Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

gid

Μηνύματα
7.587
Reaction score
8.804
Απαγορεύεται κύριοι. Άποψη επιτρέπεται να έχουν αποκλειστικά όσοι δεν έχουν εμπειρία με ηλεκτρικό καθώς και όσοι κατά πάσα πιθανότητα δεν διαθέτουν καν καλό συμβατικό.
Κάτι παρόμοιο μου έγραψες προ αρκετών μηνών όταν έγραψα πως για μένα το ηλεκτρικό δεν προσφέρει την αίσθηση οδήγησης του θερμικού και συνεπώς δε με τραβάει. Έγραψες δηλαδή πως για να το πω αυτό θα έπρεπε πρώτα να έχω μακρά εμπειρία με ηλεκτρικό.

Μόνο που, εκ των πραγμάτων, εκτός περίεργων και σπάνιων περιστάσεων, μακρά εμπειρία με ηλεκτρικό μπορεί να έχει μόνο αυτός που το έχει αγοράσει ή έστω κάνει lease. Και βέβαια για να το κάνει αυτό σημαίνει πως του αρέσει, το προτιμάει. Οπότε ουσιαστικά κατασκεύασες ένα κυκλικό επιχείρημα του τύπου "άμα σου αρέσει, θα δεις ότι θα σου αρέσει!!".

Πάρε μια βαθιά ανάσα και συνειδητοποίησε πως πολλοι δεν συμμερίζονται τον έρωτά σας για τα ηλεκτρικά. Δεν πρόκειται ούτε για κομπλεξικούς, ούτε για ηλίθιους, ούτε για παράφρονες. Έχουν άλλη άποψη, άλλες αφετηρίες, άλλα κριτήρια, τόσο απλά. Δέξου το, και προχώρα παρακάτω.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.133
Reaction score
7.095
Μόνο που, εκ των πραγμάτων, εκτός περίεργων και σπάνιων περιστάσεων, μακρά εμπειρία με ηλεκτρικό μπορεί να έχει μόνο αυτός που το έχει αγοράσει ή έστω κάνει lease. Και βέβαια για να το κάνει αυτό σημαίνει πως του αρέσει, το προτιμάει. Οπότε ουσιαστικά κατασκεύασες ένα κυκλικό επιχείρημα του τύπου "άμα σου αρέσει, θα δεις ότι θα σου αρέσει!!".
Διακρίνω ένα λογικό άλμα.

Ναι, χρειάζεται τριβή για να συνηθίσεις τον νέο τρόπο οδήγησης (κυρίως το one-pedal driving) και να αντιληφθείς πλήρως τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού. Το έγραψε και ο Κώστας παραπάνω σε χιλιόμετρα.

Ναι, προφανώς χρειάζεται να έχεις πρόσβαση σε ηλεκτρικό (το που θα το βρεις και αν θα είναι με αγορά, leasing, του μπαμπά, του μπατζανάκη, αδιάφορο) για να αποκτήσεις αυτή την τριβή. Και όχι μόνο ένα, πολλά. Γιατί οι περισσότεροι έχουμε μεγάλη εμπειρία με πολλά θερμικά (άλλα χειρότερα, άλλα καλύτερα) και προφανώς και τα ηλεκτρικά δεν είναι όλα ίδια. Αν έχεις εμπειρία με ένα κορυφαίο θερμικό και μετά οδηγήσεις το ηλεκτρικό Dacia τι θα πεις, ότι τα ηλεκτρικά εν γένει δεν είναι όσο καλά είναι τα θερμικά;

Οπότε ναι, όσοι δεν έχουν ακόμα πρόσβαση σε ηλεκτρικά (αργά ή γρήγορα όλοι θα αποκτήσουν) δεν μπορούν να αποκτήσουν αυτή την τριβή και να αντιληφθούν αυτό που συζητάμε.

Από τα παραπάνω όμως πώς προκύπτει ότι είναι κυκλικό επιχείρημα και ότι "θα σου αρέσει μόνο αν σου αρέσει (με την πρώτη επαφή)"; Για να αντιστρέψω το ερώτημα, εσύ πώς ξέρεις ότι όταν και αν περάσεις όλη αυτή τη διαδικασία που έχουμε περάσει εμείς και πάλι δεν θα σου αρέσει; Οεο;

Από εκεί και πέρα, προφανώς και θα υπάρξουν εξαιρέσεις, κολλημένοι κλπ. που θα μείνουν στο παρελθόν. Όπως με όλα. Τα περί τέτοιων απόπσεων τα έχουμε συζητήσει και τα συζητάμε συχνά σε αυτό το forum.
 

gid

Μηνύματα
7.587
Reaction score
8.804
Από εκεί και πέρα, προφανώς και θα υπάρξουν εξαιρέσεις, κολλημένοι κλπ. που θα μείνουν στο παρελθόν. Όπως με όλα. Τα περί τέτοιων απόπσεων τα έχουμε συζητήσει και τα συζητάμε συχνά σε αυτό το forum.
Εντάξει, προσπάθησα αρκετά. Όχι περισσότερο.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.512
Reaction score
75.135
Θα προτείνω στην γενική συνέλευση να απαγορευτεί ο σχολιασμός σε όσους δεν έχουν εμπειρία ηλεκτρικών. :p

Να επαναλάβω οτι μια μικρή βόλτα αρκεί για να τελειώσουν δια παντός οι απόλυτες απόψεις; ;)


EDIT: Ο @gonis είναι εκδρομή με crossover. Αυτός το οδηγεί! :roflmao:

EDIT 2: Είναι πολύ πιθανό ακόμα κι εγώ που άνοιξα το νήμα κι έχω μάλλον την μεγαλύτερη συμμετοχή σ' αυτό (δεν μέτρησα, μπορεί η παθιασμένη με τις καταναλώσεις και τις οικονομίες να με πάτησε*) να πάρω άλλο ένα τελευταίο θερμικό για τις ανάγκες μου. Αυτό δεν σημαίνει οτι θα κατηγορώ τα ηλεκτρικά, ούτε οτι δεν θ' αναγνωρίζω τα προσόντα τους.


*Ιιιιι, όχι απλώς με πάτησε, με έλιωσε! :o
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.887
Reaction score
127.334
Έχουν άλλη άποψη, άλλες αφετηρίες, άλλα κριτήρια, τόσο απλά. Δέξου το, και προχώρα παρακάτω.
Έχεις απόλυτο δίκιο, έτσι είναι.

Κάποιοι έχουν χόμπι το αυτοκίνητο, και κάνουν το γούστο τους, όπως κάποιοι άλλοι με τους λαμπατους ενισχυτές, και το γούστο του καθενός (μπορεί να) είναι βεβαίως διαφορετικό και σεβαστό.

Προσωπικά δεν έχω χόμπι το αυτοκίνητο, αυτό ίσχυε πολύ παλιά, όταν είχα μαλλιά. 😜

Εδώ και πολλά χρόνια, θεωρώ το αυτοκίνητο "ανάγκη μετακίνησης" και "περιττό έξοδο".

Γι'αυτό, μετά το πολυμορφικο 7-θεσιο s-max που κάποτε μου κάλυψε την ανάγκη μετακίνησης των παιδιών, είχα μονίμως leasing, διάφορα αυτοκίνητα, γιατί αυτό ήταν η απολύτως φθηνότερη και η πιο συμφέρουσα οικονομοτεχνικά επιλογή, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, εταιρία κλπ.

Για μένα το αυτοκίνητο δεν είναι ούτε διασκέδαση ούτε χόμπι, συνεχίζει να εμπίπτει στην ίδια κατηγορία, "περιττό έξοδο" και "ανάγκη μετακίνησης", και η επιλογή αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε διότι είναι οικονομοτεχνικα ακόμα πιο συμφέρουσα επιλογή από το leasing, με την επιδότηση, την υπεραποσβεση και τα μηδενικά έξοδα συντήρησης, δεν ήταν επιλογή για "γουστα".

Απλώς η σύγκριση που κάνω (αναμενόμενα) με τα προηγούμενα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου, είναι αυτή που είναι και γενικά το id3 με έχει ενθουσιάσει, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι έγινε ξανά χόμπι μου το αυτοκίνητο, είναι απλώς αναγκαίο κακό.

Ο καθένας όμως, μπορεί να έχει άλλες ανάγκες να καλύψει, ας πούμε έναν έρωτα με παλιά άλφα ρομεο ή οτιδήποτε άλλο, οπότε ναι, έχεις δίκιο, ο καθένας θα πάρει κάτι που σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια θα είναι αυτό που θέλει.

Εγώ, ως χρήστης ηλεκτρικού, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε κάνουν για όσους είναι αγχωδεις, και δε μπορούν να νιώθουν χαλαρά και άνετα, ξεκινώντας τη μέρα τους με αυτή την ένδειξη μπαταρίας:

IMG_20220105_134757.jpg


Έγινε viral η μλκια του άλλου, που είδε τη μπαταρία στο 75% και αγχωθηκε και περίμενε 1,5 ώρα να φτάσει 100% για να συνεχίσει. Αυτοί οι άνθρωποι είναι ασυμβατοι τουτης της τεχνολογίας.

Εγώ βλέποντας 38% λέω απλώς "α, να το βάλω το βραδάκι για φόρτιση στο νυχτερινό" και κάπου κει τελειώνει η ενασχόληση με το θέμα. 😎

Και βεβαίως, η καθημερινή μου μετακίνηση, που κάνω πάνω από 70χλμ, μου κοστίζει ~1 εβλό. Κι αυτός ήταν ο στόχος, και στόχος επετεύχθη. 😎

Ταυτόχρονα, η αγορά του αυτοκινήτου, στην πράξη (λόγω εταιρείας) δε θα μου κοστίσει πάνω από ένα 5-χιλιαρο, κι όταν το πουλήσω, θα βάλω και λεφτά στην τσέπη. Στόχος επετεύχθη δις. 😎



ΥΓ. Με το υπάρχον φορολογικό καθεστώς της υπεραποσβεσης, μαζεύω λεφτά για να πάρω πιο ακριβό ηλεκτρικό, είναι τρόπον τινά "επένδυση", διότι στην τελική, θα βάλω και λεφτά στην τσέπη. Ε, στο ενδιάμεσο, θα οδηγώ κάτι σύγχρονο, που μου αρέσει κιόλας, χωρίς όμως αυτός να ήταν ο στόχος, είναι παραπλευρο πλεονέκτημα. Όλα καλά, όλα ανθηρα. 😎

Πάρτε θερμικά. Δε φτάνουν τα ηλεκτρικά για μας που τα θέλουμε. 😜
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.626
Reaction score
80.613
Μέχρι να βγει το νέο "Κινούμαι Ηλεκτρικά" και να παραγγείλω εγώ, να μην σας αρέσουν καθόλου.
Χάλια είναι, πείτε το σε όλους τους φίλους σας, μακρυά.

Μην αυξηθεί ο χρόνος παράδοσης και περιμένω κανένα χρόνο.
 

Μηνύματα
532
Reaction score
2.374
Στα ηλεκτρικά με ενοχλεί η περιορισμένη αυτονομία και δίκτυο φόρτισης. Είναι κάτι που δεν μπορώ να το ξεπεράσω ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.

Από ότι έχω οδηγήσει ηλεκτρικό - Peugeot e208 (έμεινα στην Κατεχάκη –χωρίς να ξέρω τον λόγο – ήρθε μετά μισή ώρα η οδική βοήθεια και μόλις την ..είδε συνήλθε και πήρε εμπρός). Κατά τα άλλα μια χαρά είναι .Είμαι πάντως μεγάλος οπαδός της μάρκας από δεκαετίες πίσω.

Σε ηλεκτρικό Tesla tτου συνεταίρου μου είναι εκπληκτική αίσθηση οδήγησης – δεν μοιάζει με τίποτα που έχω οδηγήσει – δεν έχω βέβαια οδηγήσει exotic cars (Ferrari κλπ).

To ωραιότερο ηλεκτρικό που έχουν δει τα μάτια μου είναι η Porsche Taycan σε έκδοση Cross – αλλά πως είναι δυνατόν να έχεις ένα Cross 4wd όχημα και να ψάχνεις φορτιστές στους εκδρομικούς ορεινούς δρόμους. ? (Το ατείο είναι πως στην διαφήμιση της Εταιρείας το χρησιμοποιεί ένας ενδιαφέρων τύπος επαγγελματίας αναρριχητής σε ..απομακρυσμένα βουνά)

Το αυτοκίνητο όμως είναι προσωπική υπόθεση σε πολλά σημεία.

Πχ θέλω πάντα να έχω ΕΝΑ αυτοκίνητο για εμένα και ΤΕΛΟΣ. (δεν θέλω άλλο για δουλειά – άλλο για πόλη - άλλο για εκδρομές ) Εκεί μέσα έχω πομπούς διοδίων – τηλεκοντρολ από γκαραζόπορτες – όλα τα κλειδιά μου – έγγραφα - κάποια ρούχα – μπότες κλπ κλπ. κλπ. Αν αλλάξω αυτοκίνητο νοιώθω σαν χωρίς ρούχα.
Συνήθως μία οποιαδήποτε διαδρομή την κάνω εκτός εθνικών οδών - ας είναι περισσότερος χρόνος και χιλιόμετρα. Δεν (θέλω να ) βιάζομαι.

Προσωπικά τι θέλω σήμερα ? – έχω κανονίσει test drive – αλλά μάλλον είναι πολλά τα λεφτά (..Αρη) και δεν θα το κάνω το βήμα. Το νέο Land Rover Defender μακρύ – diesel.

Είπαμε το αυτοκίνητο είναι προσωπική υπόθεση – για εμένα πρώτα από όλα σημαίνει ελευθερία.
 
Last edited:

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.512
Reaction score
75.135
Μέχρι να βγει το νέο "Κινούμαι Ηλεκτρικά" και να παραγγείλω εγώ, να μην σας αρέσουν καθόλου.
Χάλια είναι, πείτε το σε όλους τους φίλους σας, μακρυά.

Μην αυξηθεί ο χρόνος παράδοσης και περιμένω κανένα χρόνο.
Ε, δεν θα παίρναμε και VW. Μην αγχώνεσαι. :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.887
Reaction score
127.334
Ε, δεν θα παίρναμε και VW. Μην αγχώνεσαι. :p
Γιατί καλέ; 😜

Τα έχεις οδηγήσει τα id3 & id4 και δε σε άρεσαν?

(για τα λεφτά τους, δεν πάνε καλά στο δρόμο; τι δε σου άρεσε στο τεστ ντραιβ για πες μας)

ΥΓ. Άσε τους αφορισμούς του τύπου "είναι vw", διότι... Συ ειπας
Να επαναλάβω οτι μια μικρή βόλτα αρκεί για να τελειώσουν δια παντός οι απόλυτες απόψεις;
😎
 

Μηνύματα
1.085
Reaction score
1.627
Γιατί καλέ; 😜

Τα έχεις οδηγήσει τα id3 & id4 και δε σε άρεσαν?

(για τα λεφτά τους, δεν πάνε καλά στο δρόμο; τι δε σου άρεσε στο τεστ ντραιβ για πες μας)

ΥΓ. Άσε τους αφορισμούς του τύπου "είναι vw", διότι... Συ ειπας

😎
τα VW καίνε λάδια, για αυτό :p
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.512
Reaction score
75.135
Γιατί καλέ; 😜

Τα έχεις οδηγήσει τα id3 & id4 και δε σε άρεσαν?

(για τα λεφτά τους, δεν πάνε καλά στο δρόμο; τι δε σου άρεσε στο τεστ ντραιβ για πες μας)

ΥΓ. Άσε τους αφορισμούς του τύπου "είναι vw", διότι... Συ ειπας

😎

Μόνο που δεν αναφέρθηκα σε ηλεκτρικά αλλά σε VW και δεν εξέφρασα απόλυτη άποψη. :p
Δεν θα έπαιρνα κι έτσι μ' αρέσει και δε θα σου δώσω αναφορά, εντάξει; :tongue: Ούτε Tesla θα έπαιρνα.


 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.887
Reaction score
127.334
Μόνο που δεν αναφέρθηκα σε ηλεκτρικά αλλά σε VW και δεν εξέφρασα απόλυτη άποψη. :p
Ας τα ζουφια, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είμαστε, και για ηλεκτρικά μιλάμε και η VW έχει 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς ώρας, το id3 και το id4.

Όπως είπες, ένα τεστ ντραιβ, αρκεί. 😎
Εγω θα έχω για 4 ημέρες ενα ipace .
Θα σας πω.
Αααα, πολύ ωραία.
Να μας πεις, αναμένουμε εντυπώσεις. 👍
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.887
Reaction score
127.334
Το λοιπόν, με φουλ εξοπλισμό, να στρίβει και η πίσω ρόδα, να έχει 21 ζάντες, να έχει ενεργή αντιστρεπτικη, αεραναρτησεις ρυθμιζόμενες, και και και και και και, τα πάντα όλα, με μπαταρία στις 95kwh και με επιδόσεις θανάτου, η taycan gts βγαίνει ακριβώς 165 χιλιάρικα.

Τα πρώτα 50 έχουν 150% υπεραποσβεση, τα υπόλοιπα πάνε 125% υπεραποσβεση, οπότε βγαίνει συνολικά ένας μέσος όρος περίπου 132% υπεραποσβεση, δηλαδή τα 165 χιλιαρικα περνάνε ως έξοδο στα ~220 χιλιάρικα.

Δηλαδή, γλυτώνεις φόρο για 220 χιλιάρικα, ο οποίος μπορεί να είναι 110 χιλιάρικα.

Δηλαδη, το αυτοκίνητο πραγματικά θα κοστίσει 165-110=55 χιλιάρικα.

Σε 4 χρόνια, το πουλάς στα 100 χιλιάρικα, θα πουληθεί σε 2 ώρες.

Συνολικό κόστος; ποιο κόστος; θα κερδίσεις περίπου 50 χιλιάρικα σε 4 χρονια. 😜🤣😂😅


Αρκεί να έχεις μια εταιρεία που να δηλώνει σοβαρά έσοδα και να δίνει σοβαρό φόρο ως στάνταρ, δηλαδή να είναι σε υψηλή φορολογική κλίμακα τα κέρδη της. 😎
 







Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.023
Μηνύματα
2.885.692
Members
37.976
Νεότερο μέλος
Spadidakis
Top