Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

P

PMC

Guest
115, να τ´αφήσω;
(Ούτε db παρακάτω)

115 είναι λίγο ! Όχι πιο κάτω από αυτό.
134 είναι πολύ ! Η γενικά όσο πιο πολύ τόσο το καλύτερο...
122-126 κορυφής είναι οκ για ότι πολύ όμορφα μας εξήγησαν οι κύριοι Bhutia και costas ear
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
115 είναι λίγο ! Όχι πιο κάτω από αυτό.
134 είναι πολύ ! Η γενικά όσο πιο πολύ τόσο το καλύτερο...
122-126 κορυφής είναι οκ για ότι πολύ όμορφα μας εξήγησαν οι κύριοι Bhutia και costas ear
Οι υψηλότατες απαραμόρφωτες στάθμες δεν είναι υπερβολικές για έναν ακόμη λόγο,ο απαιτούμενος κρουστικός αντίκτυπος που συνεπάγεται την είσπραξη της αληθοφάνειας θα συλλαμβάνεται συμπληρωματικώς από άλλα αισθητήρια του ανθρώπινου σώματος εκτός του ακουστικού.
Και αυτό ισχύει όχι μόνο στις συνήθεις ύποπτες χαμηλές οκτάβες αλλά και για τις υψηλές χάρη σε ξεχωριστές απτικές αισθήσεις - ξανασημειώνεται για να μη βρεθεί κάποια ψυχή που δεν θα το έχει προσέξει.
 


Μηνύματα
1.826
Reaction score
3.406
Ενώ αυτό που μου αρεσε πολύ είναι σαφες


Genelec M040 - 6.5inch (Τέμαχιο)

Κωδικός : 0010010


0 Αξιολόγηση(εις)

Ενεργό ηχείο 2 δρόμων σχεδιασμένο από τον Harri Koskinen. Παρέχει χαμηλή παραμόρφωση με υψηλή στάθμη εξόδου. Διαθέτει μονάδα χαμηλών συχνοτήτων 6.5" και υψηλών 3/4". 2 ενισχυτές Class D, 80W για το woofer & 50W για το Tweeter. Σύνδεση combo XLR & TRS. Απόκριση συχνότητα 48 Hz - 20 kHz (-3dB) και SPL 107dB. Βάρος 7,4Kg

680,00 €
Η τιμή συμπεριλαμβάνει 24% ΦΠΑ
Ωραιοτατοοοο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
115 είναι λίγο ! Όχι πιο κάτω από αυτό.
Μπορεί να φαντάζει "λίγο", αλλά στη θέση ακρόασης και στους 20 κύκλους, δεν είναι τόσο "λίγο" όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. ;)

Φυσικά, αυτή η στάθμη δεν μπορεί να αφορά μεσαιοπρίμα, διότι είναι πιο χαμηλά η ουδός του πόνου:

Screenshot_20181206-091830.png


Δηλαδή, στη ζώνη μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού, πονάμε στα 102-103 ντεσιμπέλ, και στην ζώνη των μεσαίων - μεσαιοχαμηλών πονάμε στα 120 ντεσιμπέλ.

Σαφώς δε χρειάζεται να μας πονάει το ηχείο, ούτε να πλησιάζει εκεί, διότι η κώφωση, δε θα αργήσει ..

Αντιθέτως, στη ζώνη των χαμηλών, και δη 25-30 κύκλους, αντέχουμε σχεδόν 140 ντεσιμπέλ.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Και δεν αναφέρομαι φυσικά στον Bhutia....
......ο οποίος επιμελως και εντεχνως αποφεύγει τετοιους σκοπελους

Εκείνο που δεν καθιστά παντελώς ανίκανα κάθε λογής ηχοσυστήματα είναι ο βαθμός...δυναμικής συμπίεσης και τρόπος διευθέτησης του εκάστοτε οργάνου που θα προσδώσει ο μηχανικός ήχου κατά τη διαδικασία μίξης και premastering.
Ακριβώς δεν υπάρχουν ασυμπιεστες ηχογραφήσεις
που θα δημιουργουσαν την αναγκη για αντιστοιχες προδιαγραφες αναπαραγωγης.
Ή ηχογράφηση δεν ειναι ακριβώς η πραγματικότητα. Ούτε και ή αναπαραγωγή φυσικά.

Αυτος ο Robert Polley καλα τα λεει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Η μουσική, θεωρητικά τουλάχιστον, βρίσκεται στο εύρος 40-100 φόνς.

Ε, δείτε το:

images.png


Αν μπορείτε να πιάσετε στη θέση ακρόασης την καμπύλη των 100 φόνς, θα έχετε δυνατότητα αναπαραγωγής στάθμης και δυναμικών κορυφών ως λάιβ άκουσμα.

Το άκουσμα "αναφοράς" είναι το πιο κάτω, στα 80 φόνς. Εξ'ου και ο "σοφός συμβιβασμός" στα 115 ντεσιμπέλ.
 
Last edited:

Μηνύματα
518
Reaction score
2.342
Το πρόβλημα που εγώ αντιλαμβάνομαι όταν ανεβαίνει η στάθμη σε ένα ηχοσύστημα σπιτιού (110 +) είναι ότι δημιουργείται μεγάλος ΟΓΚΟΣ της ακρόασης .

Φωνές – όργανα –κιθάρες – πιάνα – τύμπανα , όλα δείχνουν μεγεθυμένα. (όχι απλά δυνατά - είναι περισσότερο "ογκώδη")

Αυτό είναι που μου στερεί την αληθοφάνεια.


Δεν υπάρχει αυτό στο live άκουσμα με ακουστικά όργανα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Το πρόβλημα που εγώ αντιλαμβάνομαι όταν ανεβαίνει η στάθμη σε ένα ηχοσύστημα σπιτιού (110 +) είναι ότι δημιουργείται μεγάλος ΟΓΚΟΣ της ακρόασης .

Φωνές – όργανα –κιθάρες – πιάνα – τύμπανα , όλα δείχνουν μεγεθυμένα. (όχι απλά δυνατά - είναι περισσότερο "ογκώδη")

Αυτό είναι που μου στερεί την αληθοφάνεια.


Δεν υπάρχει αυτό στο live άκουσμα με ακουστικά όργανα.

Πολύ σωστά, έτσι είναι.

Ο σωστός "όγκος" της ηχογράφησης (θέση του volume) βρίσκεται στην στάθμη αναφοράς. Το έγραψα λίγο πριν:

"Στο σπίτι αυτά δεν προβλέπονται. Ναι μεν θεωρητικά στέκει ο συλλογισμός των 134 ντιμπί, και υπό συνθήκες "διαστρέβλωσης" της μέσης στάθμης (πολύ πάνω από την στάθμη αναφοράς) να μπορούν να φτάσουν τα στιγμιαία πικ το αίσθημα του αληθινού γεγονότος, (ή με εξπάντερ αν είσαι και λίγο μάστορας), εις βάρος άλλων παραμέτρων της ηχογράφησης (κυρίως όσον αφορά το "μέγεθος" ή μάλλον "όγκο"(από τη λέξη "βόλιουμ"), αλλά δεν είναι, ας πούμε "σύμφωνο με τα σπεκς" των στανταρτς της μουσικής βιομηχανίας."

Όσο δυναμώνει το volume στο σπίτι πάνω από τη στάθμη αναφοράς, αυξάνει ψευδώς ο όγκος των οργάνων.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.818
Reaction score
40.984
Μπορεί να φαντάζει "λίγο", αλλά στη θέση ακρόασης και στους 20 κύκλους, δεν είναι τόσο "λίγο" όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. ;)

Φυσικά, αυτή η στάθμη δεν μπορεί να αφορά μεσαιοπρίμα, διότι είναι πιο χαμηλά η ουδός του πόνου:

View attachment 112043

Δηλαδή, στη ζώνη μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού, πονάμε στα 110 ντεσιμπέλ, και στην ζώνη των μεσαίων - μεσαιοχαμηλών πονάμε στα 120 ντεσιμπέλ.

Σαφώς δε χρειάζεται να μας πονάει το ηχείο, ούτε να πλησιάζει εκεί, διότι η κώφωση, δε θα αργήσει ..

Αντιθέτως, στη ζώνη των χαμηλών, και δη 25-30 κύκλους, αντέχουμε σχεδόν 140 ντεσιμπέλ.
πως εξηγείται ότι στο διάγραμμα πριν την περιοχή των 5Κ δείχνει ότι ακούμε σε μηδενικές και κάτω του μηδενός στάθμες; :o
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
πως εξηγείται ότι στο διάγραμμα πριν την περιοχή των 5Κ δείχνει ότι ακούμε σε μηδενικές και κάτω του μηδενός στάθμες; :o
Δεν προσέχεις...

Τα φόνς είναι ορισμένα ως τα ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο.

60 φόνς σημαίνει στάθμη 60 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο.

Κάθε στάθμη φόνς αντιπροσωπεύει στο φάσμα ήχους που τους νιώθουμε - ακούμε ως "ίδιας στάθμης".

Δηλαδή, ένα τόνο 60 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο, τον ακούμε να έχει ίδια ακριβώς στάθμη με ένα τόνο 100 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους.

Τα 0 φόνς σημαίνει ότι στα 0 ντεσιμπέλ δεν ακούμε τον 1 χιλιόκυκλο.

Το αυτί ακούει σε χαμηλότερη στάθμη τα ανώτερα μεσαία (3-4 χιλιόκυκλους) από τον 1 χιλιόκυκλο.

Γι'αυτό και πονάει το αυτί στους 3-4 χιλιόκυκλους λίγο πάνω από τα 100 ντεσιμπέλ στάθμης.

Γι'αυτό και η καμπύλη των 100 φόνς, είναι κατά βάση η ανώτερη που χρειάζεται να αναπαράγει το στέρεο. Στα όρια του πόνου.
 

Μηνύματα
12.831
Reaction score
10.048
Μαθηματικά. Συγνώμη δεν προλαβαίνω να ψάξω να σου παραθέσω πηγές, ψάξτο εσύ.
EDIT: Με πρόλαβε.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.818
Reaction score
40.984
Δεν προσέχεις...

Τα φόνς είναι ορισμένα ως τα ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο.

60 φόνς σημαίνει στάθμη 60 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο.

Κάθε στάθμη φόνς αντιπροσωπεύει στο φάσμα ήχους που τους νιώθουμε - ακούμε ως "ίδιας στάθμης".

Δηλαδή, ένα τόνο 60 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο, τον ακούμε να έχει ίδια ακριβώς στάθμη με ένα τόνο 100 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους.

Τα 0 φόνς σημαίνει ότι στα 0 ντεσιμπέλ δεν ακούμε τον 1 χιλιόκυκλο.

Το αυτί ακούει σε χαμηλότερη στάθμη τα ανώτερα μεσαία (3-4 χιλιόκυκλους) από τον 1 χιλιόκυκλο.

Γι'αυτό και πονάει το αυτί στους 3-4 χιλιόκυκλους λίγο πάνω από τα 100 ντεσιμπέλ στάθμης.

Γι'αυτό και η καμπύλη των 100 φόνς, είναι κατά βάση η ανώτερη που χρειάζεται να αναπαράγει το στέρεο. Στα όρια του πόνου.
δεν λέω για το διάγραμμα με τα fons, το άλλο έχω quotαρει.

Τέλος πάντων σε άμεση και απευθείας ανταπόκριση από μέλος με πρόσβαση έμαθα ότι το μηδέν ακουστικής πίεσης είναι ένα reference level, άλλοι ακούνε από αυτό και πάνω, άλλοι από πιο πάνω και άλλοι πιο κάτω από αυτό. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
δεν λέω για το διάγραμμα με τα fons, το άλλο έχω quotαρει.
Και το "άλλο", καμπύλες φόνς είναι βρε..

Η κατώτερη (0 φόνς - κατώφλι ακοής) και η ανώτερη (~115 φόνς, κατώφλι πόνου)

Να ξαναπώ ότι ο πόνος στη ζώνη υψηλής ευαισθησίας, έρχεται στα 102-103 ντεσιμπέλ.

Γι'αυτό ρίχνουμε λίγο κει το εκουαλάιζερ, για να σηκώνουμε κι άλλο στάθμη να γουστάρουμε! Χαχαχαχαχα
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
σε άμεση και απευθείας ανταπόκριση από μέλος με πρόσβαση έμαθα ότι το μηδέν ακουστικής πίεσης είναι ένα reference level, άλλοι ακούνε από αυτό και πάνω, άλλοι από πιο πάνω και άλλοι πιο κάτω από αυτό.
Σωστά.
Έτσι είναι. ;)
Κι όσο μεγαλώνει η ηλικία, κλάφτα Χαράλαμπε..:p

Κι όσο εκτίθενται τα αυτιά σε θορύβους υψηλής στάθμης, ξανακλάφτα Χαράλαμπε.:D
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Αν μπορείτε να πιάσετε στη θέση ακρόασης την καμπύλη των 100 φόνς
Και έτσι προκύπτει το ερώτημα του ενος εκατομμυριου.
Αν την συμπιεσμένη εγγραφη που έχει χάσει το φυσικό δυναμικο ευρος της
την ανεβασω εγω στα 100 φονς τι παιρνω?
Προτιμώ να μη το συνεχίσω...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Αν την συμπιεσμένη εγγραφη που έχει χάσει το φυσικό δυναμικο ευρος της
την ανεβασω εγω στα 100 φονς τι παιρνω?
Δεν προσέχεις.
Έχει απαντηθεί ήδη.
Αν μπορείτε να πιάσετε στη θέση ακρόασης την καμπύλη των 100 φόνς, θα έχετε δυνατότητα αναπαραγωγής στάθμης και δυναμικών κορυφών ως λάιβ άκουσμα.
Εις βάρος του όγκου (εκτός ίσως κι αν γίνεται επιδέξια χρήση εξπάντερ).
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.818
Reaction score
40.984
Κι όσο εκτίθενται τα αυτιά σε θορύβους υψηλής στάθμης, ξανακλάφτα Χαράλαμπε
οπότε μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τα "σωστά" όρια στάθμης για καθημερινή ακρόαση στο σπίτι; :D
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Το άκουσμα "αναφοράς" είναι το πιο κάτω, στα 80 φόνς. Εξ'ου και ο "σοφός συμβιβασμός" στα 115 ντεσιμπέλ.
Άρα λοιπόν, και με το σκεπτικό πως το μουσικό περιεχόμενο μίας ηχογράφησης ουσιαστικά κυμαίνεται από 100-6000Hz, για μία "σοβαρή" ακρόαση αρκούν 80-85db μέση στάθμη (στη θέση ακρόασης πάντα). Σωστά ή έχω καταλάβει κάτι λάθος?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.320
Μηνύματα
2.858.456
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top