Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)


Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.531
Reaction score
78.582
Δεν έχει σημασία αν σήμερα συμφέρει ή όχι.
Σημασία έχει να ξεκινήσει η παραγωγή πολλών μοντέλων, να πέσουν οι τιμές και συγχρόνως να αυξηθεί η αυτονομία, η ταχύτητα φόρτισης και ο αριθμός των σταθμών.
 

D

deleted user 10898

Guest
Μας έχουν σκοτίσει με αυτό το ανακριβές άρθρο.
 
Last edited by a moderator:



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.150
Reaction score
9.115
Το e208 δεν κοστίζει 30000ε και το diesel δεν έχει 3,2 κατανάλωση.οποτε όλοι οι υπολογισμοί είναι λάθος
Είπα να μην κάνω πάλι εγώ τον "κακό", αλλά ευτυχώς κάποιος το είπε.

Είναι δυνατόν να υπολογίζεις χρόνο απόσβεσης πάνω σε μια τιμή που δεν είναι αυτή που θα πληρώσεις; "Δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση" λέει, αλλά δεν μπαίνει στον κόπο να μας εξηγήσει γιατί έκανε αυτή την επιλογή.

Θα πει κάποιος, δηλαδή αν ήταν 50 χρόνια και όχι 100 θα άλλαζε κάτι; Ίσως όχι, αλλά δείχνει σκοπιμότητα.

Για να μην πω ότι αν θες σήμερα να κάνεις γενικά σύγκριση ηλεκτρικού με συμβατικό και να βγάλεις συμπεράσματα, δεν πας να επιλέξεις ένα μικρό αυτοκίνητο με την μικρότερη κατανάλωση που έχει υπάρξει στην ιστορία (3,2λ), ακόμα κι αν την πιστεύαμε, που δεν την πιστεύουμε.

Ούτε παίρνεις ως βάση τα 12.000χμ/έτος. Τα οποία ναι, μπορεί να είναι μια "μέση" χρήση, αλλά γιατί δεν πάμε να δούμε πρώτα τουλάχιστον αν συμφέρει κάποιον που κάνει όντως πολλά χιλιόμετρα; Αν δεν θέλουμε απλά να βγάλουμε ένα συμπέρασμα που να καταδικάζει τα ηλεκτρικά;
 

gid

Μηνύματα
8.870
Reaction score
10.153
Έχεις δίκιο, έπρεπε να βάλουν περί τα 5λ/100χλμ για το ντίζελ, να λάβουν υπόψη την επιδότηση, να βάλουν και 18.000χλμ ανά έτος, ώστε να φανεί πως κάνοντας κάθε προσπάθεια να σπρωχτεί το ηλεκτρικό, και πάλι η απόσβεση έρχεται σε αστείο αριθμό ετών.

Πράγμα που ποσώς θα επηρέαζει τους μελλοντικούς αγοραστές, αφού πρόκειται για άτομα με περιορισμένο ή ανύπαρκτο οικονομικό πρόβλημα. Όσοι έχουν όντως οικονομικό πρόβλημα δεν αγοράζουν καν καινούριο ΙΧ, αγοράζουν μεταχειρισμένο 5+ ετών για να αντικασταστήσουν το 12+ ετών.
 


Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Το e208 δεν κοστίζει 30000ε και το diesel δεν έχει 3,2 κατανάλωση.οποτε όλοι οι υπολογισμοί είναι λάθος
ναι έχει κάνει πολλές υπερβολές αλλα το ηλεκτρικό βγαίνει πολύ πιο ακριβό όπως και να τα υπολογίσεις.
 

Μηνύματα
17.710
Reaction score
25.481
πρέπει να το έχω ξαναγράψει αλλές 97 φορές +-2.8 :
δεν κάνουμε υπολογισμούς απόσβεσης για λιγότερο από 25000 km/y
δεν έχει νόημα. κανένα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.294
Reaction score
144.044
πρέπει να το έχω ξαναγράψει αλλές 97 φορές +-2.8 :
δεν κάνουμε υπολογισμούς απόσβεσης για λιγότερο από 25000 km/y
δεν έχει νόημα. κανένα.
Σωστά. Με 2.000χλμ/έτος υπολογίστε να γελάσουν κι οι πέτρες.

Επίσης, η σύγκριση θα πρέπει να γίνει με βενζίνη, που είναι ακριβότερη του πετρελαίου, και που είναι το προτιμότερο καύσιμο στα ΙΧ, άσε που τα ντίζελ σταματάνε να βγαίνουν πλέον.

Επίσης θα πρέπει να μη βρούμε το χαμηλότερης κατανάλωσης όχημα του πλανήτη για τη σύγκριση με ένα Τέσλα, αλλά ένα αυτοκίνητο βενζίνης με όμοιο όγκο, ομοίων δυνατοτήτων και επιταχύνσεων. Εκεί να δεις τι γέλιο θα πέσει.

Αν κάνετε σύγκριση με κατανάλωση βενζίνης από 9λ/100 και πάνω, μιλάμε για πολύ λογική πραγματική μέση κατανάλωση ενός σπιρταδικου αυτοκινήτου βενζίνης που να πιάνει το 0-100 του μικρού αυτού ηλεκτρικού, και γράφετε 30.000χλμ/έτος, ε, αρχίζει να μετράει.
 

Μηνύματα
2.724
Reaction score
5.895
Δεν υπάρχει σύγκριση όπως και να το κάνεις. Η λύση είναι μία. Η τιμή αγοράς των ηλεκτρικών να έρθει στα επίπεδα των υπόλοιπων αυτοκινήτων!
Μετά δε από 8-10 χρόνια, στον υπολογισμό της όποιας απόσβεσης πρέπει να προστεθεί και το κόστος αλλαγής της μπαταρίας του ηλεκτρικού! Γιατί αν δεν αλλαχθεί μόνο για λαμαρίνες πουλιέται.
Επίσης μια ερώτηση να κάνω που δεν έχει απαντηθεί από κανένα review:
Αν ξεκινήσω με ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Αγρίνιο να πάω Θεσσαλονίκη (410Km), με ταχύτητα γύρω στα 130Km/h μέχρι που θα με βγάλει η μπαταρία; Γιάννενα; Γρεβενά;
 
Last edited:

Μηνύματα
17.710
Reaction score
25.481
Δεν υπάρχει σύγκριση όπως και να το κάνεις. Η λύση είναι μία. Η τιμή αγοράς των ηλεκτρικών να έρθει στα επίπεδα των υπόλοιπων αυτοκινήτων!
Μετά δε από 8-10 χρόνια, στον υπολογισμό της όποιας απόσβεσης πρέπει να προστεθεί και το κόστος αλλαγής της μπαταρίας του ηλεκτρικού! Γιατί αν δεν αλλαχθεί μόνο για λαμαρίνες πουλιέται.
Επίσης μια ερώτηση να κάνω που δεν έχει απαντηθεί από κανένα review:
Αν ξεκινήσω με ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Αγρίνιο να πάω Θεσσαλονίκη (410Km), με ταχύτητα γύρω στα 130Km/h μέχρι που θα με βγάλει η μπαταρία; Γιάννενα; Γρεβενά;
αυτό είναι ήδη στα όρια του αστικού μύθου. οι μπαταρίες κρατάνε ήδη πολύ περισσότερο από τα 10 χρόνια
αυτή τη στιγμή οι εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές αλλάζουν μεγάλα modules ή ολόκληρη μπαταρία ανάλογα την κατάσταση.
όμως υπάρχουν ήδη εξειδικευμένα συνεργεία για μπαταρίες που μπορούν να αλλάξουν στοιχεία μετά από έλεγχο με αστείο κόστος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.294
Reaction score
144.044
Οι μπαταρίες δεν είναι αναλώσιμο που θα αλλάξεις στην 5-ετια.
Ούτε στη 10-ετια.

Αν διαβάσεις το προηγούμενο λινκ του Σάντι μουνρο που ανέβασα, θα δεις ότι οι νέου τύπου μπαταρίες που ήδη φτιάχνει η Τέσλα εδώ και μερικούς μήνες στο ροαντράνερ με πυρετώδεις ρυθμούς, και επεκτείνει εγκαταστάσεις για ταχύτερη παραγωγή, είναι πρακτικά απεθαντες.

Το 1.000.000 μίλια εγγύηση που έλεγε ο μασκ, έχει ξεπεραστεί με αυτές. Πόσα πάνω από 2.000.000 χλμ θες να κάνεις; Θα τα κάνει, απλώς θα είσαι εκτός εγγύησης, όπως και σε κάθε αυτοκίνητο όταν λήγει η εγγύηση, αλλά δε χαλάει με τη μία, ε;

Και δε μιλάμε για μπαταρίες που θα φτιαχτούν μελλοντικά, μιλάμε για ήδη υπάρχουσα παραγωγή.

Μελλοντικά, άστο. Όλες οι μεγάλες φίρμες επενδύουν δις σε νέες εγκαταστάσεις και μελέτες για μπαταρίες.

Περιττό να πω ότι δεν κατάλαβε ο κόσμος πόσο συνταρακτικά νέα είπε ο μασκ στο μπατερι ντεϊ, απλώς χτύπησε άσχημα το ότι δε θα βγάλει άμεσα μικρό φτηνό Τέσλα. Και καλά έκανε.
Αν ξεκινήσω με ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Αγρίνιο να πάω Θεσσαλονίκη (410Km), με ταχύτητα γύρω στα 130Km/h μέχρι που θα με βγάλει η μπαταρία; Γιάννενα; Γρεβενά;
Δες τα διαθέσιμα τεστ σε υψηλές σταθερές ταχύτητες. Έχω ανεβάσει αρκετά λινκ.

Χονδρικά, η απάντηση σε αυτό που ρωτάς είναι πως ένα Τέσλα θα βγάλει ελάχιστα λιγότερα από την ονομαστική του αυτονομία, δηλαδή αν λέει 530 χλμ αυτονομία, θα βγάλει 500 ή 480.
Σε VW group πάει τουλάχιστον 1/3 κάτω από την ονομαστική αυτονομία, πλησιάζει το 1/2.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.122
Reaction score
90.624
Συμφωνώ με το άτοπο της σύγκρισης περί οικονομίας και απόσβεσης και όσα ήδη αναφέρθηκαν.

Θα ήθελα να προσθέσω και εναν ακόμα λόγο: είναι καλύτερα αυτοκίνητα. Είναι αθόρυβα, και έχουν καλύτερες επιδόσεις. Το βρίσκω λογικο λοιπόν να είναι ακριβότερα απο τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, μόνο και μόνο για αυτούς τους δυο λόγους.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.101
Reaction score
11.249
Επίσης μια ερώτηση να κάνω που δεν έχει απαντηθεί από κανένα review:
Αν ξεκινήσω με ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Αγρίνιο να πάω Θεσσαλονίκη (410Km), με ταχύτητα γύρω στα 130Km/h μέχρι που θα με βγάλει η μπαταρία; Γιάννενα; Γρεβενά;
Στα 130 η κατανάλωση είναι 25Kw/100Km.
Με 100 KW μπαταρία θεωρητικά φτάνεις, πρακτικά θες και στάση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.294
Reaction score
144.044
Το VW έχει WLTP 420 χλμ αυτονομίας.

Με 90 χλμ/ώρα βγάζει 444 χλμ.

Με 130 χλμ/ώρα βγάζει 284 χλμ.

Στο λινκ έχει κι άλλες μετρήσεις.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.150
Reaction score
9.115
Επίσης ο υπολογισμός έγινε με τιμή Diesel στα 1,13€.

Ο μόνος λόγος που η τιμή του καυσίμου είναι σε αυτά τα επίπεδα είναι ο κορωνοϊός και προφανώς δεν θα μείνει εκεί για περισσότερο από 1-2 χρόνια ακόμα. Αυτό το ξέρουν και οι πέτρες, αλλά όχι ο αρθρογράφος (ή το "κοινό" του).

Αντίθετα, το κόστος που αναφέρεται για τη φόρτιση μπορεί στην πράξη να είναι ακόμα χαμηλότερο, αν έχεις τη δυνατότητα να το φορτίζεις στο σπίτι (νυχτερινό κλπ.)

Για να μην αναφέρουμε καν βέβαια, όπως λέει και ο @Dimifoot, πως είναι 2 αυτοκίνητα πόλης με το ένα να έχει επιτάχυνση 2,1 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από το άλλο. Συγκρίνονται;

Θέλετε κι άλλα; Φαντάζομαι πως όχι, γιατί το πρόβλημά σας εξαρχής δεν ήταν/είναι τα δεδομένα και τα γεγονότα, αλλά άλλο...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.198
Reaction score
40.569
Αν κάνετε σύγκριση με κατανάλωση βενζίνης από 9λ/100 και πάνω, μιλάμε για πολύ λογική πραγματική μέση κατανάλωση ενός σπιρταδικου αυτοκινήτου βενζίνης που να πιάνει το 0-100 του μικρού αυτού ηλεκτρικού, και γράφετε 30.000χλμ/έτος, ε, αρχίζει να μετράει.

Πρώτα θα μας πεις έναν με ιχ βενζινοκίνητο και μέση κατανάλωση άνω των 9 λτ/100 λχμ που κάνει 30.000 χλμ ετησίως.

Έναν.

Και όχι τρόφιμο ψυχιατρείου.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.890
Μηνύματα
3.032.629
Members
38.516
Νεότερο μέλος
Θάνος Γαλάνης
Top