To MM project εξελίσσεται...

Status
Not open for further replies.
D

deleted user 10898

Guest
αντε και ενα παραδειγμα και τελος.
αν το ηχειο/χωρος του φιλου εχει μια βυθιση ψηλα, μια κεφαλη που θα ειναι τσιμπημενη σε αυτη την περιοχη θα ακουγεται ευχαριστα, μουσικα ΜΕΛΩΔΙΚΑ στο συστημα αυτό, ενώ σε ενα αλλο συστημα χωρις την βυθιση θα τσιριζει, ξυριζει , κουδουνιζει κλπ ομορφα.
καταλαβες τωρα για την ελλειψη νοηματος καθε τετοιας συγκρισης?
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Καλο θα ηταν η παρανοηση με τον "ηχο μόνιτορ" να παρει τελος."
Ο ακροατης από ηχεια που αναπαραγουν σωστα το καταγεγραμμενο μουσικο γεγονος ακουει ευχαριστα, αναλυτικα και οσο θελει αυτος που εγραψε το δισκακι "γλυκά" ή "αλμυρά".
ΑΝ τα συνοδά εχουν μειονεκτήματα, αν εσύ βάζεις παραμορφώσεις από λάμπατα μπαφερ, αν εσύ ακούς με το ηχείο μεσα στο τζακι για ζεστό ήχο καλά κανεις. Όμως αν είναι δυνατον άκου την μουσικουλα σου όπως θες και μη γενικεύεις γιατι αφου μιλάμε για προσωπικα γουστα είναι αδύνατο δύο άνθρωποι να εχουν ακριβως τα ίδια. Οπότε τι σου αρεσει είναι το ένα, το πόσο καλά και σωστα όμως θα παίξουν ολες οι κεφαλές που γράφεις δυστυχώς δεν θα μάθουμε ποτε.
Κανονικά το ύφος του σχολίου σου θα έπρεπε να είναι, όπως καταλαβαίνεις, αποτρεπτικό για απάντηση... Επειδή όμως δεν είναι αυτός ο σκοπός ενός φόρουμ, επίτρεψέ μου να επισημάνω τα εξής: (α) πάντα την άποψή μου εκφράζω, όπως όλοι, και ποτέ δεν γενικεύω. Διάβαζε πιο προσεκτικά σε παρακαλώ! Όταν κάποιος λέει "δεν μου αρέσει ο μπακλαβάς" δεν σημαίνει "δεν είναι ωραίος ο μπακλαβάς". (β) αφού όντως δεν μπορούμε να έχουμε τα ίδια γούστα, απορώ σε τι συνίσταται το αντικείμενο της διαφωνίας σου. Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, δεν ανήκω σε αυτούς που έχουν δίσκους τεστ, που αγοράζουν το τάδε δίσκο για να κούσουν την ...κανονιά στο 1812, που ακούνε 10 δίσκους και ιδρώνουν αν αυτό αριστερά προέρχεται από κακό ηχητικά ...ρακ κοκ.
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Και για να λύσω ενδεχομένως κάποιες απορίες, αν ΟΛΑ τα άλλα ήταν ίδια και επρόκειτο να διαλέξω μεταξύ ενός ενισχυτή όπως ο WAVAC 300B που έχω και οποιουδήποτε απαραμόρφωτου, ατσαλάκωτου και ...τζέντλεμαν ΧΕΙΡΟΥΓΙΚΟΥ τρανζιστοράτου, θα διάλεγα αυτό που διάλεξα. Κι αυτό, αγαπητέ μου φίλε vet, αποτελεί προσωπική επιλογή και όχι γενίκευση. Αντίθετα εσύ γενικεύεις σχεδόν σε κάθε σου λέξη! Και μεταθέτει συνεχώς το θέμα της συζήτησης, Πρόσεξέ το και θα συμφωνήσεις μαζί μου... Κι αν αρχίσουμε πχ με το χώρο μου που μπορεί να έχει μια βύθιση ψηλά ή ένα εξόγκωμα χαμηλά, και το ρακ που έχει το ένα πόδι πιο ψηλά από το άλλο κατά 0,01 χιλ και η κουρτίνα είναι πολύ χοντρή και μετρίως κλειστή ή το μπουκάλι με το ουίσκι που εμποδίζει τη συχνότητα των 786 Hz να φτάσει στο αριστερό μου αυτί εγκαίρως, τότε δεν μιλάμε για μουσική ή, για να γενικεύσω τούτη τη φορά, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ! Ο νοών νοείτω...
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Τέλος, οι αναρτήσεις μου πάντα έχουν την έννοια της ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ στη σκέψη-γνώση όλων μας. Το να βρεθεί κάποιος όπως εγώ να "ανασύρει" 5-10 κεφαλές, άλλος να μας πει μερικά για δικές του ανάλογες περιπτώσεις, με άλλο μέρος της ηχητικής αλυσίδας κλπ, μάλλον βοηθάει όλους. Το να την πέφτουμε επειδή δεν συμφωνούμε αποτελεί τον ορισμό της αμετροέπειας: μη γενικεύεις φίλε εκτός αν συμφωνείς μαζί μου. Αν είναι έτσι τα πράγματα ευχαρίστως αποχωρώ. Κανένα πρόβλημα!
 

D

deleted user 10898

Guest
δεν την πεφτει κανεις σε κανενα.
συνεχισε τις συγκρισεις, σε παρακολουθούμε ολοι, και εγω μαζι.
εγραψες " δεν με αφορά καθόλου ο ήχος monitor αλλά ο γλυκός και ευχάριστος"
Απλως εξηγησα ότι κανεις λαθος βαζοντας από την μια τον ηχο μόνιτορ και από την άλλη τον γλυκο και ευχαριστο. Είναι μια παραπληροφορηση που επρεπε να διορθωθει.
 

D

deleted user 10898

Guest
να ρωτησω και εγω αφου εχω jelco (12arh) και με ενδιαφερει.
ταιριαζει η ενδοτικοτητα των κεφαλων αυτων με τον δικο σου?
θα το "παλεψεις" με διαφορετικα βαρη του κελυφους?
θα ρυθμισεις sra στις κεφαλες για να εχεις συνεπεια στην κοντρα?
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Φίλε Μπιτς δεν στην πέφτει κανένας... και ουτε ειναι ο σκοπος του Βέτ αυτος!

Αυτές οι σκέψεις σου (περί ΜΜ) προϋπάρχουν και με άπειρες φασαρίες στον "εδώ-χώρο-φόρουμ" άμα ψάξεις...
Και όπως σου είπα και ποιο πάνω,
Από περιέργεια και μόνο.... ψάχνεσαι για ΜΜ και μου κάνει εντύπωση που δεν έχεις ακούσει κεφαλές με Jico SAS βελόνες.... η για κάποιες Technics κλπ....:smoke:
Υπάρχουν ποιο ανατρεπτικοί (ΜΜ) συνδυασμοί (και οικονομικότερες).... από αυτούς που έχεις σκοπό να ασχοληθείς.;)


Κι αν αρχίσουμε πχ με το χώρο μου που μπορεί να έχει μια βύθιση ψηλά ή ένα εξόγκωμα χαμηλά....., τότε δεν μιλάμε για μουσική ή, για να γενικεύσω τούτη τη φορά, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ! Ο νοών νοείτω...
Μα εάν έχει κάποιος αυτά τα προβλήματα.... μόνο "σωστά" δεν ακουει την μουσική του.... και οι όποιες ακουστικές απόψεις του μόνο σε λάθος δρόμο θα στρέψει κάποιους!
 
Last edited:

Μηνύματα
101
Reaction score
55
δεν την πεφτει κανεις σε κανενα.
συνεχισε τις συγκρισεις, σε παρακολουθούμε ολοι, και εγω μαζι.
εγραψες " δεν με αφορά καθόλου ο ήχος monitor αλλά ο γλυκός και ευχάριστος"
Απλως εξηγησα ότι κανεις λαθος βαζοντας από την μια τον ηχο μόνιτορ και από την άλλη τον γλυκο και ευχαριστο. Είναι μια παραπληροφορηση που επρεπε να διορθωθει.
Καλέ μου φίλε, αν πω ότι "δεν μου αρέσουν οι πάστες αλλά τρελαίνομαι για γλυκά ανατολής" εκφράζω την άποψή μου και δεν παραπληροφορώ. Για να παραπληροφορήσει κάποιος πρέπει να είναι αυτός κάτοχος της πληροφορίας και οι αποδέκτες ανυποψίαστοι. Αυτό δεν ισχύει στο forum....
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
να ρωτησω και εγω αφου εχω jelco (12arh) και με ενδιαφερει.
ταιριαζει η ενδοτικοτητα των κεφαλων αυτων με τον δικο σου?
θα το "παλεψεις" με διαφορετικα βαρη του κελυφους?
θα ρυθμισεις sra στις κεφαλες για να εχεις συνεπεια στην κοντρα?
Γύρω από τα πικάπ, τους βραχίονες και τις κεφαλές επικρατεί, φαντάζομαι σε στενό κύκλο ανθρώπων, μια απόλυτη σχιζοφρένεια όπως αυτή http://www.theabsolutesound.com/articles/setting-up-a-phono-cartridge/ που διαβάζει κανείς εδώ. Σύμφωνα με αυτά, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πετάξεις το πικάπ και τους δίσκους σου από το παράθυρο. Όχι. Προσπάθώντας χρόνια να διασταυρώνω πληροφορίες και εμπειρίες και να προσπαθώ να κατανοήσω τι συμβαίνει, έφτασα στα εξής συμπεράσματα τα οποία και εφαρμόζω:
1. Ρυθμίζουμε το βραχίονα να έχει μηδενικό βάρος (ισορροπία σε οριζόντια θέση, με την κεφαλή στη θέση της, τοποθετημένη σωστά στο ομόσταυλο ει δυνατόν κέλυφος).
2. Το όλο σύστημα σε θέση ισορροπίας έχει μηδενικό βάρος για τη βελόνα αν, θεωρητικά, ακουμπούσε κάπου.
3. Ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης συνήθως στη μέση του ελάχιστου και μέγιστου που προτείνει ο κατασκευαστής
4. Τοποθετούμε 0,5g αντι-σκέιτινγκ και ...πάπαλα!

Οι ρυθμίσεις αυτές καλύπτουν το 95-99% των απαιτήσεων για να διαβάζει σωστά η κεφαλή. Αλλωστε, το πρόβλημα της διαρκώς μεταβαλόμενης εφαπτομένης στον κύκλο που διαβάζει η βελόνα και που κάθε δευτερόλεπτο αλλάζει, μηχανικά είναι άλυτο με τους κλασικούς ακτινικούς βραχίονες. Εχουν γίνει δυο τουλάχιστον εμπορικά υπαρκτές προσπάθειες να λυθεί αυτό το πρόβλημα είτε μηδενίζοντας την γωνία επαφής (βραχίονας παράλληλης μετατόπισης) είτε αλλάζοντάς την διαρκώς με βραχίονα διπλού στελέχους. Για την ενδοτικότητα, θέμα λυμένο για το 90% των κεφαλών-βραχιόνων από τους κατασκευαστές, παρακολουθώ εμπειρικά η μάζα του βραχίονα να είναι τάξης που να αναλογεί με την ενδοτικότητα σε επίπεδο μαλακή κεφαλή, υψηλή ενδοτικότητα κλπ. Αλλά επειδή όλα σήμερα κινούνται σε περίπου την ίδια κατηγορία δεν αξίζει τον κόπο να κυνηγάς μια πιθανότητα συντονισμού σε κάποια σχετική ιδιοσυχνότητα. Με το SRA δεν υπάρχει πργματικός λόγος να ασχολείται κανείς.
 

Μηνύματα
1.110
Reaction score
1.173
εφαρμόζω:
1. Ρυθμίζουμε το βραχίονα να έχει μηδενικό βάρος (ισορροπία σε οριζόντια θέση, με την κεφαλή στη θέση της, τοποθετημένη σωστά στο ομόσταυλο ει δυνατόν κέλυφος).
2. Το όλο σύστημα σε θέση ισορροπίας έχει μηδενικό βάρος για τη βελόνα αν, θεωρητικά, ακουμπούσε κάπου.
3. Ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης συνήθως στη μέση του ελάχιστου και μέγιστου που προτείνει ο κατασκευαστής
4. Τοποθετούμε 0,5g αντι-σκέιτινγκ και ...πάπαλα!

Οι ρυθμίσεις αυτές καλύπτουν το 95-99% των απαιτήσεων για να διαβάζει σωστά η κεφαλή.
Όσο αφορά τις ρυθμίσεις που κάνεις, έχεις δοκιμάσει να τις εφαρμόσεις με ένα τεστ δίσκο πχ highfinews σε συνεργασία με μια ψηφιακή ζυγαριά και κάμερα; τα αποτελέσματα στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι άριστα και καμία σχέση με τα απλά ρυθμιστικά των περισσότερων πικάπ.

Δεν συμφωνώ για το antiscating. Στην δικιά μου περίπτωση με τρία διαφορετικά πικάπ οι ρυθμίσεις γίνονται σωστές μόνο με τεστ δίσκο. Διαφορετικά είμαι "πολύ" στο περίπου.

Προσωπικά δεν το βρίσκω ιδιαίτερα κουραστικό ειδικά εάν έχεις ξεχωριστώ κέλυφος για την κάθε κεφαλή που διαθέτεις.

Πληροφοριακά υπάρχει και το "Ρυθμίστε το πικάπ σας":)
 

Μηνύματα
464
Reaction score
578
1. Ρυθμίζουμε το βραχίονα να έχει μηδενικό βάρος (ισορροπία σε οριζόντια θέση, με την κεφαλή στη θέση της, τοποθετημένη σωστά στο ομόσταυλο ει δυνατόν κέλυφος).
2. Το όλο σύστημα σε θέση ισορροπίας έχει μηδενικό βάρος για τη βελόνα αν, θεωρητικά, ακουμπούσε κάπου.
3. Ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης συνήθως στη μέση του ελάχιστου και μέγιστου που προτείνει ο κατασκευαστής
4. Τοποθετούμε 0,5g αντι-σκέιτινγκ και ...πάπαλα!
.
Επίσης
1. πρέπει να ρυθμίσουμε το ύψος του κορμού του βραχίονα , ώστε όταν η κεφαλή είναι σε επαφή με το δίσκο, ο βραχίωνας να είναι παράλληλος με το πλατό.
2. συνήθως το antiskating παίρνει τιμή όπως το βάρος ανάγνωσης [ετσι γραφουν τα εγχειριδια των κατασκευαστων] , η σωστη όμως διαδικασία γινεται με δισκο επιπεδο χωρις αυλάκια
3. επειδη κανενας δισκος δεν ειναι τελειος απο ομαλοτητα επιφανείας συνηθως χρησιμοποιούμε το μεγιστο δυνατο βάρος αναγνωσης

Τώρα ποιες κεφαλές είναι καλύτερες; Δεν υπάρχει κανόνας. Λεφτά να έχεις να δοκιμάζεις και χρόνο να ακούς τους δίσκους σου κάθε φορά με άλλη κεφαλή (αρκεί να ει ναι κάπως αξιοπρεπής και όχι του πεταματου).


 
Last edited:

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Όσο αφορά τις ρυθμίσεις που κάνεις, έχεις δοκιμάσει να τις εφαρμόσεις με ένα τεστ δίσκο πχ highfinews σε συνεργασία με μια ψηφιακή ζυγαριά και κάμερα; τα αποτελέσματα στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι άριστα και καμία σχέση με τα απλά ρυθμιστικά των περισσότερων πικάπ.

Δεν συμφωνώ για το antiscating. Στην δικιά μου περίπτωση με τρία διαφορετικά πικάπ οι ρυθμίσεις γίνονται σωστές μόνο με τεστ δίσκο. Διαφορετικά είμαι "πολύ" στο περίπου.

Προσωπικά δεν το βρίσκω ιδιαίτερα κουραστικό ειδικά εάν έχεις ξεχωριστώ κέλυφος για την κάθε κεφαλή που διαθέτεις.

Πληροφοριακά υπάρχει και το "Ρυθμίστε το πικάπ σας":)
Προτράκτορας και ηλεκτρονική ζυγαριά είναι sine qua non για τη ρύθμιση της κεφαλής! Παράλειψη που δεν το ανέφερα αλλά η ζυγαριά αποτελεί το κλειδί για τον έλεγχο των δυο ρυθμίσεων. Για τι anti-skating υπάρχουν όντως δυο σχολές. Συντάχθηκα με εκείνη που λέει στο περίπου 0.5-1g γιατί από πλευράς μηχανικής τα anti-skating θα έπρεπε να είναι μεταβλητά ανά πάσα στιγμή αλλά δεν είναι...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Και για να λύσω ενδεχομένως κάποιες απορίες, αν ΟΛΑ τα άλλα ήταν ίδια και επρόκειτο να διαλέξω μεταξύ ενός ενισχυτή όπως ο WAVAC 300B που έχω και οποιουδήποτε απαραμόρφωτου, ατσαλάκωτου και ...τζέντλεμαν ΧΕΙΡΟΥΓΙΚΟΥ τρανζιστοράτου, θα διάλεγα αυτό που διάλεξα. Κι αυτό, αγαπητέ μου φίλε vet, αποτελεί προσωπική επιλογή και όχι γενίκευση. Αντίθετα εσύ γενικεύεις σχεδόν σε κάθε σου λέξη! Και μεταθέτει συνεχώς το θέμα της συζήτησης, Πρόσεξέ το και θα συμφωνήσεις μαζί μου... Κι αν αρχίσουμε πχ με το χώρο μου που μπορεί να έχει μια βύθιση ψηλά ή ένα εξόγκωμα χαμηλά, και το ρακ που έχει το ένα πόδι πιο ψηλά από το άλλο κατά 0,01 χιλ και η κουρτίνα είναι πολύ χοντρή και μετρίως κλειστή ή το μπουκάλι με το ουίσκι που εμποδίζει τη συχνότητα των 786 Hz να φτάσει στο αριστερό μου αυτί εγκαίρως, τότε δεν μιλάμε για μουσική ή, για να γενικεύσω τούτη τη φορά, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ! Ο νοών νοείτω...
Να ξέρεις ότι σέβομαι απόλυτα τις επιλογές σου, όπως βέβαια και του καθενός εδώ μέσα, αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι αυτό που ακούμε!
Ρίξε μια ματιά στο παρακάτω για να καταλάβεις τι εννοώ...
http://www.diyparadiso.com/lundahl/fiches_transfos_final2.pdf
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Επίσης
1. πρέπει να ρυθμίσουμε το ύψος του κορμού του βραχίονα , ώστε όταν η κεφαλή είναι σε επαφή με το δίσκο, ο βραχίωνας να είναι παράλληλος με το πλατό.
2. συνήθως το antiskating παίρνει τιμή όπως το βάρος ανάγνωσης [ετσι γραφουν τα εγχειριδια των κατασκευαστων] , η σωστη όμως διαδικασία γινεται με δισκο επιπεδο χωρις αυλάκια
3. επειδη κανενας δισκος δεν ειναι τελειος απο ομαλοτητα επιφανείας συνηθως χρησιμοποιούμε το μεγιστο δυνατο βάρος αναγνωσης

Τώρα ποιες κεφαλές είναι καλύτερες; Δεν υπάρχει κανόνας. Λεφτά να έχεις να δοκιμάζεις και χρόνο να ακούς τους δίσκους σου κάθε φορά με άλλη κεφαλή (αρκεί να ει ναι κάπως αξιοπρεπής και όχι του πεταματου).

Για το VTA ναι, μερικές έως αρκετές φορές χρειάζεται ρύθμιση αλλά δεν είναι δύσκολο. Ωστόσο το ζητούμενο νομίζω δεν είναι να είναι παράλληλος ο βραχίονας μα το δίσκο. Τις μοίρες στις δίνει συχνά ο κατασκευαστής της κεφαλής, γιατί το ενδιαφέρον είναι η γωνία υπό την οποία η βελόνα "βλέπει" το δίσκο. Στις πιο πολλές περιπτώσεις ο βραχίονας πρέπει να "σκύβει" προς το δίσκο, όχι όμως περισσότερο από 10-15 μοίρες γωνία. Με ΟΛΑ αυτά έχεις φτάσει το 99,9% των ρυθμίσεων. Τα άλλα για ....συνταξιούχους (πολύ όμορφη απασχόληση...) κι εγώ δεν είμαι συνταξιούχος ούτε φιλοδοξώ να καταστώ...


 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Να ξέρεις ότι σέβομαι απόλυτα τις επιλογές σου, όπως βέβαια και του καθενός εδώ μέσα, αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι αυτό που ακούμε!
Ρίξε μια ματιά στο παρακάτω για να καταλάβεις τι εννοώ...
http://www.diyparadiso.com/lundahl/fiches_transfos_final2.pdf
Δεν ακούμε μετασχηματιστές αλλά ...ηχεία! Αυτό που θέλω να πω είναι το συνηθες σφάλμα λογικής που αποτελεί πραγματική επιδημία στο λεγόμενο hi end. Η σύνδεση αιτίου-αιτιατού με απλό τρόπο έστω και με ένα ποιοτικό τεστ chi-square είναι απαραίτητο για να αποφανθεί κανείς αν ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ (;) ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ.... Αν πάρεις μια Φεράρι και βγεις στην πηγμένη παραλιακή δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα φτάσεις πιο γρήγορα από το Τσικουετσέντο...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Δεν ακούμε μετασχηματιστές αλλά ...ηχεία! Αυτό που θέλω να πω είναι το συνηθες σφάλμα λογικής που αποτελεί πραγματική επιδημία στο λεγόμενο hi end. Η σύνδεση αιτίου-αιτιατού με απλό τρόπο έστω και με ένα ποιοτικό τεστ chi-square είναι απαραίτητο για να αποφανθεί κανείς αν ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ (;) ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ.... Αν πάρεις μια Φεράρι και βγεις στην πηγμένη παραλιακή δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα φτάσεις πιο γρήγορα από το Τσικουετσέντο...
Εδώ κάνεις μεγάλο σφάλμα. Ουσιαστικά, με το τρόπο που λειτουργεί ο μετασχηματιστής εξόδου, είναι μέρος του ηχείου και όχι του ενισχυτή.

Τα επί μέρους συστατικά ενός συστήματος είναι αυτά που καθορίζουν το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Για να δώσω και ένα παράδειγμα...
Είναι βέβαιο πως όλοι οι ενισχυτές με μετασχηματιστή εξόδου, και ιδίως σε δυναμική συμπεριφορά, έχουν μειωμένη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες και πολλές φορές και στις μεσοχαμηλές.
Αν εσύ προσθέσεις μια κεφαλή με αυξημένο όγκο εκεί, πράγμα πολύ συνηθισμένο για τις κινητού μαγνήτη, το αποτέλεσμα θα έρθει και θα δέσει.
Έλα όμως που δεν ακούς τη κεφαλή αλλά το υπόλοιπο σύστημα οδηγούμενο από μια κεφαλή, που ουσιαστικά περνάει από χίλια κύματα μέχρι να φτάσει στα αυτιά σου!
 

Μηνύματα
101
Reaction score
55
Εδώ κάνεις μεγάλο σφάλμα. Ουσιαστικά, με το τρόπο που λειτουργεί ο μετασχηματιστής εξόδου, είναι μέρος του ηχείου και όχι του ενισχυτή.

Τα επί μέρους συστατικά ενός συστήματος είναι αυτά που καθορίζουν το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Για να δώσω και ένα παράδειγμα...
Είναι βέβαιο πως όλοι οι ενισχυτές με μετασχηματιστή εξόδου, και ιδίως σε δυναμική συμπεριφορά, έχουν μειωμένη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες και πολλές φορές και στις μεσοχαμηλές.
Αν εσύ προσθέσεις μια κεφαλή με αυξημένο όγκο εκεί, πράγμα πολύ συνηθισμένο για τις κινητού μαγνήτη, το αποτέλεσμα θα έρθει και θα δέσει.
Έλα όμως που δεν ακούς τη κεφαλή αλλά το υπόλοιπο σύστημα οδηγούμενο από μια κεφαλή, που ουσιαστικά περνάει από χίλια κύματα μέχρι να φτάσει στα αυτιά σου!
Φίλε μου, υπάρχει ένα είδος ιατρικής, η περίφημη "ομοιοπαθητική". Καμία επιστημονική βάση ούτε αξιόπιστες κλινικές μελέτες. Ωστόσο, ένα ποσοστο 30% των ασθενών βρίσκει μεγάλη βελτίωση... Είναι, κατά πάσα πιθανότητα, placebo effect. Αλλά τι σημασία έχει αυτό; Καμία! Αν ένας ενισχυτής έχει μετασχηματιστή εξόδου και ακούγεται με τα ηχεία σωστά και όμορφα, σύμφωνα με τα γούστα του αγοραστή-ακροατή, τότε όλα καλά και ο ρόλος του μετασχηματιστή αποτελεί την ...άχρηστη πληροφορία της ημέρας. Και πάλι όμως, καθώς οι μετασχηματιστές διατρέχονται μόνο από ...απλό και αγνό ηλεκτρικό ρεύμα, η θέση σου "Είναι βέβαιο πως όλοι οι ενισχυτές με μετασχηματιστή εξόδου, και ιδίως σε δυναμική συμπεριφορά, έχουν μειωμένη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες και πολλές φορές και στις μεσοχαμηλές" είναι προς απόδειξη... Γιατί, βέβαια, το αυθόρμητο ερώτημα είναι γιατί μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν ενισχυτή που όλοι ξέρουν πως έχει μειωμένη απόδοση στα πιο΄σημαντικά κομμάτια του ακουστικού φάσματος;
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απλά να γράψω μερικά πραγματάκια για να μην οδηγήσουν σε λάθος κατεύθυνση και αναζητήσεις τους νέους φίλους του βινυλίου.

Ελπίζω κοντά στον Φεβρουάριο 2015 να μπορώ να δώσω ένα "συγκριτικό τεστ" ή (με πιο ...ειλικρινή και γήινα λόγια) να σας πω απλώς την γνώμη μου για την καθεμία από αυτές τις κορυφαίες κεφαλές. Ήδη σε σύστημα φίλου τρελαμένου ροκά διαπίστωσα αυτό που μου είπε κι εκείνος: στη ροκ, καμία σαν την AT150MLX. Ίδωμεν! Αλλά δείτε πως είναι τα πράγματα: με ένα ποσόν 3500 ευρώ συνολικά έχεις: ένα εξαιρετικό λαμπάτο phono, έναν καταξιωμένο βραχίονα, 6 κορυφαίες κεφαλές και 5 κελύφη!!! Με ποσόν όσο κοστίζει μια πολύ καλή mc...
Σε αυτό το test (με δύο πλατό, δύο βραχίονες και 5-6 κεφαλές) δεν θα βγει αποτέλεσμα για τις κεφαλές αλλά για τις μηχανικές συνεδρίες (πλατό-βραχίονας-μηχανικά χαρακτηριστικά κεφαλής) και τις ηλεκτρικές (προενισχυτής κεφαλής-ηλεκτρικά χαρακτηριστικά κεφαλής-συνοδά).
Χωρίς να γνωρίζουμε τις συνθήκες αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, το αποτέλεσμα θα είναι τυχαίο και η τελική μας κρίση για το αντικείμενο κεφαλή λάθος καθώς μπορεί μία καλύτερη από τις άλλες κεφαλή να απαξιωθεί λόγο της εσφαλμένης μας τοποθέτησης σε λάθος βραχίονα (και με λάθος ρυθμίσεις) και σε μη συμβατό προενισχυτή.


Θα μπορούσαν να είναι και περισσότερες ενδεχομένως αλλά αυτές επελέγησαν γιατί καθεμιά αντιπροσωπεύει μια ξεχωριστή "άποψη" ή "σχολή" , με αρκετά διακριτά στοιχεία μεταξύ τους. Φυσικά, εννοείται πως όποια δεν μου "ταιριάζει" θα διατεθεί σε κάποιον φίλο, μέσω του φόρουμ...
Η ακίδα κοπής του lacquer δεν έχει άποψη και δεν την ενδιαφέρει εάν κόβει rock, jazz, ή hiphop. Το ίδιο πρέπει να απαιτείτε και από τις κεφαλές αναπαραγωγής. Ο κανόνας της αγοράς λέει ότι η χαμηλής κατηγορίας κεφαλές έχουν άποψη, η της μεσαίας χαρακτήρα και της υψηλής ΤΙΠΟΤΑ (όπως οφείλουν να έχουν)

1. Ρυθμίζουμε το βραχίονα να έχει μηδενικό βάρος (ισορροπία σε οριζόντια θέση, με την κεφαλή στη θέση της, τοποθετημένη σωστά στο ομόσταυλο ει δυνατόν κέλυφος).
2. Το όλο σύστημα σε θέση ισορροπίας έχει μηδενικό βάρος για τη βελόνα αν, θεωρητικά, ακουμπούσε κάπου.
3. Ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης συνήθως στη μέση του ελάχιστου και μέγιστου που προτείνει ο κατασκευαστής
4. Τοποθετούμε 0,5g αντι-σκέιτινγκ και ...πάπαλα!
Είναι ο τρόπος για να ακούσεις ένα δίσκο, ο οποίος τρόπος χρήζει βελτιώσεων εάν το υπόλοιπο ηχοσυστημά το θεωρείς άνω του μετρίου και εάν φυσικά επιθυμείς να ακούς σωστά.


Προτράκτορας και ηλεκτρονική ζυγαριά είναι sine qua non για τη ρύθμιση της κεφαλής! Παράλειψη που δεν το ανέφερα αλλά η ζυγαριά αποτελεί το κλειδί για τον έλεγχο των δυο ρυθμίσεων. Για τι anti-skating υπάρχουν όντως δυο σχολές. Συντάχθηκα με εκείνη που λέει στο περίπου 0.5-1g γιατί από πλευράς μηχανικής τα anti-skating θα έπρεπε να είναι μεταβλητά ανά πάσα στιγμή αλλά δεν είναι...
Η δύναμη της ολίσθησης, όσο ο δίσκος παίζει στον πλανήτη Γη με ακτινικό βραχίονα, και όσο υπάρχει βάρος ανάγνωσης και τριβή της ακίδας θα εκφράζεται πάντα από τον ίδιο μαθηματικό τύπο.
Υπάρχουν διαφορετικές τεχνοτροπίες εφαρμογής της αντιολίσθησης , αλλά καμία δεν παρουσιάζεται σαν "σχολή" που αμφισβητεί τον υπολογισμό της δύναμης ολίσθησης.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Φίλε μου, υπάρχει ένα είδος ιατρικής, η περίφημη "ομοιοπαθητική". Καμία επιστημονική βάση ούτε αξιόπιστες κλινικές μελέτες. Ωστόσο, ένα ποσοστο 30% των ασθενών βρίσκει μεγάλη βελτίωση... Είναι, κατά πάσα πιθανότητα, placebo effect. Αλλά τι σημασία έχει αυτό; Καμία! Αν ένας ενισχυτής έχει μετασχηματιστή εξόδου και ακούγεται με τα ηχεία σωστά και όμορφα, σύμφωνα με τα γούστα του αγοραστή-ακροατή, τότε όλα καλά και ο ρόλος του μετασχηματιστή αποτελεί την ...άχρηστη πληροφορία της ημέρας. Και πάλι όμως, καθώς οι μετασχηματιστές διατρέχονται μόνο από ...απλό και αγνό ηλεκτρικό ρεύμα, η θέση σου "Είναι βέβαιο πως όλοι οι ενισχυτές με μετασχηματιστή εξόδου, και ιδίως σε δυναμική συμπεριφορά, έχουν μειωμένη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες και πολλές φορές και στις μεσοχαμηλές" είναι προς απόδειξη... Γιατί, βέβαια, το αυθόρμητο ερώτημα είναι γιατί μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν ενισχυτή που όλοι ξέρουν πως έχει μειωμένη απόδοση στα πιο΄σημαντικά κομμάτια του ακουστικού φάσματος;
Από τη στιγμή που διαθέτεις για τις δοκιμές σου λαμπάτο ενισχυτή με μετασχηματιστή εξόδου και θεωρείς άχρηστη τη πληροφόρηση σχετικά με τις δυνατότητες του, δείχνοντας πως ουσιαστικά δεν σε ενδιαφέρει να γνωρίζεις το τι και το πως, εμένα μου αρκεί και μου περισσεύει.
Από την άλλη αναφέροντας πως <<οι μετασχηματιστές διατρέχονται μόνο από ...απλό και αγνό ηλεκτρικό ρεύμα>> κάνεις φανερό πως αγνοείς έστω και στοιχειωδώς τη λειτουργία ενός μετασχηματιστή προσαρμογής. Αλλά βέβαια και γιατί να εμβαθύνει ένας απλός χρήστης συσκευών.

Αυτό που δεν έχεις καταλάβει σχετικά με τη λειτουργία ενός τέτοιου, και προφανώς σε μπερδεύει, είναι πως οι εταιρίες δεν το κάνουν επίτηδες να έχει αυτή την δυναμική απόκριση συχνοτήτων.
Αυτή η δυνατότητα υπάρχει και μέχρι εκεί τους επιτρέπει η τεχνογνωσία τους αλλά και η φύση του μέσου να πετύχουν.
Όσο για τον εύλογο προβληματισμό σου...<<γιατί μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν ενισχυτή που όλοι ξέρουν πως έχει μειωμένη απόδοση>>.
Η απάντηση μπορεί κάλλιστα να είναι ίδια με το ερώτημα <<Γιατί να υπάρχουν εταιρίες που κατασκευάζουν μαστίγια, όταν αποδεδειγμένα το μαστίγωμα πονάει και είναι είδος τιμωρίας?>>
Μα για να καλύψουν όλα τα γούστα και τις προτιμήσεις. Απλό είναι.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Επίσης
1. πρέπει να ρυθμίσουμε το ύψος του κορμού του βραχίονα , ώστε όταν η κεφαλή είναι σε επαφή με το δίσκο, ο βραχίωνας να είναι παράλληλος με το πλατό.
2. συνήθως το antiskating παίρνει τιμή όπως το βάρος ανάγνωσης [ετσι γραφουν τα εγχειριδια των κατασκευαστων] , η σωστη όμως διαδικασία γινεται με δισκο επιπεδο χωρις αυλάκια
3. επειδη κανενας δισκος δεν ειναι τελειος απο ομαλοτητα επιφανείας συνηθως χρησιμοποιούμε το μεγιστο δυνατο βάρος αναγνωσης

Τώρα ποιες κεφαλές είναι καλύτερες; Δεν υπάρχει κανόνας. Λεφτά να έχεις να δοκιμάζεις και χρόνο να ακούς τους δίσκους σου κάθε φορά με άλλη κεφαλή (αρκεί να ει ναι κάπως αξιοπρεπής και όχι του πεταματου).
1. Αυτή η έμμεση συνθήκη για να γίνεται η ανάγνωση του βινυλίου με την κατά καλύτερη δυνατή προσέγγιση των 20 μοιρών VTA (είναι οι μοίρες που κόβει η ακίδα κοπής) είναι η επικρατέστερη, καθώς οι κατασκευαστές κατασκευάζουν έτσι τα κελύφη των κεφαλών ώστε όταν τοποθετούνται σε έναν επίσης σωστό βραχίονα που είναι παραλληλισμένος με το πλατό να διαβάζει με αυτήν την γωνία.

Αυτή ή συνθήκη είναι σωστή ΜΟΝΟ και ΟΤΑΝ εφαρμόζεται στην ακίδα η ιδανική τιμή εφαρμογής βάρους που δίνει ο κατασκευαστής. Ετσι όταν εφαρμόζουμε μικρότερη ή μεγαλύτερη δύναμη ανάγνωσης από αυτήν που λέει ο κατασκευαστής και έχουμε παράλληλο και τον βραχίονα τότε δεν ισχύει, καθώς η ανάρτηση "σηκώνεται" ή "κάθεται" λόγο βάρους με αποτέλεσμα να μην διαβάζουμε στις 20 μοίρες


2. Η διαδικασία της εφαρμογής αντιολίσθησης με βάση έναν μη διαμορφωμένο δίσκο (χωρίς αυλάκια) είναι κατά προσέγγιση,καθώς σε αυτόν τον δίσκο η επαφή της ακίδας μας είναι σημειακή (ακουμπά μόνο κάτω) χωρίς να λαμβάνεται υπόψην το είδος της ακίδας.
Στην αναπαραγωγή του βινυλίου όμως η ακίδα ακουμπά στις πλευρές του αυλακιού.
Υπάρχουν δίσκοι τόνου με διαμόρφωση που μπορούμε να ρυθμίσουμε την αντιολίσθηση με περισσότερη ακρίβεια με βάση και το βάρος ανάγνωσης αλλά και το shape της ακίδας.

3. Λάθος για την συνθήκη 1 του παραλληλισμού και λάθος για την κάθετη ενδοτικότητα της κεφαλής
 

Status
Not open for further replies.

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.929
Μηνύματα
3.034.295
Members
38.519
Νεότερο μέλος
papaevagelouv
Top