Συχνότητα συντονισμού.

Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
Θέλω να κατασκευάσω 4 skyline diffusers. Έκανα κάποιες μετρήσεις με το ντεσιμπελόμετρο (με cd με τόνους απο 20hz εως 20khz) και με το xtz room analyzer και είδα ότι οι συχνότητες απο 50hz εως 1250hz είναι απο 12 εως και 18db δυνατότερες απο τις υπόλοιπες. Ρωτώ λοιπόν ποιό πρέπει να είνaι το εύρος των συχνοτήτων του difuser;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

Κατατίθεται λινκ διαδικτυακού υπολογιστή γιά τις διαστάσεις της εκάστοτε διαχυτικής μονάδας πρωτεύουσας ρίζας:

http://www.oliverprime.com/prd/

http://www.mh-audio.nl/user/acoustic calculator.asp

Εάν στα άνω και κάτω συχνοτικά όρια τοποθετηθούν οι τιμές 50 και 1250 Hz αντίστοιχα,οι προκύπτουσες απαιτούμενες διαστάσεις είναι αποκαρδιωτικές.Επομένως η διαχυτική συμπεριφορά οφείλει να έχει κάτω όριο υπεράνω των 400 περίπου Hz.

Δεν αναφέρονται όμως σημαντικά στοιχεία,όπως οι διαστάσεις του χώρου,οι επιφάνειες που θα καλυφθούν και η αναμενόμενη απόσταση της θέσης ακρόασης από την πλησιέστερη διαχυτική διάταξη.

Ελπίζω η συχνοτική ζώνη μεταξύ 50-1250 Hz στο χώρο σου να μη σχηματίζει ολόκληρη ένα ΄΄πλατώ΄΄ υψηλότερο κατά 12-18 dB της μέσης στάθμης του υπολοίπου φάσματος (το οποίο είσαι σίγουρος ότι είναι επίπεδο άνω των 1250 Hz;) αλλά να εμφανίζει χαρακτηριστικές κορυφώσεις και βυθίσεις...

http://www.bobgolds.com/DifuserKgveteran/home.htm
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.265
Reaction score
143.951
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

Εάν στα άνω και κάτω συχνοτικά όρια τοποθετηθούν οι τιμές 50 και 1250 Hz αντίστοιχα,οι προκύπτουσες απαιτούμενες διαστάσεις είναι αποκαρδιωτικές.Επομένως η διαχυτική συμπεριφορά οφείλει να έχει κάτω όριο υπεράνω των 400 περίπου Hz.
μπα, μην είσαι απόλυτος.

Νομίζω πως για τέτοιες διατάξεις η κατώτερη τιμή παίζει πιο χαμηλά, περίπου στα 300 Hz, καθώς μισό μέτρο υπάρχει διαθέσιμο σε πολλούς γνωστούς χώρους.

Παρόλα αυτά, η ουσία είναι πως για χαμηλές συχνότητες, αυτά τα κόλπα δε παίζουν.

Οπότε, η επόμενη διαθέσιμη λύση είναι συντονισμένες παλλόμενες επιφάνειες σε κόμβους (βλέπε γωνίες).

και πάλι, οι διαστάσεις γίνονται απογοητευτικές για πολύ χαμηλά, οπότε η επόμενη διαθέσιμη επιλογή είναι πολύ μεγάλες συντονισμένες παλλόμενες επιφάνειες στο ταβάνι (εκεί υπάρχει διαθέσιμο όλο το εμβαδό του χώρου).

γουέλκαμ του δε κλάμπ...
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

με ευχαιλαιο κανουμε τιποτα ?
ή να παμε κατευθειαν για εξορκισμο ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

...Νομίζω πως για τέτοιες διατάξεις η κατώτερη τιμή παίζει πιο χαμηλά, περίπου στα 300 Hz, καθώς μισό μέτρο υπάρχει διαθέσιμο σε πολλούς γνωστούς χώρους...
Η σχεδίαση εκτελείται με πρότυπο τα χαρακτηριστικά διασποράς επί του μακρινού πεδίου τη στιγμή που η θέση των ακροατών θα βρίσκεται πιθανότατα στο εγγύς πεδίο:Η εύρεση σε θέση εντός του μακρινού πεδίου ικανοποιεί δύο βασικά κριτήρια.Πρώτον,η απόσταση του ακροατή από την επιφάνεια της διάταξης να είναι μεγάλη συγκρινόμενη με το μήκος κύματος και δεύτερον,οι διαφορές στα μήκη των διαδρομών από διάφορα σημεία της επιφάνειας προς τον ακροατή να είναι μικρές συγκρινόμενες με το μήκος κύματος.Στη ζώνη του εγγύς πεδίου τα μήκη διαδρομών από διαφορετικά σημεία της διαχυτικής επιφάνειας προς τον ακροατή έχουν αξιοσημείωτες διαφορές με αποτέλεσμα το μοτίβο διασποράς να εμφανίζει έντονες κορυφώσεις και βυθίσεις αντί να είναι ενιαίο.Πρόκειται γιά φαινόμενα κτενωτού φίλτρου εγγύς πεδίου σε συνδυασμό με ενίσχυση των ενεργειακών λοβών προς περιορισμένες διακριτές διευθύνσεις.Προτείνεται η τοποθέτηση του ακροατή σε απόσταση τουλάχιστον τριπλάσια του μήκους κύματος που αντιστοιχεί στη συχνότητα σχεδίασης.Επιπλέον στο εγγύς πεδίο ανακλάσεων κυριαρχούν οι προερχόμενες συνιστώσες από τα σημεία της επιφάνειας που βρίσκονται κοντινότερα προς τα αυτιά του ακροατή,με αποτέλεσμα να παραβλάπτεται η προβλεπόμενη διασπορά του ανακλώμενου ήχου στο πεδίο του χρόνου.Μιά υπερβολικά κοντινή στο διαχυτή θέση ακρόασης παραλληλίζεται με το ΄΄nearfield΄΄ γιά ένα πολύδρομο ηχείο δαπέδου μεγάλου ύψους του οποίου οι διαφορετικές μονάδες θα καταλάμβαναν διαδοχικές θέσεις κατά μήκος της μπάφλας.Δεδομένου ότι οι διαχυτές των συνηθισμένων οικιακών εφαρμογών έχουν κάτω όριο αποκοπής στη ζώνη 300-500 Hz,αναμένεται να εμφανίζουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση σε αποστάσεις θέσης ακρόασης τουλάχιστον τριών μέτρων από εκείνους.
Από τον τύπο [μήκος κύματος = ταχύτητα / συχνότητα],η διαφορά μηκών κύματος που θ'αντιστοιχούσαν σε συχνότητες σχεδίασης 300 και 400Hz αντίστοιχα είναι περίπου 29 εκατοστά του μέτρου.Γιά βέλτιστη απόδοση,αυτή θα όφειλε να τριπλασιαστεί γιά να δώσει τη διαφορά της ελαχίστης απαιτούμενης απόστασης από τη θέση ακρόασης.
με ευχαιλαιο κανουμε τιποτα ?
ή να παμε κατευθειαν για εξορκισμο ?
Γουέλκαμ του δε κλάμ(α)...:137:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Νομίζω ξεκινάς λάθος την προσπάθεια βελτίωσης της ακουστικής του χώρου σου. Πρώτα πρέπει να αντιμετωποίσεις τα προβλήματα στις χαμηλές. Για να το κάνεις χρειάζεσαι μέτρηση υψηλής ανάλυσης με το XTZ, εντοπισμό συγκεκριμένων προβληματικών περιοχών συχνοτήτων και λύσεις σαν και αυτές που αναφέρει ο Κώστας. Με απλούς τόνους δύσκολα θα βγάλεις άκρη. Τα skylines και άλλες διαχυτικές διατάξεις δε θα σε βοηθήσουν σε χαμηλές συχνότητες εκτός εαν έχεις πολύ μεγάλο δωμάτιο, είσαι διατεθιμένος να θυσιάσεις αρκετό χώρο και να ακούς και μακρυά από αυτές, όπως αναφέρει ο Bhutia. Εμπειρικός κανόνας: για 1 ίντσα βάθους διαχυτή, θέλεις ένα πόδι απόσταση από αυτόν (από real traps).
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Mπορείς να γλιτώσεις κάποιο από το απαιτούμενο βάθος χρησιμοποιώντας μια πρακτική μετατόπισης της φάσης, όπως περιγράφεται στο Acoustic absorbers and diffusers: theory, design, and application By Trevor J. Cox, Peter D'Antonio. Αυτό γίνεται προσθέτωντας μια σταθερά (V) στην εξίσωση:

Depth = ((well position)^2 + V ) mod N

Αυτό ισοδυναμεί με τη μετακίνηση του πυθμένα των πηγαδιών κάτω, κατά τις μονάδες βάθους που ορίζονται από αυτή τη σταθερά. Όταν αυτή η διαδικασία προκαλεί ένα πηγάδι να φτάσει το πλήρες βάθος του σχεδίου, ο mod operator το αναγκάζει να γυρίσει σε ένα πηγάδι μηδενικού βάθους.
Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να φτιάξεις λειτουργικά πάνελ με μικρότερο βάθος ή με το ίδιο βάθος, που όμως φτάνουν πιο χαμηλά.

Προσωπικά έφτιαξα QRD diffuser πάνελς N13+4 , (το +4 είναι η μετατόπιση φάσης) πριν λίγο καιρό, με σχεδιαστικό βάθος 23 εκ. που ξεκινάν το scatering από τα 230hz, το πραγματικό diffusing από τα 460hz, φθάνουν μέχρι τα 3185hz και θέλουν minimum απόσταση ακρόασης 3,4m., που ευτυχώς την έχω...

QRD.jpg
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Αλλά ο Δημήτρης έχει δίκιο, ξεκίνα από τις χαμηλές πρώτα...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Mπορείς να γλιτώσεις κάποιο από το απαιτούμενο βάθος χρησιμοποιώντας μια πρακτική μετατόπισης της φάσης, όπως περιγράφεται στο Acoustic absorbers and diffusers: theory, design, and application By Trevor J. Cox, Peter D'Antonio. Αυτό γίνεται προσθέτωντας μια σταθερά (V) στην εξίσωση:

Depth = ((well position)^2 + V ) mod N

Αυτό ισοδυναμεί με τη μετακίνηση του πυθμένα των πηγαδιών κάτω, κατά τις μονάδες βάθους που ορίζονται από αυτή τη σταθερά. Όταν αυτή η διαδικασία προκαλεί ένα πηγάδι να φτάσει το πλήρες βάθος του σχεδίου, ο mod operator το αναγκάζει να γυρίσει σε ένα πηγάδι μηδενικού βάθους.
Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να φτιάξεις λειτουργικά πάνελ με μικρότερο βάθος ή με το ίδιο βάθος, που όμως φτάνουν πιο χαμηλά.

Προσωπικά έφτιαξα QRD diffuser πάνελς N13+4 , (το +4 είναι η μετατόπιση φάσης) πριν λίγο καιρό, με σχεδιαστικό βάθος 23 εκ. που ξεκινάν το scatering από τα 230hz, το πραγματικό diffusing από τα 460hz, φθάνουν μέχρι τα 3185hz και θέλουν minimum απόσταση ακρόασης 3,4m., που ευτυχώς την έχω...

View attachment 21678
Πολύ-πολύ ενδιαφέρον! Φωτό παρακαλώ! Με το πάνω άκρο έκανες κάτι; (καμία λογική τύπου fractal;)
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Όχι ακόμα, τώρα είναι στα σχέδια helmholtz resonators πoυ είδη έχω κατασταλάξει στο σχέδιο κατασκευής, διαστάσεις, υλικά κλπ. και broadband absorbers που επίσης έχω κατασταλάξει στα κατασκευαστικά και μετά αν έχω κουράγιο θα ασχοληθώ και με συχνότητες που δεν πολυακούω...:116:
Από μέρα σε μέρα περιμένω από Αμερική κι ένα καλιμπραρισμένο μικρόφωνο για να μετράω πριν και μετά απο κάθε προσθήκη ακουστικού πάνελ, ώστε να ξέρω που πηγαίνω. Προς το παρόν έχω ως μπούσουλα τις μετρήσεις που είχα κάνει παλιότερα.
Όταν τελειώσω θα κάνω ίσως μια παρουσίαση...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Πολύ σωστός όπως πάντα. Χωρίς μικρόφωνο και πολλές μετρήσεις δε γίνεται δουλειά, καλά τα specs και η θεωρία αλλά στην πράξη δε δουλεύουν ακριβώς όπως περιμένεις. Περιμένουμε την παρουσίαση με ενδιαφέρον, μήπως πάρουμε και καμία ωραία ιδέα για helmholtz γιατί έχω απελπιστεί με το mode στα 38hz...
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Να μια φωτό από το ένα, αλλά δεν τα έχω βάψει ακόμα, ήθελε και μια μικροεπεμβασούλα η βιβλιοθήκη αλλά το είχα υπολογίσει και χωράει just!

DSCF2528.JPG

Για τα helmholtz η καλύτερη λύση είναι με σωλήνα κατασκευών pvc.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Άψογο! Μία ιδέα που έχω είναι αν να μπεί στην πλάτη του QRD βαρύ βινύλιο + πετροβάμβακας αντί για ξύλο ώστε να δουλεύει και σαν μπασοπαγίδα. Αυτό θα χάλαγε τη διάχυση στο υπόλοιπο φάσμα;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Mπορείς να βάλεις και πίσω, ακόμα και μέσα στα πηγάδια πετροβάμβακα αν θες, χωρίς πρόβλημα στη διάχυση... λένε πως έτσι σταματάνε και τυχόν συντονισμοί των επιφανειών και είναι πιο σωστό. Εγώ πάντως επειδή τα έβαλα εκεί που τα έβαλα, δεν ήθελα να απορροφάει σχεδόν τίποτα, πέρα από μια μικρή εκ φύσεως απορρόφηση που κάνει επειδή λειτουργεί κι ως ρεσονατορ...
Αλλά δεν μπορώ να πω ακριβώς και με σιγουριά τίποτα αφού δεν έχω ακόμα μικρόφωνο!! Πάντως ηχητικά, είναι καλύτερα με αυτά, παρά χωρίς...
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

αλεξη στις γωνιες πισω απο τα ηχεια τα εβαλες;

νομιζα οτι μπαινουν στην πρωτη ανακλαση.

η λογω διπολων;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ναι στις βιβλιοθήκες πίσω από τα ηχεία, λόγω διπόλων, κάνω δοκιμές γενικά...:619:
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

μηπως ειναι καλυτερα στην πρωτη ανακλαση;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Για κάποιους ναι, για αρκετούς άλλους όχι. Δείτε π.χ. αυρό το βίντεο:

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Re: Απάντηση: Συχνότητα συντονισμού.

μηπως ειναι καλυτερα στην πρωτη ανακλαση;
H αποτελεματικότητα των qrd εξαρτάται και από τη γωνία που προσπίπτει το ηχητικό κύμα. Αν το σήμα καταφθάνει σχεδόν παράλληλα ως προς τον διαχύτη (περίπου δηλαδή όπως στα σημεία πρώτης ανάκλασης) τότε η συμπεριφορά του προσεγγίζει απλή επίπεδη ανακλαστική επιφάνεια. Είναι κι αυτός ένας λόγος που τους βλέπεις συνήθως πίσω από τη θέση ακρόασης, απέναντι ακριβώς από τα ηχεία. Απλά στη δική μου περίπτωση των δίπολων, το απέναντι από τα ηχεία μπορεί κάλλιστα να είναι και πίσω τους...επίσης σκέψου πως εγώ θέλω ζωντανό μέτωπο στη πλευρά των ηχείων και νεκρό πίσω από τη θέση ακρόασης, γι αυτό κι επελέγη η συγκεκριμένη θέση.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Mπορείς να βάλεις και πίσω, ακόμα και μέσα στα πηγάδια πετροβάμβακα αν θες, χωρίς πρόβλημα στη διάχυση... λένε πως έτσι σταματάνε και τυχόν συντονισμοί των επιφανειών και είναι πιο σωστό
Να ξεκαθαρίσω εδώ πως όταν λέω μέσα στα πηγάδια, εννοώ προφανώς πίσω από το μέτωπό τους κι ανάμεσα σε αυτό και τη πλάτη της κατασκευής...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.876
Μηνύματα
3.031.885
Members
38.510
Νεότερο μέλος
who7
Top