Ηλεκτρικό ποδηλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.038
Reaction score
41.315
φορτιστης για κινητο-τζι πι ες κτλ !? 🐒
Η μπαταρία που δίνει ρεύμα στο di2 για αλλαγή ταχυτήτων και σε ένα πομπό ασύρματης επικοινωνίας με το gps, επίσης μπορείς μέσο app να παραμετροποιήσεις το σύστημα ταχυτήτων και να κάνεις αναβάθμιση τα επιμέρους συστήματα
 
Last edited:


sk

Μηνύματα
530
Reaction score
474
Έγω πάντως φτιαξα ένα DIY για το εξοχικό !
Το ηλεκτρικό γκάζι πάντως δεν το εγκατέστησα.
Αν δεν κάνεις πετάλια δεν δουλεύει η υποβοήθηση.
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Τελευταία καβαλάω αυτό που είχα βρει ετοιμοπαράδοτο αρχές Αυγούστου:
Πολύ αποδοτικός ο κινητήρας 6100 της Shimano, και αθόρυβος.
Μέσω app δήλωσα χώρα Αμερική και το όριο ταχύτητας πήγε στα πολύ βολικά 32χλμ/ώρα.
Το όριο των 25 είναι πολύ εκνευριστικό. Μόνιμα στον κόφτη είσαι.

Παρήγγειλα τώρα κι αυτό για δεύτερο:
Να δούμε αν τελικά θα έρθει στα χέρια μου.
Γίνεται χαμός με τις παραγγελίες πανευρωπαϊκά και η Cube ακυρώνει παραγγελίες.
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Επιδότηση παίζει αν το ποδήλατο αγοραστεί από ιντερνετικό ευρωπαϊκό κατάστημα; Ρωτώ γιατί δε βλέπω μεγάλη ποικιλία σε μεγέθη και τιμές στα ελληνικά.
Όχι, πρώτα παίρνεις μια οικονομική προσφορά από το κατάστημα (με σφραγίδα του καταστήματος και υπογραφή), την οποία καταθέτεις ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», http://kinoumeilektrika.ypen.gr/
Αφότου εγκριθεί η αίτηση, ολοκληρώνεις την αγορά στο κατάστημα απ’ όπου και θα παραλάβεις όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να καταχωρήσεις εκ νέου στην πλατφόρμα για να πάρεις εν τέλει την επιδότηση.
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
Υπάρχουν και άλλες λύσεις ποιο φθηνές για να κάνεις ηλεκτρικό το υπάρχον ποδήλατο. Απλά δεν περνεις επιχορήγηση, αλλά σου βγαίνει μερικά καντάρια ποιο φθηνά..

Έτσι έχω κάνει και εγώ. Με 1000€ εκανα ηλεκτρικό ένα ποδήλατο των 500€. Ένα Scott 960 aspect. Λατρεία!! Έχω γυρίσει τα πάντα γύρω από τον Υμμητο και σχεδόν όλο το λεκανοπαιδειο πάνω κάτω.
Τα 1000€ περιλαμβάνουν μπαταρία 15Α 48v με μπαταρίες Samsung και μοτέρ mid-drive. Φώτα, ελεγκτής, κτλ.

Εξαιρετικές λύσεις, το μόνο κακό ότι πρέπει να το κατέχεις λίγο το diy, γιατί άλλως δεν πρόκειται να γίνει δουλειά ποτέ. Λυσεις λοιπόν υπάρχουν για όλα τα βαλάντια και τις κατηγορίες. Έτοιμο ή day. Τα κιλά είναι έξτρα κοντά στα 6. Δεν τα γλιτώνεις με τίποτα. Ολόκληρο ηλεκτρικό (αξιόπιστο) μοτέρ και οι μπαταρίες κάποιο βάρος αναγκαστικά θα το έχουν.

Για εμένα το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι το μέλλον. Άνετα μπορούν να αντικαταστήσουν τις μηχανές για ένα 50% της καθημερινότητας πέρα από τη διασκέδαση, γιατί εσυ διαλέγεις επίπεδο υποβοήθησης η όχι. Είναι ωραία κατηγορία, ελάτε :party:
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Ακόμη για μέλλον μιλάμε; Παρόν είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
10ετία γιορτάζει η Bosch στα μοτέρ ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Με μετατροπή DIY δε συμφέρει κατά τη γνώμη μου να μπλέξει κανείς στην παρούσα φάση.
Η επιδότηση είναι τεράστια, 800 ευρώ.
Αξίζει πιστεύω η απόκτηση ενός καλού έτοιμου ηλεκτρικού ποδηλάτου.
 


Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
Ακόμη για μέλλον μιλάμε; Παρόν είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
10ετία γιορτάζει η Bosch στα μοτέρ ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Με μετατροπή DIY δε συμφέρει κατά τη γνώμη μου να μπλέξει κανείς στην παρούσα φάση.
Η επιδότηση είναι τεράστια, 800 ευρώ.
Αξίζει πιστεύω η απόκτηση ενός καλού έτοιμου ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Μελλον για τον καταναλωτή, όχι αν υπάρχει στην βιτρίνα και είναι απλησίαστο, τι να το κάνω αν υπάρχει και ΔΕΝ το έχει κανείς. Θεωρησα ότι ήταν αυτονόητο.

Διαφωνώ κάθετα με την τοποθέτηση ότι δεν συμφαιρει το diy. Είναι προφανές ότι δεν έχεις δει τα κόστη και από τις 2 πλευρές αλλά και ότι η επιδότηση δεν είναι 800€ σε ποδήλατο 2000€ αλλά σε πολλαπλάσιας τιμής.
Επειδή λοιπόν τα έχω ψάξει, σου λέω με σιγουριά και με νούμερα τι ισχύει. Έχω τοποθετηθεί σχετικά ποιο πάνω.
Αν διαφωνείς, ευχαρίστως θα σε ακούσω με προσοχή, αλλά με νούμερα. Για να μπορεί να υπάρχει ροη και εξέλιξη της συζήτησης.
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Χαχα, ok, με νούμερα:

Σε ποδήλατο 500 ευρώ έχωσες 1000 ευρώ για κιτ μετατροπής = 1500.
Εμένα θα μου βγει 1423 ευρώ το ολοκαίνουριο Ideal Hillmaster αξίας 2100 ευρώ.
2100 - 24% ΦΠΑ = 1693
1693 x 40% επιδότηση = 677 η επιδότηση
Έδωσα 2100, θα πάρω επιδότηση 677, οπότε θα μου βγει 1423 ευρώ.

Μελλον για τον καταναλωτή, όχι αν υπάρχει στην βιτρίνα και είναι απλησίαστο, τι να το κάνω αν υπάρχει και ΔΕΝ το έχει κανείς. Θεωρησα ότι ήταν αυτονόητο.
Μάλλον δεν έχεις πληροφορηθεί ότι η ζήτηση σε ηλεκτρικά ποδήλατα έχει εκτοξευθεί παγκοσμίως, με τρελές πωλήσεις.
Κυριολεκτικά παρακαλάς να βρεις ηλεκτρικό ποδήλατο.
Οπότε ο ισχυρισμός ότι υπάρχουν απλά στη βιτρίνα και κανείς δεν τα πλησιάζει είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Της τρελής γίνεται σε πωλήσεις. Αντίστοιχα έχουν τελειοποιηθεί και οι υλοποιήσεις των κατασκευαστών. Η αγορά επομένως των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι ώριμη εδώ και τώρα, τόσο ως προς το κατασκευαστικό επίπεδο, όσο και ως προς την αγοραστική κίνηση.
Ακόμη και στην Ελλάδα τα πολύ υψηλά νούμερα στις αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα δείχνει πόσο έτοιμος είναι ο κόσμος να δώσει κάτι παραπάνω για να πάρει ηλεκτρικό ποδήλατο.

Διαφωνώ κάθετα με την τοποθέτηση ότι δεν συμφαιρει το diy. Είναι προφανές ότι δεν έχεις δει τα κόστη και από τις 2 πλευρές αλλά και ότι η επιδότηση δεν είναι 800€ σε ποδήλατο 2000€ αλλά σε πολλαπλάσιας τιμής.
Επειδή λοιπόν τα έχω ψάξει, σου λέω με σιγουριά και με νούμερα τι ισχύει. Έχω τοποθετηθεί σχετικά ποιο πάνω.
Αν διαφωνείς, ευχαρίστως θα σε ακούσω με προσοχή, αλλά με νούμερα. Για να μπορεί να υπάρχει ροη και εξέλιξη της συζήτησης.
800 ευρώ είναι η επιδότηση σε ποδήλατο αξίας ακριβώς 2.000+ΦΠΑ.. Είναι 40% στα 2.000.
Το πολλαπλάσιας τιμής απορώ πού το βρήκες.
Ποδήλατο 2480 με ΦΠΑ θα σου βγει 2480-800 = 1680 ευρώ.
Ποδήλατο ολοκαίνουριο, με το σύγχρονο σχεδιασμό της επιλογής σου, και με μοτέρ καταξιωμένο σε επιδόσεις και αξιοπιστία. Φυσικά με εγγύηση αντιπροσωπείας.

Να πιάσουμε και την άλλη πλευρά, της εκ των υστέρων μετατροπής.
Έχουμε π.χ. ένα ποδήλατο αξίας 500 ευρώ.
Αγοράζουμε ένα κιτ μετατροπής και δίνουμε 1000 ευρώ.
Με άγχος και προσωπική εργασία, το εγκαθιστούμε στο παλιό μας ποδήλατο.
Το αποτέλεσμα είναι ότι παραμένουμε με το κουρασμένο παλιό μας ποδήλατο, με ξεπερασμένα περιφερειακά, έχοντας πάνω ένα κιτ χωρίς εγγύηση και υποστήριξη, που πολλές φορές δεν συμμορφώνεται και με τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νόμιμη κυκλοφορία στους δρόμους. Και σίγουρα και ακαλαίσθητο, με τα καλώδια να φαίνονται και με την μπαταρία να δείχνει ξένη. Κι έχουμε δώσει και 1500 ευρώ σύνολο. Σε τυχόν προβλήματα, να ψάχνουμε δεν ξέρω γω ποιον.

Θα χαρώ να μάθω τι κερδίζει κανείς με μετατροπή με καλό κιτ, έναντι της αγοράς εξαρχής νέου καλού ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την εγγύησή του και με τα όλα του. Ειδικά τώρα που υπάρχει η επιδότηση και οι τιμές είναι κοντά μεταξύ των δύο λύσεων.
 
Last edited:

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
Χαχα, ok, με νούμερα:

Σε ποδήλατο 500 ευρώ έχωσες 1000 ευρώ για κιτ μετατροπής = 1500.
Εμένα θα μου βγει 1423 ευρώ το ολοκαίνουριο Ideal Hillmaster αξίας 2100 ευρώ.
2100 - 24% ΦΠΑ = 1693
1693 x 40% επιδότηση = 677 η επιδότηση
Έδωσα 2100, θα πάρω επιδότηση 677, οπότε θα μου βγει 1423 ευρώ.



Μάλλον δεν έχεις πληροφορηθεί ότι η ζήτηση σε ηλεκτρικά ποδήλατα έχει εκτοξευθεί παγκοσμίως, με τρελές πωλήσεις.
Κυριολεκτικά παρακαλάς να βρεις ηλεκτρικό ποδήλατο.
Οπότε ο ισχυρισμός ότι υπάρχουν απλά στη βιτρίνα και κανείς δεν τα πλησιάζει είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Της τρελής γίνεται σε πωλήσεις. Αντίστοιχα έχουν τελειοποιηθεί και οι υλοποιήσεις των κατασκευαστών. Η αγορά επομένως των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι ώριμη εδώ και τώρα, τόσο ως προς το κατασκευαστικό επίπεδο, όσο και ως προς την αγοραστική κίνηση.
Ακόμη και στην Ελλάδα τα πολύ υψηλά νούμερα στις αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα δείχνει πόσο έτοιμος είναι ο κόσμος να δώσει κάτι παραπάνω για να πάρει ηλεκτρικό ποδήλατο.



800 ευρώ είναι η επιδότηση σε ποδήλατο αξίας ακριβώς 2.000+ΦΠΑ.. Είναι 40% στα 2.000.
Το πολλαπλάσιας τιμής απορώ πού το βρήκες.
Ποδήλατο 2480 με ΦΠΑ θα σου βγει 2480-800 = 1680 ευρώ.
Ποδήλατο ολοκαίνουριο, με το σύγχρονο σχεδιασμό της επιλογής σου, και με μοτέρ καταξιωμένο σε επιδόσεις και αξιοπιστία. Φυσικά με εγγύηση αντιπροσωπείας.

Να πιάσουμε και την άλλη πλευρά, της εκ των υστέρων μετατροπής.
Έχουμε π.χ. ένα ποδήλατο αξίας 500 ευρώ.
Αγοράζουμε ένα κιτ μετατροπής και δίνουμε 1000 ευρώ.
Με άγχος και προσωπική εργασία, το εγκαθιστούμε στο παλιό μας ποδήλατο.
Το αποτέλεσμα είναι ότι παραμένουμε με το κουρασμένο παλιό μας ποδήλατο, με ξεπερασμένα περιφερειακά, έχοντας πάνω ένα κιτ χωρίς εγγύηση και υποστήριξη, που πολλές φορές δεν συμμορφώνεται και με τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νόμιμη κυκλοφορία στους δρόμους. Και σίγουρα και ακαλαίσθητο, με τα καλώδια να φαίνονται και με την μπαταρία να δείχνει ξένη. Κι έχουμε δώσει και 1500 ευρώ σύνολο. Σε τυχόν προβλήματα, να ψάχνουμε δεν ξέρω γω ποιον.

Θα χαρώ να μάθω τι κερδίζει κανείς με μετατροπή με καλό κιτ, έναντι της αγοράς εξαρχής νέου καλού ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την εγγύησή του και με τα όλα του. Ειδικά τώρα που υπάρχει η επιδότηση και οι τιμές είναι κοντά μεταξύ των δύο λύσεων.
Καταρχάς μιλάμε για Ελλάδα, όπου η ζήτηση στο παρελθόν ήταν...μηδενική. Δεν νομίζω σαν φορουμ να μας αφορά τι γίνεται στην Γερμανία η στην Ολλανδία. Καπως άστοχο το σχόλιο αυτό. Γιατί χωρίς το χρηματικό bonus σχεδόν κανείς δεν θα ασχολιόταν στην Ελλάδα λόγο κόστους.

Hillmaster, ωραία, δώσε μου στοιχεία μπαταρίας, αυτονομίας, μοτέρ (όχι απλά - γενικά ηλεκτρικό και τέρμα). Και τότε θα σου πω τι ισχύει. Αν και γενικά η Ideal είναι μια τίμια εταιρία.

Το τι έχω βάλει εγώ στο δικό μου ποδήλατο εσυ δεν το γνωρίζεις για να το κρίνεις. Ούτε άγχος είχα, ούτε κάποια περίεργη αστοχία όπως αναφέρεις. Και από όσο θυμάμαι το ποδήλατο μου ήταν ολοκαίνουργιο, και όχι κάποιο με ξεπερασμένα περιφερειακά. Αλλιώς θα μιλάγαμε για κόστος 100-150€, όχι 500€.

Μην ξεχνάς και το άλλο πλεονέκτημα του κιτ μου. Μπορώ να το βγάλω, να πουλήσω το ποδήλατο και να το βάλω σε οποίο άλλο ποδήλατο παρω, όποτε θέλω να αποκτήσω ένα καινούργιο.

Σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, μετράνε πολλά θέματα που θα τα ανακαλύψει ο κόσμος στην πορεία. Θέματα όπως, αυτονομία (στην δίκη μου περίπτωση μπορώ να βάλω η και να φτιαξω ότι μέγεθος θέλω, στο έτοιμο ότι πάρεις αυτό το παντρεύεσαι), ισχύς μοτέρ στα δύσκολα, ρυθμίσεις και φυσικά έξτρα αξεσουάρ που να ταιριάζουν στο ηλεκτρικό ποδήλατο σου.

Η ποιο μεγάλη πιθανότητα, είναι ότι ένα diy kit με τα στοιχεία του Hillmaster, θα πήγαινε κάπου στα 400-450€ και όχι 1000€ που πήγε το δικό μου. Δωσε τα στοιχεία σε παρακαλω να τα δούμε. Αν ομως μηδενίσεις πάλι με το τρόπο σου το λεγόμενα μου, δεν θα σου απαντησω καν. Συζήτηση να βγει μια πραγματικη εικόνα. Γιατί οι τιμές δεν είναι τόσο κοντά μεταξύ των 2 λύσεων, αλλά κάθε μια έχει το σεβαστό κοινό της.
 
Last edited:

Μηνύματα
302
Reaction score
26
Εξαιτίας της δουλειάς μου τα τελευταία 2 χρόνια έχω ανέβει και έχω οδηγήσει αρκετά ποδήλατα και μέσα σε αυτά και καμιά 10αριά ηλεκτρικά.
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το boost που έχεις στα πόδια σου και δεν θα ξεχάσω την πρώτη μου φορά σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο BMW πίσω το Σεπτέμβριο του 2016.

Ωστόσο όταν ξεπεράσεις τον ενθουσιασμό των επιπλέον Watt στα πόδια σου, αρχίζεις να ασχολείσαι με το ποδήλατο αυτό καθέ αυτό.
Τότε αργά ή γρήγορα συνειδητοποιείς πως αυτός που κάνει ποδήλατο είσαι εσύ, παρά τον κινητήρα που βοηθάει. Γιατί ποδήλατο δεν κάνουμε μόνο με τα πόδια, αλλά με ολόκληρο το σώμα μας. Έτσι αρχίζεις και παρατηρείς τη γεωμετρία του πλαισίου, την συμπεριφορά του στις λακούβες, την απόκριση του τιμονιού σου και άλλα στοιχεία που μπορεί να μην είχες σκεφτεί μέχρι εκείνη την ώρα. Και τώρα που αγόρασες το ποδήλατο θα πρέπει να ζήσεις με αυτά.
Ένα "κακό" ποδήλατο σε αποτρέπει από το να ανέβεις πάνω και να κάνεις ποδήλατο.

Το δικό μου λιθαράκι σε αυτό το νήμα, χωρίς να θέλω να επεκταθώ ή να αναφέρω μοντέλα, εταιρίες ποδήλατα για ευνόητους λόγους είναι αυτό:
Προσπαθείστε να κατευθυνθείτε σε εταιρίες που έχουν ποδηλατική τεχνογνωσία και είναι κατασκευαστές χρόνια. Αν σκοπεύετε να ασχοληθείτε με το ποδήλατο που θα πάρετε προσπαθείστε να δώσετε κάτι παραπάνω και να πάρετε κάτι που θα είναι πρώτα απ'όλα ποδήλατο...
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Καταρχάς μιλάμε για Ελλάδα, όπου η ζήτηση στο παρελθόν ήταν...μηδενική. Δεν νομίζω σαν φορουμ να μας αφορά τι γίνεται στην Γερμανία η στην Ολλανδία. Καπως άστοχο το σχόλιο αυτό. Γιατί χωρίς το χρηματικό bonus σχεδόν κανείς δεν θα ασχολιόταν στην Ελλάδα λόγο κόστους.
Το σχόλιό μου ότι η αγορά κινείται δυνατά στα ηλεκτρικά ποδήλατα συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα, οπότε δεν ήταν καθόλου άστοχο.
Τόνισα επανειλημμμένα ότι αναφέρομαι στην παρούσα φάση της επιδότησης όταν λέω ότι συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Hillmaster, ωραία, δώσε μου στοιχεία μπαταρίας, αυτονομίας, μοτέρ (όχι απλά - γενικά ηλεκτρικό και τέρμα). Και τότε θα σου πω τι ισχύει. Αν και γενικά η Ideal είναι μια τίμια εταιρία.
Shimano Steps-E6100 μοτέρ φοράει.
Shimano BT-E8010 μπαταρία.
Πραγματική αυτονομία: 380 χλμ έχει καταγράψει το app με 4 κύκλους φόρτισης, με την υποβοήθηση στο high.

To Hillmaster έχει αυτά τα στοιχεία:

ΠλαίσιοeHardtail 29, AL6061-T4/T6, Shimano STEPS, hydroforming, εσωτερικά καλώδια φρένου & ταχυτήτων, ημί-ενσωματωμένη μπαταρία
Μέγεθος44/48/52 cm
ΠιρούνιRST Blaze-ML, 100 mm, lockout, ρυθμιζόμενη προφόρτιση
Μονάδα ΥποβοήθησηςShimano STEPS center drive unit DU-E6100, 36V, 250W, 60Nm, sportiv
ΜπαταρίαShimano STEPS battery (down tube) BT-E8010, 36V, 14Ah, 504Wh
ΟθόνηShimano STEPS display SC-E6100
Ντεραγιέρ ΟπίσθιοShimano Deore RD-M591-SGS
Λεβιέ Μονάδας / ΤαχυτήτωνShimano STEPS SW-E7000 switch // Shimano Acera SL-M3000
ΔισκοβραχίοναςShimano STEPS FC-E6100, 38T
ΚασέταShimano CS-HG201-9, 11-34T
ΑλυσίδαShimano CN-E6070-9
Κέντρο ΕμπρόσθιοShimano HB-TX505
Κέντρο ΟπίσθιοShimano FH-TX505-8
ΣτεφάνιαMach1, 622-21
ΕλαστικάSchwalbe Nobby Nic Performance Addix, 57-622 (29*2.25)
ΦρέναShimano BR-MT200/BL-MT201 υδραυλικά δισκόφρενα 180/180 mm
Τιμόνιid-Project riser bar αλουμινίου, 720 mm
Λαιμός Τιμονιούid-Project αλουμινίου, 31.8 mm
Λαιμός Σέλαςid-Project αλουμινίου, 31.6
ΣέλαSelle Italia X-Base


Το τι έχω βάλει εγώ στο δικό μου ποδήλατο εσυ δεν το γνωρίζεις για να το κρίνεις. Ούτε άγχος είχα, ούτε κάποια περίεργη αστοχία όπως αναφέρεις. Και από όσο θυμάμαι το ποδήλατο μου ήταν ολοκαίνουργιο, και όχι κάποιο με ξεπερασμένα περιφερειακά. Αλλιώς θα μιλάγαμε για κόστος 100-150€, όχι 500€.
Μπορείς αν θέλεις να μας περιγράψεις τι έβαλες. Και με φωτογραφίες ακόμη καλύτερα για να θαυμάσουμε τη δουλειά σου. Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι θα έκανες καλή δουλειά, έχοντας δει τη δουλειά σου σε νήματα με άλλα πρότζεκτ σου.

Πάντως ανέφερες πιο πάνω: "το μόνο κακό ότι πρέπει να το κατέχεις λίγο το diy, γιατί άλλως δεν πρόκειται να γίνει δουλειά ποτέ".
Εξ ου και το σχόλιό μου για το άγχος κατά την τοποθέτηση από έναν τυπικό αγοραστή.
Για σένα που είσαι έμπειρος DIYer και λάτρης του μαστορέματος σίγουρα θα είναι παιχνιδάκι.
Πάντως η εγκατάσταση κιτ δεν συγκρίνεται με το να περάσει κανείς από το κατάστημα και να παραλάβει έτοιμο ηλεκτρικό ποδήλατο, και με την υποστήριξη του καταστήματος και την εγγύηση της αντιπροσωπείας, έτσι δεν είναι;

Το ποιο ποδήλατο θα χρησιμοποιήσει κανείς ως βάση για πρόσθεση κιτ, η παλαιότητά του ποδηλάτου και η ποιότητα των περιφερειακών του, ποικίλλει ανά περίπτωση.
Η δική μου υποψία ότι ο μέσος αγοραστής ενός DIY κιτ δεν θα πειραματιστεί σε ένα ακριβό σύγχρονο ποδήλατο, αλλά σε ένα παλιότερο τυπικής ποιότητας ποδήλατο που ήδη τυχαίνει να έχει.
Τονίζω "μέσος", γιατί σίγουρα θα υπάρχουν και οι τρελαμένοι με συμβατικό MTB 5-10.000 ευρώ που θα θελήσουν να το τροποποιήσουν με κάποιο επίσης ακριβό κιτ.

Μην ξεχνάς και το άλλο πλεονέκτημα του κιτ μου. Μπορώ να το βγάλω, να πουλήσω το ποδήλατο και να το βάλω σε οποίο άλλο ποδήλατο παρω, όποτε θέλω να αποκτήσω ένα καινούργιο.
Δεν το ξεχνώ βέβαια.
Όπως αντίστοιχα δεν ανέφερα και ότι το έτοιμο ηλεκτρικό ποδήλατο έχει υψηλότερη μεταπωλητική αξία. Ακόμη και το κατάστημα απ' όπου το πήρες θα στο πάρει πίσω σε μελλοντική αναβάθμιση.
Ένα μεταχειρισμένο DIY κιτ δεν θα πουληθεί ποτέ, και αν πουληθεί θα είναι σε πολύ χαμηλή τιμή.

Σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, μετράνε πολλά θέματα που θα τα ανακαλύψει ο κόσμος στην πορεία. Θέματα όπως, αυτονομία (στην δίκη μου περίπτωση μπορώ να βάλω η και να φτιαξω ότι μέγεθος θέλω, στο έτοιμο ότι πάρεις αυτό το παντρεύεσαι), ισχύς μοτέρ στα δύσκολα, ρυθμίσεις και φυσικά έξτρα αξεσουάρ που να ταιριάζουν στο ηλεκτρικό ποδήλατο σου.
Συμφωνώ ότι υπάρχουν θέματα που ανακαλύπτει ο χρήστης στην πορεία.
Και σε αυτό το σημείο θα ταχθώ υπέρ της έτοιμης ποιοτικής λύσης με το σκεπτικό, ότι παίρνεις μοτέρ/μπαταρία/controller καταξιωμένου κατασκευαστή. Όλη η έρευνα έχει γίνει πριν από σένα για σένα. Π.χ. για το E6100 μοτέρ της Shimano μόνο καλά λόγια λέγονται. Και χωρίς να έχω πρότερη εμπειρία, τα επιβεβαίωσα κι εγώ στην πορεία, όπως την άμεση απόκριση σε απότομες αλλαγές ταχύητας και την αθόρυβη λειτουργία.
Ενώ σε DIY κιτ είναι λόττο τι θα τύχει να πάρει ο αδαής υποψήφιος αγοραστής. Μπορεί και να ικανοποιηθεί βέβαια και να ξετρελαθεί από το αποτέλεσμα, μην έχοντας κριτήριο σύγκρισης πόσο ενδεχομένως καλύτερη στα σημεία θα ήταν η συμπεριφορά ενός μοτέρ καταξιωμένου κατασκευαστή.

Για την μπαταρία, στα θετικά της έτοιμης υλοποίησης είναι ότι ο μέσος χρήστης ξενοιάζει έχοντας εγγύηση αντιπροσωπείας. Δεν έχει το άγχος μην του φουσκώσει μια no-name κινεζιά.
Αν θέλει δεύτερη, με τον κωδικό παραγγέλνει. Και αρκετά χρόνια να περάσουν, θα υπάρχει διαθέσιμος ο κωδικός για παραγγελία.
Επίσης αν κάποιος έχει δύο ποδήλατα που παίρνουν την ίδια μπαταρία, κάνει εναλλαγές μεταξύ τους άμεσα. Στο ίδιο κούμπωμα στο ποδήλατο. Και ίδιο κλειδί μπορείς να παραγγείλεις να έχουν.

Η ποιο μεγάλη πιθανότητα, είναι ότι ένα diy kit με τα στοιχεία του Hillmaster, θα πήγαινε κάπου στα 400-450€ και όχι 1000€ που πήγε το δικό μου.
Κιτ έχει πολλά. Από πολύ φτηνά αντίστοιχης απόδοσης στα χαρτιά με τα εργοστασιακά, έως και ακριβά κιτ με ισχυρά μοτέρ και μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες.
Λέω στα χαρτιά, γιατί έχω την εντύπωση πως δεν είναι αυτό που μετράει ξερά το πόσα watt είναι το μοτέρ, τι τελική πιάνει, και πόσα WAh είναι η μπαταρία.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι ένα μέσο κιτ τρίτου μικρού κατασκευαστή μπορεί να φτάσει την πολυετή έρευνα που έχει γίνει από καταξιωμένες εταιρίες όπως Bosch και Shimano.

Δωσε τα στοιχεία σε παρακαλω να τα δούμε. Αν ομως μηδενίσεις πάλι με το τρόπο σου το λεγόμενα μου, δεν θα σου απαντησω καν. Συζήτηση να βγει μια πραγματικη εικόνα. Γιατί οι τιμές δεν είναι τόσο κοντά μεταξύ των 2 λύσεων, αλλά κάθε μια έχει το σεβαστό κοινό της.
Ta specs στα έδωσα πιο πάνω, αφού πιστεύεις ότι η ξερή σύγκριση μεταξύ των specs δίνουν συνολική εικόνα ως προς την πραγματική απόδοση κι αίσθηση κατά την οδήγηση.
Εγώ δηλώνω άγνοια, αφού δεν έχω στη διάθεσή μου δυο ίδια ποδήλατα, το ένα να φοράει καλό κιτ και το άλλο εργοστασιακό, παραπλήσιου συνολικού κόστους, ώστε να τα συγκρίνω.

Την απειλή ότι δεν θα μου απαντήσεις καν μπορείς να την κρατήσεις για τον εαυτό σου.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα αν δεν μου απαντήσεις.

Αν όμως έχεις όρεξη και μας παρουσιάσεις τη δουλειά σου, όπως έχεις κάνει σε άλλα σου πρότζεκτ, δεν νομίζω πως υπάρχει μέλος εδώ που να μην το εκτιμήσει, εμού συμπεριλαμβανομένου.
Θα χαρώ και να αλλάξω γνώμη για τα κιτ. Ποδήλατα για πειραματισμούς υπάρχουν.
Το χιλιάρικο για κιτ είναι που δεν χαλαλίζω, όταν με 1400 (με επιδότηση) αποκτώ καινούριο, αρκετά καλό ηλεκτρικό (καλύτερο από το πειραματόζωο), ή όταν με 3 χιλιάρικα ακόμη μπορώ να αποκτήσω κάτι ακόμη καλύτερο που πριν την επιδότηση έκανε 4,5 και ήταν εκτός μπάτζετ.
 

sk

Μηνύματα
530
Reaction score
474
Το κακό με το DIY είναι πρέπει να πιάνουν τα χέρια σου, αλλιώς το ρισκάρεις.

Το καλό είναι ότι φτιάχνεις κάτι που είναι σίγουρα μοναδικό και κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες σου.
IMG_20200530_113414.jpg

IMG_20200530_113615.jpg

IMG_20200530_113758.jpg
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.109
Reaction score
30.056
Εχω μια επιφυλαξη εαν τα diy εχουν μοτερ στα ορια του νομιμου - 250w.

Υποψιν οτι επειδη με τα ηλεκτρικα σκουτερ, πολλα με θηριωδεις κινητηρες και πισω μια πινακιδα "ηλεκτρικο ποδηλατο" εχει παραγινει (και πηγαινουν τα ζωα και απο τους ποδηλατοδρομους!!!) ερχονται κυρωσεις.

Προσεξτε και τα αντιστοιχα για τα περαν των οριων του νομου ηλεκτρικα ποδηλατα, μην εχετε καποια στιγμη θεμα.
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
Επιδότηση παίζει αν το ποδήλατο αγοραστεί από ιντερνετικό ευρωπαϊκό κατάστημα; Ρωτώ γιατί δε βλέπω μεγάλη ποικιλία σε μεγέθη και τιμές στα ελληνικά.
39. Είναι εφικτή η αγορά οχήματος (αυτοκινήτου, ποδηλάτου, δικύκλου/τρικύκλου) από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης?

Ναι, η αγορά είναι αποδεκτή ωστόσο παραμένει η δεσμευτική υποχρέωση προσκόμισης των δικαιολογητικών που αναφέρονται στο ΦΕΚ 3323/Β/7.8.2020. Για την υποβολή τους είναι αποδεκτή η αγγλική γλώσσα.

 

Μηνύματα
206
Reaction score
94
Έγω πάντως φτιαξα ένα DIY για το εξοχικό !
Το ηλεκτρικό γκάζι πάντως δεν το εγκατέστησα.
Αν δεν κάνεις πετάλια δεν δουλεύει η υποβοήθηση.
Μπορείτε να δώσετε αναλυτικές πληροφορίες και λινκ; Είναι πολύ ενδιαφέρον.
 

Μηνύματα
6.559
Reaction score
5.131
25 Αυγούστου έκανα την αίτηση επιδότησης (με το που άνοιξε η πλατφόρμα).
21 Σεπτεμβρίου έλαβα αυτό το e-mail:


Η αίτησή σας με μοναδικό ψηφιακό κωδικό 1960-202008XX ελέγχθηκε επιτυχώς ως προς την πληρότητα των στοιχείων της και θα συμπεριληφθεί στον Πίνακα Κατάταξης.

Θα ακολουθήσει νεότερη αποστολή email με τους όρους της απόφασης υπαγωγής.
 

sk

Μηνύματα
530
Reaction score
474
Εάν δεν σφάλω, νόμιμο θεωρείται το ηλεκτρικό ποδήλατο με max 250w ισχύ και μέγιστη ταχύτητα τα 25 km/h.
Τα kit, απ’ όσα έμαθα όταν το έψαχνα, ξεκινούν από 250w και ανεβαίνουν έως και πάνω από 1000w - 1500w.

Μπορεί κάποιος να βάλει μεγαλύτερο μοτέρ για ένα π.χ. cargo bike και να μην υπερβαίνει τα 25 km/h και κάποιος άλλος να παρακάμψει τον περιορισμό των χιλιομέτρων, χωρίς να αυξήσει την ισχύ.

Τυπικά είναι και οι δυο παράνομοι.

Το πως θα «αξιοποιούν» αυτή την παρανομία τους, πιστεύω ότι υπόκεινται στην παιδεία τους.

Μπορείτε να δώσετε αναλυτικές πληροφορίες και λινκ; Είναι πολύ ενδιαφέρον.
Αναφορικά με την δική μου DIY κατασκευή:

Στην αρχή έψαχνα να αγοράσω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, έχοντας στο μυαλό μου να καλύψω συγκεκριμένες ανάγκες.

Μέχρι που «έπεσα» από τύχη μπροστά στον συγκεκριμένο σκελετό.

Από κει και πέρα έψαχνα το πως θα κάνω αυτόν τον συγκεκριμένο σκελετό ηλεκτρικό ποδήλατο, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες μου.

Στην υλοποίηση το θέμα κόστος τοποθετήθηκε σε δεύτερη μοίρα, μετά την ασφάλεια και την αξιοπιστία.

Έτσι τοποθέτησα ταμπούρα μπρος – πίσω σε καινούργιες ζάντες/λάστιχα και «εσωτερικές» ταχύτητες γιατί ήθελα να μπορούν να αλλάξουν και εν στάση.

Τι έμαθα ψάχνοντας :

Υπάρχουν τρία είδη / τύποι μοτέρ:
Μπροστινού τροχού – (αισθάνεσαι να σε «τραβούν»)​
Πίσω τροχού – (αισθάνεσαι να σε «σπρώχνουν»)​
Μεσαίας τριβής​

Τα της μεσαίας τριβής πάλι, χωρίζονται σε δυο «σχολές»

Αυτά που ενεργοποιούνται από την κίνηση (περιστροφή) των πεταλιών και αυτά που ενεργοποιούνται από την πίεση (ροπή) που ασκείται στα πετάλια.

Στα μεν πρώτα χρειάζεται να κάνεις minimum 1 – 1,5 περιστροφή των πεταλιών για να ξεκινήσει η υποβοήθηση, ενώ στα δεύτερα απλώς ασκώντας πίεση στα πετάλια για να ξεκινήσεις, ενεργοποιείται.

Αντίστοιχα στα πρώτα για να σταματήσεις πρέπει κάπως να σηματοδοτήσεις το σταμάτημα (συνήθως με τα φρένα που διαθέτουν διακόπτη) ενώ στα δεύτερα απλώς σταματάς να κάνεις πετάλι.

Επέλεξα τον δεύτερο τύπο και το πιο διαδεδομένο μοτέρ από αυτά – το TSDZ2 – θεωρώντας ότι θα μου διατηρήσει την «αίσθηση ποδηλάτου» και απέφυγα συνειδητά να εγκαταστήσω γκάζι.

Εκ του αποτελέσματος δηλώνω απόλυτα ικανοποιημένος με τις επιλογές μου.

Η αίσθηση που έχω από την υποβοήθηση είναι φυσιολογική – αισθάνομαι απλώς σαν να απέκτησα δυνατότερα πόδια.

Προσοχή όμως – αυτό που εγώ (ένας περιστασιακός μέτριος ποδηλάτης) θέλησα να καλύψω, πιθανόν να μην αφορά την πλειοψηφία των ποδηλατών.

Και ένα αναλυτικό review για το μοτέρ :https://www.electricbike.com/tsdz2-750w-mid-drive-torque-sensing/
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.155
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top