Chario Constellation MKII Delphinus , avmentor.gr - review

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.444
Reaction score
50.546
1618388919345.png


Η βασική αρχιτεκτονική του ηχείου φαίνεται αρκούντως συμβατική, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα κόμπακτ, δίδρομο, bass reflex, αλλά η Chario έχει κάνει δύο κινήσεις που πιθανώς κάνουν την διαφορά. Η πρώτη αφορά του τουίτερ Τ38, το οποίο χρησιμοποιείται και στα τέσσερα ηχεία της σειράς. Είναι μια σχεδίαση μαλακού θόλου 38 χιλιοστών, με τον θόλο να “βλέπει” ένα μεγάλο σε διάμετρο κυματοδηγό. Σε αντίθεση με την συνήθη πρακτική (εξομάλυνση της ακτινοβολίας εκτός άξονα), με βάση τα όσα αναφέρει η εταιρία, εδώ έχει επιλεγεί ένας συνδυασμός ακτινοβολίας του τουίτερ και συνεργασίας των μεγαφώνων και του φίλτρου (με συχνότητα cross τα 1500Hz) που εξασφαλίζει ισχυρότερη άμεση ακτινοβολία προς την θέση ακρόασης, με άλλα λόγια, το ηχείο είναι κατευθυντικό και σχεδιασμένο για δημιουργία ασθενών ανακλάσεων στις υψηλές συχνότητες


Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 300Hz). Μέτρηση χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη καμπύλη) και με το προστατευτικό πλέγμα (κόκκινη)

1618389029266.png


Η συμπεριφορά του Delphinus ως φορτίο έχει θετικές και αρνητικές πλευρές. Στις πρώτες, θα πρέπει, ασφαλώς, να καταχωρηθεί η μικρή, σχετικώς, διακύμανση του μέτρου της εμπέδησης, η οποία κυμαίνεται από μια ελάχιστη τιμή 3,5Ω μέχρι μια μέγιστη 17Ω περίπου, καθώς και το γεγονός ότι η φάση της εμπέδησης κινείται μέσα στα συνήθη όρια των ±36° (με ελάχιστες αποκλίσεις, φθάνοντας τις +37° στα 20Ηz και στις -39° στα 30Hz. Επιπροσθέτως, αυτές οι μέγιστες τιμές αντιστοιχούν σε εντελώς λογικές τιμές μέτρου της εμπέδησης (στην περιοχή των 8Ω και στις δύο περιπτώσεις), επομένως το ηχείο δεν καταπονεί θερμικώς τον ενισχυτή σε μεγάλο βαθμό.

Ίσως το κλειδί για τον πολύ καλό χαρακτήρα του Delphinus να βρίσκεται στην ομοιογένεια που φαίνεται ότι υπάρχει στην περιοχή των ανώτερων μεσαίων. Το αποτέλεσμα εδώ είναι φωτεινό, ελάχιστα εμφατικό, χωρίς να καταπιέζει τον ακροατή, με πολύ καλές δυνατότητες περιγραφής των λεπτομερειών και της υφής της ηχογράφησης, με καθαρές, φυσικές φωνές που περιγράφονται με ακρίβεια στον χώρο, πολύ καλή περιγραφή του αέρα και πλήρη απουσία οποιασδήποτε τραχύτητα


Τεχνικά Χαρακτηριστικά (κατά τον κατασκευαστή)
Περιγραφή:Ηχείο βάσης/ραφιού.
Δρόμοι/Μεγάφωνα:2, 1x τουίτερ μαλακού θόλου 38mm, 1x μιντ/γούφερ με κώνο από χαρτί, 160mm.
Φόρτιση:Bass reflex (με ακτινοβολία προς το δάπεδο)
Συχνότητα cross:1500Hz.
Ευαισθησία:90dBSPL/1m/2,83Vrms.
Ονομαστική αντίσταση:4Ω.
Αποκοπή χαμηλά:55Hz (-3dB).
Διαστάσεις:410x230x330 (mm, υxπxβ).
Βάρος:12kg



 

TGD

Μηνύματα
7.138
Reaction score
7.181
Για να προλάβω όσους θα σχολιάσουν το βουνό στα πρίμα, το ηχείο είναι σχεδιασμένο για να παίζει off-axis. Μάλιστα έχω δει παλιά στο site της ετιαρίας σαφείς οδηγίες για ηχεία της να στήνονται σε cross-firing.
 


Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Για να προλάβω όσους θα σχολιάσουν το βουνό στα πρίμα, το ηχείο είναι σχεδιασμένο για να παίζει off-axis. Μάλιστα έχω δει παλιά στο site της ετιαρίας σαφείς οδηγίες για ηχεία της να στήνονται σε cross-firing.
Ακριβώς έτσι είναι. Αυτό προσπαθούσα να αναφέρω και εγώ, σε σχετικό άρθρο του site πριν λίγο καιρό και παρά λίγο να αποχωρήσω από έναν χώρο που τόσα χρόνια με ευχαριστεί και με ξεκουράζει.... :drinks:
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.444
Reaction score
50.546
Για να προλάβω όσους θα σχολιάσουν το βουνό στα πρίμα, το ηχείο είναι σχεδιασμένο για να παίζει off-axis. Μάλιστα έχω δει παλιά στο site της ετιαρίας σαφείς οδηγίες για ηχεία της να στήνονται σε cross-firing.
... Επίσης ( μιας και τά έχω ακούσει με ποικιλία συνόδων ) , δεν είναι καθόλου λαμπερά ή επιθετικά ψηλά , απεναντίας είναι γενικώς ευχάριστα ... η chario μέχρι πρίν κάποια χρόνια , στον ιστότοπο της ανέφερε την ψυχοακουστικης σχολής σχεδιαστική της έμπνευση
 


Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Τα ηχεία πρέπει να βρίσκονται σχεδόν παράλληλα μεταξύ τους! Αναφέρομαι σε όλη την σειρά CONSTELLATION της Chario.
Είχα μάλιστα συνομιλία με εκπρόσωπο της εταιρείας, σχετικά με το θέμα αυτό, επιβεβαιώνοντας την παραπάνω πρόταση .

Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα έντονα όμορφο πεδίο ακρόασης, με εικόνα μεγαλύτερη από αυτήν της απόστασης των ηχείων μεταξύ τους, με όμορφα άκρα, τρισδιάστατη αίσθηση , πειστικότητα στην απόδοση των μουσικών οργάνων και της φωνής. Πολλές φορές νομίζω ότι παίζουν... πεντακάναλα. Πρέπει δε να πάει κανείς μπροστά στο κεντρικό για να πεισθεί ότι αυτό δεν λειτουργεί! Και να σκεφθείτε ότι σας αναφέρει την γνώμη του, ένας Πρώην φανατικός κλιπσάκιας.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Τα ηχεία πρέπει να βρίσκονται σχεδόν παράλληλα μεταξύ τους!
Αυτό που λες, έρχεται σε αντίθεση με αυτό που λέει ο TGD, και με αυτό που λέει ο σταματακος:

<<Το toe-in είναι απαραίτητο.>>.
 


K

kimon

Guest
Η (πολύ) ομαλή απόκριση εκτός άξονα ( στο listening window) του ηχείου (κόκκινη γραμμή).
(Δεν κατανοώ όμως τι εννοεί ο δοκιμαστής με το listening window)

1618405013523.png
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Αυτό που λες, έρχεται σε αντίθεση με αυτό που λέει ο TGD, και με αυτό που λέει ο σταματακος:

<<Το toe-in είναι απαραίτητο.>>.

Δίκιο έχεις!
Πάντως, ύστερα από πάρα πολύ ψάξιμο, αυτή η θέση έχω εντοπίσει ότι μου αρέσει. Δεν γνωρίζω βέβαια και είναι η σωστή. Αυτό κατάλαβα και από τα αναφερόμενα του τεχνικού της εταιρείας.
Όμως, και στο περιοδικό ήχος, πρόσφατα σε δοκιμή chario , επιβεβαιωνόταν αυτό που αναφέρει ο ΤGD και ο Σταματάκος!

Επίσης, δεν έχω δοκιμάσει: Μπροστά από τη θέση ακρόασης, να κοιτάει το δεξί ηχείο το αριστερό αφτί!
Θα το δω και αυτό, και θα αναφέρω.

Επισημαίνω, για όσους δεν το γνωρίζουν ότι έχω πολύ δύσκολο, μάλλον ακατάλληλο χώρο ακρόασης, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται αλλιώς!!!
 

K

kimon

Guest
Δίκιο έχεις!
Πάντως, ύστερα από πάρα πολύ ψάξιμο, αυτή η θέση έχω εντοπίσει ότι μου αρέσει. Δεν γνωρίζω βέβαια και είναι η σωστή. Αυτό κατάλαβα και από τα αναφερόμενα του τεχνικού της εταιρείας.
Όμως, και στο περιοδικό ήχος, πρόσφατα σε δοκιμή chario , επιβεβαιωνόταν αυτό που αναφέρει ο ΤGD και ο Σταματάκος!

Επίσης, δεν έχω δοκιμάσει: Μπροστά από τη θέση ακρόασης, να κοιτάει το δεξί ηχείο το αριστερό αφτί!
Θα το δω και αυτό, και θα αναφέρω.

Επισημαίνω, για όσους δεν το γνωρίζουν ότι έχω πολύ δύσκολο, μάλλον ακατάλληλο χώρο ακρόασης, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται αλλιώς!!!
Ο Σταμ. λέει επίσης και αυτό:

Αρκετό ενδιαφέρον έχει η μέση απόκριση του ηχείου (μέσος όρος μετρήσεων σε στερεά γωνία ±10°). Εδώ, με αντίτιμο μια μείωση της ευαισθησία πάνω από τα 15kHz) παίρνουμε μια σημαντικά καλύτερη ομοιογένεια μέχρι τα 10kHz, μια συμπεριφορά ή οποία ίσως είναι απότοκη του σχεδιασμού του τουίτερ και του κυματοδηγού του και γενικώς του τρόπου με τον οποίο το ηχείο ακτινοβολεί στο χώρο.

το οποίο και αποκαλεί (μάλλον) listening window.
Άρα δεν σε γελούν τα αυτιά σου.

1618413230069.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Στις 10° off axis λέει ο σταματακος πως παίζει πιο ισορροπημένα, αν και πάλι έχει πολλά πρίμα, ενώ τα ανώτερα πρίμα, αυτά πάνω από 10κ, μας έχουν χαιρετήσει.

Η τοποθέτηση των ηχείων στην ευθεία, όπως λέει ο vakis, είναι 30° off axis, και όχι 10°, δηλαδή θα έχει πολύ σημαντική πτώση στα πρίμα, με εντελώς απώντα τα ανώτερα πρίμα.

Βεβαίως, λόγω της έλλειψης στα μπάσα, αυτή η τόσο off axis τοποθέτηση, θα ακούγεται πιο ισορροπημένη, εφόσον ο χρήστης δεν διαθέτει κάποιο σύστημα ισοστάθμισης.

Η ανομοιογενεια μεταξύ της on axis και off axis απόκρισης, είναι πάντοτε κακός σύμμαχος για την ομαλή ένταξη του ηχείου στο χώρο, δηλαδή πρόκειται για ηχείο που δε βολεύεται εύκολα σε κανένα δωμάτιο.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Λοιπόν, μόλις έκανα όλες τις περιπτώσεις:

α. Με κλήση περίπου 10 μοίρες περίπου προς τα μέσα, έχω: Πολύ καλή εστίαση, η φωνή φαίνεται καθαρά στο κέντρο, τα πρίμα υπαρκτά και ευχάριστα, στα χαμηλά δεν πρόσεξα αξιόλογη διαφορά σε οποιαδήποτε κλήση, τα ηχεία εξαφανίζονται!

β. Με θέση ώστε να μην βλέπω από την θέση ακρόασης τις πλευρές των ηχείων: Υπάρχει αρκετά διαφορετικό αποτέλεσμα, ίσως αρχικά πιο εντυπωσιακό, όμως ενώ υπάρχει εστίαση, η φωνή και γενικά όποιο όργανο βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο, δεν ξεχωρίζει όπως στην παραπάνω θέση. Σαν διαχέεται δηλαδή προς τα ηχεία. Επίσης αυτά δεν δείχνουν να εξαφανίζονται, όπως συμβαίνει στην παραπάνω θέση.

γ. Με θέση ώστε να βλέπω τις εξωτερικές τους πλευρές: Όπως στην δεύτερη περίπτωση με μάλλον πιο έντονα τα θέματα που αναφέρονται εκεί.

Εντελώς παράλληλα μεταξύ τους, γίνεται αυτό ακριβώς που αναφέρει ο Κώστας!

Έτσι προσωπικά προτιμώ την α περίπτωση.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Δοκίμασε κι άλλη μια, ακόμα περισσότερο στραμμένα προς τα έσω από την γ περίπτωση. Δηλαδή να βλέπεις σύριζα τις εξωτερικές ακμές των ηχείων στο 1μ μπροστά από τη θέση ακρόασης.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Από τα αναφερόμενα, παραπάνω, καταλαβαίνω ότι μάλλον στο μέλλον πάμε για άλλα??
Δοκίμασε κι άλλη μια, ακόμα περισσότερο στραμμένα προς τα έσω από την γ περίπτωση. Δηλαδή να βλέπεις σύριζα τις εξωτερικές ακμές των ηχείων στο 1μ μπροστά από τη θέση ακρόασης.
Θα δοκιμάσω και θα αναφέρω...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.615
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top