Ιδανική αναλογία ισχύος ενισχυτή -ηχείων

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Βοηθήστε με να καταλάβω: Αν η τρύπα είναι συντονισμένη στενά (μεγάλο Q) και δεν προσφέρει χρήσιμο output πάνω από το συντονισμό (αλά BW801), τι προσφέρει πέρα από bass extension; Προσφέρει μικρότερη κίνηση του γούφερ πάνω από το συντονισμό; Δηλ. ο κώνος του γούφερ του BW801 κάνει μικρότερη διαδρομή π.χ. στα 60Hz από ότι αν του κλείσουμε τις τρύπες; Γιατί;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Μα δε μιλάω για τη συνεισφορά του σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα, μιλάω γενικότερα... εν πάση περιπτώση δεν θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι κάποιον που αν θέλει μπορεί να το κάνει και μόνος του, η γνώμη μου είναι αυτή που είναι και παραμένει. Αυτό που λέω είναι ότι υπάρχουν διαφορετικού τύπου συνεισφορές, που απηχούν σε διαφορετικές ανησυχίες. Καλό είναι να υπάρχουν όλες, ίσα ίσα εμπλουτίζουν τον χώρο, ιδιαίτερα όταν υποστηρίζονται από "πηγές" και όχι από 'αερολογίες'.
Προσωπικά, προφανώς και όταν θα επιχειρήσω κάτι τεχνικό, θα κοιτάξω στις τεχνικές πηγές. Όταν θα θελήσω όμως να αναρωτηθώ για κάποια άλλα πράγματα, να διευρύνω το πνέυμα μου και να φιλοσοφήσω, θα κινηθώ αλλιώς...;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.457
Παρεξήγηση άνευ λόγου.

Όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτήν την κουβέντα κατι εχουν να προσφέρουν . (Εκτός απο τον δαποστ που χώνει πετσέτες στις τρύπες του ATC , άσε που παίζει ως δορυφόρους με κλειστό σαμπ:gotcha:. Για σένα ρώτησα αν δεν το κατάλαβες )

Βρείτε τα. Το τραβήξατε το σχοινί παραπανω απο όσο αρμόζει στην περίσταση, και ξέφυγε το πράγμα.

Δεν βλάπτει η υπενθύμιση της αγάπης για την τέχνη, αρκεί να καταλαβαίνουμε πως αυτο δεν καταργεί την επιστημονική γνώση και την εφαρμογή της. Δεν πιστεύω επίσης πως ο Ακαρλ ξαφνικά μετα απο τοσο καιρό που τον διαβάζω παράτησε την αναζήτηση του τεκμηριωμένα σωστού και το γύρισε στο snake oil επειδή έγραψε και ενα ποστ για τη μουσική.

Εντάξει, αποπροσανατολίζει λίγο την συζητηση, αλλα δεν μπορώ να πιστέψω πως ειναι "εκ του πονηρού".

Ας μην είμαστε τοσο αυστηροί, ευέξαπτοι και παρεξηγιάρηδες, εκατέρωθεν.

Συμφωνώ με τον επ4ντερ.

Προτείνω στον γείτονα και στον κρητικό να τα βρούνε με πμ. Μεγάλα παιδιά είναι.

Ολοι οι καλοί χωράνε.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτήν την κουβέντα κατι εχουν να προσφέρουν . (Εκτός απο τον δαποστ που χώνει πετσέτες στις τρύπες του ATC , άσε που παίζει ως δορυφόρους με κλειστό σαμπ:gotcha:. Για σένα ρώτησα αν δεν το κατάλαβες )
Ω μοντιέ, πήρες που πήρες σαμπ, το πήρες και αυτό με τρύπες; Δηλ. έχει τρύπα το σαμπ σου, τρύπα το μπιεντνταπλεγιου σου και θες να μας πείσεις ότι παίζουνε time aligned; Πετσέτες γρήγορααααααα!!!!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.457
Ω μοντιέ, πήρες που πήρες σαμπ, το πήρες και αυτό με τρύπες; Δηλ. έχει τρύπα το σαμπ σου, τρύπα το μπιεντνταπλεγιου σου και θες να μας πείσεις ότι παίζουνε time aligned;
Οχι βρε, κλειστό είναι. Σαν το δικό σου αλλα μικρότερο.

(Τους βάζω και γω διάφορα αντικείμενα στις τρύπες- μεταξύ μας :D)
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Βοηθήστε με να καταλάβω: Αν η τρύπα είναι συντονισμένη στενά (μεγάλο Q) και δεν προσφέρει χρήσιμο output πάνω από το συντονισμό (αλά BW801), τι προσφέρει πέρα από bass extension; Προσφέρει μικρότερη κίνηση του γούφερ πάνω από το συντονισμό; Δηλ. ο κώνος του γούφερ του BW801 κάνει μικρότερη διαδρομή π.χ. στα 60Hz από ότι αν του κλείσουμε τις τρύπες; Γιατί;
Και εγω εχω αυτην την απορια, κανονικα ενα κλειστο δε θα επρεπε να ελεγχει καλυτερα την κινηση του κωνου ως εξτρα αναρτηση , η πιεση δηλαδη που δημιουργειται εντος ?
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Ω μοντιέ, πήρες που πήρες σαμπ, το πήρες και αυτό με τρύπες; Δηλ. έχει τρύπα το σαμπ σου, τρύπα το μπιεντνταπλεγιου σου και θες να μας πείσεις ότι παίζουνε time aligned;
Ναι η τρύπα στο σαμπ σε πείραξε για να κάνει χρονική ευθυγράμμιση.
Χωρίς πλάκα τώρα, πως στο καλό ευθυγραμμίζεται το σαμπ αφού τόσο χαμηλά μετράς ανακλάσεις χώρου; Έχουμε κάποιο λινκ;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Ναι η τρύπα στο σαμπ σε πείραξε για να κάνει χρονική ευθυγράμμιση.
Χωρίς πλάκα τώρα, πως στο καλό ευθυγραμμίζεται το σαμπ αφού τόσο χαμηλά μετράς ανακλάσεις χώρου; Έχουμε κάποιο λινκ;
Πολύ καλή παρατήρηση Περαστικέ, πέρνα να μου πεις και εμένα μόλις το μάθεις. ;-)

Χωρίς πλάκα τώρα, εγώ ευθυγραμμίζω με βάση το πρώτο impulse που καταγράφει το REW, αγνοώντας τα επόμενα που υποθέτω είναι ανακλάσεις, στάσιμα, κλπ. Αλλά στο ποστ μου με τις οδηγίες που έβαλα με λινκ πιο πάνω, είχα βάλει ένα άλλο λινκ σε ένα ποστ σε ένα άλλο σαιτ όπου ένας ψαγμένος τύπος είχε γράψει ολόκληρο σεντόνι σχετικά. Αν βρεις το ποστ που σου λέω :D και καταλάβεις και τι έκανε ο άλλος τύπος :D, πες μου και εμένα :beach:.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Και εγω εχω αυτην την απορια, κανονικα ενα κλειστο δε θα επρεπε να ελεγχει καλυτερα την κινηση του κωνου ως εξτρα αναρτηση , η πιεση δηλαδη που δημιουργειται εντος ?
Κοίτα τι βρίσκει κανείς ψάχνοντας:

http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/sealed-vs-ported-subwoofers

Έχει μετρήσεις διαδρομής γούφερ. Αν και δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα τα γραφήματα sealed vs ported, εγώ καταλαβαίνω (ή θέλω να καταλάβω επειδή με συμφέρει) ότι όσο απομακρυνόμαστε από τη συνχότητα συντονισμού, οι διαδρομές δεν έχουν διαφορά.

Ξαναλέω λοιπόν ότι η τρύπα έχει όποια θετικά έχει (μικρότερη διαδρομή, μεγαλύτερο output, μικρότερη παραμόρφωση) στην περιοχή που επιδρά / δουλεύει. Αλλά στην ίδια περιοχή έχει και τα αρνητικά της (ringing, group delay). Άρα τζίφος.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Πολύ καλή παρατήρηση Περαστικέ, πέρνα να μου πεις και εμένα μόλις το μάθεις. ;-)

Χωρίς πλάκα τώρα, εγώ ευθυγραμμίζω με βάση το πρώτο impulse που καταγράφει το REW, αγνοώντας τα επόμενα που υποθέτω είναι ανακλάσεις, στάσιμα, κλπ. Αλλά στο ποστ μου με τις οδηγίες που έβαλα με λινκ πιο πάνω, είχα βάλει ένα άλλο λινκ σε ένα ποστ σε ένα άλλο σαιτ όπου ένας ψαγμένος τύπος είχε γράψει ολόκληρο σεντόνι σχετικά. Αν βρεις το ποστ που σου λέω :D και καταλάβεις και τι έκανε ο άλλος τύπος :D, πες μου και εμένα :beach:.
Αν κατέβω Αθήνα ξέρω δε ξέρω, θες δε θες θα περάσω :gotcha:

Τώρα θα μας πει ο Γιατρός ''το κάνει το Dirac αυτόματα'', έλεος ρε φούστη μου :D μόνο φύλλο για πίτα δεν ανοίγει το τιμημένο :roflmao::roflmao:

Οι του Home cinema πως το κάνουν; ( Την ευθυγράμμιση εννοώ, αμέσως στο πονηρό εσείς).

Μήπως τελικά δεν πρέπει να μας νοιάζει αν μετράμε ανακλάσεις ;
Δλδ ότι πρέπει να το δούμε σαν σύνολο, ηχείο - πάτωμα γιατί έτσι και αλλιώς παρέα παίζουν;
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Ω μοντιέ, πήρες που πήρες σαμπ, το πήρες και αυτό με τρύπες; Δηλ. έχει τρύπα το σαμπ σου, τρύπα το μπιεντνταπλεγιου σου και θες να μας πείσεις ότι παίζουνε time aligned; Πετσέτες γρήγορααααααα!!!!
Οχι βρε, κλειστό είναι. Σαν το δικό σου αλλα μικρότερο.

(Τους βάζω και γω διάφορα αντικείμενα στις τρύπες- μεταξύ μας :D)
:p

[DOUBLEPOST=1492788643][/DOUBLEPOST]
Αν κατέβω Αθήνα ξέρω δε ξέρω, θες δε θες θα περάσω :gotcha:

Τώρα θα μας πει ο Γιατρός ''το κάνει το Dirac αυτόματα'', έλεος ρε φούστη μου :D μόνο φύλλο για πίτα δεν ανοίγει το τιμημένο :roflmao::roflmao:

Οι του Home cinema πως το κάνουν; ( Την ευθυγράμμιση εννοώ, αμέσως στο πονηρό εσείς).

Μήπως τελικά δεν πρέπει να μας νοιάζει αν μετράμε ανακλάσεις ;
Δλδ ότι πρέπει να το δούμε σαν σύνολο, ηχείο - πάτωμα γιατί έτσι και αλλιώς παρέα παίζουν;
Σε γενικές γραμμές, και μέσες άκρες, BINGO! :)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ναι η τρύπα στο σαμπ σε πείραξε για να κάνει χρονική ευθυγράμμιση.
Χωρίς πλάκα τώρα, πως στο καλό ευθυγραμμίζεται το σαμπ αφού τόσο χαμηλά μετράς ανακλάσεις χώρου; Έχουμε κάποιο λινκ;
Μια υποβαθύφωνη μονάδα δεν μπορεί ποτέ να ευθυγραμμιστεί απολύτως προς κύρια ηχεία-δορυφόρους με συμβατικές και παραδοσιακές μεθόδους,εξαιτίας του μεγέθους στα μήκη κύματος που χαρακτηρίζουν τις εμπλεκόμενες οκτάβες.Η ολοκληρωτική χρονική ευθυγράμμιση ανά οκτάβα μπορεί πλέον να επιτευχθεί χάρη σε σύγχρονα λογισμικά από ψηφιακή επεξεργασία σήματος και προσαρμογής σε δεδομένο χώρο.
Βοηθήστε με να καταλάβω: Αν η τρύπα είναι συντονισμένη στενά (μεγάλο Q) και δεν προσφέρει χρήσιμο output πάνω από το συντονισμό (αλά BW801), τι προσφέρει πέρα από bass extension; Προσφέρει μικρότερη κίνηση του γούφερ πάνω από το συντονισμό; Δηλ. ο κώνος του γούφερ του BW801 κάνει μικρότερη διαδρομή π.χ. στα 60Hz από ότι αν του κλείσουμε τις τρύπες; Γιατί;
Καταρχάς ο συντελεστής Q στον οποίο αναφέρεσαι αποτελεί τη συνισταμένη επιμέρους συντελεστών όπως το μηχανικό και ηλεκτρικό Q που σχετίζονται αντίστοιχα με την μηχανική ενδοτικότητα (λ.χ.ιδιότητες ανάρτησης) και ηλεκτρική ενδοτικότητα (λ.χ. χαρακτηριστικά πηνίου φωνής) που θα παρουσιάζει δεδομένο σύστημα μεγαφώνου.
Η αποσβεστική σύζευξη αέρα εντός της καμπίνας με τον κινούμενο κώνο ισοδυναμεί με τη δράση ελατηρίου πάνω στον δεύτερο και φανερώνει ότι υπεισέρχονται επιμέρους παράμετροι (λ.χ. αέριος όγκος εντός καμπίνας,γεωμετρία,υλικά δόμησης κτλ) κατά τη λειτουργία μιας κατασκευής οι οποίες δεν γίνεται να λογαριαστούν χονδρικώς.
Και εγω εχω αυτην την απορια, κανονικα ενα κλειστο δε θα επρεπε να ελεγχει καλυτερα την κινηση του κωνου ως εξτρα αναρτηση , η πιεση δηλαδη που δημιουργειται εντος ?
Η Αρχή Λειτουργίας στις διατάξεις ανάκλασης χαμηλών προβλέπει ότι εφόσον η συχνότητα συντονισμού της διάταξης έχει οριστεί σε τιμή κατώτερη από τη συχνότητα που σηματοδοτεί τον εγγενή συντονισμό δεδομένου μεγαφώνου,τα οπίσθια κύματα που εκπέμπονται από εκείνο στην ενδιάμεση ζώνη (ευρισκόμενη δηλαδή ανάμεσα στις δύο προαναφερθείσες συχνότητες) θα υφίστανται αντιστροφή πολικότητας στον αυχένα της διάταξης -η οποία ενεργεί ως συνηχητής Helmholtz- με αποτέλεσμα ενίσχυση της στάθμης εκπομπής στην έξοδο της οπής.

Αυτό συνεπάγεται είτε ανώτερη στάθμη εκπομπής για σταθερή διαδρομή του κώνου από το μεγάφωνο,είτε μικρότερη διαδρομή για ίδια στάθμη εκπομπής.Κάτι τέτοιο οδηγεί σε καλύτερη διαχείριση της αποδιδόμενης ισχύος στο μεγάφωνο και ανώτερη ευαισθησία της κατασκευής για δεδομένη ισχύ στις εμπλεκόμενες οκτάβες.
Στη ζώνη που κείτεται άνω από την εγγενή συχνότητα συντονισμού του ίδιου του κώνου,η διαδρομή του θα εξομοιώνεται προς εκείνη από την αντίστοιχη κλειστή καμπίνα.Εξάλλου άνοδος στην εκπεμπόμενη συχνότητα σημαίνει μικρότερες διαδρομές κώνου όπου η περικλειόμενη μάζα αέρος στην καμπίνα θα ανταποκρίνεται σε φθίνοντα βαθμό κατά την κίνηση του μεγαφώνου.

Κι ένα γενικής υφής σχόλιο σχετικά με τους διαδικτυακούς διαπληκτισμούς:
Καταλήγει κάποιος στην απέχθεια για το γάμο παρατηρώντας όχι μόνο όσους είναι πράγματι παντρεμένοι,αλλά και όσους...κάνουν σαν να ήταν (μεταξύ τους) παντρεμένοι.:sneaky:
Κατηγορία ii.
Άτιμο πληκτρολόγιο.
Μακάριοι οι απηλλαγμένοι των...κατηγοριών.:D
 
Last edited:

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Κοίτα τι βρίσκει κανείς ψάχνοντας:

http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/sealed-vs-ported-subwoofers

Έχει μετρήσεις διαδρομής γούφερ. Αν και δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα τα γραφήματα sealed vs ported, εγώ καταλαβαίνω (ή θέλω να καταλάβω επειδή με συμφέρει) ότι όσο απομακρυνόμαστε από τη συνχότητα συντονισμού, οι διαδρομές δεν έχουν διαφορά.

Ξαναλέω λοιπόν ότι η τρύπα έχει όποια θετικά έχει (μικρότερη διαδρομή, μεγαλύτερο output, μικρότερη παραμόρφωση) στην περιοχή που επιδρά / δουλεύει. Αλλά στην ίδια περιοχή έχει και τα αρνητικά της (ringing, group delay). Άρα τζίφος.
Ποτέ εγώ δε μέτρησα τα υπέρ και τα κατά,
με λένε Δημήτρη, βρωμερό σαν τα σκατά... :p

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.480
όσο απομακρυνόμαστε από τη συνχότητα συντονισμού, οι διαδρομές δεν έχουν διαφορά.
Συμφωνώ.

Οι μεγαλύτερες διαδρομές, προφανώς βρίσκονται όσο χαμηλότερα πας στο φάσμα.

Σε αυτό το "δύσκολο" συχνοτικό φάσμα, βρίσκεται και μεγάλο ποσοστό της ισχύος, καθώς και ανάγκη για πολύ υψηλά εσπιελ, σε σχέση με το φάσμα υψηλότερα, λόγω φλετσερ μανσον.

Η χαμηλότερη περιοχή συχνοτήτων που μας ενδιαφέρει, είναι οι 20-25 κύκλοι. Άρα, αν περιορίσουμε εκεί κάτω τη διαδρομή του μεγαφώνου, έχουμε κάνει τη δουλειά που χρειάζεται.

Προφανώς, κάτω από το συχνοτικό αυτό σημείο, όλα τα κόβεις με το μαχαίρι, από την πηγή, οπότε ούτε ενισχυτικά στάδια δε ταλαιπωρούνται αδίκως, ούτε μεγάφωνα δε μας ενημερώνουν οπτικά για το ραμπλ του πικάπ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.480
Η χαμηλότερη περιοχή συχνοτήτων που μας ενδιαφέρει, είναι ένα θέμα που χρήζει ιδιαίτερης διερεύνησης, σκέψης και αποφάσεων, διότι είναι πολύπλοκο και πολυπαραγοντικό θέμα.

Εξαρτάται από το χώρο, τα διαθέσιμα μεγάφωνα και την ορθή εκτίμηση του αποτελέσματος στη θέση ακρόασης για τις επιθυμητές στάθμες.

Εκτιμώ ότι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σοφή επιλογή η αποκοπή σχεδόν όλης της πρώτης οκτάβας, καθώς οι δυνατότητες στάθμης εκεί κάτω είναι ανεπαρκέστερες του ανεπαρκούς και με την παρουσία τους σε ακατάλληλες στάθμες απλώς επιτυγχάνουν την έξοδο του μεγαφώνου από τη γραμμική περιοχή λειτουργίας, με αποτέλεσμα υποδεέστερη απόκριση σε σημαντικότερο φασματικό εύρος και κόπωση πηνίου φωνής και ενισχυτικων βαθμίδων, δυναμική συμπίεση κλπ.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.867.238
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top