ANABAΘΜΙΣΗ CROSSOVER WHARFEDALE LINTON HERITAGE 85th ANNIVERSARY

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Ξεκίνησες να αλλάξεις τη χροιά
Χάριν της φιλικής κι εποικοδομητικής συζήτησης, αναφέρω πως το σκεπτικό ήταν ακριβώς το αντίθετο! Η πρόθεση ήταν η "απαλλαγή" του ήχου από την οποιαδήποτε πιθανή "υπογραφή" (χροιά;)) των "ανώνυμων" εργοστασιακών υλικών στην πορεία του σήματος. Τα "επώνυμα" που χρησιμοποιήθηκαν, απέκτησαν τη φήμη τους για την απουσία "υπογραφής" τους στο σήμα.
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
.....για μένα "φτιάχθηκε" ενα καινούριο ηχείο και ενας άλλος ήχος κατ εντολή του ιδιοκτήτη τους , που δεν εχει καμία σχέση με τον αρχικό ήχο του μαμα ηχείου .
Δεν το επιβεβαιώνω αυτό. Ο ήχος (έκταση και χροιές) δεν άλλαξε ούτε κατά κεραία. Παραμένει ένα ζευγάρι
Linton Heritage 85th. Η μόνες -θετικές- διαφορές από τα εργοστασιακά είναι στην απόδοση των μικρολεπτομερειών και στις διαστάσεις της σκηνής, όπως έχω προαναφέρει. Και θεωρώ επιτυχία της αναβάθμισης το γεγονός πως τα "νεοαποκτηθέντα" χαρακτηριστικά διατηρούνται σ' ολόκληρη τη δυναμική κλίμακα (χαμηλή-υψηλή στάθμη ακρόασης) των ηχείων, ξεπερνώντας -και μάλιστα αρκετά- το άνω όριο όπου τα εργοστασιακά άρχιζαν να δείχνουν τη "δυσφορία" τους ("σκλήρυνση" του άνω φάσματος κι ελάττωση των διαστάσεων της σκηνής).
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.941
Reaction score
28.804
.....λέει κάποιος ,
Αν βγάλεις την σήτα απο το τουίτερ θα πάρεις " το κατι παραπάνω "
......λέει και ένας άλλος ,
Αν βγάλεις τα κλίπς στην ένωση με το ηχείο και τα κολλήσεις απευθείας πάνω στο ηχείο τα καλώδια , θα πάρεις πιό πολύ από "το κάτι παραπάνω " .
Ερώτηση ,
Μπήκατε σε αυτή την διαδικασία ;
-
1676817688811.png


-
Inspired by the crossover upgrade great success, I went ahead with the tweeter cover removing and tweeter connections soldering. Used a chisel that I grinded thin and sharp, and also grinded "teeth" in the sharpened edge for more secure bite in the tweeter cover (aluminium). Also protected the edges of the tweeter well from chisel abuse with 2-3 layers of masking tape

A word of WARNING: The male connectors on the tweeter driver are very sparsely "welded into the plastic housing" of the tweeter, and can easily come loose EVEN if you are very careful, which happened to me. Then the extremely thin speaker wiring from the connector into the voice coil is directly exposed to the force you apply to the male connector --> FRAGILE!! --> Big risk of killing the tweeter. After that, I hot-glued the lose male connector, to the plastic tweeter housing , and also the other one, even before trying to remove the female connector from it, still very carefully. The tweeter "grills" came loose by them selves when I "chiseled out the tweeter covers", so the grills actually can be removed for tweaking reasons, with limited force/violence, at least in my case.
 
Last edited:

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
.....λέει κάποιος ,
Αν βγάλεις την σήτα απο το τουίτερ θα πάρεις " το κατι παραπάνω "
......λέει και ένας άλλος ,
Αν βγάλεις τα κλίπς στην ένωση με το ηχείο και τα κολλήσεις απευθείας πάνω στο ηχείο τα καλώδια , θα πάρεις πιό πολύ από "το κάτι παραπάνω " .
Ερώτηση ,
Μπήκατε σε αυτή την διαδικασία ;
Δεν μπήκα καν στον κόπο να βγάλω και να βάλω τη σίτα του tweeter, διότι το θεωρώ άσκοπο. Η γνώμη μου είναι πως αυτή δεν επηρεάζει αρνητικά ή θετικά τη λειτουργία του μεγαφώνου και πως απλά προστατεύει τον θόλο από τα ¨περίεργα" δάχτυλα.
Η συγκόλληση των καλωδίων στους ακροδέκτες ωστόσο, έχει νόημα! Προσφέρει σταθερή κι αξιόπιστη σε βάθος χρόνου επαφή, προστατευμένη από κραδασμούς κι οξειδώσεις. Ακουστή βελτίωση δεν θα γίνει αντιληπτή ποτέ, αλλά ξέρεις πως οι ηλεκτρικές επαφές θα είναι σταθερές έως το τέλος της ζωής των μεγαφώνων. Δεν το έκανα, διότι τότε θα έμπαινα και στη διαδικασία της επανακαλωδίωσης και με την αποκτηθείσα φόρα θα έπρεπε να μεριμνήσω και για την βελτίωση της απόσβεσης των γυμνών ξύλινων τοιχωμάτων. Σε δεύτερο χρόνο ίσως γίνουν κι αυτές οι εργασίες. Ίδωμεν!
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Απο την στιγμή που ο ιδιοκτήτης του ηχείου είναι ευχαριστημένος απο το αποτέλεσμα , του λέω , με γειά σας τα καινούργια σας ηχεία , καλές ακροάσεις !
Μένω σε αυτό και ευχαριστώ πολύ !

Οφείλω να πω και πάλι, ότι στο νήμα αυτό δεν παρουσιάστηκε ο βέλτιστος τρόπος τροποποίησης του crossover ενός ηχείου, αλλά μια υλοποίηση προσωπικού γούστου, δηλαδή – ας το πούμε - μια «κολοκυθόπιτα».

Και όπως έλεγε και ο RD, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι την καλύτερη κολοκυθόπιτα την κάνει η θεια μου η Μαριγώ - ότι και να λέτε εσείς !

Όμως επειδή είμαστε στην κατηγορία DIY, θα ήθελα να καταθέσω μερικές απορίες μου:
  • Ένα ηχείο που μέτρα όπως σχεδιάστηκε να μετρά στο θεωρητικό του επίπεδο, είναι πάντα εύηχο ?
  • Η έννοια του fine tuning υφίσταται στα ηχεία ?
  • Οι πυκνωτές και οι αντιστάσεις αρκεί να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά για να έχουν και την ίδια ηχητική «ταυτότητα» ?
  • Στην μαζική κατασκευή υπάρχουν οικονομοτεχνικοί περιορισμοί άσχετοι με τον ήχο και πολλές φορές εις βάρους του ήχου ?
(ήρεμα ρωτάω)


Με την ευκαιρία παραθέτω και ένα απόσπασμα συνέντευξης του σχεδιαστή των συγκεκριμένων ηχείων Peter Comeau, που το βρίσκω σχετικο (η υπογράμμιση δική μου) :

“Most people think that a flat frequency response is the goal of a good loudspeaker design. I quickly found out that it wasn’t, at least not just on its own, and that the balance between the loudspeaker drive units and the crossover that tied them together was far more important.

That led me to start to figure out the relationships between the mechanics of speaker design, how to interpret the measurements I was making and using those experiences to make loudspeakers which were more musically adept. I developed an iteration between measurement and listening that allowed me to fine tune my designs and later, added software tools into the process to speed up the development.

In terms of trickle down, we can afford to spend years on the development of a technological advance for a high end speaker, then use what we’ve learned to develop mass production techniques that enable us to use something similar in our more affordable products.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Παρακαλώ Σταύρο. Το ταξίδι στον κόσμο της μουσικής και του audio γίνεται πιο ευχάριστο όταν αποκτάς "προσωπική" σχέση με τα μηχανήματά σου, είτε σχεδιάζοντας-κατασκευάζοντάς τα, είτε αναβαθμίζοντάς τα με προσωπική εργασία. Κι ακόμα πιο ευχάριστο όταν μοιράζεσαι την εμπειρία σου με φίλους!;)
Κατά τη γνώμη μου, οι μετρήσεις που έπονται -θα συνεννοηθούμε για τον χρόνο- θα είναι πολύ κοντά με αυτές του Erin, αφού δεν κάναμε αλλαγές στις παραμέτρους του crossover και στον συντονισμό της καμπίνας. Ίδωμεν συντόμως!
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχαν παρθεί μετρητικά δεδομένα από την πρότερη έκδοση πριν τη βελτίωση για τον ίδιο λόγο που όποτε παραλαμβάνουμε συσκευή περασμένη από σέρβις είθισται να μας παραδίδονται πίσω όσα χαλασμένα εξαρτήματα θα έχουν αντικατασταθεί.
Αν πωλούνταν και τα μεν και τα δε δίπλα-δίπλα, θα διάλεγα τα φτιαγμένα παρά τα μαμά. Δεν θα με ενδιέφερε ούτε να ακούσω ούτε να μετρήσω τα μαμά πρώτα.

Μάλλον αποτελώ εξαίρεση όμως, γιατί τα φτιαγμένα χάνουν αξία μεταπώλησης σαν να φέρουν κάποια κατάρα πειραγμένων από τα δήθεν πρότυπα «μαμά».
Με αυτό το επιχείρημα τίθεται το ζήτημα να γνωρίζαμε επακριβώς τις αλλαγές και άμα θ'άξιζαν τον κόπο. Αναφέρεται αυτό - υπενθυμίζω σε γενικό και όχι προσωπικό πλαίσιο - επειδή σε κάποιες περιπτώσεις οι επίδοξοι βελτιωτές μπορεί να τα είχαν κάνει μαντάρα.

Στη δε περίπτωση ενεργών ηχείων οποιαδήποτε επέμβαση μη εγκεκριμένη από τον αυθεντικό κατασκευαστή θα ήταν λόγος απόρριψης.
...

Όμως επειδή είμαστε στην κατηγορία DIY, θα ήθελα να καταθέσω μερικές απορίες μου:
  • Ένα ηχείο που μέτρα όπως σχεδιάστηκε να μετρά στο θεωρητικό του επίπεδο, είναι πάντα εύηχο ?
  • Η έννοια του fine tuning υφίσταται στα ηχεία ?
  • Οι πυκνωτές και οι αντιστάσεις αρκεί να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά για να έχουν και την ίδια ηχητική «ταυτότητα» ?
  • Στην μαζική κατασκευή υπάρχουν οικονομοτεχνικοί περιορισμοί άσχετοι με τον ήχο και πολλές φορές εις βάρους του ήχου ?
(ήρεμα ρωτάω)
Δεν υπάρχει η παραμικρή εγγύηση ότι ένα ηχείο που δεν θα μας άρεσε στην αυθεντική του έκδοση θα γινόταν ελκυστικό με κάποιες μετατροπές. Αλλά ούτε και οι βελτιώσεις θεωρούνται εγγυημένες κατά την αντικατάσταση των αυθεντικών με αβανταδόρικα υλικά.

Η έννοια του fine tuning υφίσταται και για το ακουστικό μας σύστημα , ανάλογα με το πόσο μπορεί να είναι εξοικειωμένο σε κάτι περισσότερο ή λιγότερο ισορροπημένο. Κανονικά το fine tuning σε μεμονωμένες συσκευές δεν θα έπρεπε ν'αφορά στον τελικό χρήστη, αλλά σε στάδια προτού να έβγαιναν αυτές σε κυκλοφορία.

Ερώτημα σχετικό με το τρίτο σκέλος είχε τεθεί παραπλεύρως από τον υποφαινόμενο στον Petermeni στο νήμα για μια δική του κατασκευή ηχείου. Αν δεν απατώμαι απάντησε πως στην ανακατασκευή του κρος έχουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους εκτός από σκέτη τήρηση των τιμών στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά απ'όσα αντικαθίστανται.

Δυστυχώς υλικά κατώτερης ποιότητας απαντούν και σε κατασκευές με τιμή και φήμη που δεν θα το δικαιολογούσαν.
 
Last edited:

Μηνύματα
6
Reaction score
8
Καλησπέρα, προσωπικά αγόρασα τα ηχεία αυτά τον Νοέμβριο 22' και η αρχική μου εντύπωση όπως ακούστηκαν βγαλμένα από την κούτα ήταν τραγική. Μετά από καμμιά 30-50αριά ώρες στρώσιμο τα ηχεία άρχισαν να συμπεριφέρονται όπως πρέπει αντίστοιχα με τα reviews που έχουν δημοσιευθεί.

Αποφάσισα να αλλάξω μόνον τον πυκνωτή του tweeter με έναν Jantzen Audio Z-Superior 6,8uF / 800VDC 2%., χωρίς άλλες επεμβάσεις. Το κόστος €60 με τα μεταφορικά. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό, τα ηχεία αμέσως "άνοιξαν" σε βάθος και πλάτος του sound stage, τα πρίμα γίναν πιό γλυκά και μουσικά.

Σημειώνεται ότι δεν άλλαξα τίποτε στον σχεδιασμό του μαμίσιου crossover, απλά αντικατέστησα έναν πυκνωτή του tweeter με άλλον πού καλύτερης ποιότητας με τα ίδια χαρακτηριστικά.
 

Μηνύματα
7.098
Reaction score
5.614
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχαν παρθεί μετρητικά δεδομένα από την πρότερη έκδοση πριν τη βελτίωση για τον ίδιο λόγο που όποτε παραλαμβάνουμε συσκευή περασμένη από σέρβις είθισται να μας παραδίδονται πίσω όσα χαλασμένα εξαρτήματα θα έχουν αντικατασταθεί.

Με αυτό το επιχείρημα τίθεται το ζήτημα να γνωρίζαμε επακριβώς τις αλλαγές και άμα θ'άξιζαν τον κόπο. Αναφέρεται αυτό - υπενθυμίζω σε γενικό και όχι προσωπικό πλαίσιο - επειδή σε κάποιες περιπτώσεις οι επίδοξοι βελτιωτές μπορεί να τα είχαν κάνει μαντάρα.

Στη δε περίπτωση ενεργών ηχείων οποιαδήποτε επέμβαση μη εγκεκριμένη από τον αυθεντικό κατασκευαστή θα ήταν λόγος απόρριψης.


Δεν υπάρχει η παραμικρή εγγύηση ότι ένα ηχείο που δεν θα μας άρεσε στην αυθεντική του έκδοση θα γινόταν ελκυστικό με κάποιες μετατροπές. Αλλά ούτε και οι βελτιώσεις θεωρούνται εγγυημένες κατά την αντικατάσταση των αυθεντικών με αβανταδόρικα υλικά.

Η έννοια του fine tuning υφίσταται και για το ακουστικό μας σύστημα , ανάλογα με το πόσο μπορεί να είναι εξοικειωμένο σε κάτι περισσότερο ή λιγότερο ισορροπημένο. Κανονικά το fine tuning σε μεμονωμένες συσκευές δεν θα έπρεπε ν'αφορά στον τελικό χρήστη, αλλά σε στάδια προτού να έβγαιναν αυτές σε κυκλοφορία.

Ερώτημα σχετικό με το τρίτο σκέλος είχε τεθεί παραπλεύρως από τον υποφαινόμενο στον Petermeni στο νήμα για μια δική του κατασκευή ηχείου. Αν δεν απατώμαι απάντησε πως στην ανακατασκευή του κρος έχουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους εκτός από σκέτη τήρηση των τιμών στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά απ'όσα αντικαθίστανται.

Δυστυχώς υλικά κατώτερης ποιότητας απαντούν και σε κατασκευές με τιμή και φήμη που δεν θα το δικαιολογούσαν.
Δηλαδή είσαι κατά των βελτιώσεων, ή έστω επιφυλακτικός, απαιτώντας εγγυήσεις για να τις εμπιστευτείς. Αλλά και πάλι το «μαμά» θα αγοράσεις, ποτέ ένα βελτιωμένο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Δηλαδή είσαι κατά των βελτιώσεων, ή έστω επιφυλακτικός, απαιτώντας εγγυήσεις για να τις εμπιστευτείς. Αλλά και πάλι το «μαμά» θα αγοράσεις, ποτέ ένα βελτιωμένο.
Ενεργό ηχείο θ'αγόραζα οπωσδήποτε την επίσημη εργοστασιακή έκδοση με μοναδική περίπτωση βελτίωσης άμα κυκλοφορούσε σχετικό κιτ από τον κατασκευαστή.

Σε παθητικά ηχεία θα σκεφτόμουν για βελτιώσεις εξαρτημάτων εφόσον τα κρατούσα για πολλά χρόνια.

Ηχείο δηλωμένο αόριστα ως βελτιωμένο χωρίς επιβεβαιωμένα στοιχεία ούτε με σφαίρες.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχαν παρθεί μετρητικά δεδομένα από την πρότερη έκδοση πριν τη βελτίωση για τον ίδιο λόγο που όποτε παραλαμβάνουμε συσκευή περασμένη από σέρβις είθισται να μας παραδίδονται πίσω όσα χαλασμένα εξαρτήματα θα έχουν αντικατασταθεί.
Και εγώ θα επιθυμούσα την λήψη δεδομένων πριν και μετά, κυρίως για την ικανοποίηση της περιέργειάς μου ως προς το που οφείλεται ο βελτιωμένος ήχος.
Δυστυχώς δεν διαθέτω μετρικό.

Τα υλικά που αντικατασταθηκαν, τα ζητώ συνήθως για να επιβεβαιωσω την χρέωση τους, οχι ως επιβεβαίωση της επισκευής.
Αυτή τεκμαίρεται βάζοντας την συσκευή να λειτουργησει.
 

K

kimon

Guest
Μένω σε αυτό και ευχαριστώ πολύ !

Οφείλω να πω και πάλι, ότι στο νήμα αυτό δεν παρουσιάστηκε ο βέλτιστος τρόπος τροποποίησης του crossover ενός ηχείου, αλλά μια υλοποίηση προσωπικού γούστου, δηλαδή – ας το πούμε - μια «κολοκυθόπιτα».

Και όπως έλεγε και ο RD, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι την καλύτερη κολοκυθόπιτα την κάνει η θεια μου η Μαριγώ - ότι και να λέτε εσείς !

Όμως επειδή είμαστε στην κατηγορία DIY, θα ήθελα να καταθέσω μερικές απορίες μου:
  • Ένα ηχείο που μέτρα όπως σχεδιάστηκε να μετρά στο θεωρητικό του επίπεδο, είναι πάντα εύηχο ?
  • Η έννοια του fine tuning υφίσταται στα ηχεία ?
  • Οι πυκνωτές και οι αντιστάσεις αρκεί να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά για να έχουν και την ίδια ηχητική «ταυτότητα» ?
  • Στην μαζική κατασκευή υπάρχουν οικονομοτεχνικοί περιορισμοί άσχετοι με τον ήχο και πολλές φορές εις βάρους του ήχου ?
(ήρεμα ρωτάω)


Με την ευκαιρία παραθέτω και ένα απόσπασμα συνέντευξης του σχεδιαστή των συγκεκριμένων ηχείων Peter Comeau, που το βρίσκω σχετικο (η υπογράμμιση δική μου) :

“Most people think that a flat frequency response is the goal of a good loudspeaker design. I quickly found out that it wasn’t, at least not just on its own, and that the balance between the loudspeaker drive units and the crossover that tied them together was far more important.

That led me to start to figure out the relationships between the mechanics of speaker design, how to interpret the measurements I was making and using those experiences to make loudspeakers which were more musically adept. I developed an iteration between measurement and listening that allowed me to fine tune my designs and later, added software tools into the process to speed up the development.

In terms of trickle down, we can afford to spend years on the development of a technological advance for a high end speaker, then use what we’ve learned to develop mass production techniques that enable us to use something similar in our more affordable products.
Για κάποιες από τις απορίες σου ίσως μπορώ να βοηθήσω:
1) Fine tuning φυσικά και υπάρχει! Παράδειγμα ο προστεθείς μικρός πυκνωτής διαπέρασης του υψιπερατού φίλτρου (αυξάνει τον "αέρα" στις υψηλές) στο κροσόβερ του ηχείου σου.
2)Γενικώς σε όλες τις εμπορικές κατασκευές οι κοστολόγοι μετράνε τα πάντα, ακόμα και τις βίδες (από συνέντευξη του Andrew Jones)
3)Όπως φαίνεται και από το απόσπασμα που παραθέτεις, ο κάθε σχεδιαστής έχει και τα "μυστικά" του (πέρα από τις γενικότητες των σχεδιαστικών οδηγών), τα οποία έχει ανακαλύψει μόνος του και δεν τα αποκαλύπτει εύκολα.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Ξαναδιαβάζοντας τα posts έχω την εντύπωση ότι το θέμα κρίνεται ως μια εμπράγματη συναλλαγή , πραγματοποιηθείσα δίχως καμία εγγύηση.

Οφείλω λοιπόν μια ακόμη διευκρίνηση.

Δεν μιλάμε για μια εμπράγματη συναλλαγή – έκτος και αν δυο κουτάκια κόκα κόλα την κάνουν τέτοια.

Ο Stentor ήταν αυτός που άκουσε ότι πληροφορία περί αναβάθμισης του ηχείου είχα συλλέξει, την αξιολόγησε, την συνέκρινε με τις προθέσεις του κατασκευαστή μελετώντας το σχηματικό του original crossover και με συμβούλεψε ως προς το τι θα είχε νόημα - από θεωρητικής απόψεως - να υλοποιηθεί και τι όχι.

Μάλιστα σε σχέση με τις αρχικές μου βλέψεις θα έλεγα ότι με «προσγείωσε» κιόλας, βλέπε π.χ. καλώδια, μονωτικά και κολλήματα ακροδεκτών.

Επιπρόσθετα ήταν αυτός που δαπάνησε ένα 8ωρο από τον χρόνο του, κάνοντας το δύσκολο για μένα κομμάτι της υλοποίησης.

Υπό αυτό το πρίσμα θα ήθελα να παραμείνουμε με σχολιασμό και ενστάσεις / προτάσεις (αν υπάρχουν) επί των συγκεκριμένων αντικαταστάσεων και όχι επί της χρησιμότητας της μετατροπής.

Αυτήν θεωρείστε την «κολοκυθόπιτα».

Όσο για την αρχική μου πρόταση / πρόσκληση περί μετρήσεως του ηχείου στην παρούσα του κατάσταση, αυτή παραμένει ενεργή.

Η περιέργεια μου παραμένει.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Όσο για την αρχική μου πρόταση / πρόσκληση περί μετρήσεως του ηχείου στην παρούσα του κατάσταση, αυτή παραμένει ενεργή.
επειδή αυτή η μέτρηση θα (αν) γίνει σε χώρο διαφορετικό από τις δημοσιευμένες παραπάνω... δε θα είχε και κανένα νόημα (σύγκρισης) μιας και από τον ίδιο χώρο (με τις ίδιες συνθήκες) δεν υπάρχουν μετρήσεις προ της αλλαγής...

οπότε, αφού είσαι ικανοποιημένος, καλοάκουστα!!! και τα υπόλοιπα που λέμε είναι "καφενειακά" να περνάει η ώρα...
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Με αυτό το επιχείρημα τίθεται το ζήτημα να γνωρίζαμε επακριβώς τις αλλαγές και άμα θ'άξιζαν τον κόπο. Αναφέρεται αυτό - υπενθυμίζω σε γενικό και όχι προσωπικό πλαίσιο - επειδή σε κάποιες περιπτώσεις οι επίδοξοι βελτιωτές μπορεί να τα είχαν κάνει μαντάρα.
Σωστό! Διότι των ευπίστων η φυλή, τρέφει τα γένη των πονηρών και κολάκων. Θέσφατο!
Δεν υπάρχει η παραμικρή εγγύηση ότι ένα ηχείο που δεν θα μας άρεσε στην αυθεντική του έκδοση θα γινόταν ελκυστικό με κάποιες μετατροπές.
Σωστό! Διότι το Yugo, ανεξαρτήτως βελτιώσεων, ποτέ δε γίνεται Ferrari, κλπ, κλπ, κλπ.
Ερώτημα σχετικό με το τρίτο σκέλος είχε τεθεί παραπλεύρως από τον υποφαινόμενο στον Petermeni στο νήμα για μια δική του κατασκευή ηχείου. Αν δεν απατώμαι απάντησε πως στην ανακατασκευή του κρος έχουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους εκτός από σκέτη τήρηση των τιμών στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά απ'όσα αντικαθίστανται.
Σωστό! Και για να ξεδιαλύνω λίγο το "μυστήριο", αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο τη ισοστάθμιση των ευαισθησιών μεταξύ των όποιων διαφορετικών μεγαφώνων. Όχι τις αποκρίσεις, όχι τις φάσεις, όχι το waterfall, όχι οτιδήποτε άλλο σχετικό. Αντικατάσταση πηνίου με άλλο όμοιας αυτεπαγωγής, αλλά με μεγαλύτερης διατομής πηνιόσυρμα, οδηγεί σε αύξηση την ευαισθησία του μεγαφώνου στον κλάδο αυτό του crossover, οπότε επανυπολογίζονται οι πιθανοί διαιρέτες τάσεις στα υπόλοιπα μεγάφωνα. Ομοίως η αντικατάσταση των όποιων ηλεκτρολυτικών με αντίστοιχης χωρητικότητας πυκνωτών πλαστικού φιλμ αντιστοιχεί -rule of thump- στην "εικονική" αφαίρεση μιας αντίστασης 1Ω για καθέναν, οπότε ομοίως επανυπολογίζονται οι όποιοι διαιρέτες τάσης υπάρχουν στα υπόλοιπα μεγάφωνα. Ακούγεται απλό, και είναι, αλλά θέλει συγκέντρωση και κάμποσους υπολογισμούς από πριν, για να μην ξεφύγεις -ούτε στο ελάχιστο- από το στόχο στο τέλος.
Δυστυχώς υλικά κατώτερης ποιότητας απαντούν και σε κατασκευές με τιμή και φήμη που δεν θα το δικαιολογούσαν.
Σωστό κι αυτό. Δυστυχώς!
 
Last edited:

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Καλησπέρα, προσωπικά αγόρασα τα ηχεία αυτά τον Νοέμβριο 22' και η αρχική μου εντύπωση όπως ακούστηκαν βγαλμένα από την κούτα ήταν τραγική. Μετά από καμμιά 30-50αριά ώρες στρώσιμο τα ηχεία άρχισαν να συμπεριφέρονται όπως πρέπει αντίστοιχα με τα reviews που έχουν δημοσιευθεί.

Αποφάσισα να αλλάξω μόνον τον πυκνωτή του tweeter με έναν Jantzen Audio Z-Superior 6,8uF / 800VDC 2%., χωρίς άλλες επεμβάσεις. Το κόστος €60 με τα μεταφορικά. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό, τα ηχεία αμέσως "άνοιξαν" σε βάθος και πλάτος του sound stage, τα πρίμα γίναν πιό γλυκά και μουσικά.

Σημειώνεται ότι δεν άλλαξα τίποτε στον σχεδιασμό του μαμίσιου crossover, απλά αντικατέστησα έναν πυκνωτή του tweeter με άλλον πού καλύτερης ποιότητας με τα ίδια χαρακτηριστικά.
Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα ν' αντικαταστήσετε και τον 15μF του ίδιου κλάδου και στα άκρα των δύο αυτών, έναν ποιοτικό 0,22μF.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Μια απλή ανάγνωση του σχετικού κεφαλαίου περί Τεχνολογίας Ηλεκτρονικών Εξαρτημάτων θα σας δώσει την απάντηση και τις αποδείξεις που αναζητάτε. Εστιάστε στην παρασιτική αυτεπεγωγή, που εγγενώς φέρουν λόγω περιέλιξης, οι απλές αντιστάσεις σύρματος. Η επαγωγική αντίσταση που αυξάνεται συναρτήσει της συχνότητας είναι εντελώς ανεπιθύμητη σε σειρά με ένα tweeter.
Σήμερα έκλεψα λίγο χρόνο και ασχολήθηκα, για άλλη μια φορά, με το θέμα <<αντίσταση>>. Τι ουσιαστικά έχει νόημα και τι όχι.
Έχοντας μια σειρά αντιστάσεων διαφόρων τιμών και ποιοτήτων, έκανα συγκρίσεις.

Θα εστιάσω στο κλασικό φτηνό τουβλάκι, φορτωμένο με <<αυτεπαγωγή>>, πόσο και τελικά τι προκαλεί!
Λοιπόν ένα ταπεινό τουβλάκι των 2,2 Ωμ, ισχύος 5 watts, όπως οι αντιστάσεις του εδώ tweeter, έχει τα εξής χαρακτηριστικά, εντός αλλά και πολύ άνω του ακουστικού φάσματος.

Σε συχνότητες κάτω των 500 Hz πρακτικά προσεγγίζει το 0 η αυτεπαγωγή του.
Στον 1 KHz παρουσιάζουν αυτεπαγωγή 0,2 μΗ.
Στους 10 KHz αυτεπαγωγή 0,33 μH.
Στους 100 KHz αυτεπαγωγή 0,4 μH.
Αυτά τα μεγέθη δείχνουν πως η τοποθέτηση μιας τέτοιας απλής αντίστασης μπροστά από ένα συνηθισμένο tweeter δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο την απόκριση του.
Ακόμα και αν πηγαίναμε στο νηπιαγωγείο των νυχτερίδων, παίρναμε το πιτσιρίκι με την καλύτερη ακοή και το βάζαμε στην διαδικασία, δεν θα μπορούσε να πει με βεβαιότητα τι συμβαίνει.:):):)

Η τοποθέτηση μιας ποιοτικής αντίστασης έχει ναι μεν νόημα, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από την απόκριση.
 
Last edited:

Μηνύματα
793
Reaction score
1.155
Σήμερα έκλεψα λίγο χρόνο και ασχολήθηκα, για άλλη μια φορά, με το θέμα <<αντίσταση>>. Τι ουσιαστικά έχει νόημα και τι όχι.
Έχοντας μια σειρά αντιστάσεων διαφόρων τιμών και ποιοτήτων, έκανα συγκρίσεις.

Θα εστιάσω στο κλασικό φτηνό τουβλάκι, φορτωμένο με <<αυτεπαγωγή>>, πόσο και τελικά τι προκαλεί!
Λοιπόν ένα ταπεινό τουβλάκι των 2,2 Ωμ, ισχύος 5 watts, όπως οι αντιστάσεις του εδώ tweteer, έχει τα εξής χαρακτηριστικά, εντός αλλά και πολύ άνω του ακουστικού φάσματος.

Σε συχνότητες κάτω των 500 Hz πρακτικά προσεγγίζει το 0 η αυτεπαγωγή του.
Στον 1 KHz παρουσιάζουν αυτεπαγωγή 0,2 μΗ.
Στους 10 KHz αυτεπαγωγή 0,33 μH.
Στους 100 KHz αυτεπαγωγή 0,4 μH.
Αυτά τα μεγέθη δείχνουν πως η τοποθέτηση μιας τέτοιας απλής αντίστασης μπροστά από ένα συνηθισμένο tweeter δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο την απόκριση του.
Ακόμα και αν πηγαίναμε στο νηπιαγωγείο των νυχτερίδων, παίρναμε το πιτσιρίκι με την καλύτερη ακοή και το βάζαμε στην διαδικασία, δεν θα μπορούσε να πει με βεβαιότητα τι συμβαίνει.:):):)

Η τοποθέτηση μιας ποιοτικής αντίστασης έχει ναι μεν νόημα, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από την απόκριση.
Μάστορα εσύ που είσαι πιο ψαγμένος από τους περισσότερους από εμάς στο θέμα "ηχείο" και με μεγάλη εμπειρία έχεις προσωπική αλλά και τεκμηριωμένη άποψη για τα κέρδη (ή την χασούρα) μιας απλής αντικατάστασης υλικών στο cross άνευ πρότερων μετρήσεων;
Βασικά αυτό που θέλω να μάθω είναι αν ο απλός χρήστης μπορεί με μια απλή αντικατάσταση υλικών με ποιοτικότερα να κερδίσει κάτι ή ρισκάρει να κάνει αχταρμά το ηχείο του;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Παρατήρησα επίσης πως οι αντιστάσεις των 5 watts στον κλάδο του tweeter αντικαταστάθηκαν με 20 watts.
Κάτι τέτοιο κατά την άποψη μου είναι απαγορευτικό και θα πρέπει να γίνει άμεση διόρθωση.
Ο λόγος είναι ο εξής...
Κατά την διάρκεια ζωής του ηχείου σίγουρα θα υπάρξουν οι λεγόμενες <<στραβές>>.
Κάποια <<ατασθαλία>> από την μεριά της ενίσχυσης ή του δικτύου ή ένας απρόβλεπτος παράγοντας επαφής ή ταλάντωσης.
Με την αντίσταση των 5 watts υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να πάρει η αντίσταση το ζόρι, να καταστραφεί, με το tweeter να μείνει ανέπαφο.
Μου έχουν έρθει ηχεία με tweeters των 150 ευρώ που είχε καεί η εν σειρά αντίσταση και το μεγάφωνο παρέμεινε ζωντανό. Ζημιά λίγων ευρώ δηλαδή.
Αντίθετα με την αντίσταση των 20 watts δεν υπάρχει περίπτωση σωτηρίας. Η αντίσταση θα είναι ανέπαφη και το tweeter κάρβουνο.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Μάστορα εσύ που είσαι πιο ψαγμένος από τους περισσότερους από εμάς στο θέμα "ηχείο" και με μεγάλη εμπειρία έχεις προσωπική αλλά και τεκμηριωμένη άποψη για τα κέρδη (ή την χασούρα) μιας απλής αντικατάστασης υλικών στο cross άνευ πρότερων μετρήσεων;
Βασικά αυτό που θέλω να μάθω είναι αν ο απλός χρήστης μπορεί με μια απλή αντικατάσταση υλικών με ποιοτικότερα να κερδίσει κάτι ή ρισκάρει να κάνει αχταρμά το ηχείο του;
Πριν 8 χρόνια άνοιξα στην κατηγορία <<Ηχεία>>, θέμα για την <<Βελτίωση ηχείου>> που πιστεύω θα σε καλύψει (αν υπάρχει όρεξη για διάβασμα):
https://www.avsite.gr/forum/threads/Βελτίωση-ηχείου.145138/
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.115
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top