hi end=απαραιτητα δικαναλος ηχος?

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Άντε πάλι. Δεν είπα ότι είναι απλές! Είπα και συνεχίζω να λέω ότι: για όποιες παρεμβάσεις αναγκάζεται - ή επιλέγει - να κάνει ο ηχολήπτης, ο παραγωγός κλπ, μπορεί να έχει ως κριτήριο τον ανόθευτο ήχο που ακούει με τα αυτιά του και με βάση αυτόν να επιλέγει τη μορφή και την έκταση της παρέμβασης. Αυτό με ένα π.χ. συνθεσάιζερ δεν είναι δυνατόν, γιατί εκεί ο ήχος είναι εκ φύσεως τεχνητός, πεποιημένος, τεχνούργημα, πώς να το πω αλλιώς ... Δεν υπάρχει σημείο αναφοράς, όπως υπάρχει με τα αμιγώς ακουστικά όργανα και τις φωνές.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εμ αυτό που σε λέγω βρε είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά, είναι το ίδιο ακριβώς πράμα...
Εκτός κι αν νομίζεις ότι οι ηχολήπτες στα studio μπορούν να διευθύνουν ορχήστρες ή πάνε κάθε μέρα σε live...

Πάντως αν και είναι γεγονός ότι οι ηχογραφήσεις είναι το Α και το Ω, είμαστε προφανώς εκτός θέματος...


- Δεν είδα ακόμη τις απόψεις πολλών άλλων μελών μας περί πολυκάναλων. Για περάστε...
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Παίδες αν καταλαβαίνω καλά ο άνθρωπας (Rdoherty- της γνωστής οικογενείας) ενδιαφέρεται μόνο για το πως ακούγεται η κλασσική μουσική στο σπίτι του σε σχέση με το πρωτότυπο ...του Μεγάρου ας πούμε.
Το οποίο το μόνο που εμ-περιέχει είναι η ακουστική του χώρου...και τίποτα άλλο.
Πράγμα που στο φινάλε μαζί με την σύνθεση και την εκτέλεση αποτελεί το κλασσικό ..."ακρόαμα".


Τώρα τι μάγια έχει κάνει ο ηχολήπτης και οι μηχανικοι κατά την διάρκεια της ηχογράφησης ενός κλασσικού δίσκου...μάλλον δεν τον αφορούν.
Αυτός (Rdoherty), έχει στα αυτιά του το πρωτότυπο (ούτε μικρόφωνα ούτε λοιπές ηλεκτρονικές αηδίες) και με αυτό συγκρίνει το αντίγραφο που απολαμβάνει στο σπίτι.
Αν αυτό είναι πιστό...όλα καλά.

Ιζντ ιτ; 8)
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.190
Reaction score
187
RDoherty said:
Άντε πάλι. Δεν είπα ότι είναι απλές! Είπα και συνεχίζω να λέω ότι: για όποιες παρεμβάσεις αναγκάζεται - ή επιλέγει - να κάνει ο ηχολήπτης, ο παραγωγός κλπ, μπορεί να έχει ως κριτήριο τον ανόθευτο ήχο που ακούει με τα αυτιά του και με βάση αυτόν να επιλέγει τη μορφή και την έκταση της παρέμβασης. Αυτό με ένα π.χ. συνθεσάιζερ δεν είναι δυνατόν, γιατί εκεί ο ήχος είναι εκ φύσεως τεχνητός, πεποιημένος, τεχνούργημα, πώς να το πω αλλιώς ... Δεν υπάρχει σημείο αναφοράς, όπως υπάρχει με τα αμιγώς ακουστικά όργανα και τις φωνές.
Συμφωνω απολυτα! Γι'αυτο και εγω υποστηριζω οτι το HiEnd ειναι σπορ καθαρα για παθιασμενους με την κλασικη μουσικη... Οσο για το πολυκαναλο του θεματος, νομιζω οτι οσο περισσοτερα ηχεια σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ειδος μουσικης, τοσο καλυτερο αποτελεσμα. Οχι μονο στην αποδοση των ανακλασεων του ηχου και της ψευδαισθησης του χωρου, αλλα και στην αποδοση των παναθεματισμενων χαμηλων που μας εχουν βγαλει την πιστη... :wink: Και φυσικα, οπως εχει αναφερθει, υπο τις καταληλες προϋποθεσεις οσον αφορα την τοποθετηση στον χωρο...
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Βρε παιδιά τι δουλειά έχει ο τεχνητός πολυφωνικός ήχος με τα ζωντανά ακούσματα φυσικών ακουστικών οργάνων ?

Εγώ όταν παίζω κλασική κιθάρα στον Παρνασσό, πολυφωνικά ακούει ο κόσμος ?

Ο ζωντανός φυσικός ήχος δεν έχει σχέση με αυτόν που ακούμε από τα πανάκριβα Χ-φωνικά μας συστήματα. Ουτε το 20% του φυσικού ήχου δεν μπορούμε να κάνουμε capture και στη συνέχεια playback.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Δεν είναι μόνο η κλασσική μουσική, μπορεί να είναι ένα οποιοδήποτε σύνολο φωνών και ακουστικών, μη ενισχυόμενων οργάνων (ένα μικρό ακουστικό σύνολο τζαζ π.χ.: πιάνο, κοντραμπάσσο, ντραμς κλπ, μία Big band με πνευστά κ.ο.κ.). Λέω για την κλασσική επειδή αυτήν τυχαίνει να προτιμώ. Το παράδειγμα του g.kar είναι εύστοχο, αν και ήλπιζα να παίζει και κάπου καλύτερα εκτός από τις γριούλες στον "Παρνασσό" :p

Το θέμα μας δεν είναι η ηχογράφηση, η οποία είναι δεδομένη κάθε φορά, αλλά η αναπαραγωγή. Όμως και εκεί ισχύουν τα περί του φυσικού προτύπου. Εάν τα βιολοντσέλλα αναπαράγονται σωστά, πρέπει να τα ακούσεις μπροστά δεξιά (ή λίγο πιο πίσω αν τα βιολιά είναι divisi) και με τις χροιές και τις αττάκες που έχουν τα βιολοντσέλλα και εί δυνατόν να ξεχωρίζει το καθένα από τα διπλανά του. Το αναθεματισμένο το μπάσσο που μπήκε στην κονσόλα με βύσμα, που ο μπασσίστας το άκουσε μόνο από τα ακουστικά του και που είναι ένα καθαρά ηλεκτρικό συμβάν, τι σημασία έχει αν βγει λίγο πιο αριστερά ή στο κέντρο ή διάχυτα παντού και πώς μπορούμε να ξέρουμε εάν το "διάχυτα παντού" είναι λάθος ή επιλογή του παραγωγού? Δεν μπορούμε!

Για να επανέλθω στο παράδειγμα του g.kar, το ζητούμενο δεν είναι η "πολυφωνία" του τύπου "άκου το δεινόσαυρο που έρχεται πίσω σου να σε φάει". Το ζητούμενο είναι να εκμεταλλευθεί κανείς τις δυνατότητες ενός ψηφιακά ελεγχόμενου πολυκάναλου συστήματος, έτσι ώστε να αποδώσει πιστά την ηχογράφηση, ακυρώνοντας ως ένα βαθμό τα ακουστικά μειονεκτήματα του συστήματος και του χώρου ακρόασης, και έτσι να αναπαρασταθεί η μουσική που ηχογραφήθηκε με την ακουστική του χώρου στον οποίο ηχογραφήθηκε. Εάν ένα δικάναλο σύστημα αρκεί γι' αυτό, πάω πάσο.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
g.kar said:
Εγώ όταν παίζω κλασική κιθάρα στον Παρνασσό, πολυφωνικά ακούει ο κόσμος ?
Μα φυσικά ρε φιλαράκι. Όταν παίζεις κιθάρα, η σημειακή πηγή ήχου μετατρέπεται σε άπειρες πηγές μέσω του χώρου στον οποίον βρίσκεσαι. Αν άκουγες μόνον ευθύ ήχο και όχι ανακλώμενο δεν θα άκουγες ούτε τα μισά...

Φαντάσου λοιπόν έναν περίεργο χώρο (με άπειρες αντανακλάσεις), αλλά με τρόπο (εργαλεία) να τις ελέγξεις.

Ο πολυκάναλος ήχος δεν είναι απαραίτητα τεχνιτός. Ουσιαστικά είναι ο αληθινός, μόνο που είναι εξαιρετικά δύσκολο (έως ακατόρθωτο) να παρακολουθήσουμε το θέμα. Εδώ με δύο ηχεία και δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη, φαντάσου με πολλά. Γι αυτό και δεν έχουν ασχοληθεί σωστά με το θέμα μέχρι στιγμής και οι μηχανικοί ήχου...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
p.s. Το δικάναλο είναι φοβερή ψευδαίσθηση - απάτη. Απλά είναι εύκολη...
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Να συμπληρώσω σε αυτά που λέει ο RDOherty, ότι εκτός από το χώρο της ηχογράφησης απαιτείται και η εξομοίωση της κίνησης, ειδικά σε μια κιν/κή ταινία.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
RDoherty said:
Για να επανέλθω στο παράδειγμα του g.kar, το ζητούμενο δεν είναι η "πολυφωνία" του τύπου "άκου το δεινόσαυρο που έρχεται πίσω σου να σε φάει". Το ζητούμενο είναι να εκμεταλλευθεί κανείς τις δυνατότητες ενός ψηφιακά ελεγχόμενου πολυκάναλου συστήματος, έτσι ώστε να αποδώσει πιστά την ηχογράφηση, ακυρώνοντας ως ένα βαθμό τα ακουστικά μειονεκτήματα του συστήματος και του χώρου ακρόασης, και έτσι να αναπαρασταθεί η μουσική που ηχογραφήθηκε με την ακουστική του χώρου στον οποίο ηχογραφήθηκε. Εάν ένα δικάναλο σύστημα αρκεί γι' αυτό, πάω πάσο.
Εξάκτλι...
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Είχα ακούσει για κάποιον κιθαρίστα που παίζει στον "Παρνασσό" χορεύοντας κλακέτες, αλλά δεν μου είχε κάνει κλικ, ή έστω κλίπιτι-κλοπ. 8)
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Το ηχείο του μέλλοντος θα το περνάμε με μπογιά στους τοίχους.

g.kar
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
RDoherty said:
Είχα ακούσει για κάποιον κιθαρίστα που παίζει στον "Παρνασσό" χορεύοντας κλακέτες, αλλά δεν μου είχε κάνει κλικ, ή έστω κλίπιτι-κλοπ. 8)
κι ένας μαέστρος που τον φωνάζουν "κουνοξυλάκια" :lol:
 


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Νίκος Τσαρουχάς said:
Γι αυτό και δεν έχουν ασχοληθεί σωστά με το θέμα μέχρι στιγμής και οι μηχανικοί ήχου...
Και οι μηχανικοί έχουν ασχοληθεί, και οι ηλεκτρονικοί, και οι μουσικοί, και όλοι. O Blumlein δούλευε τη δεκαετία του '30. Οι ηχογραφήσεις Mercury Living Presence έχουν γίνει με 3 spaced omnis αν δεν κάνω λάθος - και μιλάμε για δεκαετία του '50. To Decca tree υπάρχει από το 1954. Το Ambisonics, με 4 καρδιοειδή μικρόφωνα σε διάταξη τετραέδρου και 4 ή 6 ηχεία, επίσης σε διάταξη τετραέδρου, ήταν πλήρως ανεπτυγμένο ως αλγόριθμος επεξεργασίας από τη δεκαετία του '70. Οι εταιρείες ήταν που δεν ασχολήθηκαν. Είπαμε, εκείνες ασχολούνται με τον ύπουλο δεινόσαυρο, τα απαραβίαστα κλειδώματα και κυνηγάνε πειρατές.
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Η βασική τεχνική ηχογράφησης Blumlein χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα τύπου “figure-of-eights” τοποθετημένα στις 90 μοίρες αντικριστά και πολύ κοντά μεταξύ τους ώστε οι κάψες των μικροφώνων να είναι αυτό που λέμε : “coincident”.
Θεωρείται η καλύτερη μέθοδος για την εκτίμηση της απόστασης του ακροατή από τα φυσικά μουσικά όργανα, με τον ίδιο τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον ήχο όταν βρισκόμαστε σε μία μουσική σκηνή ή μεγάλη αίθουσα μουσικής.

 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.922
Reaction score
12.582
Πωπω Γιώργο τι μου θύμισες με τον Παρνασσό... Πιτσιρικάς ήμουν όταν έπαιζα πιάνο εκεί... Με πήγες πολλά χρόνια πίσω...
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Είχε κάτι τσακάλια τότε ο Παρνασσός ? :lol:

(Παίζεις ακόμα πιάνο ?)
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.922
Reaction score
12.582
Δυστυχώς έχω καιρό να παίξω, λόγω στρατού πέρυσι (και του ατυχήματος φέτος) και η κατάσταση του χεριού μου δεν είναι η καλύτερη... Πρέπει να ξεκινήσω ξανά την εξάσκηση...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.621
Μηνύματα
2.868.347
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top