Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


D

debianfox

Guest
Το ερώτημα απαντάτε αν γνωριζουμε:
Μέσος όρος χλμ ανά τύπο οχήματος.
Άλλο μ.ο. έχει το ταξί, άλλο στην επαρχία, άλλο το φορτηγάκι της κούριερ.
Έστω ότι βγαίνει ένα νούμερο... 18.250 τον χρόνο.
Άρα 50 την ημέρα.
Άρα 10KWH έξτρα στο σύστημα για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται, την ημέρα.
Όχι κάθε ώρα, μέσα όμως σε μια μέρα πρέπει να φορτίσει.

Δεν είναι και κάποιο τρελό νούμερο άλλα επειδή δεν φημιζομαστε για τον προγραμματισμό μας ας κρατάμε μικρό καλάθι.
Πόσο μάλλον όταν το καλοκαίρι είμαστε οριακά λόγω των κλιματιστικών
καπου εκει ειναι 8-10 kwh την ημερα....αν υπολογισουμε καταναλωση 20 kwh/100km ισως λιγο παραπανω ισως λιγο παρακατω , και 1000-1200χλ το μηνα ισως λιγο πανω ισως λιγο κατω
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.361
Reaction score
30.513
Ωστόσο με κάτω από 1000 χιλιόμετρα τον μήνα δεν νομίζω να συμφέρει καν να πάρει κανείς, υπό τις παρούσες συνθήκες, ηλεκτρικό.
 

Μηνύματα
14.979
Reaction score
20.644
κανένα αυτοκίνητο δεν συμφέρει αγορά βάσει κατανάλωσης για τόσο λίγα χλμ
ΚΑΝΕΝΑ.-
για λίγο λιγότερα (κάπου 5-7000 το χρόνο) συμφέρει το ταξί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
Επαναλαμβάνω, από μεγάλες εμπεριστατωμενες στατιστικές μελέτες στην Ευρώπη, η μέση ημερήσια απόσταση που διανύει ένα ΙΧ είναι 30χλμ.

Με τυπική κατανάλωση 15kwh/100km, που μέσα στην πόλη είναι 10kwh/100km αλλά ντέφι να γίνει, η μέση κατανάλωση για κάθε ev θα είναι <5kWh την ημέρα.

Εντελως επιστημονικά, ξύσταρχίδγιας μεγκασμά.
ΥΓ. Βάλτε φωτοβολταϊκά.
 

Μηνύματα
3.094
Reaction score
10.237
Αυτό είναι σαν να λέμε ότι όλα τα οχήματα της Ελλάδας αποφασίζουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να πάνε σε ένα βενζινάδικο να βάλουν βενζίνη.

Πρόσεξε, όχι μόνο όσα κινούνται εκείνη τη στιγμή/μέρα. ΟΛΑ! Ακόμα και αυτά που δεν κινούνται ποτέ, που έχουν να κινηθούν καιρό, που είναι κλεισμένα σε γκαράζ κλπ. Σκέψου την ίδια στιγμή όλα τα οχήματα να βγουν έξω για να βάλουν βενζίνη.

Ε, όσο θα μπορέσουν τα βενζινάδικα να ανταποκριθούν σε αυτό το σενάριο (ούτε το οδικό δίκτυο δεν θα μπορέσει, φυσικά), άλλο τόσο θα μπορέσουν και οι υποδομές φόρτισης. Το σενάριο για 5 εκατομμύρια οχήματα που φορτίζουν ταυτόχρονα είναι επιστημονική φαντασία. Εγώ το αυτοκίνητο το βάζω να φορτίσει 1-2 φορές την εβδομάδα και μιλάμε για αυτοκίνητο που κινείται. Άλλος δεν κινείται σχεδόν ποτέ, άλλος θα φορτίζει στη δουλειά ή στην κολώνα που παρκάρει οπότε δεν θα φορτίζει το βράδυ, άλλος θα φορτίζει στο σούπερ μάρκετ, άλλος έχει φωτοβολταϊκά κλπ κλπ.

Όπως σήμερα τα κάποιες χιλιάδες βενζινάδικα αρκούν για να βάλουν βενζίνη σε κάποια εκατομμύρια οχήματα, έτσι και οι υποδομές φόρτισης θα διαμορφωθούν με τέτοιον τρόπο μέσα στα επόμενα έτη ώστε να καλύπτουν τη ζήτηση. Το να πιάνουμε ένα εντελώς ακραίο, καταστροφολογικό σενάριο για να "αποδείξουμε" ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε μαζική χρήση, δεν καταλαβαίνω που αποσκοπεί.

Ή μάλλον καταλαβαίνω, αλλά βλέπω ότι ο φίλος debian ήδη θίχτηκε με τον Κώστα, οπότε δεν θα κάνω τα πράγματα χειρότερα.
Δεν ισχύει αυτό που λες.
καυσιμα βάζεις ανα πάσα στιγμή του 24ώρου στα άπειρα βενζινάδικα και τελειώνεις σε 5’, ενώ ρεύμα προτιμάς τις ώρες του ύπνου- μη χρήσης δηλ- και/γιατί διαρκεί από πολλες ώρες (στο οικιακό) ή λίγες ώρες, στην καλύτερη περίπτωση.
καποτε θα διευθετηθούν αυτά τα θέματα - το πιστεύω - αλλά τώρα είναι πρόβλημα , ειδικά στους διαμένοντες σε πολυκατοικίες σε μεγάλες πόλεις.
τεσπα, το ότι είναι ακόμα σχετικά ακριβά, δίνει χρόνο επίλυσης των προβλημάτων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
Βενζινάδικο, 5 λεπτά. Φόρτιση, από μία ως αρκετές ώρες.
Δε ξέρω που τα έχετε δει αυτά, εγώ πάντως που έχω ηλεκτρικό αυτοκίνητο και έχω κάνει πάνω από 100 στάσεις φόρτισης, δεν έχω κάτσει ποτέ για 1 ώρα πουθενά.

Μπορεί να κάτσω 10 λεπτά, ή ένα τέταρτο.


Τες πα, συνεχίστε την κινδυνολογία, απλώς να ξέρετε πως ούτε 5G δεν έχουν τα εμβολια, ούτε το DNA δεν αλλάζει.
 

gid

Μηνύματα
7.384
Reaction score
8.620
Δε ξέρω που τα έχετε δει αυτά, εγώ πάντως που έχω ηλεκτρικό αυτοκίνητο και έχω κάνει πάνω από 100 στάσεις φόρτισης, δεν έχω κάτσει ποτέ για 1 ώρα πουθενά.

Μπορεί να κάτσω 10 λεπτά, ή ένα τέταρτο.
Είναι επειδή δεν το φορτίζεις ποτέ ως το 100% ούτε το αφήνεις να πέσει κάτω απο το 20% γιατί θα σου κάνει μούτρα :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
Είναι επειδή δεν το φορτίζεις ποτέ ως το 100% ούτε το αφήνεις να πέσει κάτω απο το 20% γιατί θα σου κάνει μούτρα :roflmao:
Άμα πάρεις ev και το πας 100% και μετά στο 0% θυμάσαι να το φορτίζεις, θα γελάσουμε όλοι μας.

Επαναλαμβάνω.
Το χειμώνα, καλό είναι να μη πέφτει κάτω από 40%.

Ευχαριστω, συνεχίστε κινδυνολογία.
 

gid

Μηνύματα
7.384
Reaction score
8.620
Άμα πάρεις ev και το πας 100% και μετά στο 0% θυμάσαι να το φορτίζεις, θα γελάσουμε όλοι μας.
Προς το παρόν, γελάω κάθε φορά που περνάω με τη μηχανή ανάμεσα από όσους φουκαράδες πήζουν στην κίνηση, είτε σε ICE είτε σε EV....

Τα σέβη μου.... :hi:
 

Μηνύματα
14.979
Reaction score
20.644
Προς το παρόν, γελάω κάθε φορά που περνάω με τη μηχανή ανάμεσα από όσους φουκαράδες πήζουν στην κίνηση, είτε σε ICE είτε σε EV....

Τα σέβη μου.... :hi:
εσείς με τις μηχανές να κάνετε δίαιτα γιαντα μας τα χετε κάνει τσουρέκια στην κίνηση.
έχει 50 ολόκληρους πόντους κενό και αντί να περάσετε ή να κάνετε στην άκρη να περάσει κάποιος που μπορεί κλείνετε το πέρασμα περιμένοντας.
καταστροφή είστε .

(αν δεν πάρετε ποδήλατο σωτηρία δεν έχει)
 

gid

Μηνύματα
7.384
Reaction score
8.620
Θα παίρναμε ποδήλατο αλλά η Αθήνα έχει πολλές ανηφόρες μάνα μου....

Όταν αργά ή γρήγορα θα με πατούσαν ΙΧ αλλά ΚΑΙ μοτό, θα ήμουν και ιδρωμένος από πάνω.... δε λέει....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
Πάμε λίγο στις δυνατότητες έξυπνης φόρτισης κατ'οικον.

Οι οικιακοί φορτιστές είναι "έξυπνοι" πλέον, έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού, αλλά και αλληλεπιδρασης με το δίκτυο.
Συνδέονται στο ίντερνετ, και έχουν πολλές δυνατότητες ελέγχου.

Το όμοιο συμβαίνει με τους ενσωματωμένους φορτιστές στα ev, τα οποία έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες προγραμματισμού και αλληλεπιδρασης.

Ακόμα και τώρα, που είναι νωρίς να μιλάμε για έξυπνο δίκτυο και για εκτεταμένη χρήση vtg, δηλαδή για μεταφορά ενέργειας από τα ev προς το δίκτυο.

Να σας δώσω ένα παράδειγμα απλής καθημερινής χρήσης.

Γυρνάω στο σπίτι στις 5 το απόγευμα μετά τη δουλειά.
Δε σταματάω σε βενζινάδικο, δε χάνω χρόνο (ούτε 5 λεπτά).
Μία κίνηση κάνω, να βάλω το φις φόρτισης στο ev, χρόνος 5 δευτερόλεπτα βαριά βαριά, πες 3 δευτερόλεπτα κι είσαι οκ.

Το ev αρχίζει να φορτίζει κατευθείαν; όχι βέβαια. Απλώς κλειδώνει το φις φόρτισης, και μπαίνει στην λειτουργία προγραμματισμού.

Αν λοιπόν η μπαταρία είναι <20% και αν του έχω δώσει τέτοιες οδηγίες, ξεκινάει φόρτιση μέχρι το 20% και κει σταματάει.
Η φόρτιση μέχρι 20% δεν γίνεται υποχρεωτικά με 11kW, ασχέτως αν έχω τέτοιο φορτιστή. Γίνεται και με τη μισή ισχύ, αν αυτό επιθυμώ.

Τυπικά, ποτέ δε σταθμεύεις το ev στην καθημερινότητα με μπαταρία <20%, αφού ρε μάστορα έχεις φορτιστή στο σπιτι, κι είναι 3" δουλειά, πλάκα με κάνεις; γυρνάς και βυσματωνεις, κάθε μέρα αν θες, ή μέρα παρά μέρα, ή κάθε 3 μέρες, τέλος πάντων όποτε πλησιάζει στο 30% ή 40% το χειμώνα.

Άλλωστε, έχοντάς το στην μπριζα, όταν ζεσταίνεται το πρωί για να φύγεις, δε παίρνει από τη μπαταρία ρεύμα, αλλά από τη μπριζα, κι είναι γεμάτη η μπαταρία και το αυτοκίνητο στη σωστή θερμοκρασία πριν μπεις.

Τέλος πάντων, το βάζεις στη μπριζα και δε ξεκινάει φόρτιση στις 5 το απόγευμα που γύρισες από τη δουλειά. Πότε θα ξεκινήσει; το βράδυ, στο νυχτερινό, που είναι και πιο φτηνό το ρεύμα.

Ωραία, τι ώρα θα ξεκινήσει; στις 2 τα χαράματα θες; οκ, τότε θα ξεκινήσει. Όποτε θες εσύ. Εσύ του λες να φορτίζει κατά προτίμηση μεταξύ 2 και 5 τα χαράματα. Οκ, αυτό θα κάνει.

Δηλαδή στις 5 θα είναι 80% φορτισμένο φουλ για να φύγεις; όχι, αν το επιλέξεις να έχει και σωστή θερμοκρασία πριν μπεις.

Δηλαδή ξεκινάει φόρτιση και σταματάει πχ στο 70% και το υπόλοιπο 10% θα το φορτίσει αμέσως πριν φύγεις, ταυτόχρονα με τη θέρμανση της καμπίνας και του καθίσματος του θερμαινόμενου και του τιμονιού του θερμαινόμενου, ώστε τη στιγμή που θες να φύγεις (όπως το έχεις προγραμματίσει) τότε να είναι επακριβώς στο 80% και στη σωστή θερμοκρασία όλα.

Και υπάρχουν δυνατότητες αλληλεπιδρασης με το δίκτυο, δηλαδή μπορεί το δίκτυο να του δώσει οδηγίες να προτιμήσει άλλο τμήμα του ωραρίου νυχτερινής χρέωσης, αναλόγως του τι βολεύει το δίκτυο. Σε ένα έξυπνο δίκτυο, μπορεί η ΔΕΗ να παίρνει πχ 10-15 kWh από κάθε ev για να καλύψει τυχόν αυξημένες στιγμιαίες ανάγκες της, και να τα επιστρέφει εντός του ωραρίου που έχεις δηλωμένο ως σταθμευμένο το όχημα για φόρτιση, χωρίς να διαταραξει την καθημερινότητά σου, δηλαδή εσύ φεύγοντας θα έχεις φορτισμένο όχημα κανονικά στο 80% και θα έχεις ενημέρωση πόσο εξυπηρέτησες το δίκτυο, και για όσο το εξυπηρέτησες, θα έχεις ανάλογη έκπτωση στο λογαριασμό ρεύματος.

Κινδυνολογείτε εσείς, πάρτε ποδήλατα, θα καταρρεύσει το δίκτυο με τα ev και δε θα βρίσκουμε ούτε μπριζα για να φορτισουμε τα κινητά μας, θα τρέχουμε ξεβρακωτοι στους 5 δρόμους, θα έρθει ο βελζεβουλ κι η αποκάλυψη μαζί, θα πέσει μετεωρίτης και θα καούμε όλοι.


ΥΓ. Είμαι πολύ υπέρ των ηλεκτρικών ποδηλάτων, των ηλεκτρικών πατινιών, των ηλεκτρικών σκούτερ και δικύκλων γενικώς, και της όλης ηλεκτρικής μικροκινητικοτητας πόλης.

ΥΓ. 2. Κανένα δίκτυο δε θα καταρρεύσει με τα ev. Το δίκτυο, ακόμα και στην Ελλάδα, ξέρει τι κάνει. Έχει ήδη ξεκινήσει η ΔΕΗ ενέργειες για πλήρη υλοποίηση vtg και το δίκτυο θα ωφεληθεί από τα ev, τα οποία θα αποτελέσουν ένα σημαντικό στήριγμα (αποθήκη) ενέργειας για ώρες υψηλής ζήτησης, για το οποίο θα δώσει κίνητρα στον κάτοχο ev για να το κάνει (έκπτωση στο λογαριασμό ΔΕΗ εφόσον παρέχεις vtg).

ΥΓ. 3. Φίλοι μου, με ev και φωτοβολταϊκά, φορτιζουν τα ev τους, κατά προτίμηση στις ώρες υψηλής παραγωγής των φωτοβολταικων τους, και μερικοί σε απευθείας σύνδεση με αυτά. 😎
 
Last edited:

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.865
Reaction score
4.639
Η αλλαγή πάντα θα τρομάζει την πλειοψηφία. Μετά το 2030 ορισμένοι θα δίνουν νεφρό για μεταχειρισμένο ICE στην ίδια λογική που ορισμένοι σήμερα δίνουν σοβαρότατα (αναλογικά) φράγκα για πικαπ, πλυντήρια δίσκων και καβλώδια.

"Καθημερινά" ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον 50Κ ξεφτυλίζουν σε επιδόσεις και ποιοτητα κύλισης υπεραυτοκίνητα που κοστίζουν δύο, τρείς, τέσσερις ή και παραπάνω φορές και το σκεφτόμαστε! Αναρωτιέμαι αν ορισμένοι γνωρίζουν την παροιμία "Καποιανού χαρίζανε και στραβοκαμάρωνε..."

Ναι σήμερα υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να λυθούν, μην έχετε όμως ενα πρόβλημα για κάθε λύση.
 

D

debianfox

Guest
Η αλλαγή πάντα θα τρομάζει την πλειοψηφία. Μετά το 2030 ορισμένοι θα δίνουν νεφρό για μεταχειρισμένο ICE στην ίδια λογική που ορισμένοι σήμερα δίνουν σοβαρότατα (αναλογικά) φράγκα για πικαπ, πλυντήρια δίσκων και καβλώδια.

"Καθημερινά" ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον 50Κ ξεφτυλίζουν υπεραυτοκίνητα που κοστίζουν δύο, τρείς, τέσσερις ή και παραπάνω φορές και το σκεφτόμαστε! Αναρωτιέμαι αν ορισμένοι γνωρίζουν την παροιμία "Καποιανού χαρίζανε και στραβοκαμάρωνε..."

Ναι σήμερα υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να λυθούν, μην έχετε όμως ενα πρόβλημα για κάθε λύση.
εν μερει εχεις δικιο , αλλα διαφωνω στο ''το σκεφτομαστε για αμαξια των 50κ''''δηλαδη εγω που εχω δυο παιδια να υπολογιζω 150κ..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
Ξέρω 2 κατόχους ev, ιδιαίτερα "εύσωμους" (υπέρβαροι, όχι αστεία), που δε χωράνε σε πολλά "μεγάλα" αυτοκίνητα. Απλώς δε χωράνε, πως να το πω..

Και οι 2 αυτοί, έχουν 3 παιδιά, μιλάμε για 5-μελή οικογένεια.
Σήμερα ήμουν για φαγητό με έναν από αυτούς.
Κοντά στον Άγιο πρόδρομο πήγαμε, στα βουνά της Χαλκιδικής.

Και οι 2, όλως τυχαίως; δε ξέρω, τυχαίο όμως δεν είναι, έχουν νισαν λιφ.
Αυτό :

Screenshot_20211121_221325_com.android.chrome~2.jpg


Με πράσινο βελάκι, η τιμή.
Τόσο το πήραν, και οι δύο.

Το λατρεύουν.
Και οι δύο.

Χωράνε απίστευτα άνετα, παρά τα 150+ κιλά τους.
Και οι δύο.

Κι έχουν να λένε για το πόσο τεράστιο είναι το Πορτ παγκαζ, πόσο άνετα κάθονται τα μεγάλα 3 παιδιά τους στο πίσω κάθισμα, πόσο σκυλί είναι το αυτοκίνητο, και πόσο υπέροχα ταξίδια κάνουν οικογενειακώς με αυτό.
Και οι δύο.

Παρακαλούν φίλους τους, να πάρουν λιφ μεταχειρισμένα, με 15 χιλιάρικα, εγγυώνται αυτοί προσωπικά στους φίλους τους ότι το αυτοκίνητο αυτό είναι σκυλί μαύρο, δεν παθαίνει τίποτα.
Και οι δύο.


Αυτά από κατόχους ev. 😎

Εσείς τώρα, ίσως να ξέρετε και καλύτερα από αυτούς, ενώ έχετε θερμικά. 😁🤣😂


ΥΓ. Και οι δύο, βολεύτηκαν μια χαρά στο δικό μου το id3. Ομοίως στο πίσω κάθισμα, έκατσαν και πίσω (βολεύτηκαν μια χαρά πίσω, με το κάθισμα του οδηγού να είναι όπως το έχω πάντα κανονικά, όπως οδηγώ, χωρίς να χρειαστεί να πάω πιο μπροστά να στριμωχτώ για να χωρεσουν), και άρεσε και στα παιδιά τους που βολεύτηκαν κι αυτά. Τους άρεσε και το πορτ παγκαζ, το οποίο είναι μεγαλύτερο του γκολφ, που θεωρείται "το οικογενειακό αυτοκίνητο του λαού" κι έχει πουλήσει μύρια... Τους κάνει το id3 για οικογενειακό αυτοκίνητο με 5-μελη οικογένεια. Εσείς που δε το έχετε δει καν από κοντά, μπορεί βεβαίως να ξέρετε περισσότερα. 🤣😁😂
 
Last edited:

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.865
Reaction score
4.639
εν μερει εχεις δικιο , αλλα διαφωνω στο ''το σκεφτομαστε για αμαξια των 50κ''''δηλαδη εγω που εχω δυο παιδια να υπολογιζω 150κ..
Κάτσε βρε, με 50κ παιρνεις αυτοκίνητο που το 2011 ήθελες 150k και το σκέφτεσαι; Δεν γράφω οτι τα 50κ είναι λίγα ως χρήματα αλλά οτι ειναι πολλές τάξεις μεγέθους λιγότερα απο αυτά που ήθελες στο παρελθόν για ICE ανάλογων επιδόσεων !

Offtopic αλλα οπως έχω ξαναγράψει οι τιμές (και) των ice έχουν πάει στο θεό (30k πχ το puma των 155 αλόγων).

Γνώμη μου, τα παιδιά ως πρώτο αυτοκίνητο θα πάρουν κάτι σημαντικά φτηνότερο (και μεταχειρισμένο) ωστε να αποκτήσουν εμπειρία. Αργότερα με την δική τους τσέπη θα ψωνίσουν οτι προστάζουν οι ανάγκες τους. Μπορεί πχ να μην θεωρουν αξια λόγου την επένδυση σε αγορά αυτοκινήτου και να προκρίνουν το leasing όπως συμβαίνει σε πολύ μεγάλο κομμάτι του δυτικού κόσμου.

Φτηνότερα οχήματα προφανώς και θα έρθουν, επίσης σε βάθος 5ετίας θα υπάρχει και πολύ μεγαλύτερη αγορά μεταχειρισμένων.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.342
Reaction score
125.266
δηλαδη εγω που εχω δυο παιδια να υπολογιζω 150κ..
Όχι, εσύ να υπολογίζεις 450κ.
Για να'σαι σίγουρος.

Εκτός κι αν πας σε ριμακ, άμα θες το νεβέρα, μάζεψε 1,5 μύριο για προκαταβολή.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.587
Μηνύματα
2.865.021
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top