- Μηνύματα
- 58.881
- Reaction score
- 144.926
Απάντηση: ΣΤΡΩΣΙΜΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ- NAIM NAIT XS-
Υπάρχουν κάποιες "αλήθειες" στο "στρώσιμο" συσκευών, όπως και πολλοί μύθοι (προφανώς).
Τυπικά, σε καθαρά "μηχανικά" θέματα, υφίσταται το "στρώσιμο". Ένα μεγάφωνο λόγου χάριν, σαφώς θέλει "στρώσιμο", καθώς η ανάρτησή του "μαλακώνει" με την κίνηση του κώνου, όπως κι η μεμβράνη ενός μαγνητοστατικού. Επίσης η ανάρτηση της βελόνας σε μια κεφαλή στο πικάπ, όπου και πάλι μετά από κάποιο καιρό χρήσης, "μαλακώνει" και επιτρέπει πιο "ελεύθερα" την κίνηση του στελέχους, μεταβάλλοντας κρίσιμα χαρακτηριστικά απόδοσης.
Αυτό το "στρώσιμο" είναι απαραίτητο για να φτάσει η συσκευή να αποδώσει τα αναμενόμενα, όσα προβλέπει ο κατασκευαστής δηλαδή.
Πολλά "εξαρτήματα" όντως (τρόπον τινά) "στρώνουν". Είναι θέμα κατασκευαστικό, και πάλι ουσιαστικά θέμα απλής "μηχανικής".
Σε όλα τα ανωτέρω, ο βέλτιστος τρόπος "στρωσίματος" είναι ροζ θόρυβος και gliding tone χαμηλών συχνοτήτων (20 Hz έως 40Hz) σε υψηλές στάθμες.
Όταν λέμε "υψηλές στάθμες" (για ηχεία κυρίως αλλά και για ενισχυτές), το λέμε και το εννοούμε. Αυτές οι αηδίες περί παιξίματος σε χαμηλές στάθμες αρχικά και μετά σιγά σιγά να ανεβάζεις ένταση, είναι κολοκύθια τούμπανα.
Πόσος χρόνος απαιτείται για να "στρώσει"; Το πολύ 24 ώρες. Αυτός ο χρόνος είναι από μετρήσεις της Panasonic, μη μου πείτε εμένα τίποτα. Δεν υπάρχει κανένα εξάρτημα, όποιας κατασκευής κι αν είναι, που να μη φτάνει στο τελικό του σταθεροποιημένο στάδιο σε 24 ώρες, και αυτός ο χρόνος ισχύει ΜΟΝΟ για κάποιους "περίεργους" πυκνωτές. Τυπικά ο χρόνος στρωσίματος δε ξεπερνάει τις 12 ώρες. Ακόμα και στα ηχεία, και σε οποιοδήποτε ηχείο, όσο σκληρή κι αν είναι η ανάρτησή του (αλλά θα πρέπει να παίξει αυτά που είπα πριν και σε υψηλές στάθμες).
Εξαίρεση αποτελούν κάποιοι πυκνωτές στο κρος των ηχείων, οι οποίοι αν είναι υψηλής τάσης μπορεί να μη "στρώσουν" ποτέ, διότι ποτέ δε θα δουν υψηλές τάσεις. Αν πχ υπάρχουν πυκνωτές που η ονομαστική τους τάση είναι >250V και έχουν χρησιμοποιηθεί σε ηχείο (λάθος επιλογή προφανώς, αλλά από την άλλη μερικοί όντως πολύ καλοί πυκνωτές είναι υψηλής τάσης) τότε αυτοί δε πρόκειται ποτέ να "στρώσουν" και ο μόνος τρόπος να το κάνετε είναι να τους βγάλετε από το κρος και να τους βάλετε στα 230V της ΔΕΗ για ένα 24ωρο, μόνο έτσι θα "ξυπνήσουν".
Επίσης, πολλά εξαρτήματα "σταθεροποιούνται" σε κάποια θερμοκρασία λειτουργίας, καθώς τα αμιγώς τεχνικά χαρακτηριστικά τους μεταβάλλονται από τη θερμοκρασία λειτουργίας τους. Έτσι, θα πρέπει να φτάσει κάποια "κρίσιμη" θερμοκρασία το εξάρτημα, ώστε να αποδώσει τα αναμενόμενα. "Μη τυπικό" τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι κρύσταλλοι που είναι υπεύθυνοι για την ακρίβεια του ρολογιού στα περισσότερα DAC, και γι'αυτό κάποιες εταιρίες φτιάχνουν "φούρνους" αντιστάσεων ώστε να διατηρείται το συγκεκριμένο εξάρτημα σταθερά στην επιθυμητή θερμοκρασία. Άλλο, "τυπικό" παράδειγμα, αποτελούν τα εξαρτήματα ισχύος (φετ, τρανζίστορ, λυχνίες), οπότε, αναλόγως κατασκευής, πολλά ενισχυτικά στάδια χρειάζονται κάποιο χρόνο (από 5' έως και 30') για να φτάσουν σε κάποιο "σταθερό" σημείο λειτουργίας.
Τέλος, τα αυτιά μας είναι βέβαιο πως "στρώνουν", με το πέρασμα των χρόνων (όλο και λιγότερα αντιλαμβάνονται) αλλά και σε σύντομο χρονικό διάστημα, ιδίως με τη βοήθεια αλκοόλ.
Οπότε, όσοι το επιθυμείτε, στρωθείτε ελεύθερα και χωρίς τύψεις στο "στρώσιμο" των συσκευών σας, μαζί με το αγαπημένο σας "αλκοολούχο" συνοδευτικό. Θα περάσετε θαυμάσια τον ελεύθερο χρόνο σας! Και δε σας κοροϊδεύω, καθώς και γω τά'κανα κάποτε αυτά και πέρασα θαυμάσια πολλά χρόνια, πχ προσωπικά σας ενημερώνω πως τους πυκνωτές των κρος των ηχείων μου τους έβαζα στην μπρίζα πριν τους βάλω στα ηχεία, οπότε αν ήθελα να κοροϊδέψω κάποιον, θα ξεκινούσα από μένα. Βέβαια, είναι γεγονός πως μερικά πράγματα (δέντρα) πλέον δε τα κάνω. Είναι αυτό το άτιμο το δάσος...:137:
Υπάρχουν κάποιες "αλήθειες" στο "στρώσιμο" συσκευών, όπως και πολλοί μύθοι (προφανώς).
Τυπικά, σε καθαρά "μηχανικά" θέματα, υφίσταται το "στρώσιμο". Ένα μεγάφωνο λόγου χάριν, σαφώς θέλει "στρώσιμο", καθώς η ανάρτησή του "μαλακώνει" με την κίνηση του κώνου, όπως κι η μεμβράνη ενός μαγνητοστατικού. Επίσης η ανάρτηση της βελόνας σε μια κεφαλή στο πικάπ, όπου και πάλι μετά από κάποιο καιρό χρήσης, "μαλακώνει" και επιτρέπει πιο "ελεύθερα" την κίνηση του στελέχους, μεταβάλλοντας κρίσιμα χαρακτηριστικά απόδοσης.
Αυτό το "στρώσιμο" είναι απαραίτητο για να φτάσει η συσκευή να αποδώσει τα αναμενόμενα, όσα προβλέπει ο κατασκευαστής δηλαδή.
Πολλά "εξαρτήματα" όντως (τρόπον τινά) "στρώνουν". Είναι θέμα κατασκευαστικό, και πάλι ουσιαστικά θέμα απλής "μηχανικής".
Σε όλα τα ανωτέρω, ο βέλτιστος τρόπος "στρωσίματος" είναι ροζ θόρυβος και gliding tone χαμηλών συχνοτήτων (20 Hz έως 40Hz) σε υψηλές στάθμες.
Όταν λέμε "υψηλές στάθμες" (για ηχεία κυρίως αλλά και για ενισχυτές), το λέμε και το εννοούμε. Αυτές οι αηδίες περί παιξίματος σε χαμηλές στάθμες αρχικά και μετά σιγά σιγά να ανεβάζεις ένταση, είναι κολοκύθια τούμπανα.
Πόσος χρόνος απαιτείται για να "στρώσει"; Το πολύ 24 ώρες. Αυτός ο χρόνος είναι από μετρήσεις της Panasonic, μη μου πείτε εμένα τίποτα. Δεν υπάρχει κανένα εξάρτημα, όποιας κατασκευής κι αν είναι, που να μη φτάνει στο τελικό του σταθεροποιημένο στάδιο σε 24 ώρες, και αυτός ο χρόνος ισχύει ΜΟΝΟ για κάποιους "περίεργους" πυκνωτές. Τυπικά ο χρόνος στρωσίματος δε ξεπερνάει τις 12 ώρες. Ακόμα και στα ηχεία, και σε οποιοδήποτε ηχείο, όσο σκληρή κι αν είναι η ανάρτησή του (αλλά θα πρέπει να παίξει αυτά που είπα πριν και σε υψηλές στάθμες).
Εξαίρεση αποτελούν κάποιοι πυκνωτές στο κρος των ηχείων, οι οποίοι αν είναι υψηλής τάσης μπορεί να μη "στρώσουν" ποτέ, διότι ποτέ δε θα δουν υψηλές τάσεις. Αν πχ υπάρχουν πυκνωτές που η ονομαστική τους τάση είναι >250V και έχουν χρησιμοποιηθεί σε ηχείο (λάθος επιλογή προφανώς, αλλά από την άλλη μερικοί όντως πολύ καλοί πυκνωτές είναι υψηλής τάσης) τότε αυτοί δε πρόκειται ποτέ να "στρώσουν" και ο μόνος τρόπος να το κάνετε είναι να τους βγάλετε από το κρος και να τους βάλετε στα 230V της ΔΕΗ για ένα 24ωρο, μόνο έτσι θα "ξυπνήσουν".
Επίσης, πολλά εξαρτήματα "σταθεροποιούνται" σε κάποια θερμοκρασία λειτουργίας, καθώς τα αμιγώς τεχνικά χαρακτηριστικά τους μεταβάλλονται από τη θερμοκρασία λειτουργίας τους. Έτσι, θα πρέπει να φτάσει κάποια "κρίσιμη" θερμοκρασία το εξάρτημα, ώστε να αποδώσει τα αναμενόμενα. "Μη τυπικό" τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι κρύσταλλοι που είναι υπεύθυνοι για την ακρίβεια του ρολογιού στα περισσότερα DAC, και γι'αυτό κάποιες εταιρίες φτιάχνουν "φούρνους" αντιστάσεων ώστε να διατηρείται το συγκεκριμένο εξάρτημα σταθερά στην επιθυμητή θερμοκρασία. Άλλο, "τυπικό" παράδειγμα, αποτελούν τα εξαρτήματα ισχύος (φετ, τρανζίστορ, λυχνίες), οπότε, αναλόγως κατασκευής, πολλά ενισχυτικά στάδια χρειάζονται κάποιο χρόνο (από 5' έως και 30') για να φτάσουν σε κάποιο "σταθερό" σημείο λειτουργίας.
Τέλος, τα αυτιά μας είναι βέβαιο πως "στρώνουν", με το πέρασμα των χρόνων (όλο και λιγότερα αντιλαμβάνονται) αλλά και σε σύντομο χρονικό διάστημα, ιδίως με τη βοήθεια αλκοόλ.
Οπότε, όσοι το επιθυμείτε, στρωθείτε ελεύθερα και χωρίς τύψεις στο "στρώσιμο" των συσκευών σας, μαζί με το αγαπημένο σας "αλκοολούχο" συνοδευτικό. Θα περάσετε θαυμάσια τον ελεύθερο χρόνο σας! Και δε σας κοροϊδεύω, καθώς και γω τά'κανα κάποτε αυτά και πέρασα θαυμάσια πολλά χρόνια, πχ προσωπικά σας ενημερώνω πως τους πυκνωτές των κρος των ηχείων μου τους έβαζα στην μπρίζα πριν τους βάλω στα ηχεία, οπότε αν ήθελα να κοροϊδέψω κάποιον, θα ξεκινούσα από μένα. Βέβαια, είναι γεγονός πως μερικά πράγματα (δέντρα) πλέον δε τα κάνω. Είναι αυτό το άτιμο το δάσος...:137: