ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΛΕΦΑΚΟΥ

jm62

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
586
Reaction score
107
Καλημέρα σε όλους,

Εχω μία NIKON D3200 και είμαι σε αναζήτηση τηλεφακού. Τον θέλω να τον χρησιμοποιήσω κυρίως για ταξίδια και στις διακοπές μου.
Τι μάρκα τηλεφακού μου προτείνετε και τι διαστάσεων.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 


Μηνύματα
2.750
Reaction score
1.190
Ακριβώς τι θέλεις να βγάζεις ? Να έχει Image stabilizer ? Τιμές από 400-5000 € αναλόγως τι ψάχνεις.... Υπάρχει και λύση από το 1980 αλλά θα ταλαιπωρηθείς !
 

Μηνύματα
365
Reaction score
382
Φτηνός και καλός, ο 18-105 και μετά οι 18-140 και 18-200 (όλα σε Nikon). Εάν θέλεις μόνο τηλεφακό, ο 55-200. Η διαφορά σε παλαιά και νέα έκδοση του φακού, είναι το ενσωματωμένο στο φακό, image stabilizer (VR το ονομάζει η Nikon). Προσωπικά πιστεύω ότι το image stabilizer αξίζει το αρκετά μεγαλύτερο κόστος.
 

jm62

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
586
Reaction score
107
Τώρα έχω τον 18-55 mm kit με τη μηχανή.
Ενδιαφέρομαι για πορτραίτα και μακρινά τοπία.
Θα ήθελα να έχει και stabiliser.
Θα προτιμούσα να μην είναι nikon λόγω ότι ακριβαίνει η τιμή κατά πολύ.
Τι γνώμη έχετε για tamron τηλεφακό-macro zoom.
Κοιτάω για τον 18-200 αξίζει να πάω στον 16-300mm ή να παραμείνω εκεί?
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Καλός τηλεφακός είναι ο Tamron SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD. Τιμή 350 ευρώ περίπου και ποιότητα, ίσως λίγο καλύτερη από τον αντίστοιχο Nikon (δεν το λέω εγώ αλλά το photozone.de). Εγώ τον χρησιμοποιώ εδώ και ένα χρόνο και τον συστήνω ανεπιφύλακτα. Αν τον βρεις και δεύτερο χέρι πα΄ς στα 250 περίπου....Από Nikon καλή επιλογή είναι ο 18-105 VR (με πολύ καλή τιμή επίσης)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Οι 3 αλήθειες της φωτογραφίας:

1. Στους φακούς, ότι δίνεις παίρνεις. Είναι ακριβό σπορ τα οπτικά.

2. Οι φακοί μένουν. Τα σώματα παν κι έρχονται.

3. Η ποιότητα της φωτογραφίας, εξαρτάται από το φακό, κι όχι από το σώμα.

Αν σκέφτεσαι λοιπόν να χτίσεις σιγά σιγά μία καλή γκάμα φακών, να την έχεις και να τη χρησιμοποιείς εφ'ορου ζωής, χρειάζεται να κάνεις τα εξής:

1. Να κατασταλάξεις στη μάρκα. Νικον θες; Οκ. Σκεψου το καλά όμως. Διότι αν κάνεις μία συλλογή φακών και μετά θες άλλη μάρκα, όλα παν στραφι, μεγάλη η χασουρα.

2. Δες τις πραγματικές ανάγκες σου σε mm, και πάρε φακούς μικρού ζουμ, ή σταθερούς αν είναι να πάρεις μπολικους. Το μπόλικο ζουμ είναι ευκολία, αλλά είναι εις βάρος της ποιότητας. Ένας φακός 150-200 θα είναι πολύ καλύτερος από ένα φακό 15-300.

3. Οι φακοί έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τους κάνουν ιδανικούς για 1 δουλειά. Δηλαδή, άλλος είναι ταμαμ για πορτραίτο, άλλος για μακρο φωτογράφιση, κι άλλος για τοπία, κι ας έχουν και οι 3 τα ίδια mm.


Για όλα τα παραπάνω, χρειάζεται διάβασμα, όπως σε κάθε τεχνικό σπορ. Η φωτογραφία είναι ένα βαθύτατα τεχνικό αντικείμενο, οι απαιτούμενες γνώσεις, πολλές. Οπότε, αν είναι να το πάρεις σοβαρά, ξεκίνα διάβασμα.

Αυτά για σοβαρή ενασχόληση με το θέμα.

Στην αντίθετη περίπτωση, που παρέα με τον κιτ φακουδάκο θες άλλον ένα για μακρινές κι ότι βγει μωρέ, σιγά τ'αβγά, πάρε ένα οποιοδήποτε φτηνό φακουδακι να περνάς την ώρα σου, και μη την ψάχνεις τζάμπα κι άδικα, πολύ μικρή σημασία έχει τι θα διαλέξεις. ;)

Τέλος, εδώ στο φόρουμ μας, έχουμε την χαρά και την τιμή να συμμετέχει ο τιτανοτεράστιος ο Γιάννης ο Κοτσίδης, ο οποίος εκτός από επαγγελματίας φωτογράφος, είναι πραγματικά βαθύτατα γνώστης του αντικειμένου, οπότε σε εξελιγμένες και εξειδικευμένες ερωτήσεις, έχει όλες τις απαντήσεις! :)
 

Μηνύματα
731
Reaction score
616
Οι 3 αλήθειες της φωτογραφίας:

1. Στους φακούς, ότι δίνεις παίρνεις. Είναι ακριβό σπορ τα οπτικά.

2. Οι φακοί μένουν. Τα σώματα παν κι έρχονται.

3. Η ποιότητα της φωτογραφίας, εξαρτάται από το φακό, κι όχι από το σώμα.

Αν σκέφτεσαι λοιπόν να χτίσεις σιγά σιγά μία καλή γκάμα φακών, να την έχεις και να τη χρησιμοποιείς εφ'ορου ζωής, χρειάζεται να κάνεις τα εξής:

1. Να κατασταλάξεις στη μάρκα. Νικον θες; Οκ. Σκεψου το καλά όμως. Διότι αν κάνεις μία συλλογή φακών και μετά θες άλλη μάρκα, όλα παν στραφι, μεγάλη η χασουρα.

2. Δες τις πραγματικές ανάγκες σου σε mm, και πάρε φακούς μικρού ζουμ, ή σταθερούς αν είναι να πάρεις μπολικους. Το μπόλικο ζουμ είναι ευκολία, αλλά είναι εις βάρος της ποιότητας. Ένας φακός 150-200 θα είναι πολύ καλύτερος από ένα φακό 15-300.

3. Οι φακοί έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τους κάνουν ιδανικούς για 1 δουλειά. Δηλαδή, άλλος είναι ταμαμ για πορτραίτο, άλλος για μακρο φωτογράφιση, κι άλλος για τοπία, κι ας έχουν και οι 3 τα ίδια mm.


Για όλα τα παραπάνω, χρειάζεται διάβασμα, όπως σε κάθε τεχνικό σπορ. Η φωτογραφία είναι ένα βαθύτατα τεχνικό αντικείμενο, οι απαιτούμενες γνώσεις, πολλές. Οπότε, αν είναι να το πάρεις σοβαρά, ξεκίνα διάβασμα.

Αυτά για σοβαρή ενασχόληση με το θέμα.

Στην αντίθετη περίπτωση, που παρέα με τον κιτ φακουδάκο θες άλλον ένα για μακρινές κι ότι βγει μωρέ, σιγά τ'αβγά, πάρε ένα οποιοδήποτε φτηνό φακουδακι να περνάς την ώρα σου, και μη την ψάχνεις τζάμπα κι άδικα, πολύ μικρή σημασία έχει τι θα διαλέξεις. ;)

Τέλος, εδώ στο φόρουμ μας, έχουμε την χαρά και την τιμή να συμμετέχει ο τιτανοτεράστιος ο Γιάννης ο Κοτσίδης, ο οποίος εκτός από επαγγελματίας φωτογράφος, είναι πραγματικά βαθύτατα γνώστης του αντικειμένου, οπότε σε εξελιγμένες και εξειδικευμένες ερωτήσεις, έχει όλες τις απαντήσεις! :)
Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο!
Εγω θα σου προτεινα για αρχη να παρεις τον http://www.skroutz.gr/s/1796228/Nikon-AF-S-DX-Nikkor-35mm-f-1-8G.html

Θα ευχαριστηθεις πορτραιτα...μπορεις να παιξεις με το βαθος πεδιου και να βγαλεις ομορφες φωτο. Για landscape μεινε με τον kit για αρχη και μετα βλεπεις.
Ειμαι καινουριος στο χομπυ αλλα ο προλαλησαντας ειναι 100% ακριβης
[DOUBLEPOST=1476374799][/DOUBLEPOST]Απο την στιγμη που εχει τον 18-55 δεν βλεπω τον λογο να παει σε 18-100+ με τιμες διαφραγματος ιδιες σχεδον με τον kit που εχει. Τι παραπανω θα κερδισει? Ζουμ? Αδιαφορο θαρρω.
Πιο πολυ θα ευχαριστηθειι το f 1.8 του μικρου 35αρι. Θα τον βοηθησει στην νυχτερινη φωτογραφιση και στο να παιξει καλυτερα με το βαθος πεδιου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Στο πορτραίτο γενικά προτιμότερες θεωρώ πως είναι επιλογές σε περισσότερα mm, ώστε να απομακρύνεσαι από το "θύμα", να μην υπάρχουν γεωμετρικές αλλοιώσεις σαν αυτές που κολλάει τη μούρη του ο άλλος στο φακό για να βγει αν φας, και να παίζεις με το βάθος πεδίου, το οποίο σε περισσότερα mm είναι χαοτικό.

Για πορτραίτο, κατά τη γνώμη μου, οικονομικές επιλογές θεωρώ αυτές τις 2:

http://www.skroutz.gr/s/1796302/Nikon-AF-S-Micro-Nikkor-105mm-f-2-8G-IF-ED-VR.html

http://www.skroutz.gr/s/2374102/Nikon-AF-Nikkor-180mm-f-2-8D-IF-ED.html

για ακριβές επιλογές, έχει επίσης μπόλικες ο μπαχτσές της νίκον...

Από την μικρή προσωπική μου εμπειρία, όταν μεταπήδησα από φακούς της τάξης των 300-600 ευρώ σε φακούς της τάξης των 2-3,5 χιλιάδων ευρώ, είδα το φως το αληθινό... :)
 

jm62

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
586
Reaction score
107
Ευχαριστώ πολύ όλους σας για τις πολύτιμες και χρήσιμες πληροφορίες καθώς και αυτούς που πιθανόν να απαντήσουν στη συνέχεια δυστυχώς νόμιζα ότι τα πράγματα θα ήταν εύκολα αλλά βλέπω βαρύ χειμώνα με διάβασμα και ψάξιμο. Πάντα ανοιχτός στις προτάσεις σας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Στην νίκον, ένα σχετικά πλήρες σετάκι φακών είναι το εξής:

1. 14-24
2. 24-70
3. 70-200
4. 200-400

κι ο τελευταίος, λογικά είναι κοστολογημένος, μην αντιδράτε τζάμπα κι άδικα, οπότε, με 4 φακούς, έχεις ένα σερί από 14 έως 400 mm. Και τους 3 πρώτους να πάρεις πάντως, είσαι άρχοντας.

Μετά, για να συμπληρωθεί το καρέ, θες έναν υπερευρυγώνιο, κανέναν φις αϊ, κι έναν μάκρο αν βγάζεις κι έντομα από κοντά. Και κλείνεις το σετ αρχοντικά (δηλαδή με πολλά λεφτά) με σούπερ τηλεφακό για άγρια ζώα στην αφρική ή για κάλυψη φόρμουλα 1 και για ολυμπιακούς αγώνες ή αγώνες μπάσκετ και ποδοσφαίρου με κοντινές λήψεις να τους ζαλίζεις όλους, ή για το φεγγάρι, ενώ οποιοσδήποτε σταθερός, θα είναι πάντα καλοδεχούμενος στη συλλογή. Πολλά τα λεφτά για αυτά τα κρύσταλλα πάντως, είναι δυστυχώς πανάκριβα. :)
 

Μηνύματα
302
Reaction score
495
εχω ακριβως την ιδια φωτογραφικη, με φακους τον κιτ 18-55, και 55-200.

αμεσως επομενος που ψαχνομαι να αγορασω ειναι ο 35mm οπως ανεφερε ο freaklight
τον εχω δει σε φιλαρακι και μου τον εχει δανεισει, ειναι πιστευω ο πιο value for money.
επισης εχει αρκετα μεγαλο ανοιγμα(1.8f) οποτε θα φωτογραφιζεις σε καταστασεις με χαμηλο φως
πολυ καλυτερα απο οτι καποιον αλλο, (ο 18-55 παει μεχρι 3.5f)

σορρυ αν βγηκα οφφτοπικ.
σου αναφερω τον συγκεκριμενο γιατι, αφου λες οτι πας ταξιδια λογικα θα πηγαινεις σε μουσεια-κλειστους χωρους οπου λογικα το flash ειναι απαγορευτικο.
αυτος εδω θα σου λυσει τα χερια
 

Μηνύματα
731
Reaction score
616
Το θέμα είναι να δώσουμε γήινες προτάσεις στον χριστιανό. Αν με το καλημέρα του προτεινουμε φακό στα 1.000€ θα ξενερωσει με την ζωή του.
Κάτι τέτοια μου έλεγαν και εμένα και την είχα παροπλίσει την nikon στο συρτάρι. Μετά ευτυχώς (καλή του ώρα και καλά να είναι ο άνθρωπος) ένας βελγος φωτογράφος που ζει και εργάζεται στην Ελλαδα μου άνοιξε τα μάτια και με έκανε να καταλάβω 2-3 πράγματα.
Θεωρώ ότι για αρχή με τον kit που έχεις και αυτόν που σου πρότεινα να είσαι φουλ καλυμμένος.
Δούλεψε ένα διάστημα με αυτούς να μάθεις,να καταλάβεις , να ευχαριστηθεις και μόνος σου θα αποφασισεις μετά τι και αν χρειάζεται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Ο ταμρον που πρότεινε ο ίδιος, δεν είναι φακός των 200€..

Τες πα, οι απόψεις έπεσαν στο τραπέζι. Λογική επιλογή και ο κιτ συμπληρωματικός φακός, και η πιο σοβαρή ενασχόληση με ...πιο ακριβά αρώματα. ;)
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Πρώτα από όλα, ξεφορτώνεσαι για ένα 50άρι την 18-55. Τον είχα και είναι καλός μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες (mm, f/).
Η πρώτη καλύτερη επιλογή είναι να πάρεις τον 18-105 της NIKON.
Η 2η καλύτερη επιλογή είναι να πάρεις τον 18-200 και τελείωσες. Με ένα φακό τα κάνεις όλα.
Εφόσον ζητάς τηλεφακό, δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος σου πρότεινε τον 35mm...

Αν τελικά δεν θες να πουλήσεις τον 18-55, αγόρασε επιπλέον τον 55-200. Δεν σου προτείνω αυτή τη λύση γιατί είναι και οι 2 μέτριοι φακοί.
Επίσης μια καλή επιλογή, αν θες να κρατήσεις τον 18-55, πάρε κάποιον 70-300, είτε NIKON, είτε από άλλη μάρκα. Της NIKON 70-300 τον είχα και έκανε καλούτσικες φωτογραφίες, μέχρι που τον αντικατέστησα με τον 300mm f/4 σταθερό (NIKON) και έκλεισα από τηλεφακό μέχρι 300mm.

Καλός τηλεφακός είναι ο Tamron SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD. Τιμή 350 ευρώ περίπου και ποιότητα, ίσως λίγο καλύτερη από τον αντίστοιχο Nikon (δεν το λέω εγώ αλλά το photozone.de). Εγώ τον χρησιμοποιώ εδώ και ένα χρόνο και τον συστήνω ανεπιφύλακτα. Αν τον βρεις και δεύτερο χέρι πα΄ς στα 250 περίπου....Από Nikon καλή επιλογή είναι ο 18-105 VR (με πολύ καλή τιμή επίσης)
Σωστά.

4. 200-400
κι ο τελευταίος, λογικά είναι κοστολογημένος, μην αντιδράτε τζάμπα κι άδικα
Είναι υπερτιμολογημένος για αυτά που προσφέρει. Ακόμα και μεταχειρισμένος σε χαμηλότερη τιμή δεν είναι προτιμητέος, όταν με λιγότερα λεφτά παίρνει κανείς τον SIGMA 150-600 SPORT που είναι άριστος.
 


Μηνύματα
386
Reaction score
966
Φιλε jm62 αν θες ενα φακό να σε καλύψει σε ολα χτυπά τον 18-200 ειναι κορυφή και μη διστάσεις να πας σε αγορα μεταχειρισμένου που παιζει σε τιμες χώμα! Αν όμως θες να κανεις επένδυση για το μελλον κ πρόκειται να ασχοληθείς περισσότερο με το άθλημα κοιτα τον 85 1.8g,θα δεις το φως το αληθινό. Αυτον κ την d5100 χρησιμοποιώ και πολλοί νομίζουν οτι τραβάω με σύστημα ανω τον 5000 ευρώ!
 

Μηνύματα
365
Reaction score
382
Εάν ενδιαφέρεσαι κυρίως για χρήση σε διακοπές, υπάρχουν και άλλοι παράμετροι που πρέπει να λάβεις υπόψιν, όπως για παράδειγμα αυτόν της ασφάλειας (προσωπικής-εξοπλισμού). Η στιγμή της αλλαγής φακού σε άγνωστο δρόμο είναι από τα δύσκολα σημεία. Δύσκολα θα αλλάζεις συχνά φακούς στον δρόμο και στο τέλος καταλήγεις να συμβιβαστείς με ένα φακό επί της μηχανής και τους λοιπούς στην τσάντα. Εάν δε η τσάντα είναι ασήκωτη, μερικές φορές θα παρακαλάς να σου την κλέψουν.
Επίσης όταν δεν ξέρεις την πόλη που θα φωτογραφίσεις, δεν μπορείς να ξέρεις και τι φακό θα χρειαστείς. Για τους λόγους αυτούς (και για μερικούς ακόμα), αγόρασε ένα φακό που θα σε καλύπτει σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιπτώσεις, όπως τον προαναφερόμενο 18-200 (ή ακόμα και με μεγαλύτερο εύρος ακόμα).
Εάν δεν είσαι για κάποιο λόγο "δεμένος" με το συγκεκριμένο σώμα, θα πρότεινα την αλλαγή του με κάποιο σώμα mirrorless, το όποιο να έχει ενσωματωμένο στο σώμα, image stabilizer (δίοτι όσο καλό και να είναι το θέμα, εάν το καρέ βγει "κουνημένο", δεν σε σώζει καμία έκδοση του photoshop). Είναι πιο μικρά και βολικά σώματα, ενώ έχεις stabilizer ακόμα και σε παλιούς manual φακούς (αλλά έχουν πολύ μέτριες μπαταρίες και κακό κράτημα).
Τα περί ποιότητας φακών που αναφέρθηκαν παραπάνω, μπορείς να τα καταχωρήσεις στο φάκελο "ψιλά γράμματα" εάν αφενός δεν είσαι έμπειρος και διαθετιμένος να χρησιμοποιήσεις πρόγραμμα επεξεργασίας και αφετέρου εάν ενδιαφέρεσαι κυρίως για χρήση σε ταξίδια.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048

Μηνύματα
247
Reaction score
245
Παρε ενα 70-300 https://www.skroutz.gr/s/2128487/Nikon-AF-S-Nikkor-Zoom-70-300mm-f-4-5-5-6G-ED-VR.html
Υπαρχουν και μπολικοι μεταχειρισμενοι με τιμη 300-400€.
Το να ξεκινησεις με ακριβα κρυσταλλα το βλεπω λιγο λαθος. Προφανως και ειναι επενδυση αλλα πρεπει να καταλαβεις πρωτα αν τα χρειαζεσαι για να επυνδυσεις τοσα χρηματα.

Τι σημαινει γρηγορος φακος?
Τι σημαινει φωτεινος φακος?
Τι σημαινει οξυς φακος?
Τι σημαινει το vr?

Αυτα θα τα απαντησεις μονος σου, και θα δεις αν τα χρειαζεσαι, και ποσο μακρια θες να πας το hobby σου.

Μεχρι τοτε ξεκινα με κατι οικονομικο. Αν για τον οποιονδηποτε λογο δε σου φτανει, σκεψου για κατι αλλο.
Γενικα η μεταπολιτικη αξια των φακων ειναι καλη, σε σχεση με τα σωματα, γι αυτο μη σε φοβισει η οποιαδηποτε επενδυση.
[DOUBLEPOST=1476795264][/DOUBLEPOST]
...



Μα φυσικά: Εκεί χρειάζεται άλλο πρόγραμμα.
δεν υπαρχει προγραμμα που να σωσει μια κουνημενη φωτογραφια! αν θες να κανεις πασαλειματα υπαρχουν ενα καρω σαχλαμαρες!
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.138
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top