Ηλεκτρικό ποδηλατο

Μηνύματα
4.360
Reaction score
2.565
Στην υλοποίηση το θέμα κόστος τοποθετήθηκε σε δεύτερη μοίρα, μετά την ασφάλεια και την αξιοπιστία.
Πόσο σου βγήκε δηλαδή το συνολικό κόστος, τα πάντα όλα μέσα, μαζί με το αρχικό ποδήλατο και τις βελτιώσεις του;


Το κακό με το DIY είναι πρέπει να πιάνουν τα χέρια σου, αλλιώς το ρισκάρεις.
Tι πρέπει να προσέξει δηλαδή ο υποψήφιος αγοραστής κιτ;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
8.599
Reaction score
10.430
Εάν δεν σφάλω, νόμιμο θεωρείται το ηλεκτρικό ποδήλατο με max 250w ισχύ και μέγιστη ταχύτητα τα 25 km/h.
Τα kit, απ’ όσα έμαθα όταν το έψαχνα, ξεκινούν από 250w και ανεβαίνουν έως και πάνω από 1000w - 1500w.

Δεν σφάλλεις. Άρθρο 2 § 1 ΚΟΚ, όπως ισχύει ήδη από το 2007:

"Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση."


Είναι και το τμήμα με μπολντ θέμα, δεν είναι μόνο η ισχύς του κινητήρα.
Όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται μοτοποδήλατα και θέλουν πινακίδες και άδεια.
 

sk

Μηνύματα
337
Reaction score
116
Δεν σφάλλεις. Άρθρο 2 § 1 ΚΟΚ, όπως ισχύει ήδη από το 2007:

"Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση."


Είναι και το τμήμα με μπολντ θέμα, δεν είναι μόνο η ισχύς του κινητήρα.
Όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται μοτοποδήλατα και θέλουν πινακίδες και άδεια.
Το τμήμα με τα bold μαζί με το επόμενο, κατά την γνώμη μου μεταφράζεται ως :

Η υποβοήθηση λειτουργεί μόνο για όσο κάνεις πετάλια και μέχρι τα 25 km/h.


Το μεν πρώτο επιτυγχάνεται με την αναγκαστική ποδηλάτηση (*) , το δε δεύτερο με την ύπαρξη του «κόφτη» ταχύτητας.

Όσο για το όριο της ισχύος των 250w, κάπου είχα διαβάσει ότι αυτό αποτελεί το ισοδύναμο της μυϊκής δύναμης ενός μέσου ανθρώπου.


(*) Για τα μεσαίας τριβής που ασχολήθηκα και ειδικότερα για την «σχολή» που επέλεξα αυτό είναι προαπαιτούμενο. Για την άλλη «σχολή» δεν υπήρχε τέτοιος περιορισμός και μπορούσαν να λειτουργούν με το γκάζι και μόνο. Βέβαια οι πιο σοβαρές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν την «σχολή» αυτή, σε ανάγκαζαν στο λεγόμενο ghost pedaling, δηλαδή στο να κάνεις «κούφια» πετάλια μόνο και μόνο για να συνεχίζει η υποβοήθηση.
 

sk

Μηνύματα
337
Reaction score
116
Πόσο σου βγήκε δηλαδή το συνολικό κόστος, τα πάντα όλα μέσα, μαζί με το αρχικό ποδήλατο και τις βελτιώσεις του;




Tι πρέπει να προσέξει δηλαδή ο υποψήφιος αγοραστής κιτ;
Τον σκελετό μόλις είπα τι θέλω να τον κάνω - μου τον χάρισαν !

(και τελικά είναι και σπάνιος…)


Τα υπόλοιπα ήταν θέμα επιλογών - βάση των ιδιαίτερων αναγκών μου.
π.χ.
Εγώ ήθελα εσωτερικές ταχύτητες στο hub. Κάποιος άλλος μπορεί όχι.

Εγώ ήθελα ταμπούρα. Κάποιος άλλος μπορεί όχι.

Εγώ ήθελα ζάντες ανθεκτικές (δίνονται για 140 kg load), κάποιος άλλος μπορεί όχι.

Εγώ ήθελα λάστιχα για ηλεκτρικό (max speed 50km/h) κάποιος άλλος μπορεί όχι.

Κ.λ.π.

Σημείωσε ότι άλλαξα σχεδόν τα πάντα όλα, από πεντάλ μέχρι σέλλα, πάντα σύμφωνα με τις δικές μου ανάγκες.

Πολλά απ’ όσα αγόρασα τα βρήκα σε δημοπρασίες στο ebay, γιατί λόγω του covid μου προέκυψε άφθονος χρόνος για την εύρεση τους.

Οπότε καταλαβαίνεις ότι είναι δύσκολο να δώσω ένα μέτρο σύγκρισης.

Το κιτ πάντως καθαυτό μου κόστισε 300€ για το μοτέρ με τα παρελκόμενα του, με δωρεάν μεταφορικά από Γερμανία και η μπαταρία που επέλεξα (με στοιχεία LG), 350€ με δωρεάν μεταφορικά, πάλι από Γερμανία.

Σχετικά με την τοποθέτηση του κιτ - εάν τηρούνται οι προδιαγραφές του ποδηλάτου που αναφέρει ο κατασκευαστής – δεν υπάρχει καμία δυσκολία.

Το κιτ είναι φτειαγμένο για την standard μεσαία τριβή που έχουν τα περισσότερα ποδήλατα στην Ευρώπη, με διάμετρο 34mm.

Στην δικιά μου περίπτωση όμως η μεσαία τριβή όντως «αμερικάνικη», είναι φτιαγμένη για άξονα τύπου Ζ και η διάμετρος της είναι 46mm.

Το να ψάξεις, να βρεις ή και να φτειάξεις έναν αντάπτορα από τα 46 στα 34 - και μάλιστα έκκεντρο για να χωρά να «φορεθεί» το μοτέρ – εμπίπτει στο καθαρό DIY και μπορεί να είναι αποτρεπτικό για κάποιον που «δεν πιάνουν τα χέρια του».
 
Last edited:


sk

Μηνύματα
337
Reaction score
116
Έχεις εύκαιρο link για το κιτ και την μπαταρία;
Μπορείς να ψάξεις στο eBay / location Europe για «TSDZ2»

Είχα προτιμήσει τον pswpower με αποθήκη στην Γερμανία, αλλά εχει περάσει αρκετός καιρός.
Ίσως τώρα να υπάρχουν και καλύτεροι πωλητές.

Νομίζω επίσης ότι το Aliexpress πουλά από αποθήκη στην Ισπανία.
 

Μηνύματα
126
Reaction score
67
Εάν δεν σφάλω, νόμιμο θεωρείται το ηλεκτρικό ποδήλατο με max 250w ισχύ και μέγιστη ταχύτητα τα 25 km/h.
Τα kit, απ’ όσα έμαθα όταν το έψαχνα, ξεκινούν από 250w και ανεβαίνουν έως και πάνω από 1000w - 1500w.

Μπορεί κάποιος να βάλει μεγαλύτερο μοτέρ για ένα π.χ. cargo bike και να μην υπερβαίνει τα 25 km/h και κάποιος άλλος να παρακάμψει τον περιορισμό των χιλιομέτρων, χωρίς να αυξήσει την ισχύ.

Τυπικά είναι και οι δυο παράνομοι.

Το πως θα «αξιοποιούν» αυτή την παρανομία τους, πιστεύω ότι υπόκεινται στην παιδεία τους.


Αναφορικά με την δική μου DIY κατασκευή:

Στην αρχή έψαχνα να αγοράσω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, έχοντας στο μυαλό μου να καλύψω συγκεκριμένες ανάγκες.

Μέχρι που «έπεσα» από τύχη μπροστά στον συγκεκριμένο σκελετό.

Από κει και πέρα έψαχνα το πως θα κάνω αυτόν τον συγκεκριμένο σκελετό ηλεκτρικό ποδήλατο, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες μου.

Στην υλοποίηση το θέμα κόστος τοποθετήθηκε σε δεύτερη μοίρα, μετά την ασφάλεια και την αξιοπιστία.

Έτσι τοποθέτησα ταμπούρα μπρος – πίσω σε καινούργιες ζάντες/λάστιχα και «εσωτερικές» ταχύτητες γιατί ήθελα να μπορούν να αλλάξουν και εν στάση.

Τι έμαθα ψάχνοντας :

Υπάρχουν τρία είδη / τύποι μοτέρ:
Μπροστινού τροχού – (αισθάνεσαι να σε «τραβούν»)​
Πίσω τροχού – (αισθάνεσαι να σε «σπρώχνουν»)​
Μεσαίας τριβής​

Τα της μεσαίας τριβής πάλι, χωρίζονται σε δυο «σχολές»

Αυτά που ενεργοποιούνται από την κίνηση (περιστροφή) των πεταλιών και αυτά που ενεργοποιούνται από την πίεση (ροπή) που ασκείται στα πετάλια.

Στα μεν πρώτα χρειάζεται να κάνεις minimum 1 – 1,5 περιστροφή των πεταλιών για να ξεκινήσει η υποβοήθηση, ενώ στα δεύτερα απλώς ασκώντας πίεση στα πετάλια για να ξεκινήσεις, ενεργοποιείται.

Αντίστοιχα στα πρώτα για να σταματήσεις πρέπει κάπως να σηματοδοτήσεις το σταμάτημα (συνήθως με τα φρένα που διαθέτουν διακόπτη) ενώ στα δεύτερα απλώς σταματάς να κάνεις πετάλι.

Επέλεξα τον δεύτερο τύπο και το πιο διαδεδομένο μοτέρ από αυτά – το TSDZ2 – θεωρώντας ότι θα μου διατηρήσει την «αίσθηση ποδηλάτου» και απέφυγα συνειδητά να εγκαταστήσω γκάζι.

Εκ του αποτελέσματος δηλώνω απόλυτα ικανοποιημένος με τις επιλογές μου.

Η αίσθηση που έχω από την υποβοήθηση είναι φυσιολογική – αισθάνομαι απλώς σαν να απέκτησα δυνατότερα πόδια.

Προσοχή όμως – αυτό που εγώ (ένας περιστασιακός μέτριος ποδηλάτης) θέλησα να καλύψω, πιθανόν να μην αφορά την πλειοψηφία των ποδηλατών.

Και ένα αναλυτικό review για το μοτέρ :https://www.electricbike.com/tsdz2-750w-mid-drive-torque-sensing/
Ευχαριστώ θερμά για την αναλυτική παρουσίαση! Έχω φέρει εδώ και πολλά χρόνια ένα καλό ποδήλατο από την Αυστρία, όπου έμενα, και σκέφτηκα κάποια στιγμή το ενδεχόμενο να το μετατρέψω σε ηλεκτρικό. Οπότε οποιαδήποτε πληροφορία είναι πολύτιμη. Θα προτιμούσα βεβαίως να το αναθέσω σε κάποιον τεχνίτη.
 

Μηνύματα
4.360
Reaction score
2.565
Κ@ύλα το ηλεκτρικό, αλλά μετά από μια ώρα ποδήλατο πρέπει να κάνω άλλη μια ώρα διάδρομο για να ιδρώσω και να πω ότι γυμνάστηκα λιγάκι. :)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
157.012
Μηνύματα
2.428.971
Members
35.473
Νεότερο μέλος
Meniosthomai
Top