Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

S

sk4t4

Guest
Ενεργα η παθητικα,ας μη ξεχναμε τις παραμορφωσεις των μεγαφωνων.Ωσπου να κυκλοφορησει ενεργο Martin-Logan.
 

Μηνύματα
428
Reaction score
379
Διαφωτιστικό και καταλήγει στα γνωστά που αναφέρθηκαν πιο πάνω στην όλη κουβέντα
1. Τα μειονεντήματα των παθητικών που είναι κυρίως παραμόρφωση και απώλεια damping factor της τάξης του 5% ελαχιστοποιούνται σε ικανοποιητικό και μη ακουστό βαθμό με την πολύ καλή κατασκευή και σχεδίαση του ηχείου με το cross και του εξωτερικού ενισχυτή.
Άρα προσοχή ψωνίστε ποιότητα!
2. Το κύριο μειονέκτημα των ενεργών η σωστή και ποιοτική σχεδίαση των ηλεκτρονικών που απαιτεί σοβαρότητα από πλευράς κατασκευαστή.
Συνεπώς και εδώ ψωνίστε ποιότητα.
3. Τι να διαλέξω;
Αυτό που μου αρέσει πως ακούγεται.
Η ποιότητα είναι προαπαιτούμενο καμία παραχώρηση αλλιώς πας γυρεύοντας!
4. Αν υπάρχει και ενεργή και παθητική εκδοχή τι να διαλέξω;
Άν ο κατασκευαστής δεν έχει κάνει φουστιές και παραχωρήσεις τότε το ενεργό είναι πολύ καλύτερο ψωνίζεις και ευχαριστείς τον Κωστααυτιά αργότερα!!!
Αυτά!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Εδώ.

Ντάμπινγκ φάκτορ 7.
Χαχαχαχαχα, τώρα είδα ημερομηνία, στις 6 Δεκεμβρίου του 2008 τα έλεγα, κι ακόμα τα ίδια λέμε.. 5 Δεκεμβρίου του 2018!!!!

Απίστευτο!
 

Μηνύματα
428
Reaction score
379
Εξαιρετικό.
Σε λίγες γραμμές αποτυπώνει όλη την ουσία.
Ιδιαίτερα στις 3 τελευταίες.
[DOUBLEPOST=1544005057][/DOUBLEPOST]
Χαχαχαχαχα, τώρα είδα ημερομηνία, στις 6 Δεκεμβρίου του 2008 τα έλεγα, κι ακόμα τα ίδια λέμε.. 5 Δεκεμβρίου του 2018!!!!

Απίστευτο!
Κώστα,μήπως εργάζεσαι στην ADAM και μας το κρύβεις;
 


P

PMC

Guest
Για να αγοράσεις ενεργά πρέπει να είσαι ώριμος .
Να έχεις περάσει απο πολλα στάδια .
Να μην έχεις αγάπες ( ενισχυτή - ηχεία) και εμμονές .
Να έχεις και όλο το πόσο μαζεμένο και Οχι να το πας Σιγα Σιγα ...(που πολλές φορές έτσι κανουμε )

Ενεργά πρέπει να ειναι τα ηχεία που η ενίσχυση τους ειναι δύσκολη εκ των πραγμάτων και ο κατασκευαστής τους ξέρει οτι ειναι πολυ καλα και δεν θέλει να αφήσει το αποτέλεσμα τους στην τύχη ( οταν ρώτησα για τα Jbl m2
Μου είπαν οτι μόνο με κάτι crown 1500watt στο ηχείο πρέπει να τους έχω ....)
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.930
Reaction score
41.198
Από τα παραπάνω κι από άλλα πολλά φαίνεται εύκολα ότι αν θέλει κάποιος να πιάσει την πολύ υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής θα πρέπει να καταλήξει σε σύστημα με ενεργά ηχεία πολύ υψηλού κόστους.
Οτιδήποτε λιγότερο από αυτό θα είναι σαφώς ένας συμβιβασμός.
Εφόσον λοιπόν η πλειονότητα των καταναλωτών είναι στην περιοχή του συμβιβασμού, κυρίως λόγω μπατζετ αλλά και συνθηκών ακρόασης (οικιακοί χώροι με ελάχιστες δυνατότητες ακουστικής παρέμβασης για βελτίωση) το ερώτημα που τίθεται είναι, που βρίσκεται η χρυσή τομή κόστους/απόδοσης και πως σε αυτό το επίπεδο κόστους/απόδοσης τοποθετούνται οι δύο σχολές ενεργητικών/παθητικών υλοποιήσεων.

Υποψιάζομαι ότι υπάρχει το απόφθεγμα σοφίας που θα καταλήγει κάπως έτσι,
"Σε ένα μικρομεσαίο οικιακό χώρο (25-40 τ.μ.) το βέλτιστο αποτέλεσμα συμβιβασμού (ceteris paribus για τα λοιπά στοιχεία της αλυσίδας και του χώρου) επιτυγχάνεται με Χ1 ως Χ2 χρήματα που θα αγοράσουν ενεργά ηχεία (ή ενισχυτή + παθητικά ηχεία) των τάδε περίπου προδιαγραφών (μέγεθος μεγαφώνων, sub(s);, ισχύος ενισχυτικών, κλπ) και αυτή τη στιγμή στην αγορά προσφέρονται (με κάθε επιφύλαξη) αυτές και αυτές οι λύσεις. Οτιδήποτε κάτω ή πάνω από αυτό το εύρος χρηματικής δαπάνης ή άλλων προδιαγραφών ηχείων θα είναι αποτέλεσμα καθαρά προσωπικής προτίμησης και δεν έχει νόημα η οποιαδήποτε συζήτηση.
Οι λύσεις για dedicated χώρους είναι άλλης τάξης ζήτημα."
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.566
Reaction score
37.866
πφ... :/
Μπα, και 110 να περάσουν πάλι τα ίδια θα λέμε ( λάμπες, καλώδια, cross κλπ).
Δεν συμφέρει μάναμ...
... πραγματικα δεν εχω καταλαβει αν φταιει κατι και τα ξαναλεμε !!
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
888
Reaction score
807
"The best (and therefore quite expensive) crossover networks available today can reduce this impairment but never avoid it. Even the best ones diminish the damping factor drastically, on average down to five (yes, 5!) percent of the original value!"
Η απωλεια στο damping factor είναι 95%, ακομα και στα καλυτερα crossover.

(Καπου τα ειχε γραψει ο εαρ αναλυτικα με παραδείγματα και αριθμούς, αλλα που να το βρεις τωρα...)
Ευχαριστώ για την διόρθωση.
Ο δαίμων του τυπογραφείου.
Άλλα διαβάζω άλλα γράφω.
Anyway αυτό το πρόβλημα με ένα καλό σύγχρονο ενισχυτή αντιμετωπίζεται.
 

Μηνύματα
2.576
Reaction score
4.326
Οι απώλειες ωφέλιμης ισχύος δεν συναρτώνται αποκλειστικά με την ωμική κατανάλωση,αλλά και με τις απώλειες γραμμικότητας εξαιτίας των μη ωμικών στοιχείων του παθητικού κροσόβερ που θα επιτελούν διαχωρισμό σε σήμα υψηλού πλάτους,αντί του ενεργού που κάνει το διαχωρισμό σε χαμηλό πλάτος σήματος με μικρότερα βαθμό αποκλίσεων από τη γραμμικότητα.Γι αυτό και δεν έκανα κατηγορηματική δήλωση ποσοστών.

Και ας μη λησμονούμε στην παθητική περίπτωση ότι οι μονάδες χαμηλών θα καταναλώνουν τη μερίδα του λέοντος από κοινή πίτα ισχύος εις βάρος των υπολοίπων μονάδων όποτε αναπαράγεται απαιτητικό πρόγραμμα - και όχι υποχρεωτικώς χαϊενδογραφημένο.:D

Δεν θα μπορούσε να λείπει από το πάρτυ ο...Τσάρος πασών των Τουρτών.:)

:sneaky:
Άστα αυτά τα αλαμπουρνέζικα τώρα και πες μας αν στα s3v που πήρες, έτσι και πετάξεις ένα κομμάτι sepultura ξουρίζουν ή όχι; :gotcha::o:roflmao:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Από τα παραπάνω κι από άλλα πολλά φαίνεται εύκολα ότι αν θέλει κάποιος να πιάσει την πολύ υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής θα πρέπει να καταλήξει σε σύστημα με ενεργά ηχεία πολύ υψηλού κόστους.
Οτιδήποτε λιγότερο από αυτό θα είναι σαφώς ένας συμβιβασμός.
Εφόσον λοιπόν η πλειονότητα των καταναλωτών είναι στην περιοχή του συμβιβασμού, κυρίως λόγω μπατζετ αλλά και συνθηκών ακρόασης (οικιακοί χώροι με ελάχιστες δυνατότητες ακουστικής παρέμβασης για βελτίωση) το ερώτημα που τίθεται είναι, που βρίσκεται η χρυσή τομή κόστους/απόδοσης και πως σε αυτό το επίπεδο κόστους/απόδοσης τοποθετούνται οι δύο σχολές ενεργητικών/παθητικών υλοποιήσεων.

Υποψιάζομαι ότι υπάρχει το απόφθεγμα σοφίας που θα καταλήγει κάπως έτσι,
"Σε ένα μικρομεσαίο οικιακό χώρο (25-40 τ.μ.) το βέλτιστο αποτέλεσμα συμβιβασμού (ceteris paribus για τα λοιπά στοιχεία της αλυσίδας και του χώρου) επιτυγχάνεται με Χ1 ως Χ2 χρήματα που θα αγοράσουν ενεργά ηχεία (ή ενισχυτή + παθητικά ηχεία) των τάδε περίπου προδιαγραφών (μέγεθος μεγαφώνων, sub(s);, ισχύος ενισχυτικών, κλπ) και αυτή τη στιγμή στην αγορά προσφέρονται (με κάθε επιφύλαξη) αυτές και αυτές οι λύσεις. Οτιδήποτε κάτω ή πάνω από αυτό το εύρος χρηματικής δαπάνης ή άλλων προδιαγραφών ηχείων θα είναι αποτέλεσμα καθαρά προσωπικής προτίμησης και δεν έχει νόημα η οποιαδήποτε συζήτηση.
Οι λύσεις για dedicated χώρους είναι άλλης τάξης ζήτημα."
Μην αμελήσουμε απόσταση ακρόασης κι επιθυμητές στάθμες ανά συχνοτική ζώνη στη θέση ακρόασης.
Από το εύρος μεγέθους του χώρου που έχω βάλει καταλήγω ότι μιλάμε για αποστάσεις 2-3 μέτρα περίπου.
...
3 μέτρα είναι πολλά για budget κόστος που θα άξιζε τη δοκιμή για όποιον δύσπιστο θέλει να,μην αντικαταστήσει ακόμα το τωρινό του setup,ας μην...το αφήσεις.;)
Άστα αυτά τα αλαμπουρνέζικα τώρα και πες μας αν στα s3v που πήρες, έτσι και πετάξεις ένα κομμάτι sepultura ξουρίζουν ή όχι; :gotcha::o:roflmao:
Όχι στη δική μου αντίληψη,αλλά πόσο αξιόπιστος να είναι όποιος τα τροφοδοτεί με αναλογικό σήμα από διαμεσολαβητή της αρεσκείας του;:gamer:
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.930
Reaction score
41.198
Μην αμελήσουμε απόσταση ακρόασης κι επιθυμητές στάθμες.
Από το εύρος μεγέθους του χώρου που έχω βάλει καταλήγω ότι μιλάμε για αποστάσεις 2-3 μέτρα περίπου.
Σε αυτό το μέγεθος καταλήγω εμπειρικά από τα πάρα πολλά τοπικς φίλων που έχουν ανοίξει και ζητάνε συμβουλές, οι χώροι λίγο πολύ εκεί παίζουν.
Για στάθμες θα έλεγα στο επίπεδο που λέμε reference στο home cinema. Χωρίς να σημαίνει ότι το σύστημα θα παίζει εκεί, είναι πρακτικά αδύνατο σε ένα τυπικό διαμέρισμα με γείτονες να ακούς σε αυτές τις στάθμες αλλά ας δεχτούμε ότι μια φορά το χρόνο θα κάνεις ένα πάρτι και θα θες να κάνεις μερικά κλικ παραπάνω στο + πλήκτρο του κινητού :laugh: (κατά το στρίψεις λίγο παραπάνω το ποτενσιόμετρο).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Ήμουν νιος και γέρασα, ή μάλλον όχι, η ιστορία που θα σας πω, πάει αλλιώς..

Ήμουνα που λέτε 20-κάτι παιδί, με 3-άρια μάγκνεπαν, κι έβαζα τις αντιστάσεις σε σειρά με το ρίμπον, αυτές τις αντιστάσεις που έδινε ο ίδιος ο κατασκευαστής για να μπουν στις προβλεπόμενες θέσεις στην πλάτη του ηχείου, ώστε να κατέβει η στάθμη των πριμων στα επίπεδα που ακούγονταν πιο "σωστή", αναλόγως χώρου.

Τα πρίμα του ηχείου ήταν πολλά, και τα ντουβάρια χωρίς διάχυση, δεν ξέραμε τέτοια πράγματα τότε, οπότε έμπαιναν οι προβλεπόμενες αντιστάσεις, 1-2,5 ωμ, κι όλα καλά, όλα ανθηρά.

Όλα; Όχι όλα. Διότι ναι μεν έστρωναν τα πρίμα όταν έμπαινε η αντίσταση, αλλά χαλούσαν τα μεσαία.

Πως; Διότι η αντίσταση εν σειρά με το Τουίτερ, άλλαζε το σημείο κρος, διότι ο υπολογισμός της τιμής των πυκνωτών του κρος βγαίνει βάσει της αντίστασης, και το κρος είναι ένα χαζό πράμα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει μεγάφωνο με καλώδια κι αντιστάσεις, όλα μαζί τα βλέπει, σαν άθροισμα.

Ψάξτε οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο site (τότε στα παλιά τα χρόνια τα υπολογίζαμε με χαρτί και με μολύβι, τώρα έχει έτοιμα calculators για κροσόβερ σε εκατοντάδες site) και δείτε τι πυκνωτες πρέπει να χρησιμοποιήσετε για κρος 3ης τάξης για τον κλάδο των υψηλών στους 2 χιλιόκυκλους, με αντίσταση μεγαφώνου 3ωμ και μετά με 5,5 ωμ. Πλάκα έχει...

Ε, ρώτησα στο τεχνικό τμήμα της αντιπροσωπείας. Όχι μου λένε, μη τους πειράξεις, απαγορεύεται, λάθος κάνεις.

Ρώτησα και τον παραβιντσίνι. Yes of course my friend, μου είπε δια ζώσης, με ένα φαρδύ πλατύ χαμόγελο.

Και το ίδιο συμβαίνει στα γούφερ. Όταν αλλάζει η αντίσταση των πηνίων του κρος, χρειάζεται άλλου όγκου καμπίνα.

Τώρα σκεφτείτε όλες αυτές τις "βελτιώσεις" στα κρος, και γελάστε ελεύθερα.

Τον κάθε άρτζι που βάζει καλύτερα πηνία σε ένα ηχείο και καλύτερους πυκνωτές, χωρίς μετρήσεις και χωρίς αλλαγή του σχεδίου του κρος. Γελάστε, κάνει καλό.

Σκεφτείτε όλες αυτές τις "επετειακές" εκδόσεις ηχείων (τρελαίνομαι, μπιενταμπλεγιου ρουλζζζ) με καλύτερα υλικά στα ίδιου σχεδίου κρος και σε ίδιες καμπίνες, ίδιου όγκου, και γελάστε ελεύθερα.

Και το πιο γελοίο όλων: τα ίδια ηχεία, στην ίδια καμπίνα, είτε ενεργά, είτε παθητικά...

Δε μπορείτε να καταλάβετε πόσο γελάω με όλα αυτά. Αλήθεια.

Με το φίλο που έχει τα παθητικά ATC που βγαίνουν στην ίδιου όγκου καμπίνα ενεργά. Αυτά δεν υπάρχουν, είναι όλα ένα τεράστιο ανέκδοτο.

Ξέρω, θέλει πολύ διάβασμα. Δε πρόκειται να το κάνετε, ήμουν παλαβός που έκατσα κι έμαθα όσα έμαθα. Ακούστε μόνο το ζουμί:

Πάρτε ενεργά. :p

Τα υπόλοιπα, είναι για να περνάει η ώρα...:dance2:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Which is? Tα adam akm φοράνε;
Δεν μ'έχει απασχολήσει καν για τα ηχεία.Ο διαμεσολαβητής πάντως φοράει πράγματι ΑΚΜ 4497 and its my own affair.:D

Αλλά υπάρχει εναλλακτικώς και προενισχυτής με σήμα από...βινυλιακή πηγή.
(Σφάλμα Δικτύου) :p
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.930
Reaction score
41.198
3 μέτρα είναι πολλά για budget κόστος που θα άξιζε τη δοκιμή για όποιον δύσπιστο θέλει να,μην αντικαταστήσει ακόμα το τωρινό του setup,ας μην...το αφήσεις.
Το μπάτζετ κόστος δεν σημαίνει χαμηλό κόστος. Τον όρο μπάτζετ (budget) τον χρησιμοποιώ literally :D, προϋπολογισμός.
Άλλως τε με δεδομένο ότι μιλάμε για συμβιβασμό και με εύρος προϋπολογισμού από Χ1 ως Χ2 πιστεύω ότι είναι εφικτό να ικανοποιηθεί η προδιαγραφή αντίστοιχα για απόσταση ακρόασης από 2 ως 3 μέτρα.
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.718
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top