Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Πάντα για πολυκάναλο σεταπ, αν είναι να φύγεις από την πρόβλεπε τοποθέτηση (Α.) όπου όλα τα ηχεία βρίσκονται πάνω στον κύκλο, στις σωστές γωνίες, και ο ακροατής στο κέντρο, ποια από τις Β. Γ. ή Δ. είναι προτιμότερη;

Στη Β. έχουμε ισόπλευρο και κρατάμε ηχεία πάνω στον κύκλο. Αναγκαστικά αλλάζει η γωνία τοποθέτησης πάνω στον κύκλο, τα ηχεία ανοίγουν.

Στη Γ. έχουμε ισόπλευρο και κρατάμε ηχεία στην ίδια με Α. γωνία στον κύκλο αλλά έξω από τον κύκλο για να βγει το ισόπλευρο.

Τέλος στη Δ. κρατάμε ηχεία στην ίδια με Α. θέση και χάνουμε το ισόπλευρο.

Ο Ντίμι είναι Δ. Καλύτερη η Β. ή η Γ.;

View attachment 166160
Πολυ δύσκολα θέματα.
Σχετίζονται και με το μέγεθος των surrounds ως προς τα mains, τις αποστάσεις των surrounds προς την θέση ακροασης (συνήθως μικρότερες μιας και τα περισσότερα δωμάτια ειναι παραλληλόγραμμα), αλλά και με τον αριθμό των ακροατών στην κεντρική σειρά.

Οι οδηγίες των στουντιακών εταιριών είναι για έναν ακροατή/εργαζόμενο.
Παραδεξου ότι έστω και αμυδρά σου έχει περάσει η ιδέα να αλλάξεις σπίτι για να φτιάξεις καλύτερο dedicated χώρο.
Αμυδρά;

:lolsign: :lolsign: :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Πάντα για πολυκάναλο σεταπ, αν είναι να φύγεις από την πρόβλεπε τοποθέτηση (Α.) όπου όλα τα ηχεία βρίσκονται πάνω στον κύκλο, στις σωστές γωνίες, και ο ακροατής στο κέντρο, ποια από τις Β. Γ. ή Δ. είναι προτιμότερη;
Κρατάς σωστές τις γωνίες, και αυξάνεις ή μειώνεις την απόσταση ακρόασης οποιουδήποτε δορυφόρου, αναλόγως των δυνατοτήτων του σε στάθμες.

Στόχος είναι όλοι οι δορυφόροι να μπορούν να παίξουν ίδια ενέργεια στη θέση ακρόασης.

Οι γωνίες πρέπει να τηρούνται, αλλά ευτυχώς, στο πολυκάναλο σεταπ, υπάρχει μια σχετική ελαστικότητα στις προδιαγραφές, ενώ στο δικάναλο δεν υπάρχει.

Η απόσταση ακρόασης κάθε δορυφόρου εξαρτάται από τις στάθμες του.

Οι γωνίες τοποθέτησης, από το πρωτόκολλο που στήνεις, βλέπεις προδιαγραφές δικαναλου, ντολμπι, όρο, κλπ.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Νομίζω το Γ είναι λάθος γιατί δεν έχει ο ακροατής ίσες αποστάσεις από εμπρός τριάδα.

Άρα πάμε Β ή Δ.

Αν θέλουμε να κρατήσουμε το ισόπλευρο (δηλ. Β), αναγκαστικά θα χαλάσουμε τις γωνίες τοποθέτησης πάνω στον κύκλο για τα L και R. Αναγκαστικά θα είναι > 30 μοίρες. Αν θέλουμε να κρατήσουμε τις 30 μοίρες, χάνουμε το ισόπλευρο και πάμε σε ισοσκελές (Δ).

Αυτό ήταν το πόιντ μου.

Τες πα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Νομίζω το Γ είναι λάθος γιατί δεν έχει ο ακροατής ίσες αποστάσεις από εμπρός τριάδα
Δεν είναι σώνει και καλά απαραίτητο.

Απαραίτητο είναι να έχει ο κάθε δορυφόρος την σωστή απόσταση ακρόασης για στάθμη αναφοράς.

Δηλαδή, αν έχεις μικρότερο κεντρικό από τα κυρίως, θα πρέπει να έρθει πιο κοντά το κεντρικό.

Ίσες αποστάσεις ακρόασης μπορείς να έχεις σε όλα τα ηχεία, αν όλα είναι ίδια ακριβώς μεταξύ τους.

Όσο πιο μικρό κάθε ηχείο, τόσο πιο κοντά πρέπει να έρθει, ώστε να μπορέσει να βγάλει στη θέση ακρόασης ίση στάθμη με το μεγαλύτερο.

Όταν έχεις 2 κυρίως ηχεία σημαντικά ισχυρότερα από τα υπόλοιπα, έχεις τη δυνατότητα να τα τοποθετήσεις σε σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης από τα υπόλοιπα, διατηρώντας την γωνία που προβλέπεται.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Δεν είναι σώνει και καλά απαραίτητο.

Απαραίτητο είναι να έχει ο κάθε δορυφόρος την σωστή απόσταση ακρόασης για στάθμη αναφοράς.

Δηλαδή, αν έχεις μικρότερο κεντρικό από τα κυρίως, θα πρέπει να έρθει πιο κοντά το κεντρικό.

Ίσες αποστάσεις ακρόασης μπορείς να έχεις σε όλα τα ηχεία, αν όλα είναι ίδια ακριβώς μεταξύ τους.

Όσο πιο μικρό κάθε ηχείο, τόσο πιο κοντά πρέπει να έρθει, ώστε να μπορέσει να βγάλει στη θέση ακρόασης ίση στάθμη με το μεγαλύτερο.

Όταν έχεις 2 κυρίως ηχεία σημαντικά ισχυρότερα από τα υπόλοιπα, έχεις τη δυνατότητα να τα τοποθετήσεις σε σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης από τα υπόλοιπα, διατηρώντας την γωνία που προβλέπεται.
ΟΚι ΝΤΟΚι.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Μπορεί να γίνει "οικονομία" στα πίσω και πάνω ηχεία, αρκεί αυτά να τοποθετηθούν σε μικρή απόσταση ακρόασης.

Γενικά μπορεί να γίνει οικονομία σε όλους τους δορυφόρους, αρκεί όλοι να τοποθετηθούν με μικρές αποστάσεις ακρόασης, τις κατάλληλες για να βγάλουν τις αναγκαίες στάθμες.

Οι γωνίες τοποθέτησης, είναι εντελώς άσχετες με την απόσταση ακρόασης του κάθε δορυφόρου, και σχετίζονται μόνο με το πρότυπο στο οποίο στήνεις σεταπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Α, μια λίστα.

 

Μηνύματα
904
Reaction score
239
Μπορεί να γίνει "οικονομία" στα πίσω και πάνω ηχεία, αρκεί αυτά να τοποθετηθούν σε μικρή απόσταση ακρόασης.

Γενικά μπορεί να γίνει οικονομία σε όλους τους δορυφόρους, αρκεί όλοι να τοποθετηθούν με μικρές αποστάσεις ακρόασης, τις κατάλληλες για να βγάλουν τις αναγκαίες στάθμες.

Οι γωνίες τοποθέτησης, είναι εντελώς άσχετες με την απόσταση ακρόασης του κάθε δορυφόρου, και σχετίζονται μόνο με το πρότυπο στο οποίο στήνεις σεταπ.
Υπαρχει μινιμουμ αποσταση Κωστα; Δηλαδη αμα μπορω να εχω τα περιφερειακα στο 1-1.5μ αποσταση απο τη θεση ακροασης ειναι οκ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Υπαρχει μινιμουμ αποσταση Κωστα; Δηλαδη αμα μπορω να εχω τα περιφερειακα στο 1-1.5μ αποσταση απο τη θεση ακροασης ειναι οκ;
Εφόσον είναι ηχεία κατάλληλα για τέτοια απόσταση ακρόασης, ναι.

Δες πχ σε αυτή τη λίστα:


πως κάθε ηχείο έχει συγκεκριμένη χρήσιμη απόσταση ακρόασης.

Πρέπει να γνωρίζεις την προτεινόμενη απόσταση ακρόασης του ηχείου που έχεις, ή πρέπει να προμηθευτείς ηχείο κατάλληλο για την απόσταση ακρόασης που χρειάζεται.
 

Μηνύματα
904
Reaction score
239
Αμα εχεις χρονο ριξε μια ματια στο θρετ με τα περιφερειακα που ανοιξα. Αποφασισα να κινηθω σε ενεργα
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Μακάρι
Κοίτα, ασχολήθηκα πολύ με το θέμα.

Όσο είχα το Σόνι, είδα ότι η αιτία της φασαρίας, ήταν κυρίως το άδειο ταβάνι, πήγαινε προς τα πάνω και στην πίσω γωνία ο ήχος από τα ανεμιστηρια, και μετά ακουγόταν σε όλο το δωμάτιο.

Άδειες ανακλαστικές επιφάνειες και γωνία, ε, η συνταγή της καταστροφής..

Οπότε ασχολήθηκα.

Πολύ.

Πολύ όμως....



Για του λόγου το αληθές:

IMG_20210127_153314.jpg


Η πλάκα πάνω στην οποία βιδώνεις τον προβολέα, έχει κολλημένο κοποπρεν ακουστικς και από τις δύο πλευρές.

Οι βίδες που περνάνε από την πλάκα, δεν ακουμπάνε καθόλου στο σίδερο της πλάκας, αλλά σε ενδιάμεσο κραδασμοαπορροφητικο υλικό.

Το κεφάλι της βίδας είναι ένα φαρδύ πλαστικό που δεν ακουμπάει στο σίδερο της βάσης, αλλά σε ένα μικρό κομμάτι αλουμινίου, και χρησιμοποιεί ως ελατήριο το πάνω τμήμα του κοποπρεν.

Η σιδερένια πλάκα, δεν βιδωνεται πάνω στον κάθετο σωλήνα της βάσης, ούτε ακουμπάει στη βίδα, παρεμβάλλονται 3 διαφορετικά κραδασμοαπορριφητικά υλικά.

Πάνω από την μεταλλική πλάκα που βιδώνεις τον προβολέα, υπάρχει ευμεγέθης ξύλινη τάβλα με κολλημένα υλικά απορρόφησης:

IMG_20210127_153321.jpg


Και κοποπρεν στον τοίχο πίσω από τον προβολέα.

Πάνω στην ξύλινη αυτή τάβλα, είναι και το ups του προβολέα:

IMG_20210127_153328.jpg


Ο κεντρικός σωλήνας της βάσης έχει 2 στρώσεις κοποπρεν ακουστικς και από πάνω άλλο ένα μονωτικό.

Συνολική εικόνα χωρίς τον προβολέα:

IMG_20210127_153302.jpg


Τέλος, μπήκαν 3 στρώματα κοποπρεν ακουστικς, κολλημένα μεταξύ τους, φτάνοντας σε σημαντικό πάχος, δεξιά και αριστερά του φακού του προβολέα, φράζοντας τελείως τον ήχο από τα ανεμιστηρια προς τα εμπρός.

Σου λέω, μες στην μαύρη νύχτα στην απόλυτη σιωπή, δεν ξέρεις αν είναι ανοιχτός ο προβολέας. Το έλυσα πλήρως. Εντελώς. Τέλος.


ΥΓ. Τέλος και οι κραδασμοί του προβολέα στο τέρμα μπάσα. Πλέον με κραφτγουερκ στο τέρμα τα γκάζια, δε κουνιέται τίποτα.
Η κραδασμοαπορροφηση είναι τέλεια.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Τελική όψη του προβολέα:

(Τα έβαψα από μπρος στο χρώμα του τοίχου)

IMG_20210207_163908.jpg


Και από τα πλάγια οι 3 στρώσεις κοποπρεν ακουστικς, κολλημένες μεταξύ τους:

IMG_20210207_163928.jpg


IMG_20210207_163919.jpg


1,5 μέτρο κοποπρεν ακουστικς χρησιμοποιήθηκε σε κάθε μπροστινή πλευρά του προβολέα, κόπηκε σε 3 τεμάχια μήκους 50cm που κολληθηκαν μεταξύ τους.

Δηλαδή 3 μέτρα κοποπρεν ακουστικς μόνο για την μπροστινή όψη.

Η απόλυτη σιωπή.

Δε θα μου χαλάσει εμένα το σιναντ ο προβολέας... :neo:


(Άσε που είναι σχετικά ήσυχος αυτός)


Συνολικά ασχολήθηκα κάνα 2ωρο για το όλο πρότζεκτ, μη νομίζεις πως είναι τίποτα σπουδαίο ή χρονοβόρο.

Τον Μελιδη επρηζα για κάτι λεπτομέρειες..
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Ναι θα ξανατρέχεις ρυθμίσεις να σου φιάξει ο TRINOV τις ανακλάσεις από την TV. Αν μπορέσει. :laugh:
Θα ξανακάνω ρυθμίσεις έτσι κι αλλιως.
Θα ειναι ευκαιρία να βάλω και treatments στο ταβάνι, θα γίνουν όλα μαζί.

Όσον αφορά τις ανακλάσεις απο την τιβι, και τωρα το ίδιο πρόβλημα υπάρχει: οθόνη και απο πίσω τοίχος. Ανακλαστικές επιφάνειες.
Δε θα μου χαλάσει εμένα το σιναντ ο προβολέας...
Αυτό.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Δεν ξερω εαν και ποσες ιντσες και με τι περιβαλλον φως και τι χρηση αλλα μην αποκλειεις τους ust προβολεις ...
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.302
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top