Τελικά πόσα sub φέρνουν την ευτυχία?…


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Ρεφλεξολογίας συνέχεια: ποιό από τα παρακάτω είναι bass reflex και ποιό όχι??

Μμμμμμμμ, σιγά το δύσκολο! :cool:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μέχρι τους 60-70 κύκλους υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία σε μουσικό περιεχόμενο με εξαίρεση κάποιες ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής. Να μιλούμε για μουσική στους 30-40 κύκλους είναι αστείο όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει σαφής πληροφορία αλλά και γιατί τα περισσότερα sub τα βρίσκουν σκούρα σε τέτοιες συχνότητες. Σκούρα από πλευράς απόκρισης αλλά και από πλευράς ποιότητας.
Ενας κροτος τι συχνοτητα εχει ?? Το περπατημα του Τυρανοσαυρου, το Chop-chop του ελικοπτερου, ενα κανονι πεδινου πυροβολικου που για να το παραγουν στις συναυλιες κλασσικης σκανε δυναμιτες. Μηπως η ζωη αρχιζει απο το DC ??

Απ' την αλλη νομιζω οτι, για πανω απο ενα Sub σε 30τμ παμε να κανουμε την ζωη μας δυσκολη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.328
Ενας κροτος τι συχνοτητα εχει ?? Το περπατημα του Τυρανοσαυρου, το Chop-chop του ελικοπτερου, ενα κανονι πεδινου πυροβολικου που για να το παραγουν στις συναυλιες κλασσικης σκανε δυναμιτες.
TEΛΕΙΟ!

...φυσικά δε θέλουμε να κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη, ε?

Κι όσο για τα 120 db καλά είναι, αλλά πολλά δεν είναι (ούτε καν αρκετά!!!).
Το νόημα δεν είναι να χτυπάς >100db στους 30 κύκλους συνεχόμενα (βλέπε τόνους ή ακουστικό-ηλεκτρικό μπάσσο -άσχετο αν τελικά είναι κι αυτό απαραίτητο...), αλλά να βγαίνει "αβίαστα" (δήθεν) ο κρότος από το "κανόνι" που λέει κι ο Μιχαήλ... και το κανόνι δεν έχει πολύ "μπάσσο", τι 18 και 25 χέρτζ και χαζά, σωστά? Πιστεύω πως για να βγεί αυτό από ηχείο το μόνο που χρειάζεται είναι ένα τεράστιο μεγάφωνο να κάνει μια στιγμιαία μεγάλη διαδρομή προς τα έξω, να φας μια "σφαλιάρα" και να το χαρείς....

Όλα τα κρουστά (και τα πιο μικρά) κρύβουν μέσα τους ένα κανόνι, πιστέψτε με....

Καλή χρονιά με πολλά μπάσσα!
 

Μηνύματα
8
Reaction score
0
Τα 120db σιγουρα δεν ειναι παντα απαραιτητα...συνηθως ομως τα υπογουφερ που μπορουν και τα δινουν απαραμορφωτα και κυριως πληρως ελεχγομενα βλ.σερβομηχανισμοι...αυτα λοιπον εχουν τον ελεχγο και την ατακα που προσπαθεις να περιγραψεις στο προηγουμενο σου post...τωρα ΤΟ ΑΝ το hollywood και γενικοτερα η βιομηχανια ηχου εχει γινει υπερβολικη στην αναπαρασταση ηχων και εφε με τελικο σκοπο τον εντυπωσιασμο και οχι την πιστη απεικονηση τους ειναι αλλο θεμα ....αλλα αν θες ακουσε τους κανονιοβιλοσμους στο 1812 του Τσαικοφσκυ και μετα το ξανασυζηταμε ....εκει σιγουρα θα δεις οτι τα 120 db οχι μονο λιγα ειναι ...αλλα υπεραρκετα...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Bladimir μην του δίνεις σημασία. Τα λέει γιατί σπίτι του δεν έχει 120dB αλλά περίπου 135dB. :) :) :) :)
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Χμμμμ, βρήκα εικονίτσες:
Και η χρονική συμπεριφορά (μεταβατική απόκριση) ενός γούφερ σε κλειστό κουτί, ανάλογα με το QTC του συντονισμού:
 

Attachments

  • 10,3 KB Προβολές: 220

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Kαι η αντίστοιχη δύο ευθυγραμμίσεων bass reflex (Chebychev και Butterworth 4ης τάξεως):
 

Attachments

  • 44,5 KB Προβολές: 24

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Έγραφα λοιπόν πέρυσι:
Κάθε ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο είναι ένας ταλαντωτής με ιδιοσυντονισμό (ιδιοσυχνότητα, απόσβεση κλπ). Ο συντονισμός αυτός είναι τυπικός κωδωνόσχημος, όμως δεν τον βλέπουμε ως τέτοιον για έναν πολύ απλό λόγο: διότι τα διαγράμματα συχνοτικής απόκρισης δεν είναι γραμμικά, αλλά λογαριθμικά. Ο κάθετος άξονας (τα ντεσιμπέλ) είναι λογαριθμικός με βάση το 10 και ο οριζόντιος άξονας επίσης λογαριθμικός με βάση 2. Αυτό διότι κάθε οκτάβα έχει 2πλάσιο συχνοτικό περιεχόμενο από την προηγούμενή της και το μισό από την επόμενή της. Ο συντονισμός όμως υπάρχει και, όποτε ο ταλαντωτής παύει να οδηγείται, τείνει να επιστρέψει στη θέση ηρεμίας του ακολουθώντας τις κινηματικές παραμέτρους αυτού του ιδιοσυντονισμού. Εάν ο συντονισμός δεν αποσβέννυται σωστά, τότε βάζει την ηχητική του υπογραφή στον παραγόμενο ήχο: αυτό ονομάζεται one-note bass :mad_1:

H σχεδίαση bass reflex χρησιμοποιεί την ακτινοβολούμενη ενέργεια της πίσω επιφάνειας του κώνου (η οποία σε ένα κλειστό κουτί οφείλει να γίνει θερμότητα και να πάει χαμένη) για να δημιουργήσει άλλον ένα συντονισμό στο κουτί, λίγο παρακάτω από τον ιδιοσυντονισμό του γούφερ. Έτσι φιλοδοξεί να "στίψει" μερικά dB και μερικά Hz παραπάνω. Τι έχουμε λοιπόν εδώ? Χμμμ, two-note bass :mad_3:
Και ιδού οι εικονίτσες:
 

Attachments


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Ας εξηγήσουμε λοιπόν τις εικονίτσες. Είναι διαγράμματα αποσβεννυμένων φασμάτων (MLSSA που λένε και στο Τσαρουχοχώρι :happy_9: ) 6 διαφορετικών ηχείων. Τα ηχεία τροφοδοτήθηκαν με 4 κύκλους ενός ημιτόνου 60 Hz και αφέθηκαν να ησυχάσουν (ενώ εμετρούντο :cool_4: ).

Το πάνω αριστερά διάγραμμα δείχνει την απόσβεση ενός ηχείου ακουστικής ανάρτησης και απλώς βλέπουμε το σήμα των 60 Hz να σβήνει. To πάνω δεξιά δείχνει ένα ηχείο ακουστικής ανάρτησης με επιπρόσθετο ηλεκτρικό υψιπερατό φίλτρο 1ης τάξεως. Τα δύο μεσαία διαγράμματα δείχουν δύο ηχεία bass-reflex, το αριστερά σκέτο και το δεξιά με ένα πρόσθετο ηλεκτρικό υψιπερατό φίλτρο 1ης τάξεως, ενώ τα δύο κάτω δείχνουν ηχεία bass-reflex με πρόσθετα ηλεκτρικά υψιπερατά φίλτρα 2ας τάξεως.

Το τι γίνεται, είναι εμφανές. Σε όλα τα ηχεία εκτός του πρώτου, τα φάσματα στρίβουν, διχάζονται και τριχάζονται. Εμφανίζονται ήχοι που δεν υπήρχαν (δείτε τι γίνεται στα 30 Hz). Έγραφα παραπάνω για one και two-note bass: στα παραδείγματα bass reflex ΜΕ επιπρόσθετο ηλεκτρικό φιλτράρισμα έχουμε και three-note bass! Αν μάλιστα κάποιος από αυτούς τους συντονισμούς συμπίπτει με κάποια (ή κάποιες!) από τις ιδιοσυχνότητες του δωματίου, τότε βράσ' τα Χαράλαμπε και βλαχο-Νικολό καρτέρει :happy_5:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.608
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top