Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?


Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

:623::204::204::204:
Ελεος δεν μούχει μείνει άντερο απο τα γέλια.
Μάνο ελα να καθαρίσεις το monitor του πισιού απο την νπύρα που έφτυσα επάνω του απο τα γέλια...................................................................................................................................................................................
 

Μηνύματα
1.648
Reaction score
141
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Αν είχες τέτοιο μυαλό που λες δεν θα ήσουνα απο τους γκουρού του site στα αναλογικά:107:
Στα ψηφιακά ομως τα σκατώνεις ενίοτε.

ασε λοιπόν να γράφονται "σεντόνια" γι όσους ενδιαφέρονται.
Είναι μάλλον περισσότεροι,νεαρότερης ηλικίας απο εμάς με λιγότερες "τυπικές υπόπυκνες περιοχές στα βασικά γάγγλια λόγω λευκοεγκεφαλοπάθειας εκφυλιστικού τύπου, με διεύρυνση των υπαραχνοειδών χώρων, στα πλαίσια εγκεφαλικής ατροφίας, συμβατής με την ηλικία του ασθενούς.:121:

ΥΓ τα bold ειναι απο ιατρική διάγνωση που μου έδωσε φίλος κατόπιν ερωτήματος
Η θεραπεία ποιά ειναι;(μπάς και θεραπευτώ...)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

CostaEAR μην το κάνεις αυτό...... σε παρακαλώ προσωπικά να σεβαστείς το οποιοδήποτε σκ@τομυαλό μου έχει απομείνει.
Επειδή δεν απαντώ άμεσα, δε σημαίνει πως αγνοώ την παράκλησή σου ή πως δεν την έχω την απάντηση ήδη. Αλλά θα περιμένω λίγο, δε βιάζομαι καθόλου, άλλωστε υπάρχει σοβαρός λόγος να περιμένω. :126:

θα σου απαντήσω πιθανά αύριο, εφόσον απαντήσει πρώτα ο χρήστος δηλαδή. Μέχρι τότε, μέχρι δηλαδή να απαντήσει ο χρήστος, (υποθέτω πως αύριο θα δώσει μια απάντηση), παρακαλώ για την υπομονή σου. :109:

τιπ: η ιατρική διάγνωση είναι δικής μου προέλευσης, εμπνευσμένη από την ανιαρή καθημερινότητα.:145:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Η θεραπεία ποιά ειναι;(μπάς και θεραπευτώ...)
εξάσκηση (νους υγιής εν σώματι υγιεί) , διάβασμα (πολύπλοκων, δυσνόητων κειμένων), μπόλικο σεξ (...).:137::144:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Μια παραπάνω εξηγησούλα θα επιθυμούσα και εγώ.
Ή τουλάχιστον κάποια link προς σχετική βιβλιογραφία.
Δες: "Εγχειρίδιο ακουστικής" του F. Alton Everest
κεφάλαιο 25 - 'Μετρήσεις σε σταθερή κατάσταση εναντίον παροδικών μετρήσεων'

Δεν λέει για αυτό που αναφέρω αλλά για κάτι σημαντικότερο.. :429:

Για αυτό που λέω παραπάνω, όποιος έχει ασχοληθεί με eq ξέρει ότι το να κόψεις ή να προσθέσεις συχνότητες δεν είναι κάτι απλό. Γιαυτό και υπάρχουν πολλά είδη eq (ανάλογα την περίπτωση - εφαρμογή - χρήση)

Αν πχ γράψεις ένα όργανο και του έχεις αφαιρέσει [email protected] δεν σημαίνει ότι αν του δώσεις [email protected] θα είναι το ίδιο. (πληροφορία)

Όποιος θέλει την επιστημονική εξήγηση, θα πρέπει να ψάξει τις χροιές και είναι ένα λεπτό θέμα.. σχεδόν φάντασμα :105:
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

κοίτα, ίσως να ήταν λάθος ο όρος "εξειδίκευση" που χρησιμοποίησα. ξέρω πάντως κάποια ηχεία που "κελαϊδούν" σε κλασική μουσική, κι είναι απαράδεκτα σε οποιοδήποτε άλλο είδος. Να, αυτό ονόμασα "εξειδίκευση".

Για παράδειγμα, ας πούμε για τα παλιά κουάντ, τα 63-άρια. Κάποια μικρά σύνολα ή ξερω γω κανα βιολί σόλο, το παίζουν θεϊκά. Για βάλτου να παίξει ραπ... Να, αυτό λέω. Υπάρχουν "μουσικά είδη" στα οποία δε βρίσκεις μειονέκτημα, όσο κι αν το ψάχνεις.




ναι, είναι αλήθεια πως τα μπερδεύω "λίγο" τα πράγματα. Ίσως όμως να έχω και γω τα δίκια μου ώρες ώρες, καθώς είναι μαλλιά-κουβάρια έτσι κι αλλιώς μερικά θέματα.




σωστά. συμφωνώ 100%.



Εδώ χωράει λίγη συζήτηση. Αντικειμενικά, ναι, έχεις δίκιο. Είναι "μέτριο" πχ το κουάντ από το προηγούμενο παράδειγμα που σου έφερα, καθώς με απόλυτα κριτήρια χάνει με τη μία. Αν όμως το βάζεις να παίζει συγκεκριμένα είδη μουσικής, δε μπορείς να βρεις κάτι που να τα παίζει καλύτερα, ακόμα και στις μέρες μας. Τώρα είναι "τυχαίο" που παίζει αυτές τις μουσικές σωστά? Ναι και όχι. Τα μπέρδεψα πάλι, ε?

Μέτριο είναι κι ένα μονόδρομο κόρνας οδηγούμενο από μια λαπίτσα 1 βατ, μέτριο είναι και κάθε ηχείο που έχει απόκριση 70-12.000 χζ, αλλά μπορεί να παίζει απίστευτα καλά μέσα στα "όρια" της μετριότητάς του, και υπό προϋποθέσεις ανάλογου μουσικού προγράμματος και στάθμης αναπαραγωγής, να είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αδύνατο να εντοπιστούν τα μειονεκτήματά του, ακόμα κι από τα πιο απαιτητικά αφτιά. Κι εδώ έρχεται το κοστολόγιο, να σου θυμίσει πόσο φτηνό μπορεί να είναι ένα μονόδρομο φουλ ρέιντζ κόρνας κι ένας λαμπάτος του 1 βατ. Αν λοιπόν ο ιδιοκτήτης του εν λόγω σετ ακούει συγκεκριμένα είδη μουσικής, έχει κάνει μια άριστη αγορά, ενώ αν κυνηγήσει κάτι "αντικειμενικά σωστό" να πρέπει να πουλήσει το σπίτι του για να το αποκτήσει. Να το πεις "εξειδικευμένο"; δε ξέρω. Αλλά αν όντως ο ιδιοκτήτης του δεν ακούει ροκ ή ποπ ή ραπ και τα συναφή, τότε έχει καλύψει απόλυτα τις ανάγκες του. Κι αυτό είναι "οικονομία".
Δεν διαφωνώ απλά τα παραδείγματα είναι "ειδικά" , μίλησα για μέτρια ηχεία αλλά δεν θα έλεγα ποτέ το Quad μέτριο ηχείο ! Το ότι δεν έχει δυναμικές είναι θέμα , τεχνολογίας που χρησιμοποιεί.

Όπως και οι κόρνες στο ένα λεπτό με έχει πιάσει ναυτία απο τις περίεργες φάσεις που ακούω.

Πάντως για να εμβαθύνουμε λίγο αν υποθέσουμε πως ένα ηχείο είναι "ειδικό" για κλασσική μουσική στην πραγματικότητα έχει τονισμένα κάποια μεσοχαμηλά , πίσω τις περιοχές απο 3-7000 kHz και κάποιες άλλες συνταγές. Σε αυτό το ηχείο μια πραγματικά καλή (ισσοροπημένη) ηχογράφηση κλασσικής θα ακουστεί λίγο μούγκα.

Δηλαδή με τα "ειδικευμένα" όπως αναφέρεις ηχεία, μάλλον οι πραγματικά καλές ηχογραφήσεις ακούγονται τελικά χειρότερα !
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

είναι επίσης γνωστό πως τα μεγάλα του ηχεία ο μπάρμπας στην Wisdom Audio, πάει ο ίδιος και τα "στήνει" στο χώρο του αγοραστή (και πως να μη πάει, αφού τα πουλάει $600.000).

Ε, λοιπόν, μέσα στην διαδικασία αυτή, η οποία αναφέρεται στον αγοραστή ως "στήσιμο των ηχείων στο χώρο", συμπεριλαμβάνεται και πλήρης ισοστάθμιση χώρου, με εφαρμογή ένα σωρό φίλτρων, τα οποία παλιότερα ήταν ενσωματωμένα πάνω στο αναλογικό ενεργό κρος με τη μορφή σειρών από jumpers που μόνο ο κατασκευαστής ξέρει τι κάνουν, ενώ πλέον εφαρμόζει την ίδια τακτική με ψηφιακά φίλτρα, αφού τώρα χρησιμοποιεί ψηφιακά κρος.

Κι έχεις μετά ένα χαρούμενο ιδιοκτήτη, με ένα ζευγάρι άριστα ηχεία στο χώρο του, μια αρμαθιά από τελικούς ενισχυτές, ένα προ και ένα πικάπ ή cd (δεν έχει σημασία), ο οποίος λέει πως ακούει "πιουρ", χωρίς κανένα "ρυθμιστικό" στην πορεία του σήματος, και φυσικά δε γνωρίζει πως στο ηχείο είναι ενσωματωμένο πλήρες σετ ισοστάθμισης χώρου με ό,τι DSP χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής.

Και αυτή τη διαδικασία "ισοστάθμισης χώρου" δε τη διαφημίζει πουθενά ο μπάρμπας εκεί στην Wisdom, διότι κατάλαβε πως οι "πελάτες" προτιμούν να μη ξέρουν τέτοια πράγματα, διότι έχουν την ισχυρή πεποίθηση πως αυτά ακούγονται "χάλια" και προτιμούν τον "αγνό ήχο" χωρίς επεξεργασία.

Άντε βγάλε άκρη δηλαδή.
Αγαπητέ μου αν σου ρυθμίσω το χώρο σου και τα αργοηχεία σου θα σου πέσουν τα αυτιά με η χωρίς DSP η με ότι χρειαστεί (δεν θα το κάνω όμως γιατί μετά με τι θα παίζεις ?)

Εγώ τον δικό μου θα τον ρυθμίσω χωρίς DSP ! 2-3 περιοχές του Amarra κάνουν λιγότερο κακό ! αλλά ποιές 3 περιοχές ? εκεί είναι το κόλπο.

Τώρα, ο Hodas ρυθμίζει (fine tuning) ακόμα τούς χώρους που σχεδιάζει με ειδικό παραμετρικό Meyer (!?). Όταν το έμαθα φρίκαρα αλλά τα δωμάτια του κατά κοινή ομολογία ακούγονται πολύ καλά. Όμως προφανώς κάτι έχει βρεί , μετράει παράλληλα real time τις φάσεις και τις φέρνει ιδανικά, και αφού η μέθοδος δουλέυει κανέναν δεν ενδιαφέρει πως το κάνει.

Δουλεύει ακόμα αναλογικά , γιατί ? Μπορεί να μην ξέρει απο DSP η ...

Μπορεί να ακούει όπως εγώ :

1) Περίεργα την side πληροφορία μετά την χρήση οποιουδήποτε DSP
2) Υπάρχει ένα πολύ μεγαλύτερο linearity αλλά το αποτέλεσμα είναι artificial γιατί
3) Αλλάζει ο χαρακτήρας της ηχογράφησης αφού
4) Η ομοιογένεια δεν αφορά πλεόν το δωμάτιο αλλά τον συνδιασμό ηχείων-δωματίου

Και μιλάω για πραγματικό real time DSP , που ισσοροπεί δυναμικά ένα χώρο και που είναι το μέλλον.

Τώρα τα στατικά φίλτρα (αλλά Amara) η τα ενεργά crossover είναι υποδεέστερες λύσεις αλλά αν ξέρεις τι κάνεις μπορείς ακόμα να έχεις εξαίρετα αποτελέσματα.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Μετά τα πολλά που ειπώθηκαν ας πω κι εγώ τη γνώμη μου.
Το πράγμα το πάτε μακρυά και καλά κάνετε γιατί το υπαγορεύει η τεχνολογία και η ραγδαία της πρόοδος. Να δούμε όμως μήπως το χειροτερέψουμε το πράγμα στην προσπάθειά μας να το τελειοποιήσουμε? Κοινώς μήπως στην προσπάθειά μας για το φλατ αλλάζουμε την αρχική φύση του υλικού? Όποιος έχει ασχοληθεί με DSP γνωρίζει ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, οτι κάθε software για αυτή τη δουλειά έχει την μηχανή του, τα φίλτρα του και κατά συνέπεια τον ήχο του, και μιλάω για επαγγελματικά ακριβά software.

Γυρίζω για λίγο στην αρχική ερώτηση περί μόνιτορ ηχείων.
Αυτά είναι ηχεία κατασκευασμένα να αντέχουν, με μικρές παραμορφώσεις, που μετρούν γενικώς καλά, με ιδιότητες που βοηθούν τη δουλειά, αλλά οι οποίες σε άλλα επεμβαίνουν κατάφορα σε αυτό που λέμε μία άνετη, χαλαρή «μουσική» οικιακή ακρόαση και μας τη χαλάνε-αυτό δεν συμβαίνει μόνο από μόνιτορς αλλά και από άλλες σχεδιάσεις-βλέπε κόρνες και μονόδρομα που δεν είναι άρτος αλλά αρτοσκευάσματα-και άλλα δεν το κάνουν γι αυτό πωλούνται και στον οικιακό τομέα.

Και επανέρχομαι για το πως βλέπω τα πράγματα για την οικιακή αναπαραγωγή.
Εγώ αυτά που θα έκανα είναι τα εξής:
1. Θα μέτραγα το χώρο μου-φθηνό πράγμα αλλά πόσοι το έχουν κάνει από αυτούς που έχουν ξοδέψει πολλά-και θα διόρθωνα όσα από τα χοντρά του ελατώματα μπορούσα με καλαίσθητο τρόπο-ναι υπάρχει πάντα τέτοιος που σας γλυτώνει από διαζύγιο-δηλ. Τα 8-10 db στους 250 κύκλους ή ότι άλλο κακό-θα κοίταζα να βελτιώσω την διασπορά του όσο γίνεται και θα κατέληγα σε έναν χώρο που δεν θα έβλαπτε την ακρόασή μου γιατί τον όποιο χαρακτήρα του θα τον συνήθιζα γρήγορα.
2. Θα διάλεγα ένα ηχείο που μπορώ να αγοράσω, που να μετράει καλά και οι όποιοι χρωματισμοί του να ταιριάζουν:
- Στην φυσιογνωμία και το μέγεθος του χώρου μου
- Στη μουσική που ακούω
- Στο γούστο μου
Και όλα αυτά αρκούν με το παραπάνω, μην τρελαίνεστε!

Τελειώνοντας η δική μου γνώμη, γιατί όπως ο Χρήστος, έχω δουλέψει πολύ με DSP είναι να αφήσετε για αργότερα ίσως τις ψηφιακές επεμβάσεις στο υλικό σας, οι οποίες μπορεί στα χαρτιά να διορθώνουν ατέλειες χώρου ή να προσθέτουν τα καρυκεύματα που επιθυμείτε στη μουσική αναπαραγωγή, δεν παύουν όμως, ακόμη τουλάχιστον, να δημιουργούν αυτό που λέμε processed και το οποίο δεν μας πειράζει πιθανά σε κακές ή μέτριες δουλειές, καταστρέφει όμως την φυσιογνωμία μιας καλής ηχογράφησης.
Προσέξτε λοιπόν τα μακιγιάζ γιατί δεν είναι αγνά και οικολογικά και βλάπτουν το δέρμα.
Κύριοι ζητώ συγνώμη για το παραπάνω σεντονάκι.
 

Μηνύματα
4.053
Reaction score
3.967
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Αγαπητέ μου αν σου ρυθμίσω το χώρο σου και τα αργοηχεία σου θα σου πέσουν τα αυτιά με η χωρίς DSP η με ότι χρειαστεί (δεν θα το κάνω όμως γιατί μετά με τι θα παίζεις ?)
Έτσι μιλάνε σέναν Κωσταυτιά??
 

Μηνύματα
220
Reaction score
342
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

εαν o k. hodas μετραει με το sim 3, που ειναι το καλυτερο audio analyzer αυτη τη στιγμη,( 8 mic μπορουν να μετρουν ταυτοχρονα στο χωρο) θα εχει μια αριστη εικονα του τι συμβαινει στο δωματιο....

η σειρα galileo της meyer ειναι loudspeaker processor με dsp και το 616 εχει in/out aes/ebu.....:404:
Ε, βαλε και τα hd1 monitor........:404: ( ξερω...ξερω...δεν σου αρεσουν )
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Έτσι μιλάνε σέναν Κωσταυτιά??
μόνο έτσι γουστάρω!

βέβαια, αυτά δε τα "ξεχνάω", εδώ είμαστε κι αν είμαστε καλά, όλα θα γίνουν!
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.512
Ίσως είναι χρήσιμο να παραθέσω την άποψη της ATC για ενεργητικό και παθητικό τρόπο βελτίωσης ακουστικής χώρων.

"Listeners appear to judge sound source quality and character largely despite the room response characteristics. This is clearly demonstrated by the easy recognition of a familiar voice in many different acoustic environments. Thus, it seems likely that the direct sound from the loudspeaker will play the most significant part in any judgement of sound quality.

Loudspeaker anechoic performance can therefore be considered, in any listening room, to be more important than the room response. That is not to deny, however, that the room does have an effect, but not to the extent that the measurement might suggest. Nor does it put into context the relative importance of the direct and reverberant sound . . .


There will always be significant limitations in the combined performance of room and loudspeaker if DSP compensation is applied to the room response which involves modification of the direct sound from the loudspeaker. Any system of room response compensation, regardless of its complexity, by the method of
pre-convolution of one or more loudspeaker signals (i.e. modifying the direct sound) with some pre-defined inverse response, cannot guarantee a region of equalization, within the listening area, greater than half a wavelength from the measuring point. This suggests that the use of DSP room equalization, if used at all, should be limited in application to the low frequency room mode region where the equalized area will be functionally large enough to be practical for the listener.

A more effective solution can be implemented using conventional passive room treatment or even active low frequency absorbers within the listening room and, if correctly placed, will improve the low frequency performance, particularly with regard to suck-outs.

Equalization of suck-outs in the low frequency region of the room response will then only be limited by the performance of the passive absorption, the room dimensions and the dynamic range of the electronics and loudspeaker that make up the active absorber. However, just equalizing the low frequency region of the room response using an active absorber does leave a decay lacking in low frequency spectral content, which maybe as undesirable from a psycho-acoustic point of view, as the fluctuations in room response before equalization.

In summary, as discussed earlier, since most critical judgements are made from the direct sound, no room response equalization that involves modification of the anechoic response of the loudspeaker can ever be acceptable in a critical listening environment. At best, active absorbers could be used in conjunction with low frequency room treatment.

Therefore, the application of DSP to room response equalization will always be inferior to a room correctly designed in the first place or one later modified using passive or active absorbers. Even given this, the single most important factor in this complex equation is the use of correctly designed and manufactured loudspeakers displaying the characteristics discussed earlier."


Από το:

http://www.atcloudspeakers.co.uk/downloads/CompanyProfile.pdf
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

2. Θα διάλεγα ένα ηχείο που μπορώ να αγοράσω, που να μετράει καλά και οι όποιοι χρωματισμοί του να ταιριάζουν:
- Στην φυσιογνωμία και το μέγεθος του χώρου μου
- Στη μουσική που ακούω
- Στο γούστο μου
Και όλα αυτά αρκούν με το παραπάνω, μην τρελαίνεστε!
Θέμη, γειά στο στόμα σου!

όντως, αυτά αρκούν και με το παραπάνω, αλλά να σου πω κάτι?

ποιος "ξέρει" να διαλέξει ηχείο που να μετράει καλά και οι χρωματισμοί του να ταιριάζουν στη φυσιογνωμία και το μέγεθος του χώρου του? ΙΜΗΟ 1 στους 10.000! Διότι, θέλει να "ξέρεις" την "φυσιογνωμία" του χώρου σου, κάτι που χωρίς "κατάλληλες" μετρήσεις και γνώση για την ερμηνεία τους, δε γίνεται να το αντιληφθείς!

ποιος "ξέρει" να διαλέξει ηχείο που να μετράει καλά και οι χρωματισμοί του να ταιριάζουν στη μουσική που ακούει? ΙΜΗΟ 1 στους 1.000! Πχ τις "συνταγές" που ανέφερε πριν ο χρήστος για ηχείο που να εστιάζει σε κλασσική μουσική, ποιοί τις γνωρίζουν?

ποιος "ξέρει" να διαλέξει ηχείο που να μετράει καλά και οι χρωματισμοί του να ταιριάζουν στο γούστο του? ΙΜΗΟ, όλοι και κανένας! Το "γούστο", ναι μεν υφίσταται, αλλά συνήθως είναι "κατευθυνόμενο" είτε από παρέες είτε από ριβιού είτε από τον πωλητή, δηλαδή δεν είναι το πραγματικό-προσωπικό γούστο του αγοραστή (συνήθως δηλαδή δε ξέρει τι θέλει, ή - ακόμα χειρότερα - νομίζει πως ξέρει τι θέλει) και σα να μη φτάνει αυτό, το "γούστο" αλλάζει με τον καιρό! Βράσε ρύζι!


Που θέλω να καταλήξω: ναι μεν έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ, αλλά απευθύνεσαι στον μέσο audiophile υποθέτοντας ότι έχει τις γνώσεις σου, κάτι που προφανώς, είναι αυταπάτη...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Re: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Ίσως είναι χρήσιμο να παραθέσω την άποψη της ATC για ενεργητικό και παθητικό τρόπο βελτίωσης ακουστικής χώρων.

...

Therefore, the application of DSP to room response equalization will always be inferior to a room correctly designed in the first place or one later modified using passive or active absorbers. Even given this, the single most important factor in this complex equation is the use of correctly designed and manufactured loudspeakers displaying the characteristics discussed earlier."
Ναι, φυσικά.

Το δίλημμα που τίθεται εδώ, είναι DSP διόρθωση χώρου ή παθητική διόρθωση χώρου. Η απάντηση είναι σαφέστατη, "a room correctly designed in the first place" είναι η ιδανική λύση. Συμφωνώ 1000%. Προφανώς, είναι εντελώς αδύνατο να "φτιάξεις" ένα χάλια χώρο με χρήση μόνο DSP, κι αν το καταφέρεις ("δήθεν", διότι στην πραγματικότητα έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό, κι ας "μετράει" καλά, όπως προείπαν κάποιοι άλλοι) οι παραμορφώσεις από την επεξεργασία του σήματος είναι τόσο μεγάλες, που όντως, δεν τίθεται θέμα για "critical listening".

Δε ξέρω αν οφείλεται στην άγνοιά μου, αλλά οι δοκιμές μου (και έχω φάει τα ρούχα μου με αυτά, μιλάμε για χιλιάδες εργατοώρες...) μου δείχνουν πως ακόμα και σε χώρο "correctly designed in the first place", με φουλ περιποίηση με παθητικό τρόπο, με αλλεπάλληλες μετρήσεις επί μετρήσεων του ΧΩΡΟΥ (χωρίς να υπάρχει καν ηχοσύστημα μέσα στο χώρο) δεν "αρκούν" για το τέλειο αποτέλεσμα στη θέση ακρόασης, αλλά όντως, αρκούν για πραγματικά τέλειο near field αποτέλεσμα. Κι αν ακούγεται παράλογο, δεν είναι. Έχω μετρήσει στα 60cm έως 1μ πραγματικά τέλεια αποτελέσματα, και στα 4 μ της θέσης ακρόασης, η κατάσταση αλλάζει. Όχι πολύ, αλλά αλλάζει. Είναι θέμα αλληλεπιδράσεων ηχείου-ηχείου-χώρου, που βγάζουν μια "μακαρονάδα" ηχητικών κυμάτων, μέσα στην οποία δεν μπορείς να υπολογίσεις εκ των προτέρων πόσα μακαρόνια θα "τύχει" να είναι πχ κάθετα στη χύτρα στο 20% του μήκους τους.

Είναι λίγο χαοτικό το αντικείμενο, κι εκεί καταλήγουν πολλές "προβλέψεις" από διάφορα μαθηματικά μοντέλα "πρόγνωσης".

Σε αυτήν και μόνο σε αυτήν την περίπτωση, όπου δηλαδή έχουν ήδη εξαντληθεί τα περιθώρια παθητικής φροντίδας του χώρου ακρόασης, βλέπω σημαντικό όφελος χρήσης DSP, και πάλι με "μέτρο" και "γνώση", με μικρά μόνο βήματα (διορθώσεις της τάξης των 1-1,5 db max) και όχι με στόχο την "παύλα" στην απόκριση πλάτους, όχι δηλαδή με το σκεπτικό "βλέπω 4 db πτώση εκεί, δίνω 4db και είμαι εντάξει", αυτά είναι παιδιάστικες θεωρήσεις του θέματος.

Έχω όμως την εμπειρία μιας σωστής διόρθωσης με DSP, σε σύστημα που ήδη έπαιζε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, σε χώρο που ήδη είχαν γίνει όσα μπορούν να γίνουν παθητικά, όπου το αποτέλεσμα της DSP διόρθωσης αυτής ήταν μια σοκαριστική εμπειρία, ήταν σα να "αγγίζεις" το άπιαστο, σα να μη μιλάς για μηχανήματα, σας λέω πως ήταν μια πραγματικά συγκλονιστική εμπειρία ακρόασης, που ξεφεύγει, ξεφεύγει εντελώς όμως!

Προσωπικά, στο δικό μου χώρο, εφόσον δεν έχω υλοποιήσει (ακόμα) τις παθητικές λύσεις που έχουν μελετηθεί, δεν μπαίνω καν στη διαδικασία DSP διόρθωσης. Το μηχανάκι που είχα για αυτή τη δουλειά, τα τελευταία 3 χρόνια είναι εκτός "μπρίζας", εκτός πορείας του σήματος, και φυσικά δεν εφαρμόζω κανένα DSP για κανένα λόγο, πέραν της στάθμης των μεγαφώνων μεταξύ τους.

Η θέση της DSP διόρθωσης-ισοστάθμισης χώρου, είναι το "κερασάκι στην τούρτα". Πρώτα, πρέπει να φιαχτεί η τούρτα και να είναι και της προκοπής! Με ένα "κερασάκι" δεν έχεις τούρτα, δε καρφώνεις 8 κεράκια πάνω σε ένα κερασάκι για να κάνεις τα γενέθλια της κόρης σου...

Μάλλον ο βλάσης θα με "προλάβει". Ήδη έχει κάνει κάποια βήματα διόρθωσης του χώρου του παθητικά. Αν κάνει και τα υπόλοιπα, τότε, και μόνο τότε, θα έλεγα πως θα έχει φτάσει η ώρα για να γίνει μια σοβαρή διόρθωση-ισοστάθμιση χώρου με DSP, πχ με τη χρήση ταυτόχρονα 8 μικροφώνων με τη μέτρικ. Ε, τότε, είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ, πως θα πει το δεσπότη παναγιώτη, θα λαλήσει, θα πάθει το σοκ της ζωής του!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

ΥΓ
Μη με συγχωρείτε για τα "σεντόνια" μου.
Κύριοι, σε αντίθεση με το Θέμη (ποστ #529), ΔΕ ζητώ συγνώμη για τα παραπάνω "σεντόνια" μου.
μα για όνομα...

καλημέρα σας!
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

εαν o k. hodas μετραει με το sim 3, που ειναι το καλυτερο audio analyzer αυτη τη στιγμη,( 8 mic μπορουν να μετρουν ταυτοχρονα στο χωρο) θα εχει μια αριστη εικονα του τι συμβαινει στο δωματιο....

η σειρα galileo της meyer ειναι loudspeaker processor με dsp και το 616 εχει in/out aes/ebu.....:404:
Ε, βαλε και τα hd1 monitor........:404: ( ξερω...ξερω...δεν σου αρεσουν )
Καλά είναι για όσους σε μεγάλη ηλικία δεν ακούν καλά τις ψηλές. Κάνεις ιδανικό tailoring .... :114:
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Re: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

..............................Μάλλον ο βλάσης θα με "προλάβει". Ήδη έχει κάνει κάποια βήματα διόρθωσης του χώρου του παθητικά. Αν κάνει και τα υπόλοιπα, τότε, και μόνο τότε, θα έλεγα πως θα έχει φτάσει η ώρα για να γίνει μια σοβαρή διόρθωση-ισοστάθμιση χώρου με DSP, πχ με τη χρήση ταυτόχρονα 8 μικροφώνων με τη μέτρικ. Ε, τότε, είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ, πως θα πει το δεσπότη παναγιώτη, θα λαλήσει, θα πάθει το σοκ της ζωής του!
Ναι αλλα του Βλασση τα ηχεια μην ξεχνας οτι κανουν μονο ....για καυσοξυλα, οποτε θα κανει μια τρυπα στο νερο!!
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Κώστα τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα παρουσιάζεις.
Και δεν είναι δύσκολο να εμηνερωθεί κανείς για το ποιά χαρακτηριστικά είναι σημαντικά να κοιτάξει σε ένα ηχείο και μπορεί να επιλέξει με προσεκτικές ακροάσεις-και στο χώρο του- σωστά ανάλογα με το γούστο και τη μουσική που ακούει.
Όλα αυτά συμπληρωμένα από ένα "συμμάζεμα" ηχητικό του χώρου και κυριώτερο την μείωση της απόστασής του ακρόασης από τα ηχεία. Ελαττώνονται εκθετικά τα προβλήματα καθώς μειώνεται η απόσταση αυτή και τελικά δεν είμαστε οι περισσότεροι Αμερικάνοι να πρέπει να ακούμε από τα 5-7 μέτρα. Τότε θα χρειαζόμασταν πολύ δουλειά και λεφτά.
Χαιφιντελίστες χρόνια, κτίζουν σπίτια εξ αρχής και δεν κάνουν το κόπο ούτε τις αρχικές διαστάσεις του δωματίου να φροντίσουν να είναι σωστές, πόσο μάλλον τα επιχρίσματα, το ταβάνι και το πάτωμα τα οποία μπορούν να φαίνονται υπέροχα και να εξασφαλίζουν ομοιόμορφους χρόνους συχνοτικά και διασπορά και να αποκλείουν στάσιμα κλπ.
Ας γίνουν όλα αυτά και δεν θα χρειαστεί να βάζετε τη μουσική σας σε μηχανές του κιμά για διορθώσεις. Κι αν το κάνετε θα πρέπει να είναι πολύ ψαγμένες και δυστυχώς ακριβές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.904
Απάντηση: Re: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Κώστα τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα παρουσιάζεις.
δεν μπορώ να πω πως έχεις άδικο.

στο κάτω κάτω της γραφής, ένα χόμπι είναι, δε θα σκάσουμε κιόλας.

απλά, αναφέροντας τα παραπάνω, δεν "προσδιορίζω την πραγματικότητα" ούτε ορίζω την "γενική κατάσταση", μόνο, αντανακλώ ουσιαστικά την δική μου "ψυχολογία", που όσο περνάει ο καιρός, κι ιδίως όσο περισσότερα διαβάζω (μάλλον πρέπει να σταματήσω τις κακές συνήθειες), τόσο λιγότερα νομίζω πως ξέρω, τόσο περισσότερη βλέπω μπροστά μου την άγνοια που με κυριεύει, και τόσο πιο "lost in space" αισθάνομαι.

βρε καλά κάνει ο αδερφός μου κι ασχολείται με το ψάρεμα... κάτι ξέρει αυτός ο μπαγάσας!
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.866
Μηνύματα
3.031.353
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top