Ποιο αυτοκίνητο κυρίως για την πόλη;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Να θυμίσω πως σε περίπτωση που έχετε εταιρεία, η αγορά ev πάει με 150% υπεραποσβεση.

Δηλαδή δίνεις 40 χιλιάρικα και περνάει σαν έξοδο ότι έδωσες 60 χιλιάρικα.

Καθένας, αναλόγως ύψους εσόδων και φορολογικής κλίμακας, μπορεί να υπολογίσει πόσα λεφτά θα γλυτώσει από αυτά που θα έδινε σίγουρα στην εφορία.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Κώστα, το κλιματιστικό πόσο μειώνει την αυτονομία, λειτουργώντας μια πολύ ζεστή (ή κρύα) ημέρα;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.049
Reaction score
20.455
Τροποποίηση προδιαγραφών:
  • το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον ευπρόσδεκτο, αλλά όχι απαραίτητο
  • παρότι επιθυμητό κόστος είναι τα 20.000€, αυτό μπορεί να αυξηθεί μέχρι τις 25.000 €
Αν δεν γίνομαι αδιάκριτος, θα βοηθούσε πολύ την κουβέντα, να μας πεις για χάρη ποιου αυτοκινήτου αυξήθηκε ο προϋπολογισμός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.097
Reaction score
124.652
Κώστα, το κλιματιστικό πόσο μειώνει την αυτονομία, λειτουργώντας μια πολύ ζεστή (ή κρύα) ημέρα;
Πρακτικά, καθόλου το καλοκαίρι.

Το χειμώνα, είναι μεγαλύτερη η καταναλωση, γι'αυτο αξίζει να υπάρχει αντλία θερμότητας.

Ωστόσο το χειμώνα, είτε με αντλία θερμότητας είτε χωρίς, μόνο και μόνο λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας στις μπαταρίες, οι ίδιες οι μπαταρίες έχουν ελαττωμένη χωρητικότητα.

Δες το γράφημα wltp αναλόγως εξωτερικής θερμοκρασίας.
Οι μεταβολές της αυτονομίας είναι δεδομένες, είτε με heat pump είτε χωρίς.

Screenshot_20210628_121445_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg


Επίσης, προσωπικά συμφωνώ με το σχόλιό σου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς μεγάλη αυτονομία, παραείναι "ακριβά" για κατ'ουσιαν κίνηση μόνο μέσα στην πόλη.

Ωστόσο τα δεδομένα είναι αντίθετα με αυτό το σκεπτικό.
Χθες είδα κάτοχο i3 με την πολύ μικρή εμβέλεια μπαταρίας, να δηλώνει ότι δεν έχει πάνω από 5% πτώση αυτονομίας μετά από 350.000χλμ στα αρκετά χρόνια που το έχει.

Επίσης τα περισσότερα ηλεκτρικά που πουλάνε σα στραγάλια, Nissan leaf, 208, 2008, up, mokka, c3, κλπ κλπ κλπ, έχουν μικρή εμβέλεια μπαταρίας, δηλαδή έχουν κάτω από 50kwh μπαταρία.

Και μια χαρά κάνουν ένα σκασμό χιλιόμετρα οι κάτοχοι. Εδώ Ελλάδα γνώρισα παιδιά με οικογένειες και το παλιό leaf που πλησιάζουν το 1 μυριο χιλιόμετρα...

Σε 2 χρόνια το πολύ, θα έχει ανά 150 χλμ ένα γρήγορο φορτιστή, τουλάχιστον από Τεσλα, αυτό είναι σίγουρο, και θα βάλουν κι άλλοι. Οπότε παύει να έχει αξία η μεγάλη αυτονομία, αποκτά αξία μόνο η υψηλή ταχύτητα φόρτισης, δηλαδή να φορτίζει στα 100+kw το όχημα, κι όχι στα 70kw μέγιστη ταχύτητα φόρτισης, ώστε να παίρνεις 300+ χλμ σε μισή ώρα (ή 300 σε 15') και να φεύγεις.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Αν δεν γίνομαι αδιάκριτος, θα βοηθούσε πολύ την κουβέντα, να μας πεις για χάρη ποιου αυτοκινήτου αυξήθηκε ο προϋπολογισμός.
Όλων ανεξαιρέτως των υποψηφίων μοντέλων. Είχα γράψει και πολύ νωρίτερα, ότι για πλήρη εξοπλισμό είναι αναμενόμενη μια λελογισμένη υπέρβαση του προϋπολογισμού των 20.000€. Αυθαίρετα τη συγκεκριμενοποίησα σε 25%, δηλαδή 5.000€, χωρίς να σημαίνει ότι αυτό το ποσό πρέπει να εξαντληθεί: στο Captur, για παράδειγμα, είναι 1.980€.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Μια που κάνουμε γενικώς προτάσεις...

Το πέτυχα στις διακοπές και το θεωρώ μια πολύ αξιόλογη (αν και ομολογουμένως ελαφρώς ιδιαίτερη - λόγω χρώματος, μη φανταστείτε) πρόταση για αυτοκίνητο πόλης.

20210822_153007.jpg
20210822_153017.jpg
 


Μηνύματα
13.609
Reaction score
6.564
Δεν ξέρω τι έκανες με το αυτοκίνητο, απλά να αναφέρω κάποια νέα δεδομένα, γιατί εδώ και 15 μέρες είμαι και εγώ στο ψάξιμο για ένα μικρό suv. Λοιπόν.... το yaris cross, για παραγγελία που θα γίνει τώρα, έχει παράδοση ένα χρόνο και ανοικτή τιμή!!!!! Το Ford puma που είδα προχθές (και με διαβεβαίωσαν ότι η τιμή δεν θα αλλάξει μέχρι τέλος του χρόνου) και πήγα σήμερα να κάνω test drive, ακρίβυνε κατά 900 ευρώ (εκδοσή 1. 0 st-line 125 hp) σήμερα!!!!! Το peugeot 2008 που επίσης οδήγησα σήμερα, από 1/11 ανεβαίνει από 500-1000 ευρώ (εκδοσή active plus 130 hp)!!!!!
To skoda kamiq (1. 0 110 hp ambition) που ήταν το πιο προσιτό, από 18100 πήγε 19800 την περασμένη Τετάρτη!!!
Δεν γνωρίζω αν αυτές είναι εργοστασιακές αυξήσεις ή κάποιοι βαράνε στο ψαχνό, λόγω της μειωμένης παραγωγής αυτοκινήτων γενικά. Όσο για χρόνους παράδοσης....... από 5-6 μήνες, αλλά δεν είναι και σίγουρο. Μάλλον η χειρότερη περίοδο για αγορά αυτοκινήτου και όποιος δεν έχει άμεση ανάγκη να αγοράσει, καλύτερα να το αφήσει για μετά από ένα με δυο χρόνια.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Δεν ξέρω τι έκανες με το αυτοκίνητο, απλά να αναφέρω κάποια νέα δεδομένα, γιατί εδώ και 15 μέρες είμαι και εγώ στο ψάξιμο για ένα μικρό suv. Λοιπόν.... το yaris cross, για παραγγελία που θα γίνει τώρα, έχει παράδοση ένα χρόνο και ανοικτή τιμή!!!!! Το Ford puma που είδα προχθές (και με διαβεβαίωσαν ότι η τιμή δεν θα αλλάξει μέχρι τέλος του χρόνου) και πήγα σήμερα να κάνω test drive, ακρίβυνε κατά 900 ευρώ (εκδοσή 1. 0 st-line 125 hp) σήμερα!!!!! Το peugeot 2008 που επίσης οδήγησα σήμερα, από 1/11 ανεβαίνει από 500-1000 ευρώ (εκδοσή active plus 130 hp)!!!!!
To skoda kamiq (1. 0 110 hp ambition) που ήταν το πιο προσιτό, από 18100 πήγε 19800 την περασμένη Τετάρτη!!!
Δεν γνωρίζω αν αυτές είναι εργοστασιακές αυξήσεις ή κάποιοι βαράνε στο ψαχνό, λόγω της μειωμένης παραγωγής αυτοκινήτων γενικά. Όσο για χρόνους παράδοσης....... από 5-6 μήνες, αλλά δεν είναι και σίγουρο. Μάλλον η χειρότερη περίοδο για αγορά αυτοκινήτου και όποιος δεν έχει άμεση ανάγκη να αγοράσει, καλύτερα να το αφήσει για μετά από ένα με δυο χρόνια.
Με πρόλαβες. :)

Previously on "Which small crossover?"
Είχαμε μείνει στην λίστα τεσσάρων υποψηφίων, δηλαδή 2008, Captur, Yaris Cross και Puma.
Μετά από εκτενή αξιολόγηση, έγιναν διαδοχικά τα ακόλουθα:
  • το 2008 βγήκε εκτός γιατί το κόστος του στη διαμόρφωση που το θέλαμε ήταν υπερβολικό, αλλά και γιατί η οδηγός αποφάσισε ότι τελικά της αρέσει λιγότερο από τα υπόλοιπα.
  • ακολούθησε το Captur, γιατί είναι πολύ αργό με τον κινητήρα των 100hp, οπότε δεν το λες αυτοκίνητο για κάθε χρήση. Με βαριά καρδιά, γιατί κατά τα λοιπά ήταν ιδανικό για την περίπτωση.
  • ομοίως το Yaris Cross, εν μέρει γιατί βαρεθήκαμε να περιμένουμε για να το δούμε και -ακόμα περισσότερο- να περιμένουμε για να έρθει. Κυρίως όμως απορρίφθηκε για δυο άλλους λόγους:
    • παρότι πολύ υπάκουο στις χαμηλές ταχύτητες λόγω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα και της απόκρισης του CVT κιβωτίου, όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται νωθρό. Το προσπέρασμα σε δρόμο με πυκνή κυκλοφορία με ταχύτητες από 80-90 χλμ/ώρα και πάνω θέλει καλό προγραμματισμό και συντονισμό. Με πλήρη φόρτο τα πράγματα θα είναι σίγουρα χειρότερα...
    • έχει υπερβολικό θόρυβο κύλισης από τα λάστιχα (ειδικά σε τραχιά άσφαλτο), αεροδυναμικό θόρυβο από τους καθρέφτες, μηχανικό θόρυβο από το θερμικό κινητήρα όταν αυτός ζοριστεί και το CVT του ανεβάσει στροφές (με το τελευταίο είμαι εξοικειωμένος γιατί είχα και παλιότερα αυτοκίνητο πόλης με CVT, αλλά αρκετούς άλλους σίγουρα θα τους ενοχλήσει).
Έμεινε λοιπόν το ήπιο υβριδικό Puma, το οποίο:
  • ομολογώ ότι... ερωτεύτηκα στο test-drive που του έκανα, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που το πας, όχι που σε πάει. Θυμίζει καρτ στο χειρισμό του και σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε δρόμο και με κάθε ταχύτητα.
  • έχει πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα χάρη στην απόδοση του θερμικού κινητήρα αλλά και την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές.
  • οι χώροι του είναι κορυφαίοι όσον αφορά τις αποσκευές και αποδεκτοί όσον αφορά δυο ενήλικες και δυο παιδιά για επιβάτες.
  • η ποιότητα κύλισής του είναι καλή και ο θόρυβος χαμηλός, τουλάχιστον μέχρι τα 120-130 χλμ/ώρα που μας ενδιαφέρει.
  • ο εξοπλισμός του είναι απολύτως κορυφαίος για την κατηγορία, καθώς περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και σύστημα ελέγχου του διαφορικού που του επιτρέπει να κινείται καλύτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση.
  • πολύ καλή είναι και η σχέση κόστους/απόδοση, αν αγοράσεις έξυπνα.
  • η... πελάτισσα είναι παραδοσιακή και δήλωσε ότι τελικά προτιμάει να ξαναπάρει Ford (θυμίζω ότι οδηγεί ένα Ka δεκαετίας με... 29.000 χλμ). Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, οπότε ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω; 😀
Στα αρνητικά θα έβαζα ότι:
  • υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα στην κατηγορία με λίγο μεγαλύτερους χώρους επιβατών.
  • ομοίως, με κάπως καλύτερη απτή ποιότητα υλικών στο εσωτερικό.
  • το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται 2.500€ (!) και μάλλον δεν είναι ότι καλύτερο για επιτόπιες μανούβρες ή πολλά ξεκίνα-σταμάτα. Τουλάχιστον το χειροκίνητο κιβώτιό του είναι εξαιρετικό -μάλλον το καλύτερο της κατηγορίας- και... τζάμπα.
  • οι εκπομπές καυσαερίων περιέχουν... 121 γρ CO2. Για εμάς είναι αδιάφορο βέβαια, αλλά σημαντικό πλέον για κάποιον που θέλει να μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.
  • το χρωματολόγιο είναι περιορισμένο και οι χρεώσεις εξωφρενικές, πχ σχεδόν 900€ για κόκκινο μεταλλικό και 1.200€ (!) για ένα που θα το χαρακτήριζα... τσιμεντί.
  • οι στατιστικές βλαβών του Fiesta, στο οποίο βασίζεται, δεν είναι ότι καλύτερο. Από την άλλη, τα πολύ λίγα και ξεκούραστα χιλιόμετρα που θα κάνει στα χέρια μας καθώς και τα 8 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, αντισταθμίζουν την κατάσταση.
  • η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά στις περισσότερες επιφάνειες εκτός από την εντελώς διαλυμένη άσφαλτο, εμένα δε με ενόχλησε τόσο. Ίσως γιατί νιώθεις την ανωμαλία αλλά δεν την ακούς, όπως συμβαίνει σε άλλα αυτοκίνητα όπου ακούγονται... βογγητά από την ανάρτηση.

1635006199514.png


Κατόπιν των παραπάνω, παραγγείλαμε το Puma στην ήπια υβριδική έκδοση ST Line των 125 ίππων, με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Προσθέσαμε το πακέτο εξοπλισμού Driver Assistance Pack και αμφιταλαντευτήκαμε λίγο για το αν θα βάλουμε την πανοραμική ηλιοροφή (995€), αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι τα αρνητικά της είναι περισσότερα από τα θετικά. Διαλέξαμε λευκό χρώμα που ήταν το μόνο που μας άρεσε και που η Ford χρεώνει 260€, οπότε το τελικό κόστος ήταν 23.027€. Μάλλον είμαστε από τους τελευταίους πελάτες που το αγόρασαν πριν πέσει "καπέλο".
Χρόνος παράδοσης μέσα στο Φεβρουάριο, οπότε με γεια μας! :)
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Παράρτημα: Τι θα παίρναμε αν θέλαμε ένα μικρομεσαίο crossover με κόστος έως 25.000€ και...

...πολύ οικονομικό, ευκολοδήγητο κι αξιόπιστο, που να μπαίνει στο Δακτύλιο κάθε μέρα, αλλά να το χρησιμοποιούμε μόνο για μετακινήσεις στην πόλη;
Toyota Yaris Cross, Style, CVT Hybrid

...οικονομικό, πρακτικό και όμορφο, κατάλληλο για κάθε χρήση (αρκεί να μη μπλέκουμε συχνά σε μποτιλιάρισμα), αλλά να μη μας νοιάζουν οι επιδόσεις;
Renault Captur, Dynamic, 6-manual, LPG 100TCe

...με ξεχωριστό σχεδιασμό, εξαιρετικά άνετη ανάρτηση, πολύ καλό κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο, κάπως μικρότερο χώρο αποσκευών και λίγη... ναυτία στις στροφές;
Citroen C4, Shine, EAT8, Puretech 130
Edit: μόλις πήρε 2.000€ πάνω -λυπάμαι, χάσατε!

...γεροντίστικο και καλό σε όλα του, γιατί η γριά η κότα έχει το ζουμί;
Skoda Kamiq

...τετρακίνητο και τίμιο, που να το αγοράζεις με κλειστά τα μάτια γιατί αν τ' ανοίξεις μάλλον θ' αλλάξεις γνώμη;
Suzuki S-Cross

...μια ανάποδη μπανιέρα;
Volkswagen T-ROC :biggrin:
 



Μηνύματα
13.609
Reaction score
6.564
Με πρόλαβες. :)

Previously on "Which small crossover?"
Είχαμε μείνει στην λίστα τεσσάρων υποψηφίων, δηλαδή 2008, Captur, Yaris Cross και Puma.
Μετά από εκτενή αξιολόγηση, έγιναν διαδοχικά τα ακόλουθα:
  • το 2008 βγήκε εκτός γιατί το κόστος του στη διαμόρφωση που το θέλαμε ήταν υπερβολικό, αλλά και γιατί η οδηγός αποφάσισε ότι τελικά της αρέσει λιγότερο από τα υπόλοιπα.
  • ακολούθησε το Captur, γιατί είναι πολύ αργό με τον κινητήρα των 100hp, οπότε δεν το λες αυτοκίνητο για κάθε χρήση. Με βαριά καρδιά, γιατί κατά τα λοιπά ήταν ιδανικό για την περίπτωση.
  • ομοίως το Yaris Cross, εν μέρει γιατί βαρεθήκαμε να περιμένουμε για να το δούμε και -ακόμα περισσότερο- να περιμένουμε για να έρθει. Κυρίως όμως απορρίφθηκε για δυο άλλους λόγους:
    • παρότι πολύ υπάκουο στις χαμηλές ταχύτητες λόγω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα και της απόκρισης του CVT κιβωτίου, όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται νωθρό. Το προσπέρασμα σε δρόμο με πυκνή κυκλοφορία με ταχύτητες από 80-90 χλμ/ώρα και πάνω θέλει καλό προγραμματισμό και συντονισμό. Με πλήρη φόρτο τα πράγματα θα είναι σίγουρα χειρότερα...
    • έχει υπερβολικό θόρυβο κύλισης από τα λάστιχα (ειδικά σε τραχιά άσφαλτο), αεροδυναμικό θόρυβο από τους καθρέφτες, μηχανικό θόρυβο από το θερμικό κινητήρα όταν αυτός ζοριστεί και το CVT του ανεβάσει στροφές (με το τελευταίο είμαι εξοικειωμένος γιατί είχα και παλιότερα αυτοκίνητο πόλης με CVT, αλλά αρκετούς άλλους σίγουρα θα τους ενοχλήσει).
Έμεινε λοιπόν το ήπιο υβριδικό Puma, το οποίο:
  • ομολογώ ότι... ερωτεύτηκα στο test-drive που του έκανα, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που το πας, όχι που σε πάει. Θυμίζει καρτ στο χειρισμό του και σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε δρόμο και με κάθε ταχύτητα.
  • έχει πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα χάρη στην απόδοση του θερμικού κινητήρα αλλά και την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές.
  • οι χώροι του είναι κορυφαίοι όσον αφορά τις αποσκευές και αποδεκτοί όσον αφορά δυο ενήλικες και δυο παιδιά για επιβάτες.
  • η ποιότητα κύλισής του είναι καλή και ο θόρυβος χαμηλός, τουλάχιστον μέχρι τα 120-130 χλμ/ώρα που μας ενδιαφέρει.
  • ο εξοπλισμός του είναι απολύτως κορυφαίος για την κατηγορία, καθώς περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και σύστημα ελέγχου του διαφορικού που του επιτρέπει να κινείται καλύτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση.
  • πολύ καλή είναι και η σχέση κόστους/απόδοση, αν αγοράσεις έξυπνα.
  • η... πελάτισσα είναι παραδοσιακή και δήλωσε ότι τελικά προτιμάει να ξαναπάρει Ford (θυμίζω ότι οδηγεί ένα Ka δεκαετίας με... 29.000 χλμ). Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, οπότε ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω; 😀
Στα αρνητικά θα έβαζα ότι:
  • υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα στην κατηγορία με λίγο μεγαλύτερους χώρους επιβατών.
  • ομοίως, με κάπως καλύτερη απτή ποιότητα υλικών στο εσωτερικό.
  • το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται 2.500€ (!) και μάλλον δεν είναι ότι καλύτερο για επιτόπιες μανούβρες ή πολλά ξεκίνα-σταμάτα. Τουλάχιστον το χειροκίνητο κιβώτιό του είναι εξαιρετικό -μάλλον το καλύτερο της κατηγορίας- και... τζάμπα.
  • οι εκπομπές καυσαερίων περιέχουν... 121 γρ CO2. Για εμάς είναι αδιάφορο βέβαια, αλλά σημαντικό πλέον για κάποιον που θέλει να μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.
  • το χρωματολόγιο είναι περιορισμένο και οι χρεώσεις εξωφρενικές, πχ σχεδόν 900€ για κόκκινο μεταλλικό και 1.200€ (!) για ένα που θα το χαρακτήριζα... τσιμεντί.
  • οι στατιστικές βλαβών του Fiesta, στο οποίο βασίζεται, δεν είναι ότι καλύτερο. Από την άλλη, τα πολύ λίγα και ξεκούραστα χιλιόμετρα που θα κάνει στα χέρια μας καθώς και τα 8 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, αντισταθμίζουν την κατάσταση.
  • η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά στις περισσότερες επιφάνειες εκτός από την εντελώς διαλυμένη άσφαλτο, εμένα δε με ενόχλησε τόσο. Ίσως γιατί νιώθεις την ανωμαλία αλλά δεν την ακούς, όπως συμβαίνει σε άλλα αυτοκίνητα όπου ακούγονται... βογγητά από την ανάρτηση.

View attachment 227079

Κατόπιν των παραπάνω, παραγγείλαμε το Puma στην ήπια υβριδική έκδοση ST Line των 125 ίππων, με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Προσθέσαμε το πακέτο εξοπλισμού Driver Assistance Pack και αμφιταλαντευτήκαμε λίγο για το αν θα βάλουμε την πανοραμική ηλιοροφή (995€), αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι τα αρνητικά της είναι περισσότερα από τα θετικά. Διαλέξαμε λευκό χρώμα που ήταν το μόνο που μας άρεσε και που η Ford χρεώνει 260€, οπότε το τελικό κόστος ήταν 23.027€. Μάλλον είμαστε από τους τελευταίους πελάτες που το αγόρασαν πριν πέσει "καπέλο".
Χρόνος παράδοσης μέσα στο Φεβρουάριο, οπότε με γεια μας! :)

Καλορίζικο.....(όταν με το καλό έρθει).Συμφωνώ απόλυτα με ότι έγραψες,αλλά επειδή για μένα θα είναι το βασικό αυτοκίνητο,το βρίσκω μικρό εσωτερικά,ενώ ο χώρος αποσκευών,μπορεί να είναι μεγάλος,αλλά ταυτόχρονα στενός με μόλις ένα μέτρο πλάτος!!!! Οπότε μάλλον πάω για Skoda Kamiq......αλλά χωρίς τρελό ενθουσιασμό.
 
Last edited:


Μηνύματα
14.867
Reaction score
20.412
διαγραφή για πάντα και αφαίρεση δικαιώματος να ακούει από ενεργά.
άμπασος για πάντα
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.228
Reaction score
8.106
Με πρόλαβες. :)

Previously on "Which small crossover?"
Είχαμε μείνει στην λίστα τεσσάρων υποψηφίων, δηλαδή 2008, Captur, Yaris Cross και Puma.
Μετά από εκτενή αξιολόγηση, έγιναν διαδοχικά τα ακόλουθα:
  • το 2008 βγήκε εκτός γιατί το κόστος του στη διαμόρφωση που το θέλαμε ήταν υπερβολικό, αλλά και γιατί η οδηγός αποφάσισε ότι τελικά της αρέσει λιγότερο από τα υπόλοιπα.
  • ακολούθησε το Captur, γιατί είναι πολύ αργό με τον κινητήρα των 100hp, οπότε δεν το λες αυτοκίνητο για κάθε χρήση. Με βαριά καρδιά, γιατί κατά τα λοιπά ήταν ιδανικό για την περίπτωση.
  • ομοίως το Yaris Cross, εν μέρει γιατί βαρεθήκαμε να περιμένουμε για να το δούμε και -ακόμα περισσότερο- να περιμένουμε για να έρθει. Κυρίως όμως απορρίφθηκε για δυο άλλους λόγους:
    • παρότι πολύ υπάκουο στις χαμηλές ταχύτητες λόγω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα και της απόκρισης του CVT κιβωτίου, όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται νωθρό. Το προσπέρασμα σε δρόμο με πυκνή κυκλοφορία με ταχύτητες από 80-90 χλμ/ώρα και πάνω θέλει καλό προγραμματισμό και συντονισμό. Με πλήρη φόρτο τα πράγματα θα είναι σίγουρα χειρότερα...
    • έχει υπερβολικό θόρυβο κύλισης από τα λάστιχα (ειδικά σε τραχιά άσφαλτο), αεροδυναμικό θόρυβο από τους καθρέφτες, μηχανικό θόρυβο από το θερμικό κινητήρα όταν αυτός ζοριστεί και το CVT του ανεβάσει στροφές (με το τελευταίο είμαι εξοικειωμένος γιατί είχα και παλιότερα αυτοκίνητο πόλης με CVT, αλλά αρκετούς άλλους σίγουρα θα τους ενοχλήσει).
Έμεινε λοιπόν το ήπιο υβριδικό Puma, το οποίο:
  • ομολογώ ότι... ερωτεύτηκα στο test-drive που του έκανα, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που το πας, όχι που σε πάει. Θυμίζει καρτ στο χειρισμό του και σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε δρόμο και με κάθε ταχύτητα.
  • έχει πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα χάρη στην απόδοση του θερμικού κινητήρα αλλά και την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές.
  • οι χώροι του είναι κορυφαίοι όσον αφορά τις αποσκευές και αποδεκτοί όσον αφορά δυο ενήλικες και δυο παιδιά για επιβάτες.
  • η ποιότητα κύλισής του είναι καλή και ο θόρυβος χαμηλός, τουλάχιστον μέχρι τα 120-130 χλμ/ώρα που μας ενδιαφέρει.
  • ο εξοπλισμός του είναι απολύτως κορυφαίος για την κατηγορία, καθώς περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και σύστημα ελέγχου του διαφορικού που του επιτρέπει να κινείται καλύτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση.
  • πολύ καλή είναι και η σχέση κόστους/απόδοση, αν αγοράσεις έξυπνα.
  • η... πελάτισσα είναι παραδοσιακή και δήλωσε ότι τελικά προτιμάει να ξαναπάρει Ford (θυμίζω ότι οδηγεί ένα Ka δεκαετίας με... 29.000 χλμ). Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, οπότε ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω; 😀
Στα αρνητικά θα έβαζα ότι:
  • υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα στην κατηγορία με λίγο μεγαλύτερους χώρους επιβατών.
  • ομοίως, με κάπως καλύτερη απτή ποιότητα υλικών στο εσωτερικό.
  • το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται 2.500€ (!) και μάλλον δεν είναι ότι καλύτερο για επιτόπιες μανούβρες ή πολλά ξεκίνα-σταμάτα. Τουλάχιστον το χειροκίνητο κιβώτιό του είναι εξαιρετικό -μάλλον το καλύτερο της κατηγορίας- και... τζάμπα.
  • οι εκπομπές καυσαερίων περιέχουν... 121 γρ CO2. Για εμάς είναι αδιάφορο βέβαια, αλλά σημαντικό πλέον για κάποιον που θέλει να μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.
  • το χρωματολόγιο είναι περιορισμένο και οι χρεώσεις εξωφρενικές, πχ σχεδόν 900€ για κόκκινο μεταλλικό και 1.200€ (!) για ένα που θα το χαρακτήριζα... τσιμεντί.
  • οι στατιστικές βλαβών του Fiesta, στο οποίο βασίζεται, δεν είναι ότι καλύτερο. Από την άλλη, τα πολύ λίγα και ξεκούραστα χιλιόμετρα που θα κάνει στα χέρια μας καθώς και τα 8 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, αντισταθμίζουν την κατάσταση.
  • η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά στις περισσότερες επιφάνειες εκτός από την εντελώς διαλυμένη άσφαλτο, εμένα δε με ενόχλησε τόσο. Ίσως γιατί νιώθεις την ανωμαλία αλλά δεν την ακούς, όπως συμβαίνει σε άλλα αυτοκίνητα όπου ακούγονται... βογγητά από την ανάρτηση.

View attachment 227079

Κατόπιν των παραπάνω, παραγγείλαμε το Puma στην ήπια υβριδική έκδοση ST Line των 125 ίππων, με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Προσθέσαμε το πακέτο εξοπλισμού Driver Assistance Pack και αμφιταλαντευτήκαμε λίγο για το αν θα βάλουμε την πανοραμική ηλιοροφή (995€), αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι τα αρνητικά της είναι περισσότερα από τα θετικά. Διαλέξαμε λευκό χρώμα που ήταν το μόνο που μας άρεσε και που η Ford χρεώνει 260€, οπότε το τελικό κόστος ήταν 23.027€. Μάλλον είμαστε από τους τελευταίους πελάτες που το αγόρασαν πριν πέσει "καπέλο".
Χρόνος παράδοσης μέσα στο Φεβρουάριο, οπότε με γεια μας! :)
Δεν σε ειπα να το πάρεις μπλε;
Μπες στο puma club το Ελληνικό στο φβ είναι σούπερ.
6A03B5E6-45E9-4CB3-8D2B-9413F8104ED5.jpeg

Καλορίζικο.....(όταν με το καλό έρθει).Συμφωνώ απόλυτα με ότι έγραψες,αλλά επειδή για μένα θα είναι το βασικό αυτοκίνητο,το βρίσκω μικρό εσωτερικά,ενώ ο χώρος αποσκευών,μπορεί να είναι μεγάλος,αλλά ταυτόχρονα στενός με μόλις ένα μέτρο πλάτος!!!! Οπότε μάλλον πάω για Skoda Kamiq......αλλά χωρίς τρελό ενθουσιασμό.
Οκ για εσωτερικό. Για χώρο αποσκευών κανείς λάθος. Το megabox εινσι πολύ πρακτικό. Μέχρι και ποδηλατάκι χωράει διαγώνια λόγω βάθους. Sup βρεγμένο χωρίς θέμα κλπ. Το μόνο μειονέκτημα η ποιότητα κατασκευής σε μικροπράγματα λόγω συναρμολόγησης σε Ρουμανία. Αλλα με 8 χρόνια εγγύηση όλα καλά

D3115DBC-4F12-409C-B8D4-B8CE44A73994.jpeg
 
Last edited:

Μηνύματα
13.609
Reaction score
6.564
O χωρος αποσκευων μια χαρα ειναι απο ογκο,αλλα στενος.Ειχα μαζι μου τον μετρητη λειζερ (λογω δουλειας) και μετρησα το πλατος....100 εκατοστα.Στο δικο μου μικρο αρχαιο 206, ειναι 110 εκατοστα (ασχετα αν ο ογκος ειναι μολις 245 λιτρα). Αυτο προφανως οφειλεται στο οτι παταει στο δαπεδο του fiesta,που ειναι πιο στενο απο τα supermini του ανταγωνισμου.Oσο για την ποιοτητα κατασκευης....εχω ακουσει διαφορα.Σε φιλο του κιτρινισαν τα μπροστα φαναρια,στον χρονο.....900 ευρω το ενα,αλλα ευτυχως τα αλλαξαν λογω εγγυησης.
 
  • Like
Reactions: vet

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Ban τώρα σε όποιον έχει την οικονομική δυνατότητα να προσθέσει πανοραμική οροφή στην παραγγελία και δεν το κάνει.

(Με το καλό να έρθει το αιλουροειδές)
Να σας πω πως πάρθηκε η απόφαση: εγώ είμαι γενικά θετικός στην ιδέα, αν και έχω ενδοιασμούς για θέματα όπως στεγανότητα, μείωση εσωτερικού ύψους, βλάβες και -κυρίως- ζέστη το καλοκαίρι. Η γυναίκα μου, που είναι η βασική οδηγός ήταν αντίθετη, αν και όχι κάθετα -για λόγους ασφαλείας εννοείται (κατά σύμπτωση έγινε κι ένα σοβαρό δυστύχημα με κάμπριο στην περιοχή μας προ ημερών).
Το συζήτησα με τον πωλητή και δεν τον είδα πολύ θετικό, οπότε αποφασίσαμε αρνητικά. Λέτε να το ξανασκεφτούμε, αν μας παίρνει για αλλαγή;
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Να το ξανασκεφτείτε και να το παραγγείλετε με την οροφή. Δεν τίθεται φυσικά θέμα ασφαλείας, η σύγκριση ή έστω συσχέτιση με το δυστύχημα του cabrio είναι άτοπη.


Για τη μείωση του εσωτερικού ύψους οκ, να το δεχτώ, άντε και για τη ζέστη (αν και λογικά έχει σκίαστρο) αλλά από την άλλη θα το πάρετε λευκό, οπότε θα είναι μια χαρά.

Όσο για στεγανότητα και βλάβες, ε δεν είναι δα και Fiat Stilo...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.062
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top