YELLOWBOX MAGAZINE - Το νέο περιοδικό για τον ήχο & την εικόνα!

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.453
Reaction score
5.550
Όταν τα ένα από τα δύο περιοδικά προσφέρει μια πιο συγκεκριμένη βαθμολογία, είναι σαν να γέρνει η πλάστιγγα υπέρ αυτού. Και αυτόι είναι άδικο για το πρώτο. Είχα γράψει και παλαιότερα για το υπόψη θέμα.
Τώρα για το τι μηχανάκια θα ήθελα να τεστάρουν είναι κάτι σχετικά υποκειμενικό. Αλλά θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να υπήρχε μια μεγαλύτερη ποικιλία κόστους και απόδοσης. Ίσως και κάποιες εκπλήξεις μηχανημάτων που προσφέρουν περισσότερα από ότι ζητάνε [σχετικό είναι και αυτό].
1) Η βαθμολογία αν μπεί σε στυλ Χ/10 είναι ανούσια κατ' εμέ. Δεν λέει κάτι, ειδικά αν δεν εξηγείς την βαρύτητα και τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν.

Αν βάλεις βαθμολογία του τύπου ανά κατηγορίες κριτηρίων, π.χ. "Value for Money: 3/5", "Ποιότητα κατασκευής: 4/5", "Ποιότητα ήχου: 3.5/5", κ.ο.κ. έχει το θέμα της διάρκειας στον χρόνο και πως ορίζεις το άριστο.... μπορεί σε 2 τεύχη παραπέρα να δοκιμαστεί ένα ηχείο π.χ. που έχει τρομερό value for money και ταυτόχρονα πάρα πολύ καλό ήχο, που αν αυτό ας πούμε γίνει το "benchmark" πέρνοντας 5αρια, θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι προηγούμενες βαθμολογίες προϊόντων, οπότε αυτομάτως τα παλιά τεύχη κάπως "χάνουν" την "αντικειμενικότητα" τους.
Πέραν των αυστηρά εργαστηριακά μετρήσιμων προϊόντων και κατηγοριών, υπεισέρχεται πάντα και ο υποκειμενικός παράγοντας, επίσης και τα "υποκειμενικά" κριτηρία, καθώς και η πιθανότητα π.χ. το τάδε "στυλ" ήχου να αρέσει στον Χ αναγνώστη και στον άλλο να είναι ότι πιο χάλια ( ο παράδεισός μου η κόλαση σου, one man's garbage is another man's treasure που λένε και οι Αμερικάνοι ).

Δεν θα μπω καν στον κόπο να αναφέρω ζητήματα που συναντάει κανείς συχνά, όπως π.χ. websites/blogs/vlogs/περιοδικά/ιδιώτες που φοβόμενοι πως με κακή κριτική ή και βαθμολογία ο κατασκευαστής θα σταματήσει να τους στέλνει δείγματα/δανεικά προϊόντα, ζαχαρώνουν τα πάντα ( θα βρείς έυκολα πολλά τέτοια που σχεδόν κάθε μα κάθε προϊόν παίρνει ας πούμε βαθμολογία τουλάχιστον 75-80%... ).

2) Για τα μηχανάκια που δοκιμάζονται... αυτά έρχονται από 2 πηγές, απευθείας από τον κατασκευαστή/εισαγωγέα/αντιπρόσωπο/πωλητή/μεταπωλητή ή από προσωπικές αγορές.
Δεν μπορείς να έχεις ότι θες, ούτε όποτε το θες, ούτε για όσο το θες, και πολλές φορές άλλα ζητάς και άλλα σου έρχονται ( και αναφέρομαι γενικότερα, όχι μόνο στον χώρο του ήχου, όχι μόνο επί του παρόντος ).
Θα ήταν πολύ ωραίο να μπορούσες να πείς στην τάδε εταιρία/εισαγωγέα, θέλω τα Φ,Χ,Ψ προϊόντα για Ζ ημέρες για δοκιμή και δημοσίευση άρθρου και να... έρθουν όντως όπως πρέπει, αυτά που πρέπει και να μην σου πούν "ξέρεις το τάδε προϊόν το θέλουμε πίσω σε 3 ημέρες" π.χ.

3) Για τα μηχανήματα εκπλήξεις... πέραν ότι δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο... θα σε παραπέμψω πάλι στο #2 από πάνω!

Ευχαριστώ και ευχαριστούμε που μπήκες στον κόπο να αναλύσεις περαιτέρω την θέση σου!

Προτείνω σοβαρά τεχνικά θέματα.

Ταργκετ κερβ.
Με παραδείγματα και ακουστικές εντυπώσεις, για το πολύ κοινό.

Ενσωμάτωση πολλαπλών σαμπ. Από 4, έως 8. Μικρά έως μικρομεσαία σαμπ, για τυπικούς οικιακούς χώρους.
Θέσεις τοποθέτησης, από χαρμαν μέχρι πλειν γουειβ αρει και καρδιο, και δοκιμές τοποθέτησης στο ταβάνι. Με μετρήσεις, με τα σοφτγουερ της αγοράς, τρόπος ενσωμάτωσης σε 2-καναλο έως 32-καναλο (δεν έχει καμία διαφορά).

Rew-umik. Μέτρηση κάθε σεταπ, να ξέρει ο κοσμάκης πως θα μάθει τι παίζει το συστηματακι του, που πονάει. Τι πα να πει φάση, μετρήσεις χώρου, μετρήσεις κρουστικής, δηλαδή μη σταματάτε στο άχρηστο γράφημα απόκρισης.

RT60, υπό την έννοια της ισχύος των ανακλασεων, κι όχι των ανυποστατων χρόνων αντήχησης. Τι σημαίνει και πως αυτό υπαγορεύει το τι θα ακούσει ο καθένας στο σπιτάκι του, ασχέτως εξοπλισμού. Τη συσχέτιση με την απόσταση ακρόασης, να μάθουν πως καλύπτονται τα προβληματα.

Κλπ κλπ κλπ. Τεχνικά θέματα σε ένα τεχνικής φύσεως σπορ.
Και μάλιστα τεχνικά θέματα υψηλής χρησιμότητας. Όχι στα πλαίσια της επιστημονικής έρευνας ή φαντασίας, απλά βασικά πράγματα.

Στις δοκιμές εξοπλισμού, περισσότερες μετρήσεις υψηλής χρησιμότητας.

Πχ.

Στις μετρήσεις ηχειων: σχεδιαγράμματα max spl στο φάσμα, σε τυπικές στάθμες παραμόρφωσης (1-3%).

Δεν έχει νόημα ένα σχεδιάγραμμα απόκρισης πλάτους στο φάσμα, όταν τα max spl στις πρώτες 3 οκτάβες είναι έως και κάτω από την ουδο ακοης.

Χρήσιμες πληροφορίες.


ΥΓ. Ξέρω, δυσκολακια. :)
Μαζί σου.
Μάλιστα τέτοιου τύπου άρθρα έχω in progress αλλά και στο backlog που περιμένουν να υλοποιηθούν.
Κάποια έχουν κάποιες τεχνικές δυσκολίες όσον αφορά το πως μπορεί να αποτυπωθούν στο χαρτί, να είναι τα διαγράμματα σε αυτό το μέγεθος ευανάγνωστα και ξεκάθαρα ( πρός το παρόν περιορίζω αρκετά τα γραφήματα, αν και θα ήθελα να έμπαιναν πολλά περισσότερα, αλλά για τυπογραφικούς και μη λόγους υπάρχουν περιορισμοί [ όχι ιδεολογικοί προφανώς, ούτε censoring, τεχνικοί λόγοι, όπως θέμα σελίδων του τεύχους, μεγέθους στην σελίδα, πως φαίνεται τυπωμένο, κλπ ] ).
Υπάρχει μια προσπάθεια να είναι εύπεπτα τα άρθρα και τα ίδια τα review, αλλά αν υπάρχει ζήτηση και συμφωνήσουν τα αφεντικά εμβαθύνουμε αρκετά παραπάνω ανά πάσα στιγμή :)
Στο επόμενο τεύχος λογικά θα βρει θέση στην ύλη ο οδηγός για τα HTPC ( γιατί, πως, τι hardware, λόγους υπέρ/κατά, τι software, κλπ ) [ χωρίστηκε σε part 1 (hardware) και part 2 στο μεθεπόμενο λογικά τεύχος, software ) που έχει και ανάλαφρα αλλά και αρχίζει να μπαίνει σε πιο τεχνικά, και αν υπάρξει ανταπόκριση μπορούμε να το πάμε και σε επίπεδο καμμένου στην συνέχεια :)
Επειδη αυτο το διαβασαμε κι αλλου, μηπως εσεις, ως "παροντες", μπορειτε να μας δωσετε μια πιο διευκρινιστικη απαντηση; Γιατι απο φημες αλλο τιποτα...
Πολυ καλό τεύχος, ιδιαίτερα το μη "ηλεκτρονικο".
Υπάρχουν τέτοιοι σε όλους τους κλάδους.
Είτε "translate" είτε που κάνουν plagiarism από άλλο review, είτε που γράφουν πάντα θετικά πράγματα δίχως να είναι έτσι όντως τα πράγματα (βλέπε φόβος να τσαντιστεί ο προμηθευτής/κατασκευαστής και να κόψει η ροή των δειγμάτων/δανεικών, και έτσι ρίχνουν σε όλα ζάχαρη... όλοι ξέρουμε κάποια site & magazines που το κάνουν αυτό... ένα site τέτοιο μάλιστα είναι και πολύ γνωστό, το ξέρει όλος ο κόσμος... βρετανικό, βγαίνει συχνά μπροστά στα search results του google ας πούμε για "best av receivers of 2020" :D )

Φτιάξτε ένθετο οδηγό - how to
Για παράδειγμα :
Πως να αξιολογήσετε ,διορθώσετε, αναβαθμίσετε το σύστημα σας με την βοήθεια του umik + rew
Στήσιμο και κατανόηση των γραφημάτων.
Ας είναι και σε συνέχειες
Ανάρπαστο θα γίνει αν πλασαριστεί σωστά
:)

Επειδή έγραψα ήδη μερικά τεχνικά θέματα, καθότι αυτός είναι ο (όσο γίνεται αντικειμενικός) τρόπος σκέψης μου, που δείχνει να κερδίζει σιγά σιγά έδαφος παγκοσμίως (βλέπε επισκεψιμοτητα σε Audio Science Review), θα ήθελα να συνεχίσω μια (πιστέψτε με) καλοπιστη κριτική, για τις παρουσιάσεις ηχείων που κάνετε στο περιοδικό, ενώ (για να το ξεκαθαρίσω) δεν τις έχω διαβάσει.
...
Ωστόσο, υπάρχει ένα "αγκάθι" στο ανωτέρω σενάριο, που είναι η αντικειμενική έλλειψη των πρώτων 2 οκταβων από τα εν λόγω μικρά ηχεία. Η έλλειψη αυτή, είναι δεδομένη, δεν είναι θέμα προς συζήτηση, είναι τα προφανή αυτά.

...Το προφανές είναι πως για να ακούσεις σωστά τις αρετές αυτών των ηχείων, όπως δηλαδή συμβαίνει με οποιαδήποτε ηχεία (άλλη κουβέντα), θα είναι αναγκαίο να χρησιμοποιηθούν σαμπ για την κάλυψη του φάσματος από 20 έως 80, και να κροσαριστει σωστά το ηχείο να παίζει πάνω από 80 με ένα φίλτρο 24 ντιμπι ανά οκτάβα, ώστε να μπορέσει να ξεδιπλώσει πραγματικά τις αρετές του.

Είναι επίσης προφανές, πως σε κάθε δωμάτιο ακρόασης...
Δεν θα διαφωνήσουμε στα τεχνικά (βασικά ούτε στα υπόλοιπα), γιατί τα λες σωστά.

Το "τεχνικό" πρόβλημα εδώ έχει να κάνει με την εκάστοτε εταιρία/αντιπρόσωπο/εισαγωγέα/πωλητή που... είτε θα ζητήσει κάτι του στυλ "γιατί λέτε πως θέλει και subwoofer το κατά τα δικά μας λόγια και διαφήμιση "πλήρους φάσματος ηχείο", ή "γιατί βάλατε και αναφέρετε subwoofer άλλου κατασκευαστή στο review των floorstanding speakers μας", κ.ο.κ.
Υπάρχουν και οι δεκτικοί, που προφανώς δεν θα είχαν θέμα αν π.χ. καθιερώναμε ένα σετ SB-3000 π.χ. για τα reviews όλων των ηχείων, βεβαίως θα έπρεπε ο κάθε reviewer που αναλαμβάνει ηχεία για το περιοδικό να αποκτήσει 2 SB-3000 ή οποιαδήποτε άλλη επιλογή, και αντίστοιχα... παρόμοιο χώρο και με αντίστοιχη φροντίδα και εξοπλισμό.
Γουστάρω, μακάρι να μπορούσε να γίνει, αλλά δυστυχώς ούτε εγω, ούτε κάποιος από το team είναι πολυεκατομμυριούχος για να γίνει :D

Σχετικά/άσχετο από αυτό, ενδιαφέρον έχει και το πως γίνεται η μέτρηση και ακρόαση ενός ηχείου/sub/etc.
Σε anechoic chamber είναι μη ρεαλιστικό.
Σε τυχαίο χώρο είναι λάθος τεχνικά.
Σε πλήρως φροντισμένο και με ιδανική γεωμετρία είναι επίσης άδικο για τον περισσότερο κόσμο.
Ένα μέσο δωμάτιο, με όχι ιδανική αλλά ούτε κακή γεωμετρία και με λίγη ακουστική φροντίδα ? Δεν θα ήταν κακό, και είναι κάτι που πιστεύω με λίγη θέληση μπορεί να αποκτήσει ο μέσος μουσικό/ταινιό-φιλος.
(μεγάλη συζήτηση αυτή!)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.401
Reaction score
27.690
Σωστά όλα αυτά που λες @costas EAR αλλά είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις πως αυτά στα περιοδικά δεν γίνονται.
Ειναι σα να πηγαίνει κόντρα στο βασικό του χρηματοδότη που είναι είναι οι αντιπροσωπείες λόγο διαφημίσεων και μηχανημάτων.
Μη βάζουμε στην κουβέντα το ASR γιατί δεν έχει καμία σχέση με τα περιοδικά. Δεν παίρνει διαφήμιση, δεν περιμένει μηχανήματα για reviews. Γενικά η μακροημέρευση του δεν εξαρτάται από εργοστάσια και αντιπροσώπους.
Ένας φραγκάτος συνταξιούχος είναι που μάλλον δεν είχε τη να κάνει και έφτιαξε το ASR για να περνά η ώρα. Δεν υπολόγισε όμως τη δυναμική του εγχειρήματος και τώρα για να μπορέσει να σταθεί θέλει μια σοβαρή ομάδα από πίσω.
Δεν ήταν δύσκολο να φτάσει εκεί που έφτασε γιατί "πουλούσε" κάτι διαφορετικό. Δύσκολο είναι τα κρατηθεί εκεί που έφτασε.
Μπορεί να "πουλάει" το not recommended, αλλά αυτό δεν θα το δούμε στα περιοδικά.
 
Last edited:

Μηνύματα
365
Reaction score
382
Ίσα ίσα που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτό που προσπαθώ να σας πω είναι ότι το περιοδικό στήνεται με μέθοδο, σοβαρότητα και εγκυρότητα. Σε κάθε τεύχος προσπαθούμε να το κάνουμε ακόμα καλύτερο.
Πιστεύετε ότι ο ανταγωνισμός ακολουθεί την ίδια πρακτική?
Πιθανότατα να έχω λάθος, ποτέ δεν υπήρξα δογματικός, σας εύχομαι λοιπόν τα καλύτερα για εσάς και για εμάς.
 



K

kimon

Guest
Κακόν εστί την γλώτταν προτρέχειν της διανοίας, διότι όποτε συμβαίνει αυτό αμολάμε κοτσάνες και στραβώνουμε έτσι όσους τυχαίνει να έχουν εμπιστοσύνη στα λόγια μας. Παράδειγμα:

Είναι επίσης προφανές, πως σε κάθε δωμάτιο ακρόασης, (με μόνη εξαίρεση μια ψαγμένη τοποθέτηση φρι φιλντ του ηχείου σε συνδυασμό με χρήση νιαρφιλντ απόστασης ακρόασης),
μια φράση από κάποιον, ο οποίος, ενώ γενικώς θεωρείται από τους "γνώστες" , επί του προκειμένου δείχνει να μη ξέρει τι λέει (εκφράζομαι κομψά).
Ένας όμως σοβαρός επαγγελματίας του χώρου (κατά την γνώμη μου, διαμορφωμένη από κείμενα που δημοσιεύει τα τελευταία 35 χρόνια), ο Δ. Σταματάκος, γράφει το εξής: (σε αυτήν την δοκιμή)

Μεγάλη παρένθεση: Αξίζει να γίνει μια διευκρίνηση σε ό,τι αφορά τον όρο “Near Field”. Το εγγύς πεδίο μιας ηχητικής πηγής είναι μια περιοχή, πολύ κοντά σε αυτήν, όπου η διάδοση των ηχητικών κυμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και δύσκολο να προβλεφθεί. Με βάση αυτό, η ακρόαση στο near field δεν είναι κάτι που προτείνεται για κανένα ηχείο, συμπεριλαμβανόμενων και των Near Field. Τα ηχεία πρέπει να ακούγονται με την θέση ακρόασης, είτε στο far field (όπου το ηχείο προσεγγίζει την σημειακή πηγή και ο ακροατής γίνεται αποδέκτης κυρίως της άμεσης ακτινοβολίας του) είτε στο diffuse field (πάλι σε συνθήκες σημειακής πηγής, αλλά με τον ακροατή να γίνεται αποδέκτης του συνδυασμού άμεσης/ανακλώμενης ακτινοβολίας). Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.

Επειδή δεν μπορεί να έχουν και οι δύο δίκιο, είναι φανερό, νομίζω, ποιός "το έχει" με την κοτσανολογία...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Εγω παλι δε βλεπω ( μαλλον ) αγαπη προς το Σταματακο, αλλα μενος προς τον Κωστα και προσπαθεια να τον βγαλουμε οπως παντα για καποιο λογο «σκαρτο», βλεπω ζοριζονται πολλοι παντως ε;
οχι πως μας πειραζει βεβαια
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.672
"γιατί βάλατε και αναφέρετε subwoofer άλλου κατασκευαστή στο review των floorstanding speakers μας", κ.ο.κ.
Αν πάει εκεί η κουβέντα, θα πρέπει να σας δίνουν τα ομοσταυλα σαμπ.
Αν δεν παρέχουν τα ομοσταυλα, είστε υποχρεωμένοι να τα συμπληρώσετε με ο, τι διαθέτει το περιοδικό.

Τι τετράδα σαμπ διαθέτει το περιοδικό;
Να λόγος καλής διαφήμισης.
Θα μπορεί να εναλλάσσεται η μάρκα των σαμπ, πχ κάθε 6-μηνο, εφόσον θέλει διαφήμιση κι άλλος.

Με ποιον av θα κάνετε καλιμπράρισμα;
Να άλλη μια ευκαιρία διαφήμισης.
Τεστ μακράς διάρκειας.


θα έπρεπε ο κάθε reviewer που αναλαμβάνει ηχεία για το περιοδικό να αποκτήσει 2 SB-3000 ή οποιαδήποτε άλλη επιλογή, και αντίστοιχα... παρόμοιο χώρο και με αντίστοιχη φροντίδα και εξοπλισμό.
Γουστάρω, μακάρι να μπορούσε να γίνει, αλλά δυστυχώς ούτε εγω, ούτε κάποιος από το team είναι πολυεκατομμυριούχος για να γίνει
Έλα ρε, δε χρειάζεται να είσαι πολυεκατομμυριούχος για να έχεις 4 σαμπ στο δωμάτιο (πρισονους, άριστη δουλειά θα κάνουν, 1 χιλιάρικο υπόθεση).

Για μια ήπια ηχητική φροντίδα, επίσης δε χρειάζεται καμία περιουσία.

Για σωστή ενσωμάτωση των σαμπ, ή διαβάζετε μπουτχια και τα κάνετε με πισι, ή βολευεστε με έναν av processor που έχει Ντιράκ.
Mini dsp. Άριστο.
Πολυεκατομμυριούχος σίγουρα δε χρειάζεται να είσαι.
(αν και πάντα βοηθάει) :rofl:
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.401
Reaction score
27.690
Θεωρώ ότι σε άλλο πράγμα αναφέρεται ο Κώστας και σε άλλο ο Σταματάκος.

Δεν γίνεται όλα αυτά τα Studios παγκοσμίως με τα near field ηχεία να είναι λάθος στημένα.

Επιπλέον δεν γίνεται να παίρνουν πιστοποιησεις από την Dolby και να μετρά λάθος η Dolby επειδή είναι στο near field πεδίο ο ηχολήπτης.

Προφανώς μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.
Βλέπουμε απο την μια την Genelec να σου λέει ότι με το τάδε ηχείο και με τάδε RT60 δεν μπορείς να κάνεις σωστή δουλειά από τα τόσα μέτρα και πάνω. Και δεν το λέει μόνο η Genelec.
Aπο την άλλη βλέπουμε πχ την Focal με το Aria 906 και το 6,5" woofer να σου λέει ότι είναι για 2,5m απόσταση.
Στα 2,5m η Genelec σου λέει ότι θες το 8351 που έχει 3000€ το ένα και όχι 850€ το ζευγάρι Aria.
 
Last edited:


billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.453
Reaction score
5.550
Και πάλι, δεν μπορείς να βάλεις σε έξοδα με το ζόρι άτομο ( και καλά τα προσιτά presonus, av και λοιπή αλυσίδα για να έχεις το ίδιο στον καθένα ? μαζεύονται λίγα λίγα τα φράγκα σε καλό νούμερο ).

Οι χώροι ? Διαφορετικοί εντελώς ο καθένας (δεν ξέρουμε καν κατά πόσο στον χώρο του τάδε μπορούν να χωρέσουν έστω 2 presonus :D )
Αν υπήρχε "σιωπηλός" χορηγός ( εννοώ που να μην ζητάει πράγματα που δεν μου αρέσουν, όπως πχ να γλυκάνεις την κριτική για προϊόν του, sorry baby, I don't :D ) που να βοηθήσει στα των μηχανημάτων έστηνα τους χώρους όλων των συντακτών εύκολα. Το θέμα είναι πως δεν, ούτε στην εποχή αυτή μπορείς να πεις σε συνεργάτη "δώσε 5000€ και πάρε τον τάδε εξοπλισμό για να είμαστε στα ίδια και να έχουμε κοινό baseline :D )

Άλλο μεγάλο πρόβλημα... κλασική νοοτροπία των ελληνικών αντιπροσώπων, το δανεικό για λίγες ημέρες.
Αν βρείς τρόπο να μας δώσουν για πολύ καιρό, μήνες όπως λες μηχανήματα της προκοπής, να σε κάνω το τραπέζι :D
Εδώ γίνεται "πάλη" να στείλουν επίκαιρα μηχανήματα και μη άκυρα πράγματα (λες αφιέρωμα home cinema προβολέων και ο Χ αντιπρόσωπος σου στέλντει data/presentation προβολέα :D ).

Να στείλει ο κατασκευαστής και ομόσταυλα subs ? 2 κιόλας ? Εδώ λες καλά που δεν στέλνουν τα ηχεία χωρίς λειψούς οδηγούς :D
 

K

kimon

Guest
Εγω παλι δε βλεπω ( μαλλον ) αγαπη προς το Σταματακο, αλλα μενος προς τον Κωστα και προσπαθεια να τον βγαλουμε οπως παντα για καποιο λογο «σκαρτο», βλεπω ζοριζονται πολλοι παντως ε;
οχι πως μας πειραζει βεβαια
Θεωρώ ότι σε άλλο πράγμα αναφέρεται ο Κώστας και σε άλλο ο Σταματάκος.

Δεν γίνεται όλα αυτά τα Studios παγκοσμίως με τα near field ηχεία να είναι λάθος στημένα.

Επιπλέον δεν γίνεται να παίρνουν πιστοποιησεις από την Dolby και να μετρά λάθος η Dolby επειδή είναι στο near field πεδίο ο ηχολήπτης.

Προφανώς μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.
Βλέπουμε απο την μια την Genelec να σου λέει ότι με το τάδε ηχείο και με τάδε RT60 δεν μπορείς να κάνεις σωστή δουλειά από τα τόσα μέτρα και πάνω. Και δεν το λέει μόνο η Genelec.
Aπο την άλλη βλέπουμε πχ την Focal με το Aria 906 και το 6,5" woofer να σου λέει ότι είναι για 2,5m απόσταση.
Στα 2,5m η Genelec σου λέει ότι θες το 8351 που έχει 3000€ το ένα και όχι 850€ το ζευγάρι Aria.
Ο Σταμ. ξέρει τι λέει.
Εναντίον του άλλου δεν υπάρχει μένος, ώρες-ώρες όμως με ενοχλεί το να στραβώνει με τουπέ άλλους με τα όσα άκριτα λέει (όχι πάντα βέβαια).
 
Last edited by a moderator:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.401
Reaction score
27.690
Αν καταλάβουμε ότι υπάρχουν reviews που έγιναν στα demo rooms αντιπροσώπων θα καταλάβουμε και τι πρέπει να αντιμετωπίσουν οι reviewers και τα περιοδικά.
 

TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.073
Εγώ λέω ότι αν η εταιρία ισχυρίζεται ότι το ηχείο βάσης δεν χρειάζεται σαμπ, δεν του βάζουμε σαμπ στη δοκιμή. Για όποιες συνθήκες τα πουλάει, για αυτές το δοκιμάζουμε.
Απ' όσο ξέρω, πλήρως IEC δωμάτιο ακρόασης (και μάλιστα room-in-room) είχε μόνο το Hitech. Και (για κάποιος αντι-εγγλέζους) με 801 και 805.
 

K

kimon

Guest
Φυσικά και δεν δέχομαι, διότι η ήττα μου είναι σίγουρη. Όπως διαπιστώνει και ο Γεώργιος Λεμπέσης, "ουδέποτε και ουδείς έξυπνος κατόρθωσε να πείσει με λογικά επιχειρήματα ένα βλάκα" (
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.672
Σωστά όλα αυτά που λες @costas EAR αλλά είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις πως αυτά στα περιοδικά δεν γίνονται.
Ειναι σα να πηγαίνει κόντρα στο βασικό του χρηματοδότη που είναι είναι οι αντιπροσωπείες λόγο διαφημίσεων και μηχανημάτων.
Μη βάζουμε στην κουβέντα το ASR γιατί δεν έχει καμία σχέση με τα περιοδικά. Δεν παίρνει διαφήμιση, δεν περιμένει μηχανήματα για reviews. Γενικά η μακροημέρευση του δεν εξαρτάται από εργοστάσια και αντιπροσώπους.
Ένας φραγκάτος συνταξιούχος είναι που μάλλον δεν είχε τη να κάνει και έφτιαξε το ASR για να περνά η ώρα. Δεν υπολόγισε όμως τη δυναμική του εγχειρήματος και τώρα για να μπορέσει να σταθεί θέλει μια σοβαρή ομάδα από πίσω.
Δεν ήταν δύσκολο να φτάσει εκεί που έφτασε γιατί "πουλούσε" κάτι διαφορετικό. Δύσκολο είναι τα κρατηθεί εκεί που έφτασε.
Μπορεί να "πουλάει" το not recommended, αλλά αυτό δεν θα το δούμε στα περιοδικά.
Κοίτα, προφανώς είναι σωστό αυτό που κάνει ο αμίρ, γι'αυτο και έχει τόσο μεγάλη ανταπόκριση, τόσο σε επίπεδο αναγνωστών, όσο και σε επίπεδο κατασκευαστών (μιλάνε και βελτιώνονται από τις δοκιμές του).

Ο αμίρ έχει άλλα προβλήματα, και το σημαντικότερο είναι πως δεν ασχολείται με το συνολικό τμήμα του βίντεο, παρά μόνο με μονοκάναλο (μη γελάς) οντιο, οπότε στο σύγχρονο av σκηνικό είναι ένας μονόφθαλμος. Προσπαθεί στους av processors αλλά φαίνεται πως υστερεί σε σχέση με άλλους που δοκιμάζουν μόνο τέτοια.

Τες πα, ας δούμε τα θετικά του αμιρ, που είναι σημαντικά και αναγνωρισμενα.

Προσωπικά εκτιμώ πως αυτή η θετική προσέγγιση του αμιρ, σε περιοδικό, γίνεται να εφαρμοστεί φιλτραρισμένη, αφού εμπλουτισθει με όσα του λείπουν, και αφού αφαιρεθούν τα ειδικά εργαλεία που αυτός έχει, διότι δε μπορείς να περιμένεις σπινοραμα από τέτοιο εξοπλισμό από ένα οποιοδήποτε περιοδικό, λογικά πράγματα.

Μπορείς όμως να περιμένεις ένα σχεδιάγραμμα max spl σε 3% THD. :)
Τι πιο χρήσιμο!
Εύκολο, απλό, και δε καταπονεις καθόλου τον εξοπλισμό όταν σταματάει στο 3%, αντιθέτως στο 10% ναι, τον καταπονεις.

Τέλος πάντων, δίνω ιδέες που εκτιμώ πως θα μπορούσαν με κάποιους τρόπους να εφαρμοστούν, αν υπάρχει πραγματικά η διάθεση για κάτι τέτοιο.

Θα μου επιτρέψετε να θεωρώ δικαίως πως εν ετει 2021 το να ακούει κάποιος ένα ηχείο με 5-αρι "γουφερ" στο δωμάτιό του χωρίς σαμπ και χωρίς ισοστάθμιση, ταργκετ κερβ και κρος, και να μου λέει πως παίζει, είναι ολίγον τι ανέκδοτο.
Το preference rating with sub(S) έχει νόημα, και μάλιστα για δεδομένο εύρος απόστασης ακρόασης, τα υπόλοιπα δεν έχουν λόγο ύπαρξης, αποτελούν ανέκδοτα.

Μία κατάταξη ηχείων με αυτή την μεθοδολογία, θα είναι σταθερή στο χρόνο και αντικειμενική.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Εγώ λέω ότι αν η εταιρία ισχυρίζεται ότι το ηχείο βάσης δεν χρειάζεται σαμπ, δεν του βάζουμε σαμπ στη δοκιμή. Για όποιες συνθήκες τα πουλάει, για αυτές το δοκιμάζουμε.
Το σωστό και πλήρες - και όχι δύσκολο - κατά τη γνώμη μου είναι:

1. Σαν σκέτο βάσης (ή και δαπέδου εδω που τα λέμε), το ηχείο κάνει το και το, στους μεν χώρους, το και το στους δε χωρους και αποστάσεις (όχι τίποτα διατριβές και εξεζητημένα σενάρια, χοντρικά και συνηθισμένα πράγματα για να δωθεί μία ιδέα) . . .

2α. Σε συνδυασμό όμως με σαμπ της κατηγορίας τιμής του, μπορεί να φτάσει ως εκεί . . .
2β. Οσοι τώρα θα'θελαν να το συνδυάσουν με ακριβό σαμπ, μπορούν να περιμένουν το και το . . .

(μη περιμένετε τα 2α και 2β να διαφέρουν και πολυ στο ηχητικό κομάτι που αφορά το βάσης)
 

K

kimon

Guest
Εγώ πάλι λέω πως και οι δύο έχουν δίκιο.
Υπό προϋποθέσεις, κ. Κόγια, όλα γίνονται. Η βασική απαίτηση εδώ είναι να βρισκόμαστε σε τέτοια απόσταση, ώστε η εκπομπή του ηχείου να προσομοιάζει κατά το δυνατόν αυτήν της σημειακής πηγής. Αυτό το αναφέρει ο Δ. Σταματάκος. Το ότι σε κάποια ηχεία η κατάσταση αυτή συμβαίνει σε μικρότερη απόσταση από ό,τι σε κάποια άλλα, είναι οι προϋποθέσεις στις οποίες αναφέρθηκα, π.χ. ένα μονόδρομο ή ένα ομοαξονικό μεγάφωνο, μαζί με την γενικότερη σχεδίαση του ηχείου βέβαια. Πρέπει όμως να αναφερθεί. Φαντασθήτε κάποιον κάποιον να πάρει κατά γράμμα την ανοησία που ειπώθηκε και να στήσει στο κέντρο ενός μεγάλου δωματίου (δηλαδή μακριά από τοίχους) ένα ζευγάρι πολύδρομα ηχεία δαπέδου και να τα ακούει στο ένα (1) μέτρο! Και αυτό λέχθηκε ως υπόδειξη προς τους δοκιμαστές!
Έμεινα άναυδος όταν το διάβασα και απόρησα που δεν το επισήμανε κανείς, λες και έχουμε να κάνουμε με κάποια σούρα από το Κοράνι (του οποίου αν αφισβητήσεις την αλήθεια , κινδυνεύει το κεφάλι σου)!
 
Last edited by a moderator:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Κακόν εστί την γλώτταν προτρέχειν της διανοίας, διότι όποτε συμβαίνει αυτό αμολάμε κοτσάνες και στραβώνουμε έτσι όσους τυχαίνει να έχουν εμπιστοσύνη στα λόγια μας. Παράδειγμα:



μια φράση από κάποιον, ο οποίος, ενώ γενικώς θεωρείται από τους "γνώστες" , επί του προκειμένου δείχνει να μη ξέρει τι λέει (εκφράζομαι κομψά).
Ένας όμως σοβαρός επαγγελματίας του χώρου (κατά την γνώμη μου, διαμορφωμένη από κείμενα που δημοσιεύει τα τελευταία 35 χρόνια), ο Δ. Σταματάκος, γράφει το εξής: (σε αυτήν την δοκιμή)

Μεγάλη παρένθεση: Αξίζει να γίνει μια διευκρίνηση σε ό,τι αφορά τον όρο “Near Field”. Το εγγύς πεδίο μιας ηχητικής πηγής είναι μια περιοχή, πολύ κοντά σε αυτήν, όπου η διάδοση των ηχητικών κυμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και δύσκολο να προβλεφθεί. Με βάση αυτό, η ακρόαση στο near field δεν είναι κάτι που προτείνεται για κανένα ηχείο, συμπεριλαμβανόμενων και των Near Field. Τα ηχεία πρέπει να ακούγονται με την θέση ακρόασης, είτε στο far field (όπου το ηχείο προσεγγίζει την σημειακή πηγή και ο ακροατής γίνεται αποδέκτης κυρίως της άμεσης ακτινοβολίας του) είτε στο diffuse field (πάλι σε συνθήκες σημειακής πηγής, αλλά με τον ακροατή να γίνεται αποδέκτης του συνδυασμού άμεσης/ανακλώμενης ακτινοβολίας). Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.

Επειδή δεν μπορεί να έχουν και οι δύο δίκιο, είναι φανερό, νομίζω, ποιός "το έχει" με την κοτσανολογία...
Μετά...χαρμολύπης παρατηρώ ότι συγχέεται η nearfield ζώνη ενός ηχείου (ή μεγαφώνου) με την τοποθέτηση κατηγορίας nearfield γι ακρόαση στο λεγόμενο ΄΄εγγύς πεδίο΄΄.Η δεύτερη συνθήκη συναρτάται με την απόσταση εκείνη όπου η θέση ακροατή θα εισπράττει μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας σε σχέση με την προερχόμενη από ανακλάσεις εντεταγμένες σε πεδίο αντήχησης...Έχουν δημοσιευθεί σχετικοί προς αυτό παράγοντες στον παρακάτω σύνδεσμο:
H διαρρύθμιση εγγύς πεδίου για την ακρόαση έχει μεγαλύτερο εύρος τιμών σε σχέση με τη nearfield ζώνη στα ίδια τα ηχεία.Εκτός της απόστασης,συναρτάται επιπλέον όχι μόνο με την κατευθυντικότητα δεδομένου ηχείου πάνω στο φάσμα απόκρισης,αλλά και με παραμέτρους από τον ίδιο το χώρο,ισχύουσες ανεξάρτητα από ποιο ηχείο θα κληθεί να παίξει εντός του.

Στα συνήθη nearfield monitors και υπό τυπικές συνθήκες χώρων επισκόπησης η απόσταση για τοποθέτηση nearfield μπορεί να κυμαίνεται σε τιμές μεταξύ 90 - 140 εκατοστών.Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή υπεισέρχονται παράγοντες όπως οι προαναφερθέντες.Βέβαιο είναι ότι δεν νοείται nearfield τοποθέτηση για ηχεία των οποίων οι λοβοί ακτινοβολίας από τα επιμέρους μεγάφωνα δεν θα ενοποιούνται στις ενδεδειγμένες για nearfield αποστάσεις...
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.315
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top