Η αγορά έγινε (2xArendal 1961 Subwoofer 1S)...που τα βάζουμε;

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Η αντιληπτοτητα της κατευθυνσης δεν φαινεται στα διαγραμματα , οπερ σημαινει...μαντεψε...
Γιαυτο σου εβαλα μια απο τις 3 αρχικες επιλογες σου σε προηγουμενο ποστ...
Ομως ειναι σαν να βλεπω scifi movie , τελικα ενας χωρος που δεν εχει σταθερες διαστασεις ,θα καταληξει να μεινει καποια ιδια στο χωροχρονο? :rolleyes:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το λοιπόν...
Σήμερα έγιναν οι δοκιμές με τη νέα θέση sub μαζί με 2 αλλαγούλες να ομορφύνει ο χώρος. Το τετραώροφο rack έγινε 2χ διώροφα (δείτε σχεδιάγραμμα) και μπήκαν τα χαλιά (λεπτά).


Τώρα στο ζουμί.
1. Αλλαγές τοποθέτησης
2. Μετρήσεις των 2 ηχείων full range χωρίς sub.
3.Τα ηχεία μόνα τους χωρίς sub.
4.Ta sub μόνα τους cross 80Hz
5.Σκέφτηκα να δώσω +2db στο πίσω sub για να βελτιώσω λίγο τη ακύρωση 36Hz&65Hz. Δοκίμασα επίσης και +4db. Βελτιώθηκε 36Hz και 108Hz χάσαμε στους 65Hz (λίγο φλύαρη εικόνα αλλά να δούμε πώς είναι με τις αλλαγές έντασης και σε σχέση με το αριστερό.
Θα θα μπορούσε να βοηθηθεί η καμπύλα των sub αφαιρώντας λίγο delay από το πίσω sub;

Όλες οι μετρήσεις έγιναν με 4th order crossover.

RTA αύριο.
Στο παρόν στάδιο δεν απασχολούμαστε με delays,αφού εξετάζουμε λήψεις υπό σήμα steady state...Βλέποντας τις αποκρίσεις των main μόνων τους,ξεχωρίζει έντονα η απόκλιση για το δεξί ηχείο γύρω από τα 1000 Hz...Εννοείται ότι η γενική κλίση στις καμπύλες δεν ακολουθεί καμπύλη-στόχο.Υποψιάζομαι πάντα ότι τέτοια δεδομένα συναρτώνται και με τις τιμές RT60 στο συγκεκριμένο χώρο...

Εάν αυτό το setup ήταν δικό μου,πρώτη κίνηση διαχείρισης θα ήταν να έφερνα τα main πιο μπροστά,μειώνοντας παράλληλα τις διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο...Αφενός μεν το δεξί ηχείο μετακινούμενο πιο μπροστά και πιο αριστερά θα είχε μικρότερη βλαβερή επίδραση απ'όποιο εμπόδιο παρεμβάλλεται ανάμεσα σ'εκείνο και τη θέση ακρόασης,αφετέρου δε θα μειώνονταν οι γενικότερες βλαβερές επιδράσεις από τα υψηλά RT που θεωρώ ότι επικρατούν στο χώρο...Θ'ανέμενα επίσης να μετριαζόταν έτσι η υποχώρηση ενέργειας στην τρίτη-τέταρτη οκτάβα...Επισημαίνεται ξανά ότι το πρόβλημα ξεκινά από οκτάβες που δεν αφορούν άμεσα στα ίδια τα sub...
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Σας παραθέτω συμπληρωματικά δεδομένα μετρήσεων. Δεν μου σχολιάσατε αν η μετακίνηση του sub πίσω είχε ευεργετικό αποτέλεσμα(πιστεύω ναι...)
Εάν αυτό το setup ήταν δικό μου,πρώτη κίνηση διαχείρισης θα ήταν να έφερνα τα main πιο μπροστά,μειώνοντας παράλληλα τις διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο...Αφενός μεν το δεξί ηχείο μετακινούμενο πιο μπροστά και πιο αριστερά θα είχε μικρότερη βλαβερή επίδραση απ'όποιο εμπόδιο παρεμβάλλεται ανάμεσα σ'εκείνο και τη θέση ακρόασης,αφετέρου δε θα μειώνονταν οι γενικότερες βλαβερές επιδράσεις από τα υψηλά RT που θεωρώ ότι επικρατούν στο χώρο...Θ'ανέμενα επίσης να μετριαζόταν έτσι η υποχώρηση ενέργειας στην τρίτη-τέταρτη οκτάβα...Επισημαίνεται ξανά ότι το πρόβλημα ξεκινά από οκτάβες που δεν αφορούν άμεσα στα ίδια τα sub...
Για να φέρω τα εμπρός ηχεί πιο μπροστά θα πρέπει να μικρύνω την απόσταση μεταξύ τους (θα γίνει <2m ) και να χάσω τις ίσες αποστάσεις με τον τοίχο.
 

Attachments


Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Δε χρειαζεται να πατας οτι κουμπακι βλεπεις στο rew :p.. μεχρι τα 200hz παιζε να ενσωματωσεις καλα δορυφορους με σαμπ...
Επισης ο Μπουτιας σου παρεθεσε ενα πινακακι με τα τοιχωματικα ηχοσυνορα, οπου πουθενα δεν προκειπτει ευεργετικο αποτελεσμα με ισες αποστασεις αντιθετως, κατεμε μια πολυ ασφαλη ειναι με μισο μετρο διαφορες (πισω ,πλαι τοιχος,ειναι και το πατωμα μην το ξεχναμε αθροιστικα μετρουν)οσο φυσικα επιτρεπεται..
Πες ομως σημερα τι υψος εχει 2,76 ή 2.95...πλατος 3,72 ή 3.66 ...μηκος 10 ή 9 μετρα;
Ο διαμερισμος των σαμπ στο χωρο ετσι δειχνει καλυτερος επομενο ηταν αλλα οπως ειπα θα προδιδει θεση ολο δεξια θα το ακους...ασχετως εαν βελτιωνει την αποκριση ...
Τραβα και μερικα σουιπς με ζευγη σαμπς/ηχεια .
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Υπάρχει η δυνατότητα και για αυτή τη διάταξη. Θα βοηθήσει καλύτερα χωροταξικά πιθανόν.
Δε χρειαζεται να πατας οτι κουμπακι βλεπεις στο rew :p.. μεχρι τα 200hz παιζε να ενσωματωσεις καλα δορυφορους με σαμπ...
Επισης ο Μπουτιας σου παρεθεσε ενα πινακακι με τα τοιχωματικα ηχοσυνορα, οπου πουθενα δεν προκειπτει ευεργετικο αποτελεσμα με ισες αποστασεις αντιθετως, κατεμε μια πολυ ασφαλη ειναι με μισο μετρο διαφορες (πισω ,πλαι τοιχος,ειναι και το πατωμα μην το ξεχναμε αθροιστικα μετρουν)οσο φυσικα επιτρεπεται..
Πες ομως σημερα τι υψος εχει 2,76 ή 2.95...πλατος 3,72 ή 3.66 ...μηκος 10 ή 9 μετρα;
Ο διαμερισμος των σαμπ στο χωρο ετσι δειχνει καλυτερος επομενο ηταν αλλα οπως ειπα θα προδιδει θεση ολο δεξια θα το ακους...ασχετως εαν βελτιωνει την αποκριση ...
Τραβα και μερικα σουιπς με ζευγη σαμπς/ηχεια .
Ύψος 2.76 Πλάτος 3,72 Μήκος 9.9 μετρημένα με laser σήμερα
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σας παραθέτω συμπληρωματικά δεδομένα μετρήσεων. Δεν μου σχολιάσατε αν η μετακίνηση του sub πίσω είχε ευεργετικό αποτέλεσμα(πιστεύω ναι...)

Για να φέρω τα εμπρός ηχεί πιο μπροστά θα πρέπει να μικρύνω την απόσταση μεταξύ τους (θα γίνει <2m ) και να χάσω τις ίσες αποστάσεις με τον τοίχο.
Σχετική βελτίωση οπωσδήποτε...Αλλά κάτι τέτοιο κρίνεται καλύτερα με το spectrogram 20-200 Hz (Fourier κατά προτίμηση με Window ανάλυσης 500 msec)...

Με κανέναν τρόπο όμως δεν θα χαρακτήριζα ευεργετικό αποτέλεσμα αναπαριστώμενο με τις παρακάτω αποκρίσεις...
1637496733960.png

Η ανισορροπία μεταξύ των καναλιών γύρω από τα 1000Hz ,η έντονη υποχώρηση του αριστερού καναλιού και λιγότερο του δεξιού στην τέταρτη οκτάβα με την ακόλουθη τονισμένη απόκριση και στα δύο μεταξύ 300-400 Hz αναμένεται να γίνονται αισθητές...Οι δε μεταπτώσεις απόκρισης επικεντρωμένες σε ύψη λίγο άνω των 50 Hz και των 80 Hz ,οφειλόμενες σε συνύπαρξη συνιστωσών από ιδιορρυθμούς και φαινομένων boundaries χρειάζονται περαιτέρω διαχείριση...

Μετριάζοντας τα ανωτέρω φαινόμενα,ο προοδευτικός τονισμός από 6000 Hz και άνω δεν αναμένεται να ενοχλεί σε συνάρτηση πάντα με τις εμφανιζόμενες τιμές RT...
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Αγαπητε Δρ. Ιωαννη, θα ηθελα να σου πω οτι οι μετρησεις σου ειναι πολυ φυσιολογικες, δεδομενων των συνθηκων. Επειδη τα ηχεια σου ειναι μεγαλα και η ευελιξια στην τοποθετηση μικρη, ισως καταφερεις να βελτιωσεις ελαχιστα την ισορροπια μεταξυ των δυο δορυφορων. Εδω και μικρομετακινησεις βοηθουν.

Για να βελτιωθουν οι πρωτες οκταβες χρειαζονται περισσοτερα σαμπς. Ενδεχομενως κατι να κερδισεις και με μετακινησεις των σαμπς σε υποπολλαπλασια των διαστασεων του δωματιου. Μικρομετακινησεις 10 και 20 εκ δεν αλλαζουν κατι, μην ασχοληθεις.
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Σχετική βελτίωση οπωσδήποτε...Αλλά κάτι τέτοιο κρίνεται καλύτερα με το spectrogram 20-200 Hz (Fourier κατά προτίμηση με Window ανάλυσης 500 msec)...

...
Οι πρώτες 2 εικόνες είναι από την τοποθέτηση των sub στις γωνίες εμπρός, οι δεύτερες από την τωρινή 1 γωνία αριστερά και 1 πίσω δεξιά. Σήμερα μπήκαν ένα εμπρός αριστερά γωνία και 1 πίσω δεξιά όπως το τελευταίο σχεδιάγραμμα.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για την βοήθεια αλλά και τη γνώση που χαρίζετε απλόχερα στις αναζητήσεις του κάθε ένα από εμάς που δεν διαθέτουμε την γνώση.
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οι πρώτες 2 εικόνες είναι από την τοποθέτηση των sub στις γωνίες εμπρός, οι δεύτερες από την τωρινή 1 γωνία αριστερά και 1 πίσω δεξιά. Σήμερα μπήκαν ένα εμπρός αριστερά γωνία και 1 πίσω δεξιά όπως το τελευταίο σχεδιάγραμμα.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για την βοήθεια αλλά και τη γνώση που χαρίζετε απλόχερα στις αναζητήσεις του κάθε ένα από εμάς που δεν διαθέτουμε την γνώση.
Δυσοίωνα τα ανωτέρω spectrogram...Οι δύο πρώτες στη σειρά και...μακρύτερες ενεργειακές ουρές αντιστοιχούν σε ανεξέλεγκτους ιδιορρυθμούς,οι δύο επόμενες σε συνεύρεση συνιστωσών από εκείνους.Έχουν ρυθμιστεί delays κατά τη λήψη του sweep;

Επιπλέον άμα το ρυθμιστικό φάσης στα αυτόνομα sub έχει αφεθεί σε τιμή μηδέν,τότε πειραματίσου με αντιστροφές φάσης σε καθένα ξεχωριστά αλλά και τα δύο μαζί και ακολούθως λήψεις για εξαγωγή spectrogram...

Θα μ'ενδιέφερε όμως πάρα πολύ να έβλεπα spectrogram με τα sub τοποθετημένα εμπρός δεξιά-αριστερά,καθένα στο αντίστοιχο μονάχα κανάλι και σε θέση το εν τέταρτον του πλάτους από το δικό του γειτονικό πλευρικό τοίχωμα...
 
Last edited:

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Δυσοίωνα τα ανωτέρω spectrogram...Οι δύο πρώτες στη σειρά και...μακρύτερες ενεργειακές ουρές αντιστοιχούν σε ανεξέλεγκτους ιδιορρυθμούς,οι δύο επόμενες σε συνεύρεση συνιστωσών από εκείνους.Έχουν ρυθμιστεί delays κατά τη λήψη του sweep;

Επιπλέον άμα το ρυθμιστικό φάσης στα αυτόνομα sub έχει αφεθεί σε τιμή μηδέν,τότε πειραματίσου με αντιστροφές φάσης σε καθένα ξεχωριστά αλλά και τα δύο μαζί και ακολούθως λήψεις για εξαγωγή spectrogram...

Θα μ'ενδιέφερε όμως πάρα πολύ να έβλεπα spectrogram με τα sub τοποθετημένα εμπρός δεξιά-αριστερά,καθένα στο αντίστοιχο μονάχα κανάλι και σε θέση το εν τέταρτον του πλάτους από το δικό του γειτονικό πλευρικό τοίχωμα...
To delay ρυθμίστηκε ως εξής:
Η Arendal δίνει 8ms delay. Το εμπρός sub από το ηχείο (δεξιά)είναι 60cm πίσω, οπότε delay=0.6 / 340=1,764ms και προσθέτοντας το delay 8ms total delay= 9.764ms (στα εμπρός ηχεία). Το πίσω sub είναι 1.14m πιο κοντά στη θέση ακρόασης από το εμπρός sub οπότε delay=1.14/340=3.352ms. Σε αυτό προσθέτουμε το delay του εμπρός sub 3.352+1,764=5,116ms delay στο πίσω sub. Αυτή η τιμή μπαίνει ξεχωριστά στην έξοδο του 2ου sub (υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης ξεχωριστού delay κλπ ανά sub).
Delay στα ηχεία με REW impulse.

Η φάση ρυθμίστηκε με μικρόφωνο και όπου κατέγραφε περισσότερη ένταση εκεί κρατήθηκε (0 μοίρες και στα 2).

Αν υπάρχουν άλλες συστάσεις μου λέτε.

Για την μετακίνηση θα δω γιατί κάνω κάτι αλλαγές ακόμη.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Το εμπρος σαμπ δε χρειαζεται καθολου delay. Το πισω θελει λιγο για να συγχρονιστει με το εμπρος. Και φυσικα οι δορυψοροι.

Ταπεινη μου προταση ειναι, επειδη μπασοπαγιδες μαλλον δεν παιζουν, παρε αλλα δυο σαμπ μια και εξω και μην παιδευεσαι με μετακινησεις και μετρησεις που δε θα σε οδηγησουν καπου. Ειναι αρκετα εντονα τα modes του χωρου για να αντιμετωπιστουν διαφορετικα. (Οπως σε ολους τους νορμαλ χωρους βεβαιως, ασε τι μετρησεις βλεπουμε συχνα εδω στο φορουμ.)
 
Last edited:

Μηνύματα
485
Reaction score
586
Η Arendal δίνει 8ms delay
Έχω και εγώ το ίδιο μοντέλο. Δε θυμάμαι να έχω δει κάτι τέτοιο γραμμένο.
8ms delay για το κύκλωμα του dsp-ενισχυτή? Μου φαίνεται πολύ.

εδώ αναφέρεται η arendal στο κομμάτι του ενισχυτή του 1961 s :

 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Το εμπρος σαμπ δε χρειαζεται καθολου delay. Το πισω θελει λιγο για να συγχρονιστει με το εμπρος. Και φυσικα οι δορυψοροι.

Ταπεινη μου προταση ειναι, επειδη μπασοπαγιδες μαλλον δεν παιζουν, παρε αλλα δυο σαμπ μια και εξω και μην παιδευεσαι με μετακινησεις και μετρησεις που δε θα σε οδηγησουν καπου. Ειναι αρκετα εντονα τα modes του χωρου για να αντιμετωπιστουν διαφορετικα.
Στο εμπρός δεν μπήκε καθόλου delay. Το σκέφτομαι αλλά πού να τα βάλω... :oops:
Έχω και εγώ το ίδιο μοντέλο. Δε θυμάμαι να έχω δει κάτι τέτοιο γραμμένο.
8ms delay για το κύκλωμα του dsp-ενισχυτή? Μου φαίνεται πολύ.

εδώ αναφέρεται η arendal στο κομμάτι του ενισχυτή του 1961 s :

 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
To delay ρυθμίστηκε ως εξής:
Η Arendal δίνει 8ms delay. Το εμπρός sub από το ηχείο (δεξιά)είναι 60cm πίσω, οπότε delay=0.6 / 340=1,764ms και προσθέτοντας το delay 8ms total delay= 9.764ms (στα εμπρός ηχεία). Το πίσω sub είναι 1.14m πιο κοντά στη θέση ακρόασης από το εμπρός sub οπότε delay=1.14/340=3.352ms. Σε αυτό προσθέτουμε το delay του εμπρός sub 3.352+1,764=5,116ms delay στο πίσω sub. Αυτή η τιμή μπαίνει ξεχωριστά στην έξοδο του 2ου sub (υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης ξεχωριστού delay κλπ ανά sub).
Delay στα ηχεία με REW impulse.

Η φάση ρυθμίστηκε με μικρόφωνο και όπου κατέγραφε περισσότερη ένταση εκεί κρατήθηκε (0 μοίρες και στα 2).

Αν υπάρχουν άλλες συστάσεις μου λέτε.

Για την μετακίνηση θα δω γιατί κάνω κάτι αλλαγές ακόμη.
Η θεωρητική εξέταση είναι χρήσιμη,αρκεί να...ισχύει στην πράξη.
Κατά την εφαρμογή delays τίθεται σε νοητή χρονική στιγμή ΄΄μηδέν΄΄ η πιο αργοπορημένη ηχειακή πηγή στο ηχοσύστημα και κατόπιν εφαρμόζουμε κατάλληλες τιμές χρονικής υστέρησης στις υπόλοιπες ώστε να συγχρονίζονται με αυτήν...

Καλώς ή κακώς,θα πρέπει οι ισχύουσες τιμές delay να υπολογιστούν με sweep από REW και όχι απλώς θεωρητικά...Για μια τέτοια διενέργεια πρέπει να ενεργοποιηθεί η λειτουργία acoustic timing reference...
1637531816361.png


Αυτή η λειτουργία κάνει το κανάλι επιλογής μας (δεξί ή αριστερό) να εκπέμπει πριν την εκάστοτε λήψη συνθηματικό σήμα βάσει του οποίου το REW θα υπολογίσει τον χρονισμό για το εκπεμπόμενο σήμα sweep που θ'ακολουθήσει...Η τιμή υπολογιζόμενης υστέρησης εμφανίζεται στο κάτω περιθώριο του πλαισίου που θ'ανήκει στη συγκεκριμένη λήψη από τη λίστα στην αριστερή στήλη...

Δική μου μέθοδος είναι πρώτα να λαμβάνω με το atr τιμή αναφοράς για το εκάστοτε setup με τα main ηχεία μόνα τους εκπέμποντα μαζί,ούτως ώστε να διαπιστώνω χονδρικά πιθανή προκύπτουσα υστέρηση από διάφορα ηλεκτρονικά δικτυώματα στην αρχική αλυσίδα - περιλαμβάνουσα τον εκάστοτε εμπλεκόμενο στη μέτρηση υπολογιστή με τον αντίστοιχο διαμεσολαβητή του..Στο επόμενο στάδιο εξετάζονται διαδοχικά οι πρόσθετες ηχειακές πηγές.

Εφόσον πρόκειται για sub συνδεδεμένο στο ένα μόνο κανάλι,τότε επιλέγεται το atr να εκπέμπεται ειδικά από το άλλo κανάλι,δηλαδή atr στο δεξί για sweep αριστερό και αντιστρόφως...Εάν το sub δέχεται σήμα και από τα δύο επιμέρους κανάλια,τότε για το sweep το [ L+R ] με το atr παρεχόμενο από οποιοδήποτε εκ των δύο καναλιών...Το ζήτημα κυρίως στα δικαναλικά setup είναι να επινοούμε κάθε φορά τρόπους που να επιτρέπουν την παροχή του υψίσυχνου atr από κάποιο κανάλι main και την ακόλουθη απενεργοποίηση αυτού του καναλιού ώστε το sweep από τη μέτρηση ν'αφορά αποκλειστικά στην εξεταζόμενη ηχειακή πηγή χωρίς συμμετοχή από το main που εξέπεμψε αρχικά το atr.

Άμα το setup διαθέτει ξεχωριστά προ και τελικό,είναι εύκολο ν'απενεργοποιείται από τον κεντρικό του διακόπτη ο τελικός ακριβώς μετά την εκπομπή του atr,επιτρέποντας το σήμα να οδεύσει από τον προενισχυτή σε συνδεδεμένα προς εκείνον sub...Σε δικές μου παρουσιάσεις έχει περιγραφεί μέθοδος και για ολοκληρωμένους ενισχυτές,η οποία όμως απαιτεί καλά ανακλαστικά από πλευράς χρήστη,αφού πρέπει ν'αποσυνδέσει από τον ολοκληρωμένο ταχύτατα μετά την εκπομπή atr το ηχείο που θα είχε οριστεί για εκείνο,με το άλλο κανάλι εννοείται ήδη αποσυνδεδεμένο εκ των προτέρων...
 
Last edited:

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Η θεωρητική εξέταση είναι χρήσιμη,αρκεί να...ισχύει στην πράξη.
Κατά την εφαρμογή delays τίθεται σε νοητή χρονική στιγμή ΄΄μηδέν΄΄ η πιο αργοπορημένη ηχειακή πηγή στο ηχοσύστημα και κατόπιν εφαρμόζουμε κατάλληλες τιμές χρονικής υστέρησης στις υπόλοιπες ώστε να συγχρονίζονται με αυτήν...

Καλώς ή κακώς,θα πρέπει οι ισχύουσες τιμές delay να υπολογιστούν με sweep από REW και όχι απλώς θεωρητικά...Για μια τέτοια διενέργεια πρέπει να ενεργοποιηθεί η λειτουργία acoustic timing reference...
View attachment 230279

Αυτή η λειτουργία κάνει το κανάλι επιλογής μας (δεξί ή αριστερό) να εκπέμπει πριν την εκάστοτε λήψη συνθηματικό σήμα βάσει του οποίου το REW θα υπολογίσει τον χρονισμό για το εκπεμπόμενο σήμα sweep που θ'ακολουθήσει...Η τιμή υπολογιζόμενης υστέρησης εμφανίζεται στο κάτω περιθώριο του πλαισίου που θ'ανήκει στη συγκεκριμένη λήψη από τη λίστα στην αριστερή στήλη...

Δική μου μέθοδος είναι πρώτα να λαμβάνω με το atr τιμή αναφοράς για το εκάστοτε setup με τα main ηχεία μόνα τους εκπέμποντα μαζί,ούτως ώστε να διαπιστώνω χονδρικά πιθανή προκύπτουσα υστέρηση από διάφορα ηλεκτρονικά δικτυώματα στην αρχική αλυσίδα - περιλαμβάνουσα τον εκάστοτε εμπλεκόμενο στη μέτρηση υπολογιστή με τον αντίστοιχο διαμεσολαβητή του..Στο επόμενο στάδιο εξετάζονται διαδοχικά οι πρόσθετες ηχειακές πηγές.

Εφόσον πρόκειται για sub συνδεδεμένο στο ένα μόνο κανάλι,τότε επιλέγεται το atr να εκπέμπεται ειδικά από το άλλo κανάλι,δηλαδή atr στο δεξί για sweep αριστερό και αντιστρόφως...Εάν το sub δέχεται σήμα και από τα δύο επιμέρους κανάλια,τότε για το sweep το [ L+R ] με το atr παρεχόμενο από οποιοδήποτε εκ των δύο καναλιών...Το ζήτημα κυρίως στα δικαναλικά setup είναι να επινοούμε κάθε φορά τρόπους που να επιτρέπουν την παροχή του υψίσυχνου atr από κάποιο κανάλι main και την ακόλουθη απενεργοποίηση αυτού του καναλιού ώστε το sweep από τη μέτρηση ν'αφορά αποκλειστικά στην εξεταζόμενη ηχειακή πηγή χωρίς συμμετοχή από το main που εξέπεμψε αρχικά το atr.

Άμα το setup διαθέτει ξεχωριστά προ και τελικό,είναι εύκολο ν'απενεργοποιείται από τον κεντρικό του διακόπτη ο τελικός ακριβώς μετά την εκπομπή του atr,επιτρέποντας το σήμα να οδεύσει από τον προενισχυτή σε συνδεδεμένα προς εκείνον sub...Σε δικές μου παρουσιάσεις έχει περιγραφεί μέθοδος και για ολοκληρωμένους ενισχυτές,η οποία όμως απαιτεί καλά ανακλαστικά από πλευράς χρήστη,αφού πρέπει ν'αποσυνδέσει από τον ολοκληρωμένο ταχύτατα μετά την εκπομπή atr το ηχείο που θα είχε οριστεί για εκείνο,με το άλλο κανάλι εννοείται ήδη αποσυνδεδεμένο εκ των προτέρων...
Κάτι περισσότερο πετύχαμε (είχε ξεφύγει το delay από το πίσω sub 7ms)...
...Spectro
 

Attachments


Μηνύματα
12.848
Reaction score
10.064
Να με συγχωρείς, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει τέτοια διαφορά στις μεσαίες συχνότητες.
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
LEFT vs RIGHT.
Να με συγχωρείς, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει τέτοια διαφορά στις μεσαίες συχνότητες.
Μειώθηκαν οι ακυρώσεις:idk:; Είναι όντως μεγάλη...
SPECT corrected
 

Attachments

Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
LEFT vs RIGHT.

Μειώθηκαν οι ακυρώσεις:idk:; Είναι όντως μεγάλη...
SPECT corrected
Να δημοσιεύεται spectrogram 20-200 Hz με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...Μας ενδιαφέρει η ανταπόκριση του χώρου όταν παίζουν μαζί,όπως γίνεται κατά τις ακροάσεις.Η μετάπτωση στη μαύρη καμπύλη από το spectro μεταξύ 70-80 Hz δείχνει ότι το κροσάρισμα μεταξύ main & sub δεν είναι τόσο ομαλό όσο θα θέλαμε...
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Να δημοσιεύεται spectrogram 20-200 Hz με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...Μας ενδιαφέρει η ανταπόκριση του χώρου όταν παίζουν μαζί,όπως γίνεται κατά τις ακροάσεις.Η μετάπτωση στη μαύρη καμπύλη από το spectro μεταξύ 70-80 Hz δείχνει ότι το κροσάρισμα μεταξύ main & sub δεν είναι τόσο ομαλό όσο θα θέλαμε...
Θα μετρηθεί τo βράδυ το spectro
Υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή της τάξης του cross (1-4) καθώς επίσης και των συχνοτήτων main&sub. Θα ήταν πιο "σωστό" να δοκιμάσουμε χαμηλότερο cross πχ 60Ηz;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Θα μετρηθεί τo βράδυ το spectro
Υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή της τάξης του cross (1-4) καθώς επίσης και των συχνοτήτων main&sub. Θα ήταν πιο "σωστό" να δοκιμάσουμε χαμηλότερο cross πχ 60Ηz;
Πιο σωστό θα ήταν πρώτα να πάψει η χαρακτηριστική ΄΄κύφωση΄΄ στις μεσαίες οκτάβες...Κοντεύει η απόκριση να πάθει...αυχενικό.:D

Βάζω ενδεικτικά μια ολότελα αδιόρθωτη απόκριση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο από ζεύγος main με κατάλληλη διευθέτηση απουσία sub.Έχοντας πετύχει τη γενική κλίση στην καμπύλη από το μισό της δεύτερης οκτάβας και άνω,γίνεται ακολούθως απλούστερη η διερεύνηση για θέσεις sub που θα συμπλήρωναν με βέλτιστο τρόπο την ενέργεια που λείπει κάτω από τα 60Hz...

1637661457776.png
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.178
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top