hi end=απαραιτητα δικαναλος ηχος?


Μηνύματα
6.434
Reaction score
200
Ανδρέα το διάβασα αυτό το θέμα που μας πρότεινες.

Το σύμβολο της ισότητας (=) κατ' αρχάς δεν ισχύει. Είναι λάθος αυτή η σχέση.
Απλά θελω να πω ότι ΚΑΙι ο πολυκαναλιικός ήχος θα μπορούσε να είναι Hi-End, όπως είναι ο στερεοφωνικός αλλά και ο μονοφωνικός ήχος.

Οι ιδιες εταιρείες που κατασκευάζουν μηχανήματα για στερεοφωνικό ήχο, κατασκευάζουν και τα μηχανήματα για τον πολυκαναλικό ήχο. Πολλές δε από αυτές χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια δομικά υλικά.

Σε αυτήν εδώ την κατηγορία θα μπορούσες κι εσύ να γράψεις κάτι για τον Hi-End ήχο του βουβού ασπρόμαυρου κινηματογράφου. Εμείς θα καταλαβαίναμε τις διαφορές και στον βουβό.
Σου μιλάω για πολύ προχωρημένες καταστάσεις .
Ασε που θα είχαμε και πολλές διαφορετικές απόψεις με τον ήχο του βουβού.
Και όλα αυτά τα χρωστάμε σε σένα. Σε ευχαριστούμε θερμά.

Υ.Γ Εσύ τουλάχιστον, με τόση μεγάλη εμπειιρία στο χώρο της εικονας θα έπρεπε να το είχες καταλάβει. Ακόμα και ο βουβός κινηματογράφος μπορεί να έχει ήχο επιπέδου Hi-End.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Το θέμα είναι σαφέστατα πιο βαθύ από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως...

Επί της ουσίας συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση του Σπύρου στο ανωτέρω thread.

- Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ τρόπος να αποδοθεί ΑΠΟΛΥΤΩΣ σωστά ένα μουσικό έργο, είναι η πολυκάναλη αναπαραγωγή του. Αλλιώς, ο μοναδικός τρόπος να τοποθετηθεί σωστά και με απόλυτη ακρίβεια ένας ακροατής, νοερά, στο κάθισμα μιας αίθουσας συναυλιών, είναι ο πολυκάναλος ήχος...

Δυστυχώς όμως (ειδικά για τους φίλους του home theater), η παραπάνω τοποθέτηση δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα ψηφιακά φορμά του σπιτικού κινηματογράφου. Οι απόπειρες των SACD και DVD Audio, είναι στον σωστό δρόμο αλλά είναι προφανές ότι τα προβλήματα είναι πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεται ο μέσος χρήστης και φυσικά αφορούν στους χώρους αλλά και στις μηχανές μας. Έτσι τα πολυκάναλα φορμά μουσικής, χάνουν τον αρχικό λόγο ύπαρξής τους και αποτελούν απλά ένα μέσο εντυπωσιασμού του ανεκπαίδευτου ακροατή.

Για να μην επεκταθώ περισσότερο, θα σας πω μόνον ότι η παραπάνω δήλωση περί πολυκαναλικών ακροάσεων ισχύει, μόνον για ιδανικές συνθήκες χώρων, μηχανημάτων και ηχογραφήσεων, κάτι που στην θεωρία αλλά και σε πειραματικό επίπεδο έχει επιτευχθεί, αλλά στην πράξη είναι σπορ αποκλειστικά και μόνο για μερικούς πολύ τρελούς και απείρως πλούσιους...

Για να βοηθήσω στον περαιτέρω προβληματισμό (και τον δικό μου και τον δικό σας), να υπενθυμίσω ότι στο 99% των ηχογραφήσων χρησιμοποιούνται πολλά κανάλια που μετά μιξάρονται σε ψηφιακές κονσόλες, κάτι που συμβαίνει και σε μια live ηχογράφηση πχ στο μέγαρο μουσικής. Τούτο διότι δεν μπορεί να ηχογραφηθεί σωστά ένα έργο, αν για παράδειγμα βάλουμε απλά ένα μικρόφωνο σε μια θέση στον χώρο ακρόασης, ούτε με τις τεχνικές stereo ηχογράφησης (Blumlein, XY, M-S) του φίλου μου του Ανδρεάδη. Υπάρχει μήπως μικρόφωνο που θα πιάσει από τόσο μακριά τα δυναμικά και την λεπτομέρεια των οργάνων? Ακόμη κι αν το έκανε, αυτό θα έπιανε την αίσθηση ενός σημείου μόνον στον χώρο ακρόασης, του... υποτιθέμενου ιδανικού. Γενικώς η τοποθέτηση των μικροφώνων στον χώρο είναι αυτό στο οποίο πονάμε περισσότερο (μαζί με το γούστο των ηχοληπτών βεβαίως - βεβαίως και των ωραίων τους ψηφιακών EQ - που κάποιοι ακόμα φοβούνται...).

- Τι θα γινόταν αν βάζαμε εκατοντάδες μικρόφωνα γύρω γύρω από την αίθουσα και μετά με ψηφιακά dsp προσομοιάζαμε την θέση ακρόασης πχ στην μέση της τρίτης σειράς?...
Το σενάριο δεν είναι υποθετικό... :wink:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Προχθές άκουσα ένα πολυκάναλο μουσικό σύστημα

που απετελείτο από πέντε ηχεία που χρησιμοποιούσαν

το AER MD3 , πέντε μικρούς λαμπάτους τελικούς ,

ένα απλό πολυκάναλο προενισχυτή και πολυκάναλη

ψηφιακή πηγή (universal).

Κανένα κροσόβερ,καμία διόρθωση, μη εξωτικά καλώδια κ.λ.π.

καλούδια!

Το αποτέλεσμα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ!!!!

Αν hi end είναι να σου σηκώνεται η τρίχα από την ψευδαίσθηση του αληθινού ,

και η προκαλούμενη συγκινησιακή διέγερση να είναι η ισχυρότερη δυνατή τότε

αυτό ήταν όντως hi end!

Tους τελευταίους μήνες ασχολήθηκα στον χώρο μου ταυτόχρονα με την εξέλιξη-στήσιμο

δύο συστημάτων ενός δικάναλου και ενός πολυκάναλου.

Η εμπειρία μου δείχνει ότι ένα πολυκάναλο κάλλιστα μπορεί να είναι Hi end!!!
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5


Ότι πιο hi end υλικό υπάρχει σε πολυκάναλη μουσική. Αυτές οι δύο ταινίες συνδυασμό με τα εκπληκτικά effect σε ένα προσεγμένο σύστημα απλά μαγεύουν και καθηλώνουν.



Αν θέλετε τρίχα κάγκελο από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας σε συνδυασμό με δυναμικές αντιθέσεις τότε το Bram Stokers DRACULA είναι hi end στο είδος του.
 





Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
RDoherty said:
Κάτι με καλύτερη μουσική και χωρίς εικόνα?
Φίλε υπάρχει σχεδόν ότι τραβάει η όρεξή σου....

Από αναγεννησιακή μουσική μέχρι Γ.Ξενάκη!

Από Μότσαρτ μέχρι Προκόφιεφ και Στραβίνσκι!
Aπό Μάλερ μέχρι Stones.

Από παραδοσιακή Τζαζ μέχρι death metal.....
 

Μηνύματα
6.434
Reaction score
200
Η εικόνα κρύβει τις ατέλειες του ήχου, ή τουλάχιστον δεν μας ενοχλούν τόσο πολύ. Ειδικά όταν μας αρέσει η ταινία που βλέπουμε.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
g.kar said:
Η εικόνα κρύβει τις ατέλειες του ήχου, ή τουλάχιστον δεν μας ενοχλούν τόσο πολύ. Ειδικά όταν μας αρέσει η ταινία που βλέπουμε.
Εγώ ΔΕΝ μίλησα για εικόνα !!!!!!
 

Μηνύματα
6.434
Reaction score
200
Τσαντουλής Βασίλης said:
g.kar said:
Η εικόνα κρύβει τις ατέλειες του ήχου, ή τουλάχιστον δεν μας ενοχλούν τόσο πολύ. Ειδικά όταν μας αρέσει η ταινία που βλέπουμε.
Εγώ ΔΕΝ μίλησα για εικόνα !!!!!!
και ποιος σου είπε ότι εγώ απάντησα σε σένα ?

Το σχόλιό μου ήταν για το πόσο με ενδιαφέρει εμένα ο Hi-End ήχος σε μια κινηματογραφική ταινία. Προφανώς εμενα με ενδιαφέρει περισσότερο η ποιότητα της ταινίας και πολυ λιγότερο ο ήχος.
 


Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Το ένα ηχείο ακούγετε ωραία. :)

Τα δύο ηχεία σωστά τοποθετημένα ούτως ώστε να ακούγονται σαν ένα είναι το καλυτερότερο. :) :)

Τα πέντε ηχεία περιμετρικά τοποθετημένα,εαν μπορούν να κεντράρουν επάνω στον ακροατή που κάθετε στην μέση και να ακούγονται σαν ένα,είναι το τέλειο. :D

Πως μπορεί όμως αυτό να υλοποιηθεί?
Μόνον σε ειδικό χώρο και με πολάαααααα ευρώ. :)

Hi End λοιπόν μπορούμε να έχουμε με ένα ηχείο,ή με πολλά ηχεία,φτάνει να το προσπαθήσουμε, ανάλογα με το κουράγιο και τις δυνατότητές μας. :wink: :)
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Χμμμ, πού να αρχίσω και πού να τελειώσω ... Aς αναφέρω τι προτιμώ: Μότσαρτ, Ντεμπυσσύ, Μότσαρτ, Προκόφιεφ, Μότσαρτ, Σατί, Μότσαρτ, Πουλένκ, Μότσαρτ, Ντβόρζακ, Μότσαρτ, Στραβίνσκι, Μότσαρτ, Ραβέλ, Μότσαρτ, ιταλική όπερα, Μότσαρτ, Mάλερ, Μότσαρτ - και τι βδελύσσομαι: Λιστ, Σοπέν, Μπραμς, Σένμπεργκ, Τσαϊκόφσκι (εξαιρώ τον Καρυοθραύστη).

Να υπενθυμίσω ότι, στη μουσική τουλάχιστον (δεν αναφέρομαι στα Χολλυγουντιανά υποπροϊόντα) ο ορθός ρόλος των surround ηχείων είναι να παίζουν σε τόσο χαμηλή ένταση ώστε να γίνονται μόλις αντιληπτά, μιά και μεταφέρουν μόνο πληροφορίες ambience.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
RDoherty said:
Χμμμ, πού να αρχίσω και πού να τελειώσω ... Aς αναφέρω τι προτιμώ: Μότσαρτ, Ντεμπυσσύ, Μότσαρτ, Προκόφιεφ, Μότσαρτ, Σατί, Μότσαρτ, Πουλένκ, Μότσαρτ, Ντβόρζακ, Μότσαρτ, Στραβίνσκι, Μότσαρτ, Ραβέλ, Μότσαρτ, ιταλική όπερα, Μότσαρτ, Mάλερ, Μότσαρτ - και τι βδελύσσομαι: Λιστ, Σοπέν, Μπραμς, Σένμπεργκ, Τσαϊκόφσκι (εξαιρώ τον Καρυοθραύστη).

Να υπενθυμίσω ότι, στη μουσική τουλάχιστον (δεν αναφέρομαι στα Χολλυγουντιανά υποπροϊόντα) ο ορθός ρόλος των surround ηχείων είναι να παίζουν σε τόσο χαμηλή ένταση ώστε να γίνονται μόλις αντιληπτά, μιά και μεταφέρουν μόνο πληροφορίες ambience.
Αλήθεια,δεν μας είπες,εκτός όλων των άλλων,μήπως ακούς και Μότσαρτ ?
 





Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.309
Μηνύματα
2.858.052
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top