σημασία", ανεξαρτήτως χώρου, για το φαινόμενο του "σουιτ σποτ"?

Κι αν εννοείς κάτι άλλο, πες το με σαφήνεια για να καταλάβω τι εννοείς (αν και δε νομίζω πως δε κατάλαβα, αλλά λέμε τώρα). Κι όχι με ...<<από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο>>, γιατί μάλλον μόνο εσύ (ανάμεσα σε όλους τους υπόλοιπους αναγνώστες) καταλαβαίνεις αυτά που γράφεις.
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Λέω κάτι πολύ πιο απλό. Η διασπορά δεν είναι ίδια σε όλα τα ηχεία σε όλες τις συχνότητες. Μετά ο χώρος. Τώρα έλεγα για την ίδια τη σχεδίαση του ηχείου

Δες το link που έβαλα θα καταλάβεις.

Επίσης δες και αυτό

[YOUTUBE]ckoqpBmS_mw[/YOUTUBE]


Τα δύο άκρα του Sweet spot από πλευράς ηχείων. Tannoy Dual Concentric και Martin Logan ESL :111:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.902
Reaction score
144.965
Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Λέω κάτι πολύ πιο απλό. Η διασπορά δεν είναι ίδια σε όλα τα ηχεία σε όλες τις συχνότητες. Μετά ο χώρος.
τώρα λες κάτι άλλο, το οποίο είναι ας πούμε δεδομένο. Ναι, φυσικά η διασπορά δεν είναι ίδια σε όλα τα ηχεία σε όλες τι συχνότητες, αυτό έλλειπε, να είναι ίδια. Ποιό όμως είναι το σημαντικότερο στη διασπορά του ηχείου όσον αφορά το ποιό συγκεκριμένο συχνοτικό εύρος, δε μας λες.

Διότι, πριν μας είπες πως δε σε ενδιαφέρει "ένα νουμεράκι που λέει dispersion τόσο", αλλά σε ενδιαφέρει το "από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο". Άρα, κανονικά, για να υποστηρίξεις αυτό που είπες πριν, θα έπρεπε να βρεις 2 ηχεία που να έχουν το ίδιο "νουμεράκι dispersion" και να διαφέρουν στο "από πόσο μέχρι πόσο.... και για πόσο". Κι όχι το παράδειγμα Tannoy - ESL, που είναι "άλλοι κόσμοι" στο "νουμεράκι dispersion".

Τες πα, λες πως πρώτα ρόλο στο σουιτ σποτ παίζει η "διασπορά του ηχείου" και μετά ο χώρος.


ΙΜΗΟ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Κύριο ρόλο παίζει ο χώρος. Διότι, οποιοδήποτε ηχείο, ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών διασποράς, μπορεί να έχει πολύ στενό σουιτ σποτ σε κάποιο χώρο, ή να μην έχει καθόλου σουιτ σποτ.

Αυτό που ίσως διαφέρει, αναλόγως της διασποράς του ηχείου, είναι η μίνιμουμ απαιτούμενη επέμβαση για αύξηση των αντιλαμβανόμενων χαρακτηριστικών διάχυσης του χώρου. Αυτό που είπε ο μπούτχιας δηλαδή...

Όταν όμως έχεις "στήσει" ένα χώρο "σωστά" (από άποψης διάχυσης), δεν έχει σημασία η διασπορά του ηχείου, κι όποιο ηχείο και να τοποθετήσεις μέσα σε αυτό το χώρο, δε θα έχει σουιτ σποτ.

Επίσης, το να στήσεις ένα χώρο "σωστά", δεν έχει σχέση με ποιό ηχείο θα χρησιμοποιήσεις μέσα σε αυτό το χώρο. Το καλό ηχείο, προφανώς δεν έχει προβλήματα μπουμαρίσματος, ο χώρος έχει. Άρα, εκτός της επαρκούς διάχυσης, χρειάζεται να θεραπεύσεις τα προβλήματα του χώρου, τα οποία δεν έχουν καμιά σχέση με το πιο ηχείο θα τοποθετήσεις μέσα σε αυτό το χώρο. Οι διαστάσεις του χώρου και τα υλικά κατασκευής του έχουν σχέση, τα υπόλοιπα, όχι.

Το συγκεκριμένο βίντεο που μας δείχνεις, είναι ΙΜΗΟ μια ανοησία, καθώς δε μπορώ να χαρακτηρίσω πιο ήπια το να λες το μαρτιν λόγκαν πιο εύκολο ηχείο στην τοποθέτηση από οποιοδήποτε ηλεκτροδυναμικό! Έλεος... Ο ίδιος ο τυπάκος που λέει αυτά που λέει, αναιρεί τα ίδια του τα λόγια, τη μια λέει πως τα τυπικά ηλεκτροδυναμικά ηχεία έχουν πιο ευρεία διασπορά και επηρεάζεται το αποτέλεσμα από τους πλάγιους τοίχους ενώ τα μάρτιν λόγκαν όχι, και μετά δείχνει πως να κόψεις την πλαϊνή ακτινοβολία στα μάρτιν λόγκαν. Κι αυτό που κάνει, είναι απορρόφηση, όχι διάχυση, που στο τέλος επιδεινώνει το πρόβλημα του σουιτ σποτ... δηλαδή κάνει μια τρύπα στο νερό!

Αυτό είπα και στην αρχή. Όσο περισσότερη διάχυση, τόσο λιγότερο το "πρόβλημα" του σουιτ σποτ, κι όσο περισσότερη απορρόφηση, τόσο μεγαλύτερο το πρόβλημα του σουιτ σποτ. Απλά πράγματα, ε?


Για να το κάνω λίγο πιο σαφές, και να το πω όσο πιο απλά γίνεται ώστε να είναι εύκολα αντιληπτό, αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει, είναι πως οποιοδήποτε ηχείο σε οποιοδήποτε χώρο έχει σαν αποτέλεσμα να έρχονται στα αυτιά σου πάρα πολλές αντανακλάσεις από όλες τις επιφάνειες του χώρου μέσα στον οποίο βρίσκεσαι. Η ακουστική ενέργεια αυτών των αντανακλάσεων στο σύνολό τους, είναι πάντα μεγαλύτερη της άμεσης ακτινοβολίας που προσλαμβάνεις από το ηχείο, αυτό είναι δεδομένο, καθώς φαντάσου πως ένα ηχείο έχει ένα λοβό διάχυσης κι εσύ έχεις το αυτί σου σε ένα σημείο μόνο αυτού του λοβού, όλος ο υπόλοιπος πάει στο χώρο και αντανακλάται. Δηλαδή έχεις ένα ηχείο που παράγει ενέργεια σε μια ευρύτατη επιφάνεια, κι εσύ ακούς μόνο ένα πολύ πολύ μικρό τμήμα αυτής της ενέργειας, η υπόλοιπη πάει στο χώρο. Η τοποθέτηση χαλιών ή απορροφητικών επιφανειών σε τοίχους έχει λίαν αρνητικό αποτέλεσμα, διότι τα χαλιά και οι απορροφητικές επιφάνειες δεν απορροφούν όλο το ακουστό φάσμα με τον ίδιο συντελεστή απορρόφησης, ούτε φυσικά εξουδετερώνουν καμιά αντανάκλαση, άρα αφήνουν μια αντανάκλαση με απόκριση περίεργη, σα να έφαγε κάποιο εκουαλάιζερ ας πούμε, οπότε σίγουρα αλλοιώνεις έτσι την απόκριση του ηχείου. Η λύση της απορρόφησης είναι λάθος, αυτό πάρτο σα δεδομένο, διότι εκτός από την αλλοίωση της απόκρισης του ηχείου στο χώρο, μειώνει την ακουστική στάθμη στο χώρο, με αποτέλεσμα να χρειάζεσαι πολύ περισσότερη ισχύ στα ενισχυτικά σου στάδια για την ίδια στάθμη ήχου στα αυτιά σου. Ακόμα κι αν έχεις άπλετη ισχύ κι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, παραμένει η αλλοίωση της απόκρισης του χώρου, άρα η αλλοίωση της απόκρισης στο ακουστό φάσμα, άρα ακούς άλλα αντ'άλλων σε σχέση με αυτό που παίζει το ηχείο. Ταυτόχρονα, αφήνεις λίγες αντανακλάσεις μεγάλης ισχύος στο χώρο, οπότε η μετακίνησή σου (ακόμα και λίγα cm) από τη θέση ακρόασης έχει ως αποτέλεσμα σημαντική αλλαγή αυτού που ακούς, γιατί στη μια θέση προσλαμβάνεις κάποια αντανάκλαση από το ένα σου αυτί (δες καθρέφτης - με τη μετακίνησή σου αλλάζει η θέση που βλέπεις στον καθρέφτη το ηχείο), και στην άλλη θέση όχι.

Αντίθετα, η λύση της διάχυσης είναι η ενδεδειγμένη, διότι αυτό που επιτυγχάνει είναι να "σπάσει" την μια αντανάκλαση σε άπειρες μικρότερης ενέργειας αντανακλάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Αυτές οι "άπειρες μικρότερης ισχύος αντανακλάσεις", ξανα-ανακατευθύνονται προς τις άλλες διαχυτικές επιφάνειες του χώρου, οπότε και πάλι "τεμαχίζονται" σε ακόμα περισσότερες κι ακόμα μικρότερης ακουστικής ισχύος αντανακλάσεις, και προς ακόμα περισσότερες κατευθύνσεις μέσα στο χώρο ακρόασης. Στο τέλος, αυτό που επιτυγχάνεται, είναι να να μην έχεις 2-3 κύριες αντανακλάσεις μεγάλης ακουστικής ισχύος, αλλά να έχεις άπειρες διάσπαρτες σε όλο το χώρο αντανακλάσεις πολύ μικρής ακουστικής ισχύος, ομοιόμορφα κατανεμημένες τελικά σε όλο τον όγκο του χώρου ακρόασης. Οπότε, δεν υπάρχει σουιτ σποτ, διότι η μετακίνησή σου από τη θέση ακρόασης έχει ως αποτέλεσμα να ακούς τις ίδιες αντανακλάσεις, άρα τον ίδιο ήχο. Επίσης, η διάχυση έχει τη δυνατότητα να αντανακλά χωρίς να αλλοιώνει τον ήχο, χωρίς να προσθέτει κάποιο "εκουαλάιζερ", οπότε ακούς ό,τι παίζει το ηχείο σου, κι όχι κάτι άλλο. Τελικά, επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ακουστική στάθμη στο χώρο σου από τα ηχεία σου και χωρίς αλλοίωση στο ακουστό φάσμα.

Τα παραπάνω είναι λίαν απλοποιημένα, για λόγους εύκολης κατανόησης. Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα. Η κάθε υλοποίηση διάχυσης αφ'ενός έχει περιορισμένο ωφέλιμο συχνοτικό εύρος (με σχετική εξαίρεση κάτι ιδιαίτερων κατασκευών), κι αφετέρου έχει ενσωματωμένη δυνατότητα "απορρόφησης", η οποία μπορεί να προέρχεται και μόνο από την εξασθένηση συχνοτήτων σε τμήματα μεγάλου βάθους του διαχυτή, που στοχεύουν σε διάχυση χαμηλότερου συχνοτικού εύρους, όπου τελικά αντανακλούνται τόσες πολλές φορές αυτές οι συχνότητες που ουσιαστικά εξουδετερώνονται (πράγμα που εξαρτάται κι από το υλικό κατασκευής της διαχυτικής υλοποίησης και τις ιδιότητες αντανάκλασης και απορρόφησης που έχει στο φάσμα), ή και από παλλόμενες επιφάνειες σε χαμηλές συχνότητες, που ναι μεν έχουν σκοπό τη διάχυση στο χώρο αυτών των συχνοτήτων, αλλά ταυτόχρονα μετατρέπουν τμήμα της ακουστικής ενέργειας σε μηχανική, οπότε και πάλι μιλάμε για απορρόφηση (κάτι που χρησιμοποιούμε στα πλαίσια συνήχησης σε κάποιες υλοποιήσεις γνωστές στον κόσμο ως "μπασοπαγίδες", αλλά και κάτι που είναι ουσιαστικά ενσωματωμένο σε κάθε διαχυτική υλοποίηση, καθώς υπάρχει οπίσθια επιφάνεια σε κάθε διαχυτή η οποία και θα πάλλεται και θα απέχει συγκεκριμένη απόσταση από τον πίσω τοίχο). Ο υπολογισμός όλων των παραμέτρων σε ένα χώρο, ώστε να παραμείνει πλούσια ομοιόμορφη διάχυση χωρίς καμιά συχνοτική αλλοίωση και με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά απορρόφησης ή με εστιασμένα χαρακτηριστικά απορρόφησης σε προβληματικές συχνοτικές ζώνες λόγω διαστάσεων και υλικών κατασκευής του χώρου (βλέπε πχ ξύλινα πατώματα), είναι τόσο πολύπλοκος έως χαοτικός, που προσωπικά ....παραδίνομαι στα χέρια των ειδικών. Ειδικά με συνδυασμό με μεγάλες απορροφητικές επιφάνειες που χρειάζονται για την υλοποίηση του dead end, οι οποίες φυσικά είναι εστιασμένης στο φάσμα απορρόφησης (δε μπορεί να γίνει κι αλλιώς) αφήνει ως "θέμα" προς επίλυση την ισοστάθμιση απόκρισης στον αθροιστικό σχεδιασμό του χώρου, κι όλα αυτά με συγκεκριμένο στόχο χρόνων αντήχησης, που διαφέρουν ως ζητούμενο από άκουσμα και άκουσμα. Ζήτω το χάος....
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Για να το κάνω λίγο πιο σαφές, και να το πω όσο πιο απλά γίνεται ώστε να είναι εύκολα αντιληπτό, αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει, είναι πως οποιοδήποτε ηχείο σε οποιοδήποτε χώρο έχει σαν αποτέλεσμα να έρχονται στα αυτιά σου πάρα πολλές αντανακλάσεις από όλες τις επιφάνειες του χώρου μέσα στον οποίο βρίσκεσαι. Η ακουστική ενέργεια αυτών των αντανακλάσεων στο σύνολό τους, είναι πάντα μεγαλύτερη της άμεσης ακτινοβολίας που προσλαμβάνεις από το ηχείο, αυτό είναι δεδομένο, καθώς φαντάσου πως ένα ηχείο έχει ένα λοβό διάχυσης κι εσύ έχεις το αυτί σου σε ένα σημείο μόνο αυτού του λοβού, όλος ο υπόλοιπος πάει στο χώρο και αντανακλάται. Δηλαδή έχεις ένα ηχείο που παράγει ενέργεια σε μια ευρύτατη επιφάνεια, κι εσύ ακούς μόνο ένα πολύ πολύ μικρό τμήμα αυτής της ενέργειας, η υπόλοιπη πάει στο χώρο. Η τοποθέτηση χαλιών ή απορροφητικών επιφανειών σε τοίχους έχει λίαν αρνητικό αποτέλεσμα, διότι τα χαλιά και οι απορροφητικές επιφάνειες δεν απορροφούν όλο το ακουστό φάσμα με τον ίδιο συντελεστή απορρόφησης, ούτε φυσικά εξουδετερώνουν καμιά αντανάκλαση, άρα αφήνουν μια αντανάκλαση με απόκριση περίεργη, σα να έφαγε κάποιο εκουαλάιζερ ας πούμε, οπότε σίγουρα αλλοιώνεις έτσι την απόκριση του ηχείου. Η λύση της απορρόφησης είναι λάθος, αυτό πάρτο σα δεδομένο, διότι εκτός από την αλλοίωση της απόκρισης του ηχείου στο χώρο, μειώνει την ακουστική στάθμη στο χώρο, με αποτέλεσμα να χρειάζεσαι πολύ περισσότερη ισχύ στα ενισχυτικά σου στάδια για την ίδια στάθμη ήχου στα αυτιά σου. Ακόμα κι αν έχεις άπλετη ισχύ κι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, παραμένει η αλλοίωση της απόκρισης του χώρου, άρα η αλλοίωση της απόκρισης στο ακουστό φάσμα, άρα ακούς άλλα αντ'άλλων σε σχέση με αυτό που παίζει το ηχείο. Ταυτόχρονα, αφήνεις λίγες αντανακλάσεις μεγάλης ισχύος στο χώρο, οπότε η μετακίνησή σου (ακόμα και λίγα cm) από τη θέση ακρόασης έχει ως αποτέλεσμα σημαντική αλλαγή αυτού που ακούς, γιατί στη μια θέση προσλαμβάνεις κάποια αντανάκλαση από το ένα σου αυτί (δες καθρέφτης - με τη μετακίνησή σου αλλάζει η θέση που βλέπεις στον καθρέφτη το ηχείο), και στην άλλη θέση όχι.
Να κάνω μία μικρή διόρθωση.Όταν λέμε οτι ενεργειακά οι ανακλάσεις είναι παραπάνω απο την άμεση ακτινοβολία πρέπει να το ξεκαθαρίζουμε.
Είναι παραπάνω στις ψηλές,στις μεσαίες ή στα χαμηλά?Γιατί ένας τύπος που υπάρχει αναφέρεται αποκλειστικά στον ήχο ώς ενέργεια και όχι ως διασπορά συχνοτήτων.Ο ήχος ενεργειακά είναι μοιρασμένος κατα πολύ στα χαμηλά.
Για να μήν στεκόμαστε και μπλέκουμε.Η ενέργεια απο τις ανακλάσεις είναι μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες και όχι στα μεσουψηλά.Στα ψηλά υπάρχει μία κάποια μικρή διασπορά και μία κάποια εύκολη αποροφησιμότητα.

Αντίθετα, η λύση της διάχυσης είναι η ενδεδειγμένη, διότι αυτό που επιτυγχάνει είναι να "σπάσει" την μια αντανάκλαση σε άπειρες μικρότερης ενέργειας αντανακλάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Αυτές οι "άπειρες μικρότερης ισχύος αντανακλάσεις", ξανα-ανακατευθύνονται προς τις άλλες διαχυτικές επιφάνειες του χώρου, οπότε και πάλι "τεμαχίζονται" σε ακόμα περισσότερες κι ακόμα μικρότερης ακουστικής ισχύος αντανακλάσεις, και προς ακόμα περισσότερες κατευθύνσεις μέσα στο χώρο ακρόασης. Στο τέλος, αυτό που επιτυγχάνεται, είναι να να μην έχεις 2-3 κύριες αντανακλάσεις μεγάλης ακουστικής ισχύος, αλλά να έχεις άπειρες διάσπαρτες σε όλο το χώρο αντανακλάσεις πολύ μικρής ακουστικής ισχύος, ομοιόμορφα κατανεμημένες τελικά σε όλο τον όγκο του χώρου ακρόασης. Οπότε, δεν υπάρχει σουιτ σποτ, διότι η μετακίνησή σου από τη θέση ακρόασης έχει ως αποτέλεσμα να ακούς τις ίδιες αντανακλάσεις, άρα τον ίδιο ήχο. Επίσης, η διάχυση έχει τη δυνατότητα να αντανακλά χωρίς να αλλοιώνει τον ήχο, χωρίς να προσθέτει κάποιο "εκουαλάιζερ", οπότε ακούς ό,τι παίζει το ηχείο σου, κι όχι κάτι άλλο. Τελικά, επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ακουστική στάθμη στο χώρο σου από τα ηχεία σου και χωρίς αλλοίωση στο ακουστό φάσμα.

Τα παραπάνω είναι λίαν απλοποιημένα, για λόγους εύκολης κατανόησης. Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα. Η κάθε υλοποίηση διάχυσης αφ'ενός έχει περιορισμένο ωφέλιμο συχνοτικό εύρος (με σχετική εξαίρεση κάτι ιδιαίτερων κατασκευών), κι αφετέρου έχει ενσωματωμένη δυνατότητα "απορρόφησης", η οποία μπορεί να προέρχεται και μόνο από την εξασθένηση συχνοτήτων σε τμήματα μεγάλου βάθους του διαχυτή, που στοχεύουν σε διάχυση χαμηλότερου συχνοτικού εύρους, όπου τελικά αντανακλούνται τόσες πολλές φορές αυτές οι συχνότητες που ουσιαστικά εξουδετερώνονται (πράγμα που εξαρτάται κι από το υλικό κατασκευής της διαχυτικής υλοποίησης και τις ιδιότητες αντανάκλασης και απορρόφησης που έχει στο φάσμα), ή και από παλλόμενες επιφάνειες σε χαμηλές συχνότητες, που ναι μεν έχουν σκοπό τη διάχυση στο χώρο αυτών των συχνοτήτων, αλλά ταυτόχρονα μετατρέπουν τμήμα της ακουστικής ενέργειας σε μηχανική, οπότε και πάλι μιλάμε για απορρόφηση (κάτι που χρησιμοποιούμε στα πλαίσια συνήχησης σε κάποιες υλοποιήσεις γνωστές στον κόσμο ως "μπασοπαγίδες", αλλά και κάτι που είναι ουσιαστικά ενσωματωμένο σε κάθε διαχυτική υλοποίηση, καθώς υπάρχει οπίσθια επιφάνεια σε κάθε διαχυτή η οποία και θα πάλλεται και θα απέχει συγκεκριμένη απόσταση από τον πίσω τοίχο). Ο υπολογισμός όλων των παραμέτρων σε ένα χώρο, ώστε να παραμείνει πλούσια ομοιόμορφη διάχυση χωρίς καμιά συχνοτική αλλοίωση και με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά απορρόφησης ή με εστιασμένα χαρακτηριστικά απορρόφησης σε προβληματικές συχνοτικές ζώνες λόγω διαστάσεων και υλικών κατασκευής του χώρου (βλέπε πχ ξύλινα πατώματα), είναι τόσο πολύπλοκος έως χαοτικός, που προσωπικά ....παραδίνομαι στα χέρια των ειδικών. Ειδικά με συνδυασμό με μεγάλες απορροφητικές επιφάνειες που χρειάζονται για την υλοποίηση του dead end, οι οποίες φυσικά είναι εστιασμένης στο φάσμα απορρόφησης (δε μπορεί να γίνει κι αλλιώς) αφήνει ως "θέμα" προς επίλυση την ισοστάθμιση απόκρισης στον αθροιστικό σχεδιασμό του χώρου, κι όλα αυτά με συγκεκριμένο στόχο χρόνων αντήχησης, που διαφέρουν ως ζητούμενο από άκουσμα και άκουσμα. Ζήτω το χάος....
Και πάλι αυτό είναι τελείως σχετικό.Το να σπάσεις την αντανάκλαση σε μικρές μπορεί να επιφέρει το φαινόμενο της επαλληλίας με άλλα κύματα του χώρου, να κάνει η ίδια στάσιμα διπλής και τετραπλής συχνότητας απο τη φέρουσα(με ότι καταστροφικό συνεπάγεται αυτό) και φυσικά να επιφέρει αυτό που λέμε...τυχαιότητα.Σίγουρα δέν επαφέρει πολλές μικρές ανακλασούλες που τις ακούμε παντού ίδιες.Φυσικά όλη αυτή η μανέστρα απο στάσιμα, επαλληλίες κ.τ.λ. κάνει ένα τεράστιο equalizer.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: SWEET SPOT

δηλαδη αυτο που λεγαμε παλια να κοβουμε την πρωτη ανακλαση με αποροφηση δεν ισχυη;

το dead end παη πισω απο τη θεση ακροασης;
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

τώρα λες κάτι άλλο, το οποίο είναι ας πούμε δεδομένο. Ναι, φυσικά η διασπορά δεν είναι ίδια σε όλα τα ηχεία σε όλες τι συχνότητες, αυτό έλλειπε, να είναι ίδια. Ποιό όμως είναι το σημαντικότερο στη διασπορά του ηχείου όσον αφορά το ποιό συγκεκριμένο συχνοτικό εύρος, δε μας λες.
....
Οπότε συμφωνείς μαζί μου. Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του ηχείου το σημαντικότερο είναι η διασπορά. Για το χώρο λίγο πολύ τα έχεις πει.

Δεν έχουν όλη τη δυνατότητα να επέμβουν στο χώρο τους ακουστικά. Ξεκινάμε με μια βάση που είναι κοντά στο ζητούμενο, το ίδιο το ηχείο για να μας βοηθήσει να φτάσουμε πιο εύκολα στο στόχο. Απλά πράγματα.
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Το συγκεκριμένο βίντεο που μας δείχνεις, είναι ΙΜΗΟ μια ανοησία, καθώς δε μπορώ να χαρακτηρίσω πιο ήπια το να λες το μαρτιν λόγκαν πιο εύκολο ηχείο στην τοποθέτηση από οποιοδήποτε ηλεκτροδυναμικό! Έλεος... Ο ίδιος ο τυπάκος που λέει αυτά που λέει, αναιρεί τα ίδια του τα λόγια, τη μια λέει πως τα τυπικά ηλεκτροδυναμικά ηχεία έχουν πιο ευρεία διασπορά και επηρεάζεται το αποτέλεσμα από τους πλάγιους τοίχους ενώ τα μάρτιν λόγκαν όχι, και μετά δείχνει πως να κόψεις την πλαϊνή ακτινοβολία στα μάρτιν λόγκαν. Κι αυτό που κάνει, είναι απορρόφηση, όχι διάχυση, που στο τέλος επιδεινώνει το πρόβλημα του σουιτ σποτ... δηλαδή κάνει μια τρύπα στο νερό!
Δεν λέει αυτό. Πρέπει να το προσέξεις καλύτερα και να μη βιάζεσαι. Ακριβώς λόγω του controlled dispersion ο ήχος είναι πιο ελεγχόμενος. Αυτό λέει.
Φυσικά μιλάει για απορρόφηση και όχι διάχυση. Εσύ κατάλαβες κάτι άλλο;

Ε, από κει και πέρα προφανώς θα γνωρίζεις καλύτερα από την ίδια τη Martin Logan για το πως συμπεριφέρονται τα ηχεία της.... :405:

IMHO.... .
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Mια απλή κατάθεση:
- Στο σωστό σημείο -όταν οι ακροάσεις είναι σε μικρή απόσταση απο τα ηχεία- και σε σχεδόν ισόπλευρου τριγώνου διάταξη, η σκηνή που έχω προσλάβει απο όσα ηλεκτροδυναμικά ηχεία έχω ακούσει είναι ισχνή, συγκρινόμενη με αυτή που δημιουργούν οι μεμβράνες της Μάρτιν Λόγκαν.
- Μεγίστη εξαίρεση τα Lipinski 707 (ξέρω, γίνομαι κουραστικός πλέον...)
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Mια απλή κατάθεση:
- Στο σωστό σημείο -όταν οι ακροάσεις είναι σε μικρή απόσταση απο τα ηχεία- και σε σχεδόν ισόπλευρου τριγώνου διάταξη, η σκηνή που έχω προσλάβει απο όσα ηλεκτροδυναμικά ηχεία έχω ακούσει είναι ισχνή, συγκρινόμενη με αυτή που δημιουργούν οι μεμβράνες της Μάρτιν Λόγκαν.
Από την άλλη πλευρά όμως ο αντίλογος είναι ότι έχουν περιορισμένο sweet spot (δηλαδή λαμβάνεις τις διαστάσεις που λες πιο "γεμάτες" αλλά εάν μετακινηθείς εκτός του άξονα αλλάζει ο ήχος κατά πολύ). Έτσι γίνεται συνήθως. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Όσο μεγαλώνει βέβαια το panel αυτό είναι λιγότερο αισθητό. Γι' αυτό και αν έχεις προσέξει, στα πιο πρόσφατα μοντέλα χρησιμοποιεί όλο και μεγαλύτερο panel. Ήδη αυτό έχει γίνει μέχρι και στο electromotion που πρόκειται να είναι το οικονομικότερο.
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Έχεις απόλυτο δίκηο.
Μετακινούμενος στον κάθετο ή στον οριζόντιο άξονα το αποτέλεσμα είναι ψιλοτραγικό!!
Το σωστό σημείο θάλεγα ότι έχει ανοχές επιπέδου μισού μέτρου οριζοντίως και 20-30cm kαθέτως.

Το αποτέλεσμα όμως που εισπράττεις με ποιό άλλο ηχείο συγκρίνεται?

Αναφέρομαι βέβαια μόνο στην εικόνα, άντε και στην συνοχή της μεσαίας περιοχής.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: SWEET SPOT

...Φυσικά όλη αυτή η μανέστρα απο στάσιμα, επαλληλίες κ.τ.λ. κάνει ένα τεράστιο equalizer.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....F%F5%F3%F4%E9%EA%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED/page12
αυτή η "σύζευξη" πόσο άραγε να επηρεάζεται από τα καβλώδια? :138::137:
αν κάποτε ξεκινήσουμε από τα βασικά, και κατανοήσουμε πως ακούμε βασικά το χώρο κι όχι το ηχείο μας, είναι προφανές πως θα κατανοήσουμε διάφορα βάσανα του χάλι έντ μας...

:137:
Here comes the Early Sound Scattering...
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Έχεις απόλυτο δίκηο.
Μετακινούμενος στον κάθετο ή στον οριζόντιο άξονα το αποτέλεσμα είναι ψιλοτραγικό!!
Το σωστό σημείο θάλεγα ότι έχει ανοχές επιπέδου μισού μέτρου οριζοντίως και 20-30cm kαθέτως.

Το αποτέλεσμα όμως που εισπράττεις με ποιό άλλο ηχείο συγκρίνεται?

Αναφέρομαι βέβαια μόνο στην εικόνα, άντε και στην συνοχή της μεσαίας περιοχής.
Στο κάθετο επίπεδο δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου διασπορά. Αυτός είναι και ένας λόγος που δεν χρειάζεται room treatment παρά μόνο στους πλαϊνούς τοίχους.

Έτσι κι αλλιώς όμως είναι σαν να προσπαθούμε να λέμε πως θα χτίσουμε έναν ουρανοξύστη χρησιμοποιώντας πηλό. Βρίσκω πολύ ξεπερασμένους όλους αυτούς τους παθητικούς τρόπους να προσπαθείς να φτιάξεις τον ήχο στο χώρο σου. Δηλαδή να έχεις ένα εξάρτημα (ηχείο) που θα αποτελεί την κύρια μηχανή που θα κάνει τον χώρο σου να ακούγεται ως ηχείο και να προσπαθείς να φτιάξεις και το χώρο γι' αυτό.

Σε λίγα χρόνια θα μας απασχολούν λιγότερο χρονοβόρες λύσεις όπως active beam steering και η ελεγχόμενη γωνία διασποράς, τα οποία θα ελέγχονται μέσω software. Θα υπάρχουν (ήδη υπάρχουν) και τα κατάλληλα ηχεία γι' αυτό.

Απλά στο Hi-Fi συνήθως κολλάμε σε παλιές λύσεις και παιδευόμαστε.
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Γράψε αν θές κατι γιαυτό.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.133
Μηνύματα
3.043.343
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top