Ιδανική αναλογία ισχύος ενισχυτή -ηχείων


Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Χελλόου Χάρης1308.

Ένα είναι το επιχείρημα, μόνον, απλό, εύκολο. Δε χρήζει ανάλυσης, στοιχειώδης ευφυία αρκεί. ;)
Χελλόου Έι Κέι Έι Αρ Ελ!

Βρε πλάκα σου έκανα...τι μου απαντάς σοβαρά?
 

Μηνύματα
9.156
Reaction score
12.638
Χελλόου Χάρης1308.

Ένα είναι το επιχείρημα, μόνον, απλό, εύκολο. Δε χρήζει ανάλυσης, στοιχειώδης ευφυία αρκεί. ;)

Π.χ.
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τις αδυναμίες και τα ελαττώματα του συστήματός σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να φαντασιώνεσαι πως θα βελτιώσεις το συστήμά σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τις αδυναμίες και τα ελαττώματα του χώρου σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τα λάθη, τα φαλτσόρε και τα κουλά των μουσικών - μαγκιά σου,

Σε όλα τα παραπάνω δε μου πέφτει λόγος, ΟΚ;

Εγώ έχω το δικαίωμα να απολαμβάνω την αγαπημένη μου μουσική απλώς θαυμάζοντας το μεγαλείο της σύνθεσης και τη μαεστρία της εκτέλεσης και να έχω γραμμένα εκεί που δεν πιάνει το μελάνι όλα τα ανωτέρω;

Αν η απάντηση είναι ναι, τότε όλα καλά. Γιατί αν έρθεις και μου πεις όχι και επικαλεστείς και τίποτε ψευδοεπιστημονικές π@π@ργιές με υποτιμητικό και άξεστο τρόπο υποδηλώνοντας την ανωτερότητα των ”γνώσεών" σου δύο τινά θα συμβούν:
α) το ήπιο σενάριο - θα έχει την κατάληξη του παλαιού ανεκδότου με τον γρύλλο, ή
β) το άσχημο σενάριο - θα ξυπνήσεις μέσα μου τον Φαίδρο και τότε δε σε σώνει όχι ο Αϊνστάιν αλλά ούτε σύσσωμοι οι εν ζωή νομπελίστες.

Αυτά ..... :hi:
:hi::hi::hi::hi:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ας μη λησμονούμε ότι σε μεγάλες αποστάσεις από μια line array το μοτίβο ακτινοβολίας μεταπίπτει σε σφαιρικό με τη γνωστή μείωση στάθμης κατά 6dB ανά διπλασιασμό απόστασης...
Θέλω pdf και μαθηματικά για να τα εμπεδώσω...
(Ή με άλλα λόγια, δε με έχει πείσει στο προφορικό. Θέλω papers. Επαγγελματική διαστροφή.)
Bhutia ίσως;
Πιο εύχρηστο από pdf σε αρκετές περιπτώσεις είναι ν'ανατρέχουμε σε στοιχεία που έχουμε οι ίδιοι συγκρατήσει.

Στα ανωτέρω ανήκει το γεγονός ότι η ενσωμάτωση διατάξεων ανάκλασης μπάσου σε δεδομένη υλοποίηση εισάγει επιπλέον αποκλίσεις από τη γραμμική συμπεριφορά του συστήματος,ιδίως όταν αυξάνονται οι στάθμες με την αποδιδόμενη ισχύ.Γι αυτό και η αρτιότητα στην υλοποίηση απαιτεί πιο εμπεριστατωμένη τεχνογνωσία από τον κατασκευαστή.

Εταιρείες όπως η Harman έχουν πραγματοποιήσει εκτεταμένες μελέτες ως προς τον αναγκαίο συνδυασμό χαρακτηριστικών (όπως λ.χ. διαστάσεις,γεωμετρία και πλήθος σωλήνων σε συνάρτηση με τις αντίστοιχες μονάδες χαμηλών και όγκο καμπίνας) σε τέτοιες σχεδιάσεις ούτως ώστε οι αποκλίσεις να μη γίνονταν αντιληπτές.

Έτερο στοιχείο είναι ότι η Αρχή Λειτουργίας στις διατάξεις ανάκλασης χαμηλών καθιστά ιδιαίτερα κρίσιμη την επιλεγείσα συχνότητα συντονισμού.Σε οκτάβες άνωθεν της τελευταίας,η συμπεριφορά του συστήματος τείνει προς εκείνη που θα παρουσίαζε η αντίστοιχη κλειστή καμπίνα.Ακόμα πιο ενδιαφέρουσες όμως είναι οι επιπτώσεις στη ζώνη κάτωθεν της συχνότητας συντονισμού,αφού αυξάνεται δραματικά το εύρος κίνησης στα εμπλεκόμενα μεγάφωνα χαμηλών (η σύζευξη με τον αέριο όγκο εντός της καμπίνας χάνει την αποσβεστική της ιδιότητα).

Κάτι τέτοιο συνεπάγεται ότι ένα σήμα με έντονη παρουσία συνιστωσών κάτω από τη συχνότητα συντονισμού -εφόσον δεν περνούσαν εκείνες από κάποιο φίλτρο αποκοπής- θα οδηγεί σε μεγαλύτερο βαθμό παραμορφώσεων -από παρασιτικές ταλαντώσεις μεγαφώνων - κατά την αναπαραγωγή του.Χαρακτηριστική δε περίπτωση τέτοιων ανεπιθύμητων συνιστωσών είναι οι εγγενείς ταλαντώσεις κείμενες στην υποηχητική ζώνη και την πρώτη οκτάβα που διακρίνουν τα -κατά τα άλλα- λατρευτά βινυλιακά μας συστήματα...:D
Απορία:
Και τι συμβαίνει οταν συνδυάζουμε ενα bass reflex ηχείο με subwoofer κλειστού τύπου;
Ας πούμε ενα παράδειγμα: το πορτ του ηχείου συντονίζει γύρω στους 45, αλλα το ηχείο ειναι κροσαρισμενο στους 80 στέλνοντας τα χαμηλά στο sub.
Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα απο το πορτ σε παρόμοια σενάρια;
http://www.avsite.gr/forum/threads/Αναζήτηση-sub.157221/#post-2167874
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.351
Reaction score
79.345
Απορία:

Και τι συμβαίνει οταν συνδυάζουμε ενα bass reflex ηχείο με subwoofer κλειστού τύπου;

Ας πούμε ενα παράδειγμα: το πορτ του ηχείου συντονίζει γύρω στους 45, αλλα το ηχείο ειναι κροσαρισμενο στους 80 στέλνοντας τα χαμηλά στο sub.

Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα απο το πορτ σε παρόμοια σενάρια;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Χελλόου Χάρης1308.

Ένα είναι το επιχείρημα, μόνον, απλό, εύκολο. Δε χρήζει ανάλυσης, στοιχειώδης ευφυία αρκεί. ;)

Π.χ.
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τις αδυναμίες και τα ελαττώματα του συστήματός σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να φαντασιώνεσαι πως θα βελτιώσεις το συστήμά σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τις αδυναμίες και τα ελαττώματα του χώρου σου - μαγκιά σου,
σου αρέσει όταν ακούς μουσική να ψάχνεις να βρεις τα λάθη, τα φαλτσόρε και τα κουλά των μουσικών - μαγκιά σου,

Σε όλα τα παραπάνω δε μου πέφτει λόγος, ΟΚ;

Εγώ έχω το δικαίωμα να απολαμβάνω την αγαπημένη μου μουσική απλώς θαυμάζοντας το μεγαλείο της σύνθεσης και τη μαεστρία της εκτέλεσης και να έχω γραμμένα εκεί που δεν πιάνει το μελάνι όλα τα ανωτέρω;

Αν η απάντηση είναι ναι, τότε όλα καλά. Γιατί αν έρθεις και μου πεις όχι και επικαλεστείς και τίποτε ψευδοεπιστημονικές π@π@ργιές με υποτιμητικό και άξεστο τρόπο υποδηλώνοντας την ανωτερότητα των ”γνώσεών" σου δύο τινά θα συμβούν:
α) το ήπιο σενάριο - θα έχει την κατάληξη του παλαιού ανεκδότου με τον γρύλλο, ή
β) το άσχημο σενάριο - θα ξυπνήσεις μέσα μου τον Φαίδρο και τότε δε σε σώνει όχι ο Αϊνστάιν αλλά ούτε σύσσωμοι οι εν ζωή νομπελίστες.

Αυτά ..... :hi:
Μπουρδολογείς ασυστόλως.

Σε ένα τεχνικό χόμπι, σε ένα τεχνικό θρεντ, σε ένα τεχνικό αντικείμενο που σχολιάζουμε, πετάγεσαι να πεις τι;

Ότι ακούς τη μουσική κι αδιαφορείς για το πώς ακούγεται και είναι δικαίωμά σου και ζήτω η ομορφιά της μουσικής;

Τώρα αυτά είναι εξυπνάδες ή τρολάρισμα;

Αν δε σε ενδιαφέρουν τα τεχνικά αντικείμενα, μη συμμετέχεις στις συζητήσεις περί αυτών.

Το να μας υπενθυμίζεις δήθεν ότι σημασία έχει η μουσική κι όχι τα στέρεα, είναι τόσο εκτός θέματος και ύποπτο, που μόνο ως σπαμ το δέχομαι χωρίς πολύ εκνευρισμό. Οτιδήποτε άλλο ως δικαιολογία, με εκνευρίζει περισσότερο..

Και ρε μάγκα μου και γω χέστηκα για τα στέρεα και ζήτω η μουσική. Νταξ, ωραία. Τώρα τι έχεις να προσθέσεις επί του θέματος πέραν των άσχετων εξυπνάδων και της ψυχανάλυσης του πώς δήθεν σκέφτεται ο καθένας και γιατί;

Σόρρυ, αλλά αρκετά έκανα υπομονή.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
κάτω από τη συχνότητα συντονισμού -εφόσον δεν περνούσαν εκείνες από κάποιο φίλτρο αποκοπής
Πολύ σωστά. ;)

Και θα έπρεπε κάθε ηχείο με μπας ριφλεξ να παίρνει σήμα από ένα υψιπερατο φίλτρο, κατάλληλο για τη συγκεκριμένη περίπτωση συχνότητας συντονισμού της οπής. (Θα πρότεινα βάση εμπειρίας το πολύ μισή οκτάβα κάτω από τη συχνότητα συντονισμού, αν πρόκειται για φίλτρο 4-ης τάξης)

Προσωπικά, βεβαίως χρησιμοποιώ τέτοιο, από τότε που χρησιμοποιώ σαμπ με οπή, όπως έχω κατ'επαναληψιν εξηγήσει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά ομολογουμένως είναι κάτι που δε συνηθίζεται από τον μέσο χρήστη, όπως και το επίσης απαραίτητο φίλτρο υποήχων στο πικάπ, το παλιό καλό σαμπσόνικ φιλτερ που είχαν κάποτε όλοι οι ενισχυτές. ;)

Μέχρι κι ο πρώην TAS συμπεριέλαβε στα φλακ σύγκρισης του τεκνικς με το ακριβό κουράδι του τους υπόηχους του αγαπημένου του μαύρου πλαστικού με την τρύπα.:p

Γελοιοτητες..:D
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Δίκιο έχει ο Εαρ.
Ακαρλ σε χαίρομαι και σέβομαι τον τρόπο που προσεγγίζεις το θέμα στο βάθος του (έχω κι εγώ παρόμοιες ανησυχίες και όλοι θα έπρεπε να έχουν κατά τη γνώμη μου), αλλά πράγματι, υπάρχουν τεχνικά ζητήματα που είναι σημαντικό να είναι αποκρυσταλλωμένα και επεξηγημένα, στον βαθμό που αυτό είναι δυνατόν. Είναι καλό να έχουμε τις τεχνικές γνώσεις και μετά, φυσικά, ας απολαύσει ο καθένας με όποιο τρόπο αποφασίσει ελεύθερα την μουσική του. Δε νομίζω ότι χωράν οι 'ρομαντικές' διατυπώσεις σε αυτό το θέμα, σε άλλα πιο εύκολα.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Εγώ καταλαβαίνω
Απορία:

Και τι συμβαίνει οταν συνδυάζουμε ενα bass reflex ηχείο με subwoofer κλειστού τύπου;

Ας πούμε ενα παράδειγμα: το πορτ του ηχείου συντονίζει γύρω στους 45, αλλα το ηχείο ειναι κροσαρισμενο στους 80 στέλνοντας τα χαμηλά στο sub.

Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα απο το πορτ σε παρόμοια σενάρια;
Λοιπόν, αν το μπιεντνταμπλεγιου σου συντονίζει σε στενό εύρος την τρύπα του, δηλ. από τους 80 κύκλους και πάνω δεν πολυσυμμετέχει η τρύπα και άρα συμπεριφέρεται σαν κλειστό, μπορείς να το συνδυάσεις με το κλειστό σαμπ σου. Αλλά αν το κρος δεν είναι πολύ απότομο ή αν η τρύπα συμμετέχει και πιο ψηλά από τους 80, ΔΕΝ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Διότι σε α χρόνο θα εκπέμπει το σαμπ, σε χρόνο β ο δορυφόρος και σε χρόνο γ η τρύπα. Με delay μπορεί να γίνει το α = β ή α = γ αλλά ουχί α = β = γ.

Και για να τελειώσουμε το θέμα bass reflex; Κάθε db που κερδίζουμε από την τρύπα, το πληρώνουμε σε transient response. Αυτό είναι φακτ και δεν αλλάζει με τίποτα. Άρα η τρύπα είναι ένα κατασκευαστικό λάθος, όπως τα παθητικά κρος, δε θα έπρεπε να υπάρχει. Τα υπόποιπα είναι ναι μεν αλλά.

Τώρα, αναφορικά με το σκ@τ0 της καμπίνας, αυτό οφείλω να σας πω ότι υπάρχει σε όλα τα ηχεία με καμπίνες. Δείτε τις μετρήσεις waterfall του resolution που τις κάνει μάλλον σε ανηχοΙκό και παρατηρείστε τι ενέργεια κρατάει η καμπίνα, με τρύπα ή χωρίς, σε συνχότητες κάτω των 200Hz.

Υπάρχουν λύσεις; στα εντοιχισμένα, IMHO η καμπίνα δεν ακούγεται τόσο έντονα όσο στα free standing. Ίσως επειδή ο τοίχος απομονώνει λίγο από το σκ@τό που εκπέμπουν οι πλαϊνές και πίσω πλευρές της καμπίνας.

Επίσης τα ΙΒ ή τα open baffle, δεν αποθηκεύουν ενέργεια ή αποθηκεύουν πολύ λιγότερη από τις καμπίνες. Φυσικά έχουν άλλα θέματα αλλά τουλάχιστον δεν κρατούν πολύ σκ@τό.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
... και πιροσωπικά, παρόλο που είμαι μετρίως έως πολύ κουφός, το σκ@τό της καμπίνας (και του δωματίου ας α ματερ οφ φακτ) με ενοχλεί παντού και πάντα εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων: στα πάνελ, στα λινκβιτς, στα εντοιχισμένα, στα kii και ας έχουν καμπίνες και ... στις ανοιχτές συναυλίες και ας παίζουν jbl με κάτι τρύπες και καμπίνες να με το συμπάθιο.
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Γνωρίζοντας ότι ο Eαr είναι κατά του DIY μου έκανε εντύπωση που αναφέρετε συχνά πυκνά στα Line arrays και για αυτό ρώτησα αν υπάρχει κάποια εταιρεία που να έχει μαζική παραγωγή σε line arrays με fullrange μεγάφωνα (για οικιακούς χώρους βέβαια).

Y.Γ. Προφανώς και γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλές DIY υλοποιήσεις Line arrays με fullrange.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
υπάρχει κάποια εταιρεία που να έχει μαζική παραγωγή σε line arrays με fullrange μεγάφωνα (για οικιακούς χώρους βέβαια).
Βεβαίως, και όχι μόνο μία, πολλές.

Μάλιστα, αναμένεται εναγωνίως από μία νέα εταιρεία να παρουσιάσει λαϊν αρρέι μονόδρομα ενεργά εντοιχιζόμενα και με DAC + DSP (και μη εντοιχιζόμενα φυσικά) με πολλές καινοτομίες, που θα γ@μεί αδιακρίτως.

Το ξαναλέω, καθώς είναι στην κορυφή της πυραμίδας:

Ενεργά και με DSP λαϊν αρρέι μονόδρομα εντοιχιζόμενα (με ψηφιακή είσοδο - και αναλογική φυσικά, για τους λάτρεις της κασέτας).
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, η κλειστή καμπίνα είναι ένα τεχνικό σφάλμα (ή ένας συμβιβασμός που θα μπορούσε να αποφευχθεί) σε συχνότητες κάτω των ..πριμων. (κι αυτό γιατί στα πρίμα είναι εφικτή η πλήρης απορρόφηση της οπίσθιας ακτινοβολίας, κάτι αδύνατο χαμηλότερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις στυλ σαλιγκαριού της μπιενταμπλεγιου και κάποιων ελαχίστων άλλων εξόχως εμπνευσμένων σχεδιασμών)
Η απορρόφηση της οπίσθιας ακτινοβολίας είναι καλύτερη στα ηχεία με απεριοδική καμπίνα γιατί κατά κανόνα έχουν περισσότερα απορροφητικά υλικά στην καμπίνα, σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα BR. Ακόμα καλύτερη σε αυτόν τον τομέα είναι η γραμμή μεταφοράς (TL), λόγο του damping και της μεγάλης διαδρομής, όπως πολύ σωστά είπες και για το Nautilus της B&W, το οποίο είναι απεριοδικό TL.

Και βέβαια τα καλύτερα όλων σε αυτόν τον τομέα είναι τα ηχεία ανοιχτής μπάφλας που αντί του να προσπαθούν να καταστείλουν την οπίσθια ακτινοβολία, την χρησιμοποιούν για κάτι χρήσιμο, κάτι που φαντάζομαι πως συμφωνείς μιας και έχεις δίπολα ηχεία.

Τίποτα βέβαια δεν είναι τέλειο, όλα όμως υπό τις κατάλληλες συνθήκες έχουν λόγο ύπαρξης και μπορούν να είναι χρήσιμα και αρεστά.
Για παράδειγμα τα line arrays με fullrange που ανέφερες (τουλάχιστον αυτά που γνωρίζω εγώ) είναι σχεδιάσεις απεριοδικής καμπίνας, όπως απεριοδική καμπίνα έχουν και τα Grimm που σου άρεσαν.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Και για να τελειώσουμε το θέμα bass reflex; Κάθε db που κερδίζουμε από την τρύπα, το πληρώνουμε σε transient response. Αυτό είναι φακτ και δεν αλλάζει με τίποτα.
Δεν συμφωνώ. ;)

Φουντ φορ θοτ:

Από τη μία πλευρά, κλειστή καμπίνα.

Από την άλλη πλευρά τρύπα, με:
Οπή στα 20 χερτζ
Υψηπερατο λινκβιτζ ριλει 4ης τάξης στα 20 χερτζ

Δώσε σχεδιάγραμμα εξ μαξ στο φάσμα για τις 2 περιπτώσεις.
Δώσε και σχεδιαγράμματα απόκρισης και φάσης.

Δώσε και σχεδιαγράμματα Μαξ εσπιελ για ένα οποιοδήποτε τυπικό μεγάφωνο θες, να, πχ αυτό του γκριμ.

Όσο για τα "σκατά", δεν υπάρχει συνεννόηση προς το παρόν. Σκέψου απλώς ότι τα σκατά μπορούν να βγουν έξω από την καμπίνα μέσω της τρύπας, κι όχι μέσω του κώνου του μεγαφώνου. Μπορείς να τα κατευθύνεις στην τρύπα, και να τα επεξεργαστείς μέσα στην τρύπα ή πάνω σε αυτήν (πασιβ ρ.). Και αυτή να την κατευθύνεις έτσι ώστε να σε βολεύει πολύ περισσότερο από ότι αν έβγαιναν τα σκατά διαμέσω των κώνων των γουφερ.

Κι όσο λιγότερο κουνιέται το γουφερ, τόσο πιο σωστά παίζει.
Αν κάνεις ένα γουφερ που κουνιέται 1,5 πόντο μπρος πίσω, να κουνιέται μόνο 5 χιλιοστά και να βγάζει ίδια στάθμη, τότε θα παίζει καλύτερα.

Και κανένα γνωστό οικιακό γουφερ δεν αντέχει να κουνιέται όσο πρέπει σε κλειστή καμπίνα για 130 ντεσιμπέλ σε όλη την έκταση της τελευταίας οκτάβας.

Οι δε δυνάμεις που ασκούνται σε κλειστή καμπίνα είναι τραγικές, η περιποίηση που χρειάζεται είναι σε διαστημικό επίπεδο σε σχέση με μία ανοιχτή καμπίνα..
 
Last edited:



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Δεν συμφωνώ. ;)

Φουντ φορ θοτ:

Από τη μία πλευρά, κλειστή καμπίνα.

Από την άλλη πλευρά τρύπα, με:
Οπή στα 20 χερτζ
Υψηπερατο λινκβιτζ ριλει 4ης τάξης στα 20 χερτζ

Δώσε σχεδιάγραμμα εξ μαξ στο φάσμα για τις 2 περιπτώσεις.
Δώσε και σχεδιαγράμματα απόκρισης και φάσης.

Δώσε και σχεδιαγράμματα Μαξ εσπιελ για ένα οποιοδήποτε τυπικό μεγάφωνο θες, να, πχ αυτό του γκριμ.

Όσο για τα "σκατά", δεν υπάρχει συνεννόηση προς το παρόν. Σκέψου απλώς ότι τα σκατά μπορούν να βγουν έξω από την καμπίνα μέσω της τρύπας, κι όχι μέσω του κώνου του μεγαφώνου. Μπορείς να τα κατευθύνεις στην τρύπα, και να τα επεξεργαστείς μέσα στην τρύπα ή πάνω σε αυτήν (πασιβ ρ.). Και αυτή να την κατευθύνεις έτσι ώστε να σε βολεύει πολύ περισσότερο από ότι αν έβγαιναν τα σκατά διαμέσω των κώνων των γουφερ.

Κι όσο λιγότερο κουνιέται το γουφερ, τόσο πιο σωστά παίζει.
Αν κάνεις ένα γουφερ που κουνιέται 1,5 πόντο μπρος πίσω, να κουνιέται μόνο 5 χιλιοστά και να βγάζει ίδια στάθμη, τότε θα παίζει καλύτερα.

Και κανένα γνωστό οικιακό γουφερ δεν αντέχει να κουνιέται όσο πρέπει σε κλειστή καμπίνα για 130 ντεσιμπέλ σε όλη την έκταση της τελευταίας οκτάβας.

Οι δε δυνάμεις που ασκούνται σε κλειστή καμπίνα είναι τραγικές, η περιποίηση που χρειάζεται είναι σε διαστημικό επίπεδο σε σχέση με μία ανοιχτή καμπίνα..
Περιγράφεις βελτιστοποιημένη σχεδίαση BR, με έμφαση σε μαξ SPL. Λες ότι αντίστοιχη κλειστή καμπίνα θέλει ΝΑΣΑ. Ναι, δε θέλει τον μαραγκό της γειτονιάς, αλλά με τεχνολογίες 21ου αιώνα δες τι καμπίνες (και πατέντες) έφτιαξαν για τα πάμθηνα φάντομ. Άσε που προσωπικά θεωρώ τζάμπα κόπο τη βελτιστοποιημένη μικρή κλειστή καμπίνα όταν υπάρχει η πολύ πιο φθηνή και αποτελεσματική (αλλά αντι-εμπορική) λύση του εντοιχισμού / ΙΒ.

Πονηρά μου βάζεις την οπή στα 20Hz που δεν αφορά το 99% των ηχείων, μη σου πω το 100% των ηχείων μουσικής (για κανένα svs, έχει νόημα ;-). Πονηρά, γιατί κάτω από το συντονισμό όπως πολύ καλά γνωρίζεις γίνεται ο χαμός και από διαδρομές μεγαφώνου και παραμορφώσεις και μεγάλη κλίση και όλα τα καλά.

Επίσης, δε σχολιάζεις την ΟΥΣΙΑ, το γεγονός ότι κάθε db που κερδίζεις με την τρύπα, το πληρώνεις σε transient. Έχεται πιο αργά το μπάσο από την τρύπα, πως να το κάνουμε, αν δεν ερχόταν πιο αργά, δε θα είχαμε ενίσχυση.
 
Last edited:


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Γνωρίζοντας ότι ο Eαr είναι κατά του DIY μου έκανε εντύπωση που αναφέρετε συχνά πυκνά στα Line arrays και για αυτό ρώτησα αν υπάρχει κάποια εταιρεία που να έχει μαζική παραγωγή σε line arrays με fullrange μεγάφωνα (για οικιακούς χώρους βέβαια).

Y.Γ. Προφανώς και γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλές DIY υλοποιήσεις Line arrays με fullrange.
Δηλώσεις τύπου "προφανώς και γνωρίζω" αλλά δε γράφω τίποτα, και μόνο ρωτάω και μετά (αλλά και πριν) χρησιμοποιώ το Google Search με βάση γραπτά άλλων, τους οποίους δεν κάνω καν τον κόπο να ευχαριστήσω, είναι το λιγότερο κατακριτέες.
ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.

Η απορρόφηση της οπίσθιας ακτινοβολίας είναι καλύτερη στα ηχεία με απεριοδική καμπίνα γιατί κατά κανόνα έχουν περισσότερα απορροφητικά υλικά στην καμπίνα, σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα BR. Ακόμα καλύτερη σε αυτόν τον τομέα είναι η γραμμή μεταφοράς (TL), λόγο του damping και της μεγάλης διαδρομής, όπως πολύ σωστά είπες και για το Nautilus της B&W, το οποίο είναι απεριοδικό TL.

Και βέβαια τα καλύτερα όλων σε αυτόν τον τομέα είναι τα ηχεία ανοιχτής μπάφλας που αντί του να προσπαθούν να καταστείλουν την οπίσθια ακτινοβολία, την χρησιμοποιούν για κάτι χρήσιμο, κάτι που φαντάζομαι πως συμφωνείς μιας και έχεις δίπολα ηχεία.

Τίποτα βέβαια δεν είναι τέλειο, όλα όμως υπό τις κατάλληλες συνθήκες έχουν λόγο ύπαρξης και μπορούν να είναι χρήσιμα και αρεστά.
Για παράδειγμα τα line arrays με fullrange που ανέφερες (τουλάχιστον αυτά που γνωρίζω εγώ) είναι σχεδιάσεις απεριοδικής καμπίνας, όπως απεριοδική καμπίνα έχουν και τα Grimm που σου άρεσαν.
ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ.
Προφανώς δε γνωρίζεις τι είναι η απεριοδική καμπίνα (βλέπε παραπάνω).

BTW, είσαι σίγουρος για το Nautilus?
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.199
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top