Measurement mic+I/O+Software

Μηνύματα
169
Reaction score
62
http://www.thomann.de/gb/haun_mbnm_550_el.htm
http://www.thomann.de/gr/roland_ua55_quadcapture.htm
http://www.wavecapture.com (Live-Capture Light)





Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να κάνει χρονική ευθυγράμμιση και συνεργάζεται με το
http://www.apex-audio.be/manufacturing/products/overview/7/10814
με το οποίο γεφυρώνει και το οποίο ήδη χρησιμοποιώ με το σχετικό ενεργό κρος.
http://www.apex-audio.be/manufacturing/products/overview/7/10818
Απαραίτητο το digital I/O στη κάρτα.

Σχετικές απόψεις ή προτάσεις?
 
Last edited:

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Επίσης απαραίτητη η υψηλή ποιότητα του μικροφώνου για αξιοπιστία στις ενδείξεις χρονικής ευθυγράμμισης.
 

Μηνύματα
783
Reaction score
1.019
ωραιο,και εγω ειμαι στην αναζητηση για καποιο σετακι για μετρησεις ηχειου...ας πουν την γνωμη τους και οι ποιο εμπειροι.
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Φίλε XAKOU, είδα στο προηγούμενο ποστ τι κάνεις, είναι εξαιρετική η προσπάθεια σου. Σε βλέπω όμως στη γυάλινη σφαίρα να μπλέκεις κι εσύ με ενεργό κρος. Καλώς ήρθες στο βαρέλι που δεν έχει πάτο :)
 
Last edited:

Μηνύματα
783
Reaction score
1.019
x
Φίλε XAKOU, είδα στο προηγούμενο ποστ τι κάνεις, είναι εξαιρετική η προσπάθεια σου. Σε βλέπω όμως στη γυάλινη σφαίρα να μπλέκεις κι εσύ με ενεργό κρος. Καλώς ήρθες στο βαρέλι που δεν έχει πάτο :)
χαχαχα οπως τα λες ειναι!!!
 

Μηνύματα
898
Reaction score
208
Απο τον πατο του βαρελιου!: Σε ενεργο συστημα (τριδρομο με Μπερρυ) και Dac (M-audio 610) που παιρνει μικροφωνο, τι αλλο χρειαζεται για τις μετρησεις, τι θα προτεινατε απο software, μικροφωνο etc?
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Εκείνο στο οποίο είναι βέβαιο ότι δεν χωράει τσιγκουνιά είναι το μικρόφωνο. Είναι κοινή διαπίστωση όλων των χειριστών ότι για μετρήσεις απόκρισης συχνοτήτων δεν χρειάζονται ιδιαίτερα πράγματα. Εκεί που θέλει ΚΑΛΟ μικρόφωνο είναι για μετρήσεις χρονικής ευθυγράμμισης, εκεί δηλαδή που το χρειαζόμαστε εμείς.
Με 4 δρόμους ανα κανάλι και τις άπειρες δυνατότητες του κρος επιβάλλεται η βοήθεια από λογισμικό με transfer function.
Γενικώς έχω μπερδευτεί αρκετά.
Εξετάζω τα παρακάτω αλλά θέλω πριν να μιλήσω με κάποιον που τα έχει χειριστεί.
Το καλό είναι ότι όλα διατίθενται με fully functional demo 30 ημερών.

SMAART 7: http://www.rationalacoustics.com/store/smaart.html
SysTune: http://systune.afmg.eu
Live-Capture (Pro/Light): http://www.wavecapture.com

Για μικρόφωνο εδώ, σίγουρα πράματα:
http://www.thomann.de/gb/haun_mbnm_550_el.htm
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Transfer Function, (TF) or system response measurements are the result of comparing a reference signal (pre system) and a measurement signal (post system). This measurement type is essential for aligning loudspeaker systems, as unlike RTA measurements, TF measurements are not “time- blind.”This makes it possible to display Phase (time), Coherence (stability), and Magnitude (response).
 


Μηνύματα
169
Reaction score
62
Η τιμή του είναι άκρως δελεαστική και μπορεί να είναι μία επαρκής λύση για RTA αλλά αν το ζητούμενο είναι μετρήσεις σε transfer function απαιτείται πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια από αυτήν που μπορεί να επιδείξει το συγκεκριμένο μικρόφωνο.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Επίσης απαραίτητη η υψηλή ποιότητα του μικροφώνου για αξιοπιστία στις ενδείξεις χρονικής ευθυγράμμισης.
Μου λες σε παρακαλώ από που προκύπτει αυτό.
Η δικιά μου γνώμη είναι ότι οποιοδήποτε αξιοπρεπές μικρόφωνο, ακόμα και φτηνό, κάνει μια χαρά τη δουλειά που θες.
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Δεν θα έθετα το θέμα στη βάση "φθηνό-ακριβό" μικρόφωνο.
Μιλάμε για όργανο μέτρησης.
Θα το έθετα στη βάση "περισσότερο ακριβές-λιγότερο ακριβές" μικρόφωνο.
Στο ένα φαινομενικά παίρνεις αυτό http://www.dr-jordan-design.de/mic_MBC550.htm
Και στο άλλο, αφού το στείλεις για καλιμπράρισμα αμέσως μετά την αγορά του, φαινομενικά παίρνεις αυτό: http://www.lautsprecherkauf.com/pro...librierservice-fuer-img-ecm-40-messmikro.html

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, τηρουμένων ίσων όλων των άλλων δεδομένων, θα πάρεις τις ίδιες μετρήσεις ειδικά πάνω από 1000khz, και από τα δύο.
Εκτός και αν τα γραφήματα που συνοδεύουν τα προϊόντα είναι σαν τις προγραμματικές εξαγγελίες των πολιτικών κομμάτων στη ΔΕΘ :)
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Δεν θα έθετα το θέμα στη βάση "φθηνό-ακριβό" μικρόφωνο.
Μιλάμε για όργανο μέτρησης.
Θα το έθετα στη βάση "περισσότερο ακριβές-λιγότερο ακριβές" μικρόφωνο.
Στο ένα φαινομενικά παίρνεις αυτό http://www.dr-jordan-design.de/mic_MBC550.htm
Και στο άλλο, αφού το στείλεις για καλιμπράρισμα αμέσως μετά την αγορά του, φαινομενικά παίρνεις αυτό: http://www.lautsprecherkauf.com/pro...librierservice-fuer-img-ecm-40-messmikro.html

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, τηρουμένων ίσων όλων των άλλων δεδομένων, θα πάρεις τις ίδιες μετρήσεις ειδικά πάνω από 1000khz, και από τα δύο.
Εκτός και αν τα γραφήματα που συνοδεύουν τα προϊόντα είναι σαν τις προγραμματικές εξαγγελίες των πολιτικών κομμάτων στη ΔΕΘ :)
Αυτά που δείχνουν οι παραπάνω σελίδες είναι αποκρίσεις συχνότητας. Ναι εκεί υπάρχει διαφορά και το συζητάμε και αυτό.
Εσύ ανέφερες συγκεκριμένα ότι για <<χρονική ευθυγράμμιση>> απαιτείται ακριβό μικρόφωνο και εκεί είναι η διαφωνία μου.
Στον τομέα της χρονικής απεικόνισης δεν απαιτείται ακριβό ή ακριβές αν θες μικρόφωνο.
Ακόμα και ένα φτηνό κάνει δουλειά.
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62


Η απόκριση συχνότητας και η μετατόπιση φάσης (και άρα χρόνου στη περίπτωσή μας) είναι τραγικά αλληλένδετα μεγέθη.
Αν δεν μετρήσεις με εξαιρετική ακρίβεια το ένα τότε χάνεται το νόημα και για τα υπόλοιπα.
Καλύτερα να ρυθμίσεις με τα παλιά καλά αυτιά :)

Πηγές: http://www.sengpielaudio.com/calculator-timedelayphase.htm
http://www.analog.com/library/analogdialogue/archives/43-09/active_filters.html
http://www.beilstein-journals.org/bjnano/single/articleFullText.htm?publicId=2190-4286-5-33
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428


Η απόκριση συχνότητας και η μετατόπιση φάσης (και άρα χρόνου στη περίπτωσή μας) είναι τραγικά αλληλένδετα μεγέθη.
Αν δεν μετρήσεις με εξαιρετική ακρίβεια το ένα τότε χάνεται το νόημα και για τα υπόλοιπα.
Καλύτερα να ρυθμίσεις με τα παλιά καλά αυτιά :)

Πηγές: http://www.sengpielaudio.com/calculator-timedelayphase.htm
http://www.analog.com/library/analogdialogue/archives/43-09/active_filters.html
http://www.beilstein-journals.org/bjnano/single/articleFullText.htm?publicId=2190-4286-5-33
Αν αναφέρεσαι σε νυχτερίδες το παραπάνω διάγραμμα που αφορά συχνότητες άνω των 100 KHz είναι σωστό!

Οι όποιες χρονικές διαφορές στα ηχεία έχουν δύο αίτια.
Ένα μηχανικό-κατασκευαστικό και έχει να κάνει με την διαφορετική απόσταση των ακουστικών κέντρων των πομπών-μεγαφώνων από το δέκτη, ή αυτός είναι το αυτί ή μικρόφωνο.
Και έναν ηλεκτρικό, που έχει να κάνει με τα φίλτρα και τις διαφορές φάσης που αυτά προκαλούν όταν μιλάμε για ηχεία πολλών δρόμων.

Σε ένα μικρόφωνο δεν υπάρχει διαφορά απόστασης αφού ο δέκτης είναι ένας και μοναδικός αλλά ούτε και φίλτρα σε κάποιο σημείο αφού ένα μικρόφωνο είναι πλήρους φάσματος.
 

Μηνύματα
898
Reaction score
208
Ναι ακριβώς ο στόχος δεν είναι να στήσουμε στούντιο, απλώς να ρυθμίσουμε ένα σύστημα με ενεργό κροςς στο σπίτι μας.
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Παιδιά, ξεκαθαρίζω ότι ΟΥΤΕ προμοτάρω το ένα μικρόφωνο ΟΥΤΕ απορρίπτω το άλλο. Ας δούμε όμως ένα παράδειγμα:
Υποθέτουμε ότι έχουμε 2 σήματα ίσης στάθμης, η διαφορά φάσης μεταξύ τους προκύπτει από τον τύπο: Phase = (time(ms) x Frequency (Hz) x 360°) / 1000ms
Έστω time=1ms και frequency=1250 (από εκεί που ξεκινάνε οι σοβαρές αποκλίσεις στα 2 μικρόφωνα)
τότε έχουμε: (1ms x 1250Hz x 360°)/1000= 450000/1000 = 450°
Άρα έχουμε 450-360=90 μοίρες μετατόπιση που σημαίνει +3db
Τώρα,
ένα πρόγραμμα που θα μας βοηθήσει στη χρονική ευθυγράμμιση λύνει την ανωτέρω συνάρτηση με την ακριβώς αντίστροφη οδό. Χρησιμοποιώντας το πρωτογενές σήμα δημιουργεί τη λεγόμενη transfer function όπου ΟΛΟΙ οι άλλοι συντελεστές είναι γνωστοί από το πρωτογενές σήμα ΕΚΤΟΣ από το ζητούμενο που είναι ο ΣΩΣΤΟΣ χρόνος.
Βάλτε τώρα στη προηγούμενη συνάρτηση μία άλλη τιμή στα db, έστω κατα δεκαδικά και θα δείτε ότι έχετε ένα λάθος αποτέλεσμα σε χρόνο και άρα λάθος τελική ρύθμιση κατα 20, 30, 50 μοίρες.. άνετα!
Αν δείτε γραφήματα ακαλιμπράριστων μικροφώνων που υποτίθεται ότι πωλούνται για μετρητικά έχουνε αποκλίσεις αρκετά πάνω από 3db. Καλιμπραρισμένα εξακολουθούν να έχουν 1 και 2 db ψηλά. Ε αυτά είναι υπέρ αρκετά για να μην βγάζεις άκρη.
Ένας άρρωστος σαν κι εμάς δεν κυνηγάει τη διαφορά των 180 μοιρών. Αυτή υποτίθεται την αναγνωρίζει με "κλειστά αυτιά" που λέει ο λόγος. Επειδή οι διαφορές που κυνηγάμε να ακούσουμε έχουν να κάνουν με μετατοπίσεις πχ 40 και 30 μοιρών ε.. αυτές οι διαφορές εμπίπτουν ανετότατα στα όρια του λάθους ενός όχι και τόσο ακριβούς (όχι ακριβού :) ) μετρητικού μικροφώνου.

Αυτά..
Και καλή χρονιά :)
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Παιδιά, ξεκαθαρίζω ότι ΟΥΤΕ προμοτάρω το ένα μικρόφωνο ΟΥΤΕ απορρίπτω το άλλο. Ας δούμε όμως ένα παράδειγμα:
Υποθέτουμε ότι έχουμε 2 σήματα ίσης στάθμης, η διαφορά φάσης μεταξύ τους προκύπτει από τον τύπο: Phase = (time(ms) x Frequency (Hz) x 360°) / 1000ms
Έστω time=1ms και frequency=1250 (από εκεί που ξεκινάνε οι σοβαρές αποκλίσεις στα 2 μικρόφωνα)
τότε έχουμε: (1ms x 1250Hz x 360°)/1000= 450000/1000 = 450°
Άρα έχουμε 450-360=90 μοίρες μετατόπιση που σημαίνει +3db
Το παράδειγμα που αναφέρεις λέει το εξής...
Έχουμε ΔΥΟ ίδιες συχνότητες (1250 Hz), ίσου πλάτους και τους δίνουμε μια χρονική διαφορά ΑΦΙΞΗΣ στο μικρόφωνο μας της τάξης του 1 ms.
Το αποτέλεσμα που βγάζεις είναι η διαφορά φάσης της συγκεκριμένης συχνότητας, βάση της χρονικής διαφοράς που της δώσαμε, οπότε δημιουργεί πλέον και διαφορετικό πλάτος-στάθμη στη κάθε χρονική σταθερά που συγκρίνουμε τα ΔΥΟ αυτά σήματα.

Αυτός, στο ξαναλέω, είναι ο τρόπος λειτουργίας ενός ηχείου πολλών μονάδων, που εξαιτίας του γεγονότος ότι το κάθε μεγάφωνο εκπέμπει συχνότητες από διαφορετικά ακουστικά κέντρα, πάντα σε σχέση με το δέκτη, αλλά και με διαφορά ολίσθησης λόγο των διαφορετικών φίλτρων που υπάρχουν πριν από αυτό, προκαλεί φαινόμενα χρονικής ασυνέχειας.

Ένα μικρόφωνο δεν έχει τέτοια θέματα, μιας και μιλάμε ουσιαστικά για σημειακή λήψη, και η όποια διαφορά στάθμης λαμβάνουμε έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής της κάψας του.

Καλή Χρονιά!
 

Μηνύματα
169
Reaction score
62
Ένα μικρόφωνο δεν έχει τέτοια θέματα, μιας και μιλάμε ουσιαστικά για σημειακή λήψη, και η όποια διαφορά στάθμης λαμβάνουμε έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής της κάψας του.
....και άρα η διαφορά στάθμης που λαμβάνουμε λόγω χαμηλής ποιότητας κατασκευής της κάψας του μικροφώνου θα μας δώσει λανθασμένη μέτρηση, η οποία θα μας οδηγήσει σε λάθος ρυθμίσεις :)
Μα.. δεν διαφωνούμε κάπου :)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.908
Μηνύματα
3.033.915
Members
38.518
Νεότερο μέλος
papaevagelouv
Top