Τι θέλει να πει ο ποιητής;

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.861
Reaction score
44.619
Εγω παντως εξακολουθω να μην καταλαβαινω πως θα με βοηθησει η φραση : "...η συγχρονη τεχνολογια που χρησιμοποιει (η συσκευη) ισως ακουστει στα αυτια μας σαν χειμμαρος με καθαριο νερο που κυλαει πιο γρηγορα απο τα συνηθισμενα (νερα??) λογω της μεγαλης κλισης της πλαγιας του βουνου, αλλα παντα με ελεγχο και ανετο χωρο για περισσοτερο νερο..."
... σιγουρα δεν ειναι το μανιουαλ για το καζανακι ?
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
- προφανώς θέλει να πεί κάτι για ταχύτητα , καθαρότητα , αστραπιαία δυναμικά , αλλά το παρακάνει
Αυτος ο "ανετος χωρος για περισοτερο νερο" κατι μου λεει οτι εννοει αποθεματα τροφοδοτικου ενισχυτη αλλα δεν παιρνω και ορκο :p
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.070
Reaction score
53.744
Αυτος ο "ανετος χωρος για περισοτερο νερο" κατι μου λεει οτι εννοει αποθεματα τροφοδοτικου ενισχυτη αλλα δεν παιρνω και ορκο :p
- είσαι να γίνουμε αποκρυπτογράφοι ; το έχουμε !!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.900
Reaction score
144.963
παίζω με 2 κεφαλές ( και 2 βραχίονες ) ΑΤ150MLX και GRADO-SONATA , η πρώτη ίσως λόγω microline ανασύρει τα πάντα από πληροφορία , η δεύτερη όχι και τόσο . Όταν λοιπόν η ηχογράφηση ή η παραγωγή ή το βινύλιο είναι μέτριο προς κακό , βάζω την grado και το αποτέλεσμα είναι υποφερτό , σαφώς και η grado ανασύρει λιγότερη πληροφορία έχοντας παράλληλα και μία όχι flat τονικότητα , αλλά γι΄ αυτό δεν ειναι αμείλικτη κα
Δηλαδή έχεις μία καλή κεφαλή, και μία κακή. :gotcha:

Η καλή για τις καλές ηχογραφήσεις, η κακή για τις κακές! :lolsign:

τα παει καλητερα σε πολυπλοκα ηχογραφησεις
Μετάφραση: τα πάει καλύτερα σε πολύπλοκες ηχογραφήσεις:lol:

- γρήγορος ενισχυτής : αποσβαίνει γρήγορα το σήμα ( νότες ) , το χαμηλό του θα είναι σφιχτό
Γρήγορος. Ταχύτατος. Σφαίρα. Αστραπή, αστραπιαίος, αστραπόβροντο, καταιγίδα, καταιγιστικός, εκρηκτικός, έκρηξη, δυναμίτιδα, μπουρλότο, μπουμπουλίνα.
Όλα αυτά, και άλλα πολλά, για την απόσβεση.
Σημειωτέον, ένας ενισχυτής ή ένα ηχείο ή μία πηγή, ή οτιδήποτε, δε μπορούν να κάνουν πιο "γρήγορο" το ηχογραφημένο υλικό, δηλαδή δεν υπάρχει "υπεραπόσβεση" (ασχέτως αν χρησιμοποιούν και αυτόν τον όρο στις γλαφυρές ηχητικές περιγραφές), αλλά το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να έχουν μειωμένη απόσβεση, δηλαδή (μετάφραση) να είναι πιο αργοί, με ουρές, με χαίτη, με πολλές τρίχες, πλεξούδες, ξανθιές, μπροσθόβαρες, με ελκυστικές καμπύλες, με πλούσιο μπούστο, μεταξένια πρίμα, μεταξωτές κορδέλες, φύκια. Ο συνειρμός είναι σαφής.:gotcha:


το σύνηθες και εύκολο για ένα σύστημα είναι να τα πηγαίνει καλά με ολιγομελείς ορχήστρες , ή απλές ηχογραφήσεις . Οι δυσκολίες εμφανίζονται όταν πρόγραμμα είναι φορτωμένο με πολλά όργανα , φωνές , ήχους . . . κλπ ,
Άρα είναι αδύνατο ένα ηχοσύστημα να τα πηγαίνει καλύτερα σε πολύπλοκες ηχογραφήσεις από ότι σε απλοϊκές, ε; Πάμε πάλι στις κεφαλές σου; :dance2:


Επειδή το πανηγύρι είναι ατέλειωτο, κι επειδή το ξέρω καλά το ποίημα, καθώς πολύ πριν αρχίσω την ενασχόληση με διαγράμματα αποσβεννυμένων φασμάτων και βηματικής απόκρισης, είχα σπουδάσει την ορολογία του χάι εντ, με πλήθος από κούτες γεμάτες περιοδικών του χώρου, έχω την αίσθηση πως αυτές οι ανοησίες είναι φθίνουσες. Δηλαδή, υπάρχει ας πούμε στην κορυφή της πυραμίδας ανοησίας το TAS, όπου είναι το βασίλειο της audiophile λογοτεχνίας και συχνάζουν κριτικές υποστηρικτικών καλωδίων, αρκετά πιο κάτω συναντάς το πιο συμμαζεμένο πλέον stereophile με νότες ποίησης σε πιο σοβαρά κείμενα ώστε να κρατάν το ενδιαφέρον και του ταγμένου στη λογοτεχνία κοινού, πολύ πιο κάτω στην πυραμίδα συναντά κανείς τον Σταματακο με πιο σοβαρό λόγο κι ελάχιστο έως ανύπαρκτο ποσοστό λογοτεχνίας, και στη βάση της πυραμίδας, ή και λίγο πιο κάτω, μες στη γη, είμαι ξαπλωμένος και κοιτάζω προς τα πανω γελώντας!:dance2::gotcha:

Όλα αυτά τα λογοτεχνικά τερτίπια IMNSHO δεν έχουν θέση στο τοπίο των συσκευών, καθώς αυτές περιγράφονται άριστα από τις μετρήσεις τους, λόγου χάριν στο stereophile ή στον Σταματακο αρκεί η ανάγνωση της σελίδας των μετρήσεων, τα υπόλοιπα είναι χάσιμο χρόνου.

Αντιθέτως, στην δισκοκριτική, έχει θέση η λογοτεχνία. Η μουσική είναι τέχνη, είναι συναίσθημα, και η λογοτεχνία, ως τέχνη του λόγου, έρχεται δικαίως να εμπλουτίσει και να εκφράσει το συναίσθημα του ανθρώπου που έρχεται σε επαφή με αυτήν την έκφραση της τέχνης, και να μεταδώσει το αν τελικά η τέχνη τον άγγιξε και πόσο, ή αν ήταν αδιάφορη.

Άλλο τέχνη, άλλο τεχνολογία όμως. Η λογοτεχνική έκφραση της επαφής με ένα καλώδιο προέκτασης ηλεκτρικής οδοντόβουρτσας, ή με αυτήν καθαυτήν την οδοντόβουρτσα, όπως και με την αντλία αναρρόφησης που χρησιμοποιούν οι πυροσβέστες στα πλημμυρισμένα υπόγεια μετά από νεροποντές, είναι νομίζω άκυρη. :fuckyou:

Υπάρχει όμως μία εξαίρεση που πρέπει να σημειώσουμε. Η αισθητική των συσκευών της κατηγορίας χάι εντ μηχανών, συχνά φτάνει ή και ξεπερνάει το επίπεδο πάνω από το οποίο κάτι θεωρείται όχι απλώς αισθητικά ελκυστικό, αλλά γνήσια μορφή τέχνης, και συχνά το αναφέρω το παράδειγμα των σαλιγκαρων της μπιενταμπλεγιου, που εκτός από το design museum του λονδινου και πολλές διακρίσεις σχεδιασης, βρίσκονται στο μουσείο μοντέρνας τέχνης!



Οπότε, δικαίως στην περιγραφή της αισθητικής τέτοιων μηχανημάτων η λογοτεχνία θα εμφανιστεί, και είναι ουσιαστική η παρουσία της, καθώς μιλάμε για τέχνη!

Ομοίως στην περιγραφή μουσικής, στην δισκοκριτική.

Όχι όμως ρε παιδιά στην περιγραφή φριτέζας ή μηχανής ποπ κορν... ή στο πως παίζει ένα ντακ ή ένα ηχείο ή ένα πιστολάκι μαλλιών ή ένα κινητό τηλέφωνο ή ένας φορτιστής μπαταρίας.. υπάρχουν σαφέστατοι τρόποι έκφρασης χωρίς λογοτεχνικές σάλτσες που καλύπτουν κάθε ανάγκη περιγραφής των χαρακτηριστικών του ήχου!

Σαν παράδειγμα, φέρνω μία περιγραφή του Σταματακου από την σελίδα των εντυπώσεων ακρόασης του ματζικο:

http://avmentor.gr/reviews/magico_s1_3.htm

Σε όλο αυτό το πραγματικά μεγάλο κειμένο, βλέπω μόνο 2-3 λογοτεχνικά τερτίπια, τα οποία θα μπορούσε πολύ εύκολα να είχε αποφύγει ο Σταματακος, και τα οποία είναι πχ τα εξής:

"τον βάζει “μέσα” στη σύνθεση αλλά δεν θα τον καταπιέσει ποτέ"

"του αέρα της ηχογράφησης"

"Ο ακροατής έχει την εντύπωση ότι όλα συμβαίνουν αβίαστα και το αποτέλεσμα είναι φωτεινό και ευχάριστο,.."

Τα άνωθεν, δεν είναι μεν σοβαρά "ατοπήματα", και όποιος διαβάζει ανάλογες κριτικές τα συναντά συχνά, άρα εύκολα θα καταλάβει τι εννοεί ο ποιητής, όμως δε ταιριάζουν με το σοβαρό υπόλοιπο κείμενο του Σταματακου, που εξόχως περιγράφει αντικειμενικά πράγματα και συχνά πυκνά τα συνδέει με τις μετρήσεις του και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου, κάνοντας εν γένει μία κριτική μηχανήματος που χαρακτηρίζεται από τεχνική αρτιότητα και σοβαρότητα, απέχοντας έτη φωτός από τον κουβά με τις σάλτσες που σου πετάει στα μούτρα το TAS, και ιδού ένα ορνιθοσκάλισμά τους στην διεθνή λογοτεχνική σκηνή, για του λόγου το αληθές: :gotcha:

http://www.theabsolutesound.com/articles/stillpoints-ultra-5-and-ultra-6-isolation-devices/

"To say that the sound changed would be a misnomer. After replacing the stock Wilson spikes with the Ultra 5s, I felt something like P.G. Wodehouse’s Bertie Wooster after he’s been on a bender and the next morning consumes one of Jeeves’ special pick-me-ups laced with Tabasco sauce. Sonically things started exploding."

Τα σχόλια, δικά σας! :)
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.070
Reaction score
53.744
Άρα είναι αδύνατο ένα ηχοσύστημα να τα πηγαίνει καλύτερα σε πολύπλοκες ηχογραφήσεις από ότι σε απλοϊκές, ε; Πάμε πάλι στις κεφαλές σου; :dance2:
- όχι βέβαια , είπαμε οι απλές είναι για όλους ;)
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.861
Reaction score
44.619
Μετάφραση: τα πάει καλύτερα
:oops: (εχω βελτιωθει...!!)
Δες, περί αντικραδασμικών ποδαρακίων το ανάγνωσμα, προσχομεν. ;)
ναι..και καπου στο τελος του νηματως σε φωναζουν..
(αναφερομουν στο νερο...νωριτερα..)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.900
Reaction score
144.963
Α, σορρυ, δε κατάλαβα. Το νερό παλιά τεύχη του ήχου μου θυμίζει! ;)

Ποίηση!

Να:

Το νερό που κυλάει
Στίχοι: Παύλος Παυλίδης
Μουσική: Παύλος Παυλίδης
1η ερμηνεία: Ξύλινα Σπαθιά


Σαν νερό που κυλάει, τα φιλιά και τα χρόνια,
σαν τα πουλιά το χειμώνα χάνονται.

Το κορίτσι που κλαίει πριν να φύγω,
μετά με ξεχνάει λίγο λίγο.

Σαν νερό που κυλάει απ’ τον ουρανό,
μεσ’ απ’ τα χέρια μου τρέχει, χάνεται.

Το κορίτσι που κλαίει πριν να φύγω,
μετά με ξεχνάει λίγο λίγο.

Σαν νερό που κυλάει ανάμεσ’ απ’ τα δέντρα,
δίπλα στη ζούγκλα της Bora bora.

Ο καρχαρίας θυμάται, ποτέ δεν κοιμάται,
κάτω απ’ τα κύματα, δίπλα στη ζούγκλα,
δίπλα στη ζούγκλα.
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.070
Reaction score
53.744
Δηλαδή έχεις μία καλή κεφαλή, και μία κακή. :gotcha:

Η καλή για τις καλές ηχογραφήσεις, η κακή για τις κακές! :lolsign:



Μετάφραση: τα πάει καλύτερα σε πολύπλοκες ηχογραφήσεις:lol:
- ακριβώς έτσι , γιατί να βάζω σε μία κακή κόπια την κεφαλή που θα διαβάσει τα πάντα ( και τα προβλήματα ) , ενώ η άλλη θα μου δώσει ένα φτωχότερο μεν αποτέλεσμα , ποιο εύπεπτο όμως . Και έτσι η ''κακή'' κεφαλή γίνεται ποιο απολαυστική

- το ίδιο δεν θα κάναμε με τ΄ αυτοκίνητα εάν μπορούσαμε ; το αγωνιστικό πίστας στον αυτοκινητόδρομο , και το ποιο συμβατικό GT ας πούμε , στους επαρχιακούς δρόμους
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.900
Reaction score
144.963
- ακριβώς έτσι , γιατί να βάζω σε μία κακή κόπια την κεφαλή που θα διαβάσει τα πάντα ( και τα προβλήματα ) , ενώ η άλλη θα μου δώσει ένα φτωχότερο μεν αποτέλεσμα , ποιο εύπεπτο όμως . Και έτσι η ''κακή'' κεφαλή γίνεται ποιο απολαυστική

- το ίδιο δεν θα κάναμε με τ΄ αυτοκίνητα εάν μπορούσαμε ; το αγωνιστικό πίστας στον αυτοκινητόδρομο , και το ποιο συμβατικό GT ας πούμε , στους επαρχιακούς δρόμους
Αν θες ειλικρινά να σου απαντήσω, πες μου.

Αν το λες για πλάκα, οκ, άψογα! :)
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
"To say that the sound changed would be a misnomer. After replacing the stock Wilson spikes with the Ultra 5s, I felt something like P.G. Wodehouse’s Bertie Wooster after he’s been on a bender and the next morning consumes one of Jeeves’ special pick-me-ups laced with Tabasco sauce. Sonically things started exploding."

Τα σχόλια, δικά σας! :)
ΑΞΙΟΣ !!!!!
Ευτυχως λεει πως ενοιωσε ο ιδιος και οχι πως ηταν ο ηχος o_Oo_O
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.070
Reaction score
53.744
Σημειωτέον, ένας ενισχυτής ή ένα ηχείο ή μία πηγή, ή οτιδήποτε, δε μπορούν να κάνουν πιο "γρήγορο" το ηχογραφημένο υλικό, δηλαδή δεν υπάρχει "υπεραπόσβεση" (ασχέτως αν χρησιμοποιούν και αυτόν τον όρο στις γλαφυρές ηχητικές περιγραφές), αλλά το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να έχουν μειωμένη απόσβεση, δηλαδή (μετάφραση) να είναι πιο αργοί, με ουρές,
- εννοείται δεν μπορείς να επιταχύνεις την ηχογραφημένη πληροφορία , μόνον να την επιβραδύνεις , τεχνικά τώρα μπορείς να μου πείς πού έγκειται το γεγονός ότι κάποιοι ενισχυτές έχουν αργό ρυθμό , ουρές στο μπάσο κλπ , είναι θέμα συνέργειας με τα ηχεία ; κάτι στα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά ; κάτι άλλο ;

- ή κάποιο link να διαβάσω

- ευχαριστώ προκαταβολικά
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
... σιγουρα δεν ειναι το μανιουαλ για το καζανακι ?
Λεει ο Ινδιανος φυλαρχος στον δικαστη: Κυριε προεδρε θελω να αλλαξω το ονομα μου.
Πως λεγεσαι ? Ρωραει ο δικαστης.

Φυλαρχος: Μεγαλος βραχος στο βουνο που κυλησε με βια και επεσε στο ποταμι.
Δικαστης: Ρε φυλαρχε,δικιο εχεις , και γω αν ημουν στην θεση σου θα το αλλαζα.Και πως θελεις να ονομαζεσαι?
Φυλαρχος: Μπλουμ κυριε προεδρε.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Εγω παντως εξακολουθω να μην καταλαβαινω πως θα με βοηθησει η φραση : "...η συγχρονη τεχνολογια που χρησιμοποιει (η συσκευη) ισως ακουστει στα αυτια μας σαν χειμμαρος με καθαριο νερο που κυλαει πιο γρηγορα απο τα συνηθισμενα (νερα??) λογω της μεγαλης κλισης της πλαγιας του βουνου, αλλα παντα με ελεγχο και ανετο χωρο για περισσοτερο νερο..."
Μοιάζει να...πνίγεται σε μια κουταλιά νερό.:rofl:
Α, σορρυ, δε κατάλαβα. Το νερό παλιά τεύχη του ήχου μου θυμίζει! ;)
Ποίηση!
...
Η αποποίηση του νου
ειν'της καρδιάς χορτάρι
να βόσκει αμέριμνα η ψυχή
μην παίρνοντας χαμπάρι...
Β
ΑΞΙΟΣ !!!!!
Ευτυχως λεει πως ενοιωσε ο ιδιος και οχι πως ηταν ο ηχος o_Oo_O
Μόνο που τα αντικραδασμικά είχαν εφαρμοστεί στα ηχεία και όχι στον...ίδιο τον δοκιμαστή.:lolsign:
... δεν υπάρχει "υπεραπόσβεση" (ασχέτως αν χρησιμοποιούν και αυτόν τον όρο στις γλαφυρές ηχητικές περιγραφές), αλλά το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να έχουν μειωμένη απόσβεση...
Ο όρος ΄΄υπεραπόσβεση΄΄ θα μπορούσε να νοηθεί ως καταπίεση της φυσιολογικής περιβάλλουσας πλάτους στο τμήμα εξασθένησης μιας νότας.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-10#post-1136704
Τείνει να εμφανιζεται όχι υπό συνθήκες υψηλού συντελεστή απόσβεσης,αλλά τουναντίον υπό συνθήκες ανεπαρκούς οδήγησης του φορτίου που βλέπει η έξοδος δεδομένου ενισχυτικού σταδίου.Ο δε έτερος υποκουλτουριάρικος όρος ΄΄υπεροδήγηση΄΄ θα μπορούσε να νοηθεί μονάχα ως κατάσταση υπερφόρτωσης από τροφοδότηση σήματος με υψηλότερη τιμή πλάτους απ'όσο θα ήταν ικανό να διαχειριστεί δεδομένο στάδιο εισόδου.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
- εννοείται δεν μπορείς να επιταχύνεις την ηχογραφημένη πληροφορία , μόνον να την επιβραδύνεις , τεχνικά τώρα μπορείς να μου πείς πού έγκειται το γεγονός ότι κάποιοι ενισχυτές έχουν αργό ρυθμό , ουρές στο μπάσο κλπ , είναι θέμα συνέργειας με τα ηχεία ; κάτι στα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά ; κάτι άλλο ;

- ή κάποιο link να διαβάσω

- ευχαριστώ προκαταβολικά
Τείνει να εμφανίζεται σε περιπτώσεις ανεπαρκούς οδήγησης του φορτίου που βλέπει η έξοδος δεδομένου ενισχυτικού σταδίου
η περιπτωση του audiolab ... με αγωνια περιμενα ποτε θα παιξει την επομενη νοτα ... ημουνα σιγουρος οτι μεγαλωνε τη διαρκεια του καθε κομματιου ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.900
Reaction score
144.963
- όχι σοβαρά το λέω . . . οπότε απάντησε
Εντάξει. Άλλη μία φορά. Ας το κάνω διφραγκα.

Στον ήχο μας, διακρίνουμε 3 βασικά χαρακτηριστικά. 3 είναι όλα κι όλα τα ρημάδια, δεν είναι καμιά φοβερά σύνθετη ανάλυση για τεχνοκράτες.

1. Στάθμες "ρεαλιστικές", δηλαδή δώσε και σώσε!
2. Συχνοτική έκταση και ισορροπία στο φάσμα, φλατ και μετρήσεις τέτχιες
3. Παραμόρφωση; Όχι βέβαια, δηλαδή ...επισήμως λέμε όχι.

Και πάντα, προσέξτε, λέω πάντα, υπάρχει μία ακόμα υποκειμενική-προσωπική παράμετρος, για όλους, η οποία διαφέρει μεν από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά όχι τόσο όσο νομίζουμε:

4) να μη μας ενοχλεί κάπου, εκεί που έχουμε μια "ευαισθησία" στο άκουσμα!

Ας δούμε τώρα τις απαιτήσεις μας.

1) γκάζι

Είναι γεγονός ότι σε κάποιες ηχογραφήσεις θέλουμε πολλά γκάζια, σε μία ροκιά βρε αδερφέ, σε ένα κομμάτι του Moby.
Επίσης γκάζι θέλουμε σε κάποιες περιπτώσεις. Όταν κάνουμε ένα πάρτι, όταν παίζουν τα περπατήματα των δεινοσαύρων σε ταινίες και κάνουμε σταματά, όταν βγάζουμε γούστα, όταν σε τραβάει το κομμάτι να το πας τέρμα.

Στις υπόλοιπες περιπτώσεις το γκάζι δε χρειάζεται.

2) φλατ

Ωραία όλα αυτά για τις αποκρίσεις και το φλατ, κι όντως, ποιος θέλει να τσιριζει ή να μην έχει βαθύ χαμηλό το στέρεο;

Ακούς μία σωστή ηχογράφηση, κι αν δεν είναι φλατ το σύστημα, οι τονισμοί ενοχλούν, μία τα πριμα τσιροκοπάν, μία τα μπάσα μπουμπουνάν τζάμπα κι άδικα, άσε, φλατ είναι απόλαυση, ακούγεται σαν αληθινό το ρημάδι.

Αλλά το γλυκούλι μας το θέλουμε σε μία άλλη ηχογράφηση, που είναι μία φωνή κι ένα πνευστό ή έγχορδο λόγου χάριν, που το ακούμε χαλαρά το βράδυ. Ε, ας έχει μωρέ και λίγο ανώτερο μεσαίο παραπάνω, να γλυκανει και δώσε και λίγο σώμα στο έγχορδο, να, εκεί στα χαμηλομεσαία ένα τσικ, και τσιμουδιά, να μείνει μεταξύ μας.

Τώρα στο Moby θα γυρίσω. Δώσε λίγο μπάσο αδερφέ να χαρείς. Δώσε πόνο. Και δυνάμωσε ρε είπαμε! Πωωωω ρε παιδιά...

Επίσης, μία ηχογράφηση που είναι άριστη, θέλουμε να πάρουμε όλη την πληροφορία, να τη φχαριστηθουμε. Αν τονίζεται κάποιο τμήμα του φάσματος, καλύπτει κάποιο άλλο και χάνουμε πληροφορίες. *
Άρα φλατ και τα ακούς όλα, σωστά και όμορφα.

* Αυτό δουλεύει κι ανάποδα: αν μειώνεται κάποιο τμήμα του φάσματος, αυξάνεται συγκριτικά κάποιο άλλο και ακούμε πιο καθαρά τις πληροφορίες στο "άλλο" που του σηκώθηκε. Πονηρό, ε;

3) THD

Κανείς δε θέλει παραμόρφωση.
Είναι κακία. Είναι κακιά. Είναι ή δεν είναι όμως;
Ε, χμ χμ γενικά ναι, δε θέλουμε. Ειδικά όμως, αναλόγως άρτιας ή περιττής αρμονικής, ε, μπορεί και να θέλουμε ρε αδερφέ, αφού εκείνο το γλυκό άκουσμα που λέγαμε, πως, ε, κατάλαβες, βάλε μία λάμπα να βρεις την υγειά σου, κι ας τους αλλους τους ανόητους να κουρεύονται με τα φλατ, βρε ουστ!

Ναι, μα η λάμπα που λες αδερφέ δε βγάζει στάθμες, 5 βατ είναι! Ε, και; Θα το πούμε "άποψη", δοκιμασες με κόρνες; άσε που συγχωρεί κακές ηχογραφήσεις, αυτό που το πας; Όλα ακούγονται γλυκά κι όμορφα, ανθρώπινα, ζεστά, γνήσιος αναλογικός ήχος σου λέω, για πολύ ψαγμένα τυπάκια...

Αυτά. Και πάμε στο τελευταίο:

4) ενοχλεί

Εμένα με ενοχλούν τα πολλά πρίμα. Κατέβασε λίγο ρε..
Εμένα με ενοχλούν οι τσιριχτες γυναικείες φωνές, μου θυμίζουν τη γυναίκα μου, άσε, βάλε λάμπα να γλυκανει η στρίγγλα.
Εμένα ρε φίλε το μπάσο αν μπουμπουνίζει, δε μπορώ. Καλύτερα ηχείο χωρίς μπάσο, παρά να μπουμπουνίζει.
Και παει λεγοντας.

Αλλά αυτό αφήστε το τελευταίο.

Οπότε τι κάνουμε;
Μία λύση είναι να έχουμε 10 στέρεα ο καθένας. Ένα γλυκό για καμιά φωνή με κιθάρα, ένα σκληρό για ροκιες, ένα πιστό για καλές ηχογραφήσεις, ένα στρογγυλεμένο για κακές, ένα που να μπορεί να παίξει δυνατά, ένα που να έχει μπάσο για δεινοσαύρων περπάτημα και εκρήξεις ταινιών, ένα χωρίς μπάσο για να μη μπουμπουνίζει πουθενά, ένα που να μας αρέσει γιατί δεν έχει πρίμα που μας ενοχλούν, κι ένα για τη γυναίκα, να μη μπλέκει με το δικό μου, η άσχετη.

Βλακείες, ε;
Κι όμως, πολύς κόσμος έχει πάνω από ένα στέρεο, γιατί το καθένα έχει τη χάρη του, τη χρησιμότητά του. Άλλος έχει 4 βραχίονες στο πικάπ, 4 κεφαλές, κι άλλο σύστημα στο άλλο σαλόνι...

Οχι. Δεν είναι λύσεις αυτές. Ούτε είναι λύση να πάρεις το γλυκανάλατο που δε παίζει δυνατά και ποτέ σωστά και να το βαφτίσεις άποψη. Ούτε τα καλώδια είναι λύση, να σου δώσουν λίγο "χρώμα" να γουσταρεις.

Πλέον η τεχνολογία έχει λύσεις, αξιοπρεπέστατες.
Στηνεις ένα σωστό ήχο, να μπορεί να βγάλει αυτά που οφείλει να βγάλει, σωστά στις μετρήσεις, με ισοστάθμιση χώρου και τα πάντα καθωσπρέπει και όπως προβλέπεται, και ικανοποιείς εν ολίγοις τις 3 βασικές παραμέτρους του ήχου, όπως είπαμε στην αρχή. Το DSP είναι ήδη δεδομένο, είπαμε ισοστάθμιση.

Για όλα τα υπόλοιπα, μα για ΟΛΑ τα υπόλοιπα, η λύση υπάρχει, είναι γνωστή, εν συντομία DSP. Κάνε τις ρυθμίσεις σου, βάλε καρακτερς, χωσε αρμονικές παραμορφώσεις, ριξε πρίμα, δώσε μπάσα, ανέβασε μεσαία, δώσε σωμα στα όργανα, κοψε το μπάσο που μπουμπουνίζει, φτιάξε πρισέτς. Όσα θες.
Ντι ες πι πρισέτς.
Σε ένα στέρεο.

Αυτή τουλάχιστον είναι η προσωπική μου εκτίμηση. :)




Υ.Γ. Επίσης, προσωπική μου εκτίμηση είναι πως όποιος στήσει σωστό στέρεο αντικειμενικά, παύουν να τον ενοχλούν τα πάντα όλα, ακούει δυνατά και έχει στην άκρη ένα πρισετ για τις πολυ χάλια ηχογραφήσεις, το οποίο συνήθως βαργιέται να ενεργοποιήσει. ;)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.130
Μηνύματα
3.043.253
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top